Agent Carter
86/100 - 193×

Agent Carter

V seriálu stanice ABC s názvem Agent Carter se vracíme do světa Marvel Cinematic Universe v době těsně po událostech filmu Captain America: První Avenger, kde sledujeme osudy zakladatelů budoucí organizace S.H.I.E.L.D., agentky Peggy Carter a vynálezce a obchodníka Howarda Starka.

USA | 2015 | Ukončeno
2 sezóny | ABC | 43 minut
Dobrodružný, Komiksový, Sci-fi
Costa Ronin (Anton Vanko), Toby Jones (Arnim Zola), Bridget Regan (Dottie Underwood), Neal McDonough (Dum Dum Dugan), Ralph Brown (Johann Fennhoff), Hayley Atwell (Peggy Carter), Dominic Cooper (Howard Stark), James D'Arcy (Edwin Jarvis), Shea Whigham (Roger Dooley), Enver Gjokaj (Daniel Sousa), Chad Michael Murray (Jack Thompson), Lyndsy Fonseca (Angie Martinelli), Wynn Everett (Whitney Frost), Currie Graham (Calvin Chadwick), Reggie Austin (Jason Wilkes)

Recenze druhé série

Recenze druhé série

Druhá série se s námi již rozloučila a než se vrhneme na Agents of S.H.I.E.L.D., nebylo by od škody si zrekapitulovat a zhodnotit, jak se Peggy dařilo ve druhé sérii.

29 0
6.3.2016

Postava Peggy Carterové byla tak u fanoušků velice oblíbená, že vznikl kratičký film a následně i seriál. Aktuálně máme za sebou druhou řadu a jelikož děj skončil otevřený, Marvel by jistě třetí řadu uvítal. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, když sledovanost nebyla vůbec oslnivá, ale jak již víme z minulosti, Marvel má u ABC silné slovo.

Příběh druhé řady odsýpá poměrně rychle než u té první (a není to jenom tím, že nás skoro každý týden čekaly dvě epizody). Děj je poněkud rychlejší, svižnější a dá se říci že i konzistentnější. Tentokrát Marvel vsadil na nadpřirozeno, a pokud se první řada držela při zemi s magií a částečnými superschopnostmi, druhá řada se toho nebojí a jde do všeho naplno.

Setkáváme se v podstatě se stejným složením postav jako v minulé řadě. A prakticky se u nich nic zásadního nezměnilo. Edwin Jarvis stále sekunduje Peggy Carterové, zatímco Howard Stark je příhodně pryč, a Jack Thompson hází klacky Carterové pod nohy, kde to jen jde.

(Howard Stark se objeví ve druhé řadě pouze dvakrát. Foto: ABC)

Postavy jsou ale stále jednotvárné a žádná neprošla nějakým razantním vývojem. Nejzajímavější postavou tak zůstává Jack Thompson, který často mění strany kvůli tomu, že neví, jestli upřednostnit své ambice před vykonáním správné věci. Whitney Frost je sice na začátku série celkem zajímavá osoba, ale s přibývajícími epizodami se z ní stává klasická marvelácká záporačka, která je zlá, protože je prostě zlá.

Co se týče jednotlivých epizod, z hlediska řemeslného nejde téměř nic vytknout. Jednotlivé epizody jsou poutavé a napínavé, ale jako celek se člověku smrsknou do pár důležitých scén. A s tím přichází problém s celkovým seriálem. Zatímco u Agents of S.H.I.E.L.D. člověk nedokáže dospat, až uvidí další epizodu, u Carterové je mu to víceméně jedno. I když epizody nejsou vůbec špatné.

Je to také dáno tím, že zkrátka u Agentů nevíme, kdo onu epizodu přežije, zatímco u Carterové předem tušíme, kdo zkrátka musí přežít, protože o jeho osudu víme z jiných filmů a seriálů. Prequelové seriály zkrátka mají vždy nevýhodu oproti těm, které se odehrávají v současnosti. I když tedy vlastně jednotlivým epizodám není co vyčíst, celková řada působí nemastně, neslaně. Seriálu tak chybí vzbudit v divákovi větší natěšenost na další epizody.

(Jack Thompson chvilku jde proti Peggy, pak jí zase pomáhá. Foto: ABC)

Celé řadě tak trochu podkopává nohy závěrečná epizoda Hollywood Ending, která je velice slaboučkým završením série. O to více ještě ubližuje druhé řadě jako celku. Co na závěr o druhé řadě říci? Nejednalo se každopádně o špatnou řadu, jednotlivým epizodám prakticky není co vyčíst, ale jako celek Agentka daleko zaostává za Agenty.

I když zápletka druhé řady byla uspokojivá, dle mého názoru seriálu sluší „komornější“ vyšetřování případů jako v první sérii. Navíc Johann Fennhoff byl skvělým záporákem, který byl postupně odhalován celou sérii a měl co nabídnout. To samé bohužel nelze říci o Whitney Frost a nulové hmotě. Dottie Underwood se ve druhé řadě objevila spíše jen z povinnosti kvůli oblibě fanoušků.

Méně je někdy více a dle mého názoru dvě sezóny stačily. Marvel může kdykoliv vytasit s jakýmkoliv jiným seriálem, novými postavami a hlavně nevázáním se na filmy, které již předurčily osud některých postav jako u Carterové. Pokud přeci jen bude třetí řada, tvůrci by mohli ukázat začátky S.H.I.E.L.D.u, ostatně asi na to všichni fanoušci čekají.

Hodnocení: 70 %

Diskuze /14

gladiator992

Môj názor – Celková táto séria bola super , a viac menej musím s niektorými časťami tohto článku musím súhlasiť (epizódy , postavy …) , mohla byť táto serie ešte lepšia lebo Marvel má čo ponúknuť , a za mňa – 85% :D

6.3.2016 | 17:29:52
Lucifrid

Já mám teda názor opačný. Whitney byla skvělým záporákem a v podstatě se vyvíjela, k tomu ta skvělá epizoda s flashbacky. Na každou epizodu jsem se moc těšíla a popravdě u Agentů jsem se sekla na začátku třetí řady. Jo, jak bude čas, tak se k nim vrátím, ale Carterová mě baví víc. I tím, že je to dobový seriál, a to každému taky nesedne. Ze slovních přestřelek Peggy s Jarvisem nebo kýmkoli jiným jsem nemohla a u celé série se neskutečně bavila. To se o té první říct nedá. Ta byla fajn, ale druhá je kvalitou úplně někde jinde. Nové vedlejší postavy jako paní Jarvisová, Rose, Dr. Samberly a Joe Manfredi se fakt povedly. Dr. Wilkes byl fajn, ale extra nevyčníval. Za mě 90 % a modlím se ve třetí řadu v podobném duchu.

6.3.2016 | 17:57:35
Adélka_MucQ

Tahle serie byla pro mě mnohem zábavnější, než první. U té si pamatuju jednotlivé díly, ale už bych je nedokázala seřadit. Tady to bylo naopak. Děj pěkně odsýpal a i přes to, co se výše píše, jsem se vždy nemohla nových dílů dočkat. Plus nové postavy, prostředí, záporačka… za mě by to bylo tak 90 % a to z velké části jen kvůli zpackanému finále.

6.3.2016 | 20:40:58
Blackhand47XD

Dávám 78,52% Ke konci to bylo zbytečně roztahané, finále bylo dosti zpackané a Whitney Frost neměla se svojí předlohou skoro nic společného. Rada měla větší potenciál a stejně tak Maggia, z jejíž šéfa se vyklubal pohodový člověk s občasnými sklony k agresi.

6.3.2016 | 20:55:56
LuAn

Omlouvám se autorovi, s recenzí prostě nemůžu souhlasit. Mně se druhá řada moc líbila. Frostová mi rozhodně nepřijde zlá, protože je zlá. Díky flashbackům se dá pochopit, proč ta postava ke zlu dospěla. Byl i vidět vývoj od strachu, přes fascinaci až po úmysl ovládnutí světa. I Dottie na mě zapůsobila ve druhé řadě víc než v první. S agenty nemůžu srovnávat. Neviděla jsem ještě ani jeden díl, nějak se k nim nemůžu „dokopat“. Peggy jsem si oblíbila už v Capitan America, proto mě dobový seriál o jejím osudu zajímá daleko víc, než agenti ze současnosti. Na ty se chci podívat jen z toho důvodu, že se tady o nich hodně mluví, jinak mě na nich neláká vůbec nic. Jsem ráda, že radu víc nerozvedli, nudila bych se, to do Carterové prostě nepatří, o tom může být jiný seriál. Líbilo se mi poznat Jarvise i z rodinné stránky, jeho manželku jsem si zamilovala a ztráta jejich nenarozených dětí mě dojala. Možná je to tím, že jsem ženská, ale Agentka Carterová pro mě měla všechno, co si můžu od seriálu přát: přiměřeně akce, vtip, boží kostýmy, lásku, dojetí, trochu scifi a silnou hlavní postavu. Za mě 90%, chci ještě jednu řadu, na kterou si myslím, že má Peg potenciál, ovšem 4 a víc řad už bych nechtěla.

#14 Ellyse
7.3.2016 | 8:27:29
redwing19

V tretej serii by sa mohol na par dielov objavit Winter Soldier a s Jacka by mohli spravit Nomada, sice by sa to asi odklonilo od atmosfery serialu ale pocitam ze sledovanost by isla hore…

7.3.2016 | 8:38:18
KlárkaP

Také bych 2. sérii dala tak 90%. Seriál jsem sice překládala, ale i kdyby ne, tak bych nedočkavě kontrolovala, kdy konečně vyjdou titulky, protože na každý díl jsem se šíleně těšila. Popravdě musím říct, že z první série si pamatuji jen Dottie a Angie a že pro mě rozhodně nebyla tak napínavá a vtipná jako ta druhá. Přijde mi, že u hodně seriálů v poslední době je to finále hrozně odfláknuté. Podle mě mohlo být delší a trochu zapeklitější, proto taky hodnotím 90%!

7.3.2016 | 12:34:22
Anillion

Taky lehce nesouhlasím. Cartrová mě baví víc jak Agenti, alespoň v porovnání s jejich třetí řadou, která mi přijde taková roztříštěná a vlastně mě ani moc nebralo, když vyšel nový díl. To na Carterovou jsem se těšila vždycky celý týden. Moc doufám ve třetí sérii.

7.3.2016 | 13:17:53
Baltik

Ja jsem pro sérii číslo 1. Už jsem psal zde do diskuze, neoblíbenost záporačky a Dr.Wilkse. Oblíbenost Stark/Jarvis.

7.3.2016 | 14:10:53
Degas10

Zajímavé, tento stejný admin dal 70% 1. sérii Heroes Reborn, která vůbec nebyla na takové úrovni, byla velmi nepovedená se spoustou nedostatků, pokud by bylo použito stejné hodnocení jako předtém, tak Agent Carter musí mít tak 95%. http://www.edna.cz/…roes-reborn/

#11 tom99
7.3.2016 | 22:08:23

#10 Degas10: Recenze je vždy subjektivní názor. Heroes Reborn byl podle mě povedeným seriálem do deváté epizody. Do té doby jsem hltal každou epizodu a nemohl se dočkat nového dílu. Poté ale přišel nepříjemný pokles kvality a hořkost po posledních dílech se zajídala těžko.

U Agentky je to sice jiný příběh, ale v sumě je to u mě na stejném místě. Zkrátka ne vždy jsem se na nové epizody těšil, bylo mi v podstatě jedno, jestli epizoda bude za týden, nebo za měsíc. Spíš jsem vyhlížel začátek Agentů, proto takové hodnocení. Jak ale píšu – po řemeslné stránce není co vytknout a v podstatě to byla fajn řada.

#12 MrGandy
8.3.2016 | 0:28:42
MrGandy

#11 tom99: Dle mého názoru je to právě naopak, recenze by měla být objektivní. Proto recenze. Jestli teda nerozumíme pod pojmem recenze každý jinou věc.

9.3.2016 | 21:52:29
Horyo

Ok, ve třetí sérii chci vidět začátky SHIELDU; Jarvise, který v rukou drží malého Tonyho; vidět vyrůstat děti Peggy a Sousy, mladého Hanka Pyma, rozepře Howarda Starka a Antona Vanka, smrt Jarvise a jeho přetransformování do U.I., a nevím co všechno další.. Nechat zestárnout herečku Hawley Atwell není až takový problém, ostatně jsme se o tom mohli už dvakrát přesvědčit. Ale to bych chtěl asi moc :) tvůrci raději zůstanou u téhle debilní „poválečné“ grotesky jako byla druhá série.

9.3.2016 | 22:33:21
Ellyse

#5 LuAn: Viděla jsem agentů celou první řadu, ale musela jsem se k tomu hodně nutit. Intenzivně jsem přemýšlela nad návratem, vzhledem k tomu že mají už pátou sérii, tak by za něco asi stát měli, a taky jak bylo zmíněno se o nich hodně mluví, ale ty postavy mě tam prostě nějak nefascinují a i po vyzkoušení prvních dvou dílů druhé série se mi tomu šance dávat holt nechce, což mě mrzí, protože Marvel opravdu miluju :D Každopádně za zkoušku to asi stojí, třeba tomu na chuť přijdeš.

11.12.2017 | 13:19:47

Postřehy z epizod

Postřehy z finále druhé řady