American Horror Story
91/100 - 529×

American Horror Story

To pravé pro milovníky hororu. Každá série má svůj vlastní příběh a své vlastní postavy. Postupně tedy navštívíme dům, ve kterém ožívají duchové, léčebnu, kde se léčí homosexualita, coven čarodějnic, přehlídku zrůd, hotel, který vlastní upíři, dům uprostřed samoty, který má bohatou minulost, město, které se nechá snadno zmanipulovat.

USA | 2011 | Vysílá se
vysílání
13 sezón | FX | 45 minut
žánr
Hororový, Mysteriózní, Thriller
hrají
Joe Mantello (Gino Barelli), Russell Tovey (Patrick Read), Charlie Carver (Adam Carpenter), Zachary Quinto (Sam), Isaac Powell (Theo Graves), Billie Lourd (Dr. Hannah Wells), Leslie Grossman (Barbara Read), Denis O'Hare (Henry Grant), Sandra Bernhard (Fran), Patti LuPone (Kathy Pizazz), Finn Wittrock (Harry Gardner), Lily Rabe (Doris Gardner), Ryan Kiera Armstrong (Alma Gardner), Evan Peters (Austin Sommers), Frances Conroy (Belle Noir)

Posviťme si na nejpalčivější záhady v Hotelu

Posviťme si na nejpalčivější záhady v Hotelu

Pátá řada nám přináší řadu záhad a otázek. Proto si pojďme ty nejzajímavější společně projít. Článek obsahuje spoilery.

17 0
4.11.2015

Letošní řada AHS nám přináší velkou řadu pekelných zápletek a záhad. Takže se na všechny pojďme podívat.

Upíři. Všude samí upíři!

Upírská tématika hýbe světem. Proto není divu, že si tuto tématiku vzal na paškál i Ryan Murphy. Jenomže celé je to zvrácené. Upíři v AHS vlastně vůbec nejsou upíři. Jedná se o lidi s vadou imunitního systému. Díky této vadě lidé přestávají stárnout a jsou neustále zdraví. Také se jim mnohem rychleji hojí rány. Nejsou však nesmrtelní – mohou být zabiti. Zabít je může cokoliv. Nevadí jim slunce, ale moc se na něm nezdržují. Vysává z nich sílu. Musí pít krev, protože jim dodává sílu. Množí se tím, že se napijí krve infikovaného.

Jednou z nejstarších představitelek upírů je Elizabeth. Tu kdysi dávno přeměnil její milý. Od té doby uplynulo mnoho let. Kdo ji přeměnil? Co se s ním stalo? Byl to James March? A je ona jeho bývalou ženou?

Proč Elizabeth unáší děti?

Je to snadné. Elizabeth chce pít pouze dobrou chutnou krev. Proto také říkala, že se nepije krev feťáků a mrtvol. Pokud dítě nakrmíte cukrovím, tak jeho krev bude krásně slaďoučká. Dospělí zase tolik na sladké nejsou. To je důvod, proč Elizabeth unáší děti.

Proč děti spí v malých rakvích?

Celé dny děti tráví hraním video her a pojídáním sladkostí. Sem tam si něco zakousnou a napijí se něčí krve. Když jsou unavení, odskočí si do bazénu, kde na ně čekají rakve. Proč spí v rakvích? Má to nějaký účel nebo je to jen výplod Ryana Murphyho?

Proč Elizabeth proměnila Alex?

Nejprve ji unesla milovaného syna a následně z ní udělal svou služebnici. Proč Elizabet proměnila Alex? Má s ní nějaké postranní úmysly? Řekla jí, že to udělá, pouze pokud jí pak bude bezmezně oddaná. Alex je lékařka, což tak trochu nedává smysl. Elizabeth léčit nepotřebuje? Nebo že by se u ní po sto letech života projevila nějaká ta rýmička?

Je Elizabeth čtvrtým dítětem Constance?

V první řadě jsme se setkali s Constance, kterou hrála Jesica Lange. Ta měla několik dětí a o tom čtvrtém raději moc nemluvila. Tato teorie je však trochu děravá. Hotel se točí v současnosti a Murder House byl také ze současnosti. Elizabth je tu mezi námi už více jak 100 let, Narodila se v roce 1904, což trochu nesedí s časovou osou Murder House.

Co je v pokoji 33?

O pokoji 33 jsme toho zatím moc neslyšeli. Jen v první epizodě Iris řekla, že jde krmit věc v pokoji 33 a tím to skončilo. Nemusíme se však bát. Šestá epizoda nese název Pokoj 33. V této epizodě by měla být objasněna záhada, která se pojí s tímto pokojem. Že by tam žil Vrah desatera? Nebo hrabě Drákula?

Vrah desatera

Hlavní záhadou sezóny je vrah desatera. Ten zabíjí lidi, kteří poruší deset přikázání. Kdo je vrahem nám zatím nebylo prozrazeno, ale vybral si detektiva Lowea, aby ho dopadl. Proč vrah zavedl Lowea přímo do hotelu Cortez. Ryan Murphy řekl, že vrahem je někdo z hotelu. Kdo?

Démon závislosti

Několikrát jsme se již setkali s démonem závislosti. Ten způsobuje bolest všem, kteří jsou na něčem závislí, ale jejím blízkým. Proč to dělá? Jaký je jeho účel v celé řadě? Co má společného se Sally?

Proč Sally zašívá lidi do matrací?

Sally se stará o výplň hotelových matrací. Zašívá do nich lidi – feťáky. Proč to dělá? Má snad s někým z hotelu nějakou úmluvu? S kým? Nebo to dělá jen pro svou zábavu?

Co je zvláštního na pokoji 64?

Co spojuje feťáka z první epizody, dvě turistky a detektiva Lowea? Pokoj 64! Co je na něm tak zvláštního? Proč všichni získávají klíč od tohoto pokoje? Dříve to byla hlavní pracovna pana Marche, Viděli jsme v něm i Démona závislosti. Ústí do něj snad tajné vchody a východy, takže vrah v něm může snadno zabíjet a nepozorovaně se z něj vypařit?

Ať žijí duchové

Pátá řada oživuje pravidlo z řady první. Každý, kdo zemře na pozemku, zůstane na něm jako duch. Důkazem je Sally, které zde straší už několik let. Dalším duchem v hotelu jsou pán March s jeho věrnou služebnou. Skončí i tato řada happyendem ve stylu první řady?

Nápovědy k šesté sérii

Nápověda, o čem bude šestá série, se může objevit v jakékoliv epizodě. Ryan Murphy pro příští rok připravuje rovnou dva příběhy. Který bude označen, jako šestý ještě nebylo rozhodnuto, ale buďte ostražití. Nápověda může přijít v jakékoliv epizodě.

Přispějte svými názory do mlýna i vy a dejte nám vědět, co si o páté řadě myslíte. Jaké jsou vaše teorie?

Foto: FX

Diskuze /46

thedeny

Jenom pro upřesnění, ti co zemřou v hotelu se nestanou automaticky duchy. Aby se proměnili v duchy, musí mít něco nevyřešeného. Jinak by byl hotel k prasknutí nacpaný duchy :)

#3 Simir #5 1Bobesh1
4.11.2015 | 17:50:54
vladino32

Elizabeth nepije krv tym detom.. sak nie su aj tie deti upiri? ved maly Holden nezostarol odkedy ho uniesli..

#4 mrkva08 #5 1Bobesh1
4.11.2015 | 18:34:06
Simir

#1 thedeny: Pravda. Vzhledem k tomu kolik jich tam Mr. March už zabil by jich muselo být nejměně 20 v jednom pokoji :D

4.11.2015 | 18:36:41
mrkva08

#2 vladino32: Pije jim krev, sám jsi mohl vidět, jak ji jim Iris odebírala :) Btw. co když je Constance taky upírka ? :D

4.11.2015 | 18:37:16
1Bobesh1

#1 thedeny: To je jen Sallyna nepotvrzena teorie. Co si budeme namlouvat. Kazdy tu ma neco nevyreseneho. Tvurci mohou ukazovat jen ty duchy ktere chteji. Vetsina zlocincu taky nezemrela v hotelu a videli jsme je tam. Jenom v nem behem sveho zivota zili.

#2 vladino32: Podivej se znovu na druhou epizodu. Iris detem odebere krev a nasledne ji donese

#7 Foxley #8 Simir
admin
4.11.2015 | 18:41:27
Simir

Osobně myslím že Marchovo žena je Elizabeth… ale nemyslím si že by on byl upír. Přeci on lidi jen zabíjel, ale krev jim nepil. Leda že by jim jí vypil posmrtně, ale to si nemyslím… Elizabeth přeci říkala že krev mrtvých nepijí, a i když ty „její“ děti pili krev tý turistky tak říkaly, že jim nechutná a Elizabeth odpověděla že je to proto že je mrtvá. A Constance říkala, že všechny její děti byly fyzicky postižené kromě jednoho (Tate), a Elizabeth mi postižená nepřijde… ale nevim.

4.11.2015 | 19:14:27
Foxley

#5 1Bobesh1: Mohla by to být je Sallyina teorie, ale ti vrazi tam mohli být, protože byl Haloween a duchové jsou volní :)

4.11.2015 | 21:16:12
Simir

#5 1Bobesh1: Ale v první epizodě ve droudíle Halloween jsou ty děti jak je zabil Tate ve škole a ty v murder house ani nebyli… ale o Halloweenu jsou volní všichni duchové, i ti co odešli na ‚onen svět‘, alespoň tak jsem to pochopila.

#9 Simir #11 Melisse
4.11.2015 | 23:58:09
Simir

#8 Simir: sérii, ne epizodě. Sorry

4.11.2015 | 23:58:38
VeveveVerousek

A co když je to naopak a Constance je dcerou Elizabeth :)

5.11.2015 | 13:52:28
Melisse

#8 Simir: Ano, na Halloween se mohou duchové pohybovat kde chtějí. Ty zločinci tam navíc byli z důvodu, že jak bylo řečeno, sám March je učil jak zabíjet vlastně, zakrývat stopy atd…

A Elizabeth pije krev jejích dětí co unesla. Myslím, že je to pro ni jako taková nejčistší a asi nejlepší krev, zaprvé ví co dětí pijí, jí a tak dále, hlídá si je a děti jsou nevinnější než dospělí, takže je to pro ni takový bourbon bych řekla.. Viděli jsme, že pila krev i z jiných dospělích normálně, takže nemá problém i s jinou krví, ale ta od dětí je asi pro ni taková prostě lepší :D

A tím, že je žena Marche si nejsem tak jistá, jako vypadalo to tak, ale nejsem si tím tak úplně jistá.. A March určitě upír nebude.. :D Ten je mrtvý na 100%..

Ale dost mi vrtá hlavou na co proměnila Elizabeth Alex.. Je to takové zvláštní a nejasné co by z toho měla.. Víme, že proměňuje jen opravdu málo lidí, vybírá si a vybrala si asi i ji, z nějakého důvodu.. Řekla, že to udělala aby mohla být Alex navěky se svou pravou láskou.. Možná proto, že sama Elizabeth nemohla? Těžko říct..

#12 Simir
5.11.2015 | 13:53:20
Simir

#11 Melisse: Jo, možná proto pozval March i toho detektiva? Jako že s ním má něco společného? (Přinejměnším to že je v jeho bývalém pokoji (pracovně)). Jo, dětí jo. Jen říkám že nepije krev s mrtvol, což je jedna velká nápověda k tomu že March nemůže být úpír. (a jinak Elizabeth říkala, že můžou normálně zemřít, takže by March mohl být upír a zároveň duch, ale není XD teda… upír ne, duch jo.) Ale já si myslím, že by mohla být žena Marche, ale nevím… možná to tak udělal Ryan schválně aby to vypadalo a fanoušci měli o čem kecat. Těžko říct :D

#13 Melisse #19 Lu_Cy
5.11.2015 | 14:56:14
Melisse

#12 Simir: No, u detektiva si nejsem jistá.. March chtěl aby viděl co dělají a pochopil „krásu zabíjení“, aby pochopil jejich myšlení, ale proč on, těžko říct.. Z nějakého důvodu detektiva nechávají naživu a aby tam zjistil co se tam děje.. To nepije, mají dost tvrdé podmínky pro pití krve teda :D March je jen masový vrah kterého moc bavilo zabíjet lidi a jak řekl tak proto i postavil hotel, jsou tam různé chodby, padací šachty, na schovávání mrtvol.. Možné to je, že je to jeho žena.. Cosi tam naznačovala, že si bere bohaté muže kvůli penězům a nejsem si jistá jestli bylo i nažnačeno, že jí patřil Hotel.. Uvidíme :D

#14 Simir
5.11.2015 | 17:42:57
Simir

#13 Melisse: Mr. March je sériový vrah, ne masový :) ale to je takový drobný detail. Masový vrah je Tate (zabil více lidí na jednom místě), March sice taky na jednom místě ale ne na jednou, ale v časových intervalech. A jinak, myslím že March mohl pozvat kohokoliv, ale vybral si zrovna jeho, otázka je proč?

#15 Melisse #16 unchained #17 unchained #18 Lu_Cy
5.11.2015 | 20:36:02
Melisse

#14 Simir: To je trošku slovíčkaření, ne? :-) Myslela jsem to tak, akorát se přepsala… Kdo ví a sleduje to tak ví jak jsem to myslela.. :-) To nám bohužel nezodpověděl ani dnešní díl, takže nezbývá než dál čekat ;-)

#20 Simir
5.11.2015 | 21:13:24
unchained

#14 Simir: No, když jsem viděla ty úderníky mezi biblema, tak bych klidně řekla, že je i masový. :D

#20 Simir
čestný člen redakce
5.11.2015 | 22:21:08
unchained

#14 Simir: A podle definic je Marche těžký zařadit, protože co jsem teď hledala, má prvky od obou definic.

čestný člen redakce
5.11.2015 | 22:23:48
Lu_Cy

#14 Simir: To se přece nevylučuje, je obojí.

5.11.2015 | 22:31:55
Lu_Cy

#12 Simir: On ho hlavně pozval protože je to určitě ten vrah deseti přikázání ;)

5.11.2015 | 22:34:04
Simir

#16 unchained: Jj, určitě má rysy i masovýho vraha. Neříkam že je 100% sériový, ale spíše asi jo (i když v jeho případě asi záleží na každým člověku).

#15 Melisse: Jinak, já se o vrahy, psychopaty, atd zajímam už pár let, takže slovíčkařím ;)

#21 unchained
6.11.2015 | 0:08:05
unchained

#20 Simir: Když to vezmu podle současných definic FBI, tak masový vrah: „spáchání čtyř nebo více vražd během jedné akce a bez výrazného časového odstupu mezi vraždami. Obvykle je tedy na jednom místě zavražděna řada obětí v průběhu jedné vražedné události.“

Což mi na Marche naprosto sedí za předpokladu, že ty roky v hotelu budeme považovat za jednu vražednou akci, což by celkem odpovídalo, když zabíjel nejméně tři lidi za týden, to je dost krátký časový odstup.

Jako sériový vrah: „Současná definice FBI a odborníků popisuje sériového vraha jako pachatetele nebo spolupachatele dvou či více vražd v odlišných časech nebo lépe řečeno zcela jiných událostech a okolnostech. Často se ovšem setkáváme s tradiční definicí, která byla po dlouhá léta všeobecně rozšířena a popisovala vraha jako osobu, která zabije tři nebo více lidí, odstup mezi vraždami je minimálně měsíc a toto období mezi jednotlivými činy je charakteristické takzvanou „cooling off“ periodou. Tu je možné velmi obecně vyjádřit jako čas na rozmyšlení dalších činů, emocionální vychladnutí a přerušení série v čase.“

To už tolik nesedí.

Podle mě je March spíš masový vrah než sériový, když budeme slovíčkařit. :)

#26 Simir
čestný člen redakce
6.11.2015 | 3:30:32
terryuiu

Podle mě je hraběnka bývalou ženou Marche. V jedné scéně jde vidět blonďatá hlava a mluví se o jeho manželce. Sama Elizabeth řekla, že si musí brát bohaté muže – March bohatý byl, a když měla jisté dědictví, zbavila se ho a zůstala bydlet v hotelu. March zemřel ještě jako mladý, proto má jako duch stále mladou podobu, takže si po svatbě asi moc neužil.

#23 Masriii
6.11.2015 | 7:05:16
Masriii

#22 terryuiu: Nezemřel jako mladý, ale byl upír, takže mu mohlo být klidně 100 a vypadal jako v době, kdy se upírem stal :)

6.11.2015 | 10:28:17
monamonamona

Já si právě nemyslím, že byl March byl upír. Nepil přece nikomu krev a myslím, že jako upír by si tu příležitost u svých mordů nenechal ujít. Navíc mi přijde, že Elizabeth mluvila o tom, kdo ji proměnil, tońem, který naznačoval, že s tím člověkem měla hluboký a silný vztah, to pak nevím, proč by ho naprášila policii jen kvůli majetku. Podle mě byl March jen figurkou v její hře, pokud tedy opravdu byla jeho ženou hraběnka…

#25 Masriii
6.11.2015 | 12:30:57
Masriii

#24 monamonamona: Jo máš pravdu, teď se dívám, že se prý narodil v roce 1895 a když hotel postavil ve 20. letech, tak na to tak zhruba vypadá no. Nevím, co mě donutilo myslet si o něm, že byl taky upír :)

6.11.2015 | 13:20:38
Simir

#21 unchained: Tady záleží jak to bereš no. Ještě bych mohla slovíčkařít více a říci že March byl třetí typ Tzv. spree killer, který se může plést s masovým vrahem.

#27 Simir
6.11.2015 | 15:21:12
Simir

#26 Simir: Ale Nejsem si tím tak úplně jistá jestli to na něj 100% sedí… ale spíše ne z důvodu že nikdy vraždit vlastně nepřestal (a klidně si vraždí i když už je sám nějaký ten pátek mrtvej.)

#28 unchained #29 unchained
6.11.2015 | 15:22:50
unchained

#27 Simir: Prostě je to bordel. :D Já si stejně myslím, že u spoustu vrahů se pak už ty definice prolínají, pokud jsou to magoři takovýho kalibru.

#30 Simir
čestný člen redakce
6.11.2015 | 16:36:10
unchained

#27 Simir: Prostě je to bordel. :D Já si stejně myslím, že u spousty vrahů se pak už ty definice prolínají, pokud jsou to magoři takovýho kalibru.

čestný člen redakce
6.11.2015 | 16:36:22
Simir

#28 unchained: Jj, na tu scénu s těma biblema jsem trochu pozapomněla, ale je pravda že je to masová vražda. On March není 100% asi masový ani sériový :D tak nějak mezi bych řekla. A jinak máš pravdu, že u hodně vrahů takovýho těžkýho kalibru je to těžký určit a přesně je zařadit snad ani není možný.

6.11.2015 | 22:58:43
jasonpileek

Ten démon závislosti mi nějak unikl :D

6.11.2015 | 23:09:44
jasonpileek

a navíc před premiérou seriálu se také mluvilo o tom, že se v některé epizodě,nejspíš díky té makléřce, vrátíme do Murder House :-) Tak kdo ví, jak to s tim propojí :) Ale nevim proč by do toho měla zapadat Constance :)

#33 Foxley
6.11.2015 | 23:13:32
Foxley

#32 jasonpileek: To s Murder house je pravda, takže se může objevit vlastně kdokoli z první série. Doufám, že Moira a bylo by zajímavé vidět třeba Hayden, ale hlavně někoho z Harmonů a možná i Tatea, ale to si nejsem jistý jestli je to možné, když Evan hraje i v téhle sérii, ale teoreticky jo :) no a Constance = Jessica, takže to by asi všechny potěšilo :D

#34 Simir
7.11.2015 | 13:08:50
Simir

#33 Foxley: Tak když v minulý sérii Sarah zvládla 2 postavy najednou (beru je jako dvě protože měli oddělenou mysl a každá i mluvila za sebe), tak by Evan dokázal tohle.

#35 Foxley
7.11.2015 | 21:27:30
Foxley

#34 Simir: No teoreticky ano. Samozřejmě, že March zůstane v hotelu, takže by Tatea potkat nemohl, ale ve FS taky všechny postavy z Asylum měli jen tuto roli a nic jiného. Nicméně jestli by tam byl, tak by mi to nijak nevadilo :)

#36 Simir
7.11.2015 | 22:24:26
Simir

#35 Foxley: Přesně tak to myslím. March by v tý epizodě ani být nemusel, protože když neni Halloween tak se z hotelu prostě nedostane :D Ale zase s tou FS máš pravdu no… uvidíme.

8.11.2015 | 3:01:35
ejmus003

Ako ste došli na spojitosť práve s Constance? :D … Ale mňa napadlo, že možno to to jej 4 dieťa bolo ako monštrum, a tá „vec“ v izbe 33 je to jej dieťa. Ale som naozaj zvedavá , ako sa na to dojde :) a ešte ma napadlo, že či tá spojitosť nebude niečo také že John (niesom si istá, ten detektív) zistí že vlastne polovica je už mŕtva , a začne pátrať a zistí že niečo podobné sa stalo aj inde. Alebo že tam bude ta maklérka , a zistí že niekto mal byť už mŕtvy a potom si spomenie na ten dom… :)

#38 monamonamona
8.11.2015 | 19:02:03
monamonamona

#37 ejmus003: Hej to je i možné, protože v upoutávce na Room 33 je krátký scéna s kolíbkou/pos­týlkou/prostě ložem pro děcka, ze které Gaga (asi?) vytahuje dítě, tak možná je to dítě z upoutávky „ta věc“ a to je Constancino dítě. Nebo mám bludy a ten trailer si radši pustím ještě jednou :D

8.11.2015 | 19:15:11
Andy.sek

A pamatujete si jak končí 1. serie? jak si Constance odnese domů to dábelský dítě? co když to má nějakou spojitost? :D A neni i trošku zvláštní že Denis hrál v Covenu sluhu co se oblíkal do dámskejch šatů a teď v Hotelu taky?

#40 Simir #41 monamonamona #42 Foxley
11.11.2015 | 10:36:27
Simir

#39 Andy.sek: Jako že ta „věc“ s toho pokoje 33 by bylo dítě Tatea?

11.11.2015 | 12:27:31
monamonamona

#39 Andy.sek: joooo, to dítě z konce 1. série mi nedá spát dodneška…

11.11.2015 | 16:05:56
Foxley

#39 Andy.sek: Já jsem nad tím dítětem uvažoval vždycky tak, že AHS by pravděpodobně nemělo mít víc než 33 sérii, protože až malý Antikrist dojde do kristových let, tak bude asi ta správná chvíle podmanit si svět :D

11.11.2015 | 20:50:59
Tatko-Šmolko

Mohlo by sa to nejako aktualizovať, vela vecí sa už vyjasnilo :D Jediné čo som nepochopil,aj keď sa to v poslednej časti vyjasnilo, ako to je s tým démonom závislosti ?

#44 Foxley
5.12.2015 | 19:52:49
Foxley

#43 Tatko-Šmolko: To jsem taky moc nepochopil. Myslím, že tam March říkal Sally něco ve smyslu, že ho vyvolala, ale myslím, že ještě dostane víc prostoru, když se objevil v první epizodě a pak už skoro nikdy.

6.12.2015 | 19:12:51
Tatko-Šmolko

No nič uvidíme, každopádne ďakujem :)

6.12.2015 | 19:26:43
Makatakas

Mě mile překvapilo, že tam dali Queene a spojili to s AHS Coven :-)

8.9.2016 | 8:54:01
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S12E08: Little Gold Man

cz100%
DOKONČENO

Reklama

AHS získalo další tři řady

American Horror Story si zajišťuje dlouhou budoucnost, stanice FX si objednává nové série

American Horror Story si zajišťuje dlouhou budoucnost, stanice FX si objednává nové série

Po konci deváté sezóny se vyrojila řada spekulací o tom, že AHS by se s námi mohlo již po příští řadě rozloučit. Nakonec je všemu jinak a seriál si pojišťuje svou budoucnost až do seriálové sezóny 2023/2024.

Nejoblíbenější postavy

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama