Recenze: Aquarius očima redaktorů Edny

Recenze: Aquarius očima redaktorů Edny

6.7.2015 18:03

Krimi Aquarius s Davidem Duchovnym v hlavní roli bude příští rok pokračovat další řadou. Pokud se nemůžete rozhodnout, zda se na seriál podívat, možná vám pomůže hodnocení redaktorů Edny, které si můžete přečíst v následujícím článku.

@KevSpa

Pár dílů to sice trvalo, ale to co zejména v druhé půlce řady následovalo, byla jedna velká jízda. Je fakt, že mladší publikum to asi neosloví, to si žádá nonstop akci a nějaké postupné budování příběhu i vývoj postav jde mimo něj (čest výjimkám). Oceňuju skvělou atmosféru a výborný výběr šedesátkových songů. Tahle oldschoolová krimi mi zkrátka sedla a přesto, že jsou tam pořád určité rezervy, jsem nadmíru spokojená s tím, jak se popasovali s postavou Charlese Mansona, který je tu skvěle vylíčen jako manipulativní psychopat, ale jeho příběh nehraje prim. Davidu Duchovnymu role detektiva, který se potýká s řadou problémů včetně alkoholismu, dokonale sedla. Tak jako u spousty jiných seriálu, hodnocení Aquaria bude trpět tím, že řada diváků od něj čekala něco jiného, než čím ve skutečnosti je. Jenže to není problém seriálu, ale onoho diváckého přístupu ve stylu „chci, aby to bylo takové a když nedostanu, co chci, je to špatně“.

@Lucifrid

Čekala jsem trochu něco jiného. Ale na druhou stranu, to hlavní by se mělo odehrát až v dalších sériích, druhá naštěstí bude. A taky záleží, jak moc/málo se NBC bude držet historie právě v budoucnu. První řada mě chytla za srdce, i když za to může i titulkářský syndrom, díky kterému se mi seriál líbil asi ještě víc. (Zatím) nepolíbená Californication jsem si Davida děsně užívala a Gethin Anthony dokázal zahrát Mansona velice věrohodně. Seriál odráží dobu nejen chováním postav, ale i slangem, a hlavně neskutečnou hudbou. Ne že by člověk seděl přibitý u obrazovky a bez hnutí sledoval, co se stane – tedy, ne na začátku. Tady je zamilovanost maličko pomalejší, ale hlubší. Něco jako u Mad Men, kteří jsou ze stejné doby. Ale tak od poloviny mě to už nepustilo a musela jsem to dokoukat jako maraton, děj se co děj. K dokonalosti tomu chybí jen trochu víc historických reálií, kterých se doufejme dočkáme v dalších řadách.

@L0newolf

Co říct k seriálu Aquarius? Prostě šedesátý léta ve Spojených státech a snad vše s tímto obdobím spojované. Hippies, drogy, sexuální tabu, rasové nepokoje, předsudky, stín vietnamského konfliktu, a v neposlední řadě parádní dobová hudba. Středobodem toho všeho je dekektiv z oddělení vražd Sam Hodiak, ztvárněný skvělým Davidem Duchovnym a jeho kolega Brian Shafe. Jako třešnička na dortu vystupuje skutečná postava z historie Charles Manson, zde okouzlující vůdce „kultu“ ještě z doby předtím, než se nechvalně proslavil jako vrah. Pro milovníky kriminálek a „the love generation“ jasná záležitost. Z pohledu překladatele jsem si také „vychutnal“ hojně uživáné idiomy, slang a rozmanitá slovní spojení. Přenesení do češtiny často představovalo výz­vu.

@Maty9

Začátek slibný, počáteční nadšení rychle opadá, prostředek trochu jakžtakž ucházející, chvílema nuda. V posledních epizodách se ale seriál znovu vzchopí a i když zůstalo všechno otevřené, dočká se důstojného konce. Postava Charlese Mansona i jeho představitel Gethin Anthony se velmi povedli. Ale není to jen o něm. Je tu nakousnutá spousta vedlejších dějových linií a nic není pořádně rozvedené ani zakončené, navíc všechno navazuje tak nějak kostrbatě. Řekla bych dobrý nápad, špatné zpracování. I když to vypadá, že se počítá s dalšími sériemi, kde by se to mohlo vyjasnit. Výkon Duchovnyho je podle očekávání skvělý a jsem nadšená ze soundtracku, od samotného seriálu jsem ale čekala víc. Dobře ukazuje atmosféru (nejen) kolem policie 60. let. Je to taková oddechová dobová kriminálka. Stojí za zhlédnutí, ale není to žádný zázrak.

@TheDarkKnight

Je to, jako jít na druhé Avengers. Hlavní dějová linka vypadá z popisů, trailerů a všech propagačních materiálů jako něco, co chcete vidět na jeden nádech (což bylo u Aquaria dokonce možné), po prvních desítkách minut ale zjistíte, že vás ve skutečnosti baví mnohem víc sledovat vedlejší dějové linky (kterým kvůli té hlavní ale není věnován dostatek prostoru). I když se čím dál více v televizi dostávají do popředí serializovaná díla bez výraznějších odboček a divák čím dál více některým svým oblíbeným seriálům „Velké pětky“ vyčítá, že nemají méně epizod a příběh se soustředí více na jednorázové odbočky než na samotný příběh (dobrým příkladem je čtvrtá řada Person of Interest), u Aquaria je tomu přesně naopak. Po dlouhé době je to seriál, který by divák, nebo alespoň já, viděl rád jako více procedurální, zkrátka jako starou dobrou kriminálku ze šedesátek, kde by se tvůrci nesnažili hrát si na intelektuální vypravěče osudu vraha jednoho desetiletí, ale zaměřovali se na vraždu v bufetu ve stylu Zodiaca, protesty, detektivy, na všechno, co v seriálu bylo, ale bylo zde umístěno spíše jako vata než příběh s potenciálem.

A jak se líbil seriál vám? Podělte se o své názory v komentářích.

Jít na Aquarius | Jít na Edna