Ascension (Vesmírná loď Ascension)
88/100 - 79×

Ascension(Vesmírná loď Ascension)

Na vesmírné lodi jménem Ascension cestují stovky mužů, žen i dětí. V roce 1963 je do kosmu vyslala americká vláda v přísně tajné misi, jejímž cílem bylo osídlit nový svět. Po padesáti letech celého putování náhle dojde k vraždě mladé ženy. A posádka kvůli ní začne uvažovat o tom, co je opravdovou náplní jejich mise.

USA | 2014 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Syfy | 60 minut
žánr
Akční, Sci-fi
hrají
Ryan Robbins (Duke Vanderhaus), Andrea Roth (Juliet Bryce),

Projekt Ascension: poslední naděje lidstva

Projekt Ascension: poslední naděje lidstva

Stanice SyFy se po nějaké době zase odhodlala zkusit nějaký ten vesmírný seriál. Jenže ono to možná ještě bude všechno jinak.

6 1
5.1.2015

Myšlenka

Seriál od začátku lákal na poměrně zajímavé téma. Generační putování vesmírem je věc, která nás v budoucnu beztak čeká. Jenže nic není jak se na první pohled zdá. Už během prvních minut jsem si říkal, že mi tady něco nesedí. Interiér naleštěný, podivně retro-pokrokový i fakt, že ani nezmínili, jak se plavidlo vesmírem pohybuje. A závěr to jen zdrcujícím způsobem potvrdil. Ascension totiž nalákalo na jistou formu příběhu, ale pak se změnilo v něco zcela jiného. Nechápejte mě špatně, na sociologický experiment bych se klidně rád podíval, jen pokud by tak byl prvoplánově označen. Šokující zvrat na konci první části, tak vlastně přijde vniveč, protože divák je akorát obrán o veškeré iluze. Dle mého názoru si tohle měly tvůrci nechat na celkové finále. To by sakra zvedlo ze židle.

Děj

Celkem překvapivě i lidé ve vesmíru jsou taky jenom lidé. A tak se můžete těšit na celou paletu těch nejlepších lidských vlastností. Spletité vztahy, láska i nevěra, mocenský boj a v neposlední řadě i nějaké to spiknutí. A když vydržíte, přijdou i X-Meni a nadpřirozené síly. Příběh to vlastně není nijak nový, ale je zajímavé ho sledovat na palubě lodi nesoucí odkaz příštím generacím. Jen vás to utvrdí v tom, že lidstvo se prostě nikdy nepoučí a nezmění. Seriál měl být dozajista také sondou do vesmírného společenství, jak se lidská komunita dokáže přizpůsobit v uzavřeném prostoru. A to se mu nadmíru povedlo.

Verdikt

Seriál určitě měl potenciál, ale sám si pod sebou vlastně podřezal větev. Okleštění z původní 6dílné minisérie do tři večeru také nemusel být zrovna nejlepší nápad. Ascension po sobě zanechalo spoustu nezodpovězených otázek, které nám budou ležet v žaludku.
A ještě otázka na závěr. Vážně jsem byl jediný, komu až do závěru první epizody nedošlo, že jde o experiment a naivně doufal, že loď zkoumají mimozemšťané a ne jiní lidé? No tak lidi, nenechejte mě v tom samotného… :-)

Hodnocení minisérie: 70 %

Zdroj: Syfy

Diskuze /32

Hadas

asi budes sam :)

5.1.2015 | 16:00:01
Andrea Lee

Po prečítaní verdiktu Ti odporúčam pozrieť celú sériu ešte raz. Mimozemšťania ma mátali tak do konca prvej časti, experiment tak do 3/4 poslednej časti, ale ono to celé bolo zámerné, (BACHA SPOILER!) – aby stvorili entitu schopnú preniesť človeka na novú Zem…! (BACHA SPOILER!)

#3 ScaryX
5.1.2015 | 16:02:01
ScaryX

To jsem se špatně vyjádřil, závěru první epizody samozřejmě ;-)

#2 Andrea Lee: Že by vyloženě schopnost přenést člověka na jinou planetu byla cílem projektu bych asi netvrdil. „Nadčlověk“ ano, stejně tak průzkum společnosti. Tohle byl spíš vedlejší produkt.

#9 Tomi Torn
čestný člen redakce
5.1.2015 | 16:36:32
Dorothea

Seriál se možná zvrtl v něco jiného to je pravda ale stáleje zajímavý. Je pravda ze to pokazili když celkovou podstatu seriálu ukázali už v prvním díle. Ale je to zase něco nového a neokoukaneho nechci seriál zavrhovat a proto se nechám do budoucna překvapit a jsem zvědavá zda-li bude i překračování nebo ne :-)

5.1.2015 | 16:48:42
bara.arab

Mimozemšťani mě ani nenapadli, ale souhlasím s tím, že mohli to velké odhalení nechat až na konec serie…Zajímalo by mě jestli bude pokračování…

5.1.2015 | 16:52:27
ScaryX

Nechci vám brát iluze, ale s tím pokračováním to vidím bledě. Sledovanost si určitě představovali větší, navíc to plánovali jako minisérii bez pokračování. Nějaké rozumné uzavření bych taky bral, ale kdo ví…

čestný člen redakce
5.1.2015 | 16:59:05
sylek1

Není pravda, že okleštili původních 6 dílů pouze na 3. Vždyť bylo odvysíláno všech 6 epizod. Možná to mate tím, že byly vždy dvě epizody odvysílané jako jedna, v jeden den. ;-)

#8 ScaryX
5.1.2015 | 17:02:51
ScaryX

#7 sylek1: Měl jsem na mysli vysílací rozvrh. Jedna hodinovka nebo jedna dvacetiminutovka, je to jedno. Beru epizodu jako celek. Kdyby z tradičních 22 ep udělali 11 dvojdílů, lidi budou taky remcat. Jde o to jak dlouho seriál sleduji a navážu s ním vztah. Být to 6 epizod vždycky po týdnu, výsledek by byl jiný, možná lepší možná horší.

čestný člen redakce
5.1.2015 | 17:10:52
Tomi Torn

#3 ScaryX: Ty jsi asi neviděl ten poslední díl, kdyby jsi se díval pořádně tak bys pochopil že to záměrem bylo. Protože ta holka ho tam sama nepřenesla ale jenom začala ovládat něco co bylo ukrytý v tom bazénu. A jest-li jsi to pozorně sledoval ta jsi si mohl slyšet co říkal Enzmanna, když shodil tu ženskou tak řek „Mýlíte se. Jsou to hrdinové a jsou na cestě do vesmíru“, a ještě když se díval na to video tak řekl „Funguje to.“

#10 ScaryX
5.1.2015 | 18:08:03
ScaryX

#9 Tomi Torn: Takhle jsem nad tím tedy nepřemýšlel…Bral jsem to jako přehlídku jejích schopností. Tohle už by byl ale další kotrmelec v příběhu. Možná tam i mají skutečný mimozemský artefakt, jako to bylo v Defying Gravity! Juch. ;-) Těžko se usuzuje, když nevíš co bude následovat. Myslím, že v tom je to kouzlo i prokletí.

čestný člen redakce
5.1.2015 | 18:26:50
Harfist

Tak na tohle téma musím taky reagovat. Seriál jsem si hrozně užil a doufám, že si Syfy uvědomí jeho potenciál a rozhodne se ho ujmout, dle mého by se totiž klidně mohlo jednat o nové BSG. to že muž ve skafandru je člověk mi bylo naprosto jasné, je pravda, že ta scéna, kdy holčička tvrdí, že život je tam a křičí na hvězdy byla rozhodně super a velmi exotická (mimozemská), tak tím jsem se zmást nenechal. Konec první epizody byl naprosto suprový a pro mě překvapivý! Mám rád když mě v dnešní době ve scifi něco opravdu zaskočí a tohle to rozhodně bylo. V tom procesu přerodu seriálu do podoby: sociologický experiment?? jsem si hrozně liboval, protože už v druhém díle bylo naznačeno, že o ten tu fakt nejde :). Ano, stejně jako autor jsem byl chvilku zklamán, že nejsme ve vesmíru, ale upřímně, jak bychom se tam tehdy dostali…tohle zklamání vydrželo tak asi vteřinu, protože a to je na tom nádherné, stále tu pro ty lidi na lodi vesmír je. Oni se vypravili na dlouhou misi mezi hvězdy a stále na ní jsou. Chci říct, pro ně je to naprosto reálné. Je to podobné jako u dneska tak profláklém Schrodingerově mazlíčkovi. My se skutečně díváme na lidi, kteří věří, že ve vesmíru jsou a to ukojilo mou touhu po vesmírném dobrodružství. Přemístění na jinou planetu opravdu super! A námět na přemýšlení: opravdu to byla jiná planeta? aneb planeta naprosto stejná jako „cvičná místnost“ přestože bylo řečeno, že naprosto netuší, co na druhé zemi najdou? Přestože jsme naprosto odmítli mimozemšťany, stále nevíme, co je v bazénu ne? :)

#12 ScaryX
5.1.2015 | 19:15:57
ScaryX

#11 Harfist: Super kámo, díky za objemný názor :-) Naděje to určitě mělo, jenže oproti 4 milionům u BSG je 1.5 vážně málo. Stejný názor s tebou tedy sdílelo o dost méně lidí.

čestný člen redakce
5.1.2015 | 19:34:42
TOMASH

Ja som rad za to odhalenie uz po 1. casti – lepsie sa citit ako idiot vtedy nez az na konci. To by som asi hodil tablet o zem. Je to ako ked slubite decku dovolenku pri mori a ked sa zobudi auto parkuje v kempingu pri Vahu.

5.1.2015 | 20:32:19
joliete

Nee , nejsi sam:-D

5.1.2015 | 21:59:26
Kafka Tamura

Já se konečně do toho pustil včera, takže zatím za sebou jen Night One… ale musím říct, že ten konec byl na díváka pěkný výprc, jsem se skoro citíl jak idiot :D

#16 ScaryX
5.1.2015 | 22:01:58
ScaryX

#15 Kafka Tamura: Historicky první nadšený komentátor prvního traileru a on si to snad pustí až jako poslední. Zklamal si kamaráde, zklamal… :-)

#17 Tomi Torn #19 Kafka Tamura
čestný člen redakce
5.1.2015 | 22:11:08
Tomi Torn

#16 ScaryX: Nemusíš tady nikoho urážet ty jsi ten článek taky napsal úplně na hovno a taky tě tady nikdo nezačal urážet

#18 ScaryX #20 Kafka Tamura
5.1.2015 | 22:18:29
ScaryX

#17 Tomi Torn: Tady nikdo nikoho neuráží, přátelsky jsem ho pošťouchnul. Nauč se laskavě číst mezi řádky.

čestný člen redakce
5.1.2015 | 22:26:13
Kafka Tamura

#16 ScaryX: :D Můj velký problém a jev hlavně u filmů, když se na něco těším a nestihnu v kině, potom mi z nějakého důvodu nějakou dobu trvá, než se do toho dám (no u Nymfomanky se mi to oplatilo, když po takové době do kina pustili DC verzi ;) ). Co se týče tohoto případu, tak mám omluvenku od doktora, že jsem ještě musel napřed dokoukat jiný rest – nerad sleduju několik seriálů naráz = neustálé skoky k jiným postavám a ději, přičemž se dohromady nejde pořádně vžít ani do jednoho.

5.1.2015 | 22:28:40
Kafka Tamura

#17 Tomi Torn: Si trohcu přebral, ne? :)

#21 Tomi Torn
5.1.2015 | 22:30:28
Tomi Torn

#20 Kafka Tamura: Po prvním díle nemůžeš nic hodnotit.

#22 Kafka Tamura
5.1.2015 | 22:41:47
Kafka Tamura

#21 Tomi Torn: Coooo? :D :D Jsi troll nebo fakt jen tak mimo? Co kde hodnotím kromě konce prvního dílu??

#23 Tomi Torn
5.1.2015 | 22:49:04
Tomi Torn

#22 Kafka Tamura: Tak to sorry já jen že podle mne autor článku vůbec nepochopil smysl seriálu. Kdy by to udály tak jak píše tak by to byla fraška. Ale to je můj názor nikoho tím nechci urazit.

#24 ScaryX #26 Kafka Tamura
5.1.2015 | 23:01:36
ScaryX

#23 Tomi Torn: Já se na seriál hold díval hlavně z pohledu sociologického experimentu a ostatní aspekty možná trochu vytlačil. A za ten tvůj postřeh jsem byl ostatně rád. Ostatně od Ascension se původně očekávalo spíš Space drama než že jim jde o další krůček v evoluci lidstva. Ale je to můj názor a nijak ti ho nevnucuju.

#25 Tomi Torn
čestný člen redakce
5.1.2015 | 23:13:45
Tomi Torn

#24 ScaryX: Jo z tím souhlasím ale mě se nelíbí to co jsi kritizoval, jest-li jsem tě urazil tak promin, jenom vyjadřuji svůj názor a někdy nepřemýšlím co píšu. A ještě jedna věc jak jsi psal o sledovanosti tak u takhle málo dílů díky ní nemůžeš hodnotit seriál, koukni se např. na Braeking Bad z jakou sledovaností začínal a s jakou končil.

#27 ScaryX
5.1.2015 | 23:23:19
Kafka Tamura

#23 Tomi Torn: Mám pocit, že jsme oba v jiné realitě, tak už radši končím, protože pochopit tvé reakce od #17 mi dává vážně zabrat. :)

#28 KevSpa
5.1.2015 | 23:37:53
ScaryX

#25 Tomi Torn: Však v pohodě. Teď ale trochu porovnáváš nesrovnatelné. Jiná stanice i jiné prostředí. Jiné nároky na sledovanost, tím spíš když se jedná o nákladnější rádoby vesmírný projekt. Navíc je tu ta věc s „minisérií“, SyFy ohlásilo možné prodloužení v případě velkého zájmu. Předpoklad je tedy žádné prodloužení. Taky bych byl rád za pokračování a uzavření, ale přiznejme si to, jde tady o SyFy. Pravděpodobně vloží finance do nějaký jiný blbosti nebo ještě líp do Sharknada 3, protože to jim přitáhne lidi. Ale nechme se překvapit, třeba vážně nemá takové nároky.

čestný člen redakce
5.1.2015 | 23:53:47
KevSpa

#26 Kafka Tamura: Já to teda ještě neviděla (a trapně jsem si to tu vyspoilovala), ale ty jeho reakce mi tady dávají zabrat. Teda ona i ta jeho nečeština, mám problém se tím prolouskat, ale vaše konverzace je vážně zábavná… :D

#29 ScaryX
webmaster
6.1.2015 | 2:40:45
ScaryX

#28 KevSpa: Rádi pobavíme a přijď zase ;-)

čestný člen redakce
6.1.2015 | 6:33:03
MeredithL

Tak teď jsem dokoukal celé. A za mě musím říct ze opravdu hodně povedený miniseriál. Po zhlédnutí prvního části, jsem si říkal „waaauuu…cooo…“ za prvé mě opravdu rozsekal konec, který jsem absolutně nečekal a za druhé jsem byl trochu zklamán, že to není přesně co jsem čekal. Nicméně jsem koukal dál a musím říct, stálo to za to. Totálně jsem dostal do obou rovin a viděl jsem je tak jak to asi autoři zamýšleli jak pohled lidí mimo loď, tak s posádkou a všemi na lodi ( SPOILER – věřil jsem s nimi). Poslední část vygradovala do velmi zajímavých rozměrů a vyvolalo spoustu otázek a touhu po pokračování. Za mě opravdu dobrý seriál, který stojí za zhlédnutí, ale je jasné že nezíská každého diváka.

6.1.2015 | 12:36:31
Kafka Tamura

Tak to mám konečně za sebou… a tady mé dojmy a postřehy (chtěl jsem stručně, ale nějak to nevyšlo).

Mám dojem, že toto je typ seriálu, který budehlavně buď milován nebo opovrhován. Já se řadím mezi ty první (no, „milovat“ je asi silné slovo po třech ep., ale něco takového), i přestože jsem se přes 1.ep dost prokousával a zkoukl ji snad až na třikrát – na první pohled nemastné neslané postavy, z příběhu vyšetřování vraždy jsem z počátku taky nebyl nějak odvařený (i když bylo jasné, že to nebude jen tak). Největší badassák je největší sušinka z lodi, a tedy působí dost komicky. No prostě začátek dost nuda. I když to, jak Gault, který nemá samosebou žádné zkušenosti, byl pověřen vyšetřováním, a tak kouká na klasické detektivky, to mě pobavilo. Tak jsem se s tím nějak popral až ke konci, který jsem teda osobně vůbec nečekal (nevím, jestli tam byly nějaké náznaky, kterých jsem si jen mým nepozorným koukáním nevšim… nebo tam nic takového nebylo, a takoví ti chytráci co v komentářích (csfd) píší, jak to čekali, ale ve skutečnosti jen věděli o nějakém ‚twistu‘, který tak často v komentářích figuruje, a pak jsou chytří jak rádio – už jen zmínku twistu tady beru jako spoiler… no nevím… třeba to bylo poněkud patrné i s nulovýma informacema o serii a já jsem blb), a i když jsem si, jak už jsem výše psal, připadal, jako by ze mě tvůrci udělali akorát tak naprostého idiota, tak jsem zpětně za to jedině rád. Takový nápad jsem ještě ani v jiné formě neviděl, takže mi to příjde poměrně originální se slušně gradujícím napětím, i když „béčkovost“ z toho docela stříká, ale i tak mě to prostě naprosto chytlo. Ze sušinky badassáka Stokese se vyklubala nakonec fajn postava a už jenom kvůli němu bych rád viděl další díly a trochu zavzpomínal na Prison Break S02 naruby (rozuměj: opak kapacity Scofielda, který nemá tucha co se děje a která páčka… až nasedne do auta, tak se snad i zasmějem). Očekávám i návrat lesbické bloncky, už však s páskou přes oko (s tou scénou jejího odpravení mě teda opět dost překvapili, nečekal jsem) – to jak se jí podařilo z takového úhlu schytat kulku tak, aby jí kulka vyšla z boku hlavy (podle výstřiku na zeď) řešit nebudu… jak píšu, béčkovosti se tato série nevyhýbá a proč po takovém překvapení znovu jednu z těch lepších postav neoživit :) – ale kupodivu mě to vůbec žily netrhá tak, jak bych to strhal u něčeho jiného (asi jsem prostě rád za po dlouhé době chytlavé „scifi“). A tady s postavama asi končím, protože téměř u všech mě totálně ušla jména jak jsou nezajímavé, a tak mám pro ně jen různé přezdívky. Zapamatoval jsem si vlastně jen Stokese, Gaulta a Dennigerovi (i když paní Denn. je u mě stejně pořád „Šestka“)… a radního s ženským příjmením Rose. Zbytku říkám jak mi příjdou: Doktorka, šerif, cizoložnice, malá divná holka, další je jen „ta holka“, frajer Luke (případně ml. brácha Ryana Goslinga) a Eláj McBeal. Jo, jména mi tady daly zabrat, no ne že bych se nějak snažil, zatím se ty přezdívkové postavy, až na Eláje, nijak nevyvynuly, a jsou takové o ničem, tak proč si s nimi lámat hlavu a radši se nepobavit s přiřazováním přezdívek. Líbila se mi vlastně i šéfka, vyslankyně rady, ale jméno mi taky uniklo, tak je to zatím jen „brunet milf“. Na závěr musím říct: Chci víc. A jak někdo někde psal, tak s takových cliffhangerem si tvůrci se seriálem museli asi hodně věřit. Pravda, tak snad dostaneme víc.

Ještě mě pobavila na začátku 2.ep jedna perlička. Když frajer Luke vyměňoval výživové recyklátory. Vykope starý… se svým parťákem si předají starý za nový… a protože mu to moc kecá a chce se předvést před holkama, tak i zapomene nový recyklátor zasadit a vrátí ho do „kárky“, jakoby se nechumelilo :D… potom někdo s takovou pracovní morálkou jde žadonit za Gaultem o vstupu do důstojnické školy. Ts ts ts :) Tady screen pro připomenutí: http://postimg.org/…e/xz92rdo5x/

10.1.2015 | 3:42:45
Kafka Tamura

Ještě musím reagovat na část článku…

,,Šokující zvrat na konci první části, tak vlastně přijde vniveč, protože divák je akorát obrán o veškeré iluze. Dle mého názoru si tohle měly tvůrci nechat na celkové finále. To by sakra zvedlo ze židle."

Si nedokážu představit, jak bych na ten seriál zavrhl, kdyby mě o veškeré iluze připravili až na konci série. To máš pravdu, to by zvedlo ze židle, ale určitě ne v pozitivním slova smyslu. Myslím, že by bylo i dost rozbitých monitorů/televizí. Osobně bych se snad citíl i ukřivděný, že jsem byl tvůrci okraden o 4hodiny života, kor kdyby celá ta serie člověka fakt chytla a nepustila. Jak piši už potřetí, už tak jsem si z prvu připadal, jakého udělali ze mě idiota, a to jsem se ani do té první ep. neponořil. Ne, to by fakt nešlo :)

10.1.2015 | 4:01:32
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Filtr seriálů








Reklama