Recenze čtvrté řady: Norman se projevil v plné parádě

18.5.2016 21:46

Již během třetí řady, se děj začal více upínat na Normana a Normu. Čtvrtá řada na tom nic nemění a dává ještě více prostoru našemu mladému oblíbenci. Norman nám ukáže, co v něm skutečně je. Článek obsahuje spoilery ze čtvrté řady.

Během celého vývoje jsme mohli vidět, jak se z nenápadného tichého chlapce stal chladnokrevný zabiják, který ví, že s ním není vše v pořádku, ale moc si to nepřipouští. Čtvrtá řada nás dostala do bodu, ve kterém si to připustil i samotný Norman. Problém se však objeví ve chvíli, kdy zjistí, že se jeho matka opět vdala.

Děj čtvrté řady se v podstatě točí jen a pouze okolo Batesovic rodiny, pokud do rodiny započítáme Romera a Emmu, tak můžeme vypustit slovo v podstatě. Tvůrci vypustili všechny okolní dějové linie a zaměřili se především na vývoj Normana. Jeho stav během třetí řady silně gradoval a toho se drží i děj ve čtvrté řadě. Norman si dokonce i připustí, že má problém, kterého se bojí a snaží se ho řešit. Po vypjatých událostech se jde léčit.

Vše by se vyvíjelo dobře, kdyby se Norman nedozvěděl, že se jeho matka provdala. Díky tomu má strach, že o svou matku přijde a vrací se zpět domů. Norma nikdy nikomu nedá přednost před svým synem, což ji dostane do silné deprese, kterou Norman neunese a rozhodne se oba udusit ve spaní.

Čtvrtá řada nám tedy přináší i nejočekávanější okamžik celého seriálu. Je konec vypjatých momentů mezi Normanem a Normou, Norman udeřil a tvůrcům se tento silný okamžik podařilo zpracovat na výbornou. Během oné vypjaté chvíle snad není nikdo, kdo by si nepřál, aby Norma otevřela oči.

Čekalo se, že zabití Normy bude velké, tvůrci ale vsadili na pokojnou smrt, která díky Romerovi velmi emotivně. Takže tento moment si rozhodně tvůrci za rámeček dají. Finálová epizoda se nás pak snaží navnadit na to, o čem bude pátá a finálové řada. Bates Motel má ještě několik kostlivců ve skříni, pořád nám přežívá velké množství Batesovic rodiny, takže tvůrci mají s čím pracovat.

Není to však jen o hlavní dvojici. Velkou roli má Romero, který si vezme Normu, zároveň ho dohánějí jeho činy z minulosti. Emma začíná nový život společně s Dylanem a dokonce se v seriálu ukáže i její matka. Nejzáhadnější postavou v seriálu je Chick, který určitě sehraje zajímavou roli i v páté řadě. Vedlejší linie už nejsou tak důležité jako v minulých řadách.

Čtvrtá řada Bates Motel je emočně velmi silná. Málokdo by věřit, že seriál dokáží utáhnout jen dvě postavy, ale Bates Motel potvrzuje, že je to možné. Tvůrci se už nesnaží rozmělnit pozornost diváka mezi řadu ve výsledku zbytečných dějových linií, ale jdou si tvrdě za svým, což dává více prostoru Normanovi, aby si uvědomil, že s ním není vše v pořádku. Ve výsledku dá ale Norman opět přednost vztahu s jeho matkou, na což Matka doplatí. Určitě se nemusíme bát, že by Vera Farmiga seriál opustila. Stále zůstává součástí seriálu, budeme ji vídat jak na Normanově gauči, tak i v jeho představách. Jak se čtvrtá řada líbila vám?

Hodnocení čtvrté řady: 95 %

Jít na Bates Motel | Jít na Edna