Dexter
94/100 - 584×

Sledovat

Dexter

Ve dne pracuje jako krevní analytik u policie. V noci brutálně vraždí ty, na které spravedlnost nedosáhla.

USA | 2006 | Ukončeno
vysílání
9 sezón | Showtime | 50 minut
žánr
Drama, Krimi, Thriller
hrají
Michael C. Hall (Dexter Morgan), Jack Alcott (Harrison Morgan), Jennifer Carpenter (Debra Morgan), Julia Jones (Angela Bishop), Johnny Sequoyah (Audrey Bishop), Alano Miller (Logan), Clancy Brown (Kurt Caldwell), Jamie Chung (Molly Park), Julie Benz (Rita Morgan), Mark Pellegrino (Paul Bennett), Christina Robinson (Astor Bennett), Preston Bailey (Cody Bennett), James Remar (Harry Morgan), Lauren Velez (Maria Laguerta), David Zayas (Angel Batista)

Rozhovor se Sarou Colleton po finálové epizodě

Rozhovor se Sarou Colleton po finálové epizodě

Po osmi letech končí seriál Dexter. Po posledním díle máte jistě mnoho, anebo alespoň pár, otázek. Na některé z nich vám možná odpoví producentka Sara Colleton v následujícím rozhovoru.

3 1
23.9.2013

Bylo vůbec někdy v plánu, že Dexter zemře?

Ne. A to kvůli tomu, že by to pro něj nebyl dostatečný trest. To, že musel odejít do exilu a opustit všechny a vše, na kterých a na čem mu záleželo, je pro něj dost patřičný cest na jeho cestě, kdy se z něj stával člověk. Celou dobu jsme sledovali muže, který sám se pokládal za zrůdu, a ze kterého se postupně stával člověk. Rok po roku vždy o něco přicházel a tohle byla jeho poslední ztráta. Kdyby poslechl svého Temného pasažéra, nic z toho by se nestalo. Když mu ale zemřela jeho sestra a nejdůležitější člověk v životě, šlo o ten nejpřiléhavější trest, jakého se mu mohlo dostat. Pro odchází a zavrhuje sám sebe. Když ho sledujeme v posledních vteřinách, sledujeme jen prázdnou osobnost. A sebevražda je pro ni příliš jednoduchým řešením.

Zdá se, že předposlední epizoda měla vypadat jako Dexterův šťastný konec, a poslední jako opravdový konec.

Ano! A to je cena za to, že se stal člověkem. Víte, jak je jednoduché, být sociopatem a nestarat se o žádné pocity? Doufám, že když chceme dát Dexterovu putování nějaký smysl, bude to právě to, že je velmi obtížné být člověkem.

Znamená to tedy, že už nebude dál zabíjet, a bude žít osamotě?

Ano. Všechno, na čem mu záleželo, je pryč. Sám sebe vyhnal z Miami a odstřihl od všeho, co miloval.

Co vedlo k tomu, že se v poslední scéně dívá Dexter přímo do kamery?

Jde o to ticho. Vždy jsme mohli Dexterovi vidět do hlavy, protože jsme slyšeli jeho myšlenky. Ale teď neslyšíme nic. Jen prázdnotu.

Bylo vždy v plánu, že má Deb zemřít?

Ne od první série, ale rozhodně jsme to plánovali před dvěma lety. Ve finále je Dexter nejblíže k lidskosti, kdy jen byl. Když už se zdá, že bude šťastný, zaváhá a kvůli tomu Deb, jemu nejbližší člověk, musí trpět.

Existovaly i jiné scénáře, kdy Dexter zabije Debru jiným způsobem, než že ji odpojí od přístrojů?

Tak to bylo vždy v plánu. V momentě, kdy si byl zcela vědom své lásky, kdy byl nejvíce člověkem, udělá něco, co už provedl milionkrát – vezme život. V tom je ta ironie. Je v tom určitá odvaha, protože z Deb teď byla jen zelenina – a doufám, že kdyby se mi něco takového někdy stalo, budu mít podobně milujícího bratra. Když si ale Dexter uvědomí své činy, rozhodne se za to sám trpět.

Vznikly někdy i jiné možné konce? Bylo vždy v plánu, že Dexter skončí tam, kde skončil?

Nikdy nebyl alternativní konec. Cítili jsme, že by bylo podvodné, kdyby Dexter skončil něčím, co jsme divákovi nechtěli říct. Takhle jsme to měli vždy v plánu. Budou se o tom vést jistě mnohé debaty s řadou opačných názorů, ale nám to takhle připadá – a připadalo – správné.

Báli jste se, že Dexterovi fanoušci by nemuseli unést, že nebyly ukončeny všechny příběhy ze seriálu?Například pátrání po Harrisonovi a Hannah anebo následky toho, že Dexter unesl Deb z nemocnice?

Tohle bylo často probíráno. Scott Buck a Manny Coto takto finále navrhli. Byla v tom jistá nejednoznačnost, ale nemůžeme postihnout všechno. Vím, že lidi bude zajímat, co se stane s Quinnem a Harrisonem a s Hannah a s ostatními, ale tohle byl vždy seriál o Dexterovi. Necítili jsme nutnou potřebu ostatní příběhy uzavírat.

Promluvme si teď o tom brilantním pohledu, kterým Quinn počastoval Dexter, poté co Saxona zabil.

Quinn si vždy myslel, že v Dexterovi se toho skrývá víc, než je na první pohled zřejmé. Myslím ale, že ho nikdy nenapadlo, co Dexter opravdu dělal po nocích. A rozhodně ne to, že byl Řezníkem ze zálivu. Quinnův pohled ale značil, že moc dobře věděl, že Dexter za Saxonem přišel se zájmem jej zabít.

Je tomu tak, že Hannah věří, že je Dexter mrtvý?

Myslím, že tomu věří. Ví, že ten hurikán byl devastující. Věří tomu, že se jí Dexter neozval, protože zemřel v bouři.

Mají nějaký větší význam Debřina slova o tom, že by chtěla lézt po horách?

Je nadrogovaná a v hlavě se jí honí divné myšlenky. Sama myslela na to, až Dextera poprvé v Argentině navštíví.

Bylo někdy v plánu využít jiné scény z minulosti Debry a Dextera místo nově natočených flashbackových scén?

Ne. Chtěli jsme využít Harrisonovo narození jako ukázku toho, jak byl Dexter zodpovědný bratr i otec. Kvůli tomu také zabije Deb. Kdyby se řídil podle svého Kodexu a Temným pasažérem, pouze by Deb odpojil od přístrojů. Takhle si byl ale plně vědom svých činů a nemohl za sebou Debru jen tak nechat.

Teď tedy víme, že případný spin-off se nebude točit kolem Deb ani maršála Claytona. Byli ti dva ale někdy předmět diskuze pro vlastní seriál?

Tohle bylo strašně zábavné. Neustále jsme kolem slyšeli, že by mohl vzniknout spin-off s Claytonem, pak zase že spin-off s Debrou, ale tomu jsme se jen smáli. Chtěli jsme ten seriál uzavřít. Osm let je dlouhá doba.

Je ve finálovém díle něco, na co jste opravdu pyšná?

Líbí se mi Dexterovo shrnutí svých osmi let života předtím, než Deb odpojí od přístrojů. „I když jsem celou dobu předstíral opak, ve skutečnosti jsem chtěl být jako ostatní lidé. Cítit to, co cítí oni… A teď, když tomu tak je, si přeju, aby to přestalo.“ To je tak lidský pocit – bolest žití. Je to krásně napsaných pár vět, které shrnují celý seriál. Pro mě je to také nádherný moment, kdy si uvědomuji, že si on uvědomuje, co všechno ho jeho putování stálo.

Zdroj: Showtime

Diskuze /80

Frkyfrk

Takový konec jsem nečekal, trošku škoda, že se neobjevil Harry

#16 RIP #64 Alenn
23.9.2013 | 11:21:24
makishek

když jsem letos viděla finále the big c, musela jsem jásat – po naprosto příšerné třetí řadě to tvůrci dotáhli do finiše s bravurou. a tak nějak automaticky jsem tím pádem upřímně počítala s tím, že to tak bude i s dalším pokladem showtime, tedy s dexterem – že by po pár posledních shitských sériích mělo přijít epické finále ve stylu první nebo čtvrté řady.. ale nedočkala jsem se, větší slátaninu svět neviděl.

PS: „z Deb teď byla jen zelenina“? :D

#3 iHyi
23.9.2013 | 11:42:38
iHyi

#2 makishek: to se tak říká. když jsi neschopnej prakticky ničeho, jsi „zelenina“. překvapilo mě, že v i originále to je jako „vegetables“ :)

#6 makishek #39 mino4991
čestný člen redakce
23.9.2013 | 11:54:39
sedlo03

Zabití Debry jim asi neodpustím. Je to naprosto ne fair a nedává to moc smysl.

23.9.2013 | 11:59:29
detektivek

Ach jo, tak je konce… po dlouhých osmi letech. Pořád mám takový pocit, že ten konec byl prostě divnej. 100000000× raději bych byl, kdyby dexter končil např. tou serii myslím s miguelem pradem, kde na pláži vypadali všichni spokojeni se slovy zase někdy příště nebo něco takového. Konce těch dlouhých seriálů jsou vždycky faily.

23.9.2013 | 12:22:52
makishek

#3 iHyi: právěže to znám akorát v angličtině, v češtině jsem to takhle nikdy neslyšela.. fakt se to tak překládá, jo? :D ..budu ti věřit :) ..kždp chudák deb, že z ní bude brain-dead mrzák, to jsem nečekala..

23.9.2013 | 12:22:56
vojtamkv

Osm let na to koukám, a oni mi udělaj tohle!? Tu Debru jim neodpustím, s prominutím mě sere, že už je konec. Osm společných let, je pro mě dost. Budou mi všichni chybět. Stejný pocit jsem měl, když mi skončilo mé milované Odpočívej v pokoji. Tam to také skončilo smrtí všech, ale pro mě to byl uspojivý konec..... tady mě konec prostě nasral!

23.9.2013 | 12:31:50
Teebo

Debra byla předurčená k tomu, že dopadne tak, jak dopadla, od vraždy LaGuerty. A ujela i v osmičce. Osobně mi tipy, co se týká vývoje filmů / seriálů, zpravidla vůbec nevycházej, ale jsem rád, že jsem se před rokem alespoň jednou trefil, když jsem viděl Debru jako mrtvolu a Dexe jako přeživšího, kterému se stane něco špatného.

23.9.2013 | 12:44:17
tezigpb

zdá se, že na rozdíl od všech zde si myslím, že ten konec je jak má být…Dexter podle mě má co si zaslouží, jako člověk..... hlavně nikdo asi nečekal takové zakončení smrt Deb a až neskutečná lidskost Dextra..... Ano jsou zde otazníky, ale nemusí mít vše jasný konec a to se mi líbí ;)

#10 lukascoolarik #25 Clonman
23.9.2013 | 12:48:11
lukascoolarik

#9 tezigpb: Takže nejsem sám, kdo je s koncem spokojený. Sice to bylo hodně smutné, ale tak hold Dexter skončit musel. Dokonalý konec pro skvělý seriál.

#11 dexter01
čestný člen redakce
23.9.2013 | 12:52:45
dexter01

#10 lukascoolarik: Přidávám se k vám. Konec byl dobrý, takové nečekané a pěkné zakončení. Ale Dextera je mi opravdu líto. Ale je pravda, že ten konec měl opravdu parádní smysl. Vždyť to Dexter říkal už na začátku téhle řady, že bez Deb je ztracen… tak teď se to potvrdilo.

23.9.2013 | 12:57:33
Leeroy

tých spokojných nás myslím bude viac… bolo jasné, že Dexter neskončí happyendom, keby áno, myslím, že by to bol viac WTF koniec, ako tento… a myslím, že aj v tomto rozhovore bolo dosť dobre vysvetlené, prečo to malo skončiť takýmto spôsobom…

23.9.2013 | 12:58:00
cupasim

udelali by lip, kdyby to skoncilo predeslou epizodou!

23.9.2013 | 12:58:11
Teebo

Jo a ještě mi nikdo nevysvětlil, jak že to Dex fikaně udělal, že si to zaparkoval přímo do toho zpropadenýho hurikánu, břeh pomalu ani není nadohled, loď mu to zdevastovalo na padrť, ale on se v klídku dostal na břeh. Bylo to sice překvapivý odhalení, že je naživu, ale taky docela samoúčelný.

23.9.2013 | 13:05:10
sir Humphrey Appleby

ale jo, jako vyznění konečné, co vysvětluje je ok, jen k tomu nemuseli jít cestou někdy až moc velké ordinace v růžové zahradě, to jim moc neodpustím… Kdyby poslední dvě sérky dali do jedné, asi by to bylo o něčem jiném, takhle mi to přišlo příliš moc omáčky

23.9.2013 | 13:43:28
RIP

#1 Frkyfrk: harry odešel v předešlém díle, jak mu řekl, že už ho nebude potřebovat, tak co by tam dělal znova??? jinak závěr osmi let perfektní, vždycky budou pro a proti… sice to jak se dostal z rozbité lodi, nebo nevyřešené zmizení těla deb, či harrison a hannah, bylo by to na více dílů, a konec by pak mohl být, že by pravda o dexovi vyšla najevo, ale jsem spokojen jak to dopadlo, na spin off to je, ale vracet se k dexterovi už by bylo příliš, vše jednou zkončí…a ted nastal čas abych si začal sjíždět všechny serie od prvního dílu :)

23.9.2013 | 14:16:55
Em

Ježiši co to bylo !? Mám strašně smíšené pocity. Půl dílu bylo jen o Debře. Prostě co !?!? Tohle jsem každopádně vůbec nečekala !!!!

23.9.2013 | 14:22:57
estrado

No měl sem stoho strach jak se všecy povraži a že to bude bylby konec ale je vidět že je to výborný konec :) V podstatě ono tak končily všechny sezony

23.9.2013 | 14:23:35
DarthRa

že skončí sám není špatný konec, ale když ho nikdo nehledal pro žádný zločin, tak to moc nechápu…přece předchozí série byly o tom, jak miluje hannah a harrisona, nakonec je uplně zbytečně opustil

23.9.2013 | 14:25:42
dexter01

Konec se mi docela líbil. Ale nejlepší konec by byl, kdyby se dozvěděli, že Dexter umřel v bouři, Hannah by si to taky přečetla a Dexter by za nimi přišel. A byli by všichni tři spolu, protože si myslím, že Dexter by si takový šťastný konec zasloužil.

#30 sir Humphrey Appleby
23.9.2013 | 14:30:40
Helcarax

skončili to dle mého názoru dobře a nejlépe jak mohlo :-) z Dextra se stal člověk, Temný pasažér zmizel a dostavilo se prozření… všechny Dextrovi blízké Dexter zničil počínaje Harrym a každý Dexterův pokus o přátelství, manželství ztroskotal díky jeho „potřebě“. Když ztratil i Deb, tak neviděl žádnou jinou variantu než všechny opustit, aby poslední dva lidi, které miluje nepostihl stejný osud. Nanejvýš lidské, myslím.

23.9.2013 | 14:40:46
Frkyfrk

Já vím že ano, akorát tu postavu jsem měl rád a bylo by fajn, nějakým způsobem kdyby naposledy „promluvil“.

23.9.2013 | 14:43:43
jeremiah

čekal jsem, že to dopadne přežitím a smrtí daných osob-přesně… Ale ne takto takže mě to překvapilo :) škoda, že už je konec…:(

23.9.2013 | 14:55:29
simonko1

pre mna ten serial koncil predposlednou castou 2min pred koncom :)

23.9.2013 | 14:56:33
Clonman

Jo, v pohodě konec.. Žádný vynucený happyend, dává to smysl.. důstojné zakončení#9 tezigpb:

23.9.2013 | 14:57:17
martin3

Skončilo to pre mňa zaujímavo. Dexter „prežil“ a to pre mňa necháva aspoň trochu otvorené dvere do budúcna. Bez Deb už by to nebolo to „pravé“ ale vedel by som si ju predstaviť keby nahradila napr rolu Harryho. Každopádne bol to vynikajúci seriál.

23.9.2013 | 15:07:43
Orea

Aspoň část příběhu mohla skončit dobře. Debra si tohle absolutně nezasloužila, ale když už ji takhle debilně zabili, nemuselo to celé skončit až tak tragicky. Nemyslím si, že by zničil i Hannah a Harrisona, když uz se z něj stal človek, vždyť ani Saxona už neměl potřebu zabít. A řeči té paní o dostatečném trestu? Vždyť on byl v podstatě dobrý člověk, zabíjel parchanty (až na výjimky). Nebo měli nechat tu Debru, ta to odnesla nejvíc…

23.9.2013 | 15:33:42
Skenif

Zkončilo to dobře Dexter to udělal pro to protože když by Debra žila tak by byla na přístrojích a neužívala si život takový jaký má být :) moc krasný serial Dexter mě bude chybět :(

#29 simonko1
23.9.2013 | 16:01:24
simonko1

#28 Skenif: nikto tu ani nepolemizuje o tom ze ju nemal odpojit od pristrojov, o tom tu ani nepadla zmienka

23.9.2013 | 16:03:10
sir Humphrey Appleby

#20 dexter01: ano, to by byl přesně ten cukrkandl, z kterýho by mi nebylo dobře :-)

23.9.2013 | 16:07:50
Ann Taylor

Škoda, že je při scéně, kdy háže Debru do moře, vidět i na mém mizerném přehrávači, že je to tak studiový, až to bolí. Jako by amatér splácal wallpaper. Ale jinak fajn…žádné napětí a akce, ale emoce. Stejně mě ale mrzí, že všechny jeho vraždy jako by neexistovaly a nikdo se o to v posledních dílech a ani ve finále ani neotřel. Doufala jsem pořád, že půjde o to…ale ne. No tak nic.

#33 Cinkitoo
redaktor
23.9.2013 | 16:25:55
Zlopocasna

Dextera mám rada. Od prvej chvíle bol tento psychopat so svojskýmii hláškami moj hrdina. Ale nikdy za celý seriál, dokonca ani vtedy keď zomrela Rita mi ho nebolo tak strašne ľúto ako teraz. Keby to zakončili aspoň štipkou toho príslovečného čierneho humoru znášal by sa mi koniec seriálu ľahšie. Takto mi bolo fakt ťažko, v závere som videla zlomeného človeka a totálnu beznádej.

23.9.2013 | 16:29:30
Cinkitoo

#31 Ann Taylor: Přesně, ta hurikánová scéna strašně hloupě udělaná. Když nesl Deb z nemocnice, byla v tom prostěradle jako anděl, krása, ale potom to zazdili. Jinak teda scény s Deb na přístroje u mě způsobily vodopády slz. Strašně jsem doufala, že budou s Quinnem spolu, že aspoň něco dobrýho v tom konci bude. A jsem naštvaná na Hannah, ačkoli jsem tu postavu měla ráda, tak Debru víc. Quinn byl perfektní. Masukova dcera vyšuměla do nikam, přesně jak jsem očekávala. A ten úplný závěr, Dexter jako pracovník pily, no, nevim… Myšlenka dobrá, provedení slabší. Jestli někde ve filmu nebo seriálu ještě uvidím Saxona nebo Elwaye, tak se nebudu dívat. Ale Isaaka nebo Miquela, případně Quinna uvidím ráda.

23.9.2013 | 16:43:43
marecek8

Skončilo to asi tak, ako to malo… Ale ako som spomínal v hodnotení, uvítal by som keby sa aspoň spomenie Bay Harbor Butcher, alebo čo ja viem, niekto (Batista a Quinn) na to prídu. Alebo smrť LaGuerty ostala a vlastne asi aj ostane naveky utajená. Normálne som čakal, že sa Deb cestou v sanitke k tomu Quinnovi opäť prizná, tentoraz ale bez toho, aby bola mimo. Až som teraz tak trochu smutný, že to skončilo. :) Ale rozhodne sa jednalo o veľmi dobrú sériu, neviem ako u vás, ale mňa tá linka s Vogel veľmi bavila. :) Ak by som mal celú sériu priradiť do môjho rebríčka, tak by to bolo: 4. séria, 1. séria a 2. séria a napokon práve 8. :)

23.9.2013 | 16:47:00
top92

:D 9. řada aneb Dřevorubec Dexter :D

23.9.2013 | 17:07:03
Veriga

Myslim si ze zakoncenie bolo idealne. Prave pre mna hl. mylsinkou serialu bolo zmena dextra z „monstra“ na cloveka, ktory ma pocity. Prave presne oto autori taktiez vzali za hl. myslienku, ktorej prisposobili uplny zaver serialu. Nikdy som nechcel aby dexter zomrel , no nikdy som enchcel ani happy end. Presne to sa mi splnilo. Takze ja hodnotim zaver ako velmi vydareny.

#44 Zlopocasna
23.9.2013 | 17:10:10
PecaCZE

Se divím, že se s koncem většina z vás smířila. Já jsem teda docela nasranej jak to skončilo chce se mi z toho blít. Neměl Debru odpojovat. A proč říkal Dexter, že musí před sebou chránit ostatní vždyť sám ví, že už žádná zrůda není v Argentíně by začal nanovo. Mohli to udělat, tak že, když se Debře stalo něco s mozkem, tak by bylo fajn, kdyby všechno zapomněla a žila by odznova, ale je to zase v rozporu s tím, že by se jí to nestalo, když byla postřelená do boku. Samozřejmě, že Quinnovi došlo, že ho zabil záměrně co to je přece za obranu rovnou mu strčit propisku do krku.

#45 sir Humphrey Appleby
23.9.2013 | 17:23:49
simonko1

ten quinnov pohlad/reakcia bola pre mna najlepsia scena finale

#43 DarthRa
23.9.2013 | 17:28:16
mino4991

#3 iHyi: deb mala takzvany vegetativny stav. hra so slovickami.. producentka ma asi zmysel pre cierny humor

23.9.2013 | 17:37:12
simonko1

hehe akurat som si vsimol jednu chybicku vo finalovej epizode, viem ze to je banalita a nikoho to asi nezaujima ale ajtak :)

ked dexter zabodne saxonovi pero do krku tak ho saxon chyti za ruku, v naslednom videu, ktore pozeraju batista,quinn a dex to tak uz nieje a saxon ma ruku pri tele.

ja len tak, snazim sa nejak zabavit kedze ma ten koniec nasral :D

23.9.2013 | 17:37:25
Verousek

wow.. to jsem z toho úplně vykolejená, jak jel do té bouřky, tak slzy v očích :D

23.9.2013 | 17:41:09
aduskamckay

povab jeho trestu spociva v tom, ze pokial vsetci budu stastne zit, on bude sam, navzdy…

23.9.2013 | 17:46:37
DarthRa

#38 simonko1: mně se nejvíc líbilo, jak zmáčkl to talčítko na přivolání dozorců, to bylo skvělý, starej dobrej dexter

23.9.2013 | 17:49:21
Zlopocasna

#36 Veriga: paradoxne by som lepšie znášala keby Dexter zomrel. Takto vymenil prázdnotu psychopata za prázdnotu osamelého človeka. Čo je lepšie toť filozofická otázka. Tak ako tak, Pyrrhovo víťazstvo, nech je psychopat alebo človek, vždy zostáva osamelý.

23.9.2013 | 17:58:26
sir Humphrey Appleby

#37 PecaCZE: z toho jak to líčíš, by to byl takovej happy end moc :-) Ale to je v pořádku, každej měl své představy a každej je tedy zklamanej, že to nevyšlo :-)

23.9.2013 | 18:31:29
Melian

Taktéž já jsem ráda za to, jak to skončilo. To s Deb je sice neskutečně smutný a bolestný, ale také dojemný zároveň… Najednou člověk viděl, že ti dva, Deb a Dexter, jsou si tolik blízcí, že jeden bez druhého prostě nemůžou existovat. Jejich vzájemné porozumění, láska a oddanost, kterého jsem byla v tomhle závěrečném díle svědkem, bylo asi to nejkrásnější, co jsem kdy v Dexterovi viděla… A nakonec ta scéna na lodi, Dexter se sestrou v náručí, Debřin obličej mizící pod vodou… Bylo to prostě strašně silný. Myšlenky se mi ještě pořád pletou jedna přes druhou, přece jenom je to chvilička, co jsem ten díl dokoukala. Ale už teď vidím Dextera, Harrisona a Hannah někde v Argentině, spolu, s čistým štítem.

Děkuju všem, kteří se tady na Edně Dexterovi věnovali. Jste všichni skvělí. ♥

23.9.2013 | 18:36:29
Marcel_89

No, když čtu nějaký návrhy konce Dextera, aby Debra přežila a nic si nepamatovala a aby Dexter jel po tom všem do Argentiny… Tak si řikám, jestli jste ten seriál opravdu pečlivě sledovali? Jinak to skončit nemohlo, naprosto skvělej konec k vývoji celého seriálu.

23.9.2013 | 18:48:04
PaSta

V lepší konec jsem snad ani nedoufal. Jedna velká paráda, tvůrci si zaslouží opravdu velký uznání!

23.9.2013 | 18:52:18
myroslav

Ja som spokojný, aj keď prvé myšlienky po pozretí seriálu boli, že oni sú normálni? Nikdy som nepočítal s tým, že Dexter skončí happyendom, a toto bolo asi najlepšie, čo mohli tvorcovia spraviť. Ako tu bolo už spomenuté, myšlienka seriálu bola v premene psychopata na normálneho človeka a to sa im to podarilo dokonale vystihnuť. Tento rozhovor ako taká čerešnička na torte, dovysvetlil nejaké veci, ktoré neboli na prvý pohľad jasné.

23.9.2013 | 19:01:43
papushka

Souhlasím s Helcarax!

Poslední záběr na „prázdného“ a zničeného Dextera mi teda skoro zlomil srdce. Přála jsem mu happy end, ale přišlo mi to až moc jednoduchý, takže myslím, že se s tím tvůrci vypořádali na jedničku. Nejvíc mě mrzí Deb a to, že Hannah z toho vyvázla vlastně dobře, neměla jsem ji moc ráda. Pro mě uspokojující, důstojné, emotivní, napínavé a prostě parádní finále :)

23.9.2013 | 19:09:53
Jacis

Na konci sem se málem rozbrečel, což se mi nestává, akorát nevim jestli to bylo kvůli tomu že Dexter končí nebo jak skončil. Stejnak se mi zdálo že jeho rozhodnutí zmizet bylo vůči Harrisonovi a Hannah sobecké. No jo, vše dobré musí jednou skončit a Dexter bude moje srdeční záležistos.

23.9.2013 | 19:25:19
Oveckoun

Přece nemůžete čekat, že seriál o (ačkoliv hodném) masovém vrahovi dopadne happyendem?! Jen mě štve ten „vzorec epizody“. Teda konkrétně : dobrá situace, špatná situace, pauza na reklamu, vyřešení špatné situace, dobrá situace … A že bylo finále špatné / dobré ? Vždy to může být lepší, toť prokletí seriálů a jejich fanoušků – sto lidí, sto chutí :) Já jsem se ale bavil a nelituju :)

#58 Ann Taylor
23.9.2013 | 19:38:13
24ron 24

Tak veľmi smutný koniec. Očakával som že Deb zomrie, ale aj tak to bolo veľmi smutné. A ja som dúfal že Dexter napokon skončí v Argentine s Hannah a Harisonom, ale zároveň som tušil že to tak nebude. Myslel som že napokon začne nový život a jeho najhorší trest ktorý by si priniesol do Argentíny by bola smrť osoby ktorú veľmi miloval. Ale ako nakonec skončil s prázdnotou vo svojom vnútri a s kombináciou smrti Deb tak to bol veľmi silný, emotívny koniec :(

23.9.2013 | 20:56:15
Petuliis

Ježiši, to je hovadina..celá 8.série měla bejt úplně o něčem jiným a měla dávat smysl, ne jako tahleta komedie v čele s Masukovou dcerou nebo ženskou, která přechcala Quinna, aby byla detektiv – což do příběhu vlastně vůbec nezapadlo a nikdo neví, proč to tam bylo. Samozřejmě, jsem nemohla čekat žádný extra finále po epizodě, kde se Harrison úplně nesmyslně řízl do krku při pádu na běžícím pásu nebo kde federální marshall osvobodil státně hledanýho zločince… Ale tohleto?? To je trochu moc, ne? Po týhle sérii jsem i čekala, že to skončí tak, že Dexter, Hannah a Harrison budou vesele žít v Argentině a Deb, která se samozřejmě uzdraví je bude vesele navštěvovat :D.. Ale tohleto mě vážně dostalo..Dexter dřevorubcem, no to ne

#56 PecaCZE
23.9.2013 | 21:08:02
Mandula

Jsem tak ráda, že seriál neskončil happyendem, uf! Smrt Debry jsem nečekala, ale na druhou stranu, proč ne?…Líbily se mi všechny ty emoce a finální prázdnota. Opravdu pěkný zakončení…Ne, ne, nebudu tu ronit slzy…jdu si dát znovu Dexter s01 až s08 ;D))

23.9.2013 | 21:18:05
PecaCZE

#54 Petuliis: No konečně někdo jako já. Tahle série měla pár chyb. Myslím si, že bych byl radši, kdybych tu poslední epizodu ani neviděl. A tahle série byla slabá. Připadalo mi jako úplný nesmysl házet Debru do moře přece si zaslouží hezký pohřeb. A když jsem koukal na reakci Quinna na stav Debry, tak si myslím, že to zahrál skvěle. Máte pravdu dá se říct, že to pro lidi dopadlo dobře až na chudáka Harrisona a Hannah + Miami Metro. Jak jsem psal: jak tím koncem Dexter může ostatní ochránit ? Když se Temného pasažéra zbavil naopak jsou spíš ostatní smutní z jeho odchodu. Taky jsem přemýšlel jestli by nebyl hezčí konec, že by Dex zemřel, ale to nevím.

#59 Petuliis #63 Orea
23.9.2013 | 21:43:15
Lucifrid

Chjo. Na jednu stranu to chapu, ze ukazali Dextera jako trpiciho na uplne konci. Na druhou to byl takovej WTF a mela bych mnohem lepsi pocit, kdyby odjel do hurikanu (teda jako ty efekty, se nemohli pri finalove epizode trochu placnout pres kapsu?), slus a konec. Kdyz uz pak nejake vysvetlovani, tak ho mohli udelat delsi. Jeden zaber na Batistu a konec? Aspon nejake sokujici pohledy, vzpominkova bohosluzba na Deb i Dextera, patrani po Harrisonovi… btw, mi vysvetlete, jak kdyz Harrison neposloucha, upadne na rotopedu a pred nikym se nepodrekne o Hannah? divny, porad mi to vrtalo hlavou. No a Deb… Co na to rict :(. Cekala jsem, ze asi umre, uz to bylo mnohokrat naznacavano. Ale ne takhle, to mi pripomina tu smrt Lexiu z Greys. Takove divne. Jasne, nechtela bych, aby trpela a Saxon ji zabil buhvi jak, ale tohle bylo pod uroven. Bylo tam hodne nelogicnosti, uplne s tim smirena nejsem, ale bylo to takove horkosladke. A co me hodne prekvapilo, ze nechali Dextera zit. Po tom vsem ujistovani jsem cekala, ze zarve a nejak paradne. Hm…

webmaster
23.9.2013 | 21:49:00
Ann Taylor

#52 Oveckoun: Sériový a masový není totéž. Nějak si nedokážu představit, že Dex vyvraždí celej barák nebo tak něco.

redaktor
23.9.2013 | 21:59:51
Petuliis

#56 PecaCZE: Pár chyb?? Kdyby jen pár. Fůra věcí tam byla nedomyšlená, nedotažená.. Prostě zkazili, co mohli. Žebříček imdb tady je vidět, jak i hodnocení jednotlivých epizod klesá a to tam ještě není finále. A nevim, jestli jsi četl finále Phillipse, ale jak jsem psala tam do komentářů – jeho finále je pro mě to pravý finále

#63 Orea #78 ...Alicia...
23.9.2013 | 22:23:14
lopucha

Mě se zakončení líbilo, štasně to skončit nemohlo a kdyby ho popravili bylo by to trapný. Deb mi líto bylo, ale blbý to určitě nebylo, ale až moc klišé. A když Dex v předposlednim díle nabízel tu loď tak řikal přece, že tam má záchranej člun.

#62 Helcarax
23.9.2013 | 23:01:30
Baru11

Vegetables neznamená zeleninu :D Ale VEGET jako Vegetativní stav, kdy uz je tělo jen prázdnou schránkou.

23.9.2013 | 23:12:07
Helcarax

#60 lopucha: dobrá připomínka :-)

23.9.2013 | 23:54:54
Orea

#56 PecaCZE: Jak konečně? :-D Vždyť já jsem psala v podobném duchu, #27

#59 Petuliis: Já bych to až tak tragicky neviděla, ale mouchy byly… Scéna s Harrisonem mě úplně nenadchla, ale prostě si rozsekl bradu, to se může stát.. Já si rozsekla bradu, když jsem šla po schodech, a taky jsme museli na šití :-D Ale co fakt nechápu, proč si Hannah nějak nezměnila vzhled. Takovej problém si obarvit vlasy, případně i ostříhat?Jo, jako seklo jí to takhle, ale kdyby po mně šli, tak asi vlasy obětuju, však dorostou…

24.9.2013 | 0:40:49
Alenn

#1 Frkyfrk: Harry se nemohl oběvit, protože se Dexter stal člověkem bez dark passangera a při tý cestě toho musel hodně obětovat včetně Debry a svý rodiny je to velká změna (která přicházela po kouskách) a lidi nejsou zvyklí na změny, ale podle mě je tohle nejlepší zakončení seriálu, Dexter teď může být kdokoli chce, i když si z morálního hlediska zaslouží křeslo, což by pro Debru skončilo ještě hůř … dva a půl roku a sem rád že jsem to dokoukal =) každopadně začátky Dextra byly excelentní. 8/10

24.9.2013 | 10:28:25
Cinkitoo

S tou zeleninou. Ten termín byl použit už v překladu filmu Drž hubu. Nevím teda, jestli se použil i v originále, ale v dabované verzi byl. A jinak jsem přesvědčená, že každý člověk je především sobecký, takže nadále odmítám Dextera dřevorubce, co se vzdá šťastného života se svou rodinou, protože by je mohl ohrozit (což bez temného pasažéra v cizí zemi už nemůže).

#67 sir Humphrey Appleby
24.9.2013 | 11:53:28
iToastCZ

Hrozný konec, velice mě to zklamalo. Z Dextra se od 6. série stávala nehorázná slátanina a ten konec byl slátanina všech slátanin. Škoda, že Dexter nezemřel nebo, že nikdo nepřišel na to že je vrah…

#68 sir Humphrey Appleby
24.9.2013 | 12:28:01
sir Humphrey Appleby

#65 Cinkitoo: ber to tak, že to tu postavu za půl roku přejde a bude hledat, vyložit si to můžeš různě :-)

24.9.2013 | 12:33:15
sir Humphrey Appleby

#66 iToastCZ: ti co na to přišli jsou vesměs mrtví… :-)

24.9.2013 | 12:33:53
hoolio88

Opravdu hrozný konec… Četl jsem předtím na netu nějaké rádobyzaručené scénáře, jak by ten poslední díl mohl dopadnout a vše vyznělo lépe než tohle, ať už to byl Dexter spolu se Saxonem zastřelený Matthewsem, který o něm znal celou pravdu, nebo Quinn jako Dexterův nástupce, zničený ztrátou milovaného člověka. Když už ten seriál měl skončit v mezích toho současného dílu, měl Dexter jet naproti tomu hurikánu a zemřít se vším všudy. Je sice pěkné, že se Dexter vzdal dřívějšího života a je z něj teď za trest prázdný člověk. Jenže ať je to jak chce, vždycky se i jako ten dřevorubec bude muset s lidmi setkávat, to by se musel odstěhovat někam do pustiny a žít jako poustevník, aby nepřišel do kontaktu s ostatníma lidma. Nehledě na nedořešené zmizení Harrisona, únos těla Debry z nemocnice atp. Pro mě zlatá éra Dextera je 1. – 5. série, od šesté řady je to kvalitativně těžký sešup, byť v sedmé sérii jsem viděl určitou naději (LaGuerta v patách Dexterovi, výborný záporák Isaak Sirko), že by se to mohlo ještě otočit. Ale bohužel… Na seriál jako takový nezanevřu a osmou řadu ještě někdy zkouknu, nicméně konec sedmé řady nabízel mnohem zajímavější možnosti, než které tvůrci seriálu nakonec využili… Pokud se jedná o zamýšlený spin-off, vůbec mě nenapadá, o čem nebo o kom by mohl být. Snad o Masukově dceři (já už bych, bohužel, ničemu nedivil)?!

#70 sir Humphrey Appleby #71 PecaCZE
24.9.2013 | 13:08:23
sir Humphrey Appleby

#69 hoolio88: nemyslím, že nějakej spin-off bude, o čem? zvlášt, když ty ostatní postavy byli v týhle sérce tak neživotné, s vyjímkou Quinna v poslední epizodě, to by si scénáristi museli dát na pár let pauzu, aby nabrali inspiraci, ale měli by to nechat spát..... To že tam nedořešili nějaké věci, to bych jim nezazlíval ani tak, únos těla Debry z nemocnice, když si vemeš, že se to odehrávalo v posledních minutách, kdy ten děj zrychlil, tak kdy to tam měli řešit a proč? Evidentně se vědělo, že tam Dexter přišel a Dexter oficiálně zahynul v hurikánu…Harrison mohl být taky na tý lodi klidně že? Tudíž prohlášený za mrtvého… Ale jak říkala ta producentka v rozhovoru nemohli dořešit všechno, a možná je to tak lepší, když vemu v potaz „uplácanost“ poslední série…

#77 aduskamckay
24.9.2013 | 13:21:20
PecaCZE

#69 hoolio88: Souhlasím, že tu všechny teorie o skončení Dextera byly lepší až na ty úplně šílené. Prostě víc už mě asi nasrat nemohli. Budu teď koukat na TBBT a HIMYM, tak snad na toho Dextera zapomenu ;-).

24.9.2013 | 15:07:16
harmonica

Když to vemu jako kontext celé špatné 8.série bylo finále dostačujicí/dobré. Ale vzhledem k seriálu a jeho kvalitě to byla hrůza, především celá serie. Ale jsem rád že už to skončilo!

#74 sir Humphrey Appleby
24.9.2013 | 15:25:25
Jacques_de_Molay

Tak tohle jsem nečekal. Takovéhle finále mi vyrazilo dech. Když se na to podívám v rámci celé 8. serie, která měla jak vynikající epizody tak epizody, které stály za vyliž, tak musím říct, že finále se povedlo. Debry je mi líto, její smrt byla smutná. Jako postavu jsem ji zbožňoval. Oproti Dexterovi byla lidská. Co se týče Hannah a Harissona – jí lituji, protože Dextera opravdu milovala. A posledních pár minut serialu jsem koukal s pusou otevřenou, protože Dexterův pohled byl koulervoucí. Tak končí 8 let vynikajícího seriálu, ke kterému jsem se rád vracel. Měl své dobré chvilky, ale i špatné, někdy jsem měl chuť scénaristy nakopat do pr..za to jak odklízeli některé postavy. Musím říct, že nejsem zklamaný a těším se na další dobrou produkci Showtime.

24.9.2013 | 15:39:07
sir Humphrey Appleby

#72 harmonica: ano, jeslti chtěli tvůrci docílit toho, že budou fanoušci rádi, že to skončilo, tak v tomhle směru, se zadařilo :-)

24.9.2013 | 16:13:17
myroslav

Jediný možný spin-off, ktorý by podľa mňa prichádzal do úvahy by bola tá Elwayova detektívna agentúra, kde by chytali rôznych vrahov, zlodejov a utečencov. Aj keď s Dexterom by to malo pramálo spoločného, ale také už spin-offy bývajú (stačí pozrieť na seriály Cheers a Frasiera, JAG a NCIS, prípadne NCIS:LA). Možno aj práve preto v seriáli neukázali čo sa s Elwayom stalo.

24.9.2013 | 21:04:06
Margie

Mě konec zaujal. I když to neskončilo dobře nebo tak jak jsem si představovala, tak se jim to povedlo. Trochu mi vadí, že není uzavřen děj u ostatních postav, ale tak na konec… Všechny ty série šlo přeci především o Dextra, takže se není čemu divit. A člověk si konce ostatních postav může domyslet sám.

25.9.2013 | 0:14:31
aduskamckay

#70 sir Humphrey Appleby: elway vedel ze harrison odisiel s hanou…

25.9.2013 | 21:21:20
...Alicia...

#59 Petuliis: Už je a hodnocení naprosto šílený – 5,7. Dost drsný. Jinak já nejsem fanda, viděla jsem jenom část prvního dílu a pak pár částí dalších, ale prostě jsem byla hodně zvědavá, jak to dopadlo. Myslím ale také, že se happyend nehodil.

30.9.2013 | 10:08:48
sleggyn

Tak mám to za sebou a po dnešku můžu říct že je to dokonalý seriál a také že už vím jak se cítí babky u sledování Ordinace, fakt parádá a závěrečné titulky jsem jen koukal do blba s otevřenou pusou a užíval si naposledy znělku… Víte před posledním dílem jsem doufal že se todle nestane jako že by mi jich prostě bylo líto, ale po jsem rád happy endy už mi lezou krkem a todle bylo fakt fámozní, dost bylo slov shrnu to jedním… DOKONALOST díky

3.1.2014 | 2:02:09
hafacek

pokracovani po 15 letech je jasny Dexter se docte v novinach o novem seriovem vrahovi (jeho synovi) ;p

30.7.2018 | 22:22:11
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S09E10: Sins of the Father

cz100%
DOKONČENO

Odkazujeme na titulky, které vznikají na portálu Titulky.com. S jakýmikoliv dotazy, jež se týkají překladu tohoto seriálu, proto směřujte na tento web.

Hlídejte si nás

Reklama

Narozeniny

Sérioví vrazi

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama