Defenders: Recenze první epizody

Defenders: Recenze první epizody

Jedna z nejvíce očekávaných komiksových událostí letošního roku je tady! Netflix vypustil první týmovku svých marveláckých superhrdinů a my vám přinášíme recenzi úvodní epizody.

2 21
19.8.2017

Psal se rok 2013, kdy na svět prosákla informace o chystané spolupráci Netflixu a Marvelu. Čtyři postavy měly dostat svůj vlastní seriál, aby se na konci všichni spolu sešli ve velké týmovce Defenders. Jak ten čas uletěl. Tento víkend jsme se dočkali výsledného produktu. Jak se vydařil prvotní krůček?

Navazuje se přesně na to, kde skončily jednotlivé linky členů Defenders. Danny Rand svou pěstí ozařuje roztodivná místa po celé zeměkouli. Jeho cesty ho však stejně zavedou do New Yorku, kde tajuplná společnost Ruka organizuje další zlovolný plán. Jessica Jones se stále oklepává ze zážitků spojené s Kilgravem. Luke Cage opouští mříže vězení a vydává se do náruče pojítka veškerého komiksového univerza Netflixu, Claire Temple. Matthew Murdock pověsil rohy na hřebík a rozhodl se zaměřit na právnickou kariéru. Tentokrát je na to sám, neboť jeho nejbližší již nemíní zůstávat v dosahu působnosti Ďábla z Hell's Kitchen.

Každý si hledí svého, a to na začátku představuje dosti zásadní problém. Úvod trpí neuvěřitelnou roztříštěností. Je to jako sledovat čtyři pilotní epizody sestříhané do jedné. Působí to rušivě a nepřehledně. Každý dostane přibližně deset minut a najednou vám před obličej naskočí závěrečně titulky. Pilot tak více vyzní jako nějaká rekapitulační epizoda, kterou si pouštíte před novou řadou vašeho oblíbeného seriálu. Ta nesourodost zásadně bije do očí a po celou stopáž jsem si na to nemohl zvyknout.

Jedinou jiskřičku naděje vykřeše pouze představení hlavní záporačky v podání herecké matadorky Sigourney Weaver. Konečně je tak v plné kráse a oficiálně uvedená hybatelka Ruky. Načrtnou se její hlavní motivy a vztah s ostatními členy Ruky. Díky ní se dočkáme i návratu jedné postavy. To však nezachrání celkem mdlý dojem z prvního dílu.

The Defenders odstartovali nepřesvědčivě. Zatím projekt působí jako lehce řízený chaos. Každý si dělá, co chce, a z výsledku se uplácá padesátiminutový polotovar. Co na tom, že jeho pozření většině způsobí zažívací potíže. Nechtěl bych ale hanit seriál po jediném přešlapu. Netflixu u jeho komiksovek vždy chvilku trvalo, než se pořádně rozehřál. Protentokrát však nemá obvyklých třináct dílů. Nyní je téměř o polovinu ochuzený. Snad to bude stačit na rozehrání příběhu, ke kterému se budeme všichni rádi vracet.

50 %

Diskuze /22

aegispotae

Prvni dil je strasne ukecany ale doporucuji jej radeji nepreskakovat. A vydrzet to i behem nasledujich dilu. Nebudete se pak prilis divit proc se neco deje ke konci serie a tedy se vracet k zacatku serie.

Pokud jste dosud nevideli Daredevil, Jesica Jones, Luke Cage, Iron Fist – tak nejprve se podivejte na tyto serialy v tomto poradi.

#3 revolver_ocelot
19.8.2017 | 23:03:18
Valada06

To už se tu opravdu všichni zbláznili? U netflixovského seriálu nemá recenze prvního dílu vůbec žádný smysl, je to úplná hovadina. Ten seriál je točený s tím, že si člověk hned pustí další díl, takto zevrubně hodnotit jeden jediný díl, natož první,nedává žádný smysl. Nemluvě o tom, že na příští týden je v plánu redakční recenze. Předtím, než se bude seriál hodnotit by měly být ke všem dílům titulky. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je prostě celé mimo…

#7 KevSpa #9 téčko171
19.8.2017 | 23:09:59
revolver_ocelot

#1 aegispotae: Jessica Jones a Luke Cage jsou vesměs trapné a nudné postavy. Dívat se pouze na Daredevil a Iron Fist ;)

#4 Restall
19.8.2017 | 23:29:34
Restall

#3 revolver_ocelot: nebo jen Daredevila, Iron Fist není o nic lepší jak ty ostatní…

19.8.2017 | 23:42:04
Railbot

No tak recenzovat jeden díl seriálu vytržený z kontextu, to je nápad hodný génia. Když už jsme u těch přešlapů.

19.8.2017 | 23:52:01
Toso11

no ja hodnotiť jeden diel neidem už mám dopozerané a čo sa týka postáv určite si polepšil luke a jessica … aj príbeh im isto pomohol … od ronyho som nejak vela nečakal ale zlé to nebolo a mathew rovnako ako v predchádzajúcich dieloch … nadvezovanie na seba bolo síce pomalé ale pekne rozrosprávané koniec ma ale nedojal … súbojové scény by si zaslúžili trocha viacej vymakať lebo boli tmavé a nevýrazné … chýba mi pocit autora k dielu ako pri dd 1 a 2 sérii … celkový pocit 70–80% chémia medzi postavami bola naozaj fajn

20.8.2017 | 0:31:05
KevSpa

#2 Valada06: Taky mi to hlava nebere.

20.8.2017 | 4:27:49
Anckrst

Ja dávam 30% tejto recenzii. Neviem kto očakával že v prvých 5 minutách prvého dielu sa hneď všetci spoja, budú najlepší kamaráti na život a na smrť a neúprosne budú bojovať proti spoločnému nepriateľovi 7 hodín v kuse.

20.8.2017 | 8:06:24
téčko171

#2 Valada06: Taky s recenzí nesouhlasím a nechápu, co kdo od prvního dílu z osmi čekal. Když se dohromady v jeden celek spojí 4 seriály, které v průběhu dvou let vycházely v různém období a množství, tak je určitá expozice na začátek nutná. U filmů to kvůli stopáži musí být mnohem svižnější, tady si s tím trochu víc vyhráli a za sebe musím říct, že vůbec ne na škodu. Nepřišlo mi to chaotické ani roztříštěné, naopak zcela logické.

#10 Billy the Kid #11 Lucifrid
20.8.2017 | 8:30:12
Billy the Kid

#9 téčko171: já jsem byl s celou serii spokojen, je pravda že první díl byl pomalejší, ale kdo by to nečekal, musí se spojit, když se nikdo před tím neviděl :) ale pak se to dle mého rozjelo slušně, je sice pravda že dlé mého tam bylo celkově málo akce, a připadalo mi že daredevil by je zmaknul všechny sám ale i tak se na to dalo dívat, a já jsem spokojen :)

20.8.2017 | 8:46:11
Lucifrid

#9 téčko171: Tak nějak. Souhlas.

20.8.2017 | 10:58:44

Také myslím, že by bylo vhodnější a přínosnější udělat recenzi na celou sérii než na ten první díl…

20.8.2017 | 11:25:41

Spoiler rozjede se to až ve třetím dílu, nevím jestli všichni čekali, že hned v úvodu se všichni spojí a půjdou proti ruce, za mě byl pilotní díl dobrý start rozhodně lepší, než sledovat prvních nudných 45 minut Lukea Cage. Luke by vlastní seriál mít neměl, hodí se spíše, jako parťák, mohl by třeba sekundovat Iron Fistovi v seriálu spolu tvoří dobré duo speciálně ve rvačce. Za pilotní díl dávám 80%.

20.8.2017 | 12:34:02
Xegiie

také nechápu recenzi prvního dílu, mám zhlédnuto celé, a nejspíš nebudu menšina..

20.8.2017 | 13:01:48
filipas

Přijde mi trochu nesmysl vynechat některý ze seriálů, a pak sledovat Defenders. Takhle nebude mít nikdo povědomí o těch postavách. To je stejný, jaky kdybych vynechal Iron mana a Kapitána, a přitom koukal na Avengers…

20.8.2017 | 14:55:03
Angi

Nevím, proč by se nedalo hodnotit po epizodě. I seriály co vysílají jednu epizodu týdně jsou zamýšleny jako celek a také s hodnocením nečekáme, až je odvysílán celý. Tak se liší recenze/hodnocení seriálu, od recenze epizody. S Remim převážně souhlasím, byť bych nebyl tak příkrý. Také to na mne působilo až moc rozkouskovaně, možná by působilo lépe, kdyby každá postava dostala svůj úsek v celku a nepřeskakovalo by se co dvě minuty. A možná by to působilo hůř, nevím. A protože recenze i hodnocení jsou velmi subjektivní, tak dodám, že jsem srazil procenta i za zklamání z nesetkání se žádné z hlavních postav. Na nějaké alespoň malé setkání, nebo sakra jen projítí kolem sebe na ulici, vražení Jessicy do slepého Murdocka v tlačenici u soudu, atp. čekám už od druhé série DD (tedy tři seriály) a pořád nic. Takže absence takové kratičké scénky v úvodním díle týmovky mne zklamala opravdu hodně. 70% Pilotu, na další díly se kouknu, až budou na všechny titulky. Pač pilot prostě nenavnadil tak, abych koukal i bez nich.

#17 KevSpa
20.8.2017 | 16:54:16
KevSpa

#16 Angi: A to se právě mýlíš. Celosezónní seriály jsou dramaturgicky vystavěné zcela jinak. Právě tak, aby se diváci týden co týden mohli těšit na další epizodu. Netflix není omezen týdenními rozestupy mezi díly, proto si může dovolit natočit celou řadu jako jeden celek, bez toho, aby musel úvodním dílem všem vytřít zrak.

#18 Angi
20.8.2017 | 17:39:58
Angi

#17 KevSpa: To je názor, který nesdílím.

#19 KevSpa
20.8.2017 | 17:53:10
KevSpa

#18 Angi: To není názor, ale fakta. :)

#20 Angi
20.8.2017 | 17:57:53
Angi

#19 KevSpa: A víš, že jsem věděl, že přesně tohle napíšeš? =) Ale sémantiku o definici a zpochybnitelnosti faktu vést nehodlám, nemám na to teď čas, chuť a ani to sem nepatří. =)

20.8.2017 | 18:17:30
revolver_ocelot

Na amerických stránkách se hodnotí denně epizody a nikdo tam nepindá jak tady. Já bych tady rád uvítal recenze jednotlivých epizod :)

20.8.2017 | 20:50:52
Jeby

Musím říct že jsem se na defenders těšil jak malej a jsem víceméně zklamanej. Začátek pomalej, pak se to zrychlí až moc. A především Iron Fist se chová často naprosto hloupě. Na to že budovali půdu pro tohle poměrně dlouho, tak vlastně nic moc.

Spoiler Především ten konec je takovej nijakej. Takže pod New Yorkem kdysi žil nějakej drak podobně jako v Kun Lun? Co to tedy přesně znamená že je někdo Black Sky? To je něco podobného jako Iron Fist? Chápu že seriál by zdlouhavým vysvětlováním asi trochu trpěl, ale docela mi tohle chybí. The Hand působí docela amatersky v téhle sérii.

21.8.2017 | 15:51:36