Ash vs Evil Dead
93/100 - 98×

Ash vs Evil Dead

Seriálové pokračování kultovní komediálně-hororové trilogie Evil Dead, ve kterém se Bruce Campbell vrací jako stárnoucí Ash Williams, démonobijec, tlučhuba a packal připravený to natřít všem démonům a jiným příšerám, co se mu postaví do cesty. Za seriálem stojí režisér původní trilogie Sam Raimi.

USA | 2015 | Ukončeno
3 sezóny | Starz | 30 minut
Fantasy, Hororový, Komedie
Bruce Campbell (Ashley J. Williams), Ray Santiago (Pablo Simon Bolivar), Lucy Lawless (Ruby Knowby), Michelle Hurd (Linda B. Emery), Becca Tobin (Baal)

Recenze epizody Brujo

Recenze epizody Brujo

V epizodě Brujo navštíví hlavní hrdinové seriálu Ash vs Evil Dead Pablova strýce a honduraského šamana, aby společně zjistili, jak porazit Zlo, a my jsme se přitom mohli podívat do šílené a přepálené mysli Ashe Williamse, která však do světa Evil Dead přesto tak nějak dokonale patří.

4 0
23.11.2015

Přestože se nejnovější epizoda seriálu Ash vs Evil Dead s názvem Brujo od dílu předchozího svým příběhem i celkovým tónem na první pohled poměrně liší, při bližším zkoumání k sobě tyto epizody mají naopak vlastně docela blízko. Podobně jako totiž epizoda Books from Beyond testovala nové limity mytologie Evil Dead představením zcela nové podoby démonické bytosti, tyto limity zkouší i epizoda Brujo, byť tedy ne představením nového bubáka, nýbrž vydáním se na halucinogenní jízdu do mysli hlavního hrdiny.

A stejně jako v předchozím dílu, ono testování čtvrt století starých limitů skvěle funguje i tentokrát, čímž zároveň i dokazuje pružnost původní trilogie Evil Dead, k níž lze po vší té době přistoupit s různě rozdílnými přístupy, které ale přitom do původní mytologie vlastně pořád sednou. Stejně jako jsme v původních filmech neviděli nic podobného démonu Eligovi, nevěděli jsme v nich nic podobného ani Ashově šílené halucinogenní jízdě plné popkulturních odkazů, stylizovaných prostředí a mluvících agam. A přesto tohle všechno do tohoto světa vlastně docela sedne.

Na tomto dílu je ale zároveň unikátní, jak se tímto experimentováním s daným subžánrem vlastně obloukem vrací zpátky k vlastním kořenům. Epizoda Brujo obsahuje spoustu odkazů na původní filmy – zejména pak na Smrtelné zlo 2 – a to ať už v podobě přímých zvukových či vizuálních ukázek, nového představení Ashovy posedlé ruky nebo krátké scény, během které Ash ve své mysli opět navštíví interiér osudné lesní chaty. To je přitom samo o sobě jednak splněným snem každého fanouška původní trilogie, a jednak i jasnou předzvěstí toho, že se do této chaty v budoucích epizodách jistě podíváme i plnohodnotně.

Epizoda Brujo však není jen excesivně stylizovanou odbočkou a poctou původním filmům, ale zároveň i skvěle rozvíjí své postavy, posouvá příběh a hlavně nás dokáže navnadit na další dění (byť občas pořád ještě skřípou některé dialogy či a konkrétní prezentace hlavního hrdiny, který často připomíná jen samoúčelně vtipnou figurku). Zatímco totiž dosavadní epizody převážně testovaly interakci hlavních postav a jejich chování v určitých situacích, v epizodě čtvrté se seriál Ash vs Evil Dead konečně pořádně rozbíhá a odhaluje nám jak poutavé vedlejší dějové linie a střety svých postav, tak i primární cíl, kam se první série bude ubírat. Tam, kde to tehdy celé začalo…

Naše hodnocení: 90 %

Zdroj: Starz