Recenze druhé epizody

Recenze druhé epizody

9.2.2014 16:30
TheDarkKnight

Druhá část s rychlejším rozjezdem, ale i většími chybami. Co jste říkali na seriál vy? Nezapomeňte ohodnotit epizodu a i celý seriál.

Druhá část čtyřdílné minisérie o Ianu Flemingovi měla o devadesát procent lepší rozjezd než první epizoda a vypadalo to, že jí náboj vydrží až dokonce. Tvůrci však mezi Ianovu práci u kontrarozvědky opět vsunuli jeho osobní život. To by nevadilo, ale pouze pod podmínkou, že by si děj udržel stejný spád jako na začátku, což se nestalo. Tento menší přešlap však vzápětí vykompenzovala Ianova cesta do Paříže, která byla opravdovou mistrovskou prací. Do konce pak již skoro vše klapalo v naprostém pořádku.

Fleming se v průběhu prokázal jako opravdový charakterní hrdina, když pomohl uniknout mladé Židovce ze spárů nacistů.

A v čem byla druhá část seriálu lepší než ta první? Především v kamerovém provedení (lepší a hlavně propracovanější záběry), výpravě (Fleming se vydal do surovějších prostor a míst, kde byla skutečně poznat válka a nebyl již jen zavřený u sebe doma nebo v budově kontrarozvědky), kostýmech (ty si stále držely svou úroveň a „pouze“ se rozšířily o další skvělé kusy), vývoji postav (hlavně Ian Fleming se zde proměnil z hocha, co touží pouze po rozptýlení v muže, který chce ukončit válu, pomáhá ostatním a snaží se svému životu dát smysl / posun v jeho citech nejvíce vystihla smrt Muriel) a s vývojem postav se zlepšily i herecké výkony (herci se již plně vžili do svých postav). Co se týče technického zpracování, daly by se střihačům vytknout někdy až příliš neomalené střihy mezi scénami.

Velkým, ale opravdu velkým mínusem však pro tuto epizodu byla scéna, v níž přišel Fleming, po smrti Muriel, k Ann a úplně zešílel a s ním i celý seriál. Sice zde tvůrci posunuli hranice Ianova cítění, ale bohužel to přehnali. V tomto se měli držet lehce při zemi a zůstat tam, kde před tím.

Kvůli několika zmíněným nedostatkům nemá „Fleming“ ještě plných 100%, ale je tomu zase o něco blíž než v první epizodě. Výsledný verdikt je tedy 96%.

Jít na Fleming | Jít na Edna

Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!