VB | 2014 | Ukončeno
1 sezóna | BBC America | 60 minut
Drama, Historický, Válečný
Lara Pulver (Ann O'Neill), Dominic Cooper (Ian Fleming), Camilla Rutherford (Loelia), Annabelle Wallis (Muriel Wright),

Recenze pilotu

Recenze pilotu

Jen krátce poté, co BBC odvysílala poslední epizodu třetí série úspěšného seriálu Sherlock, vypustila do světa další minisérii. Ta pojednává o Ianu Flemingovi, autorovi slavného agenta 007 – Jamese Bonda. V čem se tvůrci inspirovali „bondovkami“, co si vzali z Flemingova skutečného života a hlavně, jak vypadala první epizoda v Čechách značně opomíjeného seriálu? Co jste říkali na seriál vy? Nezapomeňte ohodnotit epizodu a i celý seriál.

1 0
2.2.2014
TheDarkKnight

„Fleming: The man who would be Bond“ je další minisérií z dílny BBC, přesto že o tomto seriálu nebylo v České republice skoro vůbec slyšet, jedná se o dílo, kterému rozhodně stojí za to věnovat pozornost a to již jen kvůli velice zajímavému zpracování životopisu. Seriál se totiž nezaměřuje pouze na Ianův osobní život, ale znázorňuje i dobu začátku (a následně i vývoje) druhé světové války, za které Ian Fleming působil v britské kontrarozvědce. První polovina pilotu je sice lehce rozporuplná a zaměřená spíše na Ianovo flirtování a svádění žen, to však následné slouží k vývoji jeho postavy, která se mění z o vlast nezajímajícího se playboye na muže, který si uvědomuje závažnost situace, ve které se nalézá a jeho snahou je využít svých schopností (hovoří plynule německy, byl v Německu i Švýcarsku a má vztahy s vysoce postavenými německými důstojníky), aby pomohl Británii vyhrát válku.

Mnohé jistě potěší, že „Fleming“ není natočen ve stylu „bondovek“, přesto že se hlavní postava Jamesi Bondovi do značné míry podobá – svádí každou ženu, kterou potká, má důvtip, schopnosti a práci tajného agenta, který zachraňuje zemi. Seriál se spíše než nějakému thrilleru ve stylu „Bornea“ podobá historickému dramatu na způsob „Valkýry“.

Nová minisérie tedy rozhodně překvapila a vydala se opačnou cestou než většina očekávala. Směr, který pilot nabral – Fleming s ženami v pozadí a zuřící válka s Flemingem v popředí – je ten nejlepší možný, přesto že by to chtělo ještě trochu omezit Ianovi neustálé náhodné střetnutí s Ann.

Nicméně ve výsledku je „Fleming: The man who would be Bond“ obrovským překvapením, ať už po stránce vizuální (jeden z nejlépe natočených seriálu za poslední období), herecké (Lara Pulver předvedla své herecké umění již v seriálu „Sherlock“, nad Dominicem Cooperem však visel otazník, který ale herec v několika málo minutách dokázal proměnit na obrovské plus) a samozřejmě by byl hřích opomenout do detailu vypilovanou výpravu a kostýmy.

Výsledný verdikt je 90%, ovšem jestli bude další epizoda stejně dobrá jako vypadá z traileru, vytáhne to „Fleming“ na rovných 100%.

Zdroj: BBC America