Recenze pilotu

Recenze pilotu

2.2.2014 15:00
TheDarkKnight

Jen krátce poté, co BBC odvysílala poslední epizodu třetí série úspěšného seriálu Sherlock, vypustila do světa další minisérii. Ta pojednává o Ianu Flemingovi, autorovi slavného agenta 007 – Jamese Bonda. V čem se tvůrci inspirovali „bondovkami“, co si vzali z Flemingova skutečného života a hlavně, jak vypadala první epizoda v Čechách značně opomíjeného seriálu? Co jste říkali na seriál vy? Nezapomeňte ohodnotit epizodu a i celý seriál.

„Fleming: The man who would be Bond“ je další minisérií z dílny BBC, přesto že o tomto seriálu nebylo v České republice skoro vůbec slyšet, jedná se o dílo, kterému rozhodně stojí za to věnovat pozornost a to již jen kvůli velice zajímavému zpracování životopisu. Seriál se totiž nezaměřuje pouze na Ianův osobní život, ale znázorňuje i dobu začátku (a následně i vývoje) druhé světové války, za které Ian Fleming působil v britské kontrarozvědce. První polovina pilotu je sice lehce rozporuplná a zaměřená spíše na Ianovo flirtování a svádění žen, to však následné slouží k vývoji jeho postavy, která se mění z o vlast nezajímajícího se playboye na muže, který si uvědomuje závažnost situace, ve které se nalézá a jeho snahou je využít svých schopností (hovoří plynule německy, byl v Německu i Švýcarsku a má vztahy s vysoce postavenými německými důstojníky), aby pomohl Británii vyhrát válku.

Mnohé jistě potěší, že „Fleming“ není natočen ve stylu „bondovek“, přesto že se hlavní postava Jamesi Bondovi do značné míry podobá – svádí každou ženu, kterou potká, má důvtip, schopnosti a práci tajného agenta, který zachraňuje zemi. Seriál se spíše než nějakému thrilleru ve stylu „Bornea“ podobá historickému dramatu na způsob „Valkýry“.

Nová minisérie tedy rozhodně překvapila a vydala se opačnou cestou než většina očekávala. Směr, který pilot nabral – Fleming s ženami v pozadí a zuřící válka s Flemingem v popředí – je ten nejlepší možný, přesto že by to chtělo ještě trochu omezit Ianovi neustálé náhodné střetnutí s Ann.

Nicméně ve výsledku je „Fleming: The man who would be Bond“ obrovským překvapením, ať už po stránce vizuální (jeden z nejlépe natočených seriálu za poslední období), herecké (Lara Pulver předvedla své herecké umění již v seriálu „Sherlock“, nad Dominicem Cooperem však visel otazník, který ale herec v několika málo minutách dokázal proměnit na obrovské plus) a samozřejmě by byl hřích opomenout do detailu vypilovanou výpravu a kostýmy.

Výsledný verdikt je 90%, ovšem jestli bude další epizoda stejně dobrá jako vypadá z traileru, vytáhne to „Fleming“ na rovných 100%.

Jít na Fleming | Jít na Edna

Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!