Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Neposkvrnění

Neposkvrnění

Jednou z nejlepších armád ve Východních zemích jsou jednoznačně Neposkvrnění (v originále Unsullied). Jejich výcvik je velmi tvrdý, přežije jej jen málokdo, ale vše se vyplatí, protože ti, co přežijí, se stanou neohroženými sloužícími bojovníky.

45 0
23.6.2015

Neposkvrnění jsou legendární otročtí vojáci z Astaporu, jednoho z otrokářských měst v Zálivu otrokářů, kteří jsou prodáváni do celého Essosu. V minulosti nejčastěji sloužili jako stráže, především poté, co se osvědčili při slavné bitvě o Qohor, kdy tři tisíce Neposkvrněných po brutálním boji přimělo dothracký khalasar vzdát se. To pak zajistilo, že jako jediným se jim dothrakové neposmívají a neoznačují je za eunuchy, ale pro jejich název si vypůjčili valyrijský výraz Dovaogēdy přeměněný na Dovoeddi. Přesto ale jinde žádnou úctu nebo obdiv nepožívají.

Už jako pětileté jsou ty nejrychlejší a nejsilnější děti vybírány mezi otroky pro krutý výcvik. Dřou od úsvitu do západu slunce při snaze osvojit si bojové umění a zároveň je dohlíženo na to, aby v nich nezůstala vůbec žádná osobnost nebo sebevědomí. K tomu například pomáhá každodenní změna jména – každý otrok si tahá destičku se jménem určeným pro daný den, přičemž i ta jsou vybrána jako znak naprosté podřazenosti, jako třeba Šedý červ nebo Bílá krysa.

Dále je také nutností absence emocí a svědomí, proto je každému z nich svěřeno štěně, jež jsou nuceni na konci prvního roku výcviku uškrtit. Ve stejný den, kdy získají štěně, pak přichází i další událost důležitá pro novou fázi a celý život – kastrace. V tento den jsou totiž každému odstraněna varlata i penis, což znamená, že už nebudou moci na rozdíl od ostatních armád podléhat žádným hormonálním a tělesným slabostem a spolu s pitím speciálního Vína odvahy je jim otupována i fyzická citlivost. Má to však své negativum – nikdy nemohou být stejně silní jako „kompletní“ muži, proto musí dodržovat absolutní poslušnost, hledat výhody jinde a cvičit a cvičit.

Závěr tohoto brutálního tréninku a získání helmy se stopu dlouhou špicí pak znamená cestu se stříbrnou mincí na trh s otroky, výběr nemluvněte a jeho vraždu před očima jeho matky, aby bylo jisté, že v nich nezůstal žádný soucit. Mincí následně zaplatí majiteli dítěte, nikdy ne matce. Kupodivu je to ale snazší, než vražda štěněte, neboť to dítě neznají.

Není proto divu, že kastraci, fyzickou námahu a strhávání identity přežije jeden chlapec ze čtyř, v knize jeden ze tří. Nejde navíc jen o případy, kdy padnou vyčerpáním, ale jakmile kdokoli z trénovaných nedokáže splnit některý z úkolů (a že jsou to úkoly samy o sobě vražedné – chození po žhavém uhlí, celé dny dlouhé nehybné stání na stráži atp.) či se ukáže jako slabý, je zabit. Na druhou stranu, jakmile chlapec toto zacházení přežije, stává se z něj neohrožený bojovník lehké pěchoty ovládající tři oštěpy, meč a štít.

V minulosti se proto často našli zájemci o domácí stráž tvořenou desítkou Neposkvrněných. To ale pro otrokáře přinášelo neblahý důsledek – jejich nízký počet a kontakt s ostatními sloužícími jim nabourával disciplínu, navíc se vzhledem k nemožnosti jiných neřestí a nedostatku akce i stávalo, že zpohodlněli a ztloustli užíváním si jídla, a nyní už jsou prodáváni pouze po stovkách nebo tisících jako soukromá armáda, aby své původní pány nezahanbovali.

Tyto soukromé armády jsou praktičtější vzhledem k tomu, že i když se učí boj na blízko, nejúčinnější jsou v uzavřených formacích po vzoru legií Starého Ghisu, nebo k tomu, že pokud jim to nebude nařízeno, nedopustí se po vítězství rabování, nejsou fyzicky schopni znásilňování a nepokusí se svrhnout své velitele nebo utéct.

Přesto ale mají i své vlastní udržované zvyky – například uznávají Ghiskarskou bohyni, jejíž jméno mohou znát pouze ti, kdo obřadně spálili svá mužství na jejím oltáři, dodržují přísnou hygienu, často důsledněji, než svobodní lidé, a mají i vojenské velitele z vlastních řad. Proto a pro jejich oddanost jsou následně i po případném osvobození z otroctví daleko spolehlivější, než jakákoli jiná armáda. Především než žoldácká.

Foto: HBO

Diskuze /90

Alexander

no ja nevim no… v serialu mi zas tak dobri teda neprijdou… nevim jak byli vykresleni v knize teda…

#4 InReverse
23.6.2015 | 18:17:37
DejvidHound

Ale Synovia Harpie im aj tak dali pekne do drzky.

#24 Rafan
23.6.2015 | 18:18:23
DejvidHound

Inak co sa tyka vycviku tu sa asi autor inspiroval Spartanmi.

23.6.2015 | 18:20:22
InReverse

#1 Alexander: jejich vyobrazení v seriálu je naprostej výsměch tomu co by měli ve skutečnosti být… v jedné sérii nám řeknou jak jsou neohrožení a nejlepší válečníci a v další je banda kašparů s nožíkama vykuchá jak podsvinče… acho

#6 MightRider
23.6.2015 | 18:30:08
Menec

„… výcvik skoro nikdo nepřežije, ale vše se vyplatí…“ :D

#11 Ann Taylor
23.6.2015 | 18:51:52
MightRider

#4 InReverse: Přesně tak. Taky se mi zdá, že od Harpyjí dostávali pěkně na budku..

#7 Lancelone
23.6.2015 | 18:55:55
Lancelone

#6 MightRider: s jejich výzbrojí? v malém prostoru? a navíc podle mně mezi harpyjemi byli i ti, kdo bojovali v jámách. to určitě nebyli žádní slabčáci

#12 Zdenek0000
23.6.2015 | 19:05:03
Stardos

Tak Harpyje nemaj žádný výcvik , tím to je . Však zabili i Barristana , a to byl jeden z nejlepších rytířů

#9 Alenn #13 pajajs
23.6.2015 | 19:05:45
Alenn

#8 Stardos: O to jde, zabil jích víc než normální člověk =) a v seriálu z nich dělaj stormtrupery :D

23.6.2015 | 19:16:10
Kratos93

pro všechny … početní převaha udolá i nejzkušenější bojovníky. tohle není videohra :D kdy jeden bez problému vyseká stovky :D ale i tak chápu vás, mohli vykosit víc harpii :D

#43 aragorn
23.6.2015 | 19:29:52
Ann Taylor

#5 Menec: Vyplatí, když na tom otrokáři až do nedávna rejžovali :)

redaktor
23.6.2015 | 19:42:03
Zdenek0000

#7 Lancelone: v malém prostoru? V aréně měli obrovský prostor a stejně tam zkapali jak mouchy… A to jich tam bylo docela dost. O proti knížce jsou Neposkvrnění fakt výsmech v seriálu. Umíraji tam jak mouchy a jenom pro efekt.

#13 pajajs #22 Lancelone
23.6.2015 | 19:44:33
pajajs

#12 Zdenek0000: Kolik přesně jich zkapalo? Já jich nenapočítal ani 9.

#8 Stardos: Tak ono kdo by taky přežil cikánskou férovku že?

23.6.2015 | 19:58:14
Fuxo

Aj Rimania boli skveli bojovnici. Ale len vo velkom mnozstve vdaka skvele zvladnutej taktike skupinoveho boja vo formaciach. Ako jednotlivci boli v podstate priemerni. To plati aj o neposkvrnenych.

23.6.2015 | 20:01:36
iGoTthis

Nerikejte porad jak jak jsou v nevyhode ve vsem,to je samej malej prostor,male kopi,blbe brneni,blba formace… a ja nevim co vsechno uz jsem slysel. Proste v serialu bojujou jak po 5 minutovem rychlokurzu,nic jako ze jsou to nejlepsi z nejlepsich.

Ale uvedomte si,ze ty sceny lip natocit nejde,pokud to nema mit 5 hodin. Ve filmu,kdyz nekdo ma jakoze prohravat bitvu/akci,tak jsou sestrihy jen nato,kdyz ten vojak umre/je bodnut atp. Pokud by tam melo byt jak kazdej neposkrvenej zabije aspon 5 harpii,tak tomu serialu se natahne stopaz tak 3×

23.6.2015 | 20:09:44
DejvidHound

Hej lenze Rimania netrenovali od 5 rokov. A vycvik prezila drviva vacsina z rekrutov takze asi neslo o to vybrat len tych najlepsich,

23.6.2015 | 20:11:37
vacicak

cetl sem jen tu vetu u toho obrazku a vim ze to je jedna velka lez. ze ti hlapci dostavaj na hubu neustale :-)

#18 iGoTthis #21 Ann Taylor
23.6.2015 | 20:19:14
iGoTthis

#17 vacicak: Dobre,rekneme ze mas na velkou akcni scenu 15 minut aby se ti tam vsechno veslo. Jak to natocis tak,aby bojovali skvele ? Prozrad mi to tajemstvi

23.6.2015 | 20:23:41
Ser Duncan the Tall

Zapamätajte si jedno, kopijník zo štítom bude vždy ťahať za kratší koniec, ak pôjde na súboj jeden na jedného a jeho protivník bude mať štít a meč, z histórie najúspešnejší boli Grécky hopliti, Macedónska falanga, Rímske légie a mongolský a partský jazdci, tí prvý traja bojovali vo formácii Mongoli(partovia) okolo vás jazdili tak 50 metrov od vás a zasypávali vás šípmi

Strategy Of Mongolian Genghis Khan https://www.youtube.com/watch?…

Battle of Gaugamela Full Battle Scene – Alexander https://www.youtube.com/watch?…

ROME – The First Battle https://www.youtube.com/watch?…

300 – First Battle Scene https://www.youtube.com/watch?…

#25 Rafan #48 aragorn
23.6.2015 | 20:29:19
Rodney_

stejně si myslím že by je každá armáda Westerosu rozsekala

23.6.2015 | 20:37:46
Ann Taylor

#17 vacicak: No, použít jejich nejlepší a nejúčinnější taktiku, ke které jsou určeni, jsme je ještě neviděli. Nemůžou jít na sílu, musí hrát na množství a sehranost. Proto je lepší, když jsou jako armáda, kde můžou bojovat ve formacích, ne „městská policie“. A to bych je viděla docela ráda, třeba ta bitva o Qohor musela bejt pořádná řež, a to stáli proti dothrakům v pořádný početní nevýhodě. Jenže před městem, kde bojovali jako armáda, a to je fakt něco jinýho.

#23 Rodney_
redaktor
23.6.2015 | 20:54:00
Lancelone

#12 Zdenek0000: měl jsem na mysli boj, ve kterém byl šedý červ zraněný a ten druhý umřel. vždyt je tam nalákali do malého prostoru. to se špatně bojuje s kopím.

#26 Zdenek0000
23.6.2015 | 21:03:13
Rodney_

#21 Ann Taylor: tam hlavní faktor bylo to že Dothracká lehká jízda najížděla do kopiníků ve falanze což je předem předurčeno k neúspěchu… chtěl bych je vidět kdyby na ně útočila těžká pěchota…

#28 Ann Taylor
23.6.2015 | 22:11:11
Rafan

#2 DejvidHound: Už jsem to psal pod předešlým článkem. Neposkvrnění jsou hlavně cvičeni pro boj ve formaci stylem falangy(falanga jedna z nejobdivova­nějších formací ve vojsku Alexandra velikého ale nutno přičíst zásluhu už jeho otci který tu armádu vybudoval). Nejsou cvičeni na bitky muž proti muži. Jsou to vojáci armády a nikoli gladiátoři. Nutno také říci ke střetnutí se syny Harpie byli vždy přečísleni. Většina z nich byla zabita v kooperaci 2 až 3 synů Harpie a nebo zezadu.

23.6.2015 | 22:17:03
Rafan

#19 Ser Duncan the Tall: Těm lidem to nevysvětlíte, netuší co se jim snažíte říci. Z takové falangy šel až strach. Z jednotky kterou jste proti ní poslal, polovina zemřela ještě než se jí podařilo se přiblížit na vzdálenost ruky s mečem. Když se dala na pochod byla jak tank. Alexandr navíc vymyslel i taktiku proti bojovým vozům které byly do té doby proti ní účinné.

23.6.2015 | 22:31:16
Zdenek0000

#22 Lancelone: správný neposkvrněný by měl u sebe ještě nosit krátký meč,p oikud se nemýlím. Tam ho neměli. Kdyby ano, tak by scéna dopadla poněkud jinak

#27 Lancelone
23.6.2015 | 23:05:15
Lancelone

#26 Zdenek0000: to je fakt. myslím, že tam bylo zmíněno, že umí s více zbraněmi včetně krátkého meče. i tak si myslím, mezi harpyjemi jsou bývali otroci z bojových jam. jinak opravdu porážka neposkvrněných je blbost.

23.6.2015 | 23:15:13
Ann Taylor

#23 Rodney_: Ale o to přece jde, nevzpomínám si, že by v Essosu nějaká figurovala. Neposkvrnění, dothrakové, žoldáci a stráže různých měst podle různých zvyků, ale ani jedni nebyli moc zobrazení jako Západozemští vojáci. A proti těm Neposkvrněné netrénujou, protože s těma se setkat nemají.

redaktor
23.6.2015 | 23:17:25
rturacek

melete h**** harpije 4 neposkrvěni 1 4v1 tohle nejsou chackove norisove :)

#44 aragorn
23.6.2015 | 23:24:28
Stardos

A harpyje útočili obvykle ze zadu takže byly opravdu ve výhodě ;)

23.6.2015 | 23:34:46
armunder

Prej nejlepší kdyby proti nim nastoupili býlý chodci tak má Deneris po armádě jeden drak to nezvládne když jí ostatní neposlouchají :D Můžou vůbec opustit sever ?

#32 Rafan #35 Ann Taylor
24.6.2015 | 0:44:50
Rafan

#31 armunder: No vezmu li fakt který s můžete ověřit na sériích že s každou sezónou draci povyrostou na více jak dvojnásobek své velikosti, můžeme očekávat, že Drogon bude v sedmé sérii už pořádný macek. Macek u kterého by si člověk pusti do kalhot jen by ho viděl natož kdyby se na něj řítil s tím svým proporcionálně zvětšeným plamenometem :-)

24.6.2015 | 1:40:07
AvenjQ

Eunuchovia boli vždi palácové krisy a intrikáni takže asi tažko môžu byť niaky iný a 1v5000 ich dá týpek z nožíkom všetkých :D:D:D:D:D

#35 Ann Taylor
24.6.2015 | 1:40:14
Rumek88888

Doufám, že se dočkáme ukázky bojového umění neposkvrněných v bojových formacích, a že tomu bude věnován dostatečný časový prostor, ať už to bude proti komukoliv. Zatím kluci neměli moc šancí ukázat co umí. Věřím, že si to tvůrci seriálu schovávají na důležitější bitvy nebo přímo na bitvu rozhodující. Těším se…

24.6.2015 | 8:27:00
Ann Taylor

#33 AvenjQ: To víš, no, víc než 10 let denně tvrdě cvičená armáda eunuchů bez osobnosti a vlastního myšlení jsou palácoví intrikáni, naprosto.

#31 armunder: Tak teď jsem zmatená, jsou ti chodci nebarevní nebo zelenina?

#37 danulka01
redaktor
24.6.2015 | 8:35:46
Tony023

Prijdou o oboje? Tak to bude Missandei dost zklamaná. K tomu boji, bojují jako vojáci. Ne jako gladiátoři. Jsem rád, že se toho seriál drží. V reálu tři na jednoho nedá nikdo. Ani Spartakus. :-)

24.6.2015 | 10:39:23
danulka01

#35 Ann Taylor: Ja nevim co mas furt s tema jedovatyma poznamkama. Neni jediny/a, kdo pise s nejakou hrubkou a temer nikdo jiny to neresi. U kazdy diskuze pod kazdym clankem se musis vyjadrovat uplne ke vsemu, fajn, ale tak teda hrubky zesmesnuj kazdemu. Navic byli neni zelenina, nybrz plevel ci bylina nebo rostlina obecne https://cs.m.wiktionary.org/wiki/býlí ;-)

#38 sFík #42 Ann Taylor
24.6.2015 | 10:43:55
sFík

#37 danulka01: Možná že se vyjadřuje protože je tady redaktorka. Možná že toho trotla komentuje úmyslně, protože tady ten týpek trolí co může a je to skutečný retard (nebo se tak úmyslně chová). Co se chyb týká, určitě to každému někdy ujede, ale když někdo píše jako by nahodile mlátil do klávesnice, v podstatě mi krvácí oči.

#39 azoxid #40 danulka01
24.6.2015 | 11:12:09
azoxid

#38 sFík: Myslíte armundera ? Ten je podle mě prostě jen malý děcko, který neumí pořádně svůj rodnej jazyk. Na Arrow sekci chrlí nesmysly pořád.

24.6.2015 | 11:51:38
danulka01

#38 sFík: To me tez, a presto nemam potrebu do kazdeho kvuli tomu rypat, protoze bych nedelala cele dny nic jineho. A pokud je to trollici retard, tak neni lepsi nijak nereagovat, nez zacinat pripadnou flamewar?

#41 danulka01
24.6.2015 | 11:53:26
danulka01

#40 danulka01: a rovnou mam chybu taky, to mam za to, ze se poustim do diskuzi. Hluboce se stydim a omlouvam krvacejicim ocim…

24.6.2015 | 11:55:12
Ann Taylor

#37 danulka01: Jemu takhle odpovídám ráda, protože je to známej troll a baví mě (myslím, že můžu říct nás, armunder tu baví dost lidí), co vždycky vymyslí.

redaktor
24.6.2015 | 12:32:45
aragorn

#10 Kratos93: početní převaha překoná i nejskušenějčí valečníky aha tak jak je možné že se 300 sparťanů držely 3 dny proti sta tisícům a kdyby nebyli zrazeni tak by zvítězily

#46 Ser Duncan the Tall
24.6.2015 | 15:08:15
aragorn

#29 rturacek: 4v1 to je easy při bitvě u thermopyl vacházelo 666peršanů na 1 sparťana

#45 Lancelone
24.6.2015 | 15:31:43
Lancelone

#44 aragorn: něco mi říká, že to znáš z 300. soutěsku, a zdůrazním úzkou, chránilo 7000 řeků až do zrady. pak tam zůstalo jen 1000 mužů, z toho 300 Sparťanů. už jen kvůli zdržení, bez šance na vítězství. Zbytek poslal Leonidás pryč.

24.6.2015 | 15:50:08
AleboBard

Sebelepší šermíř na hovno když nepřátel přemnoho. Zoltan Chivay :-)

24.6.2015 | 19:42:54
aragorn

#19 Ser Duncan the Tall: řekové byli také velmi dobří v boji buž proti muži

24.6.2015 | 20:42:59
Naranyan

Tyjo, tak si to tady pročítám a nestačím se divit. Rozhodně neznám celý svět GoT kdovíjak důkladně ani nejsem historik nebo snad špičkový zkušený armádní generál. Zkusím chviličku kapičku přemýšlet. Kvanta filmů připomínaj PC hry (arkády), kdy hlavní hrdina buď je (nebo vypadá jako) superman, což nakonec může být logické, když se vychází z toho, že „přežil“ a teď nám zpětně vypráví, co prožil. To pak může takhle supermansky vypadat. GoT bere věc globálně a i když můžou být neposkrvnění špičkoví, je situace jedna, pak druhá, pak miliontá desátá. Ježišmarija Ohař, Barriston … můžou zabít 3 další vynikajicí válečníky, nebo 50 průměrných najednou, nebo třeba i 30 velice dobrých najednou a pak přijde nějáký fagan zezadu, nebo oni zakopnou, nebo zaváhají nebo co já vím a PUK, sou mrtví. ZÁVĚR: GoT velice příjemně splňuje to, co od něj očkávám – reálnost. Sebelépe vycvičený agent/voják prostě a jednoduše může… opravdu může zařvat třeba i neuvěřitelně debilním způsobem.

24.6.2015 | 22:25:33
Naranyan

Řečeno ještě jinak – třeba prostě jen neposkvrnění jaksi neměli svůj den ;).. Jiný den by třeba naopak nezavřal ani jediný neposkvrněný a harpyje by zařvaly po desítkách… Třeba… A třeba taky ne…

#52 rockysiburger
24.6.2015 | 22:29:06
dfx

Nechapem to filozofovanie, aki su Neposkvrneni slabi.

Neposkvrneni su armada a najlepsie bojuju, ked su spolu, navzajom sa chrania stitmi a utocia kopijami.

Harpie su v podstate gladiatori, ktori prezili boje v Bojovych jamach. Vedia pouzivat rozne zbrane a bojuju partizanskym stylom. Nepozorovane pridu a zautocia.

Najlepsie by bolo, ak by sa spojili, pridali by sa k nim aj Dothrakovia a isli do Westerosu bojovat proti zombikom a Bielym chodco, :-)

#61 Ann Taylor
24.6.2015 | 23:01:21
rockysiburger

#50 Naranyan: Největší problém je ten. Že v seriálu běhají jako moulové s kopím a kulatým štítem na malém prostranství. Kde se nedá bojovat tímto způsobem. Mě v tom zaráží že nemají meče. To je přece logická zbraň pro každého válečníka. Jsou to jen kopitníci. Dlouhou dobu byl nablízku na Barriston nebo Mormont. To je to ani nezkusily naučit ? Cvičí od 5.let a celou dobu jen s kopím? Ale třeba v tom je jen záměr a v 6. sérii ji zkušený velitel Tyrion naučí bojovat :-)

#53 Naranyan #54 Naranyan
24.6.2015 | 23:08:58
Naranyan

#52 rockysiburger: Třeba zrovna nějak nepočítali s problémy a tak se nevybavili všemi možnými zbraněmi ? Nicméně tuhle narážku vcelku chápu vzhledem k tomu, že je hned několikrát řečeno, že jsou pečlivě cvičeni i pro boj s krátkými meči a ty nejsou pro běžné nošení nějak zvlášť těžké, neskladné, nebo jakkoli problematické, takže ano, krátké meče by u sebe měli mít naprosto automaticky. Když to tedy takhle důkladně pitváš, podivám se na tu část znovu a pečlivěji, doposud mě vůbec nenapadlo takhle důkladně přemýšlet nad každým jedním záběrem.

24.6.2015 | 23:16:43
Naranyan

#52 rockysiburger: Nuže. Nedalo mi to a podíval jsem se hned. Nemám naprosto jediné výhrady k smrti každého jednoho Neposkvrněného. Vždy byli buď přečísleni, nebo zabiti zezadu a když se člověk podívá na harpyje, někteří jsou dle oděvu otroci, někteří urození a i dle stylu boje jde celkem zřetelně vidět, že některé harpyje jsou bez bojových zkušeností a někteří se umí pohybovat velice dobře (právě možná šampioni bojových jam). Naopak Neposkrvnění dle mého rozhodně neběhali jak moulové ale co nejdřívě se snažili probojovat i přes značnou početní nevýhodu ke své královně osvoboditelce a tak se bohužel někdy dostali do nevýhodných bojových pozic. Vlastně jediný zase ale hodně silný argument je právě ta absence krátkých mečů u pasu, které bez problémů můžou nonstop nosit a které by rozhodně meli v případě takovéhoto boje tasit a okamžitě zahodit kopí. Takže až na tuto podivnost chybějící výzbroje nemám výhrady, ale jestli chceš, můžem to klidně rozpitvat minutu po minutě, sekundu po sekundě, smrt po smrti, máchnutí po máchnutí, nebráním se tomu, ba naopak.

#57 rockysiburger
24.6.2015 | 23:30:05
Ser Duncan the Tall

Eunuchovia sa predávali zo štítom, kopiju a bronzovou dýkou, brnenie majú z varenej kože, keďže majú tréning od rána do večera každý deň po dobu desať rokov, tak určite boli trénovaní na rôzne zbrane, podľa mňa ak by mali brnenie aspoň ako ser Jorah Mormont a k tomu krátky meč(veľký kukri) aký používajú harpye, samozrejme kopiu, štít a prilbu, tak ten výkon bude lepší

Jorah Mormont armor http://cdni.condenast.co.uk/…agenet_b.jpg

kukri http://www.nepalpoint.com/…00-50243.jpg

25.6.2015 | 0:17:43
rockysiburger

#54 Naranyan: Samozřejmě mě to stačí takhle. Já mám jen výhrady k výběru zbraní. Chci k tomu jen říct že kopí se do města prostě nehodí. A to jim snižuje šance na úspěch klidně i o 50% Proto jsi dobře podotknul že byli vždy přečísleni :-) A tam jak jsi řekl mají zahodit kopí. Semknout se do formace na blízko a čekat. Možná máš pravdu že to můžou být bojovníci z jam… atd.. Ale rozhodně ne všichni. A když si všimneš jejich zbraní jsou to většinou nože nebo delší dýka. Dále pak rozložení jednotek v Aréně. Já být vládce jako Daeny. (Nepokoje ve městě) Mám jich kolem sebe aspoň 50. A v aréně klidně dalších 200. Kolik že jich Daeny získala. 8000 ? kde teda jsou. Ale jak si říkal. Je zbytečné to rozebírat minutu po minutě. Hlavně když potřebujou děj někam posunout. A výhra daeny v Aréně by byla k lejnu. Já si seriál užívám a líbí se mi. Sem chodím jen proto že je to diskuze a od toho diskuze je ne ? :-)

#58 aragorn
25.6.2015 | 0:31:09
aragorn

#57 rockysiburger: KOPÍ SE DO MĚSTA HODÍ POKUD KOPINÍCI TŘEBA ZAPLNĚJ ULICI ABY NEŠLA PROJÍT A NEBO KDYŽ V OTEVŘENĚJŠÍM PROSTORU (JAKO V ARÉNĚ) KDYŽ SE SJEDNOTÍ DO KRUHOV ČI ČTVERCOV FORMACE

#59 rockysiburger
25.6.2015 | 2:09:39
rockysiburger

#58 aragorn: Což se v seriálu nestalo. A jejich kopí má pouze ostrý hrot. Nikoliv však postraní čepele. Jakmile se protivník dostane na blízkost k tělu nelze bodat.( a hlavně pokud se ti kopí zasekne v tělu nebo zlomí. můžeš tak akorát plácat rukama. Je zde pouze možnost tasit meč. Pokud se tohle stane jak říkáš je nejlepší útočit ve větším počtu na jedno místo! Narušit tím strukturu formace. A jsme tak kde jsme byli. Nejlepší zbraň do města je meč. Ne kopí. To je dobré na otevřené prostranství. A i tak je nejlepší když přední formace útočí kopím. A ty za ní doráží protivníky mečem.

#60 Rafan
25.6.2015 | 6:56:45
Rafan

#59 rockysiburger: Ono to tak vypadá že když se vám podaří se dostat přes hroty kopí že máte vyhráno ale opak je pravdou. Kopí vpřed má vysazena druhá a třetí řada vojáků ve formaci. Tak že narážíte na další hroty. To je falanga !!. Zadní řady kryjí ty přední proti těm co přes jejich hroty projdou. Tak to proti ní bojovat nemůžete. Mnohem později divoké kmeny přišly na způsob jak rozbíjet sevřené formace vojáků které k dokonalosti dovedli Římané s tím, že nahradily kopí meči a použili větší štíty. Způsob rozbíjení těchto formací spočíval v tom že mezi dva koně zavěsili na řetězech napříč kládu a koně hnaly proti těmto seskupení. kláda drtila nohy vojákům v těchto formacích a ty se prakticky rozpadly. Sevřené tvary jednotek patří do otevřeného prostoru bojiště a stejně tak taktika na jejích rozbíjení. V městech se kopí a posléze halapartna používala jako výzbroj stráží. Nesmíme zapomenout že, kopí dýka jsou nepoměrně levnější zbraně než meče jejichž výroba spolkne mnohem více drahocenného kovu. Meč ve starověku nebyl běžná zbraň, používaly ho elitní jednotky a šlechta. Výcvik dobrého šermíře s mečem byla dlouhá a nákladná věc.

#62 rockysiburger #65 Ser Duncan the Tall
25.6.2015 | 8:29:38
Ann Taylor

#51 dfx: By zmrzli :) Nejsou připravení na chladnější podnebí a se zimou, která přichází s chodci, by padali jako první, ani by se k nim nemuseli dostat :)

#63 Rafan
redaktor
25.6.2015 | 8:33:00
rockysiburger

#60 Rafan: Souhlasím, ale FALANGA se nejlépe používá v otevřeném prostranství. Ne ve městě. Kde může přijít útok ze všech stran. Dokonce po tobě můžou vrhat kamení ze střech budov. Pohyb s tak dlouho zbraní na malém prostoru je špatný. Ale při tom potřebuješ i mnohem větší štíty který poskytnou krytí od hlavy po kolena. Jejich štít co mají se hodí víc k meči. Určitě souhlasím že meč je mnohem dražší. Ale jak oba víme. Neposkvrnění jsou cvičeni od 5.let. Určitě dokáží efektivně bojovat s mečem(dýkou). A do města je efektivnější meč. Do pole kopí. Já diskutuju na téma boj ve městě. Kde se v 5. sérii bojovalo.

#64 Rafan #66 Rafan #89 Marethyu2000
25.6.2015 | 8:56:18
Rafan

#61 Ann Taylor: Ano to je pravda, už jsem se o tom zmiňoval před časem zde že pro Dany mají v toto dobu za Úzkým mořem cenu jen draci. Neposkvrnění a Druzí synové jsou na sever od Králova přístaviště nepoužitelní.

25.6.2015 | 9:00:32
Rafan

#62 rockysiburger: No on ten krátký meč by se dal nazvat spíše delší dýka než meč :-). Když už se bavíme o výzbroji do města a klademe si otázku zda by bylo lepší odložit kopí, tak s kopím bude lepší odložit i štít. Neposkvrnění ho nepoužívali ani tak na krytí, jako zbraň tak, že udeřily protivníka hranou štítu do obličeje či krku(zbraň na krátkou vzdálenost). Pokud bojujete dýkou nebo chcete li krátkým mečem, je lepší mít druhou ruku volnou k zachycení výpadu protivníka a nebo si můžete krátký meč přehodit do druhé ruky a provést výpad na nekrytou stranu protivníka.

#68 rockysiburger
25.6.2015 | 9:14:01
Ser Duncan the Tall

#60 Rafan: To je blbosť čo hovoríš, klasická rímska légia bola cirka do 1 storočia a to bola presne tá ktorá dobila svet, potom čo Rím dosiahol svoje maximum sa armáda barbarizovala a začala používať inú taktiku, namiesto rímskych občanov používala barbarov z kolónii a mimo ríše a dlhšie meče a viac jazdu

http://sites.psu.edu/…ionnaire.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/…6f9c75d8.jpg

Taktika klasickej rímskej légie bola boj vo formácii a bodanie a sekanie gladiusom, celé to vyzeralo takto nepriateľ útočil na formácie légie a vyzeralo to takto, najprv do vás sypali šípi z lukov, potom po vás 3 krát hodili oštep a potom ste sa dostali k zovretej formácii légie kde to bolo samí štít a skončili ste s gladiusom v pupku alebo seknutí do nohy a KO, takže žiadne kone s baranidlom, skončili by zasypané oštepmi, jediní kto légiu klasickú porazil boli Parti a tí legionárov zaspávali z bezpečnej vzdialenosti z konského chrbta šípmi na rozpálenej pláni v Iraku(Krasus)

#67 Rafan #69 Rafan #70 Rafan
25.6.2015 | 9:16:28
Rafan

#62 rockysiburger: ps: Štít vojáka zpomaluje a je méně obratný. Druzí synové ho také nepoužívají a nechybí jim. Jsou sice jízdní ale umí bojovat i bez koní. Štít je dobrý jako krytí proti vám zmiňovaným kamenům, ale hlavně proti lukostřelbě. Aby byl štít ve městě co platný musel by být velký jako požívaly Pretoriáni, ti z nich dokázali vytvořit i hradbu. Neposkvrnění jsou hlavně lehká pěchota se snahou o univerzálnost a však boj v ulicích není jejich doména.

25.6.2015 | 9:25:34
Rafan

#65 Ser Duncan the Tall: Umíte číst? zavěsily kládu napříč mezi koně!!!!!! Né po délce!!!Tak že žádné beranidlo. Ta kláda měla klidně 10 až 15 metrů a ty koně jí táhli po zemi nebo kousek nad zemí. Rychlost těch koní + váha té klády dělala z nohou vojáků kaši.

#71 Ser Duncan the Tall
25.6.2015 | 9:31:30
rockysiburger

#64 Rafan: za mě jim funkce městských strážníků moc nešla. :-) na městskou partyzánskou válku nejsou připraveni. Nutno samozřejmě podotknout že stáli proti přesile. Doufám že nám v následující sérii ukáží jejich bojové dovednosti ve formaci. Na které byli zdá se více či méně cvičeni. Jak zde už nikdo dříve podotknul. Jsou armáda která je zvyklá bojovat pospolu.

Někdo zde dříve rozebíral i to že synové harpyje jsou z velké části gladiátoři. Tedy spíš bojovníci z jam. V tom případě je výhoda jeden na jednoho v jejich prospěch. Nicméně pokud byli neposkvrnění cvičeni od útlého dětství. Museli začínat bojem holýma rukama jako to bylo například ve Spartě. A mají ovládat techniku boje tělo na tělo. Ale to už bych to moc rozebíral.

25.6.2015 | 9:32:33
Rafan

#65 Ser Duncan the Tall: Císařové Říma včetně Cesara snily o tom aby se vyrovnaly Alexandru velikému. Nikdy jeho velikosti nedosáhli.

25.6.2015 | 9:34:32
Rafan

#65 Ser Duncan the Tall: Popíši vám taktiku rozbití těch formací. Zmíněné koně s kládou a když je vypustí tak současně jde 1 až 2 salvy lukostřelců Formace zvedne štíty do krytí želva a vzápětí přeletí ty koně které táhnou ty klády. Nebezpečí a nějak reagovat měla ještě jakžtakž první řada která měla o dění trochu přehled. Ti chudáci v zadních řadách byli přežehlený bez varování.

25.6.2015 | 9:45:47
Ser Duncan the Tall

#67 Rafan: Napíš odkaz kde v ktorej dobe sa tá taktika použila a v ktorej bitke, ale ak to bolo po 2 storočí tak sa ani nesnaž

#76 Rafan
25.6.2015 | 9:48:21
Ser Duncan the Tall

Rímska klasická légia dostala na frak 2 krát a to od Germánov v lese, keď bola v pochodovej formácii rozťahaná na lesnej ceste a druhý krát od Parthov v Iraku, potom čo prestala Rímska ríša expandovať, to išlo s légiami do hajzlu, stali sa z nich strážne jednotky opevnenej hranice s dôrazom na jazdectvo a keďže v týchto légiách slúžili Kelti a Germáni(aj mimo rímsky) tak sa začal používať dlhší meč(pretože ten používali Kelti a Germáni) a oštep(y) nahradila kopia(klasický legionár mal 3 oštepy)

25.6.2015 | 9:55:48
Ser Duncan the Tall

A skoro od Gréckej(Macedón­skej) falangy ale to doriešili tak že ustúpili do kopcov(lesa) a tam dali falange legionári na prdel(dobitie grécka)

#75 Rafan
25.6.2015 | 9:58:00
Ser Duncan the Tall

a ešte to tak Rimania mali vymakané že pri hode oštepu používali remienok, aby dohodili oštep ďalej a ten mal dlhý úzky hrot zo šit železa a to z toho dôvodu že tenký hrot mal lepšiu prieraznosť(malá plocha hrotu) a po prerazení štítu sa koniec(dlhí driek hlavice) ohol(mäkký kov) a potom nešiel vybrať zo štítu a dotyční potom musel štít zahodiť

a vždy si opevňovali tábor a tak útok na tábor Rímskej légie nebol väčšinou úspešní a po prehranej bitke mali kde ustúpiť a prehra v bitke neznamenala automaticky fatálni koniec ako to väčšinou v tých časoch bolo, pretože najväčšie straty boli na úteku z boja(légie väčšinou ustúpili sporiadane do opevneného tábora)

25.6.2015 | 10:10:48
Rafan

#73 Ser Duncan the Tall: Jeden z důvodů proč naléhali rádci na Alexandra Velikého aby se vrátil byla informace že se Řím začíná příliš roztahovat a že by měl Alexandr ukázat Římu kde je jeho místo. Bůh ví jak by to s Římem dopadlo, kdyby Alexandr cestou spět nezemřel a vrátil se. Byl to vojevůdce od pána boha. Po jeho smrti se jednota Řeckých států rozpadla a tak to měli Římané mnohem jednodušší. Za života Alexandra bylo Řecko mocnější říší než byl Řím té doby.

#77 Ser Duncan the Tall
25.6.2015 | 10:30:57
Rafan

#71 Ser Duncan the Tall: Teda hledat se mi to moc nechce. Buď to to použil Spartakus a nebo později Vercingétorix.

#78 Ser Duncan the Tall
25.6.2015 | 10:54:04
Ser Duncan the Tall

#75 Rafan: Ale to už kecáš, Rím vtedy nestál pre Alexandra za námahu, jedine čo na západe bolo boli Kartáginci, ale tí boli ďaleko, po výprasku v Indii a neslávnom návrate do Babylonu pochybujem že by Alexander ďalej expandoval na západ alebo viac do Indie, možno ak by nezomrel(cholera, týfus, …) tak by síce plánoval nejaké to ťaženie, ale to by sa neuskutočnilo pretože by musel neustále potierať nejakú rebéliu(upevňo­vať ríšu)

http://www.worldhistorymaps.info/…em_323bc.jpg

#80 Rafan #88 Šekok
25.6.2015 | 10:57:02
Ser Duncan the Tall

#76 Rafan: A ako to tomu Galovi pomohlo, skús nám porozprávať ako ten pán kráľ Galov dopadol, spomínam si na nejaké obliehanie Alésie :D

#79 Rafan
25.6.2015 | 10:59:32
Rafan

#78 Ser Duncan the Tall: Vercingétorix nedokázal zkoordinovat útok z pevnosti s útokem záložní armády. To se ale bavíme o boji proti opevnění a nikoli o střetnutí v otevřené krajině.

25.6.2015 | 11:15:45
Rafan

#77 Ser Duncan the Tall: Tak on to zase tak velký výprask nebyl. Alexandr došel dál než kdokoli před ním a i po něm. Že byl Řím zmiňován jako argument k návratu je fakt. Ti co s hrozbou Říma operovali jí přifoukli aby přiměli Alexandra se otočit domů. Nic méně jak to strašení Římem se ukázalo jako prozíravé.

25.6.2015 | 11:22:38
Ser Duncan the Tall

Battle of Alesia Rome 60,000(12 legions with cavalry and auxiliaries) Gal 80,000 besieged(A­lesia), 120,000–250,000 relief forces(180,000–330,000)

https://en.wikipedia.org/…le_of_Alesia

25.6.2015 | 11:22:38
Ser Duncan the Tall

The Fortifications built by Caesar in Alesia according to the hypothesis of the location in Alise-sainte-Reine

https://upload.wikimedia.org/…geAlesia.png

25.6.2015 | 11:24:28
BigBady

Zduř … četl sem vaše názory a většina je vážně dobrá. Jedna věc mi zaujala. Hodnotíte neposkvrněné v boji když v žádném pořádném nebyli. Jejich vícvik byl zaměřen hlavně na volné prostranství tváří tvář nepříteli. Harpie jim bohužel dávali naprdel hlavně proto že na ně útočili v mnohem větších počtech a s taktikou přepadu. Překvapení a počty dělají přece své. Navíc v prostorech kde neposkvrněným jejich kopí moc nepomůže. Uličky kde je Harpie přepadali nahrávali jim s dýkami a krátkými meči. Přesto všechno věřím že díky výcviku kterým prošli jsou jedni z nejlepších néli nejlepší armádou v Game of Thrones. :D

#84 Stráťa
26.6.2015 | 16:33:00
Stráťa

#83 BigBady: Myslíš že jako nejlepší vojáci na světě kteří prošli výcvikem trvajícím cca 10–15 let tak tvrdým že ho přežije jenom třetina by neměli být trochu univerzálnější? To se tak dlouho učily co? I když beru že nebyly v ideální situaci a hodně jich tam muselo umřít tak pořád platí že se nechali pozabíjet hrozně snadno.

V knihách mají navíc trošku logičtější výzbroj tvořenou trojicí kopí, štítem a krátkým mečem takže kdyby jim scénáristi ten meč nesebrali tak mohli bojovat o trochu líp a aspoň trochu dostát své pověsti, stačilo jen chtít.

26.6.2015 | 19:39:07
Bruncla

no mě na těch soubojích vadilo hlavně to že i když jsou vyobrazování jako mistři boje ve formaci tak se ani nijak nesnaží seskupit když je napadnou například před zabitím baristana se ještě více rozestoupili aby se hyrpyje mohli dostat mezi ně a napadat je zezadu. taktická věc v takovém případě je seskupení do nějaké mini kruhové formace(i 3 lidí by možná stačili) aby sis mohli navzájem krýt záda. a co se týče mečů zdá se mi že v předchozích seriich je nosili nebo aspoň bylo ukázané jak si je berou ze zbrojnice a najednou když by se jim hodili tak je nikde nemají

28.6.2015 | 12:29:28
havefun
  1. To ze raz porazili Dothrakov z nich robi neaku extra armadu?
  2. Preco sa u Thermopyl bojovalo na najtensom mieste a nie na otvorenom priestore?

Neviem kde ste prisli na taku blbost ze falangy su najlepsie na otvoreny priestor a nie v meste. Falangy su staticka formacia fungujuca len v obmedzenom priestore, v ktorom nepustia za chrbat nikoho. Mobilne jednotky boli na nich velmi ucinne. Proti tazkej kavalerii(ako mali napr frankovia) nemali sancu.Rozbehnuteho obrneneho kona vaziaceho tonu s palicou nezastavis. Boj vyzeral tak ze formacia koni preletela kolmo formaciou falang, jedna linia sa rozdupala konom a druhu mlatil jazdec. Mozes mat vycvik aky chces ked ta zrazi kamion :D. Po 2–3 najazdoch uz len prisla pechota podorazat zvysok. Spomente si na suboj Lorasa Tyrela s Horou

#87 Rafan #90 Marethyu2000
28.6.2015 | 13:22:40
Rafan

#86 havefun: Ale tak to není, Falanga je hradba hrotů které mohou být statické při obraně a nebo naopak útočné když pomalým krokem postupuje s těmi hroty stále vpřed. Falangu nesmíte poslat třeba do lesa kde jim stromy překáží s práci s kopí. Pokud jde o válečné vozy, právě Alexandr veliký vymyslel taktiku jak je eliminovat. Spočívala v tom že se seskupení falangy před vozem rozestoupí, nechá vůz projet formací a zase se po průjezdu seskupí. Za formací falangy na tyto vozy čekali vojáci kteří začaly házet na koně oštěpy, koně a posádku takto zpacifikovaly. Byl to manévr který vyžadoval perfektní secvičení. Pokud vojáci na povel nezareagovali okamžitě a nebo nedostatečně, měli devastujícím způsobem zraněné nohy, protože na hřídelích kol byly připojeny rotující čepele.

29.6.2015 | 6:05:34
Šekok

#77 Ser Duncan the Tall: 1. Ked netrenujú samozrejme že nenisú tak dobrý
2.Jeden neposkvneni sa chista zabiť jednu harpiu a druhá ho hned bodne do zad
do konca v 4.seri ked ohar doprovadzal Aryu Stark že nedokaže zabiť 5 mužou
3.sú to zakerný parchanťi pozriťe sa natých ktorých zabyli a nie kolko ich nezabyly ved oni musely chraniť Deneris
4.poznajú svoje mesto a tie svoje tunely
5. nalakajú ich tam a zabijú
6. je vôbec zazrak že sa tak dlho voči nim ubranili

  • a tie hapie sú zbabelé ked sa schovaváju za maskymy a napadajú zo zadu
29.6.2015 | 21:53:04
Marethyu2000

#62 rockysiburger: není pravda, i falanga se dá výborně použít v městě, ale ne v uličce, kdy vás je 5 a jde proti vám 20 vrahů ze všech stran. Prostě musíš mít řadu, alespoň 2 vojáky za sebou a útočit jen ze předu. Protože falanga je z boku zranitelná. (výborná taktika za makedonce v rome total war, prostě všude kam jdeš, falanga a jakýkoliv voják, který naběhne ze předu je mrtvej)

19.6.2017 | 16:00:46
Marethyu2000

#86 havefun: málo která armáda měla těžkou kavalerii, koně se spoustou železa na sobě. A hlavně, abys mohl s koněm najet takhle do falangy a projet ji, tak potřebuješ koně, kterej tě poslechne a musíš být připravenej na to, že to nepřežije. Protože ty kopí ho rozkuchaj. A pokud se ten kůň rozhodne do té falangy nenajet, tak zabrzdí včas a máš po kládě ve falanze.

19.6.2017 | 16:11:54
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama