Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Spoilerová fotografie z natáčení

Spoilerová fotografie z natáčení

Dnes se na internetu objevila poměrně velká spoilerová fotografie, proto do článku vstupujte jen na vlastní nebezpečí!

5 0
21.10.2014

Zdroj: HBO

Diskuze /40

alda.ali

Další dobrá změna oproti knize v dějové lince!

21.10.2014 | 16:36:16
jagara

to teda vůbec nechápu to chtějí přeskočit Aegona a úplně ho vynechat ,že poslali tyriona rovnou k Denerys když se s ní ještě v knížkách nesetkal

#3 sFík
21.10.2014 | 16:39:16
sFík

#2 jagara: Buď bude mít Aegon změněnou linku tak, že se s Tyrionem vůbec nepotkají a nebo … nebo je Aegon podvodník (možná aniž by o tom sám věděl) a scénáristi ho vynechají…

21.10.2014 | 17:06:08
xDzambar

A je to vůbec Tyrion na té fotografii? Matně si pamatuju, že Danerys mluvila v Tanci s nějakým jiným trpaslíkem. I kdyby to tak bylo, tak to může být jenom popich od tvůrců a herci se třeba jenom setkali proto, že se jejich scény natáčeli ve stejný den na stejném místě…

#6 Xavik
21.10.2014 | 17:24:18
vsotje

Další možnost je, že se vůbec s Daenerys nesetká, vždyť v Tanci měl Tyrion nějak vystupovat před Daenerys. A ty scény s Aegonem třeba už dotočili…

#7 Matěj z Czechie #9 xDzambar
21.10.2014 | 17:46:23
Xavik

#4 xDzambar: Měla by to být fotka přímo z natáčení.

admin
21.10.2014 | 17:51:14
Matěj z Czechie

#5 vsotje: To je možná pravda třeba je vyfotili až po natáčení a tohle má bejt jen dezinformace.

21.10.2014 | 17:56:58
Slavistus

Vy, co máte stále problém s těma změnama oproti knížce, byste fakt měli přečíst ty články, co Xavik sdílel předtím. Spousta lidí stále jen nevěřícně polemizuje nad tím, že Benioff s Weissem chtějí „každýho přeskočit/vynechat/pře­dělat/vytvořit“ a přitom to má dost často rozumnej důvod. Taková Dany je v knize slabší, ale v seroši je její linka (čistě jen podle mě) dost nudná a oživení v podobě Tyriona ji jen prospěje. Knihy jsem četl 2× a jen se na tuhle změnu těším. Můžu být napnutý a dostanu vizuální bonus. Co víc chtít? Kniha prostě není seriál a naopak. Přál bych si, aby se hateři seriálu zamysleli nad tím, jak by vlastně převedli tyhle knížky do seriálový podoby. A to fakt, aby si v hlavě načertli scénář a třeba i zveřejnili. Jak já jsem na tohle zvědavej. Sakra, fakt se celej klepu..

#11 xDzambar #14 wattie #18 Gepeto
21.10.2014 | 18:00:19
xDzambar

#5 vsotje:

A jo… vlastně to může být ta scéna, kdy Dany zachrání Tyriona při těch trpasličích zápasech a dají tam navíc nějaký dialog, ale to už by byla druhá významná scéna ze závěru Tance s Draky, což by vzbuzovalo naději, že už konečně vyjdou v příštím roce Vichry Zimy… ale Bůh ví

21.10.2014 | 18:04:35
Pouty

Teď si to přesně nevybavuju, ale v téhle scéně by se měl stavit na kus řeči Drogon ne? :)

#12 xDzambar
21.10.2014 | 18:09:45
xDzambar

#8 Slavistus: Nemyslim, že by tady někdo „hejtoval“ změny… spíš je zajímavý, že se podle všeho natáčejí závěrečný scény z Tance s Draky (poslední knihy) a tím pádem vyvstává otázka. Co budou tvůrci natáčet v 6. sérii, která je už taky naplánovaná a jestli to něco nenapovídá o tom, kdy vyjde nová kniha…

#15 Markoman96
21.10.2014 | 18:11:30
xDzambar

#10 Pouty: :D :D

21.10.2014 | 18:12:31
kaktuss

Ten xicht vobec nie je Tyrion :-).

#38 Salim Hrdonožka
21.10.2014 | 18:18:13
wattie

#8 Slavistus: A co když se někteří čtenáři těší na nějakou část která se jim v knize líbila a tvůrci ji vyškrtnou a nahradí nějakým nesmyslným blábolem,tak jak tahle fotka opět naznačuje.Jestli jsi knihy četl 2× tak mi neříkej že tě za ty 4 sezóny nic nezklamalo a to ještě buhví jak to bude s těmi flashbacky,jestli budou teď dohánět to co v předešlých dílech tak zdatně vystříhaly nějakými vzpomínkami jen aby tam měli vůbec co dát a aby nepředběhli knihy tak to bude fakt pecka.Neříkám že jsem hater seriálu beru to už z nadhledem,ale serou mně moralisti kteří se budou v jednom kuse zastávat tvůrců a plivat kolem sebe na ty kteří si dovolí mít připomínku.Takže si běž znovu pustit Lost aby tě trochu té břečky kterým tento seriál bezesporu je uklidnilo.

#16 sFík
21.10.2014 | 18:30:24
Markoman96

#11 xDzambar: Už jsem to jednou tu psal, někde jsem četl, že pátá série má adaptovat 4. a 5. knihu a šestá série už 6. knihu. Weiss a Benioff navíc chtějí max. 7 sérií. Možná ještě budou navazovat závěrečné filmy s větším rozpočtem :)

#20 Gepeto #29 xDzambar
21.10.2014 | 18:30:53
sFík

#14 wattie: S tím zklamáním máš pravdu… Některý věci mě zklamaly ale hlavně v knížkách (železné ostrovy nesnáším, dorn mě nebaví, Arianna je kráva,…). Takže některý změny zkrátka ku prospěchu jsou.

21.10.2014 | 18:37:25
Argetlam Královrah

Arianna je kráva? Od kdy? Podle mě je to jedna z nejlepších postav vůbec. Další věc – Aegon nemůže být podvodník. Možná to není Aegon VI., syn Rhaegara Targaryena, ale rozhodně je to dítě, v jehož žilách koluje Targaryenská krev a dle vzhledu poměrně nesmíšná, tudíž možná je to utajovaný bratr Daenerys, nebo pochází z linie Daemona Černožára (kdo četl knihu Rytíř sedmi království, tak ví). Fialové oči a stříbrné vlasy nemá jen tak někdo. Jestli ho vynechají, tak budu pořádně naštvanej. Už tak mě ničí, že nemůžu kámošům říct o lady Stoneheart, protože nevím jestli se tam objeví nebo ne.

#21 Gepeto
21.10.2014 | 19:16:27
Gepeto

#8 Slavistus: V prvom rade neviem prečo vyšiluješ tu a teraz :D Nikto nekritizoval tú zmenu, raz bola dokonca pochválená. To vyzerá akoby si len čakal, kým to zo seba môžeš vypľuť.

Strašne milujem argument „seriál nemôže byť ako kniha“. Och, bože, fakt? Je skvelé, že medzi apologétmi seriálu sú tak nadpriemerne inteligentní, ktorí nám hovoria veci, čo sú všetkým jasné. Samozrejme, že nečakám každú jednu scénu, každý jeden dych z knihy. Takých kritikoval je pramalé percento takže nie je relevantné prudiť nad nimi. Ide skôr o pososlstvo. Od niekoho, kto prehlasoval, ako knižnú predlohu miluje, by človek čakal že zachovajú určité posolstvá alebo pointy. Vieš čo je zaujímavé? Že tvrdíš, že je lepšie, keď to nahradia niečím logickým. A čím, prosím ťa? Ja si pamätám to, že väčšinou keď niečo nahradili, tak ten ich výmysel bol buď klišé, alebo dejovo/replikovo podpriemerný, alebo odporoval reáliám knihy. Mám pripomínať veci akože Bratstvo bez praporcov je bez štipky logicky v seriáli banda otrokárov? Kde je logika v tom, že tvorcovia zrazu poslali do prdelky dôležitý zákon Západozemia (spjatý napr. s Jorahom) plus vývoj Bratstva kvôli len drobnulilinko lepšiemu záveru nahradenia Edrika Búrky Gendrym? A môžeme ísť ďalej:

Tywin chce Lorasa donútiť ísť do KL, čím vydiera Olennu. Zvláštne. Dokonca aj súdobá Cirkev siedmych vie, že sľub pod tlakom nie je žiadny sľub. Tywin by na to nemal právo. A Olenna sa strachuje, že Loras tak nebude môcť splodiť deti? Och, taká tragédia, keď gay nemôže mať manželku. Ani len to, že tvorcovia vyvraždili Tyrellov a osud rodu ležal na Lorasovi to neopravedlňuje. Naopak. Ak prežitie tak mocného a bohatého rodu ako Tyrellovci (s konkurenciou ako Florentovci, ktorí ich chceli dávno vysáčkovať) závisí od Lorasa a Olennu by to malo trápiť, tak by sakra vyšilovala už niekoľko rokov. A Olenna by bola voči preižitu Tyrellovci beztak poloflegmatická. Ona sama uznala legitimitu iných rodov a to, že jej syn sa zbytočne naparuje. Ale prečo nie. Týchto alogizmov sa dopustíme kvôli ešte alogickejšiemu záveru. Tam, kde v knihe bol celkom pekný výrok „Keď slnko zajde žiadna sviečka ho už nenahradí“, čo značilo, že Loras Renlyho miloval, oni dali Lorasa do ďalšej skoro zbytočnej gay-scény. Tam, kde v knihách si mala Sansa vziať Willasa (čo by bol pre ňu hotový happyend) a potom bol tento šťastný koniec zmarený (bol to teda krásny príbehový kopanec). v seriáli je Sansa pachtiaca po gay Lorasovi a potom si ho chudinka nemôže vziať. A k čomu by to bolo keby s ňou aj tak nechcel liezť do postele? Keď bol tento jej šťastný koniec zmarený, nemalo to ani tú silu ani pointu ako v knihe. A s tým, že nemohli pridať ďalšieho mätúceho herca do novej roli na mňa nechoď. Majú dosť peňazí, času a mozgovej kapacity divákov na vyvíjanie charakterov ako Ros alebo najnovšie po jej zbytočnej smrti Olivar, ale na nejakú postavu, ktorá by pre istotu mala pointu už nie. Jediné logické využitie Ros aj s pointou (pri ktorom by som aj smekal) bol to, že nahradila Alalayu. To je ale drobnôstka. Pozitívna drobnôstka, ale malá.

Po tretej sérii už to človek prestáva riešiť, takže ma zmeny v seriáli už ani nesrdia – verná a dobrá bola prvá séria, akonáhle tam pridávajú vlastné veci ide to dole a je to vidieť (sorry, ale je vidieť, že oni sa v tomto žánri nepohybujú dobre, jediné, čo bolo verné fantasy vzali z knihy, všetko vlastné bolo kostrbaté a bolo to festsakra cítiť). Srdia ma apologéti seriálu, ktorí ignorujú dôležité oporné pointy a posolstvá, ktoré seriál nahradil zbytočnosťami a alogizmami hodných nízkej fantasy (nízka fantasy je napr. Twilight a pod.). A ešte viac ma srdí, keď niekto využitím stupídneho argumentu povie, že tvorcovia tam dali niečo, čo dáva väčší zmysel než v knihe. No hahaha. Ani moc nie. A aby tých smiešnych argumentov nebolo málo, ešte je tu Ďalší argument úplne typický pre takých ako ty. „Skúste niečo také spraviť vy“. Toto je teda kolosálny argumentačný fail. Ak by každý kritik (a hlavne kritik s relevantnými bodmi) mal dokázať, že to vie tiež, asi by sme mali vyše tisíc kópií každého filmu a seriálu alebo embargo na kritiku pekne po štýle socializmu (človek by si povedal, že ľudia už z toho vyrástli). Toto hovor tej menšine, čo fakt iba prudí, ale nedodá prečo.

Na záver: Nič v zlom, v prvom rade si myslím, že konštruktívna kritika v tomto štádiu už ani nemá zmysel, ale tento seriál mal veľké množstvo logických a dejových chýb, než aby si tu zavádzal embargo na kritiku po štýle „Vy ste nedokázali vziať knihu, získať dotáciu a vytvoriť adaptáciu bez štipky vlastnej originality, plnú nahých ženských, aby ste to využili pre osobný kariérny postup a od druhej série sa začali sami prejavovať a robiť si tak z cudzieho ihriska svoje vlastné, pretože vaša rýdzo vlastná práca stála za starú belu a nezviditeľnila vás“, keďže podľa tvojej prvej vety je to cielené ku každej poznámke na zmenu.

Problém je, že v prípade Aegona a nie je prvý sa nebavíme o vyškrtnutí jednej postavy, ale celej dejovej linky. Vieš, potom sága má možno „zbytočné dejové línie“, ale aspoň po vyvrcholení bude mať pointu. Seriálu zostanú len tie prsaté scénky, pretože kresajú umeleckú hodnotu viac a viac.

#22 Markoman96
21.10.2014 | 19:18:04
Tatar

já slyšela že seriál se bude natáčet dál ať už bude 6 kniha dopsaná nebo ne. Tvůrci stejně už vědí jak to má všechno skončit pro případ, že by knižní série nebyla nikdy dopsána – může se tedy stát, že seriál předběhne knihy

#28 druid
redaktor
21.10.2014 | 19:20:18
Gepeto

#15 Markoman96: To je síce krásné, ale už vo štvrtej sérií bola scéna zo šiestej knihy. Navyše materiál Tanca u niektorých postáv vyčerpali takisto v tej knihe a Hostina nemá veľa čo ponúknuť. Naozaj som zvedavý čiz Brana chcú spraviť Guest Star ak sa nemá 5. séria dotknúť už šiestej knihy.

#25 Markoman96
21.10.2014 | 19:20:41
Gepeto

#17 Argetlam Královrah: Človek nemusel striktne čítať Rytiera siedmych kráľovstiev (dobrodružstvá Dunka a Egga sú na svete už nejaký ten piatok). Černožár, respektíve podľa Piesne Černoheň a najpresnejšie Blackfyre, sa objavil ako zmienka už v knihách. Pod Aegono podvodníkom je myslené práve to, že je Blackfyre

21.10.2014 | 19:27:54
Markoman96

#18 Gepeto: Sám bych nenapsal delší zprávu o jedné věci :D Já jsem zastáncem pozměnění děje i jeho soudržnost s knihou. Prostě zlatá střední cesta. Ale opravdu některé věci z knihy nelze přesně udělat tak i v seriálu. Tanec ještě nemám přečtený, takže nemohu soudit, jestli se jedná o velkou změnu.

21.10.2014 | 19:33:25
Graper

ježiš, tak dlouhej koment ve slovenštině? to může číst jenom magor :-) normálně nejsem schopen přečist v té ichakolvek hatmatilce ani 5 řádků natož tohle :D

#27 Gepeto
21.10.2014 | 19:33:29
Oveckoun

Zajímavé. Jsem zvědavý co vše tam bude a nebude :-)

21.10.2014 | 19:36:53
Markoman96

#20 Gepeto: Myslíš tou scénou scénu s modroočkami? Jasné, museli už tam něco dát s Jinými. A co se týče vypotřebování knižního materiálu některých postav, tak s tebou naprosto souhlasím, už budou muset brát z šesté knihy (Bran, Sansa). A Imho Winds of Winter vyjdou po skončení páté série. Ale stejně sedmá série už asi předběhne knihy.

21.10.2014 | 19:39:09
Markoman96

Taky mě zajímá, co bude s dějovou linkou Brienne. Její linka celou Hostinu směřoval k té scéně, kterou chtějí tvůrci vyškrtnout, respektive jednu důležitou postavu. A tu bych rozhodně nechtěl vyškrtnout. Vzdát se takového zvratu by bylo holé šílenství.

#27 Gepeto #30 xDzambar #37 Tull
21.10.2014 | 19:43:04
Gepeto

#23 Graper: Pre niektorých je tá hatmatilka rodný jazyk. Toľko k súdržnosti československej.

#26 Markoman96: Myslel som scénu s Aryou. jej scéna vyzerala ako tá z Búrky v hostinci, avšak podľa osoby, ktorú zabila, išlo o značnú inšpiráciu kapitolou Milost zo šiestej knihy (podobnosti boli nielen v zabitej osobe, ale aj v vedľajších veciach a Aryin slovách k nej). Išlo len o drobný detail, ale je vidno, že ten materiál majú a neboja sa ho vyťahovať bez ohľadu na spoilery.

21.10.2014 | 19:46:50
druid

#19 Tatar: viz ty, tvurcum serialu uz je uplne u prdele, jak dlouho bude trvat dopsani knizek, protoze jim to cely vyzvanil, tak na nej nemuseji uz cekat

21.10.2014 | 20:28:10
xDzambar

#15 Markoman96:

Ale moc si nedovedu představit jak to tam vecpou… Je sice pravda, že Hostina pro Vrány by se dala srazit do 3–4 epizod, ale Tanec s Draky už zase tak malý není a třeba Walk of Shame, který už je podle všeho natočený zase nejde nějak chronologicky přehodit… Je, ale možné že tvůrci seriálu už jsou dohodnuti s Martinem a mají už k dispozici velkou část Vichrů Zimy, takže se některé scény objeví v seriálu možná dřív než vyjde samotná kniha…

#31 druid
21.10.2014 | 20:33:19
xDzambar

#26 Markoman96:

Podle mě jí nevyškrtnou, ale onu nejmenovanou paní se sýpavým hlasem asi představí až na konci Brianiny cesty a vyškrtnou pouze tu popravu jednoho z Freovic synů…

21.10.2014 | 20:36:22
druid

#29 xDzambar: halooo, oni uz vi, jak to cely dopadne, cte me nekdo vubec? :)

#32 InReverse
21.10.2014 | 22:24:29
InReverse

#31 druid: fakt nevědí všechno kluci Martin několikrát říkal že znají jenom takovej základní koncept jak to chce ukončit pro případ že by to nedopsal

21.10.2014 | 23:02:21
Velocci

Nevšimli jste si snad té FLAŠKY co je za Emilii? :-D :-D

#34 Zmiaz
22.10.2014 | 1:20:00
Zmiaz

Nemáte tip na toho hezouna vedle Daenerys? Nějak ho neumím nikam zařadit.

#33 Velocci: Flaška je dobrá :D

#35 Pouty
22.10.2014 | 9:04:51
Pouty

#34 Zmiaz: Hizdahr zo Loraq, ve 4.sérii prosil Daenerys ať může sundat svého otce z kříže a pohřbít jej ;)

#36 Zmiaz
22.10.2014 | 12:56:05
Zmiaz

#35 Pouty: Hups, to mi uniklo. A ja si ho vzdy predstavovala jako nechutnyho slizouna a ono ne :D

22.10.2014 | 18:55:41
Tull

#26 Markoman96: Máš na mysli TU scénu? (LS, Podric, trees?) Napiš klidně do spoileru, to mě zajímá :D

#39 Markoman96
22.10.2014 | 19:53:39
Salim Hrdonožka

#13 kaktuss: Ne, to je Peter Dinklage. Vzhledem k výrazům v další várce fotek mi to celé přijde jako nácvik soubojů a fotky poslali pro srandu králíkům.

22.10.2014 | 21:09:39
Markoman96

#37 Tull:

Ano, jedná se právě o scénu s lady Stoneheart. Brienne vykřikla. Co si o tom mám sakra myslet. Kdybych se nějak neujistil, tak bych si myslel, že je po ní, a ona prý ještě žije. Navíc jsem čekal, že Stoneheart dlouho nebude žít. A právě na tomhle příkladu jde vidět, že některé situace jsou bezvýchodné, tedy vyhovující pro obě strany. Stoneheart naprosto chápu. Její rodina, což bylo pro ni všechno, je mrtvá a ty výjimky, co nejsou, tak ani o tom neví. A Brienne, taková čestná a hledá Sansu, možná i Aryu, a schytá to právě od Stoneheart. Nevím, co bude dál. Před dvěma dny jsem dočetl Hostinu a Tanec tak vidím až po Vánocích, protože chci ještě do té doby přečíst nějaké ty povinné četby a taky Svět ohně a ledu. :D

22.10.2014 | 21:22:27
NewPerson

Jen ať to změní, stejně se dalších knih možná ani nedočkáme. Na tohle jsem se v knize nemohl dočkat až se potkají.

26.10.2014 | 16:58:42
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama