Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Trailer k epizodě Mockingbird

Trailer k epizodě Mockingbird

Už zítra se můžete těšit na již v pořadí sedmý díl čtvrté řady seriálu Hra o trůny. Nová epizoda nese název Mockingbird, tedy v překladu Drozd. A co nás zítra čeká? Podívejte se na ukázku, kterou Vám přinášíme samozřejmě s českými titulky.

12 0
18.5.2014

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /144

Markoman96

Mám nějaké tušení, že tento díl bude zase o něco slabší…

18.5.2014 | 20:21:06
LadyJ

já se naopak tohoto dílu nemůžu dočkat už od zveřejnění názvu

18.5.2014 | 20:24:05
Oveckoun

Zuřivý obr a sněhový hrad? Těším se jako malej :)

18.5.2014 | 20:28:22
Markoman96

Já teda nemůžu nic vědět… já knihy nečetl… respektive čtu, ale teprve se dostávám ke konci Hry o trůny, tak tos mě trošku natěšil, že to bude lepší.

18.5.2014 | 20:29:57
cammel

Wow :D, vypadá to, že to bude zajímavé…

18.5.2014 | 20:44:47
kiso1561

Časť zo snežným Zimohradom je jedna z mojich najobľúbenejších zo všetkých kníh, som rád že ju nevystrihli :)

18.5.2014 | 20:50:51
Hadrian

žeby konečně začala ta brutální vyvražďovačka, co mi byla slíbena :D Tahle řada ještě má čím překvapit :D

18.5.2014 | 21:21:35
Johny666

ohař říká: „thanks to you Im walking bag of silver“ což bych asi přeložil spíš jako: díky tobě jsem chodící pytel stříbra… :)

18.5.2014 | 21:52:13
Argetlam Královrah

zítra první vražda, za 14 dní druhá a třetí a za další týden (dva?) hned další dvě. Jsem ze spolužáků jediný, kdo četl knihy. Nemůžu se dočkat na jejich výrazy, až zjistí, že pán Casterlyovy skály zlato nekadí :D

18.5.2014 | 22:27:01
Sonika

Sněžný Zimohrad…těším se jak malá!

#16 ohinek
18.5.2014 | 22:48:12
Hadrian

kdo se jde se mnou dívat ve tři online? :D

19.5.2014 | 1:37:55
Akul

Dnes Lysa, příště Oberyn a pak Tywin? Taky bych to tak viděl.

#13 kiso1561
19.5.2014 | 7:29:54
kiso1561

#12 Akul:

dnes to bola Lysa, v 8 Oberyn, v 9 minimálne Ygritte a v 10 Tywin a Shae.

#14 Lukass.M
19.5.2014 | 9:36:57
Lukass.M

#13 kiso1561: Na devátej díl sem hodně zvědavej. S tim co zbylo z divokejch na Jih od zdi v minulý sérii by se bitva o černej hrad neposkládala, ale Thennové můžou bejt dostatečná síla a Jonovo shledání s Ygritte silnej moment…

… takže sem zvědavej jestli DDčka zhňoucaj veškerý boje okolo Zdi do jednoho dílu. Zase by byla blbost protahovat to do další série, takže asi jo. Mno, bude prdel :)

19.5.2014 | 10:37:08
atack

kdyz to tu tak ctu tak i pri 20 dilech na serii dokazaly zaplnit obsah :D

19.5.2014 | 11:04:36
ohinek

#10 Sonika: co je tak strašně zajímavého na samotném sněhovém hradě, důležitější snad bude co se z toho vyvine

19.5.2014 | 11:25:34
mrco1991

Co je snehový hrad? napište prosím keď aj do spoileru :)

#18 kiso1561 #19 Zmiaz
19.5.2014 | 13:05:44
kiso1561

#17 mrco1991: hrad postavený zo snehu :D je to predsa v tomto traileri

19.5.2014 | 13:17:16
Zmiaz

Sněhový hrad bude stavět Sansa s Petyrem, moc pěkná část a díky tomu ještě příjemnější zvrat :D #17 mrco1991:

19.5.2014 | 13:23:45
Zmiaz

Pouze pro čtenáře!

Zajímalo by mě, jestli v završení řady bude John zvolen velitelem zdi, nebo jestli to nechají až na začátek další serie. To by mě vcelku zklamalo, kdyby jsme se toho v této serii nedočkali :/ Na vládu Lorda Sněha v seriálovém zpracování se už moc těším i když si na to ještě nějaký ten dlouhý čas počkáme.

A neměl by se už pomalu být zraněn Ohař? Protože v devátém a desátém dílu jinak budou mít co dělat, aby tam vše narvali… divocí, Oberin, Tywin. Takže zakončení Arii, jak odplouvá do Bravosu, Tyrion utíká z vězení a John se stává velitelem by bylo více než stylové :)

Na dnešní díl se už moc těším :)

#21 Aul #25 Marcik #40 Lukass.M
19.5.2014 | 13:56:29
Aul

#20 Zmiaz: Na jednu z těch událostí se můžeš těšit už v dnešním díle. :-)

#22 Zmiaz
19.5.2014 | 13:58:57
Zmiaz

Takže útěk nebo Ohař :D Ježíš ať už jsem z práce doma, to čekání mě ničí :) #21 Aul:

#23 YgritteAnna
19.5.2014 | 14:13:20
YgritteAnna

#22 Zmiaz:

jak by mohl být útěk, když ještě nebyl souboj…

19.5.2014 | 15:14:46
ohinek

Prohlášení pod okny reklam blokovaných adblockem mě sice dojaly a mám rád ztracené a hru o trůny,buď ale na téhle stránce budou ty reklamy naskakovat hned, tak abych nemusel ještě pět vteřin čekat než se všechny okna načtou a stránka uspořádá, nebo ten adblock zase zapnu

19.5.2014 | 15:20:18
Marcik

#20 Zmiaz: Podle mě by linku Aryi klidně mohli posunout, seriál frčí docela rychle, takže by mi to ani nevadilo, přeci jen v následujících dílech bude tolik akce, že by byla škoda to zbytečně přecpávat :)

#26 ohinek
19.5.2014 | 17:35:45
ohinek

#25 Marcik: !nevím jak dalece seriál půjde, ale pokud zůstave ve třetí knize tak aryu by klidně mohli smrsknout na tři epizody: bitka v hospodě, umírající ohař a odplutí do braavosu. ve čtvrté řadě je to nejnadsazovanější postava

19.5.2014 | 17:47:17
psych0

Uz by mohli byt tie titulky :)

#41 LadyJ
19.5.2014 | 17:50:50
Monkeyskunk

no hlavně s Ohařem to bude řešený podle mě trochu jinak. Šak souboj v hospodě už byl a jehlu už taky má. Takže ho asi zraní někdo jinej nebo nevím. Ale ti z knížky, kteří ho zranili by podle mě měli být už mrtví, pokud mi teda něco neuniklo. Taky se mi moc nelíbí nebo se spíš bojím, že ze 2 bitev na Zdi udělají jen jednu. Právě nechápu, že Jonovu linku protáhli na něco co v knížce ani není (aspoň sem se zatím nedočetl), ale to dobré co je v knížce useknou (asi teda :-D ) Jinak si myslím, že v tomhl díle to bude Lysa a Oberyn.

19.5.2014 | 18:05:15
nonaim

[smazáno] ale v angličtině ty trdlo

#30 ohinek
19.5.2014 | 18:07:11
ohinek

#29 nonaim: však ty jsou už aji tady aji tam a říkej mi trdlo…fakt jako…

#31 nonaim
19.5.2014 | 18:10:29
nonaim

#30 ohinek: no právě – české na uloz.to ještě nejsou, ten nejmenší soubor, jak ty píšeš, jsou titulky v angličtině…proto to oslovení trdlo ;)

19.5.2014 | 18:12:58
ohinek

čekal jsem že tohle mu a tobě taky dojde…jasně že to ne, musíš si stáhnout i s obrazem ma to asi 330mb to máš za dvacet minut dole ne

#33 nonaim
19.5.2014 | 18:17:35
nonaim

#32 ohinek: Tak proč jsi psal "a vyber si ten nejmenší soubor pokud už máš obraz z torrentů "?? neukecáš to, prostě sis myslel, že ty anglické jsou české…ale okej, však v pohodě ;)

#34 ohinek
19.5.2014 | 18:30:35
ohinek

#33 nonaim: ukecám to. proč bych psal: „nejmenší soubor“ když jedny titulky nemají ai půl mega? pokud máš počítač z tohoto tisíciletí tak by v tomhle případě byla taková velikost zanedbatelná, a vážně bych nepsal nejmenší soubor proto abys v tom rozeznal titulky samotné…něco mi totiž říká, že nepirátuješ filmy a seriály poprvé, stejně jako já :D sem tím chtěl říct že nemusíš stahovat z uloz.to dvougigový soubor když je tam 5× menší

#37 nonaim
19.5.2014 | 18:35:25
Aknirgen

Nevim o čem se tu hádáte… na uložtu je tento díl (pokud sem se před asi hodinou dobře díval) už s vloženýma českýma titulkama a nejmenší má asi 400mb …

19.5.2014 | 18:41:43
Dzondra

Nevíte proč, není příští týden další díl?

#38 Fazuliak
19.5.2014 | 18:46:49
nonaim

#34 ohinek: I guess we agree to disagree ;) hlavně aby brzo byly ty české..

19.5.2014 | 18:53:06
Fazuliak

#36 Dzondra: oni tam maju nejaký sviatok alebo tak nejak

19.5.2014 | 18:55:06
Dzondra

Fazuliak: děkuju

19.5.2014 | 18:59:19
Lukass.M

#20 Zmiaz: Arya, Tyrion, Jon… to už by bylo celkem dost Dětí :)

V knížce je volba 997. velitele noční hlídky hodně roztažená – až škoda to nacpat do malý části jedný epizody. Zato Arya putující bez psiska se stihnout určitě dá :)

#50 Zmiaz
19.5.2014 | 19:09:43
LadyJ

#27 psych0: Pokud chceš titulky hlavně rychle, tak bývají na tvguru už kolem 14 hod, sledovat se to dá, ale mají dost chyb. Pokud chceš titulky kvalitně, tak si nezbývá nic jiného než počkat na ednu.

19.5.2014 | 19:47:22
castielo

Titulky z TVguru jsou naprosto tragické, věrně čekám zde :)

#44 LadyJ #45 Markoman96
19.5.2014 | 19:55:23
Marcel_89

Díky za titulky, hned se na to vrhnu. :)

19.5.2014 | 20:03:02
LadyJ

#42 castielo: souhlasím, proto říkám, že kdo chce kvalitu, musí si počkat

19.5.2014 | 20:17:02
Markoman96

#42 castielo: Já se na to koukal a nebylo to nejhorší, minulý díl a to nevím z čeho to bylo byl hrozný.

19.5.2014 | 21:32:15
Lukass.M

Ikdyž tohle byla ve spoustě dějovejch linek jen taková mezihra, příprava na další díly – super díl. U Sansy po čase zase důvod aby byla Zahraná… ublíženej škleb prostě nesluší. Tentokrát bylo vidět že v králově přístavišti jí asi naučili přemejšlet a možná nakonec všechny přežije. A Malíček? Jedinej kdo Hraje o trůny :D

#48 Vejpry
19.5.2014 | 22:08:26
Markoman96

Pozor na youtube je uzpromo na dalsi dil. Vypada to naramne. Skoda ze musime cekat dlouhe dva tydny :-(

19.5.2014 | 22:26:34
Vejpry

#46 Lukass.M: Kdyby jedinej, nezapomínej na Varyse!! :)

#51 Lukass.M
19.5.2014 | 22:48:14
Lucyus

super díl :) a tu blbku bych vyhodil eště párkrát .. aby to bylo jistý

19.5.2014 | 23:21:05
Zmiaz

#40 Lukass.M: Tak to mas asi pravdu

Škoda to useknout, jen me merzi ze budeme tak dlouho čekat. Do te doby se snad dočkáme další knihy. Jona usekl v poslední kapitole tak, aby to vypadalo ze umřel, ale jasné ze přežije, ma to vše dobře rozehrane a část se zdi by tím pádem nebyla kým vypravet. Trošku jsem doufala, ze by se nakonec mohl vypravit do Bravosu a tam se konečně setkat s Árií, ale to se mi jisté nesplní… :)

#51 Lukass.M
20.5.2014 | 0:17:36
Lukass.M

#48 Vejpry: Taky pravda. Sice ne pro sebe, ale Varys taky Hraje :D

#50 Zmiaz: Když Martinovi hrábne tak … [SPOILER!!!]

Bude vyprávět Zimohrad z pohledu Theona (nový postavy už vyprávět nemaj), po celym severu na kterym se mimo pár pirátů vlastně nic nedělo, se budou prohánět mrtvolky a zatrhne to až Danny XD Ale kdybych měl napsat to čemu bych spíš věřil – Jon se vydá na pozvání Ramsayho na Zimohrad, Seveřani zmasakrujou Freye a poloviční Stark taky Stark – Bolton má po prdeli. Během Zimy se na Sever žádnej blázen bojovat a dobejvat nevydá, takže všichni seveřani na Zdi. Jedinej s kym se Jon asi potká bude Danny. Při tý příležitosti se první den „sblížej“ a další den se dozvěděj že sou přez Rhaegara vlastně tak trošku příbuzný XD

#52 YgritteAnna
20.5.2014 | 5:53:31
YgritteAnna

#51 Lukass.M: If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention…;)řekl jednou jistý Sníh, který už dlouho Sněhem nebude.

#57 Lukass.M
20.5.2014 | 11:56:00
brandiss

kedy sa zacne s natacanim 5. a 6. serie, resp. kedy sa zacne vysielat??

20.5.2014 | 14:54:59
Marcel_89

Vysílání bude na 99,9990 stejné jako poslední 4 roky :) přelom března/dubna.

#55 brandiss
20.5.2014 | 15:22:56
brandiss

#54 Marcel_89: dik..presne toho som sa bal :(

20.5.2014 | 15:27:14
Argetlam Královrah

co tady melete? :D Jon Snow je mrtvej, díkybohu :D toho kluka fakt nesnáším. Linii na zdi pořád může vyprávět Melissandra, z jejího pohledu už kapitola byla. Jo, a nedivte se kdyby něco: podle mě už smrt šlape na paty i naší drahé Daenerys Targaryen. A samozřejmě i Stannisovi – Karstark a Bolton ho zlikvidují. Vsadím se o cokoliv, že minimálně 2 z těchto 3 postav v další knize zěmřou (Stannis, Jon, Daenerys). George Martin někde řekl, že smrt každé postavy jste mohli z předešlého děje předvídat, jen to chce nemyslet si, že ti hlavní vždy přežijí živí a zdraví. Takže se vzpamatujte: Tohle je hra o trůny a Stannis nemá šanci vyváznout. Jon také ne. Pochybuji, že ho jen škrábli a nechali žít. Snad jen Mellisandra by ho mohla zachránit, ale nevěřím, že by to udělala. Daenerys má draka proti celé armádě Dothraků – to bude ještě zajímavé.

#57 Lukass.M #58 Aul #59 RaDeOs
20.5.2014 | 16:33:52
Lukass.M

#56 Argetlam Královrah: …SPOILER!

Jon má okolo sebe spoustu Svejch a v zádech obra kterýho právě zachránil, Mell prohlásila že její místo je momentálně na Zdi s Jonem – proč né u jejího Azora? :D Danny bude zajímavá – drak jí neposlouchá, ale chrání. Těžko hádat. Stannis? Má zajatce (karstarky nebo umbery? a „Aryu“) a hlavně Freyové a Boltoni maj podle mě namále. Vyvraždili severem „milovanej“ rod způsobem kterej uráží severský bohy. Tam se jen čeká na rozbušku která seveřany zbaví strachu z železnýho trůnu, popř. situaci která je neuvede do těžkýho průseru.

#52 YgritteAnna: Martin nevytváří za každou cenu tragickej děj stejně jako nepíše pohádku. Píše překvapivě ale logicky, vyvoditelně s indiciema. V rozhovoru pro Vanity Fair tvrdil jak otřesný podle něj bylo když přišel domu a matka mu předem věštila co se stane v dalšim dílu jakýhosi seriálu. Musim se přiznat že budoucí děj vidim tak jak by se mi líbil – prostě neni možný neoblíbit si jeho postavy :D – ale snažim se neignorovat fakta :)

20.5.2014 | 17:10:12
Aul

#56 Argetlam Královrah:

Je to možné, otázkou je, kdo ty knížky bude ve výsledku číst. :-D Autor zase nemůže nechat pomřít 90% sympaťáků a nadále manipulovat pouze za skorozáporáky. :-D A kdyby byla pravda, co píšeš, tak Tyrion už by byl mrtvý tak nadesetkrát, ten měl těch průšvihů nejvíc ze všech. :-)

#75 Stráťa
20.5.2014 | 18:33:06
RaDeOs

#56 Argetlam Královrah: To si nemyslím

Dany získá Dotraky na svou stranu – dotrakové následují sílu a ona má draka. Jak řekl Martin snad si nemyslíte, že je Jon mrtvý. A Stanis to tam nahoře taky rozsekne, armády má dost, ví co se na něj žene – pokud si dobře vybavuji z knihy/útržků té nevydané. + ví jak si má získat Sever… Pokud by zemřel tak by to bylo hodně těžko pro Starky získat znovu Sever a to je malý v bezpečí u spojenců…

#60 Argetlam Královrah #61 Lukass.M
20.5.2014 | 18:36:29
Argetlam Královrah

#59 RaDeOs: zapomínáš co se stalo na jihu

Starkové a Baratheoni jsou téměř ze hry pryč. Teď to bude Dorne, Tyrellové a Lannistři. A samozřejmě Targaryeni a Greyjoyové, jak jinak…

#62 LyannaK #65 RaDeOs
20.5.2014 | 20:25:45
Lukass.M

#59 RaDeOs: Dothrakové sice následujou sílu, ale Drak je Magie a čáry sou fuj. Každý ví :D

#65 RaDeOs
20.5.2014 | 21:14:36
LyannaK

#60 Argetlam Královrah:

Lanistři? Jako kdo Tywin, Kevan mrtví, Jaime bez energie a hlavně bez motivace, Cersei znemožněná, Tommen dítě co si hraje s koťaty, Myrcella bez ucha s jizvou v Dorne. A evidentně jsou bez peněz.

Jon má stále potenciál, rozhoduje se racionálně, zatím neodhadl jen tu vzpouru. Pokud se z toho dostane, jako že jsem přesvědčená, že jo, už hned tak něco nerozhodí. Navíc je v současné době jediný na zdi, kdo ví jak bojovat s Jinými a nemrtvými.

20.5.2014 | 21:39:37
Atenecka

Mám dotaz, asi se to už řešilo, ale já ty komentáře až tak moc neprocházím (těď myslím příspěvky v minulých XY diskuzích, ne tuhle, tu sem pročetla). Já si tak nějak neumim představit, jak to chtějí udělat se seriálem, četla jsem knihy a podle mě je max na 2–3 serie materiálu. Vím, že jim GRRM prozradil tvůrcům seriálu jak skončí děj. Než on napíše knihy (počítám rok 2020+) a uzavře celou ságu, tak co bude se seriálem? Nechajího roztočený, nebo ho dotočí s koncem a GRRM napíše konec „podle seriálu“, nebo jak to bude,? neví někdo?

20.5.2014 | 22:50:57
Atenecka

Teď jsem dokoukala a moc se mi Líbila !lady Lissa jak se prolétla dveřmi! Na tu scénu jsem se dlouho těšila, jen mi přišlo, že !Malíček a Sansa nemají žádnou chemii mezi sebou!

20.5.2014 | 22:54:47
RaDeOs

#60 Argetlam Královrah:

No skoro, ale když se mrkneš na to, že Stanis má pomoc železné banky. Na severu vybudováno loďstvo pro Starky? Tak ten Sever ještě nějakou tu vojenskou sílu mít bude a žoldáci taky budou… Dorne to bude určitě, pokud jsi četl ukázky z vichrů zimy tak ta mela už začla v bouřlivých krajinách, aby se Dorn přidalo. Lanistři už skončili, rod je v troskách… A pokud Jamie zvládne oprátku tak jsme zvědav co s ním Martin vymyslí :)

#61 Lukass.M: Každý ne… ale třeba si dají říct s ohněm za zadkem :D..

#66 Aul
20.5.2014 | 23:04:59
Aul

#65 RaDeOs:

Já si myslím, že Jaime zlikviduje Cersei, jestli přežije. Ona tak moc okatě čeká, že to udělá Tyrion (podle věštby Maegy – Magy Žáby), takže by se to docela hodilo. :-)

#67 LyannaK
20.5.2014 | 23:10:40
LyannaK

#66 Aul:

To si myslím taky, že to bude Jaime. Ale taky je možnost, že přežije a bude muset být svědkem smrti Tomena a pak se dozví jak je na tom Myrcella (nebo naopak)

20.5.2014 | 23:21:57
Bobr von Bobrovic

No a pak přiletí asi tak 10km asteroid a všechny je vyhladí. Pohádky konec tádydádydá.

21.5.2014 | 7:32:01
Meritaten

Kdy už konečně Dany vyžene „svého“ medvěda? Měla to, tuším, udělat už dávno… Musí to udělat dřív nebo později, nebo Mormont nikdy nezajme Tyriona… :D Já se tak těším na další série

#70 YgritteAnna #73 Lukass.M
21.5.2014 | 10:42:23
YgritteAnna

#69 Meritaten:

Předpokládám, že jak se na Malé radě řešil problém Dany&2 zkušení rytíři a Tywin něco smolil, tak to bude nejspíš psaníčko pro Matku draků, že její medvěd na ní vesele donášel.

21.5.2014 | 11:13:29
YgritteWildlings

otazka na čtenáře ohledně Myrcelly

jak už bylo zmíněno výše, Marcella přijde o ucho? mohl by mi někdo napsat důvod do spoileru?dík

21.5.2014 | 11:23:22
Atenecka

Hmmm jedna z dcer Oberyna se rozhodne, že z ní udělá královnu, takže že jí nasadí na hlavu korunu (podle zákonů Dorne, je jedno, jestli je dítě holka nebo kluk, prostě mají dědický nárok) takže by byla královnou 7 mi království místo Tomena, unese Myrcellu a jak je honí, tak se stane nehoda a někdo jí omylem sekne !

#73 Lukass.M #74 Ma-e-gor
21.5.2014 | 11:39:09
Lukass.M

SPOILERY! :p

#72 Atenecka:

Omylem ne – kdyby Myrcellu někdo zabil, postaví to Dorn tvrdě proti Lannisterum a spousta lidí v Dorn si boj a pomstu za Oberyna přeje. Btw. myslim že u únosu byla Doranova dcera :)

#69 Meritaten:

Mno původně měl Selmy na Joraha prásknout že práskal a následně za odměnu oba dva vyrazit na sebevražednou misi – dobytí Meereenu :D další věc co bude fungovat jinak.

21.5.2014 | 12:13:43
Ma-e-gor

#72 Atenecka:

Nebola to žiadna z Oberynových dcér, ale bola to Arianne – dcéra princa Dorana a budúca vládkyňa Dorne. Ja osobne sa na túto postavu v seriály dosť teším. :)

#75 Stráťa
21.5.2014 | 17:37:55
Stráťa

#58 Aul: Jestli pořád dělíš postavy na dobrý a špatný (nebo sympaťáky a záporáky) tak si v těch pěti vydaných knížkách nic nepochopil. Postavy nejsou dobrý a špatný, lyší se tím jenom tím v jaké situaci se nachází.

#74 Ma-e-gor: Celkově Dorne zatím nedostalo tolik prostoru kolik by si zasloužilo. Sever a Dorne jsou ze zemí sedmi království podle mě nejzajímavější. Mají unikátní kultury díky kterým postavy odtamtud pěkně zamotávají děj.

#76 Aul
21.5.2014 | 23:36:17
Aul

#75 Stráťa: S tím rozhodně nesouhlasím. Ne každý člověk je stejný a rozhodně nezávisí jenom na situacích, jakým se stane. Je to taky otázkou jeho rozhodnutí a asi těžko můžeš srovnat Joffa s Eddardem Starkem a říct, že jediný rozdíl mezi nimi je v tom, že Ned měl přísnější matku a otce, co si ho vážil. Jasně, roli to hraje, ale není to jen o tom.

Rozhodně lze vysledovat typické záporáky jako je Ramsey, Joff a pár dalších, na kterých bys špetku „dobroty“ hledal těžko. To, že neexistují typičtí klaďasové bez poskvrny (snad vyjma Jona Sněha) je jen dobře, nemám rád černobílé postavy. Ale mám rád zajímavé postavy a hlavně jsem si příběhy určitých z nich oblíbil. Dost těžko by mě knížka bavila v případě, kdyby se u všech mých oblíbených postav usekly v polovině a já se musel spokojit s linií těch, kteří mi připadají nudní. :-)

#103 Stráťa
22.5.2014 | 2:13:31
Zmiaz

Myslím že to spíše bylo myšleno tak, že tam i typicky záporná postava může mít dobré vlatnosti (např. Cersei a její obrovská láska ke svým dětem a potřeba je ochránit za každou cenu), Tywin(jeho snaha chránit za každou cenu čest jejich jména), a zároveň i ty kadné postavy mohou udělat věci, který ještě více poukáže na jejich lidskost, např. Ned( splodil bastarda, když na něj doma čekala jeho krátce provdaná manželka), Catelyn(nedokázala se přenést přes to, že jí Ned byl nevěrný a nikdy nepřijala jeho syna, který za to jak přišel na svět nemohl), Dany(její pošetilá láska k Naharisovi), Sansa(která neumí za sebe bojovat a čeká, až jí nějaký vysněný princ zachrání).

Takže skutečně většina postav nejsou jen černobílé figurky a i Ti špatní mohou mít v sobě něco, díky čemu je divák/čtenář může mít aspon trochu rád. Je to jako v životě, nikdo není dokonalý a Martin to v knihách poukazuje víc než přesvědčivě.

Pak tam jsou postavy, které stojí někde uprostřed a je to již o úhlu pohledu, jak se na ně kdo dívá(Stanis,jeho Rudá kněžka,Oberyn,The­on,Ohař,Petyr,Va­rys).

Jak píšeš, jsou tam i typičtí záporáci(Joff,bas­tard Ramsey) ale také vyloženě kladné postavy(Jon,Dany, Brienne,Aemon…) a stejně je nějaké procento diváků/čtenářů nemusí mít v lásce a to neříkám, že je špatně či dobře, prostě to tak je :)

#78 Hadrian #79 Aul
22.5.2014 | 14:24:08
Hadrian

z těch tvých čtyř zmíněných popravdě nemám rád ani jednoho…všechny čtyři nesnáším :D #77 Zmiaz:

#79 Aul #87 Zmiaz
22.5.2014 | 19:43:10
Aul

#77 Zmiaz: Nechci se dívat na černobílé figurky, to v žádném případě. Ale pořád je to o míře a o rozhodnutích jednotlivých postav, které pak můžeme rozdělit do pomyslné škály, kde některé mají blíže a jiné dál od „zla“. Pokud by zůstaly jen takové, které by měly sklony ke křiváctví, byli bez zábran, cti a dalších vlastností, tak to bude ve výsledku obdobná nuda, jako kdyby tam zbyli jen „skoroklaďasové“.

A Danny už od jisté doby až tak kladnou postavou není. Spíše se začíná chovat jako Cersei, jen si vzala na starost větší počet dětí. :-D

#78 Hadrian: Proč – připadají ti nudní? :-) Myslíš, že by byl děj bez nich lepší.

#80 Hadrian #87 Zmiaz
22.5.2014 | 20:00:17
Hadrian

Jon mě irituje od samého začátku..Dany se chová hloupě a Brienne je mi nepříjemná nejen vzhledem, ale taky svým divným chováním…Aemona přežiju #79 Aul:

#81 Lukass.M
22.5.2014 | 21:30:08
Lukass.M

#80 Hadrian: Aemon by tě měl iritovat. Když za nim přišli že má nárok na trůn (a přišli několikrát :D), odmítnul. Tak se nakonec dostal na trůn šílenec kterej zapříčinil občanskou válku.

#82 Hadrian
22.5.2014 | 21:37:50
Hadrian

#81 Lukass.M: aspoň něco zajímavého…né jak Dany která osvobozuje otroky a myslí si, že bude všechno super

22.5.2014 | 23:11:50
LyannaK

Nedá mi to trochu si rýpnout. Málokdy to v diskusích dělám, narozdíl od běžného života, ale zdejší opovrhování Danny mě dost irituje. Dnešní mladá generace (což je předpokládám většina zdejších diskutujících) naprosto běžně studuje min do 21 let, nejsou výjimky, když někdo ještě v 25 bydlí u rodičů a nechává se živit, existujou dokonce i takoví třicátníci. A tito lidé tady kritizujou 15-letou holku, která je pochopitelně mladá, nezkušená a bezradná, má kolem sebe jen lidi, kteří jí bez skrupulí využívaj pro vlastní prospěch a ona by nejradši v hloubi duše byla úplně obyčejnou holkou. Ještě je zmatená spoustou věšteb a hodně ovlivněná dost nestandardní výchovou a dětstvím. Takže vy mladí vzpamatujte se a ti starší podívejte se do zrcadla na sebe v 15-ti letech. Fakt je, že herečka není úplně dokonalá a lehce tu postavu sráží. V knize je to jeden z nejlépe ztvárněných charakterů.

#84 Asha124 #85 ZouZoja #87 Zmiaz
23.5.2014 | 10:02:40
Asha124

#83 LyannaK: Každý má právo kritizovat si co chce, ať už je mu 15 nebo 40. Jako čtenáři/diváci na to máme právo (ne-li přímo povinnost). Každému se líbí něco jiného, takže očekávat, že každý bude s tvým názorem souhlasit je směšné. Podle mě je Daenerys jednou z nejhorších postav, jak v knize, tak v seriálu. Proč si teda hraje na královnu, když chce být obyčejná? Nikdo jí nebrání vzdát se koruny. Má co chtěla a to, že při tom zabila tísíce lidí ji očividně vůbec netrápí. Sansa je ještě mladší, než Dany a nenávidí ji mnohem více lidí a nikdo se nad tím nepohoršuje, protože Sansa nemá draky a neosvobozuje otroky, přitom je podle mě jednou z nejsilnějších postav celé ságy, protože to co si prožila by odrovnalo většinu mnohem starších lidí. Moje pointa je, že každý soudí postavy podle svých vlastních názorů a přesvědčení. Někdo si myslí, že největší síla spočívá v armádě a někdo zase, že schopnost adaptovat se a dokázat přežit mezi nepřáteli je mnohem užitečnější. Btw. Emilia Clarke je jako Daenerys naprosto příšerná, hlavně v posledních dílech. Nechápu, jak ji mohli nominovat na Emmy.

#86 ZouZoja #87 Zmiaz #88 LyannaK
23.5.2014 | 11:24:21
ZouZoja

#83 LyannaK: Musím ve většině souhlasit s Ashou124. Přijde mi úplně zcestné někoho kritizovat za to, že se mu nelíbí nějaká postava, zejména pak s poukazem na něco takového, že sám by si nevedl na místě téhle postavy lépe. Je to přece kniha a ta je tu od toho, abychom ji četli, bavili se o ní, diskutovali. Každý má jiné preference a pokud se mu nelíbí Daenerys, má na to právo.

23.5.2014 | 11:53:42
ZouZoja

#84 Asha124: Souhlasím, že Emilia Clark to hraje naprosto mizerně. V první sérii se mi líbila a od té doby to jde čím dál víc z kopce. Jako by zvládala jenom jeden výraz obličeje… Myslím, že je to nejhorší herečka v celém serilu, aspoň teda pokud se týče těch velkých rolí. Dřív mi přišel mizerný i Kit Harington (Jon Snow) s tím, jeho věčně ublíženým výrazem, ale ve čtvrté sérii mě příjemně překvapil.

23.5.2014 | 11:56:44
Zmiaz

#84 Asha124:

Naprosto s Tebou souhlasím v tom že každý soudí dle toho, jaká postava je člověku nějakým způsobem blízká… proto kdyby se lidi měli dohodnout na tom, které postava je nejlepší, tak se nikdy nikdo nedohodne a o tom to je. Mně se zase prozměnu Deny jako herečka moc líbí, myslím si, že je to krásná ženská, ale to už je zas otázkou vkusu, stejně jako tu byla debata o novém Naharisovi.

#83 LyannaK:

Myslím že to není opovrhování, ale debata k určité postavě. Jak píšeš, v knize je to mladá holka a podle mě se ještě hledá a snaží se přijít na to, jak vládnout. A jak řiká můj cholerický šéf v práci… když se snažil se zaměstnanci vyjít po dobrém, tak z toho nevzešlo nikdy nic dobrého :D Ten kdo má vysoké postavení, musí dělat těžké rozhodnutí a právě ty rozhodnutí se čtenářům/divákům líbit nemusí a nemusí s nimi souhlasit, je to jak v životě. A přesně jak píšeš, má kolem sebe mnoho našeptávačů a každý jí radí něco jiného, ale ona většinou stejně dá na to, co chce ona.

#78 Hadrian:

Mně Brien baví :D

Sice to v poslední knize vypadalo tak, že se otočila a Jaimeho prodala, jenže co jsme se mohli od Martina naučit je to, že nic není tak, jak vypadá. A nakonec, kdyby chtěla vyměnit svůj a Podrickův život vyměnit za Jaimeho, mohl by jí to kdokoliv vyčítat?

#79 Aul:

Máš recht! Musí to být v rovnováze, nějaký ten padouch a nějaký ten kladas. A pokud někdo z nich chce něčeho docílit, tak holt musí udělat i věci, které by za jiných okolností neuděl a může vypadat jak zlý i když ve skutečnosti není.

Já mám nejblíže k Arii, dokážu pochopit, proč co dělá a vidim v tom i jistý smysl, což se mi u některých jiných postav nedaří, ale jak řikám, je to zase jen otázkou názoru.

23.5.2014 | 12:17:26
LyannaK

#84 Asha124:

No jo no nebyla to žádná kritika jen takové malé rýpnutí, trocha ironie a ten rozruch??? :-)

Jinak srovnání Sansy a Danny je trefné. Ano obě se hledají jsou mladé nezkušené přibližně stejného věku. Danny dělá spoustu věcí, staví se k životu aktivně a přitom udělá spoustu chyb. Sansa je pasivní a čeká kam ji osud zanese. Vzhledem k tomu, že v reálném životě jsou to ti aktivní a zároveň chybující co to někam dotáhnou, myslím ´že Snasa je opravdu jen do počtu. Bylo by velmi nepřirozené, kdyby se z ní stala nějaká bojovnice. A GRRM píše tak jak to v životě chodí. Zatím jsem v knihách nezaznamenal žádný nelogický zvrat a snad to tak zůstane. Ale resektuji, že někomu přijde pasivita sympatická. Já ovšem miluji lidi, kteří chybují.

Jinak Emilia je nádherná možná zatím nejhezčí, obličej i figura dokonalé. Ale jako herečka je fakt mizerná.

23.5.2014 | 13:44:27
Alsasan

Ednu a GoT zde sleduj už dlouho ale až nedávno sem si založil účet. Myslím si že Sansu toho čeká ještě vcelku dost a že není zbytečná v seriálů ani v knihách. K Dany jako herečka se mi líbí a ta role jí vcelku sedla, ale každý muže na to mít jiný názor jak už zde byl psáno.

Osobně si také myslím že rod Starku a Martellů jsou asi nejzajímavější rody v celém GoT. Když jsem s GoT začínal strašně sem si Starky oblíbil a mrzelo mě jak to s nimi dopadlo, ale jak už bylo psano v přechozích recenzích co se událo sedí a zvlášt na dnešní dobu

23.5.2014 | 18:32:05
anet446

Mě právě přijde, že Sansa prodělala největší vývoj postavy ze všech. Ze začátku jsem ji taky moc nemusela, ale v posledních dvou knihách si mě získala. Je hrozně chytrá a navíc když ji teď ,,učí'' Littlefinger intrikaření, tak má nakročeno stát se jedním z nejsilnějších hrá­čů.

23.5.2014 | 21:29:20
Lumicko

Dufam ze sansa nezradi Petyra?? Potra proma na ep 8 tam su nejaky tipci a sansa hovori ze petyr dost naklamal a ze musi povedat pravdu… Ale hadam ho nezradi.. Sansa + Petyr su fakt epic :D drzim im palce! Podla mna Sansa povie nejake klamsto a petyr + sansa ich oklamu paradne :P

23.5.2014 | 21:54:49
Hadrian

největším vývojem prošel Theon…od věrného kamaráda Robba Starka, k hajzlovi pálící malé děti, k chudákovi na ramsayově kříži až k Reekovi z vygumovaným xichtem :D

#94 Bobr von Bobrovic
23.5.2014 | 21:59:54
Bobr von Bobrovic

Jako na to, že se jedná o imaginární postavy v seriálu se tu někteří chovaj jako cvoci :).

Sansa vs Dany. Není moc fér srovnávat chování, jsou to hodně odlišný situace. Sansa jako obyčejná holka s holubičí povahou vychovaná pro roli princezny se dostane do „hnízda zmijí“, nejnebezpečnějších intrikářů v celý zemi a za partnera je vyberou totálního psychouše. Postupně ji brutálně vyvraždí skoro celou rodinu a sama musí přežívat jako rukojmí mezi vrahy své rodiny a dávat si pozor na pusu zatímco ji šikanujou, protože jedno špatný slovo nebo věta ji může stát krk. Záhul na psychiku musí bejt neskutečnej. Nemá spojence, je sama. To, že je teď s bezcharakternim Malíčkem, který zradil jejího otce je situace z deště pod okap. Nejsem bookreader, ale podle povahy Malíčka v seriálu jakmile si bude myslet, že nemá u Sansy šanci, tak se Sansa proletí taky.

Oproti tomu Dany. Prodaná za příslib armády, ale stane se tak královnou a za partnera dostane pohádkově galantního barbara. Není sama, od začátku ji pomáhá moudrý Jorah. Jediný kdo ji trápí je její bratr a ten prakticky spáchá sebevraždu. Kdo ji drží trochu zpátky je Drogo ten zase vlivem náhody zemře a Dany se ocitne sice v nelehký situaci, ale svobodná s Jorahem po boku a dračími superschopnostmi. Navíc je vidět, že Martin ji chce držet naživu, protože když dorazí její vyčerpaná skupinka trhanů k městu, tak ji zachrání namísto aby na ní poslali vojáky, vzali draky a ji dali někam do harému. Má draky, věrné a moudré rádce, armádu. Může si dělat co chce.

Prostě Sansa dostává od Martina kapky, zatímco Dany je tak trochu protekční dračí princezna, kterou nemůže nechat umřít, protože by neměl kdo vyprávět východní příběh a navíc draci sou cool že? :).

#97 LadyKamčatak
24.5.2014 | 13:20:55
Bobr von Bobrovic

#92 Hadrian: Theona dokážu pochopit. Sice se zachoval jako šmejd, ale dalo se to čekat. Byl hýčkané rukojmí, ale pořád rukojmí a když dostal šanci stát se velkým Lordem svý rodiny tak do toho šel. Pro něj to byla velká chyba a to, že ho Ramsey zlomil bych mu vůbec nevyčítal. Zlomil by každýho.

#95 Melian
24.5.2014 | 13:28:56
Melian

#94 Bobr von Bobrovic: S kamarády ve škole vedeme o Theonovi zajímavé diskuze a vždycky z toho (alespoň za mě) vypluje jako kladná postava (samozřejmě s obrovským množstvím „ale“). Každopádně Ramsey je pro mě jednou z nejzábavnějších postav (viz. „This is turning into a lovely evening“), jeho a Theonovu linii mám ráda.

#96 YgritteAnna
24.5.2014 | 16:23:31
YgritteAnna

#95 Melian: Ramsay je perfektní, i když v knize mě tolik nebavil. Iwan Rheon ho ztvárnil naprosto dokonale, hrozně mě baví jeho výrazy v obličeji. Skvělý herec.

24.5.2014 | 17:05:05
LadyKamčatak

#93 Bobr von Bobrovic: I když mám na Dany stejný pohled a přijde mi, že „JI přece nemůže zabít!“, sám GRRM řekl: „V knihách nikdo není v bezpečí.“ , což mě nutí si připouštět, že i Danaerys může skončit… I když tomu pořád nevěřim.

#98 Markoman96
24.5.2014 | 21:34:10
Markoman96

#97 LadyKamčatak: Myslím si, že pokud by ji zabil, už bych si nebyl jistý ničím. Ona jako jediná se vyhýbá geografickému popisu, vše je ve Westerosu, až na chvilkové výjimky, a ona na východě. Prostě ono to musí mít nějaký smysl, že ji držel tak dlouho při životě. Jinak by to postrádalo smysl… Ale musím říct, že kdyby se dostala do Westerosu a už byla před Železným trůnem a někdo jí zabil v trůnním sále, mělo by to své kouzlo… prostě několik let snahy vniveč… Uvidíme, jak to ten fosilní nerd :D vymyslí. Doufám, že Winds of Winter bude stějně tak dobré jako první tři knihy :)

24.5.2014 | 21:48:11
Argetlam Královrah

Ramsay je mi protivný, ale souhlasím, že je skvělý herec. Dále – Daenerys (Emilia Clark) hraje dokonale, přesně tak jsem si Daenerys vždy představoval. Samozřejmě s takovou Mellisandrou, Cersei, Sansou nebo Aryou (neznám jména těch herců) ji nemůžete srovnávat, to je úplně jiná liga. Ale Stannis je také na úrovni nula…

Nejvíce mě štve, co v seriálu udělali s Macem Tyrellem a celkově dalšími členy jejich rodiny, kteří tam ani neexistují… Daenerys u Qarhu nezemřela, protože ten černoch chtěl její draky, aby se stal králem. Není na tom nic nelogického.

Jon Sníh zemře. Možná má obra, vlka a kdo ví, co všechno, ale zemře. Dostal bodné rány a muži Noční hlídky jistě neminuli. Určitě se s nimi někdo vypořádá, ale Sněha to nezachrání. Karstarkům je Arya někde u pr*ele. Náš milovaný král, Stannis z rodu Baratheonů, se konečně dočká zaslouženého konce. Doufejme, že Melissandra půjde s ním…

OHEŇ A KREV!

#108 Aul
24.5.2014 | 21:55:57
huto88

ako uz pan spisovatel Martin povedal… „naozaj si myslite, ze je JON mrtvy?“

mal by som otazku pre ludi, co uz maju precitane vsetky vydane knihy…

co je pravdy na tom ze Jon Sneh je syn Lyanny Stark a Rhaegara ? to by mal narok na zelezny tron ?! prajem mu to :)

#101 Marcik #102 LyannaK #103 Stráťa #104 xaver stark
24.5.2014 | 23:16:46
Marcik

#100 huto88: Dost se o tom spekuluje a je tam spousta dost jasných náznaků, ale u toho naše spisovatelskýho barda si člověk prostě ničím nemůže být jistej :D :) Já se rozhodně k této teorii přikláním na 99%, stejně jako můj spolubydlící

25.5.2014 | 0:20:37
LyannaK

#100 huto88:

Je to teorie, ale inidicie jsou dost přesvědčivé. Lyanna nebyla zas tak úplně unesená, šla dobrovolně, nikde není jasně napsané proč zemřela, pravděpodobně při porodu. Prosila na smrtelné posteli Neda, aby zachoval a nikdy neprozradil nějaké … tajemství? Ned nikdy nikomu neřekl kdo je Jonova matka. Ned se nechová k Jonovi jako k synovi, ale snaží se ho maximálně ochraňovat. Některé Danyiny vize a věštby tomu odpovídají. Podrobné rozbory Jonova původu si vygugli, je to ale jen v angličtině.

25.5.2014 | 0:35:18
Stráťa

#76 Aul: Nesouhlasím, v prvních knihách by asi nikdo neřekl že Ohař nebo Jaime jsou kladný postavy…naopak všichni by tu psali jaký jsou to hajzlové. Byli v situaci kdy pro ně bylo lepší být tvrdí a bezohlední a podle toho se chovali. Ale jak děj postupoval tak se začali ukazovat jejich motivy (docela dobře pochopitelný), měnila se situace a z postav který začali jako „záporáci“ se najednou stali postavy kladný/neutrální pokud se tohodle rozdělení chceš držet. Joff byl princ kterýho odmalička vychovávali jako následníka trůnu kterýmu prošlo skoro všechno. Jeho otec byl opilec kterej o něj moc zájem neměl a matka umí být tvrdá ke všem mimo svých dětí. On nikdy nedostal lekci která by ho naučila že se od ostatních zase tak moc nelyší. Ramseyje syn lorda Boltona, hlavy rodu kterej si dal do znaku muže staženýho z kůže, to samo o sobě ukazuje co je to za rodinu a jakej vliv na něj asi měla. K tomu přidej to že je to bastard bez nároku na cokoliv kterej si musí všechno zasloužit…mě vychází jinej vlastně být ani nemůže.

#100 huto88: I kdyby byl syn Rhaegara a Lyanny stark tak jako Bastard nemá nárok na nic, natož na trůn. Podle zákonů je právoplatným králem Stanis Baratheon (nejstarší bratr Roberta který nezanechal manželskýho potomka) ale na tom vlastně nezáleží, podle zákonů neměl být králem ani Aegon I. Targaryen ani Robert I. Baratheon. Vládli protože dokázali porazit ostatní – měli sílu aby toho dosáhli.

#105 Bobr von Bobrovic #109 Aul
25.5.2014 | 8:51:14
xaver stark

#100 huto88: A napadlo niekoho ze Jon je synom Lyanny a Roberta? a ze Lyanna jednoducho utiekla za kamaratom Rhaegarom lebo ju Robert znasilnil ?

#107 LyannaK
25.5.2014 | 15:56:29
Bobr von Bobrovic

#103 Stráťa: Tak teorie, že všichni lidi jsou stejný a jednají jen podle situace není pravda. Máš tu faktory jako je genetika, výchova, psychika, prostředí, kultura apod. Joffa rozmazlovali, ale nikdo ho nevychovával jako psychopatického vraha. Přesto jím byl. Ramsey je z divný rodiny, ale to mučení a zabíjení si náramně vychutnává a jeho otec ho sotva musel nutit, spíš na něj kašlal. Zase Ramseyho rozhodnutí. Ohař i Jamie jsou neutrální postavy. Na rozdíl od těch psychoušů nejednají pokaždý jako bestie. Většinou jednají ku svému prospěchu.

25.5.2014 | 16:50:24
Alsasan

To co se zde píše o Jonovy si myslím že je dosti pravděpodobné, že je to syn Lyanny a Rhegara. A jak zde bylo psáno od samého Martina není na 100% mrtvý. A pokud by umřel je tu šance že ho Rudá Kněžka může oživit.

A to co se stane se Stannisem také není jisté myslím si že v dějové linii oba ještě chvíli vydrží.

25.5.2014 | 17:32:37
LyannaK

#104 xaver stark: Tak to je úplná blbost, protože právě pře Robertem Ned informace o Jonově matce (původu) úzkostlivě tají. Proč by to dělal, kdyby to bylo tak jak říkáš. Navíc ty indicie jsou dost jasné a téhle tvojí teorii opravdu neodpovídají.

Jinak je zvláštní, že kdejakou náhodnou pitomost z knihy, která nebyla v seriálu tu dáváte úzkostlivě do spoilerů a o vysoce pravděpodobných informacích, které ještě nebyly ani v knihách tu píšete vesele rovnou nezakrytě. Logiku některých jedinců asi nikdy nepochopím. Ale zas o to lépe chápu postavy z tohoto příběhu :-)

#132 xaver stark
25.5.2014 | 21:18:29
Aul

#99 Argetlam Královrah: „OHEŇ A KREV!“

Na to, jak fandíš Targaryenům, přeješ Jonovi Targaryenovi dost prachbídný osud. :-D

#110 Tony-Z
26.5.2014 | 19:09:50
Aul

#103 Stráťa: Například Ramsey, kterého zmiňuješ, má dost zajímavou minulost.

Měl bratra Domerica, který měl mnoho talentů, ale byl bezelstný. Psal básně, byl to nadějný dědic rodu a nejspíš by se choval mnohem čestněji než Roose. A hádej, co se s ním stalo. Ramsey ho zabil. Podle tvé teorie by si měli být daleko více podobní, protože vyrůstali v podobném prostředí, ale přesto to tak nebylo. :-)

26.5.2014 | 19:12:51
Tony-Z

#108 Aul:

Ne, mě už to fakt nedá. Napiš mi zprávou nebo do spoileru, kde jsi vzal, že John je Targaryen. Já knížky četl a nic takovýho jsem tam řečenýho neviděl (ne že by mě to nenapadlo, ale nikde není nic takového natvrdo napsáno podle mě není). Děkuju.

#111 YgritteWildlings #112 Aul #114 Aul
27.5.2014 | 8:54:43
YgritteWildlings

#110 Tony-Z: však se bavíme čistě hypoteticky…

tak podle te teorie, že Jon je syn Lyanny a Rhaegara, který byl z rodu Targaryenů, ale jistě nemůže nikdo nic říct, jasně že v knižce nic natvrdo objasněno nebylo, no někdo tu teorii bere vážně, někdo tomu zas nevěří..však je to každého názor… ;)

27.5.2014 | 9:13:38
Aul

#110 Tony-Z: Je to přesně tak, jak píše Ygritte. Jistý si tím nejsem, ale vzhledem k nejrůznějším vodítkům („slib mi to…“) mi to připadá velmi pravděpodobné.

27.5.2014 | 9:37:41
huto88

neviem ci to davat do spoileru, ale…

ja som sa posledne na youtube preklikal k roznym videam ohladom GoT a narazil som tam na par videi kde sa spojuje Jon Snow s Daenerys Targaryen. Nasledne som si zacal citavat aj tie komentare k danym videam a dost ludi je danej teorii priklonenych. Pisalo sa tam napr. ze Jon by mal byt 3 jazdec, resp. Azor Ahai. A ako uz bolo aj vyssie pisane, tak Eddard sa k Jonovi nespraval ako k synovi a nikomu nikdy nepovedal kto je jeho skutocnou matkou. Navyse mu povedal ze ma jeho krv, jeho krv moze byt kludne aj krv jeho sestry Lyanny. Je to stale len Teoria. Uvidime ci nas pan GRRM niecim prekvapi.

27.5.2014 | 10:52:27
Aul

#110 Tony-Z: Ještě ti doporučím kouknout na tento rozhovor :-): http://youtu.be/-stnFeXb8sE?…. Taky to lecos napovídá.

27.5.2014 | 12:44:14
Lukass.M

Tak Jon… „Pár“ faktů z knih ;) Doufám že si většinu názvů, jmen apod. pamatuju správně – vše si pro sichr ověřte ;)

___Jon podle Jona Arryna – je bastard hodnej jména Lorda kterej vychovával Neda? Podle Cersei nejsou ani haranti s průměrnym rodovym jménem hodný jména Tywin :D___ Ale popořadě… Dle vyprávění v Branově kapitole: Howland Reed se zůčastnil turnaje na Harrenhallu kde byl svědkem toho, jak Rhaegar namísto svojí ženy (se kterou už měl děti) korunoval Lyannu královnou lásky a krásy. Bylo by dobrý vypíchnout že měl smysl pro povinnost – ač byl mírná duše a nejblíž k srdci mu bylo umění (hra na harfu např. :D), byl taky dědic a tak prostě udělal co musel a místo toho aby buď zmizel nebo se krčil za armádou se naučil bojovat a armádu vedl.___U Rhaegara zustanem – byl celkem zatíženej na proroctví (dar „vidění“ je v rodu Targaryenů ještě z dob před dobytim západozemí). Od Griffa víme že byl zatíženej na proroctví „přislíbenýho prince“ kdy si myslel že jde o jeho prvního syna. Zároveň měl k dispozici „proroctví“/ rodovou pověru že drak má mít tři hlavy. S Eliou(? :D) Martell měl děti dvě :p ___ Dál víme že (podle Roberta) unesl Lyannu do „Tower of Joy“. V první knize je Ned v horečkách ze zranění a halucinuje/sní/vzpo­míná jak se k Laynně probojoval skrz TŘI ze sedmi rytířů královy gardy. Ba – musel projít přez velitele gardy a „legendu“ Arthura Dayne. Další tři členové gardy byli přímo s Rhaegarem na trojzubci. Čemu přikládal větší důležitost než svýmu životu a případně udržení Rodu na trůnu? Tomu aby chránil Lyannu před Robertem kterej jí chtěl zachránit, nebo tomu aby chránil svýho potomka? ___ Ve spoustě vzpomínek se Ned vrací k tomu jak vstoupil do věže a našel Lyannu v krvi. Bála se snad svýho bratra? Nebo jí někdo pobodal na Rhaegarův rozkaz (nic takovýho v knize neni a Ned by si takovou krysu asi naporcoval a nenáviděl do smrti)? Před smrtí chtěla aby jí Něco slíbil. Klidně mohlo jít jen o to aby byla pohřbená pod Zimohradem, ale proč by pak o tý přísaze před každym mlčel? Co kdyby utajení bylo životně důležitý? Co kdyby šlo o život děcka, v tu chvíli už právoplatnýho dědice trůnu? (Rhaegar mrtvej, Aerys mrtvej a Aegon s hlavou rozmlácenou o zeď) Robert, ze kterýho asi nebyla až tak odvázaná, by v dítěti viděl Targaryena vzešlýho ze znásilnění – to by děcku moc dobrýho nepřineslo. „Slib mi, že ho zachráníš… že ho budeš vydávat za svýho a vyroste na našem milovanym Zimohradě.“ Pak by jméno Jon bylo dobrý – Lyanna na Jona Arryna žádný citový vazby narozdíl od Neda nemá. ___ Tower of Joy je v Dorne a tak se zastavil v sídle rodu Daynů aby vrátil meč Arthura D. Adtud teorie že měl syna buď se sestrou(?) Arthura, nebo s kojnou z jejich sídla. Z kapitoly Aryi (myslim, dost možná se pletu a byla to brienne :D) víme že chlapec kterej vypráví byl Milk-Brother Jona Sněha. V základu to znamená že se krmili ze stejnýho prsu… ___ Při událostech okolo Tower of Joy byl spolu s Nedem jedinej přeživší – Howland Reed. Ten je ovšem zašitej v bažinách, v sídle který nenajde nikdo kromě bažinářů. Odtud se ještě můžeme dozvědět pravdu. ___ Při svym pobytu v černejch celách žádal Ned Varyse o inkoust a pergamen… možná chtěl napsat Robbovi ať se vykašle na tažení, možná chtěl napsat třeba Reedovi že je čas rozkrejt povahu Slibu – Jon už byl u noční hlídky takže z hlediska následovnictví nebyl nebezpečnej a hlavně mu slíbil že si s nim jednou popovídá o jeho matce. ___ Když mu nabídli dohodu „přiznáš se a necháme tě odejít na zeď za bratrem a bastardem“, přiznal se a nechal tak na věky historiky zaznamenat že ten Ctnostnej Eddard Stark byl zrádce kterej se pokusil silou sebrat korunu čtrnáctiletýmu princátku a zároveň nechal padnout ten punc na celej rod. …„Slib mi že ho udržíš v bezpečí“ :D ___ A na závěr: Když Odjíždí Jon na zeď, Ned mu řiká „nemáš sice moje jméno, ale jsi má krev“. Co si pamatuju tak nikdy nebylo řečeno ani psáno „Jsi můj syn“ :p ___ Kdo se přidá do diskuze? :D

#116 huto88 #117 Aul #118 Aul #119 LyannaK
27.5.2014 | 18:32:58
huto88

#115 Lukass.M: pekne zhrnute :) dal si si naozaj zalezat. A dakujem ze si ma len utvrdil v danej teorii :) snad to bude pravda a dej bude zaujimavejsi

27.5.2014 | 19:16:43
Aul

#115 Lukass.M: Lépe bych to nenapsal. :-) Těch vodítek je až příliš na to, aby to nebyla pravda.

28.5.2014 | 1:06:20
Aul

#115 Lukass.M:

A ten „mléčný bratr“ Jona Sněha nebyl nikdo jiný, než dědic rodu Dayne (i když ještě dítě). Říkal to Aryi, když byla zajatá Bratrstvem bez praporců, protože ten kluk byl panošem lorda Berica. :-)

28.5.2014 | 1:07:51
LyannaK

#115 Lukass.M:

Krásný souhrn. Já bych k tomu ještě dodala, že chování Neda k Jonovi je opravdu jakékoli jiné než chování otce k synovi. Vzhledem k tomu, že má 5 „dalších“ dětí ´, je tu krásné srovnání. Taky stojí za zmínku, že Theon jako rukojmí, měl na Zimohradu podstatně lepší postavení než Jon. U „superspravedli­vého“ Neda mi to přišlo od samého počátku! divný, divný divný. To, že ho poslal na zeď mělo taky nějaký důvod a i to, že Jon tam „skončil“ jako majordomus, přesto, že byl skvělý bojovník a šermíř.

Z toho podle mě vyplývá, že ty všechny indicie musí mít nějaké vyústění a určitě to nebude nějaká bezvýznamná matka, kterou Ned potkal ve vsi při válečném tažení.

28.5.2014 | 10:11:17
tarava

Ohledně jména Jona Snowa

Nechci vám¨kecat do vašich romantických představ, ale Jon je SNOW, ať je synem Eddarda Starka nebo Lyanny a Rhaegara, protože bastard je stále bastardem :D , dokud není (králem) legitimizován. Maximálně by nemusel být Snow, ale Sand nebo Stone(nevím, kde přesně bylo to místo), protože se nenarodil na severu.

#121 Lukass.M #122 LyannaK #123 LyannaK
28.5.2014 | 14:35:46
Lukass.M

#120 tarava:

Byl by Sand, ale z toho se nestřílí :D Netvrdíme že na konci Ságy se bude jmenovat Jon Targaryen a celý západozemí se mu samo sesune do náruče – jen diskutujeme Jonův původ na základě již napsanejch knih ;) … jinak – kdyby se vynořil nějakej septon kterej by dosvědčil svazek L a R, musí se stejně takovej nárok podpořít silou, protože ho nikdo nebude chtít přijmout (nehledě na to že přísahal vzdát se nároků). To už rovnou může jít čistě cestou dobyvatele :D. A legitimizace? Kterej král řekne – tohle je Jon Targaryen kterej má na trůn větší nárok než já? :D

28.5.2014 | 16:48:26
LyannaK

#120 tarava:

Ehm, mě zas berou vaše (je vás mnoho) „romantické“ názory na různé nároky a zákony a bůhvíjaká privilegia. Kdybyste věděli něco o dějepise a neutápěli se jen ve fantasy románech, zjistíte, že jediný nárok platný ve středověku byla síla. Udělejte si přehled jak dlouho panovaly různé dynastie a jak často se střídaly. Uznat někoho za legitimního potomka je možné vždy když se chce, je síla a zájem nějaké „lobbystické“ skupiny!

#129 tarava
28.5.2014 | 18:08:01
LyannaK

#120 tarava:

Tím jsem chtěla třeba naznačit, že vaše přesvědčení o Stannisových nárocích na trůn je ještě víc ve sférách romantických představ. Když ho prostě nebudou chtít a nebude mít za zadkem pořádnou armádu tak se může jít se svým „legitimním“ nárokem úplně kliďánko vycpat. :-)

28.5.2014 | 18:11:39
dfx

Chcel by som sa opytat jednu spoilerovu otazku niekoho, kto ma precitane vsetky knihy.

Zije v doteraz napisanych knihach este Bran Stark alebo ho uz GRRM zabil?

#125 Marcik
28.5.2014 | 18:26:14
Marcik

#124 dfx: Proč si to tak chceš kazit? :)

žije

#126 dfx #127 Rudla333
28.5.2014 | 21:12:55
dfx

Dakujem za odpoved :-)

Lebo uvazujem, ze si kupim knihy, a je to moja jedina oblubena postava. Ak by ho GRRM zabil, tak by som bol velmi sklamany.

#125 Marcik:

28.5.2014 | 22:02:14
Rudla333

#125 Marcik: blbost. O jeho osudu nic nevíme

#128 Aul
29.5.2014 | 7:07:39
Aul

#127 Rudla333:

Já o jeho osudu z knih teda něco vím, takže to blbost není. Navíc je to jedna s postav, která s velkou pravděpodobností přežije všechny ostatní. :-)

#131 Rudla333
29.5.2014 | 9:38:39
tarava

#122 LyannaK: Jestli to chcete brát takhle do extrému, tak to takhle vždy platilo a vždy platit bude, že ten s největším klackem je na vrcholu potravního řetězce, ale proč jsou tedy dědické zákony? Proč se takové zákony vytvářely od několika tis. let před n. l., když byly vlastně úplně zbytečné? Že by třeby i nebyly? A jestli mne chcete jako studenta historie chcete označit jako někoho s romantickými představami, tak jsme mi opravdu k smíchu.

#130 Lukass.M #141 LyannaK
29.5.2014 | 11:48:05
Lukass.M

#129 tarava: Ale vždyť i ve hře o trůny se dědický zákony dodržujou… Řešíme stannise z našeho pohledu a my narozdíl od západozemí víme že Joff a Tomen sou 100% děcka z incestu :D

29.5.2014 | 12:14:46
Rudla333

#128 Aul: Nikde není psáno, že to je on. To je jen teorie

#137 Aul
29.5.2014 | 13:06:54
xaver stark

#107 LyannaK: Lyanna ako snubenica roberta nim mohla byt zneuzita pri jeho vecernych aktivitach z tym ze vedela co je robert zac ale nemohla z tym nic robit lebo to bolo dobre spojenectvo pre ich rody,Na turnaji ked ju Rhaegar oznacil za kralovnu krasy a lasky tak sa do neho zamilovala a urobili jedinu vec aka sa v tych situaciach robi a zdrhli tym zacal robert rebeliu lebo mu uniesli zenu ktoru tiez miloval ( v neakych clankoch su teorie ze nemiloval Lyannu ako osobu ale miloval myslienku toho ze ju miluje )

Dalej sa dostavame k vezi kde bola Lyanna ,,zavreta,, a vravi Nedovi aby jej nieco slubil tj: Lyanna: Ja viem ze je to dieta jeho ale ja ho nemilujem ,vzal si ma nasilim,nikdy mu nevrav ze je to jeho dieta vychovaj ho ako svoje , slub mi to . A aj ked je Robert jeho kamaratom tak slubil svojej sestre na smrtelnej posteli ze nic nepovie.

Predsa len prevlada farba vlasov po otcovi a Robert ak sa nemylim ich ma cierne a Jon by mal stale rovnake ak nie vecsie pravo na tron lebo v case jeho pocatia boli predsa snubenci ale to je vedlajsie …

Ale aj tak su to vsetko len teorie a dohady pri najhorsom(naj­pelsom) si stary pan zisti ake teorie obiehavaju internet a spravy uplne iny zaver .

Valar Morghulis

#133 Lukass.M
29.5.2014 | 14:19:19
Lukass.M

#132 xaver stark: Taky možnost… Víme někdo jaká byla přesná časová osa? Byla Lyanna devět měsíců před událostma u Tower of Joy s Robertem, nebo s Rhaegarem? Ta barva vlasů je zajímavá – KAŽDEJ robertovo bastard má černý vlasy. Ikdyž neni to nezvratitelnej důkaz – v knihách je zmíněno že Arya a Jon sou Nedovi podobný jak vlasama, očima, tak celkově xichtem.

#134 xaver stark
29.5.2014 | 19:49:19
xaver stark

#133 Lukass.M: Technicky vzato to nemuselo byt ani tych 9 mesiacov dieta uz mohla cakat len sa rozhodla utiect na turnaji ked ju oznacil. Podla mna sa dozvieme kto je matka a otec v dalsej knihe ked

Jon bude pobodany a moze sa mu zdat neaka vidzia alebo sen kde budu vsetci mrtvy rodinny clenovia a Ned mu to povie pravdu… predsa len sa musia stretnut uz len v tom posmrtnom zivote kedze je Ned mrtvy ale stale su to tie dohady :D

#135 Lukass.M
29.5.2014 | 20:25:37
Lukass.M

#134 xaver stark:

hmmm Vize jakože Targaryenský sou spíš ženská záležitost. Možná výhradně ženská. A jestli do toho bude Martin zatahovat nějaký „nebe“… nvm vnm. O Jonovi by věděl Howland Reed, něco z Rhaegara by v něm moh poznat Jaime, Barristan… kdo ještě? Ale to tak v okamžiku kdy by se snažili to Něco najít :D. Nebo že by Mel řekla „si královská krev, ale ne po králích severu“? :D… Já si hejčkám myšlenku že Jonův původ někdo odhalí až po tom co Jon fikne Danny :D

#136 xaver stark #138 LyannaK
29.5.2014 | 21:15:21
xaver stark

#135 Lukass.M:

Predstava ze za nim pride Mel a povie mu ohen mi ukazal tvoj osud a kecy typu si synom Roberta/Rhaegara su stale len dohady neostava nam nic ine len cakat na knizku :D Zatial mozeme len dumat co spravy Dany z armadov dothrakov , flotilou od Greyjoyovcov a ludmi co uz ma :D rozhodne sa zdekovat z Meereenu kedze ju tam nechcu a vrati sa do zapadozemia ked sa dozvie spravu o Aegonovi? To uz by mali relativnu sancu .

#138 LyannaK
29.5.2014 | 22:55:44
Aul

#131 Rudla333:

Vždyť kapitoly z pohledu Brana v Tanci jsou a není tam nic o jeho případné smrti. Tak jaká teorie?

#139 Rudla333 #140 Rudla333
29.5.2014 | 23:21:30
LyannaK

#135 Lukass.M: #136 xaver stark:

No a třeba Jon nebude po tom pobodání ani moc velkou pomoc od Mel potřebovat, neboť Taragaryenové jsou coby dračí krev velmi odolní, nikdy nestonají a jsou po „úrazech velmi rychle na nohou“. A taky ho může poznat Danny podle některé ze svých vizí.

30.5.2014 | 9:51:21
Rudla333

#137 Aul: Omlouvám se, jsem debil.. přečetl jsem to moc rychle a myslel jsem že se řeši Benjen Stark.. pardon

30.5.2014 | 10:34:56
Rudla333

#137 Aul: Omlouvám se, jsem debil.. přečetl jsem to moc rychle a myslel jsem že se řeši Benjen Stark.. pardon

#142 Marcik
30.5.2014 | 10:34:56
LyannaK

#129 tarava:

Neberu nic do žádný ho extrému. Jen pro pochopení situace – ani prvorozený legitimní syn pokud není dostatečně silný (politicky) přece nemá v historii svý jistý. Taky jak víme v životě jsou jisté jen dvě věci :-) K nástupu na trůn je nutná nějaká kapička královské krve a politická podpora.

30.5.2014 | 12:17:04
Marcik

#140 Rudla333: V poho :) Ale ten by mě teda taky zajímal jak na tom je… Jestli Studenoruký byl on nebo co se s ním vůbec stalo

#143 Rudla333
1.6.2014 | 0:16:00
Rudla333

#142 Marcik: Já byl přesvědčený, že je to Studenoruký :) Ale asi ne, ten asi moc významný nebude, když nebyl v seriálu. Spíš bych řekl, že Benjen bude ta postava, z jejíž pohledu se podíváme do Zemí věčné zimy :)

#144 Marcik
1.6.2014 | 11:37:15
Marcik

#143 Rudla333: Tak podle seriálu bych to nehodnotila, vždycky to tam můžou upravit tak nějak podle sebe, takže to není zásadní, jestli byl nebo nebyl v serošu :) Uvidíme, snad už brzo :D

1.6.2014 | 19:46:03
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama