Heroes (Hrdinové)
83/100 - 168×

Heroes(Hrdinové)

Mysleli si, že jsou jako ostatní, dokud v sobě neobjevili nadpřirozené schopnosti. Hrdinové se vracejí s novou řadou.

USA | 2006 | Ukončeno
vysílání
5 sezón | NBC | 43 minut
žánr
Dobrodružný, Komiksový, Sci-fi
hrají
Pruitt Taylor Vince (Caspar Abraham), Dylan Bruce (James Dearing), Clé Bennett (M. F. Harris), Aislinn Paul (Phoebe Frady), Toru Uchikado (Ren Shimosawa), Eve Harlow (Taylor Kravid), Zachary Levi (Luke Collins), Kiki Sukezane (Miko Otomo), Robbie Kay (Tommy Clarke), Danika Yarosh (Malina), Ryan Guzman (Carlos Gutierrez), Judith Shekoni (Joanne Collins), Rya Kihlstedt (Erica Kravid), Gatlin Green (Emily Duval)

Postřehy k finále: Zachrání Hrdinové svět?

Postřehy k finále: Zachrání Hrdinové svět?

Tak je to tady. Poslední díl Hrdinů byl odvysílán a nám nezbývá, než bilancovat. Co se nám na finále líbilo, co ne a čeho jsme si ve finálové epizodě všimli? A co měl znamenat cliffhanger v samém závěru?

11 0
24.1.2016

Pokud jste epizodu neviděli, nedoporučujeme vám číst dále. Pokud si chcete připomenout, co se v epizodě stalo, zavítejte do profilu dané epizody, kde najdete přesný popis děje celé epizody Project Reborn.

Tommy v Matrixu

Hned na začátku vidíme Tommyho uvězněného ve hře Evernow, v prostoru, kde neexistuje prostor a čas. Je to tedy již podruhé, co je nějaký Pán času a prostoru uvězněn v této hře. A podruhé musí podat pomocnou ruku Miko, která nám ani na druhý pokus nezemřela.Tommy je tak v jakémsi bizarním bludišti, kde ho přepadne obří kabel a napojí se mu do hlavy (podobně jako u Hira). Na tomto místě má Tommy už z epizody 11:53 to Odessa znamení, které mu způsobila Erica po údajně neúspěšném pokusu vysát jeho schopnost.

Erica nyní znovu využije Tommyho schopnost nedobrovolně, aby mohla přesunout všechny vybrané lidi s hodinkami do budoucnosti. Tohle má být Eričin hlavní trumf. I když je Tommy nakonec s pomocí Miko a Rena osvobozen, má dilema, které jsme zmínili už v minulých postřezích: Pokud se vrátí, aby změnil minulost, všichni jeho blízcí v budoucnosti přestanou existovat.

(Tommyho znamení po návštěvě u Ericy a obří kabel se stejným konektorem.)

Nový úhel Tommyho schopnosti

Jenže Erica nevěděla, jak skutečně silná je Tommyho schopnost. Tommy si v jednom z mála emotovních okamžiků finále – během projekce svých vzpomínek – uvědomí, že může být na dvou místech zároveň. To nedokázal ani Hiro. Jak je to vůbec možné, že s touto schopností může být Tommy na dvou místech zároveň?

Odpověď je jednoduchá – není to možné. Pokud sledujete seriál The Flash, tak víte, že na dvou místech zároveň dokážou být rychlíci (Barry Allen, Eobard Thawne) díky tomu, že se pohybují tak rychle, že se jedná o optický klam, kdy to vypadá, že jsou na dvou místech zároveň. Jak by to ale dokázal Tommy? Vysvětlení je takové, že Tommy nejdříve udělal vše v budoucnosti a pak se vrátil v čase zpět (do toho samého okamžiku) a přemístil se do přítomnosti. V podstatě tedy nebyl dvakrát na stejném místě, ale pokaždé byl ve stejný čas na místě Tommy z jiné doby.

Pokud totiž cestujete neustále časem na stejné místo do stejné doby, můžete tam sebe potkat právě tolikrát, kolikrát se tam vydáte. Pokud máte jiné racionální vysvětlení toho, že byl Tommy na dvou místech zároveň, dejte nám vědět v komentářích. Zajímavé ovšem je, že Tommy dokáže svou schopnost regulovat lépe, než to dokázal Hiro, což je velice zarážející, protože schopnost cestování časem v podstatě není ani Tommyho originální schopnost.

(Tommy přišel na nový způsob, jak využít svou schopnost.)

Nestárnoucí Angela

Ať se díváme, jak se díváme, v poslední scéně vidíme opět mladou Angelu Petrelliovou. Jak je vůbec toto možné? Angela v roce 2014 odcestovala do roku 1999, aby tam schovala před Ericou malého Tommyho a Malinu. Zároveň tam i zestárla tak, jak jsme mohli vidět v epizodě June 13th (Part 2).

Z nepochopitelných důvodů ovšem čipernou Angelu vidíme v roce 2015 opět v mladé formě a nevíme, jak je to možné. Pokud pro to nemá někdo z vás racionální vysvětlení (a pokuste se říct, že se opět cestovalo časem tam a zpět), zřejmě se jedná o největší chybu v historii seriálu, jakou jsme kdy viděli. Nebo Kringovi už ke konci docházely síly, že si už ani nepamatoval, co bylo v předchozích epizodách?

(Jak je možné, že Angela vypadá zase mladě, když už zestárla?)

Oběti finále

Ve správném finále vždy umírají hlavní postavy a většinou se někdo obětuje pro vyšší dobro. U Hrdinů jsme na to nebyli moc zvyklí, protože se Kring v minulosti bál zabíjet své postavy. Tentokrát Tim ve finále odepsal hned několik postav, ale bylo to nutné? Nezemřely všechny postavy zbytečně?

Ve finále se s námi rozloučil Luke Collins, jedna z mála nejpropracova­nějších postav v Heroes Reborn, a Noah Bennet, na kterém v podstatě stál celý seriál a on ho táhl na svých zádech. To nemohl Tommy odcestovat časem zpět a vzít jakoukoliv jinou postavu, která by se obětovala? Proč chodil pro Noaha, když byl nablízku Quentin, který by tak aspoň odčinil své hříchy? Nebo nemohl jednoduše Tommy obětovat Ericu, kterou místo toho nechal v budoucnosti? Některé děti zkrátka neumějí přemýšlet a radši obětují dědečka.

(Takto Noaha už neuvidíme.)

Jaký záporák, taková série

Erica Kravid, M. F. Harris a Phoebe Frady. Tři záporáci v Heroes Reborn. Harris byl sympatickou postavou, ze které šel respekt a byl zajímavý. Škoda, že jeho smrt vyšuměla do ztracena a pak už si na něj nikdo nevzpomněl. Phoebe se nám představila v nejlepším světle ve webepizodách Dark Matters, ale posléze to s ní šlo od desíti k pěti.

Erica byla skvělou postavou, ale zkrátka jako hlavní záporačka neobstála. Byla by skvělá jako stínový záporák, který by sekundoval někomu hrozivějšímu. Chválíme Kringa, že se poprvé odhodlal k ženské záporačce, ale vymyslel prakticky stejnou postavu, kterou jsme vídali v předchozích Heroes – Erica až nápadně připomínala lovce Danka, který nesnášel výjimečné. Bohužel, když budeme srovnávat, Erica nesahala Dankovi ani po kotníky.

(Erica zkrátka na hlavního záporáka nestačila.)

Hrdinové bez cliffhangeru? To by nešlo

Tak nějak jsme to všichni tušili, i když scenárista Tim Kring tvrdil, že příběh bude uzavřený, otevřená vrátka k pokračování si nechat musel. Tommy a Malina dostanou podivný vzkaz a jejich babička Angela ho vyloží jako zprávu od jejich otce, který je hledá a nikdo je nebude schopný ochránit.

Kdo je tím otcem? To je otázka za milion, už jsme se jí v několika postřezích zaobírali a Kring si odpověď schválně nechal na případně pokračování. V komikse Save the Cheerleader, Destroy the World bylo řečeno, že otcem je zcela nová postava Hammer, ale bere skutečně někdo komiksy vážně? Všichni tajně doufáme, že otcem je Sylar. Poslední scéně chyběla jen klasická sylarovská hudba a alespoň pohled zezadu na muže v kabátu a černé kšiltovce tak, jak jsme na něj byli zvyklí v první sérii.

(Zjistíme někdy, kdo je Malinin otec?)

O čem by bylo pokračování?

NBC oznámilo, že další řada nebude, ale stále existuje naděje. O čem by bylo tedy pokračování a jaké postavy bychom viděli? Pokud by se do seriálu vrátil "Sylar ":character:782, o polovinu úspěchu by bylo postaráno. Bohužel s postavami je to horší a prakticky nevíme, co by nám nově představené postavy měly nabídnout v další řadě, když už v podstatě neměly hrát co v té první.

Carlos se stal naprosto zbytečnou postavou, která s dějem neměla nic společného. Emily a Ren pouze sekundovali jiným, důležitějším postavám, ale na rozdíl od Anda, který měl v původním seriálu stejnou úlohu, jim to moc nešlo. Quentin a Miko už bohužel také nemají co nabídnout. Jediný, kdo tak zůstává, je Tommy a Malina, jejichž herci by se ovšem měli vrátit na hodiny herectví a poté teprve začít hrát.

(Má Tommy ještě co nabídnout?)

Foto: NBC

Autoři článku: @barahir, @tom99

Shrnutí a postřehy k epizodě Company Woman
Shrnutí a postřehy k epizodě Send in the clones
Shrnutí a postřehy k epizodě 11:43 to Odessa
Shrnutí a postřehy k epizodě Sundae, bloody sundae
Shrnutí a postřehy k epizodě June 13th (Část druhá)
Shrnutí a postřehy k epizodě June 13th (Část první)
Shrnutí a postřehy k epizodě Game Over
Shrnutí a postřehy k epizodě The Lion's Den
Shrnutí a postřehy k epizodě The Needs of the Many
Shrnutí a postřehy k epizodě Under the Mask
Shrnutí a postřehy k epizodě Odessa
Shrnutí a postřehy k epizodě Brave New World

Pokud jste postřehli něco, co nám uniklo, nebo se vám něco nezdá, dejte rozhodně vědět do komentářů.

Diskuze /25

Brave

Vzhladom na situacie v akych ostali a na momentalny status serialu mám teda považovať Hira, Mohindera a Matta za mrtvych ?

#4 Kafka Tamura
24.1.2016 | 17:23:11
VampKošilka

Angela si obarvila vlasy, sčesala si je dozadu, vzal si svoje hadry a chytla opět vítr do plachet<--je to dost racionální? O Robbiem, jak jsem již řekla, podle mě jeden z nejnadanějších herců, nicméně herečka Maliny by potřebovala trochu lekcí. Se sekundujícími postavami souhlasím. Celkově linka s Carlosem byla naprosto nepřínosná, neboť to děj nijak neovlivnilo(krom toho, že Micah poslal tu Malininu zprávu) a ukázal se nám Matt jako ten slizkej hajzl, přitom to byl snad ten nejčestnější týpek ve starých Heroes, kterého jsem měla hodně ráda. Obětovaní Noaha je klasický tah všech tvůrců. Prostě zabít oblíbenou postavu, aby to s divákem hlo.;-) S koncem Luka jsem počítala, Levi podepsal smlouvu jen na jednu sérii. Nicméně se dá snadno udělat, že byl tak hrozně silnej a sluníčko pohltil a ulala Luke žije.

Ano, též doufám, že otec je Syler. :-D

24.1.2016 | 17:59:02
VampKošilka

Jinak Tommy jakožto Nathan byl celý život trénovaný Hirem, takže se ta pokročilost docela pochopit dá. Hiro ho naučil co mohl a na zbytek Nathan/Tommy kápl sám.:-D

24.1.2016 | 18:02:53
Kafka Tamura

Co se týče toho, proč Tommy použil Noaha jako vodič, tak to tam myslím vysvětlil nějak tak, že se během let cestování naučil hodně o motýlím efektu… a protože měl Noah umřít, tak ho Tommy nezachránil před letícím autem proto, aby ho zachránil (za takovým účelem by bylo zase všechno jinak), ale jen proto aby ho použil jako vodič – umřel, tak jak umřít měl a jeho záchranou tedy nic nezměnil. Nebo tak nějak. :)

#1 Brave: Matt přece není mrtví… válí se v řece kde zaparkoval autem když sjel z cesty a dodnes se tam sám sobě směje, jak to posral – což byla jeho poslední scéna (jestli se nepletu), a to v ep.9.

24.1.2016 | 18:43:52
Jackob32

S tou Tommyho schopností je to podle mě úplně jinak.

Schopnost teleportace a cestování v čase spolu naprosto souvisí a jsou to jen strany stejné mince. Zatímco tommy se nejdříve naučil pohybovat se prostorem, Hiro se naučil pohybovat se v čase. Je však důležité říci, že oba se dostali i k druhé části.

V seriálu je chyba, je řečeno, že Hiro nedokázal být na dvou místech zároven, což neni pravda, v jednom dílu se Hiro přenesl do budoucnosti, kde ho zajal Matt a vyslýchal, následně se dokonce potkal se sebou samým.

Vaše vysvětlení Tommyho rozdvojení je logické a správné, ale v seriálu tomu bylo jinak. V seriálu se Tommy teleportoval nejdříve tak rychle že se rozdvojil a pak se teleportoval i v prostoru a v čase. Problém je, že by se měl v nějakém okamžiku sjednotit, což s nestalo.

Navíc zápletka celého seriálu stojí na tom, že apokalypsa je nezávislá na cestování časem což je taky blbost.

To co říká Erika Tommymu je uplná blbost.

Tommy by klidně mohl zastavit čas, najít lidi co mají nasvědomí ty náramky, teleportovat všechny lidi a budovy postupně do budoucnosti. Pokud by byl vyčerpaný mohl by si jít třeba schrupnout, času má přece dost, potom teleportovat Eriku někde kde to má ráda, třeba doprostřed výbuchu na „Hiro-šimu“ (jak příznačné) a whatever. Nejen že nic nedává smysl v rámci reality, ani seriálu, ale ani to nedává smysl v rámci jednostlivých epizod a nejen logické zákonitosti, ale ani emocionální.

24.1.2016 | 18:56:02
Vanguardy.5782

Kdo je vlastně ten záhadný otec ?

#7 Kafka Tamura
25.1.2016 | 1:16:56
Kafka Tamura

#6 Vanguardy.5782: Tommyho padawan z budoucnosti, kterého poslal do minulosti, aby ochránil Clair. Tommy ho naučil něco o čerpání schopnosti z lidí, ale jemu během cestování časem hráblo, přidal se na temnou stranu síly a dělal si to po svém. Zbytek už znáš z původních Heroes. Před kým že ji měl mladý padawan chránit se dozvíme nejspíš v r. 2028 v 6. řadě­. :)

#8 Kafka Tamura
25.1.2016 | 3:11:47
Kafka Tamura

#7 Kafka Tamura: Pardon… 7. řadě.

25.1.2016 | 3:13:09
ducky80

vzdyt otec je uplne jasnej … Peter Petrelli preci

#10 tom99
25.1.2016 | 3:23:54
tom99

#9 ducky80: Ach jo, je vidět, že každý sleduje Game of Thrones a incest by teď chtěl každý v každém seriálu…

webmaster
25.1.2016 | 8:34:38
scorpio

Myslím, že se dá docela racionálně říci, že Kring moc chlastá a propálil si kotel. Doslova i metaforicky.

25.1.2016 | 8:40:00
teracs

Tommyho schopnost nemá žádné racionální vysvětlení, stejně jako žádná jiná schopnost, protože je to neskutečné, schopnosti ve skutečnosti neexistují, je to pouze v seriálech a filmech a tvůrci si schopnosti mohou měnit, jak chtějí.
Podle mě je to tak, že i Hiro měl předpoklady rozšířit schopnosti do takové fáze, jen nikdy nepřišel na to jak. Zatímco Nathan s výcvikem od Hira a dalšíma okolnostma tohle zvládnul. Nebrala bych tohle rozdvojení jako úplně jinou schopnost, ale část schopnosti „ovládání času a prostoru“. Můžem to přirovnat k Mattově schopnosti. Nejdřív taky uměl jenom číst myšlenky a pak po vzoru svého otce se naučil ovládat mysl celkově, dokonce se i hrabat ve vzpomínkách, dokonce změnit identitu (Sylar-Nathan). Bůh ví, jak dál by se mohla jeho schopnost ještě vyvíjet. Stejnak tak Tommyho případ, má původní Hirovu schopnost, ale i on ji „ovládá“ už 15 let, naučil se ji používat jinak než Hiro (místo červíčku na sebe jen sáhne s je fuč) a tak se i mohl naučit i něco víc než Hiro. Prostě teď už je úplnej pán časoprostoru, protože může být ve stejnou chvíli dvakrát (Jako Harris, ten ale používal jinou metodu) Doufám, že někdo pochopil, co mám na mysli :D

25.1.2016 | 12:34:01
Degas10

Já si myslím, že Angelu někdo omladil, jen to tam teda už nezminovali.

25.1.2016 | 17:01:42
sparrox

Jak je sakra možný že tommy sebral nejdřív schopnost claire při porodu potom i hirovi když se teleportovali do minulosti a to vše jen díky tomu že se jich dotkl, jak je možný že nesebral schopnost i malině když ji chytil za ruku, jak na konci, tak i v Primatechu když byli děti. A co je asi nejhorší na celím filmu jak quentin zastřelil phoebe a pak jde od schodů k oknu, tak je tam asi 4krát, nebo 5krát střih a v každém střihu je pistole jednou vybitá a pak zase nabitá. Jinak zakončení se mi líbilo, jak sebeobětování Lukea, tak i smrt Noaha. ale celému seriálu bych dal, jen kvůli relativní dobré první třetině seriálu 40% ani o porcentovíc

#15 petrr92
25.1.2016 | 20:10:35
petrr92

#14 sparrox: No já jsem uvažoval, že se nějak naučil ovládat původní schopnost. Bohužel netuším, jaká je modifikace schopnosti peterliů, či možného otce (pokud myslíme koho myslíme)

25.1.2016 | 21:34:53
MartinK

Není možné, že otcem těch dětí je nějakým zázračným způsobem Samuel ? Jednak Malina má podobnou schopnost jako měl on a dále ty staré cikánské karty předané dětem vypadaly jako z jeho cirkusu.

#21 VampKošilka
25.1.2016 | 22:19:26
PenaPP

Naprostý souhlas s odstavcem „Oběti finále“ – úplně zbytečná smrt Noaha, který celou sérii táhl :( Podobně Luke, který byl pro mě prakticky jedinou novou zajímavou postavou. Nevím, jestli se budu mít na co těšit v případném pokračování :/

#18 PenaPP
25.1.2016 | 23:26:46
PenaPP

#17 PenaPP: A když nad tím tak přemýšlím, tak vlastně i snad každá smrt postav z původní série byla úplně zbytečná – minimálně Hiro a René mohli žít dál. Nechápu, na co Kring myslel :(

25.1.2016 | 23:42:27
Orvin

Celkově na mě seriál působí dost divně, protože je v něm překombinované cestování časem a tím trpí celá nová série. Erica je na můj vkus pramálo záporná a neudělá prostě potřebnou atmosféru. Jediné a (ne)čekané byla smrt Luka, která nejspíš nebyla zbytečná a získala jim trochu času, ikdyž to je celkem relativní když Nathan cestuje v čase jak se mu zlíbí:) V seriálu mi každopádně chybí alespoň odkaz na Petera a Sylara. Třeba jen v rozhovoru Noaha a Angely. Prostě nejde vymazat hlavní postavy čtyř serií. Podle mě by měl být od začátku hlavním záporákem Luke (např. bratranec Sylara), který je od malička opovrhovaný, přehlížený a psychicky ničený a mučený (flashbacky) lidmi i vyvinutými. Později se u něj projeví jeho schopnosti a dostane možnost odplaty, využije erupce(tím že čerpá sílu ze slunce) a to on pak zapříčiní U.V.L. Nathan by ovládal kynetickou energii a Malina by měla schopnost jakou měl Ando (supernabíječka). Společně by vytvořili štít na Luka a zároveň i Zemi a zabránili by U.V.L. Erica by lovila vyvinuté na zkoumání a aby mohla dát schopnosti všem lidem (a proč taky ne, samozřejmě za peníze). V tom by jí pomáhal Mohinder. Noah by byl proti, protože by to na světě způsobilo naprostý chaos. Otec Nathana a Maliny, původně bez schopností, by se stal vyvinutým nedobrovolně jako pokusný králik Ericy a Mohindera.Jeho schopnost by spočívala v tom, že by vysával životní sílu i energii z vyvinutých, aby se udržel při životě (takže spíš negativní schopnost). Matt by neměl na výběr, protože Erica by věznila jeho rodinu a musel by pro ní lovit vyvinuté společně s Harrisem, který by na něj dohlížel. Matt by se nakonec rozhodl přidat k Noahovi, aby zastavili Ericu, ale nakonec přijde o rodinu. Je prostě spousta možností a nápadů i bez cestování časem. Ale třeba by se to takhle líbilo jen mě :)

#20 legoxxx
26.1.2016 | 1:42:52
legoxxx

#19 Orvin: Měl bys natočit nějakej seriál, určitě by ti všichni dali nejlepší hodnocení a dívalo by se na to přes 10 milion lidí

26.1.2016 | 3:09:39
VampKošilka

#16 MartinK: Ty karty možná, ale podobnou schopnost měla i Angelina sestra, která ovládala počasí.

26.1.2016 | 15:13:28
teracs

Smrt Luka chápu jako nezbytnou, protože svým obětováním zabránil, aby se erupce „dotkla“ země, tím, že jí vyletěl naproti a bouchli ve vzduchu..

26.1.2016 | 19:52:35
RedRose

mno… celkově asi zklamání…

jednak to bylo překombinované tak, že už na konci bylo téměř jedno kdo kde je a s kým a vše kolem cestování časem bylo takové nějak zmatené a spíše nedomyšlené… Erica byla slabý záporák… Tommyho hraje neskutečně nesympatický ksicht… Smrt Noaha byla hloupost a hlavně provázanost s původními Heroes byla doslova ubohá! Když se objevili Matt, Hiro a Mohinder, byl jsem nadšený, ale ono nadšení rychle zmizelo…

s člankem souhlasím snad ve všech bodech… a kdyby snad mělo být ještě pokračování, tak nevím jestli se ještě zvládnu na ten Tommyho ksicht dívat, protože dějově fakt nevím…

27.1.2016 | 3:25:36
legoxxx

tak se na něj nedívej a čus

27.1.2016 | 4:27:18
gold

A nebyla to na konci ta původní Angela z roku 1999 a ne ta z roku 2014? Přece když odcestovala z roku 2014 do roku 1999, tak v roce 1999 tam museli být dvě Angely, jedna normální a jedna starší.

10.2.2016 | 11:20:49
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Náhodný obrázek

Náhodný obrázek

Hlídejte si nás

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama