Hobbit
96/100 - 64×

Hobbit

Všechno má svůj začátek. Než Středozemě zažila souboj, kdo bude Pán prstenů, vydal se hobit Bilbo na neočekávanou cestu za dobrodružstvím.

USA | 2001 | Ukončeno
vysílání
6 sezón | 0 | 120 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Karl Urban (Eomér), Miranda Otto (Eowyn), David Wenham (Faramir), Elijah Wood (Frodo Pytlík), Cate Blanchett (Galadriel), Ian McKellen (Gandalf), John Rhys-Davies (Gimli), Andy Serkis (Glum), Orlando Bloom (Legolas), Mikael Persbrandt (Medděd), Billy Boyd (Peregrin 'Pipin' Bral), Sylvester McCoy (Radagast), Sean Astin (Samvěd 'Sam' Křepelka), Christopher Lee (Saruman), Sala Baker (Sauron)

Hobit: Bitva pěti armád je tu

Hobit: Bitva pěti armád je tu

Konec nadešel. Závěrečná kapitola trilogie Hobit a završení jeho společného příběhu s filmovým Pánem prstenů je tu. Snímek Hobit: Bitva pěti armád dnešním dnem vstupuje do českých kin. Někteří z vás ho po půlnoční premiéře mají už za sebou. Co na něj říkáte?

18 0
11.12.2014

Pokud jste třetího Hobita už viděli, podělte se s námi o vaše dojmy. Zároveň vás ale prosím, abyste se vyhnuli spoilerům (a to hlavně pro nečtenáře knihy). My ostatní, které návštěva kina teprve čeká, si zatím můžeme užít alespoň jednu video perličku.

Pokud třetímu Hobitovi něco chybělo, pak to, že k němu nevyšla žádná videa z natáčení, na která jsme byli zvyklí u prvníhodruhého dílu, a to nejspíš z toho důvodu, že Peter Jackson je kvůli uspěchané produkci nestačil dávat dohromady. Když už tedy nic, můžeme si dnes pustit alespoň krátký film o filmu s českými titulky od distributora Warner Bros.

Thumbnail Play icon

Zdroj: 0

Diskuze /54

mirako

Výborné zakončení trilogie stejně jako u Pána Prstenů. Akorát něco málo se neshodovalo s knížkou, ale nevadí. Už se těším na prodlouženou verzi. :)

11.12.2014 | 9:24:41
Paulusak

Nádherný film o filmu. Po dnešním posledním díle mám slzy v očích, neboť se jednalo nejspíš o poslední film. Mnoho lidí si stěžovalo, že třetí Hobbit není nic moc, ovšem mně se líbil. Samozřejmě tam bylo dost WTF scén, ale takový epileptický záchvat Galadriel bylo něco. Asi si ten poslední v kině zopakuji :)

11.12.2014 | 11:24:50
Jackob32

Poslední díl byl velice povedený, bylo tam spoustu zajímavých bojových scén, opravdu zajímavých. Dokonce ve filmu uvidíte elfa který se vzdá svého meče a hodí ho jako kudlu aby zachránil trpaslíka, u toho jsem se hodně nasmál.

11.12.2014 | 12:29:03
meďo

Ešte môže byť Silmarion :)

#7 Hurley
11.12.2014 | 18:14:05
LenkaJ

Práve som sa vrátila z dnešnej premiéry v Nitre. Zakončenie celej trilógie bolo neskutočné tak ako aj v Pánovi prsteňov. Fakt klobúk dole, Peter Jackson :) Najviac sa mi ale páćili tie bojové scény, hlavne útok trpaslíkov na čele s Thorinom :) Kto ešte len ide, pripravte si vreckovky

11.12.2014 | 20:17:21
terari

Já mám rozporuplné pocity :/ Celý film byl parodie na předchozí díly. Místo epického finále jsme dostali 2,5 hodin komedie a nesmyslných scén (pořád mě zajímá jak se tam vzaly ty kozy :D) Některé scény byly dobré, ale jiné až moc přehnané. A od bitvy jsem čekala mnohem víc :/ až na armády skřetů se mi zdálo že armády byly moc malé a bitva byla tak třetinová oproti bitvám v Pánovi prstenů. Ještě by mě zajímala co byla ta 5.armáda protože jsem bud napočítala 4 nebo 6 :D (lidi, elfové, trpaslíci, skřeti 1 a 2 a orli?) Pro pobavení film byl ale od posledního filmu ze středozemě jsem opravdu čekala něco víc :/

#8 NiennaTasart
11.12.2014 | 21:58:07
Hurley

#4 meďo: Nestraš. Ty práva mu na to dát nesmí.

#9 NiennaTasart #18 Saruman Bílý
čestný člen redakce
11.12.2014 | 22:13:52
NiennaTasart

#6 terari: Film jsem ještě neviděla, takže nemůžu soudit. Leč Bitva pěti armád byla vskutku mnohem menší bitvou v porovnání s bitvami v Pánu Prstenů. Tady prostě bojovala banda skřetů z Mlžných hor (kde měli poněkud nuzné podmínky života) s bandou trpaslíků (jejichž národ byl roztroušen všude možně) a pár dalšími bandami. V Pánu Prstenů mobilizoval Sauron téměř celou svou armádu skřetů, kterou hromadil několik desítek let a vytáhl s ní na lidi (plná síla Rohanských a plné nasazení Gondorských dává dohromady slušnou armádu). Ale jak říkám, ještě jsem to neviděla, tak nechci pronášet unáhlené rozsudky :)

#10 Salim Hrdonožka
11.12.2014 | 22:19:45
NiennaTasart

#7 Hurley: Sillmarillion by byl bezva jako seriál :) Ale co by se mi opravdu líbilo, kdyby někdo z lásky (tak jako LOTR) zfilmoval Húrinovy děti – nejepičtější příběh Středozemě :)

11.12.2014 | 22:21:06
Salim Hrdonožka

#8 NiennaTasart: a ještě pár duchů, trpaslík, elf, půlelfové, hraničáři na jedné straně, korzáři a haradští na druhé, jenže mumakil se stejně počítá jen za jednoho…

11.12.2014 | 22:59:37
niennor

Už dlhšie tvrdím, že Silmarillion by bol skvelou predlohou pre seriál. V tejto dobe by si však na niečo také trúflo možno tak HBO a dopadlo by to podobne ako GoTko.. nebol by zlý, to vôbec, ale.. ale. Jackson sa tak skoro do Stredozeme nepustí, minimálne kvôli autorským právam.. Apropo, pekné zakončenie, aj slzičky sa objavili úplne úplne ku koncu. Nečakala som, že sa budú držať striktne knihy, a tak ma nemalo čo sklamať v tomto ohľade. Miestami boli až príliš vtipný nato, že malo ísť o posledný epic diel, no som spokojná. A tých 5 armád, ak sa nemýlim, sú ľudia, elfovia, trpaslíci a 2 orkské armády, nie? Jedna tam zo severu, druhá z Dol Gulduru.. A posledná myšlienka- boli chvíle, kedy som sa chytala za hlavu.. a paradoxne nastala aj chvíľka, počas ktorej som facepalmovala, zatiaľ čo moje druhé ja kričalo „go legolas, go!“ :D

#13 NiennaTasart
11.12.2014 | 23:10:44
niennor

*príliš vtipní -.-

11.12.2014 | 23:11:43
NiennaTasart

#11 niennor: Těch 5 armád, pokud vím, je pořád sporných. Může se to brát jako: elfové, lidi, trpaslíci a 2× skřeti, nebo elfové, lidi, skřeti a 2× trpaslíci (Thorin a spol. + Dáinova armáda) nebo jako elfové, trpaslíci, lidi, skřeti a orli. Pojetí jsou různá :)

12.12.2014 | 15:40:36
Salim Hrdonožka

Říkalo se jí pak Bitva pěti armád, a byla opravdu strašná. Na jedné straně skřeti a divocí vrci, na druhé elfové, lidé a trpaslíci. Tak nějak si pamatuji ten úryvek, ale pokud chceš říkat bandě třinácti trpajzlů armáda tak dobrá.

#16 NiennaTasart
12.12.2014 | 17:18:38
227petr

Nádherný konec. Celý film byl prostě úžasný. Ke konci 3. Hobita jsem si začal uvědomovat, že už je opravdu konec celé Středozemě, až jsem se z toho rozbrečel. Jedním slovem: Krása.

12.12.2014 | 22:09:27
NiennaTasart

#14 Salim Hrdonožka: Máš pravdu. Já jen zaslechla i tyto verze :) a ta band byla podpořena Dáinem, který nepřišel s další bandou, ale přinejmenším s pěkným oddílem :)

13.12.2014 | 10:20:08
PecaCZE

Se docela divím jak málo je tu komentářů. Kina jsou přitom nacpaný toho se zas nedivim ;). Z filmu jsem hodně nadšenej. Občas se smálo i celý kino. Nejlepší vtipná scénka jak Thorin hodil zpátky Azogovi tu zbraň na ledě a převážil ho :D. 5 armád počítám já asi takhle: Trpaslíci, Elfové, Lidé, Skřeti a Zvířata jinak nevim. Díky střihu na konci to vypadalo jako by se desítky let Bilbo s Gandalfem neviděl což mi nedává, když ho znal Frodo. Dotaz: uměl by někdo umístit Osamělou horu do mapy Středozemě z Pána Prstenů ? Zajímalo by mě kde je.

#19 Kalliphon #21 Salim Hrdonožka
13.12.2014 | 22:57:11
Saruman Bílý

#7 Hurley: Napíšeš na Hobita recenzi ?

#28 Hurley
13.12.2014 | 23:15:56
Kalliphon

#17 PecaCZE: Pět armád jsou Lidé, Elfové, Trpaslíci, Skřeti a Vrci, viz. http://cs.wikipedia.org/…i_arm%C3%A1d Osamělá hora leží na severo východ od Temného lesa http://lotrproject.com/map/#…

#20 PecaCZE
14.12.2014 | 0:37:43
PecaCZE

#19 Kalliphon: OK, podle knihy no to čtu, že tam bylo 5 000 vrrků, ale ve filmu asi 3 :D… to je jedno… díky za mapu :)

14.12.2014 | 1:05:51
Salim Hrdonožka

#17 PecaCZE: Frodo Gandalfa znal, protože dlouho po Bilbově návratu domů Gandalf s Balinem, myslím, přišli starého přítele navštívit. Bilbo jim to oplatil právě po oslavě svých 111. narozenin ještě před tím, než se usídlil v Roklince.

14.12.2014 | 8:53:49
Cissia

Technicky i když dle knihy byla Bitva pěti Armád opravdu hrozivá, tak proti bitvám v Pánovi Prstenů je to jen malinký neduživý bráška. WTF momentů jistě bylo mnoho, ale nebylo to nic co bychom nemohli čekat. Epika a velké příběhy jsou Jacksonova práce a podle mě ji zvládl více než skvěle. Jediná věc kterou mu nikdy nedokážu odpustit je vynechání Toma Bombadila :D v Pánovi Prstenů. Ale pokud někdo natočí šest filmů a jediné co mu lze vytknout je jedna větší chyba je to prostě PAN REŽISÉR :) Bitva pěti armád je dobré a skvěle vyvážené dojemné rozloučení se Středozemí. Další filmy už nebudou kvůli tahanicím o filmová práva s dědici Tolkiena :/ Z kina jsem odcházela ubrečená a totálně na cucky s plánem, že ještě minimálně jednou se na Hobbita vrátím :)

15.12.2014 | 16:15:35
PecaCZE

No nikdy neříkejte nikdy třeba ještě něco bude nesmíte přestat doufat :). Třeba takhle zrušit rozšíření a nechat Sarumana naživu nebo ještě něco se Sauronem… obtěžovat se psaním že je to blbost ani nemusíte :)

15.12.2014 | 20:56:29
suliqwe

By the way tie armády sú takto: Elfovia, Trpaslíci, Ľudia, Škrati a Čarodejníci

#25 Cissia
15.12.2014 | 21:03:41
Cissia

#24 suliqwe: Vždyť se tam objeví jen Gandalf. Nejsem si jistá, ale není to v knize za dobro – Elfové, Trpaslíci, Lidi a za zlo – Skřeti a Vrci ?

15.12.2014 | 22:19:36
niennor

tie armády sú tri na strane „dobra“ a dve na strane „zla“. Elfovia, trpaslíci, ľudia a 2 sauronove vojská (škreti + vrci). Už som to tu spomínala vyššie, rovnako tak Salim. A pre špekulantov, prečítajte si knihy a už ma neondite s čarodejníkmi a orlami a neviem čím -.-

16.12.2014 | 8:14:56
KarI0s

Ať počítám, jak počítám, ve filmové Bitvě pěti armád se pěti armád dopočítám VELMI snadno… A ne, zapomeňte na dělení ras. Jackson z Vrrků udělal jízdní prostředek skřetů a vzal jim inteligenci, schopnost mluvy a jakési separátnosti na skřetech…

Jinak těch pět armád: Lidi (pozůstatky z Jezerního města), Elfové (z Temného hvozdu), trpajzlíci (Dain a jeho armáda), skřeti z Dol Gulduru (vedení a řízení Azogem) a v závěru se zapojující armáda skřetů z Gundabadu (vedená Bolgem). V knížce byla jen jedna armáda skřetů (nejasněji definovaná jako armáda z Mlžných hor s hlavním městem Gundabadem) a pátá armáda byli právě ti Vrrci.

Do bitvy byli zapojeni (a takto to ostatně definuje i Tolkien v knize) i čaroděj (Gandalf), hobit (Bilbo), Thorinova družina trpajzlíků, Medděd a Orlové. Z ani jedné skupiny, či jednotlivce ale IMHO nemůžete dělat armádu…

16.12.2014 | 22:48:39
Hurley

#18 Saruman Bílý: Já bych v ní musel bejt sprostej. Ale vydá svou recenzi Thomas.

#29 Saruman Bílý #30 Saruman Bílý #34 markacek
čestný člen redakce
17.12.2014 | 17:37:47
Saruman Bílý

#28 Hurley: Škoda. U předchozích dvou byla. Nelíbila se ti ani scéna v Dol Gulduru ? Jen se se Sauronem měl utkat Saruman.

#31 Hurley
17.12.2014 | 21:00:39
Saruman Bílý

#28 Hurley: Udělej třeba i sprostou, ať je co číst a oživí to diskusi.

17.12.2014 | 21:03:26
Hurley

#29 Saruman Bílý: Scéna se Sarumanem byla skoro jediná, která se mi aspoň trochu líbila.

čestný člen redakce
18.12.2014 | 14:44:52
NiennaTasart

Tak jo, viděla jsem to. Pocity totálně smíšené, nelogičností opět hromada. Myslím, že úplně nejlepší je konec ! Po smrti Thorina Tam se alespoň drželi knížky. Jinak trapná obdoba Červivce, divný milostný trojúhelník…to asi neodpustím a spoustu scén absolutně zbytečných. Ale Gandalfův klidný moment s dýmkou a píseň na konci mne chytla za srdce. Jako předskokan LOTRa poslouží možná dobře. :)

#33 markacek
18.12.2014 | 23:17:19
markacek

tak i ja jsem zavirtal na posledniho hobita s presvedcenim ze to preci nemuze byt tak spatne..... pro jistotu si to dam v utery pred stedrym dnem znovu a pak tady asi sepisu podrobnej referat.. :D protoze takhle bych asi jen nadaval a smal se zaroven. Presne jak rika #32 NiennaTasart: , konec je naprosto nejlepsi od doby rozdeleni gandalfa a bibla ( cesta bibla domu). V tuto chvili nejelpsi postava( a nejvice komedialni) je starostuv pobocnik :-)

#35 NiennaTasart
19.12.2014 | 22:51:54
markacek

#28 Hurley: mas pravdu.. ja nadaval celou cestu z kina.. ted se mi to rozlezelo a dam si to jeste jednou abych si ucelil totalni kraviny ktery nikomu nevadej a pak se rozepisu :D totalne nejslabsi dil..... ( zu meho pohledu)

19.12.2014 | 22:54:13
NiennaTasart

#33 markacek: Mně třeba přišel až příliš násilně komediální, že jsem se těm rádoby-vtipným scénám nesmála (vlastně nikdo v sálu) a přišlo mi to hodně trapné. Vysoko naopak hodnotím Dáina Železnou nohu. Takovej skvělej skoťak mi nemohl nepřirůst k srdci. :) Kdybych tu měla popisovat vše, co se mi líbilo/nelíbilo, zabralo by to příliš místa a navíc by se tu na mě všichni sesypali jako supi ;) Za mě zatím nejlepší díl Hobita, hlavně kvůli posledním sekvencím :)

#36 markacek
19.12.2014 | 23:08:27
markacek

#35 NiennaTasart: bohuzel je videt jak malo bylo mozno udelat resp nelze z vody varit celej film… dain je uzasnej :-) kdyby polovinu nahradili aspon tim jak to bylo v letopisech nebo dali prostor a cas na vysvetleni ( tak jako kdyz mluvil gandalf se thorinem) vice by to davalo smysl… jo a tak obrovskou degradaci gandalfa a celej Dul Gundur nelze jen tak odpustit… :-)

#37 NiennaTasart
19.12.2014 | 23:16:53
NiennaTasart

#36 markacek: nemůžu nesouhlasit a skrytě doufám, že v extended edition bude alespoň pohřbívání Thorina a korunovace Dáina. Ale ten Dol Guldur jsem nějak nepobrala…to bylo fakt divný. Hlavně Galadriel sama by Saurona nevyhnala, měla se spojit celá Bílá rada…

#42 Salim Hrdonožka
20.12.2014 | 9:50:08
Táta Medvěd

Za mě (a přítelkyni) spokojenost. Dostali jsme, co jsme chtěli a film jsme si užili. Samozřejmě bylo několik „wtf – (NE! welcome to facebook)“ míst, tu a tam to trošku kulhalo, ale závěr to vynahradil. A stejně jako většina z vás, i my teď čekáme na prodlouženou verzi, kde se snad dočkáme Thorinova pohřbu. … a neljepší scéna jednoznačně DOL GULDUR :-)

21.12.2014 | 8:45:33
markacek

tak podruhe… a uz to neni nasranost, ale zoufalstvi nebo zklamani...... nic nesedi… bitva vice nez trapna.. dol gundur… darmo mluvit… bylo tam toho tolik… ani nevim kde zacit…odvelkych hrubek a nelogicnosti az po drobnosti kde logika dosla dame neco WTF… potreti to uz nedam… jak se navrat krale povedll.. je zde vice nez videt ze umele nastavovana kase ktera trvala max 4 stranky proste na cely ,,kratky,, film neda…pokus v zaverech filmu o napojeni na PP ve stylu hledani aragorna coz bylo uz velke wtf… az po uplne krasny konec a napojeni na zacatek spolecenstva… :-)

23.12.2014 | 22:20:59
Saruman Bílý

Tak kdy bude ta recenze ?

25.12.2014 | 22:56:12
markacek

bohuzel nevim, jestli bych dokazal napst neco smysluplnneho( i kdyby mi to nekdo sveril) jelikoz tam vidim jen sama negativa :-)

25.12.2014 | 23:51:58
Salim Hrdonožka

#37 NiennaTasart: V podobě Dark Lady je Galadriel (zvlášť, když si vezme Prsten, i když s tím se střetne až za pár let) na stejné úrovni jako Sauron, protože je poslední z Noldor a Sauron taky nepatří k nejmocnějším Valar, takže je můžeme přirovnat třeba k manželům. A když uvidíš manželku takhle naštvanou, tak zdrháš z domu i s celou partou o sto šest…

#43 markacek
12.1.2015 | 23:55:11
markacek

#42 Salim Hrdonožka: tak to fakt ne :D :D: D prej jak manzel a manzelka :D o rovnosti s / bez prstenu nelze souhlasit :-)

13.1.2015 | 18:25:25
niennor

Sauron hlavne nepatrí k Valar, ale k nižším/slabším Maiar. O veľkú časť svojej moci prišiel spolu s prstom, ktorý mu odťali, pretože do Prsteňa dal takmer všetku svoju silu. Preto sa mu pokojne mohla Galadriel vyrovnať (aj keď skôr v kombinácii so Sarumanom). Galadriel patrila k najstarším, jedným z prvých Noldor (otec tejto vetvy elfov bol jej starý otec) a oni mali v sebe silu. Jej brat Finrod tiež kedysi bojoval so Sauronom, aj keď on chudák pritom zomrel… A tuším, že aj Istari patrili k Maiar, teda aspoň Gandalf bol Maiar (známy ako Olórin), Saruman neviem, ale znamená to, že Gandalf bol rovnaká bytosť ako Sauron.. hoci každý mal iný pohľad na vec :)

#45 Salim Hrdonožka
13.1.2015 | 19:15:24
Salim Hrdonožka

#44 niennor: Vím, že Sauron patří k Maiar, ale myslel jsem, že to spadá pod Valar jako jakési oddělení. Přesto byl Sauron jeden z nejmocnějších a rozhodně silnější než Gandalf nebo Saruman (všech 5 čarodějů jsou Maiar). A to omanželích neberte vážně to byla pubertální sranda aneb plácnu co mě napadne :D.

p.s.:Daleko zajímavější otázka než Saruman je… Kdo je Tom Bambadil?

14.1.2015 | 22:57:27
Salim Hrdonožka

Tak jsem vytáhl Sillmarilon a zjistil, že jsem byl vedle jak stehno. Maiar rozhodně nejsou součástí Valar, občas jsem schopnej vymyslet naprosté kraviny. Vlastně většinou. Pořád, i když spím, ale to odbíhám… Olórin, Mithrandir, Gandalf měl být z Maiar nejmoudřejší, ne nejmocnější, zdaleka by se neměl rovnat Sauronovi, ale ono jde o to, jak chápeš moc. Myslím, že moci jsou 2 druhy, 1) jak ji popisuje Varys v GoT, 2) schopnost někoho přemluvit, nebo ukecat pár trpajzliků bez vousů, aby se s takým žlutým kroužkem vrhli do nitra vulkánu apod., protože i tak něco můžeš ovlivnit, třebaže to nelze tak snadno vidět (to ovlivnění, ne ten důsledek).

Zatímco Sauron měl nepochybně více 1), Gandalf ovládal téměř bezchybně 2) a jak se ukázalo, vyhrál. Přesto on sám by nikdy nic takového neudělal, kdyby viděl jinou možnost (alespoň tak ho chápu já).

A přesto, že jsem si to přečetl, stáne nevím, kdo je Tom…

#49 markacek
14.1.2015 | 23:44:15
niennor

Jop, tým som si nebola istá, či všetci Istari patria k Maiar alebo nie, díky :) No to máš aj medzi ľuďmi, Salim, každý sme nejaký a každý vyniká v niečom inom, ale stále sme rovnaká bytosť (Sauron-Gandalf). No a hlavne, Sauron, síce už získaval na sile, nemal nikdy svoju pôvodnú moc, pretože to nedomyslel s Prsteňom :D A čo sa Bombadila týka, to nevie nik, možno ani sám Tolkien to nestihol domyslieť, resp. vybrať si najlepšiu alternatívu a preto o ňom nikdy viac nepovedal.. alebo druhá možnosť, premyslené to mal, no nechcel o tom hovoriť a ponechať tak nejaké to tajomstvo okolo neho :)

boli teórie, že Bombadil je samotným Eru Ilúvatarom, ale tomu by som neverila. Niektorí tvrdia, že pravdepodobne jedným z Valar. Myslím, že v knihách bolo o ňom toľko, že je starší ako elfovia a existuje už takmer od začiatku, Prsteň naňho nemá vplyv… Teraz si nespomeniem, tá jeho Zlatoehm (proste ženská, čo s ním bývala), bola elfka? Alebo Maiar v ľudskej podobe? Nespomína si niekto? Nuž osobne si myslím, že Tom Bombadil bol entita/samostatná rasa podobne ako sú trebárs Enti (princípom, nie fyziologicky). Tí sú tiež brutálne starí a už od nepamäti na svete. Určite je starší ako elfovia, možno je dokonca jedným z Maiar, hm.. Keď sa dostanem domov ku knihám, pozriem sa na to. o.O

#49 markacek
15.1.2015 | 11:02:48
niennor

A náhodou som sa na prirovnaní k manželstvo zasmiala a hodne, trefné :D :)

15.1.2015 | 11:04:20
markacek

mazec :D takova vasniva diskuze :-) tak taky prihodim trochu sveho blabolu k rozprave :-).

#47 niennor: Jedna kratoucka pasaz z PP ohledne Toma Bombadila.

Nejstarsi, to jsem ja.( Eru? mozna) Tom tu byl driv nez reka a stromy( tedy drive nez Yavanna vytvorila rostlinstvo a zivirata). Tom pamatuje prvni kapku deste(kdyz Ulmo udelal oceany a Manwe vytvoril vitr a mraky) a prvni zalud. On proslapal stezky pred velkymi lidmi a videl maly narudek prichazet. Byl tu pred krali a hroby a Mohylovymi duchy. Tom uz byl tady, drive nez More vytvorilo oblouk( tedy nez byla stredozem pretvorena pred prvni valkou Valar s Morgothem pri vytvareni stredozeme?( nebo na konci druheho veku, kdy byl Valinor oddelen od zemi umirajicich a svet byl zakualcen?), Znal tmu pod hvezdami( tedy kdyz ve stredozemi nebylo slunce a mesic?), dokud v ni jeste nebyl strach – nez odjinud prisel Tmeny pan( jehoz jmeno neznal, takze ani Vala, ani Eru?)…

Mozne pojeti: Spousta otaznicku, kdy neni nic jasne receno, pouze v naznacich. Nejvic bych se priklanel k moznosti ze je proste dalsi velmi silna bytost ( ne Eru) ale napriklad jako Ungolianth, ktera se taky z nicoty a prazdna spustila na Ardu ( a byla velmi stara a mocna)

Druhe mozne pojeti:

Prsten na nej nemel moc, nezmizel a videl neviditelneho Froda ( coz a mozna se pletu nevidel ani Gandalf). Uz to samotne je fakt zajimave a da se z toho vysoudit ze ma vyssi moc nez Maia ktery stvoril Prsten. Prave slovni spojeni ,,Je nejstarsi,, muze urcit ze to bud byl sam Eru, nebo nekdo vysoky z Valar, ktery proste ve stredozemi odpocival. Po Sauronove padu si chtel jit Gandalf dlouze popovidat se Bombadilem ( takze se znali a vedeli jeden o druhem (mozna kdo co je))......

Pouziti prstenu Galadriel je to fakt osemetny.. (dle meho nazoru – ktery se muze mylit :D ) nikdy ani s prstenem by na to nemela mit silu( porad je to pouze elf(byt z Noldor a nejstarsi elf ve stredozemi)) ale elfum bylo od Valar dovoleno jen velmi male a omezene uceni (takove ktere Valar pro elfy pripravili)z ves­kereho mozneho co Valar sami vedeli. Strazci prstenu (Gandalf(dostal jej od Cirdana(ten jej dostal od Gil-Galada)), Galadriel a Elrond(ziskal jej od Gil-Galada)vedeli ze je nikdy nesmi pouzit otevrene, protoze sice se jich Sauron nedotkl, ale i tak byly podrizeny jednomu. navic to byly prsteny vyrobeny pro potlaceni casu a ,,zchatralosti,, a k podporovani a nadeji, ne jako ,,bitevni,, Prsteny :-).....

Finrod nebojoval se Sauronem ve smyslu slova, ale pouze myslenkove, protoze se snazil zakryt kdo oni jsou a jake maji posláni(opet je to jen moje domenka – podporena versi ze Sillmarillionu). Sauron z nich ale po prohrane bitve strhal prestrojeni a uvrhl je do kobek. Finrod byl Zabit vlkodlakem, ktereho sam zabil v kobkach Tol Sirionu, kde se dokazal vytrhnout z pout a zabit vlkodlaka co sel sezrat Berena. ( mozna se pletu, je to uz nejakej ten patek co jsem cetl Sillmarillion. )

Prsten jako takovy skryva Sauronovu moc na ovladnuti zbylych prstenu moci (ale to neznamena ze o ni Sauron prisel, pouze ji nemohl pouzit, resp nemel k dispozici) Druhym zajimavym faktem je ( i ze Sillmarillionu), kdyz Aule vytvoril trpasliky tak na ne porad musel myslet aby mohli existovat a zit, pricemz mozna Sauron dost sve moci ( i v PP psano) pouzil k tomu aby ridil svoje armady zvirata skrety a vsemoznou chamrat podle sveho :-)

Pokud jde o Istari, tak nejvyssi a nejmocnejsi dle dodatku a nedokoncenym pribehum 1. byl Saruman a byl by tim zustal, pokud by nedezertoval a vetsinu sve moci nepouzil stejne jako Sauron, tedy na podmaneni si vuli ostatni a jejich ovladani. Velmi se mi libi #46 Salim Hrdonožka: pohled na moznosti sily nebo jejich pouziti. Ovsem nezapomenme, ze Gandalf( tehdy sedy) dokazal umlatit Balroga( dalsiho z Maiar) a stacil mu na to obycejnej mec(od Elfu z Gondolinu) :-) takze zase bych ho tak ( v otazce sily) nepodcenoval :D

Co rikate na tenhle uhel pohledu?

snad to nekdo docetl az sem :-)

#54 Salim Hrdonožka
20.1.2015 | 23:18:09
niennor

A práve, súboj Galadriel so Sauronom vyzeral ako súboj vôle.. v podstate ako taký exorcizmus, vyháňala ho.

Súhlasím, elfské prstene slúžili najmä na zvelaďovanie, možno iba na tento účel, no istú moc v sebe rozhodne mali. Ale i tak si myslím, že v tej dobe Biela rada mala možnosť vyhnať Saurona svojou mocou a vôľou. Netušíme, ako to bolo naozaj, či sa zapojili všetci pri tom konečnom dočasnom porazení Saurona, ale pre efekt vo filme Galadrielin boj vyzeral skvele. Gandalf sa podobne snažil vyhnať Balroga prv, než sa s ním prepadol. Rovnako sa pokúšal vyhnať Saurona. Galadriel sme v takejto podobe videli ešte v LOTRovi, keď odolala túžbe po Prsteni a tá ženská teda rozhodne má gule a moc. :) Ak by jej svoj prsteň vyslovene nepoužila, určite jej dodával nejakú tú silu v tom myšlienkovom súboji, resp. súboji jej a Sauronovej vôle. No neprišlo vám to v podstate ako exorcizmus? Len nevyháňali z tela ale z oblasti? :D

Jop, preto som sa, myslím, nevenovala otázke Saurona a armády, iba vplyvu jeho Prsteňa. Ono Sauron po jeho strate zoslabol, lenže všetky tie „zlé“ bytosti ho mohli nasledovať pokojne aj dobrovoľne. Časť z nich sám stvoril, resp. Morgoth premenou z elfov, ale v Tolkienovom svete je zlo náchylné spolupracovať aj samo od seba, keď z toho niečo má (viď Ungolianth). Ale áno, niečím ich riadiť musel, no skôr to boli príkazy ktoré sa snažili poslúchnuť (ako obsaď tú a tú pevnosť, prines mi toho a toho, zabite ich všetkých) ako ovládanie na spôsob bábkového predstavenia.

A čo sa Bombadila týka, je to fakt dávno, čo som čítala LOTRa a jednotku som už dávnejšie požičala (ehm, snáď sa mi vráti..), takže všetko si už nepamätám, ďakujem za info :) Presne preto som ho prirovnala k entom, možno boli trošku mladší, ale pointa je, že ho nemusel nutne niekto vytvoriť. Ako si napísal, markacek, nebol jedným z Vala, inak by Morgotha nenazval Temným pánom (hoci, ehm, v mene je moc, no on nepatrí k tým, ktorí by sa toho báli). Nemyslím si ale ani, žeby bol jedným z Maia, pretože to by tam bol pri stvorení všetkého (síce aj pred, ale z toho, ako sa vyjadroval..). A tiež mi nepríde ako Eru na dovolenke, na staré kolená si užívajúci Stredozem v „ľudskej“ podobe. :D Skôr sa prikláňam k tomu, že je len inou silnou bytosťou, veľmi starou. Keďže Prsteň má vplyv aj na Maia (viď Sarumanova túžba po ňom, Gandalf ho tiež nechcel, pretože by ho mohol zmeniť, resp. konal by postupne zlo pod jeho vplyvom), nepatril k tomuto druhu bytostí. Čo vy nato?

More vytvorilo oblúk – hlasujem za „oddelenie“ Valinoru :D

Škoda, že stále nie som doma pri knižkách :X

#51 markacek #54 Salim Hrdonožka
21.1.2015 | 11:00:20
markacek

#50 niennor: ja se prave snazim vychazet z knizek a ne z filmu. Bila rada se rozhodla vystrnadit saurona z Dol Gulduru, ale ten je predesel a sam uprchl do Mordoru. Navic Gandalf v Dol gulduru nekolikrat byl sam a naposledy tam odtud prinesl klic a mapu od uvezneneho trpaslika :-). Balroga se snazil premoci vlastni silou ( kterou nesmel nikdy naplno ukazat – jeden z rozkazu Valar pred poslanim Istari do stredozeme). Po zniceni prstenu ( V PP jasne receno) se jeho armady zacaly chovat bezcilene a navzajem se pobijeli ( potvory, skreti obri) jedini Haradsti ( bo to byli lidi a byli hnani vlastni touhou znicit Gondor) vydrzeli a pak se branili. Tedy chybela moc ktera je ovladala.

Enti byli vytboreni Yavannou, neprisli jen tak odnikud :-) U Bombadila je nejlepsi proste to Nejstarsi..... :-)

#54 Salim Hrdonožka
21.1.2015 | 16:39:52
niennor

Prečo nutne moc, ktorá by ich ovládala? Inteligenčne boli na nižšej úrovni, chýbal im proste po Sauronovom páde len veliteľ, niekto, kto by im vravel čo robiť, aby boli úspešnejší vo svojich bojoch, pretože už nemali cieľ. Tie tvory zabíjajú čo môžu pre potešenie, zabili by sa aj pre jeden kopček zmrzliny s veliteľom či bez :D

No a práve v tom je medzi nami rozdiel. Medzi knihami a filmom (či už LOTR alebo Hobbit) je toľko rozdielov, že až. Jackson sám má Tolkiena načítaného a okolo seba mal tiež ľudí, ktorí vedeli o čo v knihách ide. Ja sa snažím poukázať nato, že zmeny, ktoré spravil z dôvodu, že sa jednoducho jedná o film- treba ho spraviť epický a ukázať kadečo možné,– sa snažil spraviť tak, aby ako tak zachoval rád vecí v Tolkienovom svete. (Ok, Legolasove skákajúce schopnosti a podobné kúsky do tejto kategórie nepatria). Ale v zmenách, ktoré spravil, sa podľa mňa snažil vychádzať z toho, čo vedel z kníh.

Nuž a Gandalfov súboj s Balrogom, aký by to bol film s čarodejníkom ktorý nekúzli? V knihe si tuším tiež povolával moc zo Západu (eh, fakt si na tú pasáž nepamätám, niečo ako že žiari plameňom Adačo bla bla), ale aj v knihe ju ukázal. :)

Vidíš, tak utiekol, fakt sa mi to bez kníh nechce googliť, sry. A prečo utiekol? Lebo by dostal na prdel? :X To vo filme ale spraviť nemohli. Jediné, čo ma mrzí, že to spackali s Thorinovým otcom. Ale platí i tak to, čo som napísala predtým. Nie všetky jeho zmeny sú nutné, za niektoré ho hejtujem (ako v LOTRovi Haldirova smrť, no elfovia boli pekné spestretnie a vždy mi stečie slzička po rozhovore Elronda s Galadriel a ich príchode :3). Ale snaží sa ich robiť tak, aby podporili film, zážitok z neho, prípadne uľahčili dej pre nečitateľov. No a snaží sa vychádzať z kníh, aby zmeny mali logiku (viď Galadriel-Finrod prirovnanie). :)

22.1.2015 | 0:09:14
niennor

Damn zabudla som. S tými entami, hej, našla som si to potom. Ale uviedla som ich len ako príklad (hoci zlý), pointov bolo ukázať, že v Stredozemi je viac starých tvorov (toto tuším bolo aj v nejakej knihe spomenuté), ktoré sa nejakým spôsobom vyskytli a nespomínajú sa bližšie. A jedným z nich je aj on. Podľa teba je nejakým prevtelením? Eru v ľudskej podobe? Nepýtam sa čo tvrdia ostatní, ale čo si myslíš ty potom, čo všetko si sa doteraz dozvedel :) Podľa mňa je len starý (najstarší, etc) a mimo to všetko.

22.1.2015 | 0:13:14
Salim Hrdonožka

#49 markacek: Gandalf viděl Froda s prstenem „Rád vás vidím viditelného“ (Bilbovi). Prsteny (tedy alespoň dle mé představy) neměli potlačovat zchátralost, protože to by narušovalo běžný řád věcí. Někde je řečeno, že rlfové je používali k chápání a porozumění (a já tak do dnes beru moudrost).

#50 niennor: Já si myslím, že Sauron už tehdy uvažoval o návratu do Barad-dur, takže mohl porážku jen předstírat s tím, že pokud zvítězí v Bitvě, vrátí se, pokud ne nechá Radu ukonejšit pocitem vítězství, zatímco bude 50 let sbírat síly v Mordoru a pátrat po Prstenu. A teď jsem zjistil, že v podstatě to samé už někdo psal… :D #51 markacek:

Exorcismus mi připomíná úryvek ze Zaklínače: Geralt se pokouší o vymítání, které ho naučila jakási kněžka, aby se později dozvěděl, že si z něj vystřelila, protože ho naučila ve starém jazyce „Táhni pryč a vhoň si ho!“

Jelikož jsem googlil ;), a jestli jsem to správně pochopil, tak služebník of Secret fire znamená, že mu Valar dali velkou moc a jakýsi přístup k Věčnému ohni Ilúvatara, zatímco Flame of Anur by mohlo být něco podobného (anur – slunce), ale taky by mohlo jít o jeden ze tří elfských prstenů. Gandalf se v tu chvíli rozhodl odhalit a oznámit Balrogovi
„Kámo, na mě nemáš, jen se s tebou nechci zdržovat“ (takže hláška z Pár Pařmenů „já nemám čas“ je vlastně dost trefná)

Jak jsem si tak přemýšlel a četl, tak bych asi řekl, že Bombadil bude vážně Valar, který poslal Olórina do Středozemě, protože s kým jiným by si chtěl Gandalf popovídat… a Zlatěnka „dcera řeky“ může být některá z " Ulmových holek". To, že Bombadil není Eru snad potvrdil i sám Tolkien.

p.s.: Já měl vždycky za to, že enty probudili elfové, ale máte pravdu, stvořila je Yavanna a oni je jen naučili mluvit (vzhledem k časové náročnosti nevím, jestli udělali dobře).

p.p.s: Nedávno my došlo, že Tolkien byl ještě víc boží, než jsem si dřív myslel a neměl jsem to komu říct :D

p.p.p.s: Ne každé zlato třpytívá se, ne každý, kdo bloudí, je ztracený… ;)

p.p.p.p.s: Konečně jsem si mohl p.p.p.s- ovat, jinde by to nepochopili :D

23.1.2015 | 19:04:09
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

The Battle of Five Armies

Hobit: Bitva pěti armád

Česká premiéra: 11. 12. 2014
Režie a scénář: Peter Jackson
Scénář: F. Walsh, P. Boyens
Hudba: Howard Shore
Hrají: Martin Freeman, Hugo Weaving, Orlando Bloom, Luke Evans, Cate Blanchett, Ian McKellen, Christopher Lee, Richard Armitage, Lee Pace, Manu Bennett, Ian Holm, James Nesbitt, Graham McTavish, Stephen Fry, Sylvester McCoy, Evangeline Lilly, Benedict Cumberbatch
Stopáž: 144 minut

Postavy

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny herců

Pán prstenů a Hobit online

Kde si můžete pustit tyto filmy online?

Série Pán prstenů
Série Hobit

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama