Reign (Království)
89/100 - 173×

Reign(Království)

Seriál sledující osudy Mary, královny Skotů, která ve svých patnácti letech přijíždí na dvůr francouzského krále, aby si vzala korunního prince Francise. Jenže svazek není ještě stvrzen a podepsán; vše záleží na politice, náboženství a tajných spojenectvích, než na volbách vlastního srdce.

USA | 2013 | Ukončeno
4 sezóny | CW | 40 minut
Drama, Historický, Romantický
Alan Van Sprang (Henry II.), Megan Follows (Catherine de Medici), Toby Regbo (Francis II.), Caitlin Stasey (Kenna de Poitiers), Anna Popplewell (Lola Narcisse), Adelaide Kane (Marie Stuartovna), Rossif Sutherland (Nostradamus), Torrance Coombs (Sebastian "Bash" de Poitiers), Sean Teale (Louis Condé), Craig Parker (Stéphane Narcisse), Celina Sinden (Greer Castleroy), Jonathan Keltz (Leith Bayard), Rachel Skarsten (Elizabeth I.)

Recenze na pilotní díl: 'Skláníme se před Reign'

Protože nám pilotní díl vyjde již za měsíc, přinášíme vám další recenzi, tentokrát ze serveru EOnline, který se k novému seriálu vyjádřil velmi pozitivně. Ostatně, pokud stále váháte nad tím, zda se dívat nebo ne, tohle by vás mohlo přesvědčit.

1 0
17.9.2013

"Nejdříve si pusťte do sluchátek písničku ‚Royals‘ od Lorde, když budete číst tuto recenzi. Prosím a děkuji. Gossip Girl se setká s Hrou o trůny. Oh, počkejte, vlastně potřebujete vědět víc, než jen tohle, abyste pochopili, proč se stal Reign stanice CW naším novým oblíbeným seriálem pro podzimní sezónu 2013.

Dramatický seriál sleduje osudy mladé Mary, královny Skotské, kdy přijede do Francie, aby si zde vzala prince a přinesla s sebou sexuální intriky, nebezpečí a mnoho dalšího ve svém korzetu. A ačkoliv seriál rozhodně nedostane jedničku za historickou přesnost, dokonale zvládá všechny prvky zábavného seriálu, který je, jak jsme slyšeli, pro seriály poslední dobou velmi důležitý. Je to čistá guilty pleasure, tedy zejména pleasure. Nemluvě o tom, že Reign opět splňuje zásadu CW seriálu – totiž že má velice pohledné obsazení, což vůbec není na škodu.

• Nejnovější žhavý milostný trojúhelník – považujte Reign za skvělý doplněk k The Vampire Diaries, když se seriálová hrdinka ocitne mezi dvěma bratry. A ačkoliv nejsou upíři, jeden z nich je princ Francis (Toby Regbo), který má všechno, avšak, jak se zdá, netouží po ničem, zatímco ten druhý je zachmuřený bastard Bash (syn královy milenky), jehož hraje Torrance Coombs, který je obklopen vším, ale zároveň nic nemá. Mary a Francis, kteří jsou trochu proti manželství v 15 hned z několika důvodů, mají společnou minulost, která jejich scénám dodává nádech idylky. Bash na druhou stranu je okamžitě zaujat Maryinou smělou povahou, což jejich scénám dodává trochu svůdného napětí. Samozřejmě, historie nám zkazila očekávání, protože Mary s Francisem se nakonec vezmou… nemluvě o tom, že Bash vlastně vůbec neexistoval. ‚Já, sám za sebe, jsem rád za tenhle malý, kreativní zásah,‘ vtipkuje Bashův představitel.
  • Moderní historie: Ačkoliv je Reign zasazen do 16. století, zvládá vypadat mladě a svěže díky skvěle vybranému soundtracku, který obsahuje písně od Mumford & Sons, Phillipa Phillipse a taky jednu skladbu speciálně složenou pro seriál od skupiny The Lumineers. Což připomíná film Sofie Coppoly Marii Antoinettu. Co dalšího? Kostýmy, samozřejmě. Mary a její dvorní dámy budou rozhodně inspirací pro diváky milující módu se svými zajímavými róbami a zapletenými vlasy. Nesmíme ani zapomenout na čelenky, které by rozhodně vyvolaly žárlivost u Blair Waldorfové a jejích mimoňů na Upper East Side.
  • Nová hvězda: Po její výraznější roli v Teen Wolf, se Kane může považovat za nástupkyni Blake Lively a Leighton Meester kvůli její hlavní hrdince. Její vyobrazení Mary jsou ve stejné míře laskavé i silné; chcete se stát její nejlepší kamarádkou a tančit s ní na plese, ochraňovat ji před těmi, kdo jí chtějí ublížit, například zabránit otravě z jídla a pití. Když jde na vedlejší role, Mary je doprovázena svými čtyřmi nejlepšími kamarádkami na dvoře, které jsou sice kouzelné jako skupina, ale člověk se v nich trochu ztrácí, pokud jde o ně samotné (proto vám tu neuvádíme jejich jména; doslova si nemůžeme vzpomenout, kdo je kdo.) Jedna ztratí svého milovaného a viní z toho Mary, další si začne něco s králem a zbylé dvě jsou blondýny.
  • Nadpřirozený hrad: Je tu snad ještě něco zajímavého kromě politických nebezpečích na dvoře? Neodolatelné drobky nadpřirozeného elementu jsou posety po celé první epizodě, včetně temných sil v lesích okolo hradu a smrtelné předpovědi, kterou vyřkl Nostradamus (Sutherland), rádce ledové královny (Follows). ‚Brzy se dozvíme, že se ve vzduchu vznáší věštba o Francisově smrti,‘ prozrazuje McCarthy. ‚Od toho se nebudeme odklánět. V jisté části série se na ni podíváme zblízka.‘

Konečný verdikt: Dívejte se. Nechť dlouho žijí šťavnaté seriály od stanice CW, zejména jejich hodiny historie, které si rozhodně nenecháme ujít. Skutečně, pokud jste žili pro flashbacky z The Vampire Diaries a nemůžete se nabažit historicky laděných, přesto autorsky upravených seriálů jako například Tudorovci, Reign je vaším nejlepším kamarádem pro tento podzim.

Zdroj: CW