Star Wars: Rebels
77/100 - 132×

Star Wars: Rebels

Nový animovaný seriál ze světa Hvězdných válek, který se odehrává devatenáct let po událostech třetí epizody (Pomsta Sithů) a ještě před událostmi čtvrté epizody (Nová naděje), nám představuje zcela nové hrdiny, kteří odstartovali celý příběh o začátku rebélie proti Impériu.

USA | 2014 | Ukončeno
4 sezóny | Disney XD | 27 minut
Animovaný, Dobrodružný, Sci-fi
Taylor Gray (Ezra Bridger), Freddie Prinze Jr. (Kanan Jarrus), Vanessa Marshall (Hera Syndulla), Steven Blum (Garazeb Orrelios), Tiya Sircar (Sabine Wren), Ashley Eckstein (Ahsoka Tano), James Earl Jones (Darth Vader), Jason Isaacs (Inkvizitor), David Oyelowo (Alexsandr Kallus), Billy Dee Williams (Lando Calrissian), Keth Soucie (Maketh Tua), Stephen Stanton (Wilhuff Tarkin), Phil LaMarr (Bail Organa), David Shaughnessy (Cumberlayne Aresko)

Recenze první poloviny série Forces of Destiny

Seriál je sice v půlce a další várka epizod nás čeká až v říjnu, ale už nyní jsme si udělali poměrně dobrý přehled, jakým směrem se seriál vydal a co od něj očekávat do budoucna. Jak tedy tento seriál s krátkou stopáží vnímáme? Stojí za to mu věnovat pozornost?

5 1
18.7.2017

Když George Lucas prodal práva na Star Wars Disneymu, okamžitě se rozhodlo, že seriál Clone Wars bude zrušen, i když značná část dalších epizod byla již v produkci. Studio se chtělo více odprostit od nové trilogie a přišlo se seriálem Rebels. Nyní tu máme třetí seriál. Ten se zaměřuje na silné ženy ze světa Star Wars a má zajímavý název Forces of Destiny.

Každá epizoda má okolo tří minut, takže sledování seriálu nezabere prakticky moc času. Klidně se na díl můžete podívat cestou do práce nebo když jdete vynést koš se smetím. Délka jedné epizody je vůbec prvním problémem celé show. Během dvou tří minut mají tvůrci prakticky nulovou možnost divákům cokoliv sdělit. Je těžké v takto krátkém čase budovat atmosféru a napětí.

(Ahsoka Tano měla asi nejlepší epizody. Foto: DisneyXD)

Samotný obsah jednotlivých epizod je tedy upřímně nic moc. Možná by bylo lepší, kdyby se seriál zaměřil na nějakou důležitou konverzaci postav, která by dokreslovala události ze Star Wars. Bohužel seriál je cílený na mladé diváky a ty by zřejmě seriál, ve kterém se jen povídá, příliš nebavil. Tvůrci tedy museli do seriálu zakomponovat i trochu akce.

Bohužel kombinace všeho v tak krátké stopáži nefunguje. Bez budování atmosféry nemáte vztah k postavám. Navíc všechny postavy jsou z filmů a seriálů, tudíž víte, že se jim prakticky nic nemůže stát. Seriál se totiž odehrává uprostřed nějakého časového úseku, který moc dobře známe. To nás přivádí k další důležité myšlence, zda je neustále nutné vytahovat staré postavy a dávat je do nových příběhů. Není lepší vytvořit nové charaktery, které si oblíbíme? Opravdu by na to nikdo nekoukal?

Dalším velkým problémem je samotná animace. Seriál Clone Wars se zlepšoval obsahem i animací s každou novou řadou. Seriál Rebels bohužel v tomto kroku udělal krok zpět. Forces of Destiny dělá další tři kroky nazpět. Nesmíme zapomínat, že je rok 2017. Zpracování Forces of Destiny je tedy na dnešní poměry velice bídné. Navíc víme, že studio Disney není vůbec chudé. Rozhodně by si mohlo dovolit zaplatit něco lepšího.

(Zachraňování vesmírných koček patřilo k těm nudnějším epizodám. Foto: DisneyXD)

Studio ale nechce, což je ten hlavní problém. Seriál Clone Wars byl financován z kapsy George Lucase, který si dával na show velice záležet. U Rebels se animace zjednodušila a navštěvovali jsme pouze pár míst v galaxii, aby animátoři nemuseli dělat novou animaci pro nové postavy a planety. Forces of Destiny je nejhorší kombinací všeho. Zvlášť pánští hrdinové (Anakin Skywalker a mistr Yoda), kterých je v seriálu opravdu minimum, vypadají příšerně.

Co si z toho všeho odnést? Příběh žádný, stopáž krátká, animace příšerná. Disney se chce pouze přiživit na oblíbených postavách, které jsme poznali ve filmech. A hlavně chce vydat novou sérii hraček, která souvisí se seriálem. To je hlavní myšlenka seriálu. A musíme říct, že je velice úzkoprsá. Tento seriál je ostudou celého studia, které se chová jako strýček Skrblík. Bohužel nedělá ostudu jen Mickey Mouseovi, ale především celému Star Wars, což je veliká škoda. Tento seriál neměl nikdy vzniknout. Dle našeho názoru to je jeden z největších přešlapů, které studio udělalo od té doby, co má práva na tento skvostný a bohatý svět.

Hodnocení: 20%