Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Kniha odpovídá na nezodpovězené otázky z filmu, část druhá

Kniha odpovídá na nezodpovězené otázky z filmu, část druhá

Ve druhé části srovnávání dvou různých podob Epizody VII se podíváme na další události, které kniha oproti filmu dovysvětluje. Zajímá vás třeba, proč se R2-D2 aktivoval zrovna v ten nejpříhodnější okamžik? Přečtěte si článek a dozvíte se mnohem více.

17 0
5.1.2016

Dne 18. prosince 2015 kromě celosvětové premiéry filmu Star Wars: Epizoda VII – Síla se probouzí vyšla i oficiální kniha se stejným názvem. Dá se říci, že kniha je přepisem celého filmu, ale nabízí i pár dovysvětlení, kterých jsme ve filmu nedočkali. Tady je druhý a poslední výběr těch nejdůležitějších, doplňujících odpovědí.

1) Odboj je menší než původní organizace Povstalců 

Z filmu není přiliš jasné, jak je vůbec velká organizace Odboje, kterou vede generálka Leia Organa. Kniha tuto otázku objasňuje více a díky ní se dozvídáme, že Odboj je o dost menší než Povstalecké buňky, jež jsme sledovali v Epizodách IV-VI. Jasně to vyplývá z rozhovoru mezi Leiou a Poem, v němž po zničení stanice Hvězdovrah uslyší druhý jmenovaný následující: Leťte okamžitě pryč, než vás bude ještě míň. Nezapomínejte, že jste všechno, co z Odboje zbylo.

V příštích filmech tedy bude mít Odboj co dělat, aby se postavil Prvnímu řádu, který se zdá být mnohem rozsáhlejší a má oproti svému sokovi nespočet výhod. Přidá se na stranu Odboje někdo nový? Nebo kartu obrátí noví Jediové? Na to si musíme počkat.

(Z Odboje zůstalo pouze pár pilotů a stíhaček. Foto: Disney)

2) Rey neporazí pouze Kyla, ale odolá i Temné straně 

Když Rey v souboji se světelnými meči porazí Kylo Rena, ve filmu se okamžitě objeví trhlina v zemi, která je od sebe oddělí. V knize je však času o něco více a Reyin vnitřní hlas ji nabádá, aby Kyla zabila. Je to zcela pochopitelné, protože před pár okamžiky Kylo vážně zranil Finna, zabil Hana Sola a pomsta je jí najednou naservírovaná na zlatém podnose. I když Rey v podstatě o chování Jediů nic neví, odolá Temné straně, Kyla ušetří a místo toho se hned rozběhne ke zraněnému Finnovi.

U Rey tak můžeme vidět paralelu k původním filmům, kdy Luke Skywalker podobným způsobem odolával Temné straně, zatímco jeho otec Anakin Skywalker jí naopak podlehl. Bude i v následujících dílech Rey čelit lákadlům Temné strany síly? A napovídá nám kniha, že je skutečně dcerou Lukea Skywalkera?

(Kylo může být rád, že vyvázl živý. Foto: Disney)

3) Kylo při boji poznává Rey

Jedno z nejzásadnějších odhalení knihy oproti filmu. Když si Rey pomocí Síly přivolá světelný meč, Kylo řekne: Jsi to ty!, což Rey poněkud vykolejí, neboť si uvědomí, že ji Kylo zná líp než ona sama sebe. Je tedy jasné, že Kylo Ren si v tento moment uvědomil, že Rey už minimálně jednou potkal nebo o ní alespoň slyšel. Otázkou tak zůstává, kdy to bylo a kde.

Fanoušci si myslí, že Rey je dcerou Lukea Skywalkera, takže je dost možné, že když Kylo Ren zabíjel Lukeovy žáky, malá Rey byla u toho. Jasnější odpovědi se bohužel před uvedením Epizody VIII do kin zřejmě nedočkáme a můžeme pouze spekulovat.

(Kylo v osudový okamžik poznává Rey. Foto: Disney)

4) Rey se v knize seznámí s Poem

Rey a Poe Dameron spolu ve filmu vůbec nepromluví, ale díky knize víme, jak se tyto dvě postavy poznaly. Když se zničehonic aktivuje R2-D2 a ukáže mapu k Lukeovi, všichni v místnosti jásají a začnou se objímat, aniž by si uvědomovali, kdo koho zrovna popadne. V tento okamžik se obejmou i Rey s Poem a nevyhnou se tak rozpačitému seznámení.

„Ahoj,“ zamumlal pilot. „Jsem Poe.“ Pomalu přikývla a podívala se mu do tváře, která se jí zamlouvala. „To jméno znám. Tak to ty jsi Poe. Poe Dameron, ten pilot X-wingu. Já jsem Rey.“ „Já vím.“ Už o trochu uvolněnější jí oplatil úsměv. „Rád tě poznávám.“

Z knihy tedy lze usuzovat, že oba v tom druhém nachází zalíbení. Je tím pádem možné, že se v dalších dílech dočkáme menšího románku? A jak do toho všeho zapadne Finn, který se po celou dobu k Rey také poměrně měl?

(Čeká nás ve Star Wars milostný trojúhelník? Foto: Disney)

5) R2-D2 se probudil díky BB-8 a mapě k Lukeovi

Dalším velice důležitým momentem ve filmu byl okamžik, kdy se zničehonic R2-D2 probere a doplní druhou část mapy k Lukeovi. Mnozí si mysleli, že R2 se probral z toho důvodu, že „vycítil“ přítomnost Rey, která je zřejmě Lukeovou dcerou.

Droidi ovšem podle všeho nemůžou rozpoznat přítomnost Síly, což zmíněnou úvahu činí nevěrohodnou. R2-D2, i když byl vypnutý, moc dobře věděl, co se kolem něj děje a údajně slyšel vůdce Odboje rozmlouvat o první části mapy k Lukeovi. To zřejmě donutilo R2-D2, aby se aktivoval a ukázal tak druhou část mapy k vůbec prvnímu Chrámu Jediů, kam se Luke Skywalker vydal ukrýt.

(Díky droidovi BB-8 se aktivoval R2-D2. Foto: Disney)

Diskuze /77

Bruncla

co se týče mapy k lukovi tak to spousta lidí bralo jako hroznou blbost že načrtl mapu kam letí a mě to taky přišlo trochu divné než mi vůbec došlo že to je mapa k tomu chrámu který tam jednou zmínili

#4 Casstiel
5.1.2016 | 16:27:59
Casstiel

Neví někdo jak to tam bylo s tou novou Republikou a odbojem? Čekal bych že po konci 6.dílu rebelové založili novou republiku. Tedy z rebelů se stane nová republika. Ze zbytků Impéria (které nejsou nijak malé) se stane Řád.

Ve filmu ale byla Nová republika, Řád a rebelové. Kdo byl co teda?

To po 6. filmu vznikla nová republika ale ta se nelíbila Leie tak si dál rebelovala? Nebo uprostřed psaní scénáře přišel někdo a řekl Republika lidem moc připomíná novou trilogii dejte tam Rebely a republiky se zbavte při první příležitosti?

Nebo to je uplně jinak a Imperium se rozpadlo na dvě impéria (novou republiku a první řád) a rebelové prostě dál rebeloval proti oboum?

#5 LaglasArgon #6 Angi #44 prudis
5.1.2016 | 16:29:50
mrkva08

Mě by spíš zajímalo, kde se vzal Snoke a kdo to je. Snad to v epizodě 8 nebo 9 vysvětlí ještě.

#16 Janyk
5.1.2016 | 16:30:24
Casstiel

#1 Bruncla: to je snad jasná poslal Leie smskou odresu kam jede na chatu s tím, že se pro něj má stavit až ho bude potřebovat, bohužel ale jeho operátor měl špatný pokrytí a sms nedorazila celá :D část adresy dorazila na mobil Supreme leadera Snoka
(sem to jen já nebo Vám to jméno Snoke taky trhá uši)

5.1.2016 | 16:32:18
LaglasArgon

#2 Casstiel: Představ si že kdyby po 2. sv válce se všichni němci kteří chtějí dále bojovat sešli v Argentině (První řád). No jelikož bylo impérium poraženo nikdo nevěnoval v nově založené republice pozornost nějakým zbytkům toho impéria. Tedy až na Generála Leiu, která těm senátorům do toho pořád kecá, kecá až se naštvou a dají jí nějakou hrstku vojáků, ať jde a vypořádá se s tím prvním řádem sama. Odboj je tedy část nově založené republiky. ;) Snad to dává smysl :D

#8 Degas10 #13 dovahkiin
5.1.2016 | 16:56:35
Angi

Vzhledem k tomu, že sám trošku píšu a už jsem toho opravdu hodně přečetl (a přemýšelel nad tím) a viděl, tak si myslím, že tuším, jak příběhy fungují. Proto jsem v kině už od informace, že R2 hibernuje věděl, že se probere na konci filmu, pač to byl naprosto jasný cliffhanger. Stejně tak
#2 Casstiel: si myslím, že Republika tam byla jen proto, aby měla nová hvězda smrti co zničit.. takhle příběhy fungují. Vymyslí se „epické“ věci a pak se přemýšlí, jak namíchat omáčku, aby se ty epické věci mohly stát.

#7 Angi
5.1.2016 | 16:58:25
Angi

#6 Angi: A doufám, že mi Kvejgáři pomůžou s interpunkcí..

5.1.2016 | 17:00:32
Degas10

#5 LaglasArgon: A republiku zničili celou?

#25 Levascue
5.1.2016 | 17:01:56
LaglasArgon

To nevím spíše si myslím že zničili pár hlavních planet aby všude vládl chaos a oni se mohli zase dosta k moci.. Ale jak tady psali nade mnou, je to spíše taková laciná zápletka aby to připomínalo starou trilogii…

5.1.2016 | 17:06:18
Angi

Mimochodem, koukám na původní triologii ( v originálním znění jsem ji ještě neviděl). Zrovna jsem dokoukal epizodu V. a musím říct, že to není až taková sláva, jak by se dalo čekat. Má to daleko víc chyb a nelogičností, než se vyčítá epizodě VII. A Luke jako první souboj na světelné meče taky bojuje rovnou s Darth Vaderem a nevede si špatně, dokonce jej zraní. Na někoho, kdo podstoupil jen částečný mentální trénink a trochu toho překážkového běhu na Dagobahu to je zatraceně slušné. Takže už jsem shovívavější k tomu, že Rey nakope zadek Renovi. A ještě k tomu neberu první řád jako právoplatné Sithy. Jen nějaké mouly, co umí s mečem a ovládají sílu a využili „vakua“ po smrti Dartha Vadera i Palpatina současně.

Mimochodem, tohle video je fakt super a nejde s tím nesouhlasit, i když to vypadá směšně tak Jar Jar je Sith Lord https://www.youtube.com/watch?… Fakt doporučuju vydržet celých osm minut, taky uvěříte. =)

#11 A_V #13 dovahkiin
5.1.2016 | 17:06:46
A_V

#10 Angi: Konečně někdo kdo dokáže si přiznat jaké obrovské chybi byli ve straé trilogii

#12 Angi
5.1.2016 | 17:11:51
Angi

#11 A_V: V epizodě V v oblačném městě Han několikrát vystřelí na Vadera a ten střely rukou zastaví. Nezmrazí je jako Ren, ale rovnou ty střely zmizí.. takže i to zmražení střely z blasteru bych Abramsovi nevyčítal.

#32 Monkeyskunk
5.1.2016 | 17:16:14
dovahkiin

#10 Angi: no jako nezraní ho, proto má Vader takový brnění, protože může ustát i zásahy, můj předpoklad byl vždy že kvůli jeho robotickým končetinám není tak obratný, proto jeho styl boje i funguje tak, že mu nevadí když ho někde občas někdo případně sekne…
#5 LaglasArgon: podle mě o prvním řádu dlouho republika ani nevěděla, protože byli na vnějším okraji, kde nová republika žádné zdroje neměla, je to moc daleko, tak se mohli trochu zkoordinovat, ale ta paralela s tim že je první řád založen na tom, co by se stalo kdyby spolu nacisti v argentině začali spolupracovat je stejně vadná, myslim, že by se nestalo nic, akorát by byli větší cíl pro Mosad, kterej si to tam stejně šéfoval a akorát by jim usnadnili je pochytat všechny

#14 LaglasArgon
5.1.2016 | 17:16:48
LaglasArgon

#13 dovahkiin: Tady se nejedná o to že co by bylo kdyby, spíše se jedná o to že se jedná o zbytky impéria které se podařilo dát dohromady.. A ohledně toho že o nich nevěděli, dle mě věděli jenom se jim už nechtělo bojovat a chtěli mít na chvíli klid, proto založení Odboje (ať si tam bojuje kdo chce + my vám něco přidáme (personál, stroje, peníze atd..) a kdo nechce ať je v klidu).

#19 dovahkiin #38 Casstiel
5.1.2016 | 17:25:29
Komanch

Je v knize nebo někde jinde řečeno, na jaké planetě první chrám Jediů nachází? V mytologii Star Wars první společnost, která používala sílu pocházela z Tythonu.

#31 Hoot77
5.1.2016 | 17:37:46
Janyk

#3 mrkva08: Je to trilogie, proč tolik lidí čeká všechny odpovědi a vysvětlení už od prvního dílu? O čem by pak byly ty další dva…

#23 rhobos
5.1.2016 | 18:18:03
Tomča

Kde se dá sehnat kniha? :)

#18 Blackhand47XD
5.1.2016 | 19:01:38
Blackhand47XD

#17 Tomča: Česky ještě není (zda-li vůbec bude), jedině anglicky z nějakého eshopu.

webmaster
5.1.2016 | 19:05:33
dovahkiin

#14 LaglasArgon: jestli se stáhli do vnějšího okraje, jak je to vysvětleno, tak by neměli šanci o nich vědět dokud by nebylo pozdě, mě jen vrtá hlavou jak by postavili obří planetozbraň bez povšimnutí

#20 Angi
5.1.2016 | 19:19:50
Angi

#19 dovahkiin: Mě zas fascinuje, proč by se mělo celé impérium zhroutit zničením jedné stanice a zabitím císaře. V reálu by impériu jelo dál a nastoupil by jiný císař.

#21 dovahkiin #25 Levascue
5.1.2016 | 19:24:28
dovahkiin

#20 Angi: to mě zas tak netrápí, měli na to 30 let, neni to nemožný, určitě ne tak nepravděpodobný jako nevšimnout si tun materiálu proudících na nějakou podezřelou planetu

#22 Angi
5.1.2016 | 19:27:23
Angi

#21 dovahkiin: Logicky řád ovládá určité území. To můžou být celé soustavy, galaxie je velká. A tam nemají rebelové/republika žádnou moc. To jsou malé věci. Galaxie není jeden panelák, kde o sobě sousedi vědí všechno. Ale co já se tu vůbec namáhám odpovědmi na otázky, na které se stačí trochu zamyslet.

#24 Piere #26 dovahkiin
5.1.2016 | 19:30:51
rhobos

#16 Janyk: Souhlasím. Oni by nejspíš všichni chtěli aby v 1. Pánu prstenů byl prsten moci zničen, v 1. díle Harryho Pottera zabit Voldemort atd. :D 3 díly – 3 postupné gradace, postupné odhalování jednotlivých složek.. :D ..

5.1.2016 | 19:48:01
Piere

#22 Angi: Co je na tom logického? Vezmu-li ten panelák, tak to je místo, kde se může většina znát, ale v Praze na sídlišti si to neumím moc představit. A mě jako obyvatele jednoho domu bude zajímat maximálně, co se děje v tom mém domě a o ostatní se budu zajímat, až když do něho budou denně tahat nový izolace, skla, koberce,… A kouknu o co se jedná. Jako přebudovat planetu asi nebude zrovna levná záležitost.

5.1.2016 | 20:06:12
Levascue

#8 Degas10: Zničili Hosnianskou soustavu, která v té době byla sídlem Nové republiky (sídlo Republiky bylo putovní a Senát a kancléř Lanever Villecham zasedali na planetě Hosnian Prime, nikoli na Coruscantu) a byla v ní shromážděna většina republikové flotily.
#20 Angi: Impérium dál bojovalo, ale asi rok po Endoru po bitvě o Jakku sepsalo s Novou Republikou mírovou smlouvou známou jako Galaktická konkordance. Co se týče Prvního Řádu, ten se odpojil ještě během existence Impéria, šlo o jakou vojenskou skupinu, která se separovala, protože nesouhlasila s mírem. A co se týče základny Starkiller, tak ta samozřejmě cestuje vesmírem a její původní poloha byla pravděpodobně někde v místech galaktického severu od Rakata Prime a na západ od Ord Mantellu.

#30 Angi
5.1.2016 | 20:18:34
dovahkiin

#22 Angi: nevim co se tim snažíš říct, když bude někdo stavět tak obrovskou věc tak si jednoduše všimneš pohybu financí a materiálu

#30 Angi
5.1.2016 | 20:26:50
deadpool

proc tolik lidi pouziva logiku na fantasy film , pockejme do toho roku 2020 a pak si pokecame :D btw myslite si ze se v rogue 1 objevi dart vader ? mohl by a bylo by to zajimave – https://www.youtube.com/watch?…

#28 dovahkiin #29 A_V
5.1.2016 | 20:31:38
dovahkiin

#27 deadpool: spíš věřim inkvizitorům, samozřejmě že bych nejradši Kyla Katarna, ale co nadělám :D

5.1.2016 | 20:34:00
A_V

#27 deadpool: To bych bral, ale já bych raději viděl jak by v hraném filmu vypadala Ahsoka nebo Ezra

5.1.2016 | 20:38:20
Angi

#25 Levascue:
#26 dovahkiin: To si ani nezaslouží odpověď.

#33 dovahkiin
5.1.2016 | 20:49:00
Hoot77

#15 Komanch: Ta planeta, kde je Luke a tudíž by tam měl být i první chrám, se jmenuje Ahch-to. Dá se to najít ve scénáři.

5.1.2016 | 20:50:13
Monkeyskunk

#12 Angi: Ty strely rovnou zmizi…Ja to povazoval za absorbci. Stejne jak Yoda v novejsi trilogii absorboval energii blesku od Palpatina. Uz to tu nekdo psal – energii muzes absorbovat nebo odrazit, ale zastavit je proste blbost, at je to cool jak chce. Nikde nemas receny, jak presne dlouho a co presne Luke cvicil na Dagobahu. To ukazany ve filmu, muzes brat jen jak sestrih, pricemz se toho mohl naucit vic. Navic, jak uz tady nekdo rikal Vader mel strasnou nevyhodu ve sve obratnosti, takze z tohodle pohledu to mel Luke (navic ho Vader nechtel od zacatku zabit, to az pak jak odmitl) mnohem lehci ten souboj + mel aspon nejakou pripravu (nevis presne jakou) a stejne skoncil s useknutou rukou na pokraji smrti. Rey nema vubec zadnou pripravu a bojuje proti obratnymu mladochovi, ktery ji chce od zacatku zabit (premlouva ji az mu zacne tect do bot) a nema ani skrivenej vlasek + se sama naucila mind trick, pull a push a kdovi co jeste. Dobrej pokus, ale hodne mimo.

#34 Angi #35 Čelo #37 rhobos
5.1.2016 | 21:01:57
dovahkiin

#30 Angi: nechci to tu zbytečně hrotit no, každopádně nikdo ve světě nemůže postavit nějakou obří stavbu, aniž by si toho ostatní nevšimli, nějakej první řád jen tak najde najednou prostředky na přestavbu planety, dobrej pokus

#36 Čelo
5.1.2016 | 21:11:16
Angi

#32 Monkeyskunk: Třeba Ren trénoval u Hiro Nakamury, který se přemístil hodně do minulosti do hodně vzádlené galaxie.

https://www.youtube.com/watch?…

Je to jen film lidi. Na každém dílu je toho tolik špatně..

#39 Monkeyskunk
5.1.2016 | 21:11:45
Čelo

#32 Monkeyskunk: Neboj, jako malá byla cvičená na Jedi ! :-)

#39 Monkeyskunk
5.1.2016 | 21:40:57
Čelo

#33 dovahkiin: Neboj, Darth Plagueis má financí dost ! :-)

5.1.2016 | 21:44:04
rhobos

#32 Monkeyskunk: nemá ani skřivený vlásek? koukni na to ještě jednou.. jen málem umřel na prostřelení boku které mu vpůsobil žvejkal.. :D málem během souboje vykrvácí.. několikrát je ukázáno že se musí soustředit na to ať nevykrvácí.. nemluvě o jeho psychické stránce.. :D

#39 Monkeyskunk
5.1.2016 | 22:03:18
Casstiel

#14 LaglasArgon: no já si nemyslím, že pohlížet na impérium jako na německo je správné spíš jako na řím, čás zanikla a rozpadla se ale nemalá část (východní) zůstal a byl podstatný. Myslím, že to je lepší přirovnání. A lidé věrní římu odešly do zmenšeného impéria (tedy říma) zatímco barbaři (rebelové) si na území západní říše dělali svoje hogo fogo. Patrně i chaos v nastalém bezvládí způsobil, že tu byla republika a rebelové,

6.1.2016 | 0:07:16
Monkeyskunk

#34 Angi: Jo je to jen film. Dobrej film, to nevyvracim. Jen se snazim vyvazit vahy, jak hodne lidi takovy diry prehlizi nebo se je snazi vsemozne omlouvat. Nikde nerikam, ze v predchozich dilech nejsou chyby. Hold diskuze ne ? Co se mi libi a co mi prijde jako blbost. Delam to u kazdyho serialu a filmu, tak proc bych mel vynechat SW :)

#35 Čelo: To je mozny, kazdopadne si porad nemyslim, ze je to dcera Luka. Tady je potvrzeny, ze ji poznal, ale nikoliv ze vi presne o koho se jedna. Myslim to tak, ze na zacatku rika Snokeovi, ze se sila probudila a je tu nejaky mocny uzivatel. Mno a ja mam za to, ze kdyz rekl – jsi to ty, ze akorat pochopil, ze ona je ten mocny uzivatel, ve kterem se probudila sila. Samozrejme, taky to tak byt nemusi, kazdopadne ani tohle tvrzeni z knihy nedokazuje spojitost Rey s Lukem. Jak na ni na konci civel, mohl byt jen dojat, ze ho vubec nekdo dokazal najit, pripadne ze se nasel jeho starej mec atd.

#37 rhobos: Cist, cist, cist… To ze nema zkrivenej ani vlasek, patriklo k Rey po souboji.

#41 Čelo
6.1.2016 | 14:09:50
slice of life

Pre mňa je tento film sklamaním roka. Kopec nezrovnalostí a komplexné vyvrátenie filozofie celej ságy a áno viem čo chcete napísať, aby som si znovu pozrel starú trilógiu ale ako ľudia prepáčte ale toto bol len big hype a nič viac, spravíme tomu čo najväčšiu reklamu zarobíme čo najviac pred vydaním filmu a potom do kín vypustíme total bullshit a jedna vec ma štve najviac ako to, že Rey ani nevie čo je poriadne Force a začne ovládať myšlienky a to už nehovorím o „epickom“ fighte s Renom a dávam tomu 5/5, že Rey bude Lukeová dcéra no a teraz dajme otázku: Luke bol oddaný Jediom a celkovej filozofie čiže ako správny Jedi by mal dodržiavať celibát „lásky“ keďže láska ti dáva niečo o čo sa môžeš báť a paradoxne láska je cesta ku Dark Side, tak prečo kurva ? Keď vedel o tom ako skončil Anakin ? Druhá vec čierny Stormtrooper ? WTF ? Brali deti od rodín ? WTF? Totálny bullshit a Abrams vedel presne čo robí keď vykradol celú starú trilógiu ! Jedine ľutujem Lucasa keď sa pozerá na to, že Disney robí z kultu bežnosť. A teraz čakajte jeden diel každý rok a pozeráme sa na to ako na teplé rožky o 3 roky si poviem „aha zase nový Star Wars, no čo už“

#43 Maximiliancz
6.1.2016 | 14:29:12
Čelo

#39 Monkeyskunk: To je možné, já už prošel tolika diskuzemi, že ani nevím, kde mi hlava stojí ! :-) Proto vše už beru s nadhledem a jen očekávám pokračování. V dalším díle mi snad bude alespoň z části odpovězeno ! :-) Mě už by se teď i líbil verze: Rey – z matčiny strany by měla děda Obi wana a s otcovy strany Luke ! :-)

6.1.2016 | 14:35:10
barahir

Mně se líbí ta teorie, že Rey je Obi-Wanova vnučka.

čestný člen redakce
6.1.2016 | 14:47:29
Maximiliancz

#40 slice of life: co ti připadá tak zvláštní na černym trooperovi ?? Já na tom nic zvláštního nevidim

6.1.2016 | 15:00:40
prudis

#2 Casstiel: No Odboj je víceméně malá jednotka odštěpená od republiky (ktera ji to toleruje) vedená a financována Leiou viz zde „https://pbs.twim­g.com/media/CW74me­LU0AAEcdq.jpg“

6.1.2016 | 15:10:16
Angi

Někteří by měli zapomenout slovo hype. Zklamání z fimů/čehokoliv není způsobeno velkou reklamou, ale velkým očekáváním. Kdo nečeká nic, nebo rovnou čeká srajdu, může být jen mile překvapen. Kdo čeká přelomové dílo kinematografie za každým filmem, je přirozeně zklamaný.

6.1.2016 | 16:45:13
Optical

Pokud ta kniha nemapuje posledních 30 let do začátku disneho filmu a nerozebírá Lukův trapný útěk ala Dagobah, Solův rozvod a návrat ke starému způsobu života (rozuměj útěk), tak mě nezajímá. Největší problém tohohle filmu je v tom, že zásadním způsobem změnil charaktery původních postav. Luke se o své dobré přátele-rodinu a osud galaxie už více nezajímá, místo toho prchá „sbírat bobule“ někam do prdele a nechává je napospas svému osudu. Leia si ze ztráty své životní lásky moc nedělá, utrousí jen jeden smutný pohled a jde se objímat s Rey, s postavou kterou zná dva dny. Chewie se po návratu z té smutné události zachová jako totální pako a namísto vzájemného utěšení s Leiou, tedy s postavou se kterou se zná desítky let, radši objímá Rey. Tedy postavu, kterou zná tři dny. Kouzlo téhle party, která by dokázala díky síle svého přátelství obrátit svět vzhůru nohama je nenávratně pryč.

#48 HellTsuku #49 Angi #50 A_V #53 JuRas
6.1.2016 | 17:21:44
mina1988

http://www.kocogel.info/index.php?… tady jsou nějaké kánonické komiksy, jsou přeloženy do slovenštiny, jsou tam i nějaké co se dělo po epizodě návratu Jedie. Kdyby měl někdo zájem samozřejmě.

6.1.2016 | 18:59:48
HellTsuku

#46 Optical: Ne objímala se s postavou se kterou se viděla poprvé v životě :D

#50 A_V
6.1.2016 | 19:16:23
Angi

#46 Optical: Objímali se na oslavu vítězství. Na truchlení je čas vždycky.

6.1.2016 | 21:33:38
A_V

#46 Optical: Po zničení Hvězd smrti se taky všichni radovali

#48 HellTsuku: Rey potkal hned na začátku

#51 HellTsuku
6.1.2016 | 22:55:18
HellTsuku

#50 A_V: Ona se s Leiou potkala hned na začátku?

6.1.2016 | 23:12:59
JuRas

Bod 3

V předchozím článku jsem tohle zmiňoval a stejně se našlo plno potratů, kteří film prospali a mají v hlavě nasráno, že se hádali a nevěřili tomu. Snad se nyní probrali…

Monkeyskunk

Běž se, prosím tě, podívat na ten film ještě tak 10×. Pak se ti možná zapne mozek a něco pochopíš. Kolikrát se ti musí napsat, abys pochopil, že Rey uměla bojovat, že evidentně podstoupila výcvik, včetně výcviku se sílou, a proto nebyla nějaká naivní pipka z pouště… Ty tvoje chyby ve filmu jsou spíš chyby v tvém mozku (jestli vůbec nějaký je)…

Angi

Rey podle scén z filmu měla daleko větší šanci na porážku Kyla než Luke v souboji s Vaderem. Luke totiž nikdy nebyl ukázán jako bojeschopný člověk (než samozřejmě uchopil poprvé meč atd.).

#54 Monkeyskunk
7.1.2016 | 9:33:21
JuRas

#46 Optical: Pokud se opravdu ukáže, že je Rey dcerou Luka (jakože to tak vypadá), tak máš pravdu. Co to je za člověka, co se objímá s dcerou svýho bratra? Tfuj! Taková nechutnost a nesmysl!

Mně opravdu přijde, že drtivá většina lidí ten film prospala nebo ho vůbec neviděla. To se nad tím filmem nedokáže nikdo zamyslet nebo co?

#57 Optical
7.1.2016 | 9:38:24
Monkeyskunk

#52 JuRas: Já sem myslel, že dosud jedem bez urážek, vidím, že jedno uražené děťátko tady hold nestrpí házení špíny ny oblíbeného plyšáčka. Chudáčku neboj, maminka ti koupí novej recyklát ;) Klidně si to napiš ještě 20× ale první se podívej do slovníku na význam slovíčka EVIDENTNÍ. Kolikrát já musím psát, že bojovat s tyčí a baterkou je úplně, ale úplně něco jiného? To, že podstoupila výcvik se silou také evidentní není. Evidnentní je pouze to, že v mžiku přišla na to, jak jí celkem obstojně používat skoro jako mistr. Jestli to bylo předchozím zapomenutým výcvikem nebo je to bullshit a chyba filmu, to evidentní není, ať jí držíš palečky jak chceš (jo je pěkná, ale takhle být z někoho udělanej?)..... a k tomu co jsi psal Opticalovi… Pokud…zase nejaky pokud… To jsou ty tvoje evidnetni veci mladej? Si myslim, ze jsi to ty, kdo by se na to mel jit podivat jeste jednou a zjistis, ze veci ktery tam vidis, ve filmu proste nebyly. Samozrejme, pokud by tomu tak bylo a byla jeji snacha, tak je to stejne bullshit, pac z filmu je evidentni, ze o zadnym pribuzeneckym vztahu nevi, tudiz tvoje vysvetleni, ze ji objima jako pribuznou, je opet totalne vedle. Jeste chces vyvratit nejaky tvoje domely vidiny z filmu? Pripadne pofoukat nejaky bebicko, pac ses s nekym pohadal, ze ten svetr neni modrej ale zelenej?

#58 JuRas
7.1.2016 | 12:45:44
Whatever

Kdysi dávno v předalekém paláci Dartha disneyho. A kruci lidi začali poukazovat na chyby v našem supervýdělečném filmu!!! Napište honem někdo nějakou slátaninu ať jim zavřem ústa!!!! A ještě jim to prodáme. Teď teprve poznáte temnou stranu peněz hahahaha.....­....... TAK NĚJAK TAKHLE TO ASI BYLO :-)

7.1.2016 | 14:12:43
WishForMe

No lítá tady hodně věcí, které se dají vysvětli a které ne. Například Rey jako Lukova dcera? Proč ne, pokud jsi dobře pamatuju nikdo Lukovi nějaké pravidlo o lásce neřekl, takže mít děti by neměl být problém viz. Extended/Expan­ded/Legens nebo jak se teď jmenuje to celé univerzum po VI.

7.1.2016 | 17:19:22
Optical

#53 JuRas: Pokud se ukáže, že je dcerou Luka, tak je to jen další scenáristické kli­šé.

#58 JuRas
7.1.2016 | 18:54:00
JuRas

#57 Optical: To jsem již neřešil. Luke měl syna i v EU s Mara Jade. Zřejmě si to Disney předělalo po svým…

#54 Monkeyskunk: Tvoje trapný kecy jsou jen bzučením mouchy v mých uších. Klidně si házej špínu na co chceš. Je však rozdíl házet oprávněnou špínu a zatracovat něco, protože si to nepochopil nebo si to nezjistil! V čem je, prosím tě, ta tyč tak jiná oproti meči? Bojovat s chladnou zbraní umí, těžko jen s tyčí. Jestliže podstoupila výcvik, tak umí i s mečem. Během souboje se ponořila do svého nitra a vzpomněla si na svůj výcvik (mrkni se ještě jednou na ty vize ;) ). Jo, jako mistr… problém je, že Kylo není žádný Sith. Kdoví, co podstoupil za výcvik, kdo ví, jak je silnej. Jak tu někdo poukazoval, Lukovi se podařilo Vaderovi (jednomu z nejsilnějších jedi/sithů vůbec) poprvé taky pěkně zavařit a taky „nic nevěděl“. Tak to v SW hold chodí. Film neodhaluje mnoho, spíš nechává prostor pro úvahy a další díly. Jenže je plno materiálů kolem (včetně vyjádření Abramse atd.), které ty díry dokáží alespoň trochu zacelit. Jsou i materiály, kde je uvedena černá bejvalá manželka Hana. Proč? To se zatím neví, možná to bude hrát roli, možná ne (v této souvislosti se uvažovalo, jestli Finn není náhodou synem Hana, ale zřejmě ne). „pac z filmu je evidentni, ze o zadnym pribuzeneckym vztahu nevi“, naopak z filmu je několikrát patrné, že postavy o osudu Rey ví více, viz vyjádření té žluté pipky, Hana atd. Ten příběh zkrátka asi nebude úplně takovej, jak se jeví ve filmu a jak se jeví idiotům, kteří o tom neumí přemýšlet a zjišťovat si informace. Předpokládám, že lidi, co se pouštějí do diskuzí o takových filmech, jim alespoň trochu fandí a baví je. Proto nechápu, proč tihle lidi nemají žádné informace a už vůbec žádnou představivost. Celé SW bylo od začátku protkané různými teoriemi apod., které jsou živé ještě dnes a tuhle sérii obohacují…

7.1.2016 | 21:56:05
svina

Vidím, že spousta lidí se tu navzájem hádá a možná se ani navzájem nechápe o co tu vlastně jde. Pojďme si tedy nejdříve logicky srovnat pár nerovnic a výroků. Síla je genetická. Délka/kvalita tréninku > počet midichlorianů. V duelu jediové se stejnou délkou tréninku vítězí ten s vyšším počtem midichlorianů. (v ideálních podmínkách) Čím více midichlorianů, tím rychleji se člověk učí sílu. Tak a teď si to shrňme: Anakin-Luke-Kylo → linie geneticky potenciálně nejsilnějších Force-userů

Anakin- trénink začal později, ale geneticky je talent a nepotřebuje tolik času co ostatní (není jen pro srandu vyvolený), neporazitelný Jedi (časem určitě) později extremně mocný Sith z Baneovi linie Schopní ho zabít jsou: Yoda, Dooku, Qui-gon, Obi-wan proč? Yoda je pro něho v jeho prozatimním věku příliš zkušený (ale později by ho už zabil) + on a ti ostatní jsou z linie Mistr-Padawan, učí se stejný styl boje (pro některé- ano existuje jich víc) Ataru, Anakin by později porazil každého, možná až jedinou vyjímku Obi-wana – je to jeho mistr a zná jeho největší slabiny.

Luke- zase geneticky se vyrovná, krátký trénink s Yodou (v porovnáním s Anim určitě), důvodem porážky Anakina je… světe div se! jeho láska k synovi a drží se zpátky, radši sám umře, proto ho Luke „porazil“.

Kylo- bonusové body díky genetice, trénink se oficiáně neví, ale pokud to Luke dělal dobře, tak je trénoval od mala tzn. vzhledem k pozdějším událostem, že „zničil novodobý řád“ mu muselo být aspoň 15 tj, aspoň 8 let základního tréninku + pozdější trénink temné síly, vypadá minimálně na 20, takže dalších 5 let tréninku, sečteno 13 let tréninku.

VS

Rey- pamatuje si, že na Jakku je od mala, tzn. že prošla výcvikem jen několik let, kdybysme brali, že má vymazanou paměť od doby, kdy Kylo zničil řád, tak cvičila 8 let. A teď trochu spekulace – Kdyby byla Lukova dcera, šance se vyrovnají díky genetice, ale Kylo pořád cvičil déle. Kylo vyhraje.
Kdyby byla Kenobiho vnučka, ikdyž pevně věřím, že Obi-wan byl skvělý Jedi, proti Síle rodu Skywalkerů je slaboch. A zase Rey cvičila méně než Kylo. Kylo určitě vyhraje.

Takhle by to mělo být, kdyby sme to brali podle čísté filmové logiky. Samozřejmě se do toho musí zakomponovat speciální prvek zvaný americký sračkoidní happyend alá ikdyž jsme vám celou ságu tvrdili, že nepřátelé mají esa v rukávu, my si je z hovna uděláme taky!.

#61 WishForMe #68 Tomi Lee Morpheus
7.1.2016 | 22:17:40
svina

Abych se ještě doplnil, tvůrci mají tak svázané ruce, že nemají jinou možnost než Rey Skywalker, ta má pořád nějakou šanci (ikdyž malou), jinak celý vesmír pozbyde logiky a můžeme se těšít na kačera Donalda v TIE

7.1.2016 | 22:24:40
WishForMe

#59 svina: Čistě dle tréninku by měl Kylo pravděpodobně vyhrát to by ti tady spousta lidí asi potvrdila, ale musíš zase vzít v potaz, jak už je to mnohokrát napsáno, že Kylo byl docela těžce zraněn z kuše od Chewiho, která byla dříve ve filmu ukázána jako velmi silná střelná zbraň, dále byl zraněn v souboji s Finnem i když ne tak hrozně a potom tu máme jeho psychickou stránku kde zrovna zabil svého otce což i kdyby ho neměl rád pořád to s ním něco udělá a taky je celý film ukázano že je rozpolcen mezi dark/light side. Ještě tam je pak řečeno, že ani nedokončil svůj trénink. Shrnuto a potrženo v tom stavu v jakém byl Kylo mohl být rád, že porazil toho „blbého“ stormtroopera, natož tak někoho kdo je pravděpodobně jak ty říkáš geneticky velmi silný v síle.

#62 svina
7.1.2016 | 23:09:27
svina

#61 WishForMe: Tak za mě subjektivně, by voják, kterému vyloženě nelezou střeva z břicha by měl stále vyšší šanci zabít vesničana bez výcviku. A převedl bych to i na Star Wars, sice podrobný trénink nikde nebyl, ale vzhledem k tomu, že jsou inpirováni mnichy, kteří se učí přijímat bolest zcela běžně a to nemluvím ještě o tom, že bolest se využívá k posílení temné Síly viz. např. Darth Sion (v canonu sice už není, ale podle canonického popisu Síly temné strany, kde se píše, že defakto všechny negativní emoce posilují Sílu, tak Siona můžeme brát jako precedent.

8.1.2016 | 19:11:46
dovahkiin

kdyby byl Snoke Plagueis, což nejspíš neni, tak by Rey mohla být další „Anakin“ tedy vytvořená, Luke jí našel a schoval na Jakku, kde jí ani Snoke nenašel, ale Kylo pak zjistil že je to ona, Snokův výtvor, haha

#64 svina
8.1.2016 | 19:52:02
svina

#63 dovahkiin: to by bylo možné…

ale stejně by byl nejlepší plot twist, kdyby se zjistilo, že Kylo je bojovník světla a je jen v utajení, aby zabil Snoka :D

#65 dovahkiin
8.1.2016 | 22:22:04
dovahkiin

#64 svina: že by v utajení zabil chlápka na mostu? :D tomu nevěřim, to by musel být už hodně ponořenej do utajení, pravej agent v drogovy kartelu :D

#66 svina
9.1.2016 | 0:08:02
svina

#65 dovahkiin: no jasně, existuje snad vyšší ukázka loajality než zabití rodinného příslušníka? Snoke by si myslel, že určitě je na jeho straně. Han byl jen nezbytná oběť :D

9.1.2016 | 9:58:10
hollman

Jako to, že je Rey dcerou Lukea, to je hodně pravděpodobné, vzhledem k tomu, že v jednom z trailerů úplně první slova byla „The Force is strong in my family. My father has it. (záběr na helmu Dartd Vadera) I have it. (záběr na Lukeovu robotickou ruku šahající na R2-D2) My sister has it. You have that power too.“ A teď, když se ví, že síla provází právě Rey, je možné, že se v tom traileru mluvilo o ní.

9.1.2016 | 12:07:01
Tomi Lee Morpheus

#59 svina: KYLO nieje LUKOV syn, a Leia v ziadnom filme svoju silu netrenovala, takze jej syn ma polovicku NETRENOVANEJ SILY a polovicku rebelskych genou Hana Sola.) dalej spojlerovske info…

KYLO REN – nemal šancu porazit REY, pretože KYLO:

  1. dostal rozkaz priviest REY živú,
  2. sám povedal že Rey MÁ VAČŠIU silu ako on
  3. bol raneny
  4. bol EMOČNE rozhodený, a) smrť jeho otca mu zabezpečila oddanosť temnemu šefovi, ale nepriniesla mu žiadny pocit NARASTU SILY, práve naopak vzápeti obdržal strelnú ranu, čo mu na viere v temnú stranu sily nepridalo, b) emočne bol to nervák ktorý ako spravny tínedžer keď nieje po jeho tak vybuchne ako sopka, takže, ked s mučením REY neuspel tak si prestal veriť, a SILA je o pozitívnom myslení, takže súboj s REY prehral už dávno vo svojej hlave.
  5. nevieme či KYLO mal nejaký trening s měcom, a už vobec nevieme či proti niekomu niekedy bojoval na život a smrť, v každom prípade si veril natolko že podcenil všetko hore uvedené, a jeho prejav skor posobil ako keby sa REY iba hral, ako mačka s myškami!
  6. KYLO bojoval len pre splnenie rozkazu (mal REY zajať, čo je daleko ťažšie ako ju len zabiť,) zato REY Bojovala o život, takže SILU využila efektívnejšie.
  7. KYLO si boj s FINOM užíval, a až ked zistil že tréning a odhodlanie stromtropera je na úrovni, tak ten boj rýchlo ukončil.

prečo REY vyhrala: REY jej geneticky potencial je neznámy takže može byť stvorená ako ANAKIN, čím akehokolvek bojovnika predčí o triedu, ale film jasne hovorí o tom čo sa deje:)

  1. KYLO pri mučení REY v nej nechtiac prebudí silu REY vtedy do Kylovej mysli zaseje strach
  2. Kylo vo filme sám varuje že čím dlhšie bude na slobodde, tým. bude nebezpečnejšia
  3. REY sa na Jaku neflákala, ale tvrdo na sebe makala, kedže dokázala porazit dvoch zlodejov;)
  4. Rey nieje obmedzená dodržiavaním nejakého kodexu JEDAYOV, takže pri boji o život svoj a Fina bojovala aj za Hana Sola a všetkých ostatnych. Čiže využila celé spektrum sily.
#69 dovahkiin #71 svina
9.1.2016 | 14:17:58
dovahkiin

#68 Tomi Lee Morpheus: s většinou souhlas víceméně, jen že má polovicku netrenovanej sily, na tom nezáleží, i kdybys byl potomek yody, tak když budeš na výcvik kašlat tak z tebe nikdy nebude ani jedi na úrovni padawana, jde o ten potenciál, leia měla uplně stejnej potenciál jako luke, akorát ho nevyužila, nicméně má ten potenciál smíchanej s geny hana, ale celkově tahle teorie že přesně dědíš stejněj potenciál na ovládání síly jako mají rodiče je podle mě ne uplně správnej, minimálně bude hrát roli i nějaká přirozená odchylka, i teoretické dítě yody nemusí mít vůbec sílu, kdyby totiž měli sílu jen lidi co měli sílu i jejich rodiče, tak by všichni co mohou ovládat sílu přirozeně časem vymřeli, vzhledem k tomu že Jedi se nesměli citově vázat a mít potomky, i když by existovalo třeba 5% co by šlo rogue, tak by to nestačilo

#70 frozenbee
9.1.2016 | 14:44:23
frozenbee

#69 dovahkiin: no, nabízí se i další zajímavé teorie, a to že je buď ženský klon Luka z té useklé ruky (proto ty schopnosti + vize s mečem + síla) a nebo je to reinkarnace Anakina (aka chosen one – celá sága není o Anakinovi ale o vyvoleném), což dává dost smysl (volání meče (je její), vize s mečem – Cloud City – první krok Vadera ke světlu, Vaderovo dýchání, hlasy Yody a Obiho + super Síla)

Obě teorie by jí dali výrazně na vrch proti emo Kylovi… https://www.youtube.com/watch?…

#72 svina
9.1.2016 | 19:17:15
svina

#68 Tomi Lee Morpheus: Co tady vymýšlíš? Já tu napsal tvrdě doložená data na základě canonu a ty tu píšeš spekulace, které nemají ani valnou logiku. Jako nezlob se na mě, ale tvé některé výroky jsou k smíchu. Že Rey se neflákala… a Kylo co? Ten hrál asi fotbal ne? Jestli si viděl jen 6 epizod SW a hraješ si tu na experta, tak nemá smysl s tebou debatovat.

#74 Tomi Lee Morpheus
9.1.2016 | 19:55:34
svina

#70 frozenbee: Hmm mě to přijde moc překombinované jako můj plot twist v komentáři #64, jako zajímavé by to bylo :D

9.1.2016 | 19:57:36
Hoot77

Co když za Rey „může“ Církev Síly? Viz. přítomnost Lor San Tekka na Jakku. Jedie uctívají a věří v jejich návrat. Tak proč tomu trochu nepomoct? :-)

10.1.2016 | 12:09:41
Tomi Lee Morpheus

#71 svina: tvrde dolozena fakta;) naozaj? takto bavime sa o filme, alebo o fyzike? mozno nevies(čo je pre teba ta lepšia varianta), ale IV epizoda bola mierne zmenena po natocení I-III, takze smola, s kanonom ani s logikou sa neohanaj,)

G. Lukas ma proste silu menit svoj svet ako uzná za vhodné, predpokladajme že je to majster logiky ala šachový velmajster a jeho príbehy sú LOGICKY KONZISTETNÉ, tak stále pre filmového diváka sa možu stať nelogické pretože pokial nepoznáš všetky premenné nedostaneš rovnaký výsledok.

filmový jazyk má svoje úskalia a pre zachovanie priazne, efektu, emocii adt. sa Vždy časť deja filmu vystrihne, režisér má film napozeraný až pokrk, takže sa lahko stane že NIEKTORE veci SA MU ZDAJÚ TAK samozrejme, že ich z filmu dá preč. ako exspisovatel som sa s týmto problémom trápil často, buď tam dáš všetko a otráviš mnohého čitatela tým, alebo niečo nedovysvetluješ a tak zas znechutíš tu druhú časť.

Emo Kylo proste nemal šancu a može byt rád že si zahrá v dalšom pokračovaní.) ale Pozri sa do histórie, kde najdeš kopec NELOGIČNOSTÍ – keď hrstka porazila velké armády,)

Ak nedokážeš pochopit a vstrebať, že svet (ludia stroje kvantova mechanika) neskáče ako TY si myslíš že by mal, tak držím palec budeš to mať v živote velmi tažké.

#75 svina
10.1.2016 | 22:40:06
svina

#74 Tomi Lee Morpheus: 1. Napsal jsem to, jak BY to mělo být, tj. podmiňovací čas.
2. Kdyby Lucasovi patřil LucasArts a dělal by s filmama blbosti, tak bych to respektoval i kdyby se mi to nelíbilo, protože on je tvůrce universa.
3. Nevím, co má fyzika společné s příběhem, ale dobře – nemáš co říct, tak vaříš z vody.
4. Jsou to doložená fakta na základě canonu, jestli v učebnici fyziky budeš hledat midichloriany, tak hodně štěstí. Nemá smysl řešit, proč Force-users umí skákat do 6 metrů apod.

PS: Aspoň si pořádně přečti můj komentář, když na něj chceš reagovat.

11.1.2016 | 15:16:29
Tomi Lee Morpheus

varím s kvantovej vody:) fyzika ma spoločné s akymkolvek filmom to že, existuje istá oblasť vedy ~ Kvantova fyzika ktorá ide proti zdravému rozumu (takzvane strasidelne posobenie na dialku – bellove nerovnosti), a čo to má s filmom spoločné? To že film a fyzika sa neriadia našimi predstavami o tom ako by mali veci (svet/film) fungovať.

Ty proste predpokladaš že poznáš všetky zákonitosti SW sveta a teda dokážeš predpovedať spravanie vecí a bytostí, ja argumentujem tým, že ani v našom svete to nikto nedokáže ~ respektive to ani troreticky nieje možmé.

A to tu nemáme hyperpohon, mimozemštanov a ani všeprestupujúcu SiLA, ktorá je podla mna vo svete SW rovnako záhadna ako KVATOVÁ MECHANIKA v tom našom.

potom je tu ešte fenomén ludského mozgu, ktorého výkon ~ spolahlivosť a chybovosť je priamo umerná tomu, ako sa vyspiš, čo si jedol, aké je vonku počasie, ako s tebou komunikuje okolie, tvoje skúsenosti, tvoje obavy, tvoj zdravotný stav a hlavne tvoje Emočné rozpoloženie. (isto si už počul že rozčúlený človek koná nelogicky)

Keď si taký znalec SW SVETA, tak mi prosím prezraď ako SiLA funguje ~ na kolko percent ju vie človek využit, keď je človek štastný, naštvaný, namyslený, sebavedomý, pod tlakom, má strach, bojuje o život?

Ja ako amater fyZik a psycholog si myslím, že akékolvek nelogické konanie osob sa dá vždy vysvetliť, jedíne na čom záleží je či chceš film potopiť, alebo ho obhájiť.

tak napríklad: SW1–7 často je kritizovańa neschopnosť Stormtrooperov niečo trafit;) ak si negatívny, tak – režisér nebol schopný natočit realnu prestrelku, alebo ak si pozitívny, tak + vsšeprestupujúca SiLA fandí kladným hrdinom tak, že ovlivňuje poddajnú myseľ nepriatelov – čiže zelený mozog je touto silou ovlivnený a znemožnuje mu presne zamieriť.

SW1 2vs1 nieje fér, preto dokáže najprv zlosyn zabiť klladnú postavu, ale po vyrovnaní síl už sila je s kladnou postavou.

SW3 Yoda vs Palpatin konči nerozhodne lebo Sila sa nevie rozhodnúť či je lepšia demokracia=ko­rupcia, alebo tvrdá a ferová ruka impéria;)

SW5 Luk vs DV, tam je jasné že sila je na strane DV, pretože Luk ho chce zabiť, kdežto on chce len svojho syna strateneho získať spať;)

SW7 Kylo vs Rey & Finn, hned na úvod SiLA odstrani nefér súboj, aby neskor dobru umožnila vyhrať;) a to ten Kylo je riadny nervák a ešte aj zranený takže sila je aj není sním podla toho ako sa práve Kylo cíti. zato v Rey sa SiLA prebúdza lebo sa stáva kladnou postavou…

#77 svina
11.1.2016 | 23:05:15
svina

#76 Tomi Lee Morpheus: Tak znovu, ve fantasy nemůžeš hledat přesnosti na základě fyziky, na nelogičností se to hodí na Sílu, to je to jak už jsem psal dříve „speciální prvek zvaný americký sračkoidní happyend“ ve filmu vždycky musí zvítězit dobro, protože je to 12+ a děti musíme „vychovávat správným směrem“. Jak Síla funguje, to je na celý článek, tak si ho přečti na wookipedii. Jako amatér psycholog bys pohořel, protože nic není černobílé, lidé jako já s kritickým myšlením chtějí objektivně hodnotit. Např. osobně velmi nesnáším Kpt. Ameriku, nicméně filmům bych dal 7–8/10, protože nehodnotím jen hrdinu, ale film jako celek pomocí analýzy a hodnotím práci kostýmů, scénáře, kvality herce a samozřejmě dojde i na postavu. A jelikož tak trochu fušuju do fyziky, mám takový dojem, že se tu oháníš pojmem, kterému ses naučil tak akorát v dokumentu. Chci, abys sem napsal konkrétně, kde tu chceš použít kvantovou fyziku se spojením SW. Děkuji pěkně

13.1.2016 | 23:32:55
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama