The 100
90/100 - 818×

The 100

Post apokalyptický scifi seriál stanice The CW. Lidstvo bylo zničeno nukleární válkou, která vyhubila téměř vše živé na planetě. Nyní skoro po sto letech je vyslána expedice čítající stovku mladistvých delikventů, aby zjistili jestli je Země znovu obyvatelná.

USA | 2013 | Ukončeno
vysílání
7 sezón | CW | 43 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
hrají
Bob Morley (Bellamy Blake), Eliza Taylor (Clarke Griffin), Thomas McDonell (Finn Collins), Devon Bostick (Jasper Jordan), Richard Harmon (John Murphy), Christopher Larkin (Monty Green), Marie Avgeropoulos (Octavia Blake), Lindsey Morgan (Raven Reyes), Eli Goree (Wells Jaha), Paige Turco (Abby Griffin), Isaiah Washington (Thelonius Jaha), Henry Ian Cusick (Marcus Kane), Dichen Lachman (Anya), Adina Porter (Indra), Alycia Debnam-Carey (Lexa)

Postřehy k finále Perverse Instantiation (Part II)

Postřehy k finále Perverse Instantiation (Part II)

Máme za sebou třetí sezónu a je třeba si vše zrekapitulovat a připomenout, co jsme se vlastně dozvěděli ve finále. Jaký bude mít konec série vliv na řadu čtvrtou? A jak dopadla Indra s Roanem?

40 0
22.5.2016

Jak dopadl Roan a Indra?

I když finálová epizoda měla dvojnásobnou délku, bohužel nedokázala odpověď na všechny otázky, které nás budou trápit do začátku příští řady. Nejistý osud visí nad Indrou, která sice přežila výbuch z minulé epizody, ale ve finále jsme jí neměli možnost vidět. Údajně by měla být v pořádku, ale na definitivní potvrzení si budeme muset počkat.

Mnohem větší otazník visí nad Roanem, který byl postřelen rovněž v minulé epizodě. Bohužel nevíme, jestli král Ledového národu přežil. Jeho stav se ve finále vůbec neřeší. Roan se stal poměrně rychle oblíbenou postavou (nejen u nás na Edně), proto by byla škoda ho tak brzy zabíjet, když toho nestačil tolik předvést. Nutno dodat, že třetí série byla celá ve znamení zabíjení oblíbených postav (Lexa, Lincoln).

(Indra se obětovala pro Marcuse, přežila? Foto: CW)

Budoucnost Zemšťanů

A.L.I.E. dokázala velice silně ovlivnit jak Zemšťany, tak přeživší z Arkádie. Zemšťani ztratili svou velitelku Ontari a moc temnokrevných jim nezbývá. Je možné, že po zkušenostech s umělou technologií opustí od tradic, a v příští sezóně se dočkáme zcela jiné velitelky, která do sebe nevloží Plamen. Nedůvěra Zemšťanů v jakoukoliv umělou technologii by se zdála zcela oprávněná. Navíc zjištění, že jejich Plamen byl pouze další technologií a ne poselství Bohů, jak si původně mysleli, Zemšťanům zcela překopává jejich tradice a hodnoty.

I když většina klanů Zemšťanů byla ovládána A.L.I.E., Ledový národ zřejmě pod jejím vlivem nebyl. Pokud Roan skutečně zemřel, Ledový národ společně s Ontari přišel o dva zkušené velitele, a uvidíme, jakým směrem se tento brutální klan v příští sezóně vydá. První díly třetí série dokázaly, že tento národ má rozhodně potenciál k vyprávění dalších příběhů.

(Kdo usedne na trůn příští sezónu? Foto: CW)

Město světel

O Městě světel se hovoří již od druhé série a až do začátku třetí jsme si pod tímto termínem neuměli nic představit. Uměla inteligence A.L.I.E. se před 98 lety rozhodla zničit svět a nyní po tak době plní lidmi své imaginární město, kde neexistuje bolest. Město je plněno pouze z důvodu, aby A.L.I.E. měla nade všemi kontrolu.

Clarke se dostaneme přímo do epicentra Města světel, kde se nachází zázračný vypínač, který dokáže deaktivovat umělou inteligenci (aneb klišé ze všech ostatních seriálů, viz. v nedávné době seriál Revolution a epizoda Dreamcatcher s nanity). Samotnou otázkou ovšem zůstává, proč je Lexa ve Městě světel?

Když zemřela v epizodě Thirteen, neměla v sobě šip a tudíž se nemohla dostat do Města. Nabízí se odpověď, že každá původní velitelka, která kdy měla uvnitř sebe A.L.I.E. 2, se automaticky po smrti přesune do Města světel, kde slouží jako jakýsi narušitelé původní umělé inteligence. Proto se zřejmě Clarke setkala i s vůbec první velitelkou Zemšťanů Beccou.

(Do Města světel jsme se pořádně dostali až ve finále. Foto: CW)

Okno pro čtvrtou sérii

Jak už to většinou bývá, na konci finálových epizod většinou dostaneme malé vodítko, čím by se mohla zabývat řada příští. Malé boje jsou už za námi, nyní je třeba se přesunout na větší hřiště. V příští sérii půjde o záchranu celého světa, kdy vybuchlé elektrárny začínají hořet a úroveň radiace stoupá po celém světě. Země tedy bude do šesti měsíců zcela neobyvatelná.

Pouze 4 % povrchu zemského bude obyvatelným a v příští sérii zřejmě půjde o to, najít ty 4 % či zastavit celosvětovou katastrofu. Samotná 4 % nejsou příliš moc, ale samotná čísla mohou klamat. 4% z celkové světové rozlohy je například většina území Ruska, takže pokud to dopadne pro hrdiny v seriálu dobře, s trochou štěstí bude právě celá Amerika právě tímto obyvatelným územím.

Zřejmě také v další sérii budeme sledovat, jak se postavy vyrovnávají se svými činy, které udělali pod vedením A.L.I.E. Nejzajímavější asi bude sledovat osudy Jahy, který si ve druhé sérii myslel, že nalezení Města světel je jeho životní poslání, a prakticky v celé třetí sérií jsme neviděli jeho skutečné já. Se svými démony bude muset bojovat i Abby, Kane či Jasper.

(Clarke, A.L.I.E. a Becca spolu ve Městě světel. Foto: CW)

V dalších dnech rozhodně zůstaňte s námi. Budeme porovnávat druhou a třetí sezónu v jejich odlišném ponětí, dále čekejte další aktualizaci postav a další novinky ze ohledně čtvrté série. Nechť se znovu shledáme.

Diskuze /37

komja

Upřímně si myslím, že Jasper se picne do hlavy :D

#32 Jessstjames
22.5.2016 | 18:34:53
evaval

Lexa i Becca byly v Plameni, takže byly součástí Clarke takže mi přijde celkem jasné tak se do CoL dostaly aniž by si braly čip.

#3 LCEM #4 JakeCameron
22.5.2016 | 18:37:29
LCEM

#2 evaval: přesně tak

Lexa byla další způsob jak plamen chránil Clarke. No jsem zvědavá jak ostatní přijmou Jahu zpět jestli vůbec. A pak bude dosti zajímavé kdo bude novým kancléřem či kancléřkou?? A nová Heda?? Zda se Grounders spojí už definitivně s lidmi z Archy nebo si budou furt hrát každý na svém písečku -D -D

redaktor
22.5.2016 | 19:07:47
JakeCameron

#2 evaval: presne tak! :)

22.5.2016 | 19:11:05
Dope.Tonic

Jak s jistotou víte, že si příští velitelka nevezme plamen? Jasper se picne, s tím souhlasím. Octavia šla pravděpodobně hledat Indru, snad nevyvede nějakou hovadinu, když Pika konečně zabila (Nepřekvapilo by mě, kdyby se stala Octavia nebo Indra velitelkou zemšťanů). No a pak by nám mohli konečně zemšťané a nebeský začít pořádně spolupracovat, aby přežili. Raven by si mohla vzít plamen a trošku ho prozkoumat, přeprogramovat nebo tak něco, aby ostatním pomohla přežít.

#8 tom99
22.5.2016 | 19:18:49
Engeneer

Ta bezpečná oblast bude těžko Severní Amerika. Bude to oblast, která je nejdál od nejbližších elektráren, což by mohla být tak Antarktida. Nikdy jsem nepochopil, proč brali Beccu jako boha? Vždyť se vrátila na Zemi dva roky po dopadu atomovek, všichni co do té doby přežili si museli pamatovat, že existovali nějaké vesmírné stanice. Ohledně Roana, herec právě vyjednává o smlouvě na 4. sérii, takže jestli se domluví, tak přežije :-)

22.5.2016 | 19:31:38
Engeneer

A proč by nějaký velitel měl být? Mě by se líbilo, kdyby se koalice rozpadla a každý kmen byl za sebe :-) Občanská válka, politika, těch možností je mraky :-) a pak přijedou Evropané a vymlátí je všechny (ehm GoT) :D

22.5.2016 | 19:34:30
tom99

Námětů, jak by to mohlo pokračovat, je opravdu spoustu. Seriál má stále potenciál, zápletka, že by se měl zachraňovat svět, se mi až tak nezamlouvá.

#5 Dope.Tonic: To nevíme, pouze tipujeme. Zemšťani měli Plamen za boží dílo a nyní ví, že to je technologie, kterou vyrobili lidé ve vesmíru, které zase až tak moc nemusí. Tak by nemuseli souhlasit, aby další jejich velitelkou byl někdo, kdo bude mít v sobě výrobek od lidí z vesmíru.

webmaster
22.5.2016 | 19:53:55
Sindar

myslim ze by serial byl lepsi kdyby se vic zabyval nejakou politikou a valkou mezi klany nez umelou inteligenci nebo celosvetovym problemem s radiaci :/

#16 mastrx
22.5.2016 | 20:23:53
mmm273

„I když finálová epizoda měla dvojnásobnou délku“

WUT ? ved mala 40 minut ako kazda ina.

#12 tom99
22.5.2016 | 20:34:08
mmm273

„Když zemřela v epizodě Thirteen, neměla v sobě šip a tudíž se nemohla dostat do Města. Nabízí se odpověď, že každá původní velitelka, která kdy měla uvnitř sebe A.L.I.E. 2, se automaticky po smrti přesune do Města světel, kde slouží jako jakýsi narušitelé původní umělé inteligence. Proto se zřejmě Clarke setkala i s vůbec první velitelkou Zemšťanů Beccou.“

Takisto toto je zcela mylne. Ako uz bolo povedane „plamen te ochrani“, tj clacke sice bola v city of light vdaka cipu, ale mala v sebe este aj plamen, a tedaaj „mysel“ lexy.

22.5.2016 | 20:37:16
tom99

#10 mmm273: První část finále už byla už minulý týden. Započítal jsem to do toho.

webmaster
22.5.2016 | 21:04:09
Yalka

Největší koncentrace jaderných elektráren je na východě USA, v Evropě a Japonsku. USA určitě nebudou ten šťastný kousek Země, kde by nehrozila radiace. Právě naopak Polis, Arkadia, TonDC, celá ta oblast, kde se The 100 odehrává, je jedno z horších míst. Čistě hypoteticky, mohli by se snažit dostat na jih Austrálie nebo na Nový Zéland, kde jsou dobré podmínky k životu (podnebí atd.) a nejsou tam žádné jaderné elektrárny (aspoň v roce 2016 tam nejsou a do roku 2052 se zřejmě moc nezměnilo).

22.5.2016 | 22:17:52
scalyova

indra ževraj vysela na kríži

22.5.2016 | 22:18:23
Yalka

Ještě k článku: podle mě byla funkce velitele/velitelky před Lexou spíš náboženská a soudní, než vojenská. Bylo několikrát zopakováno, že Lexa je první velitel, který sjednotil 12 klanů. Že se ta osoba jmenuje velitel, je víceméně náhoda (tento nápis byl na skafandru Beccy, půjčila si skafandr kapitána). Nesouvisí to s vojenskou funkcí. Já tipuju, že Becca funkci ustanovila, aby zachovala čip a jeho obsah. Takový náboženský kult je docela efektní způsob, jak něco uchovat i na tak hnusném a nestabilním místě, jakým se Země po apokalypse stala. Svatyně v Polis, rituály (hlavně ascension), kněz (fleimkappa) a samotný nositel/ka plamene… Potřebují teď zemšťané na něco velitele?

22.5.2016 | 22:30:39
mastrx

#9 Sindar: Toto téma se řešiilo první dvě celé řady a polovina třetí . Nemyíš že by to bylo to neustálé téma ú avné. Já jsem naopak rád že se tvůrci snaží najít jiný děj pro každou řadu. Aspoň to není stále dokola opakující problematika Vždyť už ve třetí řadě to bylo otravné ty neustálé dohady grounders vs. sky people.

#17 Raya
23.5.2016 | 9:27:56
Raya

#16 mastrx: souhlasím s tebou

23.5.2016 | 12:49:34
StrejdaMorty

Ta zápletka s jadernyma elektrarnama je blbost. Dneska jsou elektrarny konstruovany tak, aby odolaly i přímý sabotáži či utoku a radiace zamořila co nejmenší okruh. I kdyby bouchly všechny naraz, zamoření nebude nikdy tak velky, aby pohltilo větší část země. Dneska je to řešene tak, že buď sam system nebo člověk zatavi reaktor wolframovyma tyčema, jakmile je potvrzena hrozba.

#20 DebiQue
23.5.2016 | 15:05:20
necky

Když se bavíme o těch 4% plochy, koncentrace jaderných elektráren je jedna věc, ale globální cirkulace atmosféry je věc druhá. Už v seriálu zmínili radioaktivní déšť. Radiace bude roznášená po celé planetě, takže polohy elektráren nebudou tím hlavním faktorem. A pravděpodobnost, že by těch 4 % obyvatelné plochy s čistým zdrojem pitné vody trefil zrovna pevninu (ne oceán ~71 % plochy Země, ani už dnes neobyvatelné části planety) je dost malá. Ještě, že se díváme na science fiction a stát se může cokoliv. (mně vychází jediný logický závěr: utéct opět do vesmíru…)

23.5.2016 | 15:05:52
DebiQue

#18 StrejdaMorty: to, ze elektrarne maju scenar, ako zabranit katastrofe za normalnych okolnosti je jedna vec. Druha je ako by to naozaj bolo, keby predtym padli atomove bomby. Zober si ako to vyzeralo vo Fukusime pred par rokmi, a kolko pomoci z vonka elektrarne bolo potrebnej na zastavenie sirenia radiacie. Ked si predstavim, ze kazdy mal uplne ine problemy po dopade atomovych bomb, tak je celkom mozne, ze nikto neriesil co s elektrarnami. Problem je aj v tom, ze vsetky elektrarne potrebuju zdroj vody na chladenie. Pokial ich nikto nespravuje, a ich funkcnost je obmedzena, potom hrozia problemy s prehrievanim elektrarni. Takze az taka blbost to nebude, pravdepodobne sa to nejako rozumne vysvetli ;)

#21 StrejdaMorty
23.5.2016 | 15:29:29
StrejdaMorty

#20 DebiQue: duvod proč fukušima měla únik bylo zemětřesení, který narušilo reaktor a vznikla tam serie řetězovych reakci. Kdyby bylo jen Tsunami tak se nic nestalo. Elektrarny jsou chraněny jak jsem psal výše i proti samotny sabotáži jak automatizovanym systemem, tak člověkem (u fukušimy byl označen jako fail samotny člověk a ne system). Doporučuju si něco zjistit o wolframovych tyčích, ktery právě chrání samotny reaktory a jak funguji. V jejich případě použiti je nějaka voda na chlazeni fuk, v případě nouze okamžitě zatavi reaktor a ten tim ukončí štěpení. Story o tom, že jaderna elektrarna „hoří“ sedm let do atmosfery a následně vybuchne se zamořením celý země je prostě blbost.

#22 Raya #24 DebiQue #25 DebiQue
23.5.2016 | 15:45:39
Raya

#21 StrejdaMorty: Na druhou stranu se ale tady pohybují v seriálovém světě . Ne reálném. Bavíme se tady o scifi seriálu. Sice teda nejsem žádný expert, ale troufám si odhadnout, že i umělá inteligence co se rozhodne zničit svět a naverbovat si lidi do CoL , není moc reálná. Takže já nějak nevidim problém v tomhle :D … já teda tomuhle absolutně nerozumím takže sama bych v tom nesrovnalost stejně nikdy nenašla , ale ty působíš že se v tom vyznáš, tak předpokládám že budeš mít pravdu :D

23.5.2016 | 17:08:00
Radouss

Moc to resite :-D je to jen serial a ten logickej byt nemusi do uplne vsech podrobnosti :-D

23.5.2016 | 17:33:48
DebiQue

#21 StrejdaMorty: takze nie je mozne, ze by jadna z tych atomovych bomb dopadla na citlive miesto v okoli atomovej elektrarne? V nromalnom svete v normalnej situacii sa to stat moze, ale pri atomovej vojne nie? :) Ako ja nehovorim, ze je to cista pravda, len spochybnujem to, ze by to nebolo mozne..

#27 pozitkar
23.5.2016 | 21:00:27
DebiQue

#21 StrejdaMorty: lus este berte do uvahy moznost, ze si to ALIE na Clarke vymyslela, oklamala ju, s cielom aby ju presvedcila, paku nepotiahnut… :) Mozno samozrejme nieco z nejakej elektrarne hrozi, ale zase nie tak dramaticky ako to bolo povedane…

#27 pozitkar
23.5.2016 | 21:09:06
DebiQue

Co sa tyka stvrtej serie, berte do uvahy, ze podla knihy sa prva seria odohrala v priebehu niekolkych tyzdnov, a druha je zrejme ze detto. Takze 6 mesiacov je sakra dlha doba… Co sa tyka tej viery, ze teraz by uz konecne mohli zacat zemstane a skajkru spolupracovat, je utopia. Pri pohlade na nas slovensky parlament, a u vas v cechach to nie je o moc ine. Pozriete na to ako sa svet spojil proti islamskemu statu, doteraz si v syrii robia navzajom zle – takzvani „spojenci“. Takze spojenie zemstanov je nerealne. Cast nebude verit tomu, ze nieco vobec hrozi, ina cast sice verit bude, ale aj tak budu medzi sebou riesit politicke boje o moc… Nasi oblubeni hrdinovia Clarke, Bellamy, a spol to budu riesit v podstate sami, a to pravdepodobne tak, ze sa pokusia postarat o najblizsiu elektraren, cim by mohli zmiernit mnozstvo radiacie v oblasti kde sa nachadzaju. Pri elektrarni sa bude nachadzat nejaky menej znamy klan, alebo to bude na uzemi Ladovych, ktori budu elektraren chranit pred zasahmi, ktore by mohli problem s radioaciou vyriesit. Moze to byt znova velmi zaujimave :)

#27 pozitkar
23.5.2016 | 21:10:39
pozitkar

#24 DebiQue: #25 DebiQue: #26 DebiQue: Ses' rozjela děvčico ;-)

#31 DebiQue
23.5.2016 | 21:21:07
The-Killing

A podľa mňa si to A.L.I.E vymyslela a manipulovala s nimi…pretože od nej aj také môžeme čakať..veď je to bola :) umelá inteligencia :) či nie??? :) :)

23.5.2016 | 21:59:15
Adam Frye

Souhlasím, že elektrárny vypadají jako blbost, ale líbí se mi myšlenka návratu do vesmíru. Spíš by byl lepší nějaký civil war mezi klany. Mohli bychom konečně poznat zbytek klanů.

23.5.2016 | 22:19:08
Megan_100

Príchod Európanov ako nového „nepriateľa“ alebo spojenca by mohol byť super štart pre ďalšie série. Trochu mi vadí, že sa všetky seriály točia okolo USA (TWD , FTWD, t100) a zvyšok sveta sa nerieši takmer vôbec, aj keď chápem fakt že sú to americké seriály takže sa na Európu a ostatné časti sveta môžu .....

#31 DebiQue
23.5.2016 | 22:19:44
DebiQue

#27 pozitkar: nie som devcica…
#30 Megan_100: a čo tak rusov zo života cez aliasku? To by sa hodilo… hehe

#33 pozitkar
23.5.2016 | 22:52:33
Jessstjames

#1 komja: upřímně jsem se bála už u toho, jak odcházel, tak že se jde zastřelit…a celkem jsem to čekala, takže když nic nepřišlo, tak jsem byla teprve překvapená :D

23.5.2016 | 23:07:28
pozitkar

#31 DebiQue: Máš fotku baby a neurčité jméno, sorry …

#34 DebiQue
24.5.2016 | 8:12:38
DebiQue

#33 pozitkar: V pohode, fotka baby je fotka mojej najoblubenejsej serialovej postavy :) Nie je dovod na ospravedlnova­nie… :)

24.5.2016 | 12:14:47
Billy the Kid

no jen tak si rozpumpujeme srdíčko a je to :) , díl byl dobrý, no uvidíme co nám přinese další serie, tipoval bych ji na poslední asi budou bojovat sami ze sebou a z ledovým národem :)

25.5.2016 | 7:11:55
theCrey

Perfektní konec 3 série!! :-) už aby zde byla 4 série :-)

25.5.2016 | 19:48:53
GraveHag

Okno pro čtvrtou sérii – pokud by to tak mohlo byt, napadlo me ze ty 4 procenta jsou dejme tomu Aljaska, ktera je cela pod kontrolou ledoveho naroda popripade Kanada. Takze podle me se bude dalsi serie tocit okolo svaru s ledovym narodem.

8.6.2016 | 8:42:20
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav titulků

Epizoda S07E16: The Last War

cz100%
DOKONČENO


Překlad: @Kattharinna, @Jirkem, @mia28
 

Epizodu nezapomeňte ohodnotit v jejím profilu. Diskutovat o aktuálně odvysílané epizodě můžete zde.

Aktualizace postav

Během sedmé řady budeme doplňovat nové i staronové postavy. Proto je určitě nezapomeňte ohodnotit.

Reklama

Novinky

Deset věcí, které byste měli před koncem seriálu The 100 vědět

Deset věcí, které byste měli před koncem seriálu The 100 vědět

Konec se nevyhnutelně blíží. Ještě předtím než se podíváme na finální epizodu, pojďme se podívat na deset nejzajímavějších věcí o seriálu The 100, které jste možná do jeho konce netušili. A správný fanoušek by přeci o svém oblíbeném seriálu měl vědět co nejvíce. Zvlášť před jeho koncem.

Nejoblíbenější postavy

Fotografie

Fotografie

Nepřehlédněte

Narozeniny herců

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama