Damon Lindelof: Znělku první řady jsem miloval, ale...

Damon Lindelof: Znělku první řady jsem miloval, ale...

8.10.2015 15:00


Ve druhé řadě dostali The Leftovers nejen novou lokaci, nové město a postavy, ale i novou znělku. Někteří ji zatracují, jiní jsou nadšeni. Ale proč k této změně došlo a co si o ní myslí tvůrce seriálu Damon LIndelof? To si přečtěte v následujícím rozhovoru.


Řekněte mi, proč jste se rozhodli úvodní znělku změnit?
Řeknu, že jsem znělku první řady miloval. Ale uvnitř, mezi autory a producenty seriálu byl tenhle pocit, který vždycky mám, že kdybych řekl, „Ta znělka je parádní,“ lidi by se na mě podívali a řekli by, „No super. Damon je z toho nadšený, takže mu nebudu říkat, že ta znělka pro mě není,“ nebo „Nelíbí se mi.“ Během vývoje seriálu jsem si to víc a víc uvědomoval – však mě znáte. Nebudu tvrdit, že jsem recenze nečetl. Jistě, že četl. Jsem do té kultury zcela ponořený. Jen proto, že už nejsem na Twitteru, neznamená to, že svoje stránky nesleduju. Takže jsem si vědom toho, co lidé říkají a stále více si uvědomuju, že, ač mně se to líbilo, ostatním ne. A kdykoli někde nevznikne spojení, říkáte si, jestli byste to neměli změnit.

Není to neobvyklé.
Je velkou tradicí, že seriály každou řadu mění úvodní znělky. Některé seriály jako Weeds používají stejnou písničku, ale pojmou to jinak. Totéž dělá The Wire. Takže myšlenka byla, „Co kdybychom změnili úvodní znělku?“ – Já byl vlastně tím, kdo s tím přišel. Pověděl jsem o tom nápadu HBO, mé ženě a některým z autorů. A když jsem to řekl, všichni řekli, „Ano, rozhodně to udělejte.“

Proč myslíte, že se té změny někteří nemohli dočkat? A co vás přesvědčilo, abyste je poslechl?
Já jsem loňskou znělku zbožňoval, ale nemůžu říct, že by nebyla okázalá. A zatímco já jsem poměrně domýšlivý, myslím, že ta znělka se zcela převrátila. A hlavně zcela reprezentovala to, čím už jsme nechtěli, aby šou byla. Nebyla si vědoma sama sebe. Myslím, že nová znělka taková je. Ví, co to je. A je to více v souladu s tím, čím chci, aby seriál byl, nebo čím vím, že být může.

Což je…?
Což znamená, že dokáže vyjádřit závažnost a ztrátu. Ale také dokáže vyjádřit další myšlenky. Můžeme mít usměvavé tváře, na rozdíl od těch úzkostných. Můžeme mít skutečné tváře, na rozdíl od těch namalovaných. Yu and Company, kteří dělali znělku loni, tímhle nijak neznevažujeme. Dokonale vystihli to, čím seriál byl. Ale Angus Wall z Elastic, který stvořil tuto novou znělku – od první chvíle, co jsem to viděl, jsem si hned říkal, „Takhle by to mělo vypadat.“ To neznamená, že The Leftovers budou znělku měnit každou řadu. Ale když jsem tohle poprvé viděl, už na počátku, věděl jsem, že tak by to mělo vypadat.

Jak jste přišli na písničku Iris DeMent z roku 1992 “Let the Mystery Be”?
Přivedl mě k ní jeden z producentů Patrick Markey. Když jsem točil prvních pár epizod, řekl mi, „Hele, víš, kdo je Iris DeMent?“ Řekl jsem, že ne. A on mi poslal klip z Youtube, kde zpívala tuhle písničku a já si pomyslel, „Bože, to je úžasné.“ Slova téhle písně jsou v podstatě vším, co chci, aby lidé cítili z mého psaní. Takže když jsme hledali hudbu, vyzkoušeli jsme snad osm písní, ale žádná se “Let the Mystery Be” nevyrovnala.

Rozhovor byl poskytnut pro vulture.com

Mě osobně nová znělka nijak neuráží a docela se mi líbí nápad. Ty stíny či obrysy, které zbyly z těch, kdo zmizeli, mi přijdou docela trefné. Znělka první řady byla úplně jiná a měla taky svoje, ale hlavně měla výborný hudební podcast, který ve znělce ke druhé řadě, alespoň podle mého názoru, přímo zoufale chybí. Když se podíváte na text písně „Let The Mystery Be“, tak je pravda, že je poměrně trefný. Opravdu se k seriálu výborně hodí, ale to dokážou ocenit tak možná diváci v Americe a ne obecenstvo u nás, jehož větší část textu nerozumí. A nevím, jak to vidíte vy, ale ani styl hudby není zrovna mým šálkem kávy…

Připomeňte si novou znělku a podělte se s námi o své dojmy.

Thumbnail Play icon

Jít na The Leftovers | Jít na Edna


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se přihlaš!