Those Who Kill
69/100 - 11×

Those Who Kill

Na dopadení brutálního a zákeřného sériového vraha potřebujete někoho, kdo dovede uvažovat jako on. Někoho, kdo porozumí jeho temnému já a jeho zvráceným fantaziím. Někoho, kdo zvládne čelit šílenému násilí a strachu. Někoho, jako je detektiv Catherine Jensen, která se snaží pochopit, jak je s vrahem spojená, a také někoho, jako je forenzní psychiatr Thomas Schaffer, který polici pomáhá odhalovat vrahovy tajemné pohnutky. Seriál Those Who Kill je americkou verzí původně dánského seriálu z roku 2011 Den som dræber. V hlavních rolích hrají Chloë Sevigny (American Horror Story), James D'Arcy (Hitchcock, Cloud Atlas) a James Morrison (Revenge, 24).

USA | 2014 | Ukončeno
1 sezóna | A&E, Lifetime Movie Network | 44 minut
Drama, Krimi, Thriller

Recenze pilotu

Recenze pilotu

„Those Who Kill“, seriál stanice A&E, je jasnou známkou toho, že přichází nová éra kriminálních seriálu, kdy už nebude stačit jen odlehčená podívaná, ale bude třeba si dát záležet i na řádném ději a případech. Co jste na seriál říkali vy?

1 0
TheDarkKnight

Přichází nová éra kriminálních seriálu. Na začátku roku se nám představil seriál stanice HBO True detective, na kterém bylo (a stále je) všechno dokonalé – románová struktura, drsný příběh, neobyčejně napsaný scénář, obraz (35mm film jen podtrhuje drsnou atmosféru celého seriálu) a samozřejmě úžasné herecké výkony herců v hlavní roli. Nejsou tomu ještě ani dva měsíce od odvysílání pilotního dílu „True detective“ a na televizních obrazovkách se objevuje další netradiční krimi s názvem „Those Who Kill“. Mnozí byli k tomuto seriálu stanice A&E skeptičtí, jelikož se jedná o remake původně dánského seriálu Den som dræber. Všechny obavy byly však zbytečné.

Pilotní díl sice začal lehce rozporuplně, rychle a nestihl ani řádně představit dvě hlavní postavy (detektiva Catherine Jensen a forenzní psychiatr Thomas Schaffer). Seriál se přes to však rychle přenesl a po několika málo minutách ukázal, jak se točí severské kriminálky. Děj i dialogy se začaly podobat knihám norského spisovatele severských kriminálech Jo Nesbøa (série knih o Harry Holeovi).

Nejenže se Catherine i Thomas nezastavitelně ženou po stopách vraha, bez zbytečných a nudných řečí, které by děj zpomalovaly, ale seriál sleduje i jednání vraha, jehož činy jsou jasně viditelné, jeho tvář odhalena, ale o to děsivější pachatel je, i jeho psychopatické chování, radost z bolesti druhých nebo děsivě se šťastný výraz v obličeji. Vrcholem vystupňovaného napětí je vrahovo proklouznutí Catherine mezi prsty a její následné uvěznění jako oběti.

Co by to ale bylo za seriál bez vztahových problémů? Přestože se v „Those Who Kill“ docela slušně rozjíždějí vztahové problémy, i v tomto se seriál liší od většiny ostatních. Neřeší se zde moc chemie mezi Catherine a Thomasem (alespoň prozatím ne), ale všechna pozornost se upíná na rodinné problémy Catherine.

V dalších dílech by se Catherine měla zaměřit na svého bratra, který záhadně zmizel, a o kterém si myslí, že je mrtev.

Přes obrovské množství detektivních seriálu, které v posledních letech vznikají, se nalezne jen pár takových, které stojí za pozornost. „Those Who Kill“ mezi ně rozhodně patří a nejen to. Tento nový seriál stanice A&E je společně s „True detective“ jasnou známkou toho, že přichází nová éra kriminálních seriálu, kdy už nebude stačit jen odlehčená podívaná, ale bude třeba si dát záležet i na řádném ději a případech. Vypadá to, že se máme na co těšit.

Zdroj: A&E, Lifetime Movie Network