Twisted

Za zabití své tety v 11 letech strávil několik let v nápravném zařízení. Teď se vrací do normálního života, ale svou zabijáckou auru si nese s sebou.

USA | 2013 | Ukončeno
1 sezóna | Freeform | 40 minut

Recenze pilotu (60 %)

Recenze pilotu (60 %)

Novinku stanice ABC Family bychom mohli bez rozpaků nazvat jako teen seriál – jakkoliv sice toto slovní spojení zní příšerně, shrnuje naprosto celou charakteristiku minimálně jeho první epizody. Bude z Twisted ale něco víc, než se dá na první pohled čekat?

2 0
22.3.2013

Když bylo 19. března odvysíláno finále 3. série Pretty Little Liars, následovala za ním i pilotní epizoda novinky, která se však chystá rozjet až v létě, a to společně se startem 4. řady Prolhaných krásek, který je naplánován na 11. června 2013. Touto dřívější premiérou jedné epizody se stanice nejspíše chtěla informovat, jak bude publikum novinku přijímat. Jak bych ji tedy přijal já?

Už v úvodu jsem předeslal, že Twisted spadá naprosto do kategorie teen seriálu a zároveň do kategorie seriálů pro holky. Nechci být nijak genderově nekorektní, ale tohle je prostě holý fakt – ono je tam těch nahých krásných kluků (včetně hlavní postavy) i „normálních“ pěkných holek tolik, že alespoň své věkové kategorii se Twisted určitě zavděčí.

Hned v prvním díle se dostáváme do prostředí té nejklasičtější americké střední školy, jakou si umíte představit. Holky se dělí na úspěšné a hezké královny, anebo na divné (i když hezké) nuly. U opačného pohlaví platí to samé. A přežije jen ten, kdo se bude stýkat s těmi správnými lidmi, bude chodit do té správné posilovny, hrát za ten správný tým a… no prostě klasický evropský obrázek toho, jak taková americká střední vypadá. Už jen to je pro mě prostředí tak ohrané, že vůči němu cítím určitou zášť, kdykoliv něco takového zahlédnu.

Nicméně na tuto střední školu se vrátí 16letý Danny Desai (Avan Jogia – iCarly, Victorious), který byl v 11 letech zavřen do nápravného zařízení za to, že zabil svou tetu. Toho se staly svědky i jeho dvě dřívější kamarádky Jo (Maddie Hasson – The Finder, God Bless America) a Lacey (Kylie Bunbury). Kvůli tomuto incidentu se ty dvě spolu již nekamarádí. Lacey se povznesla do lepší třídy oblíbených dívek, zatímco přirozená Jo bojuje se svou nízkou popularitou. Když se ale Danny opět objeví na scéně a chce se s nimi opět spřátelit, přivede to celou trojici o něco blíž k sobě.

Holky jsou však téměř jediné, které se s Dannym nějakým způsobem baví, všichni ostatní se ho bojí, vysmívají se mu a nadávají (hned na začátku si vyslouží přezdívku „Socio“ jako sociopat). A když se zjistí, že těsně po jeho návratu se stal hlavním podezřelým další vraždy, jeho reputace tím rozhodně příliš nezíská.

Celý děj seriálu je docela primitivní. Co si ale také slibovat od seriálu, který se snaží udělat ze sebe takovou dospělejší verzi pořadů z Disney Channel. Přese všechnu tu záplavu stupidních klišé se ale přeci jenom ze sebe Twisted pokouší vymáčknout něco víc. Ať už je to vražda tetičky, o které Danny „nechce říct pravdu, protože tím chce ochránit život těch, kteří by se pravdu dozvěděli“, anebo nález zvláštního náhrdelníku, který určitě má své šílené tajemství. Do toho všeho podivného ještě spadá Dannyho matka Karen (Denise Richards – Blue Mountain State, Scary Movie 3), která určitě skrývá něco, co by nás všechny mohlo zcela určitě šokovat.

Přese všechnu žánrovou přepálenost ale Twisted není až tak úplně strašný a nekoukatelný. Mě si na vteřinu získal asi někde v polovině dílů, kdy se doslovně srovnává s Glee, což se dá vyložit buď tak, že scénáristé jsou tak blbí, že jim nedošlo, že když se navážejí do Glee, smějí se tím pádem i sami sobě, anebo jde o tak sofistikovaný vtípek, který se pokouší diváka přesvědčit, že tento seriál bude chytřejší, než jak na první pohled vypadá. To je však asi tak jediné větší plus, které bych seriálu mohl uznat, zbytek se tak nějak ztrácí v hromadě zmíněných klišé.

Jak už ale víme ze všech těch Glee, Pretty Little Liars a High School Musical, ono to klišé funguje. A funguje hodně. Vzhledem k tomu, že hlavní cílová skupina diváků Twisted je naprosto jasná (cool teenageři) a také vzhledem k tomu, že se Twisted bude vysílat hned po úspěšných Prolhaných kráskách, své fanoušky a hlavně fanynky si určitě najde. Seriálový fajnšmekr si na tomto seriálu určitě nepochutná, ale jakmile po 10 minutách sledování pilotu pochopí, že tento seriál nenatočili pro něj, vypne mozkové buňky, rezignuje nad kritickým přístupem a ten zbytek už jenom tak nějak dokouká.

Na promo k seriálu se můžete podívat zde:

Zdroj: Freeform