X-Men
89/100 - 49×

X-Men

X-Meni jsou jedním z posledních komiksů tzv. Stříbrné éry komiksu. Jednu z nejznámějších týmovek světa vytvořil tehdy editor a spisovatel Stan Lee a kreslíř Jack Kirby. Na filmovém plátně se objevili v roce 2000 pod režisérským vedením Bryana Singera.

USA | | Ukončeno
žánr
Akční, Komiksový, Sci-fi
hrají
Ed Skrein (Ajax), Ben Foster (Angel), Zoë Kravitz (Angel Salvadore), Oscar Isaac (Apocalypse), Jason Flemyng (Azazel), Terry Crews (Bedlam), Nicholas Hoult (Beast), Kevin Durand (Blob), Peter Dinklage (Bolivar Trask), Dominic Monaghan (Bolt), Josh Brolin (Cable), Stephen Merchant (Caliban), Dania Ramirez (Callisto), Daniel Cudmore (Colossus), James Marsden (Cyclops)

Je film Logan konzistentní s ostatními filmy?

Je film Logan konzistentní s ostatními filmy?

Již před premiérou filmu tvůrci předem avizovali, že příběh filmu Logan se odehrává v budoucnosti a bude mít s ostatními X-Men filmy pramálo společného. Už z trailerů bylo cítit, že se určitých nesouladů dočkáme. Jak velké tedy tyto nesoulady byly a zapadá film aspoň trochu do celé ságy?

11 0
17.3.2017

Děj filmu se odehrává v roce 2029. Debatovat o tom, zda se příběh odehrává v alternativní budoucnosti, je už nyní bezpředmětné. Hugh Jackman nejdříve novinářům řekl, že tomu tak skutečně je, posléze ho James Mangold opravil, že to není tak úplně pravda. Rozhodnutí je tak spíše na fanoušcích. Snímek je zasazen do budoucnosti a předchozí děj z filmů máme brát spíš jako jakési legendy, které se mohly stát, ale také vůbec nemusely.

Je tedy na divákovi, jak chce celý příběh vnímat. Logan odkazuje na předchozí události, zmiňuje se o nich, takže se v podstatě jedná o důstojné pokračování X-Men filmů. Konkrétně je tak například zmíněn souboj u Sochy Svobody hned z prvního dílu X-Menů. Obecné věci (Xavierova škola, únos Wolverina Strykerem apod.) zůstávají stejné a postavy se o těchto událostech alespoň okrajově zmiňují.

(Logan s malou Laurou. Foto: Fox)

Film nezahýbá do detailů a neanalyzuje události předchozích filmů, spíš se o ně jen tak mezi řečí otírá a podtrhuje děj dřívějších snímků, který moc dobře známe. Některé věci si je navíc schopen divák sám domyslet. Jelikož se příběh odehrává po Budoucí minulosti, můžeme úbytek mutantů ve světě dávat za vinu sentinelům, kteří ve zmíněném filmu zotročili a vyvraždili mutanty.

Největší proměnou asi prošla postava Calibana, kde došlo k výměně herce. Znovu se ale ve světě X-Menů nejedná o nějakou novinku. Přeobsazení vedlejších postav snad najdeme v každém filmu. Caliban se nám poprvé představil ve filmu X-Men: Apocalypse, kde ho hrál Tómas Lemarquis. Místní Caliban z roku 1983 obchodoval s mutanty v Německu. Ve filmu Logan se potkáváme s Calibanem z roku 2029, kde ho hraje Stephen Merchant. Obě postavy, ačkoliv je hrají jiní herci, jsou si vesměs podobné.

Malých nesouladů je ve filmu víc, ale nejedná se o žádné drastické změny. Takový film X-Men: První třída a X-Men: Origins – Wolverine si odporovaly v mnohem více věcech. Zasazovat film do budoucnosti je vždy trochu riskantní, protože nyní filmu nemusí odporovat vůbec nic, ale jak s postupem času budou přibývat další x-menovské filmy, mohou se rozevírat nůžky mezi jednotlivými filmy stále víc a víc.

Diskuze /22

rockysiburger

Otírá to lehce minulé díly. Dobře řečeno i já mám podobný pocit.

17.3.2017 | 16:58:34
Golradir

Film se sice odehrává po budoucí minulosti, avšak v té realitě, kdy se povedlo v minulosti hrozbu sentinelů odvrátit, Logan se pak probouzí ve škole a všichni jsou naživu. Dále v mém textu budou spoilery o filmu Logan, takže kdo neviděl a nechce si kazit zážitek, bla bla bla… V komiksu Old man Logan, kterým je film, trochu inspirovaný, je Wolverine pod vlivem iluze Mysteria(padouch ze Spidermana) a vídí všechny své přátele x-meny jako superpadouchy, kteří chtějí zničit školu. Wolverine je všechny do jednoho zabije a pak mu Mysterio odhalí pravdu. Zlomený Wolverine uteče a přísahá, že už nikdy nevytáhne drápy. Ve filmu to bylo tak, že všechny X-meny ve škole zabil Charles Xavier kvůli té své nemoci. A Logan ho i přesto, jak to muselo být těžké ochraňoval a zároveň před Charlesem ochraňoval i celý svět. Někteří mutanti byli loveni skupinou Reavers a předáváni těm vědcům na experimenty. A další mutanti, se pravděpodobně nerodili proto, že mutanti nebyli dalším krokem v evoluci, ale byli pouhou odchylkou. A nezapomeňte, že Logan, který se probudil na konci budoucí minulosti, má vědomí toho, který má vzpomínky na X1-X3 a jeho samostatné filmy, ale ne na novou realitu, která se formuje od filmu x-men: apokalypsa, takže když mu padne do ruky komiks X-men, tak je v celku logické, když řekne tohle se nikdy nestalo, i když se to mohlo stát, jen jeho vědomí toho nebylo součástí :)

#4 PecaCZE #16 Vřetislav
17.3.2017 | 17:41:20
Lex Luthor

jo film se lehce otírá o předchozí filmy, ale jinak se podle mě odehrává v alternativní realitě nebo budoucnosti, akorát jsme se dozvěděli, že charles dostal záchvat a pozabíjel všechny své studenty kromě Logana, který přežil díky svým schopnostem, obě postavy to zlomilo, Logan nechal Charlesovi za pomoci drog vymazat pamět a sám si pak podal jed, který ho pomalu zabíjel a vyrobil si i kulku asi ze svého těla protože jinde by adamantium nesehnal. Je ovšem zajímavé, jak snadno dokázala firma Reavers vyrábět klony a dávat jim adamantium, učili se asi od Strikera. Měli do filmu dát spíše Sinistera, který by dělal experimenty na mutantech a unášel je, když už ukázal jeho jméno v podtitulkové scéně Apokalypsy.

#7 dameo
17.3.2017 | 17:54:39
PecaCZE

#2 Golradir: Myslím si, že popis filmu si dokáže každej najít sám :D… a nebylo náhodou ve filmu, že Xavier dostal záchvat a zabil asi 6 x-menů a stovky lidí byli paralyzováni.

#5 Golradir
17.3.2017 | 17:57:51
Golradir

#4 PecaCZE: S tím, že si každej dokáže najít popis filmu sám, máš asi pravdu. Tohle, však není popis filmu, ale řešení určitého problému. Já reagoval na tuhle blbou větu: „Jelikož se příběh odehrává po Budoucí minulosti, můžeme úbytek mutantů ve světě dávat za vinu sentinelům, kteří ve zmíněném filmu zotročili a vyvraždili mutanty.“ → tahle realita zanikla. Já se jen zaměřil na problém, proč je ve světě málo mutantů a rozšířil jsem nějaké informace, které by se taky do článku hodili :). Hele, s tou částí, že zabil 6 x-menů si nejsem jistej, ale myslim, že tam nezazněla žádná určita číslovka…

17.3.2017 | 19:31:19
Brut

Nebylo tam zmíněno, že mutanti se už nerodí kvůli nějakým těm dodávaným látkám v nápojích, jídlech apod.? Takové očkování proti X-genu způsobujícím schopnosti. V podstatě bych to viděl, že to navazuje na Budoucí minulost, jak tu bylo zmíněno s tím, že v minulosti se lidstvo dozvědělo o mutantech daleko dříve, takže i ten doktor co „vyráběl“ X-x mutanty, tak prostě začal dělat ty přidané látky do nápojích a mutanti se nerodili. Jak Wolverine se probudil v budoucnosti, tak to byla stejná budoucnost jako v Logan jen prostě ještě škola měla nějaké studenty, ale to mohly být poslední ročníky a právě třeba zjistili, že už další mutanti se nerodí. Pak nějaké mutanty zabil Charles, někteří padli v bitvě apod. a zbylo to, co zbylo.

17.3.2017 | 20:14:54
dameo

#3 Lex Luthor: Režisér potvrdil, že se Logan odehrává ve stejné realitě jako ostatní filmy o X-Menech. Odehrává se v blízké budoucnosti – v roce 2029. Charles trpí Alzheimerovou chorobou, mezi jejíž projevy patří problémy s pamětí. Proto si Charles nepamatuje na své záchvaty, na smrt X-Menů, které Charles při záchvatu nedopatřením zabil a občas Logana nepoznává. Injekce Charlesovy záchvaty zmírňují, léky (respektive drogy) jim předcházejí. Jak jsi přišel na to, že mu drogy vymazaly paměť? Logan si žádný jed nepodal. „Podal“ mu ho již před lety plukovník Stryker. Copak ty nevíš, že je adamantium jedovaté? Logan přežil implantaci adamantia díky své schopnosti regenerace. Jeho regenerační schopnost začala však kvůli pokročilému věku (197 let) slábnout a proto ho adamantium, které měl v těle, začalo pomalu zabíjet. Ta kulka určitě nebyla vyrobena z adamantia, které měl v těle. To by si musel uříznout prst pilkou na adamantium, protože obyčejnou pilkou na železo by se mu to určitě nepodařilo. :-D Ty si myslíš, že na světě už žádné další adamantium není? Vždyť i firma Alkali Corporation (Reavers není firmou, ale vojenskou jednotkou pracující pro tu firmu) měla adamantium, které bylo implantováno Lauře. Dr. Zander Rice, který vyráběl ty klony, je synem člověka, jenž pomáhal Strykerovi s implantací adamantia u Wolverina. Pokračoval tedy v práci svého otce.

#9 Lex Luthor
17.3.2017 | 20:42:54
Bane

Podle mě je dobře, že rozhodnutí nechal Mangold na divácích. Osobně si ale myslím, že se Logan neodehrává v nějaké alternativní realitě. Je to prostě pokračování konce Budoucí minulosti a ty řeči o mýtech jsou také zavádějící, protože Logan tohle říká ve scéně, kdy listuje komiksy, které samozřejmě nejsou totožně s filmy. Nicméně by mě zajímalo, co se stalo s ostatními mutanty, že takto rychle zmizeli, když na konci Budoucí minulosti to na žádnou apokalypsu nevypadalo. Charles mohl zabít mutanty ve škole, ale určitě ne všechny na světě.

#10 dameo
17.3.2017 | 22:08:46
Lex Luthor

#7 dameo: No Adamantium je ve světě X-Menů vzácný prvek už v prvním filmu říkali, že přišlo z vesmíru v podobě meteoritu, v jedné ze scén ve filmu kdy Logan vytáhl drápy měl myslím jeden ze svých drápů kratší tak jsem myslel, že si nějakým způsobem kulku vyrobil ze svého těla, adamantium je údajně nezničitelné ne nezničitelné. Takže nějaký způsob najít mohl.

#11 dameo #21 Brog
17.3.2017 | 23:32:33
dameo

#8 Bane: A není náhodou Charles napojený na ostatní mutanty? Pak by to vysvětlovalo smrt mutantů mimo školu. Zbývající mutanti byli loveni týmem Reavers a nový mutanti se přestali rodit kvůli upraveným potravinám, jenž potlačují gen X. Budoucí minulost končí v roce 2023 a Logan začíná v roce 2029. Vyhynutí mutantů tedy probíhalo celých 6 let. Způsobila to Charlesova Alzheimerova choroba a upravené potraviny firmy Alkali Corporation. Kdo ví, jestli ty potraviny nemají na svědomí i zeslábnutí Wolverinovích schopností.

17.3.2017 | 23:39:42
dameo

#9 Lex Luthor: Máš pravdu s tím meteoritem. Na to jsem úplně zapomněl. Ale stejně si myslím, že tu kulku nevyrobil z adamantia ze svého těla. Když mohla mít adamantium ta firma, tak si ho někde mohl opatřit i Logan.

#21 Brog
17.3.2017 | 23:46:31
kutas

jak to že ve filmu je Charles když ho ve třetím díle zabila Phoenix?

#13 DikZa2Ban
18.3.2017 | 0:58:33
DikZa2Ban

#12 kutas: Na konci wolverina před budoucí minulostí.Se přece na konci objevil.Sice si přesně nepamatuju co tam pak říkal ale jakože „přežil“

18.3.2017 | 8:09:51
Lex Luthor

v podtitulkové scéně třetího filmu charles přenesl své vědomí do těla muže v komatu o kterého se starala Moira McTagerth ve staré trilogii to byla doktorka v nové agentka CIA i když nevysvětlili jak získal své tělo zpátky, měl mít spíše tělo muže z komatu možná chtěl Stuart skončit už po třetích X-Menech tak ho nechali zabít, ale přenesli jeho vědomí do jiného těla pro případného jiného herce, ale pak se Stuart nějak rozhodl pokračovat a najednou ho bez vysvětlení vrátili.

18.3.2017 | 9:14:37
dameo

Ten muž v kómatu, do kterého Charles přenesl své vědomí, byl Charlesův bratr – dvojče. Vzhledem k restartování původní časové osy v Budoucí minulosti Charles nezemřel a nepřenesl své vědomí do svého bratra.

18.3.2017 | 10:17:37
Vřetislav

#2 Golradir: Další mutanti se nerodili kvůli tomu, že se našel ‚lék‘ šířenej formou té keneticky upravené kukuřice.

#17 Golradir
18.3.2017 | 10:51:02
Golradir

#16 Vřetislav: Máš pravdu, na to jsem pozapomněl ;)

18.3.2017 | 12:43:05
Lex Luthor

Geneticky upravená kukuřice to mi připomnělu Kasu z hvězdné brány a Luciánskou Alianci.

18.3.2017 | 14:39:30
PecaCZE

Měl jsem pravdu. Ve filmu jeli autem a v rádiu bylo, že k podobný situaci došlo minulej rok ve Westchesteru v NY, kde umřelo pár lidí a 7 x-menů, když Charles dostal záchvat.

#20 Cermb0
19.3.2017 | 1:31:56
Cermb0

#19 PecaCZE: A pravděpodobně mezi těma X-menama byla Jean, Storm, Cyclopse atd..

19.3.2017 | 2:20:06
Brog

FYI, guys, adamantia je víc typů. Look it up. Then talk.
#9 Lex Luthor:
#11 dameo:

#22 dameo
19.3.2017 | 11:10:45
dameo

#21 Brog: A na to jsi přišel jak? Při čtení komiksů? My ale nemluvíme o komiksech. Mluvíme o filmech. A ve filmech jsou některé věci jinak než v komiksech. Někdy se jedná o drobnosti, jindy o podstatné věci. Po přečtení tvého komentáře jsem na internetu začal pátrat po tom, kolik druhů adamantia ve filmech existuje. Všude se ale psalo pouze o tom adamantiu, které spadlo na Zemi v podobě meteoritu. Existuje-li ve filmovém vesmíru více druhů adamantia, tak my víme pouze o tom jednom jediném. Alespoň si nevzpomínám, že by ve filmech mluvili o jiném druhu adamantia a ani na internetu jsem o tom nic nenašel.

19.3.2017 | 12:23:57
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Zajímavosti

Bude Thing poslední posilou Deadpoola 3 z foxovských komiksových filmů?

Bude Thing poslední posilou Deadpoola 3 z foxovských komiksových filmů?

Ryan Reynolds se ničím netají a osud třetího filmu vsadil na mnohovesmír. Ano, ten mnohovesmír, který se nejednomu fanouškovi začíná malinko zajídat. Ale u Reynoldse máme naději, že tentokrát vše bude provedeno správně, přirozeně a opodstatněně. Nyní tu máme další možnou posilu.

Reklama

Momentka

Momentka

Filmy

 

Nejlepší postavy

Narozeniny herců

Aktuální film

New Mutants

Název: New Mutants
Premiéra: 26. 8. 2020
Režie: Josh Boone
Hudba: Mark Snow
Scénář: Josh Boone
Žánr: Horor
Kamera: Peter Deming
Hrají: Maisie Williams, Anya Taylor-Joy, Charlie Heaton, Blu Hunt, Alice Braga, Henry Zaga, Colbi Gannett, Happy Anderson a další 

PROFIL FILMU
RECENZE FILMU – Již brzy
OHODNOŤTE FILM
OHODNOŤTE POSTAVY – Již brzy

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama