Agents of S.H.I.E.L.D. (Agenti S.H.I.E.L.D.)
91/100 - 655×

Agents of S.H.I.E.L.D.(Agenti S.H.I.E.L.D.)

V seriálu z produkce Josse Whedona navazujícího na film Avengers z roku 2012 dává zmrtvýchvstalý agent Phil Coulson dohromady tým agentů S.H.I.E.L.D.u, kteří budou řešit a zkoumat nové neobvyklé případy po celém světě a chránit obyčejné před vším neobyčejným, záhadným a nebezpečným.

USA | 2013 | Ukončeno
vysílání
7 sezón | ABC | 43 minut
žánr
Akční, Komiksový, Sci-fi
hrají
Brian Patrick Wade (Absorbing Man), Maya Stojan (Agentka 33), Mallory Jansen (Aida), Alicia Vela-Bailey (Alisha Whitley), Harlow Happy Hexum (Alya Fitz), Blair Underwood (Andrew Garner), Christine Adams (Anne Weaver), B. J. Britt (Antoine Triplett), Adrianne Palicki (Bobbi Morse), Patrick Cavanaugh (Burrows), Kyle MacLachlan (Calvin Zabo), Chloe Bennet (Daisy Johnson), Lucas Bryant (Damon Keller), Enver Gjokaj (Daniel Sousa), Reed Diamond (Daniel Whitehall)

Postřehy z epizody Ragtag

Postřehy z epizody Ragtag

Finále první řady seriálu Agents of S.H.I.E.L.D. je už skoro na spadnutí. Než se však tohoto závěrečného dílu následující středu dočkáme, řekněme si, co mu předchází v epizodě Ragtag a dořešení jakých klíčových událostí nás ve finále čeká.

4 0
11.5.2014

Příběhové schéma

Na začátku epizody Ragtag agent Coulson svému týmu i nám hezky shrnul, s čím měli ve svých dosavadních eskapádách doteď co do činění. Jak se však ukáže později, neměl tehdy Phil ještě všechny informace. John Garrett alias Jasnovidec se totiž nejen že snažil znovuvzkřísit program supervojáků v rámci Hydry, ale především mu šlo o záchranu jeho vlastního života, kdy byl on sám prvním pokusným subjektem programu Deathlok a nechal vyvinout sérum Stonožky (založené na bázi Extremis), aby se vůbec udržel při životě.

Nyní ale dost těžko říct, co s Garrettem bude dál. Dostal totiž silnou dávkou séra, které sice není přímo tím, které zachránilo Coulsona a Skye, mělo by však obsahovat veškeré jeho regenerační vlastnosti. Garrett proto sice brzy nabude zdraví i nadlidské síly, je však otázka, jaké by toto sérum mohlo mít vedlejší účinky.

Zabít, či nezabít

Epizoda Ragtag je do jisté míry sice hlavně přípravou na finále první řady seriálu Agents of S.H.I.E.L.D., především jsme se tu však opět mohli soustředit na postavu Granta Warda, u kterého jsme souběžně s hlavní zápletkou mohli sledovat i to, jak z něj John Garrett před lety „dělal chlapa“, což vyústilo až v klíčovou v paralelu dvou nelehkých rozhodnutí, které musel Ward učinit.

Mezi fanoušky koluje mnoho interpretací toho, co završení příběhu Granta Warda v epizodě Ragtag vlastně znamenalo, přičemž někteří z nich jsou stále přesvědčeni o tom, že Ward je v jádru stále dobrý a že počítal s tím, že vyhozením z letadla budou Fitz a Simmons zachráněni, či že jeho psa ve skutečnosti nezastřelil on, nýbrž John Garrett. Zkusme se na tuhle problematiku však na chvíli podívat z pozice konstrukce návazného příběhu.

Agent Leo Fitz nejen v této epizodě, ale i v té předešlé totiž jakoby reprezentuje právě tuto část diváků seriálu Agents of S.H.I.E.L.D. a ve Wardův prospěch dokonce využívá i některé jejich argumenty, tedy například že Wardovi byl vymyt mozek nebo že je ovládán stejným způsobem jako Mike Peterson. Avšak jak Leo Fitz, tak i diváci seriálu Agents of S.H.I.E.L.D., musí ke konci této epizody skutečně stanout před faktem, že pro Granta Warda již prostě není návratu.

Ano, Ward si je vědom toho, že je slabý. Proto nebyl schopen zabít svého psa a ani Fitze a Simmons. Tuto slabost však vyvažuje bezmezné odhodlání s ní bojovat. Místo aby tak Ward svého psa zastřelil tváří v tvář, vystřeli do vzduchu (protože ví, že pes uteče hledat potenciální kořist), a nakonec ho zastřelil loveckou puškou. Z dálky a bez možnosti, že by se psovi musel dívat do očí.

V případě Fitze a Simmons sice Ward výslednou situaci nijak neovlivnil, protože se do komory oba zamkli bez jeho zásahu, tato situace mu ale přesto hrála přesně do karet. Scéna vypuštění Fitze a Simmons z letadla totiž nemá ani tak vyvolávat otázku, zda-li to oba vůbec přežijí (vždyť Fitz má u sebe i onu nouzovou vysílačku od Tripa), ale spíše v ní šlo o to, aby se o ně Ward mohl „postarat“ stejným způsobem, jakým se postaral o psa. Tedy aby jim při jejich odstranění nemusel pohlédnout do očí.

Můžeme tedy v posledním díle první řady opravdu čekat, že by Ward ještě naposledy prohodil strany? Velmi pravděpodobně ne. Donedávna se jako jedna z nejpravděpo­dobnějších možností zdálo být to, že by Ward nakonec Coulsonovu týmu pomohl, přičemž by obětoval vlastní život. I tato možnost však nyní výrazně ztrácí na pravděpodobnosti, a to jednak kvůli událostem aktuální epizody, a jednak kvůli tomu, že tahle možnost se prostě sama až moc nabízí. A ať už se totiž seriál Agents of S.H.I.E.L.D. v posledních několika epizodách ukázal být čímkoliv, rozhodně v nich nebyl předvídatelný.

Rodiče si člověk nevybere

Po poměrně dlouhé době seriál Agents of S.H.I.E.L.D. opět nakousl i téma záhadného původu Skye, což samozřejmě nevyhnutelně vede k jeho hlubšímu probádání ve finále série. Nově jsme se konkrétně v epizodě Ragrag dozvěděli to, že ona monstra, která měla vyvraždit celou čínskou vesnici včetně jednotky agentů S.H.I.E.L.D.u, měli být biologičtí rodiče Skye. Co to ale znamená?

Znamenat to může spoustu věcí, tou nejzajímavější teorií za poslední týdny však zůstává, že Skye by (alespoň z půlky) nemusela být vůbec člověk, nýbrž zástupce rasy Kree, mimozemských humanoidů, ze kterých byla extrahována životodárná látka GH-325.

Taková možnost by nejen hrála na ruku oněm „monstrům“, která měla být jejími rodiči, ale zároveň by to i vysvětlovalo, proč Skye po aplikaci látky GH-325 dosud nevykazuje žádné vedlejší účinky, a to i když nepodstoupila náhradu vzpomínek. A aby toho nebylo málo, ani v historii marveláckých komiksů není křížení lidí a Kree ničím novým. Například Carol Danvers alias Captain Marvel byla původně člověkem, který později nabyl schopností rasy Kree. Jiná postava jménem Tsu-Zana (Ultragirl) pak byla dokonce přímým hybridem mezi rasou Kree a člověkem vychovávaným na Zemi lidskými pěstouny.

A něco takového by seriál Agents of S.H.I.E.L.D. mohlo skutečně dostat na zcela novou úroveň, zvlášť když agent Coulson a jeho tým v závěru této epizody stanuli před menší armádou Garrettových kyborgů, proti kterým by se nějaké ty nadpozemské schopnosti určitě hodily. Zároveň si však musíme dávat pozor na to, že pokud odhalení ohledně Skye bude skutečně takto obrovské, spíše než plného jeho osvětlení se v závěru první řady můžeme dočkat spíše jen malého naťuknutí spojeného s obrovských cliffhangerem do řady druhé. Neříkám, že to tak bude, ale rozhodně je třeba se na takovou možnost psychicky obrnit.

Zdroj: ABC

Diskuze /25

awacs

Tak já nevím, mě připadá, že ten pes žije. Ward vystřelil do vzduchu a ten, kdo ho sledoval byl Garrett, aby viděl, jak si vedl. Myslím, že ta puška vůbec nevystřelila. Jinak jak mě bavil Garrett jako agent SHIELDu, tak mě začíná štvát jako hydrák. No a moje šílená teorie je, že Garrett umře a Ward převezme jeho roli v Hydře a ve druhé sérii bude padouch :-D

#2 Hurley
11.5.2014 | 22:15:12
Hurley

#1 awacs: Zvuk výstřelu na psa byl přesně sesynchronizovanej se zmáčknutím tlačítka, který vypustilo Fitze a Simmons z letadla. Mělo to jasnou spojitost – jednalo se o stejný Wardovo rozhodnutí i s téměř stejným výsledkem.

Každopádně po těch deseti letech je už dneska pes kaput tak jako tak. :)

#3 awacs
čestný člen redakce
11.5.2014 | 22:20:19
awacs

#2 Hurley: Já tam zvuk výstřelu neslyším a ani na něj nemířil :-D Ale pravda, je to fuk, je kaput :-D Jinak já ho neobhajuju, je zlej, ale myslím, že on nestřelil :-)

11.5.2014 | 22:26:25
Menelvagor

začínám přemejšlet o tom jestli se z Warda nestane hlavní záporák druhý serie, počítám totiž že Garret poslední díl první serie nepřežije, nicméně Ward by mohl pokračovat v jeho práci

11.5.2014 | 22:28:00
Hurley

Ward jako hlavní padouch druhý řady mě nenapad, ale bylo by to super. Zvlášť kdyby se mu něco stalo a z něj se vyklubal nějakej klasickej komiksovej záporák. :)

čestný člen redakce
11.5.2014 | 22:32:44
Jason13

Taky mě hned napadla ta možnost, že Ward bude mít ve finále ještě poslední „záchvat správňáctví“ a bude to jeho konec. Ale jak říká Hurley, rozhodně to není předvídatelnej seriál.. Každopádně jsem na poslední epizodu natěšenej víc než na Ježíška. :)

#8 Emily84
12.5.2014 | 2:10:06
dswp

co se tyce psa,tak ma asi Hurley v postrezich pravdu,protoze kdyby psa zabil pres odstrelovacku Garret,tak by mu to asi neodpustil a neprijal ho,coz se nestalo,i kdyz stejne je to cely takovy „moc sroubovity“

12.5.2014 | 8:56:19
Emily84

pokud by měl „záchvat správňáctví“ tak nepochybně kvůli Skye. Ta je jeho slabé místo. Vždyť ani Garretovi neřekl, to o Skye a obrech – to co mu prozradila madam „Květinka“ Až to Garret zjistí, s tím že to Ward věděl – to bude teprve „legrace“#6 Jason13:

12.5.2014 | 9:43:52
Mistyque

Když je řeč o Skye… Přišlo mi, že tam byla naznačeno, že by mohla být příbuzná s Rainou…

12.5.2014 | 13:04:15
mastrx

Jen at z Warda nedelaj znovu spravnaka to by me vytocilo.Klidne at bude hlavni zaporak druhe rady.To by bylo zajimavejsi,nez treba ze by umrel pro kladnou vec.Kdyz uz ho udelali jako zaporaka at jim zustane.

12.5.2014 | 13:27:12
Ikari

Ne ze by na tom ve vysledku nejak zalezelo, ale to s tim psem se mi zda divne – proc by to Ward delal takhle? Mohl, ja nevim, zavrit oci a pak vystrelit – kdyz jsem to videl, tak jako hned prvni co me napadlo, bylo, ze toho psa zastrelil Garret, aby dal Wardovi lekci a to melo na Warda ten efekt, ze kdyz mel zabit nasi vedatorskou dvojci, tak to udelal, protoze vedel, ze i kdyby ne, umreli by nakonec stejne – jako ten pes

#12 Hurley
12.5.2014 | 16:26:47
Hurley

#11 Ikari: I když zavřeš oči, je to pořád dost intimní. Prakticky je to bezprostřední poprava zvířete, který s tebou bylo pět let a pomáhalo ti přežít. Ona to fakt není prdel.. A co se týče toho, že psa zabil Garrett, já tomu fakt nevěřím. Nedává to smysl z hlediska toho, jak se ta Wardova postava za poslední díly vyvíjela. Pokud by psa zabil Garrett, znamenalo by to, že Ward je vlastně pořád v jádru hodnej a ještě může všechno zachránit. A tím by prostě celá pointa tý postavy i pointa funkce Fitze v posledních dvou dílech šla do háje. Proto si fakt pevně stojím za tou svou teorií.

#15 Ikari
čestný člen redakce
12.5.2014 | 21:59:59
Deonord

Ward je teď absolutně nejzajímavější postava v seriálu. Doufám, že středeční díl nebude jeho poslední. Navíc i kdyby dvojka vědátorů měla komunikátor, tak se musí utopit nebo udusit v té komoře než dorazí pomoc. Já v to doufám. Odnesou oběť na oltář seriálu a pomsta zbylých agentů Shieldu se stane více osobní. Stejně mi v tom seriálu neseděli a působili pořád dost nevyzrále. Kdyby je v 2. řadě nahradil někdo se zkušenějším vzezřením a s méně dětinským charakterem, tak by to jen prospělo.

#14 awacs #15 Ikari
13.5.2014 | 0:41:41
awacs

#13 Deonord: Začínám si také myslet, že minimálně jeden z nich zemře, oba asi ne, ale tipuju Fitze, který bude muset udělat něco, aby zachránil Simmons. Něco jako Charlie v Lostu :-)

13.5.2014 | 9:42:59
Ikari

#12 Hurley: a zastrelit ho skrze puskohled je jednodusi, nez se zavrenyma ocima? a to ze se Ward nenarodil zly, ale jen byl ‚predelan‘ mi prijde jako uplne zrejme – vec je spis ted takova, jestli je predelan vratne a nebo nevratne, pricemz si ty i ja asi prejeme, aby to bylo nevratne >: ) nicmene naznaky toho ze by to mohlo byt vratne tam porad jsou

#13 Deonord: naprosty souhlas >: )

#17 alexis
13.5.2014 | 11:46:32
Abs

Tak to vidím asi přesně opačně, než většina. O Fitze a Simmonosovou bych přišla opravdu nerada, protože bez nich by byla skvadra hlavních hrdinů, co do charakterů a rolí v příběhu, zoufale uniformní (a kdyby zabili jen jednoho z nich, bylo by to ještě horší, protože si nedokážu představit jak se ten druhý sžívá s někým novým) a Warda bych oproti tomu, klidně nechala umřít. Jeho zrada byla sice super zvratem, za který autorům tleskám i ušima, ale aby se vrátil na stranu SHIELDu, to mi přijde na hlavu (pochybuju, že by mu dokázali ještě někdy věřit a to jak postavy, tak diváci) a nechat ho na straně Hydry, nebo z něj dokonce udělat hlavního záporáku… Uf, to mi přijde jako hodně špatnej nápad (z jeho osobnosti zbylo jen torzo a to je na hlavního záporáka zoufale málo!). Překousla bych to jedině v případě, že by ho „trochu vylepšíli“ a stal se z něj nějakej komiksovej vraždící „stroj“, ten charakter nepotřebuje. Ale jinak z něj už není co ždímat, protože všechno, co na něm mohlo být zajímavé už nám předvedl. Sky o něj nestojí, Fitz o něm ztratil iluze, May ho nenávidí, Coulson jak by smet a o Trippovi ani nemluvím. A bez interakcí s hlavními postavami, je to jen další z figurek Hydry s totálně vymytým mozkem, nic víc.

#18 Ikari
13.5.2014 | 18:50:52
alexis

#15 Ikari: Já jsem tedy nikdy nikoho a nic nezabila, ale řekla bych, že je to rozdíl. Přece jen neslyšíš poslední zakňučení, zaškubání těla, zahrabání nohama… Nehledě na to, že bys mohl minout, kdyby pes pohnul hlavou. No – dosti morbidností.

Nemyslím, že by se Ward dal na stranu „dobra“ – na to je příliš svázaný s Garretem, ale mohl by udělat kvůli Sky nějakou pitomost, maličkost, která se ukáže být důležitá.

13.5.2014 | 19:15:02
Ikari

#16 Abs: ja nevim – na vedatory mi prijdou moc detsti – vubec mi to k nim nesedne

nejlepsi vedator vsech dob je stejne Desmond Llewelyn jako Q v Bondovkach :)

https://www.youtube.com/watch?…

#19 Abs
13.5.2014 | 19:42:31
Abs

#18 Ikari: A to mě právě přijdou přesní! Přesně takhle chaotičtí, nepraktičtí a často sociálně i emocionálně opoždění vědci bývají. Nemluvě o tom, že těmhle dvěma nebude víc jak 25, takže patří k takovým těm „dětským géniům“, kteří se naučí číst ve dvou letech, v šesti zvládají středoškolskou matemetiku, ve dvanácti záskají maturitu a v sedmnácti první doktorát. A to je přesně ta sorta lidí, u které se občas objevují obří výkyvy mezi mentálním a biologickým věkem.

#20 Ikari
13.5.2014 | 20:18:28
Ikari

#19 Abs: nevim no – neni na nich nic zajimaveho – jsou to sice jen moje dojmy, ale co se hlavni zapletky tyce, tak zajimavi nejsou – herecky taky zadny zazrak: nijak zajimave se neprojevuji + vypadaji ze ke technologiim prisli jak slepi k houslim – ty superchytre proslovy jim proste neverim (a mnohem radsi mam kdyz se treba vedator vyjadruje polopaticky a dava najevo jak moc si mysli ze jsou vsichni ostatni hloupi, ale chapu ze takhle by to tihle dva hrat nemohli) … neco jim oboum chybi – neco co by zaujmulo – proste na to nejsou – mozna ze mas pravdu a je to presny obraz ‚detskych geniu‘, ale je to obraz dost nudny (pripominam – jen muj dojem)

#21 Deonord #25 Hurley
13.5.2014 | 20:52:09
Deonord

#20 Ikari: Přesně tak. Jediné co se dá na nich vyzdvihnout je jejich akcent, ale to je tak vše. Ono většina obsazení je mířena na teen diváky. Je sice fajn, že použili mladé a neokoukané herce, ale zrovna ztráta Fitze by mě mrzela ze všech nejmíň. Nejraději bych byl kdyby seriál vzal pod svá křídla Nolan. Dodal by tomu dospělejší a v rámci možností realističtější nádech.

#22 Abs
13.5.2014 | 21:06:39
Abs

#21 Deonord: Ježíšmarjá, hlavně to ne! Nolan ať si dál przní komiksy od DC a k Marvelu se raději nepřibližuje, protože představa že do akutálně načtrtnutého fungujícího Marveláckého světa dotáhne tu svou zbytečnou temnotu, falešnou osudovost a sebestředný individualismus, který by šmahem zabil jakékoliv šance na další fungující propojování, je fakt strašlivá! Snaha dát komiksům extrémně realisitický nádech je zpravilda směšná sama o sobě a může jakž takž fungovat jen do určité míry. A například takový „Temný rytíř povstal“ jasně dokázal, že Nolan tuhle míru nedokáže vybalancovat, protože tolik nelogických blbin, jako v tomhle filmu, jsem v komiksové adaptaci snad ještě neviděla (úplně nejvíc mě rozsekala ta smrtelně vážně pojatá scéna nažehleného davu perfektně zdravých policistů, který vypochodoval z kanálů, kde „živořil“ několik měsíců! Uf…). Takže Nolana fakt ne a dospělejší a realističtější pojetí seriálu o partě ex-agentů, co pod vedením vzkříšeného chlápka žijí v hi-tech letadle a vlastní létající auto, už vůbec ne. Realistických seriálů pro dospělé intelektuály máme v televizi hafo, stačí si jen vybrat, ale tenhle k tomu nemá a ani nemá mít potřebné předpoklady :-).

#23 Jason13
13.5.2014 | 22:21:49
Jason13

#22 Abs: Uf. To je ale rozohněná reakce na Batmana. :( S tím nemůžu souhlasit! S tvým názorem na Agenty naopak ano. Raději bych zachoval dvojici Fitz/Simmons než Warda. Holt co člověk to názor. Ale ať už to dopadne jakkoliv, určitě to bude řádně kulervocí finále… :)

13.5.2014 | 23:27:59
Sasanka

Team Ward sejmul psa!

14.5.2014 | 3:04:39
Hurley

Lidi, co furt do všeho serou Nolana, asi začnu mlátit.

#20 Ikari: Hlavně jde o to, že zabít ho takhle z dálky je prostě jako střelit další srnu. Neosobní.

čestný člen redakce
14.5.2014 | 7:02:50
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S07E13: What We’re Fighting For

cz100%
DOKONČENO

Překlad: @annePel, @laisobel, @Zira
Korekce: @Zira

Překlad sedí: Na všechny dostupné verze

Epizodu nezapomeňte ohodnotit

Ohodnoťte Agents of S.H.I.E.L.D.

Nepřehlédněte

Podívejte se na tým S.H.I.E.L.D.u v průběhu let

Podívejte se na tým S.H.I.E.L.D.u v průběhu let

Premiéra sedmé a poslední série je už zítra, takže bychom se mohli podívat na hlavní postavy a jejich příběhy v průběhu let seriálu. V následujícím článku uvidíte krátké ukázky všech hlavních postav.

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny herců

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama