Agents of S.H.I.E.L.D. (Agenti S.H.I.E.L.D.)
91/100 - 655×

Agents of S.H.I.E.L.D.(Agenti S.H.I.E.L.D.)

V seriálu z produkce Josse Whedona navazujícího na film Avengers z roku 2012 dává zmrtvýchvstalý agent Phil Coulson dohromady tým agentů S.H.I.E.L.D.u, kteří budou řešit a zkoumat nové neobvyklé případy po celém světě a chránit obyčejné před vším neobyčejným, záhadným a nebezpečným.

USA | 2013 | Ukončeno
vysílání
7 sezón | ABC | 43 minut
žánr
Akční, Komiksový, Sci-fi
hrají
Brian Patrick Wade (Absorbing Man), Maya Stojan (Agentka 33), Mallory Jansen (Aida), Alicia Vela-Bailey (Alisha Whitley), Harlow Happy Hexum (Alya Fitz), Blair Underwood (Andrew Garner), Christine Adams (Anne Weaver), B. J. Britt (Antoine Triplett), Adrianne Palicki (Bobbi Morse), Patrick Cavanaugh (Burrows), Kyle MacLachlan (Calvin Zabo), Chloe Bennet (Daisy Johnson), Lucas Bryant (Damon Keller), Enver Gjokaj (Daniel Sousa), Reed Diamond (Daniel Whitehall)

Postřehy z finále druhé řady

Postřehy z finále druhé řady

A je to tu. Druhá řada seriálu Agents of S.H.I.E.L.D. je za námi, a přestože nám její 80minutové finále na pár věcí i odpovědělo, především z něj vyvstala řada nových otázek a možných zápletek, které by se měly více rozvíjet ve třetí řadě. Tak si to pojďme opět všechno shrnout.

47 0
18.5.2015

Velká loučení

Ve finále druhé řady jsme se rozloučili hned s několika důležitými postavami. Některé z nich se ještě vrátí, některé už ne a u některých vlastně ani pořádně nevíme. První na seznamu tu máme Rainu, která především v posledních epizodách prošla skutečně rapidní změnou a konečně pochopila svůj osud, a přitom obětovala svůj vlastní život, aby se Skye dozvěděla pravdu o své matce.

Nebyla její smrt ale trochu… unáhlená? Raina je jedna z ústředních (byť pořád vedlejších) postav seriálu Agents of S.H.I.E.L.D., která to s námi táhla už od páté epizody první řady. Neříkám, že by se měla ještě vrátit, toto zakončení a finální vykoupení pro její postavu bylo skutečně výborné, avšak rozloučení s ní seriál natolik v podstatě odflákl, že není úplně vyloučeno, že bychom se s ní někdy v budoucnu ještě mohli setkat. Inu, stáli byste o to vůbec?

Na druhém místě tu máme Cala, který celou dvojepizodu svým „vylepšeným“ zjevem tak trochu sesul do žánru béčkového hororu. Už v minulých postřezích jsem vznesl otázku, jak si asi tvůrci pohrají s Calovou komiksovou přeměnou, a zároveň jsem se bál, že Calův pan Hyde bude příliš digitální. Výsledek byl ale bohužel ještě o něco horší, a přestože nejde zpochybnit jistý záměrný odkaz na zpracování ikonické knižní postavy pana Hyda v kinematografii z první poloviny 20. století, do seriálu Agents of S.H.I.E.L.D. se tento zjev prostě vůbec nehodil. Osobně by mě ale zajímalo, jak se Calova přeměna (ne)líbila vám. Nebojte se svůj názor na ni proto přidat do komentářů.

I s otcem Skye se v závěru druhé řady navíc taky loučíme. A stejně jako jeho zápletka byla z dramatického hlediska v druhé řadě jedna z nejlepších, i jeho hořkosladké zakončení tvůrci ve finále zvládli na výbornou. Pokud si však děláte hlavu z vedlejších účinků programu T.A.H.I.T.I. na Calovi, není třeba. Psychické problémy u Coulsona a dalších subjektů totiž vyvolávala pouze aplikace séra z těla Kree. Ta část T.A.H.I.T.I., která obstarávala výmaz paměti, je naprosto neškodná… Tedy mimo to, že vám vymaže paměť.

A navíc i u Cala nám vyvstává otázka, zda se s ním v seriálu ještě potkáme. Upřímně bych na to nespoléhal. Zakončení Calovy cesty finále druhé řady zvládlo opravdu na výbornou, a proto už vážně nemá smysl se v něm šťourat. Navíc Kyle MacLachlan teď bude mít plné ruce práce s návratem Městečka Twin Peaks, takže na další ztřeštěné eskapády v Agents of S.H.I.E.L.D. už by neměl ani čas. Je samozřejmě možné, že pokud se seriál dočká pokročilejšího počtu sérií a začne se v rámci zápletek zoufale chytat každého stébla, mohl by se Cal do seriálu teoreticky vrátit. Toho už se ale snad nedožijeme.

Skutečně nadobro už jsme se ale rozloučili s agentkou 33, jejíž osud je nakonec taky velmi tragický. Kara bývala skutečně výbornou agentkou S.H.I.E.L.D.u, která by vedle Melindy May nebo Bobbi Morse skvěle doplňovala Coulsonův tým. Pak jí ale Hydra vymyla mozek, který jí následně svými vlastními nápady zaplnil Ward (celá ta zápletka pomsty vůči Bobbi by bez Warda nikdy nemohla vzniknout, původní agentka 33 by se totiž na jejím místě zachovala úplně stejně).

Zajímavého zvratu jsme se ale dočkali i u Warda, se kterým se v seriálu zatím loučit vážně nemusíme. V druhé polovině druhé řady Ward ustoupil trochu do pozadí, a než aby pro Coulsonův tým představoval skutečnou hrozbu, spíš si s agentkou 33 brázdil vlastní cestu lemovanou odkazy na filmy Quentina Tarantina. Nyní se však Ward vrací nebezpečnější než kdy dřív a konečně tím dokazuje, že zatímco sezónní padouchové typu Garrett nebo Ťia-jing přicházejí a odcházejí, Ward zůstává jako úhlavní antagonista napříč celým seriálem Agents of S.H.I.E.L.D.

Otázkou teď proto je, co Ward plánuje dál. Spíš než aby se pokusil znovu vzkřísit Hydru, hledá z ní ty nejschopnější zbylé členy, se kterými by mohl založit svůj vlastní tým. Zajímavé taky bylo sdělení jednoho z bývalých členů Hydry, který si dal hlavičku s barovou deskou, a sice že Coulsonovi se skutečně podařilo rozložit celé vedení Hydry (Avengers se můžou jít zahrabat). Neradujme se ale předčasně, neboť ve filmu Captain America: Civil War, který se právě natáčí, by měl být představen klasický komiksový pohlavár Hydry baron Zemo, který by mohl ještě trochu zatřást i s děním v seriálu.

Je libo trochu vitamínu D?

Po překvapivém závěru finále druhé řady se člověk trochu zarazí, než si příště doplní svůj denní příjem vitamínů. Rozšíření účinků terrigenských krystalů mezi běžnou populaci skrze rybí olej je jakousi nenápadnou variantou komiksového spuštění terrigenské bomby, která pozemské obyvatele zasáhla v mnohem širším měřítku. To sice v seriálu bohužel udělat nešlo (protože chraň bůh, aby jeho existenci musely začít akceptovat filmy), avšak toto odkrývání nových Inhumans nám ve třetí řadě bude na druhou stranu moct nabídnout do jisté míry návrat k případovým epizodám první řady, kdy by Coulsonův tým jednou za pár epizod vždycky vystopoval nějakého toho (ne)člověka se zvláštními schopnostmi. Otázkou však zůstává, jak tyto případové epizody v první řadě skutečně fungovaly a jak dobrý nápad by vůbec bylo využívat je i v řadě třetí.

Druhou otázkou pak je, co se stane s normálními lidmi, kteří budou rybímu oleji vystaveni. Obvykle by se prostě změnili v kámen, zároveň je ale víc než pravděpodobné, že rozpuštění terrigenských krystalů na mořském dně je oddělilo od smrtícího kovu z Hybatele. Takový krok by od tvůrců dával smysl, protože jinak by ve třetí sérii musely zkamenět tisíce nevinných lidí, což je po porážce Ťia-jing v podstatě už jen bezúčelná pohroma.

Coulsonova pomocná ruka

Se svými postavami se seriál Agents of S.H.I.E.L.D. skutečně nemazlí, takže když už by bylo moc na sílu zabíjet Coulsona podruhé, tvůrci mu alespoň nechají useknout ruku. Otázkou zůstává, čím Coulson svou chybějící ruku nahradí.

(Phil Coulson, Luke Skywalker, Ash Williams anebo nově třeba Furiosa
by si měli založit vlastní jednoruční klub; FOTO: Walt Disney Studios)

Nejpravděpodobnější je nějaká ruka robotická, ale tu má dneska každý druhý. Jako vedlejšák by proto mohl Fitz Coulsonovi vyrobit nějakou speciální „pahýlovou“ zbraň, načež by se pak mohl konec konců udělat i zajímavý crossover s chystaným seriálem Ash vs Evil Dead, ve kterém by Coulsonova komiksová bouchačka zajímavě doplňovala hororovou motorovku Ashe Williamse (to už je ale samozřejmě zápletka spíš do nějakého ztřeštěného fanouškovského komiksu, než do skutečné seriálové epizody).

Není ale náhodou, že Coulson přišel zrovna o ruku. Producent filmů ze světa Marvel Cinematic Universe Kevin Feige se totiž přiznal, že jednotlivé filmy takzvané Druhé fáze filmového Marvelu totiž vzdávají hold mytologii světa Star Wars (kde někdo přijde o ruku v podstatě v každém filmu), který se letos v prosinci opět vrací do kin se svou již sedmou Epizodou. Zatímco Marvel je totiž ve své druhé fázi, právě v druhém natočeném Star Wars filmu – Impérium vrací úder – jsme se dočkali té nejikoničtější scény useknutí ruky v historii.

Jakým způsobem ale Marvel takhle uctívá Star Wars? Inu, vzpomínejme. Ve třetím Iron Manovi Tony Stark usekne ruku Aldrichi Killianovi, ve druhém Thorovi sehrají Thor a Loki šarádu na Malekitha, kde předstírají, že Loki Thorovi usekl ruku. Ve druhém Captainu Americovi zase zjišťujeme, že Winter Soldier má mechanickou ruku, ve Strážcích Galaxie pak o obě ruce přijde zase Groot (obě mu ale hned dorostou), a ve druhých Avengers urval Hulk ruku Hulkbusterovi (či useknutí ruky Usylusse Klawa v podání Andyho Serkise).

Thumbnail Play icon

Dalšího velkého „sekacího“ odkazu bychom se měli dočkat i v nadcházejícím Ant-Manovi, zatím však platí, že tvůrci Agents of S.H.I.E.L.D. jsou jediní, kteří měli dost odvahy na to trvale useknout ruku svému hlavnímu hrdinovi. Škoda jen, že se Coulson pořád nebaví s Tonym Starkem. Taková automatická rukavice z Tonyho obleku namísto Coulsonovy ruky by vážně mohla… přiložit ruku k dílu?

Nová výzva

Jednou z hlavních zápletek třetí řady jistě bude Coulsonův nový projekt Caterpillar („housenka“), skrze který bude vyhledávat nové jedince se zvláštními schopnostmi. Coulson tím v podstatě dělá kompromis mezi postavením Inhumans a S.H.I.E.L.D.u. Ano, bude sice hledat lidi se superschopnostmi a zavádět je do záznamů, zároveň to ale nechá na Skye, která bude moct tyto jedince chránit a vést tak, jak to předpověděla Raina. V rámci tohoto nového týmu se nabízí možnost, že bude vycházet z komiksové týmovky Secret Avengers (jak v epizodě konec konců naznačila Skye), ti však nebyli „secret“, protože by se schovávali před světem, nýbrž protože se specializovali na tajné mise a neautorizované ú­koly.

S novým týmem Skye se proto spíš opět vrátíme ke komiksovým Secret Warriors, o kterých jsme si v našich postřezích psali už několikrát, a jejichž členem byla Daisy Johnson právě i v komiksech. Kdo ale bude vedle Skye členem této skupiny? Jako první se nabízí Lincoln, který se v závěru finále připojil ke Coulsonovu týmu a Gordon dříve navíc naznačil jistou záhadu z Lincolnovy minulosti, ke které se ve třetí řadě asi ještě vrátíme. Vyloučit nejde ani jiné členy Inhumans, jako například „násobící se zrzku“, s tou mají ale hlavně Mack, May a Skye tak špatné zkušenosti, že je otázka, jestli by ji (je) mezi sebe vůbec chtěli.

A je kone… tyvole cože?!

Když už se finále druhé řady Agents of S.H.I.E.L.D. chýlilo ke konci a my si bláhově mysleli, že rybí olej byl dostatečný zvrat, stane se… Co se to vlastně stalo?

Pokud jste dnešní postřehy otevřeli jen proto, abyste zjistili, co se v závěru finální epizody stalo s agentkou Simmons, asi vás zklamu, protože o tomhle opravdu nikdo nic neví. Říct vám v podstatě můžu jediné: Jemma Simmons rozhodně není mrtvá. A to není spoiler, nejen protože Elizabeth Henstridge má smlouvu už na třetí sérii, ale i protože by vážně nedávalo smysl, aby tvůrci ve finále druhé řady nechávali nad osudem Jemmy otazník, jen aby hned v úvodu řady třetí řekli, že prostě zemřela.

Jemmě se stalo v podstatě to samé jako Fitzovi ve finále první série. Dostala se do jistého nebezpečí a my nevíme, jaké to bude mít následky. Kámen Kree, který ji do sebe vcucnul, ji podle některých teorií mohl někam přemístit, mohl ji i jenom uvěznit, anebo jí mohl dát nadpřirozené schopnosti. To by sice nedávalo moc smysl vzhledem k tomu, že tento kámen má být zbraňí proti Inhumans, ale byla by to zase hezká ironie vzhledem k názoru Jemmy Simmons na nebezpečnost nadaných jedinců.

Jak už jsem ale psal, co se jí stalo doopravdy nikdo neví, a to dokonce ani samotná Elizabeth Henstridge, která by se to ale z herců zároveň měla dozvědět jako první. My ostatní si holt budeme muset počkat až do podzimu. Do té doby ale nezapomeňte stále navštěvovat náš web, na kterém vám vedle novinek z natáčení nové řady pbudeme přinášet i nejrůznější speciální články, zajímavosti či aktualizace hlavních postav.

FOTO: ABC

Zdroj: ABC

Diskuze /73

tomsn40

Super postřehy! Zrzka byla fajn, doufám že se tam ještě objeví. :)

#2 Hurley #5 Nika
18.5.2015 | 21:17:11
Hurley

#1 tomsn40: Jenomže kdyby to aspoň byla fakticky zrzka… :)

#24 MiqueEala
čestný člen redakce
18.5.2015 | 21:19:03
Nika

Pěkné shrnutí :) Jen se mi moc nezdá useknutá ruka Winter Soldiera jako odkaz na Star Wars vzhledem k tomu, že to tak bylo i v původním komiksu, ale ty ostatní to sedí :)

#4 Hurley
18.5.2015 | 21:21:46
Hurley

#3 Nika: Jo, u Winter Soldiera je to trochu na sílu, ale kdo chce odkaz mít, useknutou ruku si vždycky najde. :)

#7 Nika #10 PomarancPhoenix
čestný člen redakce
18.5.2015 | 21:23:36
Nika

#1 tomsn40: Zrzka byla super :D ale nemyslím si, že se bude ve 3. sérii moc objevovat a jestli tak hlavně bez schopností, no dokážete si představit, kolik času by musela strávit na place aby odehrála víc scén jako ve finále :D to by jim za chvíli usínala i za pochodu :D

18.5.2015 | 21:24:10
PlaNko

Tak mne sa tá premena Cala páčila, podľa mňa to zvládli obstojne i keď moc sa na herca Kyle MacLachlana nepodobal :D teda aspoň mne sa zdá :) Ešte na konci pri Simmonsovej, celý čas si hovorím v duchu neurob hovadinu, neurob hovadinu, neurob hovad… a už ju to pohltilo. Proste som tušil, že sa ešte niečo stane. :D

18.5.2015 | 21:24:38
Nika

#4 Hurley: Jo to je fakt :D

18.5.2015 | 21:24:44
Ondrasek1010

Myslim že easter egg z Avengers: AOU je spíš ruka Usylusse Klawa :)

#11 Hurley
18.5.2015 | 21:28:44
mv1998

K těm useknutým rukách bych přidal ještě Clawa z AoU :) A po Raině i Calovi se mi bude stýskat.. Cal byl správně crazy a i když jsem Rainu nikdy nějak speciálně nemusel, postava to byla zajímavá :) Ale ani jednoho bych už do seriálu nevracel.

18.5.2015 | 21:32:33
PomarancPhoenix

#4 Hurley: u winter soldiera to mohla být flashbacková scéna, kdy mu tu ruku řezali na operačním stole :)

#11 Hurley
18.5.2015 | 21:49:51
Hurley

#8 Ondrasek1010: Áááá, to bude ono. Na to sem si nevzpomněl.
#10 PomarancPhoenix: To každopádně, ale furt je to v mantinelech toho, že to tak bylo i v komiksech. :)

čestný člen redakce
18.5.2015 | 21:53:01
UPIRIK2

Tak Coulson by mohl zajít za doktorkou z AoU jak tam tou umělou tkání opravila Hawkeye. Myslím že ruka by nebyla takovej problém když tím udělali aj Visiona.

#14 Valada06
18.5.2015 | 22:04:47
lksvcr

Raina začínala být konečně perfektní postava a najednou umře. Je to trocha škoda, ale odchod je to perfektní a tak bych už taky nechal. Jinak myslítesi, že ta matka Skye je opravdu mrtvá? Po tom co její orgány byly ve sklenicích, rozřezaná na kousky atd. a stejně to přežila, mi rozdrcená páteř připadá jako nic.

#17 mr. kingslayer
18.5.2015 | 22:06:08
Valada06

#12 UPIRIK2: Až na to, že ta doktorka je mrtvá.

#20 Horluck #57 ComiconMan
čestný člen redakce
18.5.2015 | 22:10:32
pemich

Podľa mňa Raina nezomrela, videla budúcnosť s takým koncom, že prežije, celú sériu bojovala. I keď po premene sa chcela zabiť, zato ako vyzerá, ale na konci už pochopila čím sa stala a tak podľa mňa sa nenechala len tak zabiť… A ináč hodnotím koniec 2 série ako parádny, skye-ina mama ma akože fest sklamala, pri prvej časti čo sa objavila sa mi zdala taká milá, nápomocná a kokos, čo sa to znej vykľulo… vlastnú dcéru by zabila. Na druhú stranu Cale ma milo prekvapil tou zmenou.

18.5.2015 | 22:36:10
Allegro

A co Fitz? Jeho pomalá proměna ke konci série, od „trosky“ která neumí dokončit vlastní větu zpět k plnohodnotnému členu týmu, který dokončuje věty za ostatní a shodou náhod pohne tyčí právě tam, kam se o chvíli později teleportuje Gordon? To má nějakej supermozek? A to co mi nejvíc vrtá hlavou a tady se vůbec neřeší … proč naprosto záměrně na Jemmu otevřel nádobu s kamenem Kree? V jedné scéně ji vyfakuje že o ní nestojí, pak za ní příjde hrát zase toho roztomilého popletu (kterým už není) jen proto, aby rádoby omylem otevřel dvířka od kamene Kree? Přirom v jednu chvíli je vidět, jak se v tom naprosto cílevědomě šťourá, když se mu to povede otevřít, aniž by si toho Jemma všimla, tak se ještě pochválí, odejde a zavře za sebou dveře. Mám pocit že Fitz ví, jak kámen funguje a z Jemmy si udělal pokusného králíka.

#25 Hrach0r
18.5.2015 | 22:51:04
mr. kingslayer

#13 lksvcr: Jo ale podle mě potřebuje někoho sníst, aby se mohla vyléčit. A pokud jí nikdo nikoho nedodá, sama se nemá šanci k někomu dostat.

18.5.2015 | 22:51:25
herriete Lébl.

Mě taky připadala mamka Sky jako milá osoba, ale nakonec skončila jako Maximus the Mad. Jinak se Simmons to bude ještě zajímavé, třeba se na ní přenese ta smrtící vlastnost kamenu a bude nakonec sama nebezpečná pro Inhumans. Jinak Calův konec se mi osobně líbil a opět se z něj stal ten samý dobrosrdečný člověk, jako byl před narozením a následnou ztrátou Sky a její matky. Tak trochu mě ale zklamal konec Rainy, protože jsem ji měla docela ráda a navíc mi ta její smrt přišla nic moc, takže doufám v její návrat, Na závěr děkuji za skvělé postřehy.

18.5.2015 | 22:52:34
komja

Nevím jestli neříkala Skye, že kůže jí chrání nebo něco na ten způsob takže si myslím, že to přežila, ale že se bude schovávat :)

18.5.2015 | 22:54:28
Horluck

#14 Valada06: Není ;-) Zrovna dneska jsem byl na AoU ještě jednou a na konci je vidět, jak normálně živá prochází ped kamerou ve středisku ,,nových avengers" :-) (nebo to je ,,nové středisko avengers"? mám v tom trochu bordel, protože dabing to překládal takto, ale podle mě ,,new avengers facility" znamená ,,středisko nových avengers"… :-O )

18.5.2015 | 22:59:49
azoxid

Takže: vzhled Cala – zklamanej, mohlo to být lepší. Ukončení jeho příběhu ale bylo dobrý, takže se to vyvažuje. Raina – jestli přežije pochybuji, ona sama tehdy říkala Skye, že spolu mluví naposledy..jako by viděla svoji smrt. Scéna s useknutou rukou byla fajn, chvilkama jsem si fakt myslel, že je po Coulsonovi, a pak najednou ŠVIH :-) K zrzce: ta byla super, rád bych ji tam ještě někdy viděl (mám rád zrzky) Osud Simmonsový: těžko říct, může to bejt cokoliv z výše zmíněnejch úvah.

18.5.2015 | 23:32:42
lopee

První polovina druhé řady Agentů byla dost o ničem. Taková rychlokvašná telenovela… zkrátka nějak se mi to do toho seriálu nehodilo. Vztahy ať si řeší u Marvelu Spiderman, ale Simmonsová s Fitzem… Jinak souhlas s Allegrem. Fitzova proměna k takřka supermanovi z polovičního debila byla neskutečně rychlá. Druhá polovina řady byla o mnoho lepší, byť počínání Ťia-jing se ke konci blížilo Fitzovi na začátku série. Přesto jsem zvědav na další sérii. Snad tenhle seriál nedopadne jako Matrix, kdy jsem byl u třetího filmu rád, že už je konec. Možná bych se na Agenty díval jinak. Nebýt ovšem seriálů jako Gotham a Daredevil (ať končím u Marvelu).

18.5.2015 | 23:36:51
inhuman

K tym krystalom. Oni mozu skameniet ludi uz aj vyparmi takze podla mna ked zjedia tie ryby tak sa nieco urcite stane.

#49 Rokol_XVII #50 Zjewik
18.5.2015 | 23:58:09
MiqueEala

#2 Hurley: proto me black widow tezce zklamala :/

jinak promena Cala byla paradni :) ted je spis otazka, jak budou lide na ten rybi tuk reagovat. v komiksu, kde na normalni lidi pouzili krystaly, byly ucinky jen docasne a navic vadne… ale o terrigenske bombe nic nevim – tam se delo co?

#34 dck.vyhybkar
19.5.2015 | 0:20:25
Hrach0r

#16 Allegro: Teď jsem na to koukal schválně podruhé a určitě to Fitz neotevřel náhodou, v tom rozhodně bude něco víc ;-).

#26 pavuk
19.5.2015 | 0:30:18
pavuk

#25 Hrach0r: Ward sebral po agentce 33 masku, dělal že je Fitz a ušil to na Simmons :D V každém případě skvělý závěr. Je příjemné, když po shlédnutí nemám potřebu vypichovat nedostatky, což se mi bohužel často stává v jiných seriálech.

#38 Jaroslaw
19.5.2015 | 1:01:41
Blackhand47XD

Po tom co jsme viděli pravou schopnost Ťia-jing už asi Whitehalla očekávat nemůžeme, pochybuji že mohl používat ty schopnosti, spíše se jen udělal opět mladým. Sice ta jeho smrt byla taková nijaká, ale každý nemůže umřít důstojně.

webmaster
19.5.2015 | 6:43:21
Hurley

Lidi, fakt si nemyslím, že Fitz to na konci udělal schválně. Ano bylo to divný, že by si ani nevšim, že to otevřel, ale dává větší smysl, že byl prostě nemotora, než že by to udělal schválně. Jakou by měl motivaci? Nebo snad jako je teď padouch? Copak by tvůrci něco takovýho ve finále nenaznačili? Proto sem o tom do postřehů nic nepsal. Varianta, že by to udělal schválně, mě vlastně ani nenapadla.

#30 Pišta Hufnágl #31 paule
čestný člen redakce
19.5.2015 | 6:59:43
starlord300

Takze teorie ze sa Philovy nic nestane po kontakte s terrigenom lebo ma v sebe krv kree nevyšli..

19.5.2015 | 7:43:24
Pišta Hufnágl

#28 Hurley: Ať už to otevřel schválně nebo ne – to nikoho nezajímá, jaktože velenebezpečná mimozemská superněco věc je v hypermoderní bezpečnostní bedně zavřená na západku za osm korun z Baumaxu?

#33 Hurley #46 téčko171
19.5.2015 | 8:31:48
paule

#28 Hurley: Já si taky nemyslím že by to Fitz udělal schválně. Spíš jak byl nervózní z toho že chce pozvat Simmons na rande tak to prostě omylem otevřel.

19.5.2015 | 8:33:01
Flux

Raina podľa mojho usudku nezomrela. Veď aj myslím že na začiatku druhej serii v prvej epizóde keď utekala z toho Kree mesta tak Jemma vravela že ju postrelila ale keď Raina potom prišla za Calom tak jej nič nebolo. Aspoň myslím že to tak v tej epizóde bolo. Každopádne je to šialená predstava že okrem toho že vidí budúcnosť by mala ešte nejaké liečiteľské schopnosti :D

19.5.2015 | 8:40:33
Hurley

#30 Pišta Hufnágl: Protože scénář. :)

#40 Pišta Hufnágl
čestný člen redakce
19.5.2015 | 8:49:08
dck.vyhybkar

#24 MiqueEala: V Infinity evente boli po Zemi pozhadcované terrigenské bomby vo forme plynu, ktorý viacmenej premenil všetkých zvyšných Inhumans. Marvel asi potreboval nové postavy, napr. vďaka tomuto vznikla nová Ms. Marvel, malá moslimka s naťahovacími schopnosťami na štýl Reeda Richardsa. :D Veľký hit.

19.5.2015 | 9:21:44
Johnney

Ehm, jediné jasné je, že se už nemůžu dočkat další série.1) Mě se přeměna Cala líbila. Lepší než digitální laciný efekt bylz tyhle maskérské miniorgie. 2) Fitz to nejspíše neudělal naschvál. Připojuji se k Hurleymu. Přišlo mi to jako náhoda od nemotory. 3) Simmons? Co by z ní mohlo být? Co takhle kdyby ji kámen vyplivl zpět s tím, že bude jeho zbraní proti Inhummans? Navíc uprostřed týmu. Bylo na ni vidět, že se ke schopnostem Skye moc dobře netvářila. Navíc zabila Baksiho, takže se v ní objevilo cosi temného. Já bych ji typovala na dalšího Warda uprostřed týmu. Ale třeba se pletu…

19.5.2015 | 9:27:46
fidonoir

Myslím, že záměrem scenáristů je postavit v seriálu team na bázi Defenders: Sky ( rázové vlny ), Phil ( nějaká vytůněná ruka ), Simmons ( z kamene vypadne jako někdo se schopnostmi ), Deathlok ( cyborg ) , May + Bobbi + Hunter zabijáci jak víno. No a pokud se přidá někdo z Inhumans …

19.5.2015 | 11:22:26
azoxid

Kdo je vlastně úplně nejvyšší šéf Hydry (aktuální) ? Měl jsem za to, že po Red Skullovi to byl baron von Strucker a všichni ti ostatní byli pod ním. Struckera sundal Ultron, takže jak to teď je ?

#39 Hurley #41 Blackhand47XD
19.5.2015 | 12:24:14
Jaroslaw

#26 pavuk: Jasné. Ward je asi o dvě hlavy vyšší než Fitz, ale nikdo si toho nevšiml. Simmons celou druhou půlku téhle série vystupovala velmi tvrdě proti nadaným lidem. V podstatě se snažila je střílet kde to šlo, takže by dávalo trochu smysl, že si kámen stvořený na boj proti Inhumans vybral právě ji za jakýsi svůj nástroj. Hádám, že z ní udělá nějakou metlu na Inhumans. Akorát by to trochu smrdělo tím, že se z ní stane nějaký záporák. Každopádně se na to těším.

19.5.2015 | 12:25:28
Hurley

#37 azoxid: Nikdo. Vždyť to v tom dílu bylo řečený.

čestný člen redakce
19.5.2015 | 12:41:47
Pišta Hufnágl

#33 Hurley: No dobře, dobře, ale všechno má svý meze, žejo. Přístě by mohl Ward najít klíče od celé základny pod rohožkou…

19.5.2015 | 13:05:18
Blackhand47XD

#37 azoxid: V Civil War to bude Baron Zemo, buď o něm tedy neví nebo bude teprve povýšen či je z nějaké jiné buňky Hydry.

webmaster
19.5.2015 | 13:12:54
Kura_S_Ryzu

ja si myslím, že ten rybí tuk bude neškodný pre obyčajných ľudí. Zabíjal len vzduchom a je možné, že vo vode sa rozpustí, ešte keď prešiel cez rybu tak bude neškodný.

#43 Blackhand47XD
19.5.2015 | 13:19:54
Blackhand47XD

#42 Kura_S_Ryzu: Podle mě se do ryb dostaly jen ty krystaly a kov z Obelisku zůstal u dna.

webmaster
19.5.2015 | 13:22:05
mastrx

herečka co je hraje tu množící se zrzku ta k vlastně je profesionálně dublerka pro Adrianne Palicki v Agentech,takže na seriálu se už nějakou dobu podílí. Viz http://marvelcinematicuniverse.wikia.com/…_Vela-Bailey

19.5.2015 | 13:53:27
mastrx

Pardon za debilní text píšu to na tabletu a já zapoměl vypnout automatickou opravu písma.

19.5.2015 | 13:57:13
téčko171

#30 Pišta Hufnágl: Zase sprostě lžeš! Nestojí osm, ale osm padesát a není z Baumaxu ale z Obi!

#48 Pišta Hufnágl
webmaster
19.5.2015 | 14:07:14
Zjewik

„Ta část T.A.H.I.T.I., která obstarávala výmaz paměti, je naprosto neškodná… Tedy mimo to, že vám vymaže paměť“

Tak z toho jsem nemohl :D, jinak když mluvíte o tom divným kamenu od Kree, který má zahubit Inhumans, chápu dobře že o něm zatím nikdo nic neví?, jako že nebylo řečeno jak funguje atd., jinak supr postřehy jako vždy :)

19.5.2015 | 14:28:31
Pišta Hufnágl

#46 téčko171: Šťoural se najde vždycky, a kazí mé promyšlené dezinformační hry! Carramba!

19.5.2015 | 15:08:25
Rokol_XVII

#23 inhuman: Tak proč Trip zkameněl až po tom, co se do něj zabodnul kousek hybatele?

19.5.2015 | 15:21:00
Zjewik

#23 inhuman: Možná hloupá otázka, ale proč nezkameněli ty ryby?, to nemůžou mít zvířata zvláštní schopnosti? :D

#51 Pišta Hufnágl #52 xardix
19.5.2015 | 15:50:07
Pišta Hufnágl

#50 Zjewik: Ryby nezkameněly PRÁVĚ PROTO, že zvláštní schopnosti už mají. Dovedou dýchat pod vodou.

#61 Sasanka
19.5.2015 | 16:10:38
xardix

#50 Zjewik: Řekl bych, že krystaly reagují pouze na lidskou DNA, protože Kree upravovalo lidi, ale ne zvířata. A zvířata pak mohou efekty jen přenášet, stejně jako bacilonosiči u nemocí.

#55 Zjewik
19.5.2015 | 17:08:58
Kubyk002

Zase uvažujte, kdyby ten rybí tuk neměl žádný vliv na lidi, tak to tam prostě neukazují a nechají je pohřbené na dně moře bez dalšího komentáře, takže určitě to nějaký vliv na lidi bude mít, teda alespoň si troufám tvrdit na ty vyvolené, na normální to už třeba nebude mít žádný účinek, jen prostě vzniknou noví inhumans???

#54 MiqueEala #66 Hurley
19.5.2015 | 17:59:24
MiqueEala

#53 Kubyk002: nebo to na normalni lidi bude mit jen docasny ucinek…

19.5.2015 | 18:08:44
Zjewik

#52 xardix: diky, taky mě to napadlo :)

19.5.2015 | 18:24:21
ComiconMan

Můžu se zeptat, kde přesně zazněl název nového Coulsonova projektu Caterpillar?

#66 Hurley
19.5.2015 | 18:56:37
ComiconMan

#14 Valada06: Ne není mrtvá :)

19.5.2015 | 19:14:25
Strigo

Chtěla bych touto cestou moc poděkovat Hurleymu za výtečně zpracované postřehy ke všem dílům, které mi mnohdy výrazně pomohly pochopit pozadí vyprávěného příběhu. Sice nečtu komiksy (toho času je fakt málo, kde ho má člověk pořád brát, že jo), ale moc mě zajímá porovnávání osudů postav vytvořených v seriálovém, potažmo filmovém světě Marvelu a v tom jejich namalovaném a o to bych bez těchto skvělých článků přišla. Fakt moc díky a těším se na shledání u další řady ;-)

19.5.2015 | 19:56:49
fenrir389

Nečetl jsem úplně všechny komenty, ale… Dle mě Fitz to fakt neudělal naschvál – v určitých situacích si nervózní lidi nebo ti s nízkým sebevědomím s něčím hrajou – obvykle s tužkou či tak. Navíc se opírá o stranu dveří, kde jsou panty – ne zámek. Ruka je navíc dost vysoko. Pokud by byl jediný zámek, bude určitě na úrovni klíčové dírky či max do výšky prsou. Rozhodně ne nad hlavou – v tom případě by jich muselo být víc. Opravdu v tom vidim pouze náhodu – ale na druhou stranu si nedovedu vysvětlit, jak to, že se to otevřelo…

Jinak tak mě se Calova proměna docela líbila. V rámci MCU dle mého názoru udělat na základě nějakýho lektvaru postavu jako…řekněme Hulk. Prostě menší modifikace ve vzhledu a síle. Ohledně proměny za mě 9/10 (bod chybí za to, že v týhle podobě nezabil manželku – bylo by zajímavý, kdyby viděla, kam ho až dohnala…)

#62 Pišta Hufnágl #63 MiqueEala
19.5.2015 | 21:10:01
bublifuk

Myslím, že Simmonsová bude „převrácenou“ superhrdinkou. Tedy postavou se schopností likvidovat Inhumans – či alespoň vypnout jejich schopnosti.

Trochu se tím vyrovnají síly.

Popravdě řečeno, možná je dobře, aby na světě existoval skeptický „kat“ Inhumans, jinak by příští čínská maminka mohla obyčejné lidi vygumovat. Jde jen o to, aby byla taková Simmonsová spravedlivá a nečinila se i soudcem.

#65 Snoopy dog
19.5.2015 | 22:46:07
Sasanka

#51 Pišta Hufnágl: :D :D, najednou to všechno dává smysl

#62 Pišta Hufnágl
20.5.2015 | 0:24:33
Pišta Hufnágl

#59 fenrir389: A kdys naposledy viděl dveře, co mají jen jeden pant, navíc nahoře? (A to vůbec nezmiňuju téma „superbedna na supernebezpečnou věc“, to už jsme vyčerpali…)
#61 Sasanka: Žejo? To prozření je osvobozující :)

20.5.2015 | 8:17:39
MiqueEala

#59 fenrir389: nevypadalo to, ze by s tim otevrenim mel neco spolecneho Fitz (pokud jo, tak to poradne nedomysleli), protoze tam kde mel ruku bylo jen sklo (ktere vydalo fakt divny zvuk) a otevirani dveri bylo na druhe strane.

20.5.2015 | 9:55:27
Snoopy dog

Já myslím že s tou simmonsovou máš pravdu, typoval bych že má podobné schopnosti jako ten jed z X-Menů ten plešatej kluk jak ostatním vypnul schopnosti.

20.5.2015 | 18:17:56
Snoopy dog

#60 bublifuk: Já myslím že s tou simmonsovou máš pravdu, typoval bych že má podobné schopnosti jako ten jed z X-Menů ten plešatej kluk jak ostatním vypnul schopnosti.

20.5.2015 | 18:18:33
Hurley

#53 Kubyk002: Tvůj mozek je rychlejší než děcko po prvním kari!

#56 ComiconMan: Nezazněl, je to vidět napsaný na tý složce, kterou Coulson předává Skye.

Lidi, ten Fitz to fakt neudělal schválně. Ano, můžeme si všichni na čtyři měsíce sednout do škarpy a špekulovat, že ta bedna měla retardovanej zámek a můžeme vymýšlet složitý teorie, jak se z Fitze stal tajnej padouch nebo jak si Ward uřezal kotníky, navlík na sebe masku a infiltroval se na základnu… Ale to vysvětlení je vlastně naprosto jednoduchý. Prostě v tom konkrétním okamžiku se z Fitze, mladistvýho génia, stal nadrženej puberťák, kterýmu se konečně naskytla příležitost zaskórovat. Takže když se opřel o ten pant a opravdu OMYLEM ho otevřel, možný následky mu vůbec nedocvakly prostě a jednoduše proto, že v tu chvíli se mu krev valila opravdu do úplně jinýho orgánu než do mozku.

Takže tak.

#67 alexis #68 Koore_
čestný člen redakce
21.5.2015 | 7:47:46
alexis

#66 Hurley: Souhlasím s tebou, náčelníku:-) Fitz to neudělal schválně. Kombinace nemotornosti a momentální poblázněnosti je naprosto věrohodná a přirozená. Jinak finále bylo velmi dobré, proměna Cala se mi líbila – staromódní pojetí, ale lepší než digitální nesmysly. Jsem zvědavá, v jaké podobě se Simmonsová vrátí.

22.5.2015 | 20:34:54
Koore_

#66 Hurley: Jen bych chtěl dodat svůj postřeh. Pokud se nepletu, tak ty dveře otevřela spíše Jemma. Ano Fitz se opíral o sklo (které udělalo divný zvuk) a až poté poklepal na pant, který se ani nehl, ale když odešel, Jema řekla: „Oh, what?“ a sáhla na zámek (kliku, nevim co to je) a v tom ji kámen pohltil.

#69 Rokol_XVII
22.5.2015 | 21:12:07
Rokol_XVII

#68 Koore_: Řekla to, protože ta krabice byla otevřená

22.5.2015 | 21:33:30
azoxid

Vy tu ale strašně moc řešíte tu krabici :-D :-D

22.5.2015 | 23:59:26
Miník

poravde sceny s inhumans me moc nebavili, ale poslední díl byl dokonaly. :) Fakt nikdo nevi jak to bude s Jemmou? :'( marvel tam proste musel dat neco co neni v komiksech, aby to zpestrili komiksarum bidaci :D

23.5.2015 | 1:10:20
bublifuk

Jinak si osobně myslím, že co a jak se s Jemmou stalo nejspíš ještě neví (nevěděli) ani sami tvůrci. Když si to totiž vezmeme kolem a kolem, tak nebýt té finální scény, dal se seriál považovat za víceméně uzavřený a kdyby nedostal třetí řadu, prostě by se jen ta poslední scéna s Jemmou neodvysílala. Seriál důstojně skončil, všichni by byli spokojeni. Jistě, ne VŠE bylo dořešeno, ale to hlavní ano. Přišlo mi to ze strany tvůrců jako rozumné řešení.

23.5.2015 | 1:36:42
Iris13

Technická otázka… reagovala ta Kree verze menhiru od svého uvedení na scénu i na někoho jiného než samotné Inhumans? Nebo zůstávala v pevném tvaru? Jinak se přidávám do dlouhého zástupu vděčných fanoušků :-).

23.5.2015 | 2:18:18
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S07E13: What We’re Fighting For

cz100%
DOKONČENO

Překlad: @annePel, @laisobel, @Zira
Korekce: @Zira

Překlad sedí: Na všechny dostupné verze

Epizodu nezapomeňte ohodnotit

Ohodnoťte Agents of S.H.I.E.L.D.

Nepřehlédněte

Podívejte se na tým S.H.I.E.L.D.u v průběhu let

Podívejte se na tým S.H.I.E.L.D.u v průběhu let

Premiéra sedmé a poslední série je už zítra, takže bychom se mohli podívat na hlavní postavy a jejich příběhy v průběhu let seriálu. V následujícím článku uvidíte krátké ukázky všech hlavních postav.

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny herců

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama