Recenze filmu Werewolf by Night

Recenze filmu Werewolf by Night

Koncem minulého týdne jsme se dočkali vůbec prvního filmového speciálu. Hudební skladatel Michael Giacchino si pro nás připravil výpravu do světa monster, což je neprozkoumané teritorium v rámci Marvel Cinematic Universe. Jak se tento počin teda povedl?

14 0
11.10.2022

Rok 2022 je dost možná kvalitativně nejslabším rokem Marvel Cinematic Universe. I když se snaží studio experimentovat a stále představovat něco nového, ne vždy mu to vyjde a většinou nakonec sklouzne ke staré rutině a ke stokrát viděným klišé. Současná She-Hulk: Attorney at Law je žalostně zoufalá, o moc lepší ale ani nebyla Ms. Marvel nebo nedávný Thor: Love and Thunder.

Film Werewolf By Night přišel zničehonic. Aniž bychom věděli o jeho vzniku, Kevin Feige film oznámil na zářijové akci D23 a hned měsíc na to si snímek odbyl svou premiéru. Rozhodně to není film, na kterém by chtělo studio cokoliv stavět. Taktéž to není strategický projekt, který má za úkol pro Disney+ získat více předplatitelů. Spíše se jedná o odměnu právě pro ty, kteří si předplatné pravidelně platí. A tohle je takový jednorázový bonus pro nás všechny.

A nutno dodat že velice příjemný. Michael Giacchino za asistence scenáristky Heather Quinn dostal od Kevina Feige volné pole působnosti a naprostou tvůrčí svobodu. Giacchino se primárně soustředil na pár nových postav, které všechny během padesátiminutového speciálu dosyta poznáme. Chápeme jejich motivace, pohnutky a cíle. Jelikož je film opravdu krátký, představí nám blíže zhruba tři postavy, ale ve svém důsledku to bohatě stačí. Zbytek antagonistů tu je jako rozmanitá výplň do akčních scén. A ono to perfektně funguje.

Giacchino si je taktéž až překvapivě jistý v akčních scénách. Vůbec ta nejlepší je nám naservírována na konci filmu v ponuré chodbě. Sice se nejedná o nějakou revoluci či originální meisterstück, ale na poměry Marvelu a toho, co vidíme v poslední době ve všech jeho výtvorech, je to uspokojivá úroveň. Nemůžeme ani vynechat hudbu, o kterou se pochopitelně Giacchino postaral sám. A ta skvěle ladí k hororovému žánru.

(A jak vy hodnotíte tuto novinku od Marvelu? Foto: Disney+)

Film sice trvá pouhých padesát minut, ale dokáže stihnout odvyprávět více než leckterý šestidílný MCU seriál. Giacchino měl omezený čas a nacpal do filmu to, co se dalo. Celý speciál ale nepůsobí přeplácaně, je naopak pěkně přehledný a přímočarý. Film sice láká na představení příšer v MCU světě, které zatím stály na druhé koleji, ale svým způsobem jde o klamavou reklamu. Monstrum poznáváme ve snímku pouze jedno a je ještě k tomu hodné.

Werewolf By Night je příjemnou odměnou pro všechny fanoušky MCU. Poznali jsme něco nového, neokoukaného a dobře natočeného. Jde ale přesto o lehký nadprůměr, který ve vás nevyvolá nějaké enormní pocity. A vědom si je toho zřejmě i Marvel, který se ani neobtěžoval s nějakou větší reklamní kampaní. Nevýhodou celého filmu je, že zítra se o něm vědět nebude. Nemáte důvod ho rozebírat, diskutovat o něm a nějak ho více zapojovat do širšího světa MCU.

Film tedy skutečně bereme jako lahodný předkrm před závěrečnou epizodou She-Hulk a blížícím se Black Pantherem. Přesto jsme rádi, že něco takového vzniklo. Tohle je přesně ten druh experimentu, který u Marvelu chceme vidět. Vše se ale musí skloubit s dobrým scénářem a důstojnou režií. A to je bohužel něco, co posledním MCU filmům a seriálům chybí. A důležitá informace na závěr – nemáme tu žádné cameo nějaké slavnější postavy a to je možná na tom vůbec to nejlepší. Někdy se nám totiž zdá, že fanoušci jen čekají na návraty starých (ne)známých. Přitom to o kvalitě daného filmu / seriálu vůbec nevypovídá.

Hodnocení: 70%

A jak film hodnotíte vy?