James Gunn vyhozen od Disneyho, další Strážce Galaxie a jiné filmy z MCU již nenatočí

James Gunn vyhozen od Disneyho, další Strážce Galaxie a jiné filmy z MCU již nenatočí

Místo toho, abychom vám přinesli nějaké pozitivní zprávy z Comic-Conu, tu pro vás máme poněkud smutnou zprávu, která určitě rozvíří velkou vlnu diskuzí. James Gunn, se kterým studio dle posledních informací nemělo sebemenší problém, zničehonic u Marvel Studios končí.

1 45
22.7.2018

Dnešní Hollywood je poněkud zvláštním místem. Vzpomeňme si na kauzy před půl rokem, kdy se doslova roztrhl pytel, kdy se každý začal rozpomínat, jak byl před deseti, dvaceti či třiceti lety sexuálně obtěžován. O kariéru přišlo několik slibných herců. Když už to ovšem vypadalo, že toto temné období ve světě filmu máme za sebou, objevila se další kauza u Marvel Studios.

James Gunn sice nebyl nikdy z ničeho obviněn, ale před deseti lety zkrátka napsal pár urážlivých komentářů na serveru Twitter, které směřovaly k politice, sexualitě, znásilnění apod. Samotný herec, který je známý jako častý provokatér, se již v minulosti několikrát omluvil. Tyto rádoby vtípky nebyly nikdy myšleny vážně. Když studio Disney Jamese Gunna najímalo, určitě o tomto incidentu (jelikož je dostupný na sociálních sítích) muselo vědět.

(James Gunn končí. Foto: Disney)

Nyní jde ovšem o to, že když se upozorní na něco starého a začnou se v tom šťourat média, jde pochopitelně o velkou událost, na kterou studio musí nějakým způsobem reagovat. Buď se může tvůrce zastat (tak, jak to třeba udělali David Yates a Warner Brothers v případě Johnnyho Deppa), nebo s daným člověkem okamžitě rozvázat spolupráci (to se děje bohužel ve většině případů).

A právě tento scénář potkal Jamese Gunna, který u Marvel Studios končí. Film Strážci Galaxie 3 je rozhodně v plánu, ale bude ho mít na starosti někdo jiný. S největší pravděpodobností si Gunn u studia už neškrtne a může si pomalu hledat práci někde jinde. O dalších novinkách ze světa MCU a obecně filmů vás budeme informovat. Tato kauza pochopitelně nekončí a bude se řešit i v průběhu následujících dnů.

Co říkáte na vyhazov Jamese Gunna? Je oprávněný, nebo studio zareagovalo přehnaně?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /33

percival2

Je to jasné … Strážce Galaxie vol.3 bude režírovat černá lesba :-D

#7 Historic
22.7.2018 | 18:38:30
PecaCZE

Stejně to nedává smysl, tržby Strážců aj. by byly na chlup stejný.

22.7.2018 | 19:53:50
Lex Luthor

Pche ať s tím jdou někam co se to tam děje

22.7.2018 | 20:29:15
Historic

Kdyby tyhle hovadiny napsal v době působení u Marvelu, tak jeho vyhazov ještě pochopím. Ale deset roků zpátky? Tím spíš, že se za to už dříve omluvil a viditelně od té doby vyspěl.

Na každý pád strašná škoda, Strážci byli sví především díky Gunnovi a s jeho odchodem nejspíš dost utrpí. Snad aspoň nový režisér použije Gunnův scénář. A doufám, že Jamesovi tímhle neskončí kariéra…

#6 tom99
webmaster
22.7.2018 | 20:37:14
awacs

Jen pro doplnění, bylo by dobré si ty tweety najít. Mě se to vůbec nelíbilo co psal a to mám na černý humor dost vysoký práh, ale tohle bylo moc. Fakt pedofilní rádoby vtipy mi moc vtipné nepřijdou a pokud tohle psal, tak to asi nemá v hlavě v pořádku. https://www.theverge.com/…ke-cernovich

#9 Historic #17 Railbot
22.7.2018 | 20:37:44
tom99

#4 Historic: Já se ještě ptám sám sebe: proč právě teď? Proč zrovna před natáčením nového dílu. Ještě mě napadlo, že studio bylo s Gunnem (i když se mi to nechce věřit) nějakým způsobem nespokojené a nechtělo ho oficiálně vyhodit kvůli tvůrčím neshodám, aby se neopakovala kauza u Star Wars, kde to na značku vrhá špatné světlo, tak se prostě vytáhla stará špína… Vítej v Hollywoodu.

#8 Ratemus #9 Historic
webmaster
22.7.2018 | 20:40:09
Historic

#1 percival2: O tom to fakt není, ženy jsou ve filmovém průmyslu stále okrajová záležitost, i když nějaký pokrok tam konečně je. Když zůstaneme u Marvelu, tak Wasp je první hrdinkou se svým jménem v názvu filmu a ani jednu z dosavadních dvaceti marvelovek nerežírovala žena. Tou první bude Anna Boden u Captain Marvel (v tandemu s Ryanem Fleckem).

#10 percival2
webmaster
22.7.2018 | 20:48:56
Ratemus

#6 tom99: proč je tak trochu popsané na fandimefilmu…

je to posraná politika kdyby byl černej nebo homouš tak ho jistě nehyvodí protože tak to přece není správný..opravdu debilita co se tam děje…to je jako kdyby dnes nikdo nechtěl vydávat Landovi album protože když mu bylo 18, byl to kokot…ne že by dnes nebyl, jen je jiný

22.7.2018 | 20:49:57
Historic

#5 awacs: Souhlasím, že je to hnus. Přesto v tom nevidím důvod ukončit s ním spolupráci, když je v posledních letech oproti téhle své provokatérské neřízené minulosti jako vyměněný, za tyhle obludné „vtípky“ se opakovaně omluvil a seká dobrotu. Od natočení prvních Strážců jej sleduju na facebooku i twitteru, kde pravidelně streamoval info o natáčení, odpovídal fanouškům na všemožné dotazy a dělal v tomhle ohledu víc, než bych od kteréhokoli mainstreamového režiséra čekal.

Btw. Mike Cernovich je neuvěřitelný lidský odpad, který hlásal a hlásá ještě mnohem horší věci než Gunn (a na rozdíl od něj to myslí vážně). O to smutnější je, že si teď může spokojeně připsat takovýhle skalp.

#6 tom99: Tomu nevěřím, podle mě hrálo roli čistě to, že lidi zrovna vyhrabali tuhle špínu a strhli na něj pozornost. Gunn si na to „naběhl“ svou trumpovskou kritikou, dostal se pod drobnohled a už to jelo. Načasování je náhodou docela solidní, když se trojka ještě ani nezačala natáčet. Posunout se to dá vždycky.

#13 awacs
webmaster
22.7.2018 | 21:13:07
percival2

#7 Historic: Je to stejné jako všude. Chápu vyhození Winsteina, ten je fakt prase i na mne, ale tohle je konstrukt. Tímhle tempem si Disney brzy zku-ví značku a na marvelovky mu nikdo nebude chodit … Pro mne byl začátek cesty do pekel ústupek s natočením Black Panthera.

#11 Historic #21 Yanek
22.7.2018 | 21:13:34
Historic

#10 percival2: Tomu nerozumím – co bylo na BP špatného? Jedná se o nejúspěšnější marvelovský origin a jeden z nejúspěšnějších filmů všech dob, který po téhle fázi zakončené Avengers 4 bude široko daleko největší jistotou, co se úspěchu týče.

#12 PecaCZE #15 percival2
webmaster
22.7.2018 | 21:22:13
PecaCZE

Prostě zasraná amerika, která všechno kurví ! Kdyby jsme měli Hollywood v evropě, tak to bude vypadat úplně jinak. Tady by jim na tohle nikdo neskočil.

#11 Historic: BP je odpad, to jen v americe si to vychvalujou, zaměřenej film pro afroameričany.

#19 Historic
22.7.2018 | 21:37:27
awacs

#9 Historic: Přiznám, že to byl první web, který měl ty tweety, tak proto ten odkaz :)

Je hranice, chápu, že se snaží vykoupit, ale pokud nepřijde trest, tak to nikoho neodradí. O takovýhle věcech se nevtipkuje, nikdy. A pokud ví o dalších, tak by neměli být jen vyhozeni, ale měli by před soud. Někdo, kdo píše takovéhle věci, tak vnitřně není v pořádku a to z člověka nedostane sebelepší chování.

Disney ho nikdy nemělo najímat, pokud to vědělo. A to se mi oba díly Strážců moc líbily.

#14 tom99 #19 Historic
22.7.2018 | 21:46:40
tom99

#13 awacs: Víš, ale na sociálních sítích je každý hrdina. To by museli zavřít i polovinu naší republiky. A mně tady bylo vyhrožováno v komentářích tolikrát, že bych musel za mříže dostat slušný počet lidí :-)

webmaster
22.7.2018 | 21:49:18
percival2

#11 Historic: Těch průserů bylo více. Vybrat si téma, díky kterému bylo po vydání papírového komiksu tolik násilí (jako konkrétně BP) bylo docela bezohledné kvůli obětem tehdejšího řádění černošských gangů. Druhý byl způsob, jak se k tomu postavili. Tenkonec filmu vyzněl (a vzhledem k reakci nade mnou nejen pro mne) jako agitka multikulturalismu. Celé to šlo udělat mírněji, ne tak agresivně, ne tak aktivisticky. No a současným děním v Disney se mi to jen potvrzuje.

#19 Historic
22.7.2018 | 21:53:04
Geek

V tomhle případě jde o to, že Gunn si dovolil kritizovat Trumpa a ultrakonzervativci na něj vytáhly deset let starý tweety, aby ho zničily, což se jim povedlo. V podobných vtipech problém nevidím, problémem jsou nenasytné korporace a konzervativci, konkrétně Gunnův kat Mike Cernovich. Tenhle pán všude a za vším vidí pedofily a nade vše miluje Trumpa a když se to smíchá dohromady, tak vznikne bizarní potřeba zlikvidovat kritika a zároveň zasáhnout světovládné pedofilní spiknutí na citlivém místě. Ne, nesmějte se, pan Cernovich se vážně považuje za geniálního umělce, kterému Hollywoodu nedovolil prorazit, protože pedofilové, a tak se teď ukájí nad tím, jak jim to všem nandal. Když by tedy pan Cernovich nebyl tak trochu magor, jako všichni konzervativci, a myslel to s těmi pedofily vážně, mohl by se poptat pánů Spaceyho, Singera nebo Emmericha, ti by o tématu mohli něco vědět, jejich dětské večírky byly legendární, v určitých kruzích tedy, jenže to by nesměl být takový… No nic.

22.7.2018 | 22:04:48
Railbot

#5 awacs: ať má kdokoli jakkoli uhozený humor, tak by to nikdy neměla být záminka pro jakoukoli perzekuci. To je prostě svinstvo.

Kor v tomto případě, kdy o jeho minulosti v Disney samozřejmě věděli, věděli co dělal za filmy, ještě před prvními GotG se za své vyjadřování veřejně omluvil a po 10 letech jej teď sestřelí pro-trumpovsky naladěné křídlo vedené paranoidním prasetem Cernovichem, který si myslí, že v holywoodu odhaluje pedofily. Sám byl kdysi obviněn ze znásilnění a jeho tweety o znásilnění jsou taky chuťovka.

Celý je to divný a smrdí to politikou. Teď už jen doufat, že Gunna sebere DC.

22.7.2018 | 23:39:00
DarthRevan

Bejt Warnerama, hned ho beru! :)

webmaster
22.7.2018 | 23:41:25
Historic

#12 PecaCZE: Mně se třeba BP moc líbil.

#13 awacs: Na tom odkazu není vůbec nic špatného :-) A jinak se neshodneme no, já jsem ochotný dávat lidem druhé šance. Tomu se soudem nerozumím, na koho je to míněno.

#15 percival2: Vzhledem k tomu, jaký ten film měl v Americe úspěch, mám o bezohlednosti vůči obětem řádění černošských gangů pochybnosti. Máš zdroj, kde bych si o tom mohl něco přečíst? Co se týče agitky multikulturalismu – podle mě to naopak ve filmu vybalancovali povedeným způsobem, protože s Killmongerem se dalo s klidným srdcem sympatizovat. Konec přinesl rozumné rozuzlení, kdy Wakanda v podstatě udělala to, o co tady usilují všichni protiimigrační politici, tzn. místo vpuštění lidí do své země raději svou pomoc rozšíříme do zemí původu.

#26 percival2
webmaster
22.7.2018 | 23:46:57
RhaeLin

Celý je to to neskutečná kravina, Gunn si takovéhle jednání nezaslouží a Cernovich je jeden z nejhorších lidí, o kterých jsem kdy četla. Ve světě, kde je potrestán člověk, jako James Gunn, jehož ‚zločinem‘ bylo období, ve kterém se jakožto umělec profiloval psaním záměrně šokujících vtipů na sice naprosto nevhodné téma, ale stále jen psaní vtipů, a vyhraje takové neskutečné, s odpuštěním, hovado, jakým je Cernovich, který naprosto vážně tvrdí například, že ženy by se měly podřídit dominantním alfa mužům, což je jeden z jeho nejmírnějších názorů, a podle dalších informací byl sám podezřelý ze znásilnění, načež uplatil či zastrašil svědky, aby vyvázl, tak v takovém světě je něco fundamentálně špatně. Gunn se již dávno napravil, nikdo mu nevytáhl skryté kostlivce ze skříně, je jen trestán za své politické názory, které navíc nejsou vyloženě radikální. To, co se mu teď děje je naprostý hnus, až je mi z toho zle. Doufám, že Gunn se z tohoto nějak zvládne oklepat, mimochodem na change.org je petice Re-hire James Gunn, sdíleli ji i Dave Bautista a David Dastmalchian – těžko říct, jestli to má šanci něco změnit, ale věřím, že je to dobré vyjádření podpory a solidarity právě směrem ke Gunnovi. Tohle Disney naprosto nezvládl. Já jdu nejspíš zvracet ze stavu spravedlnosti v dnešním světě a doufat, že Cernovich a jemu podobní jednou přinejmenším shoří v pekle na toast.

#22 HanyH
RhaeLin
23.7.2018 | 0:04:24
Yanek

#10 percival2: Weinstein je možná prase. Otázkou je, jak nazvat ty héérečky.

#26 percival2
23.7.2018 | 1:28:16
HanyH

#20 RhaeLin: tady je kdyžtak ta petice, o které RheaLin píše: https://www.change.org/…e-james-gunn …docela rychle se to nabaluje :) před hodinou jsem to kontroloval a bylo tam o cca 3 tisíce podpisů míň…

23.7.2018 | 11:03:15
Railbot

Petice je dobrá akorát pro srandu králíkům. Disney jej zpátky nevezme ani kdyby chtělo, to by byla PR sebevražda.

#29 RhaeLin
23.7.2018 | 11:28:39
Bhall

Starý Disney se v hrobě obrací.

23.7.2018 | 16:28:39
Dede

Môj názor je taký, že za všetko môže dnešná doba kedy sú ľudia zbytočne precitlivený a nedokážu pochopiť naozaj humor, ktorý je dosť hraničný a aj čierny. Druhá vec je tá, že to bolo pár rokov dozadu a za jeho tweety sa aj ospravedlnil a v Disney o tom vedeli, no teraz sa to nejak asi nebralo do úvahy keďže ešte stále vo vzduchu visí " Weinsteinovo prekliate" a to sa netýka len sexuálneho obťažovania čo je naozaj odsúdenia ba až trestu hodné, no pokiaľ sa niekto z ich producentov, scenáristov, hercov a proste všetkých ktorý sa na Disneyovkách podieľajú dopustí nejakej chyby v podobe vyjadrenia ich vlastného názoru na ktorý teda asi nemajú nárok nech je akokoľvek kontroverzný či dokonca aj pravdivý keďže sloboda slova asi už zanikla, no proste nemá šancu, len si baliť kufre. Ďalšia vec ktorá mi v celom prípade nejde do hlavy je to, že samotné Disney štúdium využilo vo svojich projektoch veci, za ktoré by dnešní social justice warriors šli bojkotovať do ulíc či už ide o využívanie stereotypov čo sa týka rôznych rás a kultúr alebo samotné zobrazenie hákového kríža či heilovanie, no o tomto nikto nehovorí, však na čo, to je asi iné. Vyzerá to tak, že na každého sa berie iný meter. Posledná vec je tá, že žijeme vo svete, ktorý ovládajú sociálne siete a ak chce na vás niekto vytiahnuť špinu, tak ju nemá problém nájsť a brániť sa voči záverom, ktoré si ľudia vytvorili na základe vašich vyjadrení je naozaj ťažká vec a je jedno, ako som spomenula, či máte len svojský zmysel pre humor, svojské názory na vec, alebo niečo len v stave ožratosti niekde na fb či twitter alebo Boh vie kde pridáte a zabudnete na to alebo to neriešite, no proste čo ste napísali, za to budete pravdepodobne pykať. Každopádne dúfam že sa z toho Gunn nejak dostane pretože Guarians by bez neho nebolo ono.

23.7.2018 | 19:49:27
percival2

#21 Yanek: Děvky, jinak to nejde. Kdyby jim to vadilo, nečekaly by až po kariéře. Ale on je fakt čuně, jen byl odvolán, až se to hodilo.

#19 Historic: Já to našel cca na jaře v komentářích o původu komiksu. Teď tě můžu odkázat akorát na wikipedii, kde konkrétně popisují Black Panthers Party, levicovou násilnou bojůvku z šedesátých let, něco jako dnes Antifa nebo přímo následovník (odvolávají se na ně) fašistickou Black Lives Matter …

23.7.2018 | 20:42:30
Railbot

Jinak jen tak pro srovnání Gunn dostal padáka za nevhodný tweety. Johny Depp zmlátil manželku a vesele pro ně točí dál.

#30 tom99
23.7.2018 | 21:26:11
Liborias

Amerika prožívá svou vlastní verzi socialismu, v tomto případě se projevuje jako extrémistický liberalismus, ten sám o sobě není špatný, ale jako jakákoliv filozofie vyhnaná do extrému a přetavená ve způsob vlády, je tato jeho forma horší než rakovina. Svoboda slova je mrtvá. Diskriminace na každém rohu, ale ne ta o které se mluví. Nadržování a protekce, pokud máte správné geny a opět to nejsou ty, o kterých se mluví. Zničení života za pomluvu, ale ne toho, kdo pomlouvá, ale toho kdo je pomlouván, bez důkazů, bez soudu, přece, co kdyby… a co by tomu řekli, kdyby… Nejhorší na tom je, že západní Evropa nadšeně tleská a žene nás do stejného, ne-li horšího pekla. Za politické, rasistické a na určitou skupinu zaměřené vtipy se dnes reálně zavírá, hádejte, kdy se to dělo naposledy. Kapitalismus je mrtvý, Lenin, Stalin, Marx a Mao se nadšeně vrtí v hrobě.

23.7.2018 | 22:53:11
RhaeLin

#23 Railbot: Nejspíš ne, ale jak jsem psala, ukáže to solidaritu s Gunnem a podpis vyjádří, že nesouhlasíme s tím, jak Disney s touhle ‚kauzou‘ naložil. Sám autor této petice píše hned v první větě, že neočekává opravdovou změnu, je to tedy především symbolické. Ale samozřejmě nikdo nikoho k podpisu nenutí. Každopádně za ty asi tři dny nasbírali přes 200 000 podpisů, což není vůbec špatné.

RhaeLin
23.7.2018 | 23:43:55
tom99

#27 Railbot: Jenže když někdo napíše tweet, tak prostě je to černé na bílém. Myslím, že s Deppem se to furt táhne a několikrát bylo řečeno, že i ta jeho manželka to nemá v hlavě v pořádku. A navíc tam je to slovo proti slovu.

A hlavně – co si budeme nalhávat. Disney vyhodí kohokoliv, když se mu to bude hodit. Teď se jim nehodí Gunn, dostal padáka. Ale na Deppovi leží celé Piráti z Karibiku, bez něj by série nešla utáhnout, nebo si to alespoň v tuto chvíli nejsem schopný představit. Disney (potažmo celý Hollywood) hraje s herci dobře promyšlenou šachovou partii, a i když se jim to nehodí, herce zničí.

webmaster
24.7.2018 | 6:49:04
Erzik

Dost mě Disney naštval, přečetl jsem si ty staré tweety a ano, bylo mi z toho trochu smutno, není to zrovna hezké čtení, ale ani na vteřinu by mě nenapadlo, že by neměl točit dál a že bych se na to nedíval se stejnou radostí.

A tak jsem alespoň podepsal petici na change . org

redaktor
24.7.2018 | 8:40:15
Kalam

dobře mu tak šmejdovi… tydle SJW vymaštěnci nic jiného nezaslouží

28.7.2018 | 17:23:20
Norbit882

Zvláštní, že feťák Robert Downey Junior je stále u Disney? Velice zvláštní.

29.8.2018 | 11:25:20
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejlepší postavy: Marvels

Reklama

Zajímavosti

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Nejenže čekáme na nového Kanga, ale taktéž očekáváme odhalení jeho úlohy v širším MCU. Kang má projít určitou změnou a zřejmě se to neobejde bez osekání jeho příběhu. Alespoň takto se o tom v zákulisí hovoří. Budou mít tedy hvězdy stále o tuto roli zájem? Domingo se konečně vyjádřil.

Marvel Cinematic Universe

PRVNÍ FÁZE

 

DRUHÁ FÁZE

 

TŘETÍ FÁZE

 

ČTVRTÁ FÁZE

 

PÁTÁ FÁZE

Galerie

Galerie

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama