Proč nevyšla dohoda mezi Disneym a Sony ohledně Spider-Mana a kdo je skutečným viníkem?

Proč nevyšla dohoda mezi Disneym a Sony ohledně Spider-Mana a kdo je skutečným viníkem?

Chvíli to vypadalo, že smlouva mezi Disneym a Sony je pouze formalitou. Vždyť všem se v poslední době dařilo a filmy vygenerovaly slušný zisk. Jenže čím více se získá, tím více jsou studia nenasytná. A z dohody sešlo. Jaké jsou ovšem pravé důvody a kdo je tím skutečným viníkem?

11 7
22.8.2019

Asi vás v nedávných dnech překvapila zpráva, že se studio Sony vlastnící práva na Spider-Mana nedohodlo s gigantickou společností Disney na další spolupráci. Do této doby to fungovalo tak, že Sony projekt financovalo, zaplatilo marketingové náklady a Disney připravilo film o pavoučím muži podle svého uvážení. A zatím se zdálo, že tato dohoda fungovala na výbornou.

Teď je ale vše jinak, a i když se snímek Spider-Man: Far From Home stal nejvýdělečnějším filmem studia Sony, z dohody sešlo. Proč tomu tak je? Má to hned několik důvodů a my se dnes pokusíme dopátrat toho, kdo je víc v právu. Jedním z důvodů kolapsu dohody je rozhodně namyšlenost studia Sony. Šušká se o tom, že se v Sony již delší dobu říkalo, že Kevina Feige nepotřebují a dokážou dělat filmy i bez něj.

Nastartování nových příběhů jim Feige zařídil a zbytek si obstarají už sami. Dokonce se mluví i o tom, že se Sony již dohodlo s režisérem Jonem Wattsem na další spolupráci. Filmy zkrátka budou vznikat, jen nebudou odkazovat na dění v MCU (což dle našeho názoru bude citelná ztráta, bude například Spider-Man smět používat oblek vyrobený Tonym Starkem?). Šéf Disneyho Bob Iger se údajně v předcházejících měsících snažil se Sony domluvit, ale bohužel i k němu se dostaly tyto zvěsti. A není nikdy dobré, když se Disney dozví, že někdo dělá něco špatného za jeho zády.

Nyní to vypadá tak, že můžeme Sony do morku kostí nenávidět. A právě i kvůli těmto uniklým informacím jsou fanoušci na internetu tak nepříčetní, že bojkotují jakýkoliv další film se Spider-Manem, ba dokonce jakýkoliv film ze stáje Sony. Teď se ale na to pojďme podívat z druhého úhlu pohledu, kdy zase musíme svým způsobem dát Sony za pravdu a vinit Disneyho.

(Bude teprve důvod k pláči? Foto: Disney)

Studio Sony zkrátka stále vlastní práva na Spider-Mana a se značkou si může dělat, co chce. Sony mělo v plánu pokračovat ve spolupráci, ale víceméně chtělo, aby dohoda byla stejná jako v případě první smlouvy. Znovu tedy bylo ve hře to, že Sony film zaplatí, Disney napíše scénář a o vše se postará. Tržby půjdou zpět Sony, protože to přeci film zaplatilo, a malá část (5% z prvního dne v kinech) půjde Disneymu.

Jenže právě studio Disney už o takovou dohodu nestálo. Disney navrhlo, že půjdou se Sony ve všem napůl – rozpočet se rozpůlí, marketingové náklady bude hradit každé studio zvlášť a zisk se následně rozdělí na přesnou polovinu. Jenže to nebylo jediné. Studiu Disney údajně nešlo pouze o samostatné filmy se Spider-Manem, ale o všechny hrané snímky z pavoučího světa, které Sony kdy vyprodukuje.

Studio Sony aktuálně chystá Venoma 2 a Morbia, hovoří se o dalších projektech z pavoučího světa. A i tady se Disney chtělo přiživit a chtělo svůj kus koláče, i když se v minulosti od filmů distancovalo. Disney žádalo přesný podíl tržeb ze všech chystaných pavoučích filmů. To samozřejmě Sony naštvalo a byl to jeden z důvodů, proč z dohody sešlo. Fanoušci zde alespoň hledají naději, že když už by Disney chtělo podíl z Venoma 2, Morbia a dalších projektů, byla by tu šance, že by se tyto postavy objevily i v rámci MCU.

Další věc, která naštvala studio Sony, je to, že si Disney hojně půjčuje Spider-Mana do svých týmových filmů, objevil se několikrát v Avengers či Civil War. A za toto propůjčení postavy (a nejen Spider-Mana, ale i dalších s ním spojených postav) Sony nikdy od Disneyho nedostalo ani cent. Sony z této situace bylo značně frustrované, představte si, že by si někdo půjčoval vaše auto, kdy a v jaké míře se mu zachce. Na druhou stranu, takto byly nastaveny podmínky smlouvy.

Jak vidíte, tak vinu lze částečně házet na obě společnosti. Sony doufá, že v budoucnu znovu otevřou s Disneym diskuzi a vše se napraví. Ale jak to bude vypadat? Dočkáme se dalších dvou filmů s Tomem Hollandem, následně se Sony domluví s Disneym a Spider-Man se do MCU zázračně vrátí? Zní to šíleně, ale možná by to byl ten nejpřívětivější a nejpozitivnější scénář.

Kdo je podle vás v právu? Zachovalo se Sony racionálně a Disney nenasytně, nebo to vidíte zcela jinak?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /70

ArchAngel

Sony si o sobě moc myslí. Se svými hranými spidey filmy předvedlo hrozné věci, Spidey je teď na vrcholu popularity a vděčí tomu právě Marvelu. Takže SONY by mělo držet hubu, být spokojený s tím co Marvel dělá a podporovat jej v tom maximálně. Vydělávat může na té popularitě jinde (hry, seriály, kreslené filmy). Marvelu je to jedno, postav do filmů má dost, jenže Feige a Marvel myslí jen na fandy a dělají filmy pro ně (to je celý recept proč je to tak úspěšný) a ti jediní z téhle situace mohou být zklamaní, protože SONY je připravilo o slušnou postavu a zkomplikovalo jinak ucelenou seriálovou linku MCU filmů. SONY má prachů z toho dost, na celé situaci neprodělávalo, ale jsou to nenažranci, takže bojkot je na místě … Disney/Marvel dělal všechno a SONY chce 50 na 50? Taky se Disney nedivím, mohli být sice velkorysí, ale proč? SONY na tom netratilo naopak získávalo pozornost pro svou značku a prostě si myslí, že teď to zvládnou sami a prachy půjdou jim. Jenže nejsou Marvel. Doufám že si namelou držku … být Disney, tak zkusím tu část SONY koupit :). To by všechno vyřešilo. Všechny postavy pod jedním studiem/firmou a bez podobných třenic, to by bylo řešení …

#11 choudys
22.8.2019 | 20:08:20
beat

Dokonca sa práve zistilo ze to nemalo byť vôbec 50% ale len 30%, čo je rozumné.

#3 Blackhand47XD
22.8.2019 | 20:11:56
Blackhand47XD

#2 beat: Jako sice chtěli méně, ale k tomu si přáli i kreativní kontrolu nad zbylými postavami, které Sony vlastní. Tedy Venom atd.

#5 johnsmith182
webmaster
22.8.2019 | 20:31:34
johnsmith182

Bohužel Disney spoléhá na hloupé stádo ovcí, které zaplaví internet a bude ze všeho vinit Sony. Disney chce mít všechno a není zvyklí, že jim někdo neposluhuje a řekne ne.

22.8.2019 | 20:33:37
johnsmith182

#3 Blackhand47XD: Plus ještě Disney chce Spidermana zadarmo do svých filmů a veškerý zisk z merchandisu a postavit Spiderman Theme Park jako hlavní atrakci Marvel Theme Parku.

#9 beat
22.8.2019 | 20:35:57
beat

To by im len prospelo viacmenej, v podstate by sa mohli pohrat aj s tou myslienkou multiverza, filmy ktore by zarabali miliardy a venom uprimne nikdy nepresiahne miliardu, ak ano tak sa vopred ospravedlnujem ale viem ze sony je v tomto babrak a mozu so tvrdit kolko chcu ze sa od kevina naucili, ale urcite nie. Nemohli cakat ze smiesnych 5 percent bude donekonecna a este im davali podiel aj vo filmoch ciste produkovane mcu. Uvidime, ja verim ze to dorisia. Ale sony za posledne 2 dni 2 krat zaklamalo a je to uz aj citelne na ich akciach https://markets.ft.com/…heet/summary?… (1 week)

22.8.2019 | 20:39:24
Dragon94

Sonymu stačí udělat Spider-mana podobně jako v loňské hře a mají vystaráno. To samé se týká Batmana u WB. A to ať už zvolí Arkham hry nebo Telltale games. Obojí je skvělé.

22.8.2019 | 20:42:37
beat

taktiež je blbosť tvrdiť že si disney chcel ponechať 100 percent merch, ten im proste vždy patril lebo je to pod marvel entertainment, sony vlastní len všetky druhy filmovej (do tohto slova rátam aj animáky) tvorby, nič viac nič menej, ale stále všade čítam že aký sú chamtivý, ale treba pochopiť že prečo by som sa delil o niečo čo mi patrilo vždy, ale zase keby im oni na oplátku ponúkli 30 percent z merchu tak verím že takáto dohoda by tu možno bola aj na jednu dekádu

22.8.2019 | 20:44:47
beat

#5 johnsmith182: ako som teraz hore písal, sony vlastní len filmové práva, takže si disney môže stavať so spider-manom čo chce, to mu nemôžu vyčítať, s tým merchandisom som to tiež popísal hore

22.8.2019 | 20:46:46
PecaCZE

Kvůli Spider-manovi, Venom 2 a popřípadě crossover by bylo nejvýhodnější to koupit hned, ale v číslech vyplatilo by se jim to vůbec ? Myslím si že ne.

#12 beat
22.8.2019 | 20:47:37
choudys

#1 ArchAngel: Souhlas s tebou, tys to vystihl. Hlavně tou koupí, sice Sony by zato chtěla majlant, ale bylo by to nejlepší řešení! A žádný další handrky!

#12 beat
22.8.2019 | 20:48:20
beat

#11 choudys: #10 PecaCZE: to si myslím aj ja, ale nie kupovať sony, stačí im čiste sony pictures, len filmové práva a nech si zvyšok nechajú, veď taký bol aj pôvodný plán marvelu pred 4ma rokmi, že chceli svoje filmové postavy späť, sony ho ale silou mocou drží pevne aj keď vie že oni sami nikdy skvelý film nenatočia (venom nebol zlý, ale nebol ani dobrý, ako v škole by som mu dal proste takú 2jku – 80–85%) , videohry a takéto kravinky im aj predtým chceli nechať, ako nejakú exkluzivitku

#14 johnsmith182
22.8.2019 | 20:53:28
johnsmith182

Sony nic prodávat nebude, Spiderman je jejich nejvíc vydělávající komodita, logicky se toho nezbaví, maj akcionáře. Neměl jim to Marvel prodávat.

#15 beat
22.8.2019 | 20:54:55
johnsmith182

#12 beat: Sony natočilo úspěšnýho Spidermana dávno před Marvelem, navíc jejich Into The Spiderverse dostal Oscara a porazil Disney, takže mají úspěchy. Navíc MCU Spiderman je spíš syn Iron Mana než Spiderman, Sony by konečně mohlo udělat komiksovýho Spidermana jakýho fans chtějí a ne to co z něj udělal Marvel.

#16 beat #18 beat #30 Ratemus
22.8.2019 | 20:59:10
beat

#13 johnsmith182: tých ale môžu bez problému vyplatiť, keď dokázali zaplatiť za fantastickú 4ku a xmenov , čo sú pre mna/boli mizerné filmy od foxu (x-meni možno podla mnohých boli dobrý, ale ja som im nejak neprišiel na chuť, aspoň po ten diel čo som videl ryana reynoldsa zo zašitou hubou :D 75 miliard, tak prečo by im nejakych 30 nevedeli aj teraz? tolko im určite doteraz za tych kolko 30 rokov? nezarobil určite. Ale s týmto ako dlho ho vlastnia fakt teraz neviem, toto ma doučte, neviem to ani nájsť.

22.8.2019 | 20:59:50
beat

#14 johnsmith182: 3 krát opakovaný príbeh komixového spider-mana ale nie je riešenie. marvel využil situáciu a priviedol nového spider-mana ktorý ma len čiastočnú podobnosť s mcu ako aj ostatné filmy, chcú čerpať z komixov ale chceli to robiť originálne a to im vyšlo. je jedno či má oskara a či boli úspešné, ale za tú dobu im kolko krát ten spider-man tolko zarobil ? to čo by im za neho ponúkli možno zarobia za tych ďalších 50 rokov alebo viac. Teraz môžu mať cash a nemusia ho naďalej ždímať tými ich 700–800 milionovými zárobkami

#20 beat #23 Dragon94
22.8.2019 | 21:03:46
ambrozx

Já nemůžu..

22.8.2019 | 21:03:57
beat

#14 johnsmith182: a fanúšiovia hlavne chcú teraz SM v mcu, nie komixového, nejaké veci z komixového sa predsa môžu objaviť aj tu, dokonca som tuším niekde čítal že aj toho omieľaného strýčka bena chcú do príbehu nejak zapracovať, je dead tak ako vo všetkých, ale do homecomingu to proste nedali, zdalo sa im to zbytočné to znovu opakovať

22.8.2019 | 21:06:14
ambrozx

Já nemůžu… dělají to pro fanoušky:), dobrý matroš.Disney je ta nejnenažranejší společnost ever. I v South Parku si z nich dělali srandu.

22.8.2019 | 21:06:42
beat

#16 beat: nie podobnosť s mcu ale komiksami :D

22.8.2019 | 21:07:11
antty

Mnozí stále nechápou, že Sony je zcela v právu, ta původní dohoda byla spravedlivá, nedá se ale říct, že pro Sony výhodná. Sony platilo vše! Ano Disney jim půjčil herce, ale honorář jim platil Sony, ano Disney jim půjčilo Feigeho a scénáristy, kteří zakomponovali SM do mcu, ale Sony je platilo… a ještě půjčilo zadarmo SM do CW, IW a E.

Myslím, že ale Sonymu vadí to, že jim chtěl Disney kecat do dalších projektů a hlavně, že SM 3 by byl až v páté fázi a do té doby by se mohl objevovat opět bez zisku pro Sony ve filmech svých kolegů. Nebo byl ty roky u ledu, což by pro Sony vyšlo stejně.

Každopádně držím palce Sony, když se nedohodnou, tak aspoň Disney zjistí, že nestačí si jen dupnout a bude mít, co chce. Filmy dělá sice supr, ale to co se kolem nich děje mě štve. Gunna nakonec vzali zpět, tak třeba i ta dohoda klapne.

#25 beat
webmaster
22.8.2019 | 21:18:32
Lex Luthor

Disney a Sony jsou, jako dva kluci na písku, kteří se hádají o své hračky/prachy. A kdo to nejvíce odsere. No my fanoušci, ale to těm dvěma nejspíš nedochází.

22.8.2019 | 21:31:43
Dragon94

#16 beat: Hele Homecoming měl taky jen 880 mil. Sony taky dalo 890 mi. se Spider-manem 3. A teď s Venomem dali 853 mil. Podle mě ten boom okolo MCU teď odpadne. Nad miliardu se začali pravidelně dostávat, až teď v okolí IW a Endgame… Teď to zase bude pomalu klesat, protože tak velkej event v plánu nemají. A s těmi 50 lety dost pochybuju, protože práva na Star Wars stály něco málo přes 4 miliardy. Marvel Studios stálo podobně. A 4 miliardy má Sony za nějakých 7 filmů uděláno. Mimochodem nejde jen o Spider-mana, ale Sony vlastní 900 postav. Podle mě za to minimálně budou chtít 8 miliard, ale to se zase Disneymu už nevyplatí.

#27 beat
22.8.2019 | 21:37:47
Billy the Kid

tak kdyby chtěli zisky a práva na další filmy od sony, tak ať to taky zaplatí 50/50 a je to :) ,ale i tak bych rád viděl Venom+ Spider man, jen by to musel dávat spaidy i Rkově :)

22.8.2019 | 21:40:19
beat

#21 antty: No takto, Sony platilo všetko a dávalo 5 percent Disneymu za zapožičanie Feigeho, scenáristov + hercov, zvyšný im doplatil Disney. Takže dáva zmysel, že zadarmo im robiť filmy nechcú a chcú 30 percent. SM zadarmo v CW,IW ani EG nebol, dostávali za neho tiež nejakú tú sumu.

#32 Dragon94
22.8.2019 | 21:45:17
Stranger001

Tohle je těžký… po tom, co jsem si přečetl, rozumím oběma stranám. Hlavní úspěch filmů je to, že jsou zasazeny do MCU. SONY platilo vše, ale veškerá tvůrčí práce šla za Disney. SONY pak dostalo miliardu, vydělalo na tom neskutečně a samozřejmě se o zisk nechtělo dělit. Disney využil té situace jen v tom, že přidal Spidermana do týmovek, čímž si samozřejmě zvýšil zisk z těchto filmů. Rozhodně se to ale nedá srovnávat se ziskem solovek Spidermana. Far from home mělo údajně budget 160 mil dolarů a vydělalo miliardu. Disney získal za svou práci směšných 5% z prvního dne v kinech, to je opravdu směšná částka. Takže na tuhle stranu Disney rozumím. Nabídka od Disney mi i přijde rozumná: „Chlapi, jedeme půl na půl ve všem.“ Ale samozřejmě chápu, že SONY se do toho nechce. Z několika důvodů. Spiderman into spiderverse mělo úspěch, takže si myslí, že už to zvládnou udržet na tý úrovni. Stejně tak Venom, který je průměrný film, získal nečekaně hodně v kinech. A SONY se teď otevírá možnost udělat Spiderman vs Venom podle svýho, aniž by to bylo součástí MCU. A co si budeme povídat, to je v podstatě garantovaný zisk i v případě, že film bude opět průměrný.

Moje osobní tipy jsou, že se buď ještě domluví – teď je to prokazování dominance z obou stran. Disney bude tvrdit, že Spiderman nebude tak úspěšný, pokud nebude součástí MCU, ale SONY na druhou stranu bude tvrdit, že mají rozjetýho Parkera a úspěch u jiných filmů z jeho universa, takže ho do nich zapojí a budou mít zisky. Tomu bych věřil nejvíc. Druhá varianta je, že SONY natočí crossover s Venomem (a kdo ví, třeba plánují i multiverse s Maquirem a Garfieldem), to sice vydělá peníze, ale film nebude nic extra, pak nejspíš zkusí ještě jeden, který ale bude propadák a Spiderman se vrátí do MCU za lepších podmínek pro Disney. Třetí varianta, kterou nepovažuju za úplně reálnou, že Disney si prostě práva nebo studio SONY odkoupí, aby měli svatej pokoj :D

22.8.2019 | 21:46:02
beat

#23 Dragon94: no zase, je pravda že za Fox dali 52,5 miliárd dolárov a obsahuje bohatú ponuku, tak tam zas až tak veľa toho zaujímavého čo získali nie je okrem toho Avatara ešte a pár filmov, takže za 900 postáv dať 10 miliard a mať už takmer všetko pohromade je celkom slušný deal.

#29 Dragon94
22.8.2019 | 21:51:44
beat

Každopádne, stále je možnosť, že sa na tých 50 50 (30 70) dohodnú vrátane niečoho, čo by Sony na oplátku Disney dalo len o tom zatiaľ nevedia, po FFH je ale isté, že SM hrá v MCU veľkú rolu, takže ho nenechajú len tak odísť. Vymyslieť by sa však dalo čokolvek či už pre pokračovanie MCU bez neho. Len či by to malo nejakú cenu, keď k tomu viacmenej smerovali od kedy si ho zapožičali.

22.8.2019 | 22:02:02
Dragon94

#27 beat: Vždyť nemají ani Hulka. Toho vlastní Universal. Jenže Fox je mnohem víc než jen Avatar a pár filmů. Vždyť tam jsou Simpsonovi, Futurama, Griffinovi, Prison break ,X-meni, Fantastická 4, Vetřelec, Predátor, Kingsmani, Sám doma, Den nezávislosti a mnoho mnoho dalšího.

#31 beat
22.8.2019 | 22:02:13
Ratemus

#14 johnsmith182: teď si vem že právě tento Spiderman je věrný předloze více než ti od Sony…akorát se více inspiruje Ultimate Spidermanem

#46 LAZARUS111
22.8.2019 | 22:04:22
beat

#29 Dragon94: jasné, veď som napísal takmer všetky. Našťastie Hulka nemôžu použiť na sólovku, čo im však teraz už robiť problém nebude, neviem kam by mohol jeho príbeh ešte pokračovať. Futurama, Griffinovci, Prison Break, Kingsman (ani neviem čo to je), Sám doma a Deň nezávislosti za to stoja? Ja neviem naozaj, pýtam sa. Simpsonovci a hlavne Marvel postavy sa im oplatia ale čo viac? Ponuka výborná, ale či sa oplatila. Neviem, to by som nechal posúdiť nejakého odborníka a v tom sa nevyznám, ale čiste ak mám povedať môj osobný názor, tak nie. Ale predsa za to dali vyše 50 miliárd. Tak pokiaľ je SM silná značka prečo za neho a jeho 900 postáv nedať 15 miliárd. Vráti sa im to pomerne rýchlo.

#33 Dragon94
22.8.2019 | 22:09:36
Dragon94

#25 beat: To je nesmysl. Feige a celý tým je placený z rozpočtu filmu. Disney dostával těch 5% jen za to, že se v těch Spider-manech ukázal Iron man, Fury atd… Ti taky dostali normální plat, který se skrývá v rozpočtu filmu. Navíc i celou propagaci si Sony dělalo samo. Když by to bylo půl na půl, tak by Sony získalo asi 80 milionů a ztratilo 500 milionů na každém filmu. Disney během dvou let udělá 5 svých filmů a 6tý by byl Spider-man… Kdyby jeli půl na půl, tak by Disney získával za ty dva roky výdělek za 5.5 filmů a Sony jen za 0.5 filmu. To prostě není cool. Má to zůstat tak jak je to do teď. Zajímavé, že s touto dohodou tenkrát přišel Disney za Sony, protože Spider-mana potřebovali. A Sony kvůli tomu zařízlo Amazing Spider-many… Což bylo dobře, protože dvojka byla hrozná.

#34 google147 #35 beat
22.8.2019 | 22:09:46
Dragon94

#31 beat: Nebo použijí místo Spider-mana jinou postavu a neztratí tebou zmiňovaných 15 miliard. Disney není v pozici, kdy by byly bez Spider-mana úplně v háji. Točí teď 3 filmy ročně. A postav mají dost. Teď navíc, když mají X-meny se dostáváme spíše do situace, že ty filmy nebudou stíhat točit a hledat jim premiéru v kinech, takže ten spider-man pro ně zase takovou cenu podle mého nemá.

22.8.2019 | 22:14:47
google147

#32 Dragon94: Ty poslední dvě věty jsou nesmysl. 1) Sony bylo úplně v prdeli, protože Amazing Spider-Man 2 byl z jejich hlediska propadák (měl obří rozpočet) a i tak nevěděli co dál. Feige za nima přišel s tím, že jim ho pomůže zase nakopnout a naoplátku bude Spider-Man v MCU. Pokud by se nedohodli, tak by jeho roli v Civil War převzal Ant-Man a byl by se Starkem.

A cool není aby to zůstalo pořád stejně, protože to tak donekonečna fungovat nemůže.

#38 Dragon94
22.8.2019 | 22:16:35
beat

#32 Dragon94: Pôvodne bol v pláne ale jeho celkový odkup, čo však Sony samozrejme odmietlo ale Sony prišlo s nápadom a na začiatok ho prijali. Ale je jasné že takáto dohoda nemohla platiť donekonečna. Síce sa opakujem, ale nemalo to byť 50 percent ale len 30. To je len výmysel hovorcu Sony.

#38 Dragon94 #55 antty
22.8.2019 | 22:16:37
Beranir

Spiderman tady byl před MCU a bude tady i dlouho po něm, Sony navíc minulej rok získala i oskara tuším za Spiderman Into spiderverse a jsou to tvůrci nejen amazing spidermana, kterej se moc nepovedl ale i Spiderman trilogie, z čehož druhej díl je jeden z nejlepších superhero filmů vůbec. Sony navíc koupilo insomniac tvůrce spiderman hry z minulýho roku, která měla velkej úspěch, takže to můžou spojit a nakonec, koho má disney pro fázi 4, kdo by mohl přitáhnout nejvíc prachů, momentálně kromě Spideyho tady nikdo není a proto taky disney Spideyho uvedlo jako dalšího Iron Mana, jako tu další hlavní postavičku. Sečteno podtrženo Disney potřebuje spidermana a sony mnohem mnohem víc než sony a spiderman potřebují MCU.

#39 Dragon94 #41 Ratemus
22.8.2019 | 22:21:27
beat

niečo málo na pobavenie :D https://twitter.com/…8560/photo/1

22.8.2019 | 22:25:01
Dragon94

#34 google147: A proč by nemohlo? Sony si platí svůj vlastní film, propaguje si svůj vlastní film a Disney mu pouze půjčuje zaměstnance, které Sony platí.

#35 beat: Ten údaj, že to bylo 70/30 je asi stejně věrohodný jako to, že je 100% rozhodnuto, že Spider-man odchází z MCU. Pořád to ještě není 100%, i když to za to všichni vydávají.

#40 google147 #40 google147
22.8.2019 | 22:25:24
Dragon94

#36 Beranir: Naprostý souhlas.

22.8.2019 | 22:26:24
google147

#38 Dragon94: #38 Dragon94: To by platilo, kdyby platilo jenom ty zaměstnance a dodalo materiály, podle kterých budou točit, ale Sony jenom otevře peněženku a získá jasnej hit, protože Homecoming těžil z Civil War a Iron Mana a FFH zase z Endgame. Takže to není jenom to placení účtů, ale i fakt, že jim Disney filmy dělají reklamu. Způsob „dělám hovno a inkasuju balík“ nejde urdžovat věčně.

A z tržeb nebereš 100%, ale jenom 50%. Takže pokud Sony udělá dalšího Spider-Man za 200 mega a film vydělá 250 mega (půlka tržeb), maj 50 mega plus. Pokud by to financovali na půl s Marvelem daj jenom 100 mega a vydělá to 250 mega, tak maj 150 mega. Jednoduchá matematika.

#50 Dragon94
22.8.2019 | 22:40:40
Ratemus

#36 Beranir: no, takový schang chi má stejný potenciál na mld jako Panther že stejného důvodu jen se nejedná o černou ale žlutou, z Eternals dle mě vytriskaji co se dá a stane se to populární stejně jako kdysi neznámí strážci, Thor podle mě na mld konečně také dosáhne…nevím jak Strange, ten asi ne ale jistě populární bude ještě více…mcu má tolik postav a jejich existence skutečně nestojí na Spider-Manovi

#42 Stardos #43 Beranir
22.8.2019 | 22:42:07
Stardos

#41 Ratemus: Schang Chi potenciál má, hlavně díky Číně, Japonsku a dalším asijským státům. Jenomže Eternals, ono, lidi jsou hodně proti LGTBQ+ a myslí si, že by v MCU neměly takové postavy být, gay a transgender postava v tom filmu a k tomu mnohými nenáviděná Angelina tomu fakt nepomohou. Thor je na tom taky špatně, hodně lidí bude tvrdit jak je to feministické kvůli Jane a Valkyrii. A pak tu máme ještě X-Meny, ale to prostě taky možná pohoří, kdo ví (no Deadpool určitě když to promění do teen rated)

#45 Ratemus
22.8.2019 | 22:58:53
Beranir

#41 Ratemus: já ti nevím jestli zrovna to co si vyjmenoval jsou nějací velikáni, který by měli na to vést celý MCU, prostě Iron Man a Kapitán spolu s dalšími co už se v MCU objeovat nebudou zanechali velkou díru a je jasně vidět, že spiderman ji měl zaplnit. Neříkám, že bez spideyho ted MCU zkrachuje, jen říkám, že lidi hlásající jak sony by se mělo vzpamatovat, že spiderman byl úspěšnej jen díky mcu a podobně, prostě nevidí celej obrázek a v pozici síly momentálně disney fakt není, což se jim asi nelíbí, protože disney je v pozici síly asi v 99.9% případů.

#45 Ratemus
22.8.2019 | 23:24:54
beat

Je jedno ako špekulujeme, viac sa však dozvieme od samotného Feigeho už v sobotu (neviem ako to je u nás) na D23Expe

22.8.2019 | 23:39:06
Ratemus

#42 Stardos:
#43 Beranir: chlapi můj názor nezměnite ale každopádně chytřejší budeme až na to přijde…

22.8.2019 | 23:41:01
LAZARUS111

#30 Ratemus: tento spiderman nieje verne predlohe. ani nahodou.

#48 Ratemus
22.8.2019 | 23:55:12
Sctyri

Vždy je o prachy, a Disney má $$$ celý svět a chce víc. Mít podíl z ostatních Spiderverse Sony filmů je největší troufalost, kterou by odkýval jen pitomec. A jinde jsem četl, že Sony Feige chtělo a Disney nechtěl, aby se angažoval, tam kde z toho mají prd peněz. 98% vina Disney. Chudák Tom Holland, jak to asi vnímá, těšil se že bude valit s Avengers a teď je v nejistotě nebo po všem..

23.8.2019 | 7:57:44
Ratemus

#46 LAZARUS111: na základě čeho? Kolik Spidermanů jsi or četl ty? Tento je nejvěrnější předloze jak Parker tak Spiderman…ale jak říkám, mcu se inspiruje hlavně Ultimate nikoliv Amazing Spidermanem, nebo mi to vyvrať

#49 Doctor_11 #57 LAZARUS111
23.8.2019 | 8:36:01
Doctor_11

#48 Ratemus: Tak jedine čo ma s Ultimate je to že nemá po 20tke ale že je to stále stredoškolák, inak je to SpiderMan/Peter­Parker ako každý iný Veľká moc, Veľka zodpovednosť atď.....

#51 Ratemus
23.8.2019 | 9:09:31
Dragon94

#40 google147: A nedělají to tak všechny studia? Že si najmou lidi, kteří jim na objednávku udělají film? Pouze s tím rozdílem, že na vznik filmu dohlíží? A když se jim nelíbí příběh, tak dají rozkaz ho překopat? Nebo myslíš, že samotné Disney Feigemu (Ředitel Marvel Studios) pomáhá s filmy? Nebuď najivní.

#52 RiniX
23.8.2019 | 10:00:24
Ratemus

#49 Doctor_11: to ano, já jen chci rict že tento je mnohem věrnější předloze než ti dva předešlí

23.8.2019 | 10:00:50
RiniX

#50 Dragon94: Nicméně se Kevin Feige stará hlavně o filmy Marvelu, které jsou zařazené pod MCU, tedy Disney (na začátku kariéry samozřejmě dělal pro Fox X-Meny apod.) Z toho tedy vyplývá, že bude mít s Disney rozsáhlou smlouvu a jako ředitel dceřiné společnosti Disney má určité závazky. A z toho vyplývá, že půjčování lidí není jen tak. A když Disney řekne ne, že nepůjčí lidi, tak může Feige maximálně odejít.

#53 RiniX #54 RiniX
23.8.2019 | 10:15:50
RiniX

#52 RiniX: Půjčování jako najmutí.

23.8.2019 | 10:16:30
RiniX

#52 RiniX: Půjčování jako najmutí.

23.8.2019 | 10:16:31
antty

#35 beat: to že je to 30/70 tu bereme v potaz, jen když člověk píše ten koment tak si hned nevzpomene a napíše snadnější 50/50, ale o to nejde, kdyby šli takhle náklady a i zisky tak sony ztratí pořád o jeden řád větší částku, než jakou získá rozdělením nákladů. A hlavně myslím, že

  1. nechce se jim čekat 2 nebo více let na další sólovku
  2. chtějí ho včlenit k Venomovi a spol., ale u nich nechtějí, aby jim Disney do toho kecalo.

no a jak je to s tím finančním příspěvkem Disney už vysvětloval Dragon94

#56 beat
webmaster
23.8.2019 | 11:16:52
beat

#55 antty: no len je to rozdiel povedať 50/50 a obviňovať Disney. Nezastávam sa ho, je mi to úplne jedno, chcem len aby SM zostal tam kde patrí, to je všetko. Viac k tomu už nemám čo povedať, zaznelo to tu opakovane niekoľko krát a len by z toho vznikali ďalšie nezmyselne opakujúce sa príspevky.

23.8.2019 | 11:28:39
LAZARUS111

#48 Ratemus: ale ja beriem aj jeho pribeh a postavy okolo neho.

#58 Ratemus
23.8.2019 | 13:52:22
23.8.2019 | 15:49:23
Ratemus

Tak prý

Holland má mít novou smlouvu na dalších 6 filmů s možností 7 (Spider-Man 3 + trilogie z vysoký a 2 Avengers filmy)

  • Disney bude mít 30% (jak MCU Spidey, tak Spider-Vers filmy)
  • Sony bude ditribuovat filmy a Disney má exkluzivní právo mít Spidey filmy na Disney+
  • Venom se přesune do MCU
  • Sony smí točit jenom filmy, ale vyjednalo si povolení točit seriály ze Spider-Versa

A pořád visí ve vzduchu, že Apple koupí filmovou divizi Sony, v tom případě se prý automaticky vrátí práva na Spider-Mana Marvelu

#60 Zilwicky #63 antty #65 Stardos
23.8.2019 | 16:06:02
Zilwicky

#59 Ratemus: Zdroj? Ako, kým odpovieš tak si to vygooglim ale pre ostatných :)

#61 Lee_CZ_
23.8.2019 | 18:26:20
beat

Toto je celkom pekná ponuka ak je pravdivá, hádam sa dohodnú do zajtrajšieho panelu na D23 :D

23.8.2019 | 19:36:57
antty

#59 Ratemus: To zní zajímavě, jen nevím jak si Disney poradí s další erkovou postavou, Deadpool a teď i Venom. Ještě jak to vypadá s dalšími projekty, Morbiem atd.?

#64 Ratemus
webmaster
23.8.2019 | 19:51:08
Ratemus

#63 antty: venom.neni R…k deadpoolovi se vyjadřovali, bude jistě jiný, nejspíš R sólo a pg 13 v týmu…ale má být jiný

23.8.2019 | 21:00:26
Stardos

#59 Ratemus: A co získá Sony touhle dohodou?

#66 Stranger001
23.8.2019 | 22:49:45
Stranger001

#65 Stardos: Podle infa pocítily obě společnosti silnej backlash od internetu a pokles akcií na základě týhle nedohody. Disney taky tlačí na to, aby bylo vše jasně domluvený a podepsaný ještě před D23. Shrnutí infa je třeba i tady: https://www.youtube.com/watch?…

Samozřejmě jsou to pořád zákulisní spekulace, ale snad to tak bude :)

23.8.2019 | 23:06:31
Martrix

Já bych lusknul a…s trochou štěstí by ve hře zůstal jen Feige.

24.8.2019 | 14:55:04
beat

Akurát sa žačal panel Marvelu, ale stream z neho nie je a taktiež všetci dostali zákaz fotoť, nahrávať aj písať, kým panel neskončí :D

24.8.2019 | 19:10:18
66pepo66

Z toho co povedal Feige a Tom to vyzera tak, ze nijaka dohoda nebude. Neviem co k tomu povedat. Ak vedeli, ze dohoda nebude trvat vecne, nemali robit zo Spidermana nastupcu Iron Mana. Nemali robit film tak, ze to vsetko preplietli takym sposobom, akym to urobili. Neviem si predstavit, ze po tomto uz nebude iba tak v mcu. Nepochopitelne.

24.8.2019 | 23:45:42
DC Expert

Náhodou Sony je dobré kdo hrál spidermana na PS4 to byla tak dobrá hra. A vidět jak dá sony proti spidermanovi Scorpiona. Díky sony máme hru spidermana.

1.9.2019 | 13:54:42
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejlepší postavy: Marvels

Reklama

Zajímavosti

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Nejenže čekáme na nového Kanga, ale taktéž očekáváme odhalení jeho úlohy v širším MCU. Kang má projít určitou změnou a zřejmě se to neobejde bez osekání jeho příběhu. Alespoň takto se o tom v zákulisí hovoří. Budou mít tedy hvězdy stále o tuto roli zájem? Domingo se konečně vyjádřil.

Marvel Cinematic Universe

PRVNÍ FÁZE

 

DRUHÁ FÁZE

 

TŘETÍ FÁZE

 

ČTVRTÁ FÁZE

 

PÁTÁ FÁZE

Galerie

Galerie

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama