Recenze filmu Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Recenze filmu Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Už i my jsme měli možnost vidět druhého Doctora Strange. A i když náš zážitek byl o něco horší kvůli nepochopitelným bezpečnostním opatřením v kinosálech, kdy se během promítání až rušivě kontrolovalo, zda někdo film nenatáčí na kameru, i tak se vám pokoušíme doručit co nejobjektivnější recenzi.

18 1
5.5.2022

Konečně jsme se dočkali i tohoto hororového šílenství, které slibovalo velkou jízdu napříč mnohovesmírem. Povedlo se vše nakonec na jedničku? S celkovým hodnocením je to malinko složitější. Jak už bývá u Marvelu zvykem, jedná se o prvotřídně natočenou podívanou, ale znovu tomu opět něco chybí. A nepomáhá k lepšímu hodnocení ani charismatický Doctor Strange, hororový žánr či stále oblíbenější mnohovesmír.

Asi nikdo nemohl čekat, že se bude jednat o prvotřídní horor. Pár lekavých a strašidelných scén tu rozhodně je, ale jedná se spíše o film s hororovými prvky, který zkouší něco nového. I ty jsou přesto vítanou změnou, dokážou udržet pozornost a máte pocit, že MCU je zase o něco bohatší. Pokud spadáte mezi ty fanoušky, kteří četli různé spekulace a jen čekáte, kdo všechno se ve filmu objeví a neobjeví, tak budete malinko zklamaní.

Filmu předcházela naprosto nesmyslná očekávání a nenaplnitelné tužby fanoušků. Již předem bylo jasné, že se všechna tato očekávání nemohou uspokojit. Spider-Man: No Way Home se ale k této hranici přiblížil a možná i překonal, což je asi největší rozdíl mezi pavoučím filmem a dvojkou Strange. Hype byl znovu obrovský, a tak výsledek může být pro mnohé menším zklamáním. Čím méně jste o filmu věděli, tím více si ho užijete.

(Staří známí se opět vrací. Foto: Disney)

Tentokrát ale film trochu překvapivě škobrtá hned u příběhu. Sam Raimi dupe na pedál, nenechá nás prakticky vydechnout a stále se posouvá v ději kupředu, nicméně celý film působí značně zkratkovitě a chudě. Problém už je v samotné hlavní postavě, která si projde minimálním vývojem. Nějaké náznaky tu sice jsou, ale prostor a hlavně znatelný vývoj si pro sebe krade Scarlet Witch, která je ve všech ohledech naprosto famózní.

Tento film není pokračováním prvního Doctora Strange (vlastně všechny možné dějové linky z prvního dílu byly vesele ignorovány, viz Karl Mordo, pozn. red.) jako spíše nefalšovaným sequelem seriálového kousku WandaVision. Pokud jste seriál neviděli, zřejmě se stále budete v ději orientovat. Film jde na to chytře a nabízí dostačující záchytné body, abyste se v příběhu neztratili. Přesto je zážitek o to lepší, když víte, o co jde. Před návštěvou kina tedy doporučujeme zhlédnout celou WandaVision.

Ze seriálů, které tak trochu byly na druhé koleji, se tak konečně stávají důležité milníky, bez kterých se opravdu nedokážete obejít. Nového Strange sice pochopíte i tak, ale bude to jen kostrbatý požitek. Když víte, čím vším si Wanda v seriálu prošla, hned se na danou postavu díváte jinak. Wanda dostává tak úplně jiný rozměr, komplexnost, důležitost a taktéž se řadí mezi nejpropracovanější postavy nejen celého filmu, ale taktéž celého sdíleného vesmíru.

(Wanda je bezesporu nejlepší postavou celého filmu. Foto: Disney)

Dalším důležitým bodem, který se zde musí zmínit, je stále častější tzv. fan-service. Znovu divák dostává přesně to, co (a koho) chce vidět. Vídáme to v nových Star Wars a Marvel fanouškovským servisem taktéž nešetří. Sice jde o skvělé momenty a staronové postavy film značně oživí, nicméně jak dlouho bude toto ždímání starých postav trvat? Příběh Charlese Xaviera byl důstojně ukončen v Loganovi. Nyní postava dostává ještě menší roli a bez postavy by se klidně děj v klidu obešel. Návrat sice potěší, ale vůbec nebyl nutný.

A tak lze samozřejmě pokračovat i dál, i když si nebudeme dělat iluze – právě návrat staronových postav bude pro mnohé fanoušky ten největší highlight celého filmu. Mnohovesmír nabízí celou řadu všemožných cest. Na druhou stranu se už X filmů a seriálů neřeší již nic jiného. A i když se má Marvel Studios do tohoto světa ještě více ponořit, návštěvy alternativních vesmírů se nám začínají malinko přejídat. Může se objevit kdokoliv a naším postavám prakticky nic nehrozí. Pokud zemřou, objeví se nějaká jejich obdobná verze z jiného vesmíru a hurá postava je opět ve hře.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness je sice dobrým filmem, ale to samotné šílenství jsme si představovali malinko jinak a hlavně odvážněji. Snímek se stále drží při zemi, sází na jednoduchost a zkratkovitost. Když pomineme Black Widow, tak předchozí filmy ze čtvrté fáze na tom byly o něco lépe. Příběh tam více fungoval a postavy byly soudržnější. Nyní je to jen výlet do mnohovesmíru s poměrně fádní zápletkou, která sice neurazí ale ani nenadchne.

Hodnocení: 70%

Diskuze /33

Harper66

Už unikl trailer na Avatara 2, ktery se přehrával před filmem Doctor strange. https://www.youtube.com/watch?…

#3 PecaCZE
5.5.2022 | 15:10:45
Blackhand47XD

Za mě 45%

webmaster
5.5.2022 | 16:06:36
PecaCZE

#1 Harper66: Ten unikl ještě před naší premiérou ;)

#16 Harper66
5.5.2022 | 17:20:02
Hunter12

Za mne 0 %. Spider-Man: No Way Home byl veliké zklamání, ale toto? Naprostý odpad.

#33 Bazilko
5.5.2022 | 17:31:31
Ratemus

65%

5.5.2022 | 17:51:51
PecaCZE

Já snad souhlasím úplně s celou recenzí. Hype byl opravdu vysoký a to díky několika faktorům, multivesmír díky kterému mohli přijít s čímkoliv chtěli, charismatický herec / postava a film šel po No Way Home. Navíc mi přijde stupidní co předvedli s novými postavami, které se mají znova objevit. Ano, moc dobře se mi koukalo na to jak Wanda vcelku brutálně zabíjí důležité postavy které známe, ale viděli jsme je sotva pár minut a místo toho, aby přivedli X-men a F4 do našeho vesmíru, tak je hned zabili a vlastně je znova oživí ? Protože jak víme bude nová F4, určitě opět s Krasinski jako Reed Richards. První polovina filmu mě nebavila, rozjelo se to až od Illuminati, kde film začal být hororový. Boj mezi Strange a „Evil Strange“ s notami byla alespoň pro mě nezajímavá a ošklivá. Líbil se mi „zombie Strange“. Kéž bych se dokázal udržet a nekoukal se na nové klipy, který každý den Marvel youtube kanál vydává, pak si pamatuju kdo kde bude, to že jsem si přečetl uniklý scénář a trailer ho potvrdil jako pravdivý mi problém už nedělalo. Více jak 70% si film nezaslouží, lidi si víceméně zvykli na MCU jako na jistotu.

@tom99 Asi jen dvakrát se mi za život stalo, že v kině kontrolovali jestli někdo nenatáčí, ale pro mě to rušivý nebylo, kdybych seděl na kraji uličky, tak bych je nejradši taky poslal k šípku. Chápu to, ale mohli by vymyslet lepší způsob, například kdyby to bylo na zdi, ale nevím jak se to kontroluje, předpisy atd.

Pro mě byla rušivá spíš jiná věc. A to titulky, které psal opět nějaký retard. Nemám se za nějakýho experta anglickýho jazyka. Ale je to hnus. Opět jsem se nejednou za film setkal se špatným překladem věty. Sakra není to dabing, nejsou v podstatě nijak svázaný, nechci po nich doslovný překlad, ale mohla by ta věta alespoň dávat stejný smysl ne. A taky mi přijde, že ty písmena na plátně jsou vcelku ve špatné kvalitě a to sedím daleko.

#7 tom99 #14 Gerald of Fordia
5.5.2022 | 17:54:33
tom99

#6 PecaCZE: Byl jsem včera na promítání od 19:00 ve Slovanském domě. A místní slečna se zastavila vždy na jednom schodě uprostřed kinosálu, koukala deset sekund doleva, deset sekund doprava a pak postoupila o schod níž a znovu. Takto celý proces opakovala asi 3× v prvních 20 minutách filmu a bylo to dost rušivé. Kdyby šla ještě jednou, byl jsem odhodlaný vstát a něco ji říci. Protože takhle kazit lidem zážitek, nedokážu si představit nějakou emotivní scénu, kterou vám ruší tento nýmand. Jo a pak po této dvacetiminutové kontrole se slečna s dalšími poskoky z CinemaCity uchýlí k levé části plátna, kde si povídají. Znovu extrémně rušivé, že jsem si snad řekl, že už na kina prdím a budu koukat jen v klidu doma. Pouze má zkušenost, doufám, že ostatní si to užili…

#8 PecaCZE #9 Kubey #17 klaras
webmaster
5.5.2022 | 18:07:13
PecaCZE

#7 tom99: Já chodím do pardubickýho CinemaCity a i když jsem byl dál od kraje, tak jsem si skoro nevšimnul že tam někdo chodí, krčil se se strojem. Doufám že měla slečna alespoň ten stroj, snad se nedívala do tmy jestli někdo nenatáčí :D

5.5.2022 | 18:13:10
Kubey

#7 tom99: No ja som včera mal v kine experta, ktorý pár sekúnd pred tým, ako sa ukázala jedna postava, to povedal svojmu kamošovi (že pozeraj, teraz tu bude ..), samozrejme som sedel vedľa čiže som to počul aj ja… Naschvál som si nepozeral už tie ukážky, ale aj tak sa stane, že ti to niekto dokonca v kine tesne pred tým vyspoiluje.. To čo si mal v kine ty, tak ja by som im asi niečo povedal, ešte to kontrolovanie by som chápal, ale rozprávať sa vedľa plátna.. fakt demencia.

5.5.2022 | 20:53:34
PecaCZE

Strange by mohl pomoct odhalit Skrully na zemi, když má teď třetí oko, které vidí pravdu :)

5.5.2022 | 21:56:10
K€ryi

Tak za mňa 90%. Mala som veľké očakávania, ale po tých recenziách spľasli a ja som išla do kina už len dúfajúc nech to nie je katastrofa a ostala som milo prekvapená. Jasné, čakala som niečo iné, ale to neznamená, že to bolo zlé – vlastne to bolo také dosť ušité pre mňa. Sadlo mi to.

#31 SaSy
6.5.2022 | 6:53:57
Venous4

7/10 a to jen proto ue nesnasim nemocne (za me je to nemoc) lgbt a muslimske a cerne herce

6.5.2022 | 7:59:38
Koudy98

„SPOILER“ Marvel toho vyspoilovat v trailerech moc. Osobně jsem po NWH měl také obrovská očekávání i v tom, že se zde mělo objevit více postav než v IW. Kde byly, to nevím… Další věc je, že člověk čekal nějakého super temného záporáka a oni a se akorát mlátili mezi sebou s tím, že zápletka byla úplně basic, nic hlubokého, nic nového. Bylo tam velké množství nelogičností, kromě 4 postav, které prováděli filmem, tak potenciál těch ostatních byl ve filmu úplně zadupán a to zbytečně. Film měl potenciál i hype jako prase a pro mě to bylo obrovské zklamání. Na to jak jsem si osobně docela užil Ethernals a ShangChi, tak tohle ve mě vzdbudilo spíše dojem, který jsem měl u BW, která byla ale naprostá slátanina. Tohle byl průměrnej smínek, moc tam toho nefungovalo. Můj dojem z režie s mezerami, která byla podkopaná strašným scénářem je tak 5/10. Snad Thor bude stát za to.

6.5.2022 | 9:20:17
Gerald of Fordia

Yep, hype jako prase a následný návrat do reality tenhle film popisuje velmi přesně. Pár super cameí (Identity theft is not a joke, Jim!), nápaditých prvků (souboj not byl teda za mě famózní, hororové prvky taky super) a slušné herecké výkony ale víc jak 65 % nedá.

#6 PecaCZE: K těm titulkům – já je po většinu doby nečetl, ale pokud by tě to zajímalo, doporučil bych si zjistit víc informací o tom, jak se filmy MCU překládají. Mám pocit, že o tom psal kdysi článek František Fuka. Ve zkratce – je to fakt mazec. Překladatel přijde, zavřou ho do místnosti bez oken, kde je stůl, židle, počítač napojený toliko na firemní síť a s holým textem. A překládej. Žádný kontext, žádný internet, nic. Takže pokud ten výsledek úplně neodpovídá vyznění situace, já bych to překladateli úplně nevyčítal. On vlastně v tu chvíli ani neví, co to má být za situaci a nemá z čeho to vědět.

#19 PecaCZE
6.5.2022 | 9:48:23
OriginalHunter

Čakal som že to bude lepšie. Multiverzum nám predstavili slabým sposobom. Mohli vymyslieť poriadne zamotaný príbeh ako v Endgame. Do kina už pojdem iba na film čo bude uzatvárať fázu. Tieto sólovky no kludne si nato počkám kým to bude na nete.

6.5.2022 | 10:43:30
Harper66

#3 PecaCZE: Nikde se o tom ale nepsalo a tady už vůbec.

6.5.2022 | 13:37:44
klaras

#7 tom99: Koukám, že jsme byli na stejném promítání. Popravdě kvůli tomu uvažuju, že si na film zajdu ještě jednou, abych zjistila, jestli byl začátek opravdu tak nudný, nebo jestli mi ho slečna jen úspěšně znechutila… Jinak film měl pro mě několik hodně nápaditých prvků, ale jako celek v rámci MCU spíš průměr

#20 tom99
6.5.2022 | 13:58:23
Harper66

Jak to kontrolování v kině vlastně probíhalo, že bylo tak rušivý? :D Z traileru to vypadala na super film ale radši si počkám, až bude na Disney+ nebo jinde.

6.5.2022 | 14:29:24
PecaCZE

#14 Gerald of Fordia: Dobře, ale tak to je ještě horší pokud jak říkáš za to může celý systém a ne jeden člověk.

6.5.2022 | 17:44:56
tom99

#17 klaras: No vidíš to, třeba jsme seděli i někde blízko. Já byl v šesté řadě. Jo, bylo to extrémně rušivé. Naprosto neprofesionální a úplně „policajtské“. Chodit sem tam během promítání, koukat doleva doprava tím jejím výrazem. Fakt jsem byl naštvaný. V určitou chvíli jsem pak i zvažoval, že normálně odejdu a půjdu někdy další den třeba kolem poledne, kdy do kina nikdo nechodí. Je smutné, že zážitek mohou zkazit přímo zaměstnanci kin…

webmaster
6.5.2022 | 17:54:16
Caity28

15/10.. neskutocne dobry pacing cely cas, vtiahnutie do deja, skvele postavy, paradny pribeh… konecne classic marvel experience

6.5.2022 | 18:11:52
ndroo7

Já do toho nešel s žádným očekáváním, takže jsem nebyl ani překvapen a ani zklamán. Za mě klasický Marvelovka a normální film na 70 %. Několik zajímavých nápaditých prvků jako souboj s notami, ale jinak prostě taková ta klasika no.

6.5.2022 | 19:38:16
ULTRASPAJA

Asi jsem blbej já, ale..

1)nekončil NoWayHome tím, ze se rozpadala realita? Nebo to má být až děj „po strangeovi“?

  1. v traileru bylo, jak Strange s Darkholdem říkal „trochu se to vymklo z rukou“, ale ve filmu jsem to neslyšel, říkali to akorát ilumináti
#24 PecaCZE
7.5.2022 | 16:27:12
PecaCZE

#23 ULTRASPAJA: 1) Ne 2) Snad už každý Marvel film nemá všechny stejný scény z traileru

7.5.2022 | 17:15:52
antty

S recenzí celkem souhlasím a musím říct, že SM 3, i když se celý odehrával v našem světě a z paralelních světů přivedl jen 7(8) postav, byl o dost lepší než DS2, kde jsme navštívili i jiný svět. Nevím přesně proč, ale celý film na mě působil jen jako předskokan něčeho většího. Třeba někdo nebude mít radost ze zničení všech darkholdů?

Vizuálně to bylo pěkné, jen portál ve tvaru pravidelné pěticípé hvězdy mě celkem iritoval.

Musím pochválit jednu maličkost související s návratem starých postav/herců. Všechny samozřejmě nadchnul Xavier, mě nicméně potěšil Anson Mount, který si zopakoval roli Black Bolta z Inhumans, to že použili postavu/herce z tak „ne úplně povedeného“ projektu, mi dává maličkou naději, že se třeba ještě někdy dočkáme některých postav z AoS.

webmaster
8.5.2022 | 0:04:35
Lovecour42

Za mě celkem příjemné překvapení. Hlavně oceňuji že se podařilo vymanit z konceptu z padoucha se stává hrdina. Marcelu se krásně povedlo z Wandy udělat první hrdinku a pak zpět k šílené nebezpečnému záporákovi. 80%.

9.5.2022 | 13:38:35
Kud4s

Mna zaujala aj hlaska o spidermanovi…ne­mal na neho kazdy zabudnut vratane doctora strangea? Pamatal si ho aj wong…

10.5.2022 | 0:25:56
Lovecour42

Ale všimni si že mluvili pouze o Spidermanovi a ne o Peterovi. Kouzlo podle mě bylo že všichni zapomenou že Peter je Spidey a ne že zapomenou úplně na Spidermana.

#29 Hunter12
10.5.2022 | 16:42:15
Hunter12

#28 Lovecour42: Kdepak. Chtělo by to lépe sledovat. Původní kouzlo bylo sice o tom, že všichni zapomenou na to, že je Spider-Manem Peter Parker, ale na konci bylo změněno na to, aby celý svět na existenci Petera Parkera zapomněl. Všichni tedy ví, že existuje Spider-Man, ale nikdo neví, že kdy existoval nějaký Peter Parker. Když Strange tedy mluvil o Spider-Manovi, mluvil o jeho souboji s Green Goblinem a ostatními. To si Strange pamatuje. Ale nepamatuje si jeho skutečnou identitu, to jak vypadá bez masky. Myslím si, že všichni, kdo ho kdy viděli bez masky, si pamatují všechny ty události, akorát v jejich upravených vzpomínkách má Parker masku i když ji v tu chvíli třeba ve skutečnosti neměl. A kouzlo muselo vymazat z existence i všechny reportáže či novinové články o odhalení Parkerovi identity, jeho doklady i školní fotky… prostě vše, kde je jen i sebemenší zmínka o existenci Parkera.

#30 Lovecour42
11.5.2022 | 18:31:25
Lovecour42

#29 Hunter12: Vždyť jsem napsal to samé. Lidi zapomneli že Peter je Spiderman ale ne na Spidermana úplne :)

#32 Hunter12
11.5.2022 | 19:30:11
SaSy

#11 K€ryi: Konečne niekto môjho názoru. Čo tu čítam každý sa len sťažuje aké to bolo slabé. Ale čo sa mňa týka, bol aj dej super :D Wanda ako záporák bola skvelá

11.5.2022 | 20:46:36
Hunter12

#30 Lovecour42: Já ale napsal něco jiného než ty. To kouzlo nebylo o tom, aby lidé zapomněli na to, že je Spider-Manem Peter. Podstatou toho kouzla bylo, aby lidé zapomněli na to, že Peter existuje. Tím pádem lidé neví to, že Peter chodil na Midtownskou střední školu, že bydlel v Queensu, že je Spider-Manem, že chodil s M.J. atd. Kdyby pouze zapomněli na to, že je Spider-Manem, jak píšeš, nezapomněli by na samotnou existenci Petera a ten by se tak dále mohl stýkat s Nedem a M.J. a nemusel by si dělat GED (náhradní maturitní zkoušku), kterou si musel udělat kvůli nedokončenému studiu na Midtownské střední škole.

13.5.2022 | 17:02:05
Bazilko

#4 Hunter12: :D :D takovej troll :D

19.5.2022 | 7:41:26
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejlepší postavy: Marvels

Reklama

Zajímavosti

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Nejenže čekáme na nového Kanga, ale taktéž očekáváme odhalení jeho úlohy v širším MCU. Kang má projít určitou změnou a zřejmě se to neobejde bez osekání jeho příběhu. Alespoň takto se o tom v zákulisí hovoří. Budou mít tedy hvězdy stále o tuto roli zájem? Domingo se konečně vyjádřil.

Marvel Cinematic Universe

PRVNÍ FÁZE

 

DRUHÁ FÁZE

 

TŘETÍ FÁZE

 

ČTVRTÁ FÁZE

 

PÁTÁ FÁZE

Galerie

Galerie

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama