Recenze filmu Spider-Man: Far From Home

Recenze filmu Spider-Man: Far From Home

Do kin vlétl poslední film ze třetí fáze, který nám ukazuje svět po událostech filmu Avengers: Endgame. Mladý Peter Parker stále dospívá, chce zažít svou první lásku na letním výletě, zároveň ale musí řešit nečekané trable ve světě, který přišel o několik superhrdinů. Jak film dopadl?

22 0
14.7.2019

Doposud máme za sebou šest hraných filmů se Spider-Manem a všechny se odehrávaly tradičně v New Yorku, kam je situována i většina komiksových příběhů o Peteru Parkerovi. A právě snímek Far From Home nás poprvé bere mimo toto velkoměsto a ukazuje, že Spideymu to sluší i v ulicích Prahy, v Benátkách a třeba i v Londýně. A právě díky tomu je film v několika věcech naprosto jedinečný.

Snímek skvěle ukazuje následky Thanosova řádění, naznačuje, v jakém stavu se svět a společnost nachází, a dokonce dovysvětluje i určité nesrovnalosti po Thanosově lusknutí, které jsme mohli zaznamenat po shlédnutí Endgame. Zároveň také řeší dospívání Spider-Mana, mladého superhrdiny, který v minulém díle pomáhal babičkám a na záchranu světa příliš nepomýšlel. Jenže nyní se vše změnilo a Peter musí vyrůst, aniž by sám chtěl.

(Vedlejší postavy jako křoví? Ale kdepak. Foto: Disney)

Svět je oslabený a superhrdinů značně ubylo. Společnost nutně vyhlíží nového Iron Mana a hledá ho právě v Peterovi, který na takovou zodpovědnost ale ještě není připravený. Peter sám by rád prožil svou první lásku a věnoval se svým starostem, sám o sobě pochybuje, zda je schopný s takovou mocí přijmout tak velkou zodpovědnost. A to je vlastně hlavním posláním celého filmu.

Kromě tradičních vtípků, na které jsme u Marvelovek zvyklí, sledujeme příjemnou školní výpravu s natěšenými studenty, kteří řeší klasické trable v dospívání. A právě vyobrazení školních problémů je tím možná nejlepším na filmu. Vztah Petera a MJ prošel velkým vývojem a chemie mezi postavami funguje naprosto skvěle. Tomuto páru to zkrátka musíte přát. Nutno říci, že Tom Holland, který byl vždy skvělým Spider-Manem, je nyní i výborným Peterem Parkerem, o čemž jsme mohli v minulosti trochu pochybovat.

Důležité je, že fungují i vedlejší postavy. Ned Leeds stále baví, i otravný Flash Thompson má své světlé momenty. Film si ovšem krade pro sebe i Mysterio v podání skvělého Jakea Gyllenhaala. Trailery nic zásadního neprozradily a možná fanoušky ještě více zmátly. Postava Mysteria je naprosto uvěřitelná a dobře napsaná a troufáme si tvrdit, že jde o jednu z nejvýraznějších postav v hraných filmech o pavoukovi od dob Dr. Octupuse ve Spider-Manovi 2.

Lokace jsou rozmanité a pěkně okoření celý film. Nejvíce samozřejmě potěší Praha a záběrů na ni je hned několik a scény v našem hlavním městě jsou nakonec možná lepší než třeba finále v Londýně. Můžeme samozřejmě namítat, že jsme se dočkali pouze nočních scén a film nenabídl (například oproti Benátkám) ani jednu scénu za denního světla, kde by krása našeho města ještě více vynikla.

(Jake Gyllenhaal moc dobře věděl, proč si vybrat právě tuto roli. Foto: Disney)

V čem ale film exceluje? Je to rozhodně chemie mezi Peterem a MJ, dospívání Spider-Mana a postupné přebírání větší a větší zodpovědnosti, nástupnictví po Iron Manovi, kdy neustále cítíte, jakoby by byl Tony Stark stále s námi. Ve filmu se dočkáme hned několika zvratů, které se opravdu nedají předvídat (vyčkejte na všechny potitulkové scény). A hlavní záporák, ať už je to podle vás kdokoliv, byl prostě výjimečný a znovu dokázal, že Spider-Man má jedny z nejlepších padouchů vůbec.

Film nemá slabší momenty, vždy je na co se dívat a na co se těšit. Prakticky mu není moc co vytknout. Je to naprosto jedinečný film, který si vzal Spider-Mana, zasadil ho do netradičního prostředí a vytěžil z toho maximum. Před pár lety bychom si nedokázali představit příběh mimo New York, nyní to díky Jonu Wattsovi dokážeme. A snad tento nadaný režisér zůstane u kormidla i nadále.

Marvel Studios znovu nakoplo pavoučího muže po nepříliš zdařilém Amazing Spider-Manovi a snad jedna z nejprodávanějších komiksových hraček znovu dokáže, proč právě ona je jednička v celém Marvelu. Spider-Man pomalu s větší mírou zodpovědnosti převezme i otěže MCU, my tak musíme doufat, že studio Sony se s Marvel Studios opět dohodne, protože by byla velká škoda, kdyby se opět začínalo nanovo. Tahle série má velký příslib do budoucna a my bychom si rádi užili ještě několik dalších filmů.

Hodnocení: 90%

Diskuze /19

percival2

Mi na tom vadilo snad jen to, že tu roli Mystéria udělali přesně podle komiksu a vypadlo tak to wtf, kterou má ta role splňovat. Takže nefanoušci si to užili více než ti zasvědcení. Ale nakonec je to dobře, kdo ví, jak by to dopadlo, kdyby tu roli přepisovali. Taky ta netradiční MJ tolik nevadí, je trošku prkno a studený čumák, ale zase je uvěřitelnělnější týnka než ty dvě přestárlé herečky v předchozích spidermanech.

14.7.2019 | 17:36:36
ArchAngel

MARVEL a jeho filmová produkce už překonala všechno a všechny a není se co divit. Točí filmy pro diváky, ne pro kritiky. Na MARVEL je tohle průměrný film, což znamená, že na poměry všech ostatních filmů co se dnes točí je tohle absolutní extratřída. Další díl seriálu, který definitivně ukončuje jednu etapu a plynule láká na novou desetiletku. Co o tomhle filmu říci? Trochu nechápu pro jaké publikum tenhle film byl určen a proč, podle mě tvůrci z toho udělali trochu moc pro děti / mladé teenagery, přitom MARVEL publikum je prostě starší. Takže některé části filmu jsou divné, tím spíše kolik let je hercům, tak jsou některé scény poněkud trapné. Nicméně je tam jinak všechno, hlavně ten film skrývá obrovská překvapení s absolutně parádními potitulkovými scénami … ta poslední je obzvlášť zásadní. Každopádně skvělý film, průměr na MARVEL ale všichni ostatní jen mohou smutně koukat, jak tenhle film vydělá cca 1 miliardu. A zaslouženě, MARVEL nedělá filmy pro kritiky, ale pro fanoušky a tohle je další díl jeho seriálu, kdy už opravdu nemaskuje, že MARVEL filmy jsou jeden velký seriál ;). Za mě 85/100 a už se těším na pokračování, ta poslední potitulková scéna to je vážně mega cliffhanger …

#3 Ratemus
14.7.2019 | 18:27:20

#2 ArchAngel: ze jsou mladší? Co bys chtěl? Tento Spiderman je věrnější komiksu více než ti dva před ním. Spiderman je z 90% své existence teenager a řeší teen problémy…je to jediná vyloženě teen komedie vedle všech teCH dalších filmů…dceu se Shazamem by se mělo učit jak se dělá pubertální komedie

14.7.2019 | 19:09:24

Film jsem si užil. Za mě ještě lepší CGI podívaná než co předvedli v Docter Strange. Jen mi tam nesedělo jaktože ty drony nemají žádné zabezpečení.

#6 Milano33 #9 Lee_CZ_
14.7.2019 | 19:23:47
Milano33

Za mňa osobne hodnotím film Spider-Man: Far From Home na 85%.

14.7.2019 | 20:04:24
Milano33

#4 PecaCZE: Súhlas, tiež si myslím to, že CGI vo filme Spider-Man: Far From Home bolo o niečo lepšie ako vo filme Doctor Strange a za mňa osobne som si ho omnoho viac užil.

#7 PecaCZE
14.7.2019 | 20:11:00

!
#6 Milano33: Já jsem spíš myslel jak vytvářel iluze, že mě to bavilo a vzpomněl jsem si na Doctor Strange jak měnili realitu apod.

#8 Milano33
14.7.2019 | 22:37:44
Milano33

#7 PecaCZE: Tiež som hlavne myslel tú nápadito pripomínajúcu scénu z filmu Doctor Strange

14.7.2019 | 23:01:59
Lee_CZ_

#4 PecaCZE: Co máš na mysli s tím zabezpečením? Drony do byly zpřístupněny brýlemi E.D.I.T.H. měly dokonale zabezpečení a dokud Peter nedal přístup Mystériovi, tak k nim přístup neměl. Ty co do té doby používal si vyrobili sami, když všichni dělali pro Starka, tak určitě věděli jak na to.

Jinak za mě naprostá paráda, bylo to přesně takové jaké jsem doufal, jen škoda dalšího mrtvého super záporáka, Mystério a jeho iluze byly fakt neskutečný a určitě by mohl nabídnout víc, tak jen doufám, že svou mrt nahrál, ale to se asi nestane. Jinak opravdu super a nemohu se dočkat co si pro nás vymyslí za nový příběh.

#10 PecaCZE
15.7.2019 | 0:39:36

#9 Lee_CZ_: Tony je chytrej vytvořil Jarvise pracoval na Visionovi a postavil další věci a pak sestrojí drony, který může kdokoliv ovládnout a dělat s nima co chce ? Jako by se nepoučil co udělal s Ultronem, nedává to prostě smysl.

Mysterio vlastně takovej Loki 2.0 až na smysl pro humor :D

15.7.2019 | 1:45:15

Mně tedy naštvaly dvě věci, tento film trochu ignoruje celé dění a snažení a vlastně motivaci Starka. Tony se snaží udělat ochranu celé Země a stvoří Ultrona. Pak toho lituje a jsou následky. Přímo v civil war a Endgame hlavně říká že navrhoval ochranu Země a postavení štítu kolem planety a Rogers to nechtěl, přímo mu to vyčítá když se v Endgame vrátí na Zemi a najednou je tu obří satelit s miliony drony a kdo ví co to ještě umí. To jako neměl toto v Endgame, Infinity War?. Dále mi vadí že Mysterio měl pro své iluze právě drony a celý tým lidí, tak trochu to sráží tak populární postavu, prostě na to měl být sám. No a předání brýlí pubertakovi? Takovou mocnou zbraň? Proč ne Rhodeymu? Je to nejlepší kamarád, proč ne Pepper nebo Hapymu? Jinak film se mi hrozně líbil 8/10 ale tyhle věci mě štvaly

15.7.2019 | 6:04:43
gonzales1993

Jak je tu již napsáno, drony byly ovladatelné EDITH v brýlích, kdo nebyl nositelem brýlí, nemohl s drony nic dělat. A mne by hlavně zajímala reakce Mysteria, když si myslel že je díky těm hologramům králem iluzí on, jak by reagoval, kdyby se Fury před ním proměnil na Skrulla :D :D A další věc, tohle vrhá úplně nový pohled, protože nevíme, kdy ve filmech, kde se Fury ukázal, to byl skutečně on, nebo Skrull, taky včetně Hillové.

#13 percival2
16.7.2019 | 6:52:27
percival2

#12 gonzales1993: Hlavně to dokazuje to jeho divné chování. Tu improvizaci, ty zmatky.

16.7.2019 | 11:05:14
gonzales1993

Nebo taky jak se Peter vyptával Furyho na pomoc dalších hrdinů a ten mu tak odsekl na Cpt. Marvel, skutečný Fury by neměl důvod na ni tak reagovat. :D :D

#15 Ratemus
16.7.2019 | 12:53:32

#14 gonzales1993: řekl jen ,,tu mi radši nepřipomínej,, skutečný Fury s ní zažil osvícení a prozření že je život ve vesmíru a nejsou sami, že se musí sakra snažit aby ochránil Zemi. Díky setkání s ní přišel o oko, no prostě pravý Fury by toto klidně říct mohl

#16 percival2
16.7.2019 | 14:18:48
percival2

#15 Ratemus: O oko přišel díky důvěřování špatnému tvoru ;-) To máš popletené.

#17 Ratemus
16.7.2019 | 20:30:51

#16 percival2: ano ale díky komu jej potkal?

https://www.google.com/…ans-avengers Thor 4 a Waititi se vrací

16.7.2019 | 22:21:36
azoxid

Tak v první řadě – Mysterio byl provedenej a zahranej dokonale. 100% immersion. Zcela upřímně mě ale začátek moc nebavil, a jelikož jsem věděl, co je Mysterio zač, tak jsem celý souboj s elementály bral jen jako přípravu na nevyhnutelnej plot twist. Ta pravá jízda začala ve chvíli, když byl Mysterio s Peterem „na pivu“. Pak to nabralo neskutečný spád, který vydržel do úplného konce. Finální plot twist se Skrullama jsem vůbec nečekal, byť to vysvětluje spoustu věcí ohledně Furyho chování. Navíc to otevírá dveře pro novou story arc s Furyho základnou ve vesmíru (nejspíš ta laborka z Cpt Marvel).
Dál – hodně velký plus za Happyho, jeho role jako support Petera sedla opět dokonale. MJ byla taky hodně dobrá a především děsně cute. Ostatní postavy mě moc nebavily a učitelé mě srali.
Overall byl ale film hodně povedenej a CGI bylo Doctor-Strange level, ne-li lepší.

#19 PecaCZE
20.7.2019 | 19:07:07

#18 azoxid: Tak ono by bylo dost divný, kdyby byl Mysterio kladnej, tak jak ukazovali všechny trailery, aby nic neprozradili ( když má být padouch )… i táta, kterej to nevěděl ve chvíli když šli na pivo mu to došlo :D

20.7.2019 | 21:53:47

Nejlepší postavy: Marvels

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Nejenže čekáme na nového Kanga, ale taktéž očekáváme odhalení jeho úlohy v širším MCU. Kang má projít určitou změnou a zřejmě se to neobejde bez osekání jeho příběhu. Alespoň takto se o tom v zákulisí hovoří. Budou mít tedy hvězdy stále o tuto roli zájem? Domingo se konečně vyjádřil.

Marvel Cinematic Universe

PRVNÍ FÁZE

DRUHÁ FÁZE