Recenze nového Spider-Mana

Recenze nového Spider-Mana

Redaktoři Edny vyrazili do kina a přinesli vám své názory na nejnovější příběh o pavoučím muži. Podařilo se mladému Hollandovi překonat své předchůdce, nebo jen tak tak vybočuje z řady? A jak jsou na tom se svými postavami ostatní herci? Na to se vám pokusíme odpovědět v naší recenzi.

20 0
10.7.2017

@tom99

Spider-Man je moje srdeční záležitost. Pakliže šáhnu po nějakém komiksu, vždy vytáhnu právě jeho. Původní filmy s Maguirem se mi líbily, ke překvapení všech jsem si dost zalíbil i Andrewa Garfielda a Amazing Spider-Mana, jehož zrušení jsem nesl těžce. Spider-man: Homecoming je čerstvým větrem do pavoučího světa. Marvel se vydal zcela jinou cestou, zapomněl na originální příběh, vybral si jiného padoucha, zápletku a dokonce i vedlejší postavy. Za to Marvelu velice tleskám. S druhořadými charaktery, které se objevují například ve škole s Peterem, to muselo být těžké. Studio dokázalo, že to jde i bez MJ a Harryho Osborna.

Jednotlivé pavoučí vychytávky se také povedly. Ostatně Marvel vždy skvěle inovuje kostýmy a všelijaké technologické vynálezy v průběhu filmů. Humor, zázemí střední školy, přízemní hrdina pomáhající babičkám – to vše je zvládnuté na jedničku. V čem tedy nový Spider-Man pokulhává?

Jsou to jednoznačně akční scény. Vulture je sice skvělý bez masky, ale s ní už je podstatně horší záporák, a prakticky si nevzpomínám ani na jednu dobrou akční scénu s ním a Peterem, což je veliká škoda, když má Spider-Man k dispozici tolik vychytávek od Tonyho Starka. Co se mi dále nelíbilo, byl pohyb pavouka. V některých scénách mi přišel pohyb Spider-Mana zasekaný a neplynulý. To je rozhodně krok zpět, protože těchto chyb se už vyvaroval i Amazing Spider-Man, kde se Garfieldův pavouk pohyboval mnohem elegantněji.

Další velikou slabinou filmu je hudba. Vím, že je těžké trumfnout Dannyho Elfmana a následně Hornera se Zimmerem, kteří také vymysleli pěkné motivy. Ale i když na Giacchina nedám dopustit, tenhle soundtrack se mu moc nepovedl. Co jsem ve filmu dále postrádal, byla chemie mezi Peterem a jeho láskou Liz. Tady se má Spider-Man co učit od kolegy Garfielda, který tyto scény s Emmou Stone zvládal na jedničku.

Suma sumárum – nový Spidey je rozhodně dobrým filmem se svěžím nádechem. Marvel ale již poněkolikáté kopíruje svou „šablonu na jistotu“, což mě trošku mrzí. Body ztrhávám za nepříliš výraznou hudbu, špatné akční scény a nezvládnutou romantiku mezi hlavními postavami. 75%

@Blackhand47XD

Spider-Mana mám rád odjakživa, jako malý jsem sledoval zatím nepřekonaný seriál z roku 1994, četl komiksy a samozřejmě viděl veškeré filmy vydané za posledních patnáct let. Na prvním místě jsem měl dosud Amazing Spider-Mana 2, který zvládl pracovat s několika záporáky, hudbou i romantickou linkou. Nyní byl však překonán jeho mladším nástupcem. Záporák jako takový je tu teď jeden a ostatní mu dělají křoví, aby se mohli projevit v budoucnu. Humor je tu na daleko vyšší úrovni a Holland je nejlepším pavoučím mužem.

Maguire byl pro mě vždycky lepší Peter a Garfield zase Spider-Man. Holland zvládá perfektně pracovat s oběma osobnostmi a máme tu tichého nerda, který se rázem mění v hláškujícího hrdinu v elasťácích. Film funguje i bez klasických postav jako jsou Osborn nebo Gwen, které má mladý hrdina poznat vlastně až na vysoké. Modernizace padouchovi rozhodně prospěla, stejně jako Falcon by vypadal s komiksovými křídly hloupě, navíc skvěle funguje i bez masky. V těchto scénách je opravdu strašlivý a nejhorší je scéna v autě, kdy se vykládají všechny karty na stůl. To Toomes působí jako řádný psychopat. Stark je zde v dostatečné míře a cameo Pepper rozhodně potěší.

Spousta lidí si stěžuje na nedotaženou romantickou linku. Já s ní problém nemám. Liz zde funguje jako typická holka z prvního vztahu, který obvykle nevydrží. Peter je jako introvert zatím neschopný, navíc má povinnosti Spider-Mana a ke všemu je zde i menší zvrat v příběhu. Tenhle film lásku tolik neřeší, na tu bude čas v dalších pokračováních. Akce byla sice horší, ale vyrovnávala ji tuna vtipů, ve stylu komedií z osmdesátých let. Hudba jako obvykle moc výrazná nebyla, ale zvládla dokreslit atmosféru v každé scéně. Jednotlivé skladby si sice nezapamatujete, ale ve filmu rozhodně fungují. Původně jsem chtěl dát čistou stovku, ale po menším zamyšlení dávám 95%.

@Kuppi

Po chytrém představení v Občanské válce dostává pavoučí muž další restart, který začíná filmem Spider-Man: Homecoming – tentokrát ale bez strýce Bena, s uvěřitelnějším Peterem Parkerem, (mnohem) mladší tetou May, novými postavami a menší pomocí od hrdinů z Marvel Cinematic Universe.

Obyčejného teenagera Peter Parkera s neobyčejnými schopnostmi čeká po nezapomenutelném zážitku s Avengers v Německu škola v rodném New Yorku. Patnáctiletého studenta si s radostí zahrál jednadvacetiletý Tom Holland, který oproti dvěma hereckým předchůdcům na diváky udělal dojem už jen tím, že svým podáním opravdu připomíná středoškolského smolaře s dobrým srdcem. Kamarádí se s nejlepším přítelem Nedem, divnou Michelle a krásnou Liz, jejichž přítomnost nijak neurazila, ani neohromila. Potvrdila však, že tradičních Peterových kamarádů Harryho Osborna nebo Mary Jane se v dalších příbězích pravděpodobně nedočkáme.

Parker cítí, že dokáže pomoci mnohem více, než jen zastavovat zloděje kol. Urputně čeká na telefonát od mentora Tonyho Starka, jehož jako obvykle perfektně zahrál charismatický Robert Downey Jr. Ve filmu se objevil na deset minut tam, kde ho bylo třeba a spolu s Happym tvořili velmi povedenou dvojici.

Spider-Manovi se však najednou naskytne šance přesvědčit Iron Mana o svých schopnostech, když vyřeší záhadu o zlověstném Vulturovi a jeho kumpánech. Létajícího záporáka si střihl věrohodný Michael Keaton, který zahrál komplexní postavu pracujícího dělníka s přesvědčivým úhlem pohledu na dnešní svět.

Příběh celého filmu byl jednoduchý, lidský a svižný, se zajímavým koncem, který se v superhrdinskému žánru až tak často nevidí. Mínus bych dal za akční scény a souboje, které mohly být mnohem plodnější vzhledem k tomu, že jeden má nový kostým od technologického génia a druhý létající brnění poháněné mimozemským šrotem. Humoru bylo na mě až příliš, i když vzhledem k cílovému publiku a příběhu zapadl do filmu dobře.

Spider-Man zažil návrat domů do Marvelu ve velkém stylu a bude zajímavé sledovat mladého hrdinu, jak fyzicky a psychicky dospívá v blížících se Avengers filmech a druhém pokračování nového rebootu. Ačkoliv mým nejoblíbenějším filmem s pavoučím mužem u mě zůstává Raimiho Spider-Man 2, dávám tomu novému od režiséra Jona Wattse slušných 70%.

@Valada06

Spider-Mana jako hrdinu úplně zbožňuju, takže mě zpráva, že se stane součástí MCU, přímo nadchla. Tom Holland se navíc zdál být pro roli Petera Parkera perfektní volbou. Po Civil War mé nadšení vystoupalo přímo do nebeských výšin, Tom prostě a jednoduše zaválel a jeho samostatný film je ještě lepší.

Jednotlivé postavy na vás minutu za minutou chrlí další a další hlášky a publikum neustále propuká v smích. Tom Holland je neuvěřitelně sympatický a role hláškujícího pavoučího muže mu opravdu perfektně sedí, skvěle mu sekunduje i jeho kamarád Ned, který také dokázal rozsekat celé kino.

Za zmínku stojí i hlavní záporák filmu, kterého si vzal do parády Michael Keaton a který ve vás dokáže vyvolat správnou dávku strachu. Film ale dokáže nabudit i napětí když je to třeba. Má neuvěřitelné tempo, a tak si ani nevšimnete, že už uběhlo 133 minut. Nicméně se mi moc nelíbila role Flashe a ocenil bych, kdyby se radši příště dostalo víc prostoru tetě May, která byla naopak skvělá v každé scéně. Robert Downey Jr. do filmu svými hláškami skvěle zapadl a já si jeho roli užil. Cameo Stana Leeho, Kapitánova motivační videa a vyřešení vztahu s Pepper bylo už jen krásnou třešničkou na dortu. 95%

Film Spider-Man: Homecoming můžete ohodnotit i vy v jeho založeném profilu.

FOTO: Marvel Studios, Sony

Diskuze /22

No.R.Ma

@Kuppi, trochu překlep, ne? :D „…Urputně čeká na telefonát od mentora Tonyho Starka, jehož jako obvykle perfektně zahrál charismatický Tony Stark…“

10.7.2017 | 16:20:05
No.R.Ma

Jinak, tak nějak souhlasím s hodnocením všech, kterým se to líbilo skoro na 100%, zároveň chápu a souhlasím s výtky, až teda na jednu, a to že MARVEL " již poněkolikáté kopíruje svou „šablonu na jistotu“…" Dokaže mi někdo vysvětlit, o jakou šablonu se jedná? Proboha, všichni o tom mluví snad po každém MCU filmu, a já, jak jsem strašně natvrdlej, tak to nechápu a chci aby mi to někdo polopatě vysvětlil… Najde se tu někdo prosím?

#3 Blahar
10.7.2017 | 16:27:32
Blahar

#2 No.R.Ma: Triviální děj, většinou s jedním zvratem, kde prakticky hrdina vznikne, vypracuje se a porazí záporáka. Do toho se extrémně tlačí na humor a popkulturní odkazy, aby měl každý pocit, že se bavil. Filmy se nesnaží být nijak invenční a sazí na jistotu. Samozřejmě to neplatí na všechny, třeba Civil War a Winter Soldier mají imho velice kvalitně napsaný scénář. :)

#4 PecaCZE #10 Kalam
10.7.2017 | 16:57:09
PecaCZE

#3 Blahar: Ale i přesto to každej hodnotí nejlíp a moc se to všem líbí… jistota je jistota :)

#9 Blahar
10.7.2017 | 17:12:30
Horyo

@tom99 zas nemůžeš chtít chemii mezi 15tiletým Peterem a Liz akorát která maturuje :D

#6 tom99
10.7.2017 | 18:12:32
tom99

#5 Horyo: To je věc názoru. Osobně mně moc nebaví romantické linky hrdinů v komiksech. Zlatá výjimka je právě Spider-man, který je má na stránkách sešitů propracované. A když mám tady srovnávat, tak Andrew Garfield s Emmou Stone jsou u mě na prvním místě a i Tobey byl lepší. Pokud se nepletu, tak Holland měl takovou poloromantickou scénu jen jednu a to tu, když jí pozval na ten ples…

#8 Revoemag
webmaster
10.7.2017 | 20:23:00
Revoemag

Já se skvěle bavil a těším se na další filmy se Spideym

10.7.2017 | 20:26:26
Revoemag

#6 tom99: Tak ono co čekat za romantiku, mezi druhákem a čtvrťačkou :-D Bylo to tam tak akorát. Nesmělé pozvání na ples a to stačí :-D Příště raději víc akce, než romantiky :-D

10.7.2017 | 20:28:43
Blahar

#4 PecaCZE: Jasně, úspěch i výborná hodnocení chápu, člověk musí mít v životě jistoty, ale všeho moc škodí. :D Každopádně mi to vyhovuje, Marvel je jistota, DC trochu temnější a FOX s mutantama po Deadpooolovi a Loganovi experimentuje, co víc si přát. :)

10.7.2017 | 21:13:16
Kalam

#3 Blahar: že je tam humor ovšem není šablona a porážení záporáků to se od superhrdinských filmů očekává… to když někdo jde na superhrdinský film a očekává rozsáhlou fylozofickou debatu to pak není problém MCU

#11 Golradir #12 Blahar
10.7.2017 | 22:40:50
Golradir

#10 Kalam: *filosofickou nebo filozofickou! To „Y“ mě jako studenta filosofie málem oslepilo :(

#15 snehulakobrovsky
10.7.2017 | 22:59:12
Blahar

#10 Kalam: To uz je slovickareni, jen jsem odpovedel na to, co vetsina za sablonu povazuje, nikde nepisu, ze by ta „sablonovitost“ byla problem, naopak pisu, ze je diky tomu marvel jistota. :)

10.7.2017 | 23:23:49
Ratemus

moje recenze z csfd

ANO TLESKÁM, konečně po třetím pokusu tu máme toho pravého, nefalšováného Spidermana, na kterého jsme čekali tolik let. To, na co se vysral Raimi a to o co se zoufale pokoušel Webb a nepovedlo se mu to, tady je v té nejryzejší podobě. Má to vše, co Spiderman má mít, humor a hlášky, teenagerské problémy ve škole, naivitu čtrnáctiletého studenta střední školy, skvělou akci, napětí, spád, chemii mezi postavami, nějaký vývoj postav a hlavně skvělého padoucha, který nakopává prdel všem těch, co chtějí ovládnout svět protože proto. Keaton to zahrál bravurně a velmi mě bavil, nebyl to jen další padouch, co dělal to co dělal protože proto, ale jeho motivaci jsem věřil. Shocker neurazil, jistě se ještě ukáže. Tohle je nejlepší Spiderman, nebylo tu žádné nudné patosové filosofování nad láskou, životem a věčné bulení jak ukazoval Tobey a ani otravná nekonečná romance Garfielda a Gwen. RDJ/Iron man měl tolik prostoru, že nepůsobil výše než Tom a to je fajn. Já se těším na další díl. Největší fail je asi určitě Flash, ten casting je asi nejhorší, co kdy mohl MCU/Sony udělat.PS: závěrečná sekvence a boj se odehrává ve tmě v noci, takže i DC fanoušci…pardon DCEU fanoušci si přijdou na své.....a hlavně ta trpělivost

10.7.2017 | 23:44:16
Revoemag

Asi nejvíc mě pobavil vtípek na Batmana, když aktivoval pokročilý režim výslechu :-D

11.7.2017 | 13:22:50
snehulakobrovsky

#11 Golradir: Studenta filosofie :D bez urážk jo, ale co to proboha je? :D

#17 monikash #18 Golradir
11.7.2017 | 14:58:26
Honiik

Až na casting Flashe, který je otřesný, to byl vynikající film. Jen doufám, že Michelle nenahradí Mary Jane, rád bych tu zrzku viděl. A líbil se mi návrat jedné postavy, dlouho jsem čekal jestli se ještě někdy v MCU objeví :) Poslední scénu snad ani nebudu komentovat, to bylo něco úžasného jak všichni seděli s otevřenou pusou :D Patience !

11.7.2017 | 16:40:58
monikash

#15 snehulakobrovsky: To je nový obor na valdorfské škole. ;-) BTW – Nelíbí se mi neustálé „restarty“. Tenhle už je třetí, a připomíná mí to neustále reprízy pořadů v našich televizích. Nerozumím tomu, proč nepokračují v rozběhnuté linii jako je tomu u Xmenů, Batmanů či Supermanů. Na opakování tu jsou kreslené seriály o Pavoučákovi pro děti a mládež.

#19 Ratemus
překladatel
11.7.2017 | 17:34:44
Golradir

#15 snehulakobrovsky: Pořádně nechápu na co se ptáš… Jsem studentem vysoké školy a studuju obor nazvaný Filosofie. Stačí ti to takhle? :)

#20 snehulakobrovsky
11.7.2017 | 18:32:13
Ratemus

#17 monikash: nevadí že to nechápeš, jde ale o to že Spiderman 3 se nepovedl a protože Raimi už točit nechtěl a práva hrozily že se vrátí, musel se udělat restart Amazing který se také nepovedl tak došlo k dohodě…zatímco X-meni se jakž takž pořád povedly a nabízí mnoho filmů a příběhů, takže je pořád co točit, jenže co chceš od Spidermana, deset filmů? a univerzum jedné postavy?

#21 monikash
11.7.2017 | 19:13:09
snehulakobrovsky

#18 Golradir: Ptám se na to, co si pod tím mám představit? Vystuduješ a čím pak jsi? Respektive kam směřuje takový obor? :O :)

11.7.2017 | 21:30:42
monikash

#19 Ratemus: Nechci, protože o Spidermanovi už filmy natočeny byly. Ten první film mi docela stačil, takže kdyby to utli druhým remakem, tak mi to nevadí. Já mám radši filmy, kdy je víc postav ze světa Avengers (i když v Ironmanovi mi stačil Tony, možná proto, že to byl Tony) a navazují či doplňují dějové linie předešlých filmů. A hlavní hrdina není dítě.

#22 Ratemus
překladatel
12.7.2017 | 18:08:29
Ratemus

#21 monikash: jenže postava SPidermana je založená na tom že je to dítě, to tomu nemůžeš vyčítat…nejsi cílovka, já zase nemám rád Iron mana

12.7.2017 | 22:27:06
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejlepší postavy: Marvels

Reklama

Zajímavosti

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Colman Domingo přiznal kontakt s Marvelem, ale o Kangovi neřekl ani slovo

Nejenže čekáme na nového Kanga, ale taktéž očekáváme odhalení jeho úlohy v širším MCU. Kang má projít určitou změnou a zřejmě se to neobejde bez osekání jeho příběhu. Alespoň takto se o tom v zákulisí hovoří. Budou mít tedy hvězdy stále o tuto roli zájem? Domingo se konečně vyjádřil.

Marvel Cinematic Universe

PRVNÍ FÁZE

 

DRUHÁ FÁZE

 

TŘETÍ FÁZE

 

ČTVRTÁ FÁZE

 

PÁTÁ FÁZE

Galerie

Galerie

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama