Dexter
94/100 - 585×

Sledovat

Dexter

Ve dne pracuje jako krevní analytik u policie. V noci brutálně vraždí ty, na které spravedlnost nedosáhla.

USA | 2006 | Ukončeno
vysílání
9 sezón | Showtime | 50 minut
žánr
Drama, Krimi, Thriller
hrají
Michael C. Hall (Dexter Morgan), Jack Alcott (Harrison Morgan), Jennifer Carpenter (Debra Morgan), Julia Jones (Angela Bishop), Johnny Sequoyah (Audrey Bishop), Alano Miller (Logan), Clancy Brown (Kurt Caldwell), Jamie Chung (Molly Park), Julie Benz (Rita Morgan), Mark Pellegrino (Paul Bennett), Christina Robinson (Astor Bennett), Preston Bailey (Cody Bennett), James Remar (Harry Morgan), Lauren Velez (Maria Laguerta), David Zayas (Angel Batista)

Konec bez zakončení?

Konec bez zakončení?

Seriál Dexter po osmi letech skončil. Zkuste si to schválně říct nahlas. Pravděpodobně na vás pak tahle skutečnost totiž dolehne víc než po zhlédnutí samotné finální epizody. Ta totiž sice nabídla konec seriálu Dexter, ne však jeho uspokojivé zakončení.

12 0
25.9.2013

Jak jistě všichni, kdo čtete tyto řádky, víte, seriál Dexter napříč svými osmi sériemi mapoval příběh sériového vraha a „monstra v lidské masce“ Dextera Morgana, jehož zprvu přetvářka se pro něj začala stávat realitou, která ho z monstra postupně měnila v lidskou bytost: zplodil syna, zamiloval se do ženy a neustále prohluboval vztah se svou sestrou, jejíž život ale zároveň čím dál víc ničil právě kvůli tomu, co představoval.

Nad celým seriálem (a převážně jeho závěrečnou sérií) se tak zároveň vznášela i otázka, jak celá tato Dexterova pouť skončí. Podaří se mu dokončit svou proměnu, odpoutat se od Temného pasažéra a začít žít normální život lidské bytosti? Či nakonec přijde o vše, co z něj dělalo člověka, a i se svým Temným pasažérem se ocitne zase na začátku? A nebo snad Dexter zemře, ať už jakoukoliv příčinou, někde na půli cesty?

Ač se to na první pohled zdá nemožné, scenáristům seriálu Dexter se nakonec podařilo přijít se závěrem, který je dokonalým protikladem všech těchto možností. Dexter totiž přežil, navíc ale přišel nejen o svého Temného pasažéra, ale i o vše, co ho dělalo člověkem, a zůstala z něj tak jen prázdná schránka tupě zírající na své věrné diváky, zbavena vnitřního hlasu, kterým by k nim mohla promlouvat.

Jak si můžete přečíst v námi přeloženém rozhovoru s producentkou seriálu, toto zakončení mělo být ultimativním potrestáním Dextera za všechny jeho hříchy, přičemž samotná smrt by byla prostě málo. Ano, jistě. Dexter je sériový vrah, který si podle standardních morálních měřítek takový trest jednoznačně zaslouží. Zároveň je to ale i seriálová postava, která nejen že nás po osm let nechala nahlížet do svého nitra, ale zároveň nás nutila s ní soucítit a pochopit její motivace. Je pro takto dlouhou a komplikovanou cestu, kterou jsme si s Dexterem všichni ušli, tedy opravdu správným zakončením teatrální zdvižení ukazováčku a prohlášení: „Dexter je zlý člověk a musí za to pykat“?

Neuspokojivé naložení s Dexterovým osudem ale není jediný důvod, proč celé jeho finále postrádá jakékoliv zadostiučinění. Finální epizoda seriálu totiž až na moc místech připomíná finále spíše pouhé jediné série. Po dlouhém a dramaticky skvěle vygradovaném rozloučení Dextera s Debrou je rozloučení Dextera s jeho diváky neuvěřitelně odbyté, když Dexter, který se divákům ve svých monolozích vždy svěřoval naprosto se vším, nyní jen suše konstatuje, co „musí udělat“ a v jednom jediném záběru zmizí v temnotě digitálního hurikánu.

Rozloučit se pořádně ale nemůžeme nejen s Dexterem, ale nakonec ani s jednotlivými vedlejšími postavami. Masuka, který nás celou sérii otravoval se svou podzápletkou „nalezené dcery“ se ve finální epizodě objeví asi na dva záběry. Nějaké uzavření postav Quinna a Batisty tu sice hmatatelné je, člověk už si ho ale musí vážně hodně domýšlet. Vedle toho všeho ale finální epizoda především nechá naprosto nezodpovězenou otázku budoucnosti Harrisona, jemuž nad hlavou stále visí osud jeho otce (což bylo od čtvrté série jedno z klíčových témat seriálu).

Jednotlivé tyto poznatky tak alespoň mě vedou k závěru, že Dexter prostě nebyl plnohodnotně ukončen. Neměli jsme možnost rozloučit se ani se světem tohoto seriálu, ani plnohodnotně dovršit naši společnou cestu s jeho hlavní postavou. Pokud sledujete novinky na našem webu, možná už víte, kam tímhle vším mířím. Produkce stanice Showtime totiž ohlásila, že hodlá připravit spin-off Dextera. Zatím se neví, o které z vedlejších postav se bude točit, ani o co v něm půjde (nejstravitelnější možností však je sledovat budoucnost Hannah a Harrisona), je však velmi pravděpodobné, že spin-ff skutečně bude.

Důležité ale každopádně je, že pokud divák cítí neuspokojivé završení příběhu seriálu Dexter, mnohem lépe pak přijme myšlenku nového seriálu, ve kterém by se mohl do původního světa vrátit a potlačit své původní zklamání. A co je ze všeho úplně nejdůležitější: i když je všechno to kolem Dexterova morálního potrestání sice moc pěkné, jeho stálá existence v zavedeném seriálovém světě zároveň nabízí logickou možnost, že by se v chystaném spin-offu mohl objevit právě i samotný Dexter.

No a řekněte, kdo jen by si tohle nenaladil?

Zdroj: Showtime

Diskuze /65

Em

Dobrý článek. S odstupem 3dnů musím říct že se mi zakončení samotné postavy Dextra líbilo. Jeho „trest“ mi přijde adekvátní. Bohužel ostatní postavy jsou na tom hůř. O Debře se raději nebudu ani zmiňovat. Určitě souhlasím že to nebylo důstojné zakončení 8mi leteho fenoménu. Každopádně jsou tam zadní vrátka pro spin-off a za to jsem ráda.

25.9.2013 | 13:11:40
PaSta

Pro mě osobně to bylo logické vyústění uplynulých 8 let s perfektním zakončením. Doufám, že nechají Dextera v klidu odpočívat. Michael kdysi řekl, že se chce od Dextera odpoutat a věnovat se něčemu jinému (divadlo ?)… Pokud se postava Dextera do seriálu vrátí, doufám, že ho nebude hrát jiný herec!

25.9.2013 | 13:29:58
Aeternus

Souhlasím s Em. Dobrý člávek. Ovšem i s odstupem 3 dnů se s tím stále nedokážu smířit. Dexter pro mne nebyl jen seriál. Kolikrát jsem se v jeho pocitech viděl a soucítil s ním. Proto mi stále nejde do hlavy, že to skončilo, tak jak to skončilo. Dobře, Dexter musel být potrestán a přišel tak o vše. Ale v poslední serii dělal vše pro to, aby se s Hannah a Harrisonem odstěhoval do Argentiny a začal tam nový život (S08E09). Na Debru podle mého už tak nehleděl. Debra zemřela a Dexter měl nafingovat smrt – tak jak se to povedlo. Ovšem místo toho, aby se stal absolutně osamělým a zničeným dřevorubcem, bych spíše uvítal, aby dokončil co začal. A to odjel se ženou, kterou miloval (ochoten pro ní udělat cokoliv) a s jeho jediným synem do Argentiny a začal tam nový život. Prostor pro spin-off by tak byl také.

25.9.2013 | 13:35:33
RIP

Michael vyloučil jakékoliv pokračování v Dexterovi, tak nevím, snad jen velký ohlas fanoušků by ho tam mohl na pár epizod vrátit, ale to Kevin s the following taky tvrdil jen jednu serii…kdo ví, volání fanoušků bude velké, záleží jak se k tomu Michael postaví, ale spin off na základě Hannah a Harisson v ten věřím…matka sice nebio a syn, nějaký bates motel u dextera :D lol

#5 sir Humphrey Appleby
25.9.2013 | 14:51:23
sir Humphrey Appleby

#4 RIP: ono nikdy neříkej nikdy, se mu nebude dařit v jiných projektech…když se mu bude dařit, tak bych ten jeho návrat neviděl moc reálně, nevím kolik je schopna Showtime mu nabídnout plat, už ted měl za ty poslední dvě sérky řádnej balík

25.9.2013 | 14:59:31
makishek

skvělý článek, naprostý souhlas.

25.9.2013 | 15:10:29
IngloriousBastard

Toto je dosť zaujatý článok a rozhodne s ním nesúhlasím :) To že sa neuzavreli príbehy všetkých postáv je úplne v poriadku, serial bol o Dexterovi, to že sa rozuzlil jeho príbeh a zistili sme ako dopadol neznamnená že život každej jednej postavi v seriali musi prejsť niečim podobným, každá , mimochodom imaginárna postava vymysleneho serialu, ma vlastný život s Dexterom nesuvisiacim, nie je žiaden dôvod ich akokoľvek uzatvárať,,,Mňa osobne koniec seriálu prekvapil. A to je to najslepšie čo sa pri konci seriálu môže stať. Keby sa stalo niečo čo by sme všetci, hoci len veľmi málo, očakávali, potom by sa hovorilo že seriál mal veľmi predpokladaný koniec :) Nečakal som že zomrie Debra a nečakal som že Dexter skončí ako skončí. Hotovo, bodka, ideme dalej , serial sa skončil , najdeme si iní a nezabudneme žiť v realnom svete :)

#18 Hurley #62 sleggyn
25.9.2013 | 15:15:01
dexter01

No nevím, jestli v tom spin-offu bude samotný Dexter. Hall totiž někde řekl, že dál už se v Dexterovi oběvovat nechce a nebude…

25.9.2013 | 15:15:41
Aeternus

Michael C. Hall je prvotřídní herec a neumím si představit nikoho jiného jak stvární postavu Dextra.

25.9.2013 | 15:23:40
Kamylko

dost podobne to vnimam ako autor clanku, nemozem zas povedat, ze vsetko je uplne zle, ale prave ani opak, aj aj, ale je zas fakt, ze by si Dexter po 8.seriach zasluzil lepsie a hlavne dotiahnutejsie zakoncenie, pokial by ten spin off fakt bol a snad lepsia volba ako Hannah + Harrison snad ani neexistuje, tak by sa to zakoncenie dalo nejak odpustit / stravit :P

25.9.2013 | 15:34:02
hoolio88

Mám dotaz… Co je to za obrázek, jak Dexter stojí v tom dešti? Už jsem tuhle scénu viděl v traileru na ten poslední díl, ale mám pocit, že v samotnym díle se neobjevila (vyveďte mě kdyžtak z omylu, možná jsem jenom nedával pozor)… Ohledně MCH – bude prostě záležet hrozně moc na tom, jak se mu povede dál. V tuhle chvíli je asi optimista a vidí to tak, že se mu bude dařit, ale člověk nikdy neví – nakonec ještě může být rád, že tu bude možnost se vrátit. Kolik výbornejch herců se nikdy nedokázalo odpoutat od jedný postavy… Prostor pro pokračování s Dexterem nebo bez tam každopádně je, otázkou je, jak by to bylo s kvalitou, už od šestý série Dextera to byl kvalitativně sešup (ačkoli pár dílů v sedmý sérii dalo naději, že by se to mohlo otočit). SPOILER jiného seriálu: Hodně mi ukončení Dextera připomíná konec Dr. House. V podstatě se oba vzdali svých identit a udělali ze sebe mrtvoly. Rozdíl je jenom v tom, že zatímco House je šťastný a stráví pár týdnů se svým nejlepším kamarádem, Dexter si naordinoval doživotní samotku. Ale to nemusí být navždy…

25.9.2013 | 15:43:29
PecaCZE

Tak jste mě potěšili to je dobe, že bude spin-off ať už o komkoliv.

25.9.2013 | 15:49:48
25.9.2013 | 17:28:05
LacicikDex

Ja to píšem len s odstupom dvoch hodín. Tento článok nie je ani dobrý ani zlý. Proste predstavuje názor niekoľkých ľudí na seriál. A tých názorov je viac. Inglorious: Súhlasím…najlepší koniec je najprekvapivejší koniec. Pár minút pred koncom som si predstavil, že v závere odíde za Hannah…bolo by to pekné, ale väčšina by to asi čakala. To, že ostal sám, nie je nejaké vonkajšie trestanie…proste Dexter k tomu došiel sám, počas viacerých sérií…a situácia s Deb bola úplné vyhrotenie. Bol to jeden s možných koncov. Ak by to skončilo inak, nesúhlasila by iná skupina ľudí. Čo sa týka ostatných postáv, nevadí mi toto ukončenie…veď ostáva priestor pre fantáziu diváka, nemusíme mať všetko na obrazovke ako na podnose. A veľmi sa mi páčila tá posledná scéna a myšlienka ticha. Stále sme počuli jeho vonkajší hlas a teraz nie… Klobúk dolu, u mňa NAJ seriál

25.9.2013 | 17:55:13
Brytass

Tento článek mi neskutečně zvedl náladu. Od pondělí, kdy jsem zhlédl poslední díl, mám v sobě několik pocitů, kterých se nemůžu zbavit. Pořád se mi v hlavě honí, že Dexter skončil a to dokonce i ve škole. Vůbec se nedokážu soustředit a myslet na nic jiného, než na to, jak Dex odpojuje Deb od přístrojů a nakonec ji pohřbíva na dno oceánu:(. I když už by pokračování bez Deb nebylo ono, hrozně si přeji, aby spin-off vznikl.Doufám, že se i u nás bude prodávat limitovana edice, o kterou mám neskutečný zájem. I když na Dextera koukám „pouze“ 2 roky, neskutečně mi přerostl k srdci. Když si teď vzpomenu na všechna ta pondělí, když jsem netrpělivě čekal na další epizodu, je mi ještě hůř. Nakonec chci hrozně moc poděkovat Edně za skvěle odvedenou práci nejen s titulky, ale i za všechny články, které sem o Dexterovi pridáváte a velmi doufám, že ještě dlouho pridávat budete. DĚKUJU!

25.9.2013 | 18:23:49
YAYO

…pre mňa je ôsma séria asi najhorším zakončením nejakého seriálu, aký som kedy videl( podotýkam, že Lost som nevidel).

#25 alexis
25.9.2013 | 19:07:00
Hurley

#7 IngloriousBastard: To tě chápu. Poslední dobou se ale v televizi bohužel až moc často stává, že jen aby se mermomoci přišlo s něčím, co nikdo nečeká, vymyslí se nakonec úplná pičovina. :)

#19 YAYO
čestný člen redakce
25.9.2013 | 19:27:27
YAYO

#18 Hurley: …plný súhlas. Pomaly sa slovného spojenia – finálna séria-, bojím viac ako čert svätenej vody. :)

25.9.2013 | 19:38:54
Ranny

Lepší zakončení by dle mého byla nějaká jeho hrdinská smrt. Osobně mi nepřijde že by dex měl být potrestán. A už vůbec né z nějakého morálního hlediska. I když Dex zabíjel tak zabíjel téměř výhradně zlé a zkažené. Zabranoval jim v ubližování jiných. A i když ublížil spoustě lidí tak udělal i mnoho dobrého. Jistě jeho příběh nemůže skončit dobře. Ale ten konec je spíš takový nekonec. Spíš jsem očekával že jakmile vešel na konci do toho srubu tak že tam bude rozdělaná místnost s fotkama a bude se zbavovat nějakého toho psychouše. Dexter jistě není kladná postava ale určitě to není záporák. Chci poděkovat za výborné titulky. Bůh vám žehnej.

25.9.2013 | 20:08:41
YAYO

…,,Ve dne pracuje jako krevní analytik u policie. V noci brutálně vraždí ty, na které spravedlnost nedosáhla."…keby to zostalo len pri tomto, bol by som maximálne spokojný.

#41 estrado
25.9.2013 | 21:06:55
MistrCZ

Musím s tímto článkem nesouhlasit, konec mi přišel jako nejlepší možný, snad jste nechtěli aby Dexter skončil s Hannah a Harrisonem na pláži zalité sluncem…a smrt pro mě taky nepřipadala v úvahu, kdo by ho mohl zabít aniž by to vyznělo trapně, když za 8 sezon Dexter nenašel rovnocenného protivníka, nad všemi zvítězil…a pro mě se se mnou svým absolutně prázdným pohledem rozloučil dostatečně, nezbylo mu vlastně vůbec nic…ve mě ten konec doznívá čím dál tím víc silněji.

#32 LacicikDex
25.9.2013 | 21:16:06
foresth

Pro mne výtečný článek. Snad ještě silněji mám pocit, že to tvůrci chtěli zahrát do autu, aby mohl vzniknout spin-off, nicnémě někoho zabít museli, tak do odnesla Debra. Touha morálně poučit je legrační.

25.9.2013 | 21:19:48
alexis

Spin-off? Nedovedu představit o kom by mohl být, snad leda o Debře, jenže ta je mrtvá. Miami Metro? Hannah mě bohužel nezaujala jako osoba, sice se na ní hezky koukalo, ale to je tak všechno. Její postava nebyla moc propracovaná. Co vede Dextera k přesvědčení, že se o jeho synáčka postará a nedá ho do argentinského děcáku a jako svobodná hezká blondýnka si nezačne užívat života? Vždyť ona byla někdo, kdo kvůli svým potřebám neváhal bez soucitu zabíjet… Ano, chvíli by mohla ze sentimentálních důvodů považovat Harrisona za svého, ale potom jí začne překážet a pak… To už by mu bylo líp u Jamie.

#26 PecaCZE
25.9.2013 | 21:53:19
alexis

#17 YAYO: To buď rád. Ve srovnání se zakončením Lostu je konec Dextera veledílo.

25.9.2013 | 21:56:08
PecaCZE

#24 alexis: Krásnej náběh na Harrisona jako spin-off by byl dobrej už jsme se tu o tom bavili.

25.9.2013 | 22:09:52
Hurley

Ať se vám článek líbí nebo ne, všem díky za reakce. Hrozně mě baví sledovat, jak jsou názory na to finále rozdílný. :)

#33 LacicikDex
čestný člen redakce
25.9.2013 | 22:23:51
harm22

#24 alexis: tak po prve, hannah nezabijala kvoli potrebam ale z nutnosti. hannah vzdy chcela dieta (zabila kvoli tomu jej prveho mazela lebo jej ho nechcel dovolit) myslim ze tym ze harrison je dexterov syn tak o to budu jej city k nemu silnejsie. a harrison ju ma rad a berie ju skoro ako svoju mamu. teda nevidim dvovod na tvoj nazor… a podla mna bola jej postava vymyslena dost precizne, ved si pozri 7seriu znova. a tiez som z tych ktorych koniec zaskocil, aj ked som vedel ze dexter si na zivot nesiahne, myslel som ze zomrel. ze sa obetoval…

26.9.2013 | 2:15:31
Mastodon

Ja si myslim, ze Hannah s Harrisonom neopustil navzdy. Aspon som to vydedukoval z ich posledneho telefonatu, kde mu Dexter povedal nech si pamata, ze ho otec miluje kazdy den, az kym sa znova nestretnu. Dex nebol veriaci takze to myslel urcite v tomto zivote. Mohol mu povedat, ze nech si pamata, ze ho otec miluje-navzdy. Ale povedal to ako to povedal.

26.9.2013 | 7:25:20
Pavlina

Skvělý článek, moje pocity jsou podobné. Ani nejde tak o to, JAK to vlastně skončilo, ale co já nemůžu překousnout je to, že tvůrci podle mě celou dobu s touhle sérií zacházeli jako s úplně normální sérií a pak najednou ejhle, „nějak jsme se zapomněli, musíme to vlastně ukončit celé!“ Jako konec regulérní série by to bylo víc než ok a asi bych se hodně těšila na tu další, ale jako ukončení něčeho, na co člověk kouká poctivě osm let… no, trochu mi to zhořklo v ústech. Osobně si konec seriálu představuju jako nějaké zacyklení, s odkazy na začátek, prostě nějaké uspokojivé završení… Jak tady někdo zmiňoval House, tam se to třeba docela povedlo, a to i když měli hodně velký problém s odchodem jedné z nejdůležitějších postav. Ale finální série Dextera na mě působila až do jedenácté epizody jako předčasně ukončený seriál, který o své budoucnosti dopředu nevědel. A to je podle mě v téhle době, kdy se seriály ruší jako na běžícím páse a hodně z nich nemá šanci se pořádně rozloučit, docela trestuhodné nevyužití možností a tak trochu i výsměch. A taky se nemůžu – prostě nemůžu – ztozožnit s osudem Debry. Jako pardon, ale když se řešilo co s Debrou, co s tou holkou, která celých osm sérií v podstatě trpěla a která je jedna z nejoblíbenějších seriálových postav ever, kterého mamlase napadlo „Let´s kill her!“? Ugh. Osobně budu na Dextera vzpomínat v dobrém, ale sečteno a podtrženo, finále mě zklamalo.

#50 MrsLucik
26.9.2013 | 8:44:20
Aeternus

Dexter : Finale: Now It's Over http://www.youtube.com/watch?…

26.9.2013 | 13:42:54
LacicikDex

#22 MistrCZ: Plne súhlasím. Je jasné, že všetci nemôžu súhlasiť so záverom. Ale písať, že najhorší záver a úplne zlý záver je príliš silné. Neviem ako by ste to zriešili vy ostatní, iste by ste sa chopili toho lepšie :-) A spojenie „finálna séria“ je zastrašujúce práve preto, že všetci na nu čakajú ako na ihlách a prešpekulujú to so svojimi závermi..a potom sú sklamaní, že je to inak

26.9.2013 | 16:25:41
LacicikDex

#27 Hurley: Áno, článok ako stvorený na ďalšie reakcie :-)

26.9.2013 | 16:31:37
RIP

Scott Reynolds: V závěrečné scéně, kdy nacházíme Dexe v Oregonu, je ukrytá symbolika. Jako dřevorubec je denně obklopen zvukem motorových pil. A jedna taková pila stála u zrodu toho všeho. Jde o určitý druh sebe-mrskačství za to, co provedl svým nejbližším.

Sara Colleton: Od samého začátku tu byl paradox chlápka, který se necítí být lidskou bytostí, a tak alespoň předstírá, že jí je. Ale při tom předstírání se stává lepším bratrem, přítelem a kolegou, než je většina normálních lidí. Lidé se domnívají, že je to monstrum, ale on se touží stát člověkem. A každý další rok se stále více tomuto cíli přibližuje. A teď, na samém konci jsme zjistili, jakou konečnou cenu, za to musel zaplatit. Fráze, která to skvěle shrnuje je ve scéně na balkóně Dexterova bytu, předtím, než vyjede pohřbít Debru na moře je hrozivé vyslovit to nahlas když jeho vnitřní hlas říká: Tak dlouho jsem chtěl poznat lidské pocity… a teď, když je znám, jediné co chci je, aby to přestalo. Je to hrozivé uvědomění toho, co to vlastně znamená být člověkem, a jak drtivě tento fakt dopadl na Dextera. Jeho trest je vypovězení. Sám sebe poslal do exilu. Sebevražda by byla příliš jednoduchá. Když se upřeně zadívá přímo do kamery na samém konci, nemá vůbec nic.

26.9.2013 | 17:31:15
RIP

Chvíli jsme věřili, že spin-off se bude točit okolo Debry. Existovala někdy taková možnost?

Scott Buck: Popravdě, nikdy. Chvíli jsme tu myšlenku podporovali, když ta fáma přišla, protože pro nás bylo dobré, že lidé věřili, že jsem se vydali touto cestou.

Bude se Michael C. Hall účastnit spin-off-u?

Scott Buck: Nemám tušení. Kdo ví, jaká je Dexterova budoucnost?

Sara Colleton: Momentálně, není vůbec nic plánováno. A Michael C. Hall to nejdřív musí sám chtít, aby se to mohlo odehrát. A myslím, že momentálně si nejvíc užívá novou etapu svého života.

Scotte, prohlásil jste, že Quinna už nikdy neuvidíme. Takže je správné předpokládat, že potenciální spin-off nepoužije žádné současné postavy?

Scott Buck: Věřím, že to je nejpravděpodob­nější. Už neuvidíme současnou hereckou posádku.

jinak celý rozhovor najdete na http://dexterman.cz/…e-interview/

#36 Aeternus
26.9.2013 | 17:43:03
Aeternus

#35 RIP: Paráda! Velké díky! ♥

26.9.2013 | 18:25:48
Gotrek

Chtěl bych se taky přidat a poděkovat všem, kdo se podíleli na překladu k dextrovi.

Velký dík, užil jsem si tak jeden z nejlepších seriálů co znám …

Něco k dextrovi. Bylo hodně dílů, které mě něčím překvapili. Jedna z mých prvních oblíbených postav (krom Dextra) byl Doakes. Perfektní zpracování. ;-)

  • Co se týče konce seriálu. Pro někoho je silně emotivní, pro někoho slabota, pro mě perfektní. (= neskončilo to happy endem) Smrt Debry mě dost zarazila, tím se začala rychle uzavírat dějová linie. Trochu mi to příjde jako: ,, v nejlepším se má přestat"

Do 11. dílu 8. série bylo vše v plném proudu. A najednou konec jedenáctky a 12. díl bum konec. Připadá mi to jako vyskočit z rozjetého auta a nechat ho jet dál. (v fantazii fanoušků)

  • zkráceně řečeno .. Povedený seriál!
27.9.2013 | 0:00:34
MartyCZ

SPOILER ALERT!! Mě bylo jasný, že Debra musí umřít a že Dexter nedostane happy end. Indikovalo to k tomu celou sezonu, kdy je Debra nejdřív na dně, pak se z toho dostane, tak jí zabijeme, ať to má pořádnej dopad. Ale to, že Dexter pude dělat dřevorubce, tak to je docela směšný. Konec, kdy je Debra mrtvá a Dexter přežije jsem očekával. Ale u Dextera jsem čekal horší osud než že pude makat do lesa. To vubec nic neřeší, to tam jako bude zabíjet kolegy, dokud tam nezbude na firmu sám? A o rozloučení s vedlejšíma postavama ani nemluvim. To je vynechaný uplně. Ani Harry se v posledním díle tušim ani neobjevil a to mě nasralo. Čekal sem pořádnou myšlenku a zase jeho vnitřní monology/dialogy s Harry a ty se nekonaly.

#39 RIP
27.9.2013 | 10:24:46
RIP

#38 MartyCZ: kdyby sis přečetl rozhovory tvůrců pochopil bys, že Dexter nakonec maká jako dřevorubec protože motorová pila to vše začala, je v tom symbolika, a je to tím, že chce pykat za to co udělal svým blízkým, a že harry se neobjevil? se s ním rozloučil v předešlé epizodě, že už ho dex nebude potřebovat…

27.9.2013 | 11:26:19
ZelenaTara

Moc pěkný článek. K seriálu mě přivedl bývalý přítel, který už je po smrti. První dva dny jsem shlédla první dvě série a už mě to nepustilo. S finálem finále pro mě skončila jedna životní etapa. Zasáhlo mě snad všechno – konec pro mě nejlepšího seriálu všech dob, zmizení všech hrdinů do nenávratna, tristní konec Debry, neuspokojivé a zneklidňující ukončení – byť překvapivé. Spin off, ať by byl jakýkoli, myslím už nikdy nebude takový, jako byl „náš“ Dexter. Byl to hezký příběh – kéž bych uměla napsat takový scénář…

#43 RIP
27.9.2013 | 13:08:12
estrado

#21 YAYO: tak to by jsme byli zajedno no musim uznat že konec mohl byt o hodně lepší

27.9.2013 | 13:22:09
Rubb112

Já bych to viděl na film, který by toto vše ukončil – 120min Dextera v celovečerním „galapředstavení“ s ukončením všech vedlejších postav – Škoda, že se toho asi nedožiju

#43 RIP #44 sir Humphrey Appleby
27.9.2013 | 20:00:22
RIP

#42 Rubb112: ten seriál byl hlavně o Dexterovi, tak nechápu proč většině jde o ukončení ostatních postav? …
#40 ZelenaTara: no životní etapa je silné slovo, ale seriál to byl perfektní, ted ale čekám na 4. řadu the walking dead :P

28.9.2013 | 7:30:33
sir Humphrey Appleby

#42 Rubb112: vedlejší postavy… na ty poslední série celkem rezignovali, nejen osmá, ale v osmé už to bylo hodně přes čáru, jak tam byly zbytečné a nepropracované, ško­da

#45 RIP #51 Lervin
28.9.2013 | 10:34:06
RIP

#44 sir Humphrey Appleby: samozřejmě, že ty bys to udělal líp hahaha, bylo to dokonalé dílo DEXTER

#46 sir Humphrey Appleby
28.9.2013 | 11:05:48
sir Humphrey Appleby

#45 RIP: dle oduševnělé reakce soudím, že ti nebude víc jak 14

#47 RIP
28.9.2013 | 11:58:45
RIP

#46 sir Humphrey Appleby: oduševnělé reakce? hmm, zajimavé, neumíš unést kritiku? není mi 14, bohužel pro tebe…říct že je něco nepropracované, tak to je věta 14ti letého děcka, je mi jednou tolik a plus něco navíc takže si srovnej myšlenky nebo sem nepiš, nikdo na tebe není zvědavý

#48 sir Humphrey Appleby
28.9.2013 | 21:44:44
sir Humphrey Appleby

#47 RIP: o to je to smutnější, ve 14 letech se podobné reakce pochopit dají… když chceš s někým diskutovat, opravdu diskutovat, tak neútoč, když už tak né, takhle hloupým způsobem, mimo to, je to i hrozně hloupé, tuším, že to není poprvé co tu na někoho takhle debilně útočíš, ale máš pravdu, diskuse s tebou nemá význam

28.9.2013 | 22:19:32
RIP

ale no tak, tvá odpověd byla zbytečná a nepropracovaná, škoda …

28.9.2013 | 22:32:57
MrsLucik

#30 Pavlina: Naprosto s tebou souhlasím, celá 8. série (a pro mě v mnohém i slabší než ty předešlé) vůbec nevypadala na to, že je to finále něčeho, co trvá 8 let, celou dobu nic a najednou konec. To, jak Dexter skončil, ok, ale větším zklamáním je pro mě bohužel celá osmá série…

29.9.2013 | 11:05:34
Lervin

#44 sir Humphrey Appleby: Přesně tak, vedlejší postavy jsou zanedbané. Řešil v týhle sérii vůbec něco Batista? Kromě toho, že trošku zasahoval do nudného vztahu Jamie s Quinnem… V předchozí sérii si aspoň chtěl otevřít bar a byl tam alespoň náznak vývoje postavy… To samý Matthews, v minulý sérii měl nějakou vysvětlitelnou roli (když pomáhal Laguertě řešit případ). Tady se zastával Zacha, ale nemělo to vůbec žádný význam…

#52 RIP #56 DiceCze
30.9.2013 | 8:47:06
RIP

#51 Lervin: možná jen proto, že celá finálová série se točila kolem Dextera…přece to bylo finále, tak nechtěli ho zatěžovat vývojem dalších „vedlejších“ postav

30.9.2013 | 15:24:55
audrey115

Pěkný spin-off (nebo jak to nazvat) by mohl být i o tom,co bylo před 1. sérií. Je tam toho docela dost: Debra, Dexter, Harry,…Brian? Ten nápad už tu myslím ale někde zazněl. Nicméně opravdu ráda bych se podívala na „život Briana“ :-)

#57 alexis
1.10.2013 | 12:31:25
mauvais-ange

Upřímně teď nevím, co si mám o konci myslet – udělali to tak tvůrci proto, že chtěli lidi překvapit a nechat jim prostor pro fantazii? Nebo nechali spoustu věcí otevřených proto, že už předem naplánovali spin-off? Podle mě to měli buď nechat otevřené (takový konec se mi líbil) nebo ten konec lépe propracovat už v sérii, ne to teď ještě honem dokončovat ve spin-offu…Ne že bych se chtěla s Dexterem definitivně rozloučit, ale na druhou stranu to závěr série podle mě docela sráží…Prostě takový „nebudeme ty příběhy dokončovat, abychom mohli udělat ještě něco“…Kdyby to tak bylo naschvál kvůli tomu, aby byl divák překvapenej a mohl nad tím dál přemýšlet, tak by se mi to líbilo. Snad pochopíte, jak jsem to myslela :-D

#55 sir Humphrey Appleby
4.10.2013 | 0:10:22
sir Humphrey Appleby

#54 mauvais-ange: když bude spin-off tak řeknou, že to měli všechno promyšlené, jak to tak bývá…když žádný nebude, tak nechávaj prostor pro fantazii :-)

4.10.2013 | 15:18:55
DiceCze

#51 Lervin: Souhlas a to radši nemluvim o tý dceři Masuky, naprosto jsem nepochopil, proč jí tam cpali, když na seriál neměla naprosto žádný vliv…

9.10.2013 | 12:38:23
alexis

#53 audrey115: No když o tom tak přemýšlím, tak tahle postava by si fakt spin-off zasloužila a ani by to nepůsobilo jako dojení výnosné krávy. Každopádně – představte si to finále seriálu – první série Dextera, ale viděno očima Briana, to bych si nechala líbit! A rozhodně by nikdo nemohl tvrdit, že závěr seriálu vyšuměl do ztracena:-) Tak ABC – rychle rychle – než ten herec zestárne!

11.10.2013 | 20:58:41
Mirda7

Vážně je divný že Dexter skončil a ještě divnější to je to říct nahlas :/ Budeš mi chybět.

22.10.2013 | 16:11:06
PecaCZE

Taky kontrolujete zda sem přibyl komentář :-D ? Jen připomínám, že dnes na Prima COOL jde Dexter :-).

10.11.2013 | 17:15:48
limako

Asi najlepší seriál, ktorý som mal tú česť vidieť. Po celú dobu si dokázal udržať svoju kvalitu, 8.séria veľmi emotívna. Skvelý scenár, skvelé postavy … Finále ma moc nepotešilo, keďže som dúfal v happy-end, ale rozhodne ma ani nesklamalo (koniec si môže každý sám domyslieť). Verím, že to spravili najlepšie ako vedeli. Myslím, že k niečomu podobnému sa tak ľahko nedostanem. Vďaka celému týmu, budeš mi chýbať Dexter :-(

31.12.2013 | 13:05:00
sleggyn

Ten konec je geniální aspoň si můžem klást otázky a už to nechi dál řešit prostě já jsem maximálně spokojený. Díky bude mi to chybět :(

3.1.2014 | 2:14:03
sleggyn

#7 IngloriousBastard: díky příteli, moje slova :D aspoň se s tím nemusím psát…

3.1.2014 | 2:17:47
carlos88

souhlasím s článkem, finále nebylo plnohodnotně zakončené, vůbec celá ta osmá série vykazovala slabší rysy oproti předchozím… pár příkladů uvedu, zavedení Dr. Vogelové mělo smysl, ale její odchod ze seriálu nikoliv, nesmyslné bylo hlavně to, kolik lidí najednou okolo Dextera umíralo, to co se dělo v osmé sezoně postrádalo klasický Dexterovský kult, jeho emoční chování atd, prostě osmá sezona podstatně dost zazdila jinak skvělý zbytek seriálu. Nechat ji otevřenou, byl by kult Dextera pokračoval napořád… takhle to spíše fanoušky přesměruje na jiné seriály a nebudou mít důvod se k seriálu vracet, či mít důvod o to menší, když už ví, jak vše dopadlo… jistěže, když seriál pokračuje do zbytečně nekonečných sérií, tak ztrácí na kvalitě, nicméně jeho otevřený konec by byl pro dívakovu fantazii atraktivnější a hlavně by neztratil tolik na své oblíbenosti, jak mezi kritiky, tak mezi fandy, neholedě, že smrt jeho sestry a nesmyslné opuštění vlastního syna nedává seriálu ani realitě vůbec smysl… city choval právě k nejbližším osobám – a to k Debře, synovi a Hannah, které nepochopitelně opustil, což je v rozporu z jeho logikou… když bych se na to měl podívat čistě tak, jak seriál dopadl, zcela jistě důvod jeho potrestání tím, že opustil své blízké bylo zadostiučiněním a větším trestem, než smrt, nicméně právě to je dle mého rozporuplné, protože jestli to udělal vědomě a opustil své nejbližší, zabil vlastní sestru, (aby ji ušetřil trápení?) pak to není potrestání, ale pokračování v jeho zrůdném díle, no prostě moc nechápu samotnou scénáristku, jeslti to bylo šito horkou jehlou, nebo promyšlený konec, každopádně je minimálně rozporuplný v očích jak kritiků tak fanoušků,, u mě poslední série propadla, ten klasický Dexter u mě končí u šesté až sedmé série, kdy to mělo grády a příběh byl dokonale propracovaný, což se o poslední sérii nedá říct ani zdaleka…

29.1.2014 | 2:05:20
Batista

Na Prime Cool som zopárkrát videl „krvavú“ upútavku na Dextra a hovorím si, že to vypadá dobre, ale nepozeral som ho lebo som vedel, že ma ten seriál oberie o veľa času no nakoniec som sa tomu nevyhol a v jednu sobotu ráno som začal pozerať prvú sériu zrazu bola nedeľa ráno a mal som dopozerané dve série. Dexter sa stal mojim „temným pasažierom“ :-D Dva palce hore za článok a ja si už len predstavujem ako po poslednom zábere sa Dexter oholí, spraví si steak a vyhľadá Hannah a Harrisona a bez temného pasažiera a s láskou k nim ich už nebude predsa nijak ohrozovať, nebude len prázdna schránka a budú žiť šťastne ako skvelá rodina, ktorá má dosť slušné skúsenosti s vraždením :-D

15.2.2014 | 13:47:34
Maark09

uplne perfektny serial s uplne nezmyselnym koncom

28.12.2014 | 2:09:19
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S09E10: Sins of the Father

cz100%
DOKONČENO

Odkazujeme na titulky, které vznikají na portálu Titulky.com. S jakýmikoliv dotazy, jež se týkají překladu tohoto seriálu, proto směřujte na tento web.

Hlídejte si nás

Reklama

Narozeniny

Sérioví vrazi

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama