Doctor Who (Pán času)
94/100 - 456×

Doctor Who(Pán času)

Britské sci-fi o cestování v čase pomocí modré policejní budky, jehož historie sahá až do šedesátých let minulého století. Seriál Doctor Who byl nedílnou součástí britské kultury druhé poloviny 20. století a nyní baví i zcela novou generací fanoušků sci-fi, fantasy, dramatu i originálního britského humoru.

VB | 2005 | Pauza
vysílání
14 sezón | AXN Sci-fi, BBC One | 45 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
hrají
Peter Capaldi (Dvanáctý Doktor), Jenna Coleman (Clara Oswald), Matt Smith (Jedenáctý Doktor), Karen Gillan (Amy Pond), Arthur Darvill (Rory Williams), Neve McIntosh (Madam Vastra), Dan Starkey (Strax), David Tennant (Desátý Doktor), Freema Agyeman (Martha Jones), Catherine Tate (Donna Noble), John Simm (Vládce (obnovené série)), Alex Kingston (River Song), Christopher Eccleston (Devátý Doktor), Billie Piper (Rose Tyler), John Barrowman (Jack Harkness)

Jenna Coleman o Clařině rozhodnutí

Jenna Coleman o Clařině rozhodnutí

Několik posledních týdnů až měsíců se mezi novináři i fanoušky vášnivě spekulovalo o tom, zda bude Clara Oswald doprovázet dvanáctého Doktora i v deváté řadě, či jestli její představitelka seriál opustí. A po před třemi dny odvysílaném vánočním speciálu už na to konečně známe odpověď.

6 4
28.12.2014

Přestože si podle naší ankety většina čtenářů přála, aby Jenna-Louise Coleman předala štafetu zase novému společníkovi, Clara se v závěru vánočního speciálu Last Christmas rozhodla s dvanáctým Doktorem zůstat, a to prý minimálně pro ještě jednu celou další sérii. Představitelka Clary k tomu konkrétně uvedla následující:

Je to báječné. Dostala jsem další celou sérii příběhů s Doktorem a nemohla bych od něj odejít, dokud náš příběh nebude uzavřený. Můžeme toho ještě tolik udělat. Myslím, že jsme se konečně dostali do bodu, kdy si Clara i Doktor skutečně rozumí.

Nadšení nad tím, že Clara zůstane Doktorovi po boku, vyjádřil i samotný představitel Doktora Peter Capaldi. S oběma herci a jimi ztvárněnými postavami se tak opět setkáme na podzim roku 2015. Pokud jste ale letošní vánoční speciál sledovali pečlivě až do poslední minuty, jistě vám neunikl název první epizody deváté řady, kterým je „The Magician’s Ap­prentice“ (Kouzelníkův učeň). Natáčení deváté řady začne v průběhu ledna.

Na závěr bych se čistě pro zajímavost ještě vrátil k již zmíněné předchozí novince o možném odchodu Clary. Zde jsem jako potenciální spoiler uvedl informaci, že příběh Clary by se mohl uzavřít tak, že ji Doktor navštíví už v jejím stáří. Tento konec nejen že se natočil, ale dokonce se nakonec použil a vznikla z něj další vrstva vyvolaných snů.

Díky tomu byla pak tato epizoda hezky sestříhaná tak, že kdyby se Jenna Coleman skutečně rozhodla ze seriálu odejít, stačilo by z vánočního speciálu vystřihnout zhruba poslední dvě minuty. A tím se v podstatě vracím k naší původní otázce:

Preferovali byste spíš konec, kdy by se Clara k Doktorovi už nevrátila?

Zdroj: AXN Sci-fi, BBC One

Diskuze /81

Kimberlly

ešte jednu sériu nech tam je a potom nová! :) som zvedavá, či to bude zaujímavé! :) ale určite niečo vymyslia! :)

#2 Hurley
28.12.2014 | 11:04:57
Hurley

#1 Kimberlly: Proč zas nová? Proč ne třeba novej? :)

#4 Kimberlly
čestný člen redakce
28.12.2014 | 11:10:18
ElektronickyOtisk

Clara mi nijak zvlášť nevadí, zase tak extrovně dlouho tam není, v podstatě jen jednu celou sérii a asi 3/4 předchozí. I Amy byla delší dobu. Takže já rozhodně další sérii s ní přežiji. Ale určitě by to pak chtělo ve společníkovi výraznou změnu – někoho jiného, než mladou dívku z moderního Londýna. Ideálně silný mužšký charakter (i když ten by zase Moffatovi do budoucna otevřel možnost regenerovat Doctora do ženy, což mě osobně drtí, takže doufám, že Capaldi vydrží déle než Moffat). Uvidíme. Takže Clara mi jako postava nevadí, ale příběhově by jednoznačně bylo fajn, kdyby odešla na konci vánočního speciálu, protože ten konec by byl dobrej. Hezká tečka a pěkný odchod jednoho ze společníků. Když se Jenna rozhodla zůstat, vůbec to tam neměli dávat.

#4 Kimberlly
28.12.2014 | 11:23:12
Kimberlly

#2 Hurley: Kľudne nový! :) Ver mi vadiť mi to nebude! :)
#3 ElektronickyOtisk: Fajn by bola spoločníčka/spo­ločník :D ktorý je mimozemšťan! :)

#5 ČéEča
28.12.2014 | 11:32:02
ČéEča

To zas ne… :D#4 Kimberlly:

28.12.2014 | 13:02:36
Arthurka

ach jo …zase clara…

28.12.2014 | 13:10:22
bublifuk

No, Claře jako postavě ublížily především dvě věci. 1) Moffat to přehvízdl tou Impossible Girl hned na začátku a 2) Dannym Pinkem i s ním související hysterií to dorazil. Clara Oswald v poloze Souffle Girl či loňského vánočního speciálu by mi nevadila… Měla výborné chvíle i jinde (reakce na šmajchlbudku). Na druhou stranu když mladá holka sekýruje a moralizuje někoho (pomiňme skutečný Doktorův věk) kdo vypadá jako její tatík – prostě to nefunguje, zvlášť když ten tatík je sám silná osobnost. Jednoduše, kdyby to celé zase Moffat neměl potřebu tlačit do osudových vztahů napříč vesmírem a věky, mohla být Clara výborná společnice. Prostě holka ze sousedství, která potkala chlápka s budkou. (Takovou společnici bych si přál). Takže – i když jsem si její odchod přál, v případě určitého resetu jejího charakteru bych problém neměl.

#11 Nathaniell
28.12.2014 | 13:24:46
Drewina

já jsem ráda, že Clara zůstala. Mám ji jako společnici Doktora ráda :).

28.12.2014 | 13:27:15
Deanmon

Já z toho teda vůbec nadšenej nejsem .. těšil jsem se že už konečně odejde,ještě do začátku 8.série jsem ji měl rád ale během série se mi příšerně zprotivila, navíc chemie mezi ní a doktorem je nulová. Co se dá dělat no, doufám že 9.série bude aspon lepší než 8. protože ta je podle mně regulérně nejhorší sérii od roku 2005. Asi ted zním jako strašnej hater ale spíš to beru realisticky a přesto že jsem velkej fanoušek Doctora tak nebudu psát za každou cenu jak jsou všechny díly úžasný když vím že to tak není.

28.12.2014 | 13:56:39
sedlo03

Clara jsem měl hodně rád, no ta její proměna potom co přišel Pinkman byla hrozná. dost to zkazili. Ale i tak se na ni a dvanáctku těším v další sérii, ale zároveň doufám, že to bude jejich poslední.

28.12.2014 | 13:57:44
Nathaniell

#7 bublifuk: Impossible Girl byla ve své fatálnosti trochu nadnesená, ale že by to charakteru Clary nějak ublížilo? Kdyby to byla od začátku jen holka od vedle, tak je to úplně jiný charakter v úplně jiných story liniích. Někdo by ji možná měl raději, někdo by ji pravděpodobně považoval za nudnou a zbytečnou. A jestli by to byla lepší společnice? Jak pro koho, pro mě rozhodně ne. Clara, která by nesekýrovala všechny okolo, to není Clara. Ta holka by pravděpodobně seřvala i Face of Boe, kdyby k tomu někdy dostala příležitost. A postavit vedle ní někoho, kdo býval velmi friendly Doctorem, a teď je sám značně arogantní a neotesaný, to příběhově přece skvěle funguje. Vytváří to dynamiku, emoce a nabízí to vývoj charakterů. Ti dva od sebe skutečně buď museli odejít, nebo se museli změnit. A Clara si v osmičce svou panovačností a arogancí dost natloukla, zkusila si, že pokoušet se vydírat a ovládat Doctora nevede tam, kam chtěla, a soudě dle speciálu, tak u ní možná můžeme očekávat, že po tom všem přijde i určitá dávka pokory (a u Doctora pravděpodobně také). Já to považuju za fantastický a logický charakterový vývoj, který z Clary vytvořil živoucí, komplikovanou a značně lidskou postavu.

Ale abych jenom neremcala, tak ano, musím uznat, že pokud by se ubrala trocha té její panovačnosti a lehké afektovanosti, pravděpodobně by z ní byla mnohem více společensky přijatelná (a asi i oblíbenější) společnice. Neříkám lepší, protože s tím zcela subjektivně nesouhlasím :-) (S tím, že nejvíc jí ublížil Pink, souhlasím samozřejmě na celé čáře. Celá jeho postava je jeden velký nesmyslný prostředek, jak mezi Doctorem a Clarou vytvářet umělé napětí a antimilitaristická dramata. Navíc značně nudný a ufňukaný prostředek.)

#12 bublifuk
28.12.2014 | 14:20:00
bublifuk

#11 Nathaniell: No, ta Impossible Girl ublížila postavě Clary v tom smyslu, že v podstatě zazdila jakýkoliv její potenciální budoucí vývoj. Udělat z ní téměř mýtus a pak se najednou začít tvářit jako že máme před sebou víceméně obyčejnou, trochu panovačnou, trochu hysterickou, absurdně zamilovanou holčinu je podle mě úlet. To prostě nefunguje.

Prostě když to takhle nafoukne tvůrce hned na začátku, už nemá kam moc ustoupit. A nebo ano, byla tady možnost. Tahle Clara je jen jedna z dalších inkarnacích Impossible Girl, která si svou úlohu neuvědomuje (jako si ji neuvědomovala Souffle Girl či viktoriánská guvernantka). Která neví co se dělo před tím. Vlastně takový protipól Doktorovi (on je stále Doktor v různých podobách, ona vždy různá Clara ve stejné tváři). A lehká odlišnost charakterů každého ze vtělení by je pak spojovala. Přiznám se, že jsem byl až zaskočen tím, jak tuhle (logickou) příležitost Moffat nevyužil.

Ve věci Clary jako takové – do značné míry s tebou souhlasím, ale nejsem si jistý, zda šlo o autorský záměr. Postavit celou řadu na tak výrazné charakterové nekompatibilitě se mi jeví být z komerčního hlediska poněkud riskantní. A hodně to zkresluje vliv Pinkmana. No, uvidíme. Podstatou mého vyjádření bylo, že si umím Claru představit, i když už jsem o ní nestál. Ale spíš se bojím, aby z toho nebyl zase nějaký úlet.

#20 Nathaniell
28.12.2014 | 15:42:26
Marushka

Jsem asi jediná, ale doufám,že název první epizody 9. série je nápověda k tomu, že se (jen odhad, ale radši to dám do spoileru)

vrátí Faye Marsay alias Shona. Doktor by mohl mít dvě společnice a Shona by tomu dodala jiskru, moc se mi ve speciálu líbila

Co myslíte, je to úplná blbost?

#16 nerrti #18 bublifuk #22 Nathaniell
28.12.2014 | 15:43:32
Jara

Asi takhle…ten vztah s Danny Pinkem bylo šlápnutí vedle. Zvlášť, když chemie mezi Jennou a Peterem funguje tak, že chudák Pink vypadá vedle Clary jako kus dřeva. Clara se navíc kvůli němu i k Doctorovi chovala jako kráva. Ale její scény s Doctorem byly fantastické, tak jsem zvědavá, jestli bez toho bordelu kolem Pinka ukážou zase Claru jako ze speciálů…obyčejnou holku, která miluje dobrodružství a je oddaná Doctorovi a on jí. A spolu prostě létají časem a vesmírem. Rozhodně to bude zase něco nového. Navíc, ona tam zase tak dlouho není. Se Smithem těch epizod tolik neměla, a kompletní sérii měla až teď s 12. Takže já mám otevřenou mysl. Jen by mi nevadilo, kdyby se k nim třeba cestou ještě někdo přidal ;)

28.12.2014 | 16:13:58
nerrti

Vy ji všichni nemáte rádi prostě proto, že není dokonalé křoví, jako byly Amy, Martha nebo Rose. Já ji proto miluju, protože kdyby se furt jen usmívala a doctorovi nenásilně říkala, co by měl dělat, tak mě prostě nudí, protože se zařadí do té předchozí plejády a prostě už by to nebylo ono. Clara je skvělá taková jaká je, jde o osobitý LIDSKÝ charakter, který má díkybohu i nějaké chyby, a vaše zaryté haterství mě přijde hloupé, protože kdyby byla celou dobu milá a příjemná, tak tne jejich vztah nefunguje už vůbec a všichni by si stěžovali, že se tam nic neděje. Clara má hodně společných vlastností s mojí nejoblíbenější Donnou a proto ji zbožňuju. Prostě to není holka, co se z doktora posadí na prdel a moc se těším na další řadu s ní.

#17 bublifuk
28.12.2014 | 17:00:39
nerrti

#13 Marushka: ale jinak Faye znám z White Queen a určitě by mi po boku Doctora nevadila! :)

28.12.2014 | 17:01:14
bublifuk

#15 nerrti: Ale kdeže, moje nejoblíbenější společnice byla Donna a ta uměla dát Doktorovi pěkný kapky. A přesto mi byla Clara v osmé řadě protivná. Ona nakonec i ta Amy uměla být celkem svéhlavá a „neposlušná“. Jedna věc je „neposadit se z někoho na zadek“ a druhá dělat někomu dokolečka arbitra morálky.

#19 nerrti
28.12.2014 | 17:18:41
bublifuk

#13 Marushka: Pokud jde o budoucí sérii, tak si tvůrci tím posledním záběrem (a faktem, jak šťastný Doktor byl a jak všechno fungovalo), nechaly dost mocně otevřené dveře… Dokonce by se mi chtělo říct, vzhledem k tomu, kde se Doktor dvakrát probudil, že možná

nebyl skutečný ani konec minulé série… Kdo ví, jak to s těmi spacími náplastmi a sny v nich bylo…

#27 Mrs.Stark
28.12.2014 | 17:27:16
nerrti

#17 bublifuk: Tak ono když si to ten doktor zaslouží, tak to potom je těžké to nedělat. :D

#21 bublifuk
28.12.2014 | 17:32:53
Nathaniell

#12 bublifuk: Tak ona Impossible Girl byla přestřelená v tom smyslu, že po civilní a obyčejné Rose a Martě přišla osudová Doctor Donna a značně zamotaná, ale stejně osudová Amy. A pak dívka, jejímž jediným životním posláním bylo zachraňovat Doctora. Stupňování fatality už prostě nemůže vést o moc dál, protože kdo by pak měl být další? Nicméně se mi na Impossible Girl líbila právě ona uzavřenost. Clara, kterou Doctor (značně pochybně) zachránil ze své časové linie, je Clarou, která svou úlohu splnila, a je zase relativně obyčejnou osobou bez nadosobních poslání. S novým začátkem. Čímž ovšem neříkám, že tvoje vývojová verze nezní dobře… možná i trochu líp. (Ta její náhlá zamilovanost je naprosto absurdní, to ani nebudu komentovat.)

K té jejich nekompatibilitě. Ta funguje, dle mého názoru, jen díky tomu, že kromě rozdílných povah sdílejí i vzájemné silné city, které vznikly v době, kdy tomu tak nebylo. Postavy, které si k sobě musejí znovu, trochu bouřlivě a krutě, hledat cestu – to je drive, který třeba mě skutečně bavil (a mohl mě bavit víc, kdyby se do toho zbytečně nemíchala dramata s tělocvikářem). A z komerčního hlediska mi to nepřijde natolik zásadní, ne u Doctora, kde se obsazení tak často střídá. To mi přijde mnohem zásadnější třeba myšlenka, že by dalším Doctorem skutečně mohla být žena. (Což by mi rozhodně nevadilo, ale věřím, že by to s fanouškovskou základnou nepochybně zahýbalo.)

#23 bublifuk
28.12.2014 | 17:50:02
bublifuk

#19 nerrti: No, pro hysterické lidi si to ten druhý vždycky zaslouží, to ne že ne. To i kdyby ses postavil na hlavu, tak si to zasloužíš. A to byl problém Clary této série, v podstatě nic jiného. Počkej až podobnou potkáš ;-)

Každopádně podstatou odpovědi bylo, že Clařina neoblíbenost v této sérii nebyla založena na tom, že není z Doktora „hin“, ale jednoduše proto, že se chovala jako kráva. Být tvůj výchozí předpoklad v souladu s realitou, musel bych mít problém s Donnou. Což jsem sakra neměl. Ale dost už, uvidíme ve 2015 co bude ;-)

#32 nerrti
28.12.2014 | 17:51:22
Nathaniell

#13 Marushka: Tak vzhledem k tomu, že Clara jako společnice zůstává, si dost dobře nedovedu představit, že by zrovna Capaldiho Doctor nějakým dlouhodobějším způsobem cestoval s dvojicí mladých dívek, z nichž jedna je trochu moc bossy a druhá trochu cvok. Pokud se má někdo přidat, tak bych spíš raději viděla nějakého muže… (jen už žádný další milostný interest, prosím!)

28.12.2014 | 17:53:27
bublifuk

#20 Nathaniell: No, ono se to právě odvíjelo od toho tělocvikáře. On ji dost dobře naočkovával. ;-) Myslím, že konec speciálu otevřel dveře pro jednu i pro druhou z ženských společnic. S tím, že se uvidí. (Můj nejoblíbenější společník je nakonec stejně Rory ;-)

#25 Nathaniell
28.12.2014 | 18:01:03
alexis

Ke Capaldimu Doktorovi by se mužský spolucestovatel podle mě dost hodil. Třeba takový intelektuál a sci-fi fanda, to by bylo skvělé:-) Ale dovedu si představit i charakter na způsbo Listera z RD, snad jen trochu méně vágusovitého – s ním by Doktor nevydržel.

Role Clary jako Impossible Girl – což je v podstatě Doktorům osobní strážce, ochránce a pečovatel v jedné osobě – spíš podle mého názoru škodí Doktorovi samotnému. Povahu Clary i přes její superimpossiblenost mohou scénáristé pojmout tak, jak byla popsaná v jedné epizodě s Mattem – naprosto obyčejná dívka, která je mnohem vyděšenější, než dává najevo. Zdá se mi, že její posedlost kontrolou a egem dodali až později, protože se jim to hodilo, aby takové vlastnosti měla. Ale to je zase určitá nekozistence ve vytváření postav, ach jo.

28.12.2014 | 18:04:07
Nathaniell

#23 bublifuk: Počkat, doufám, že Rory až po fázi Last Centurion, protože před ní to byl jen recyklovaný Miky, takže žádná hitparáda ;-) (zdá se to jen mě, nebo skutečně ti pánové, s výjimkou kpt. Jacka a Roryho 2.0, za nic nestojí?)

#26 bublifuk #26 bublifuk
28.12.2014 | 18:11:49
bublifuk

#25 Nathaniell: Tak těch tisíc let plastikového života muselo být někde znát! Vlastně on jediný byl Doktorovi skutečnej parťák (věkově) ;-) Je fakt, že se stal aktivnějším prvkem – a tedy výraznější postavou – až pak, ale mě byl celkem sympatickej i před tím. Prostě kliďák, zdravotní bratr – no a? Když šlo ale do tuhýho, tak nezmizel. Miky byl trochu jinej. Amy moc dobře věděla, proč si vybrala právě jeho. Jinej by s ní nevydržel ;-) Vy holky máte Doktora, co byste ještě chtěly?! Nám nezbývaj než dlouhonohé společnice ;-)
#25 Nathaniell:

28.12.2014 | 18:39:24
Mrs.Stark

#18 bublifuk: Toho jsem se úplně příšerně lekla. Fakt hluboce doufám, že to nebyl sen.

#28 bublifuk
28.12.2014 | 18:53:12
bublifuk

#27 Mrs.Stark: Třeba jen moc spekuluju… Uvidíš, že všechno dobře dopadne! Přiletí Santa a… ;-D

28.12.2014 | 19:01:52
Abaddon

Clara je má nejoblíbenější společnice a jsem ráda, že zůstává. Přiznávám se, že když byla ve snu s Pinkem (kterého jsem totálně neznášela a jeho postava mi přišla absolutně o ničem a jeho vztah s Clarou byl ještě horší) poplakala jsem si a už tehdy si myslela, že v tom snu zůstane, a když se na konci objevila jako stařena, skoro jsem řvala. Nicméně zase další sen (naštěstí) a Clara i Jenna jsou pořád v Doktorovi. Jennu mám hrozně ráda a stejně tak i Capaldiho (můj neoblíbenější Doktor) a díky Bohu, že se tam udržela :) Hrozně se těším na další sérii.

#35 Jara
28.12.2014 | 20:52:50
Mary Jane Song

Clara a její příběh…s Jede­náctkou jsem si ji nijak neoblíbila, jednoduše 11. měl Pondovi a River. A on jako by pro Clara nebyl tím jejím Doktorem. Na 8. sérii jsem se netěšila, ale jakmile se objevil Peter s Jennou, ihned jsem si jejich chemii zamilovala. Jenže přišel Danny a vše jako by bylo smazáno. Clara se chovala jak…ehm, no nic. Danny všechno tak nějak poslal do háje. Díl vánoční mi ale dokázal, že musíme dát Claře šanci, protože bez Dannyho je naprosto jiná. Já mám ráda tu její ráznou povahu a určitě ji může srovnávat s Donnou, která teda byla ještě o něco více sarkastická (a o to více ji zbožňuji). Takže ano, Clara ať pokračuje, ale bez žádného dalšího románku. A klidně by k ní a Doktorovi mohla přijít River. To bych se už vůbec nezlobila. :D Jen aby to zase nebyl jen sen. Protože mandarinky nemá nikdo rád…

#31 Mrs.Stark
28.12.2014 | 21:08:07
Mrs.Stark

#30 Mary Jane Song: S tímhle nemůžu než souhlasit! Svatá pravda :)

28.12.2014 | 21:12:40
nerrti

#21 bublifuk: Hej na jejím místě by se tak chovala většina lidí, a nepamatuju se že by se někde Clara chovala tak příšerně, či neúměrně tomu, co se jí dělo. Ono kdyby mě někdo nechal uprostřed robotů aniž bych směl dýchat a kdyby mi udělal dalších takových podobných kousků, tak bych se taky nechoval nejlíp. :D Vůbec nerozumím tomu, kde berete ten dojem, že se chovala jako kráva. Možná to trochu přehnala, když umřel Pink a uznávám, že to byla značná scénáristická smyčka, ale spíš celkově, ne pro Claru, takhle by se na jejím místě totiž chovala DRTIVÁ většina lidí, včetně mě (takže jsem taky vůl). Fakt tomu nerozumím, ale jako na druhou stranu, prostě ji mám rád, mě sedla, vám ne no. Co člověk, to jiná chuť.

#34 bublifuk
28.12.2014 | 21:14:43
Fezzman

Doufám, že první díl deváté série bude inspirován knížkou Čarodějův synovec. Mám ten příběh rád a je škoda, že se mu při natáčení filmů vyhnuli. Navíc je to docela použitelné pro DW. Cestování mezi různými podivnými světy… A zlá čarodějnice by klidně mohla být Missy, jejíž záchrana v prvním díle by mohla otevřít nový story arc pro celou sérii. Jak jen ten půlrok vydržím…

#42 Gepeto
28.12.2014 | 21:36:55
bublifuk

#32 nerrti: Hele, myslím, že tahle debata nemá smysl. Přeji ti, že jsi měl v osmé sérii v Claře pozitivní hrdinku.

28.12.2014 | 22:52:11
Jara

#29 Abaddon: Přesně tohle. Capaldi je taky můj nej Doctor (sesadil i Třetího, což se nepovedlo žádnému jinému Doctorovi), a když jsem viděla Jennu s Peterem při tom turné, rozhovorech a jejich první scény v Deep Breath, byla jsem nadšená. Přirozená chemie, která nemusela být samozřejmostí (protože spolu nikdy nezkoušeli ani nehráli, vlastně se vůbec neznali), a i ten Pink byl při tom seznámení docela fajn. Pak to ale vzalo směr někam jinam, z Pinka se vyklubal dost nudný patron, který se ale občas měnil na jakéhosi stalkera a control freaka…Nepomohlo tomu, že právě Clara s 12 byli spolu tak skvělí. Všechny jejich scény (Dark Water, Listen, Last Christmas) jsou tak perfektní, že bych vlastně jen mohla sledovat, jak se spolu baví. Clara imo byla a je dost sociálně nejistá, a rozhodně se těším na 9. sérii, jak se změní, a jestli s Doctorem opravdu prostě uteče. Rozhodně by to prospělo její postavě a příběhu celkově. Dvě holky by mi nevadily, s Tegan a Nyssou to fungovalo, jen by ta druhá asi musela být trochu normální :D Ale to je teď už jedno, v lednu se začíná natáčet další série, tak uvidíme, co ním řeknou fotky a spoilery :)

#36 Deanmon #38 Nathaniell
28.12.2014 | 23:26:13
Deanmon

#35 Jara: Přirozená chemie? O.o , já bych naopak řekl že ta chemie mezi nima je strašně nucená a nepřirozená , v porovnáním s chemií kterou měl 10. a Rose ,nebo 11. a Pondovi..

#72 Jara
29.12.2014 | 11:30:06
Oveckoun

Pokud to chápu dobře. Když Clara skočila do toho „časového vortexu“ aby zachránila všechny doktorovy verze, tak zachránila všechny minulé A BUDOUCÍ verze. Takže technicky se to vztahuje na 1–11 a 11– bůh ví kolik ještě. Prostě že každá situace co byla a bude, je Clara jako záchrana. Nah, jenom nad touhle situací přemýšlím a bolí mě hlava :D

#39 dAw3
29.12.2014 | 12:40:00
Nathaniell

#35 Jara: Přesně. Capaldiho jsem si oblíbila naprosto okamžitě, po Smithově dětinskosti, emotivnosti a neustálé fyzické kontaktnosti (ten chlap snad objímal i stromy!) mi dvanáctky ufounství a odstup přijde strašně kouzelné. A s tou přirozenou chemií naprosto souhlasím. Kdybych neměla takový odpor k romantickým zápletkám obecně (natož mezi hlavními postavami a v seriálu jako Doctor Who) a bylo to v jiném kontextu, tak bych je dva klidně skousla jako pár. Pro mě tu chemii mezi sebou prostě mají a sežrala bych jim všechno i s navijákem :-D Co se týče jejich společných scén – na našich DW maratonech obvykle všichni řeší story arc a zápletky, já zarputile rozebírám dialogy mezi Doctorem a Clarou. Čistě subjektivně, pro mě je kombinace Capaldi – Coleman trefou do černého a jsem strašně ráda, že mají ještě celou sezónu na to, aby se předvedli.

#40 bublifuk
29.12.2014 | 15:45:58
dAw3

#37 Oveckoun: Myslim, že takhle to není. Ta Doktorova „mrtvola“ neboli vortex, do kterého Clara skočila byl konec 11. Doktora, když zemřel na Trenzalore, ale ta časová linie byla přepsána když dostal nové regenerace. Tím pádem ten vortex tam není a zachránila pouze Doktory 1–11.

#41 bublifuk
29.12.2014 | 16:14:46
bublifuk

#38 Nathaniell: Pravdou je, že třeba dialog v restauraci v Deep Breath je výborný. On je totiž ve skutečnosti na vině pan Růžový – v podstatě Claru indoktrinoval. Ona opakovala víceméně jeho postoje. Že ji zmanipuluje takovej ňouma mě docela zaskočilo. Možná měla ale takový ten ošetřovatelský komplex – před tím zachraňovala Jedenáctku, teď Růžového… Jen ten Dvanáctý se, Bručoun, zachraňovat nechtěl nechat! :-D Takže bez Dannyho to bude OK, i když otázka jejich potomka stále zůstává ve vzduchu ;-)

#43 Nathaniell
29.12.2014 | 19:48:44
bublifuk

#39 dAw3: Mně se víc líbí představa. že MŮŽE být kdekoliv v budoucnu nějaká Clara, která POKUD potká Doktora a POKUD bude třeba, tak MOŽNÁ Doktora zachrání. Ale nikoliv automaticky. Dokonce se můžou s některými inkarnacemi nikdy nepotkat.

29.12.2014 | 19:51:01
Gepeto

#33 Fezzman: Je to mimo misu, ale dodám, že tvorcovia sa mu nevyhnuli, chcú to točiť tak, ako Lewis písal. Čarodejov synovec nebol pôvodne prvá kniha. Je možné, že si to nechajú ako prequely nakoniec.

29.12.2014 | 22:04:39
Nathaniell

#40 bublifuk: Nestraš s těmi potomky! Pořád mi nedá spát, že ten proklatý gallifreyský Matrix nezničili… A představa, že éru mé nejoblíbenější společnice zakončí vyhrabáním Pinka z Nethersféry a žitím šťastně až do smrti? Bože, Moffate, to raději Claru zabij! Nech ji se vztekat, řvát na Doctora a pak nějak dramaticky sežrat mimozemšťanem. Možná mi ukápne nějaká ta slza, ale všechno lepší než happyend s tělocvikářem :-/

#44 bublifuk
30.12.2014 | 10:42:32
bublifuk

#43 Nathaniell: Tak jo, ale jenom že jsi to ta: varianta a) Pink si před odchodem do Afghanistánu zašel uložit zboží do spermobanky. Jako to dělají astronauti. Prostě pro sichr. A první část 9. řady bude o tom, jak se do ní s Doktorem vloupávají, druhá o tom, jak zmenšený doktor inspirován filmem Fantastická cesta a výpravou do Daleka vede jako Mojžíš uvnitř Clary miliony rozmražených polopinkáček vstříc Clařině gametě. Dramatické to bude ve chvíli, kdy mezi polopinčátky vypukne boj o to, kdo bude v cíli první. Pokud by doputovalo k cíli jako první špatné polopinče, hrozilo by zpřetrhání všech švů prostoročasu a Vesmír v podobě, v jaké jej známe, by přestal existovat. I ustrne se v hrůze každá bytost prostoru a času, vystavena děsivě ledové tváři své NEexistence! No, zkrátím to – všechno dobře dopadne. ;-)

varianta b) Na dveře Tardis někdo z venku zaklepe. „Ťuk Ťuk!“ „Kdo tam?! " "Pan Růžový!“ (Proč byl vlastně „růžový?“ Já chápu, že Černý, Hnědý nebo Bílý by vyznívalo rasisticky… Myslíš, že to u Moffata vypadalo při vymýšlení jmen jako v Reservoir Dogs od Tarantina?) Následuje čtyřicet minut hororu o mrtvých, nemrtvých, znovumrtvých, až se ukáže, že šlo jen o vize zkouřené Clary. Ta tedy nakonec típne jointa a jen tak, v negližé, se zdvihne z gauče, otevře dveře a tam… Stojí pan Pink, který vypadá úplně stejně jako pan Pink, ale není to pan Pink, je to jeho dávno ztracené jednovaječné dvojče, jež se živí opravou kabelových televizí. Se silným německým akcentem zcela nihilisticky mrkne okem a zvolá: „Hola hola! Doktor volal!“ „Vy nám jdete nejspíš opravit kabel!“ „Ano, jistě, kabel. Kde si mohu, prosím, odložit košili?“ „A nebude vám vadit, že tu mám hrozně rozrušenou kamarádku, která si, chuděry, polila vínem úplně všechno oblečení a čeká jen v županu, až se vypere?“ No a pokračování, to už bude taková pocta sedmdesátým létům a německým mutacím seriálu. Prostě klasika. Potomci zajištěni.

varianta c) mi připadá nejnudnější. Clara otěhotněla den před Pinkovo smrtí, jen to ještě neví. A série bude o tom, jak přijímá svou budoucí roli matky. Doktor je, po zkušenostech s Amy trochu nervózní. Také tam bude menší nedorozumění ohledně Doktorova manželství, prostě standardní sitcom ze života středostavovské společnosti na počátku osmdesátých let. ;-D

Omlouvám se všem, prostě mi to nedalo ;-D

#45 Nathaniell #58 Liss93 #59 nerrti #60 nerrti
30.12.2014 | 11:35:41
Nathaniell

#44 bublifuk: Jenom proto, že seš to ty: ( :-P ) U varianty a) zcela jistě hrozí, že Doctor doběhne první (všichni víme, že rád vyhrává a utíkání je jeho speciální schopností) a teprve poté mu dojde, že on nezávodil a že si nectě zadělal na obnovení Time Lordů a tedy může přestat hledat Gallifrey. Clara se vyděsí, že by těhotenství s mimozemšťanem mohlo nevratně ohrozit nejen její postavu, ale i život (co my víme, zda se malí Time Lordi neprodírají na svět po vzoru Chestbursterů), a jako formu citového vyděračství spáchá demonstrativní sebevraždu. Situaci naštěstí vyřeší mléčnými žlázami vybavený Strax, který bude schopen děťátko donosit. Následující řada logicky vyřeší dilemata ohledně nové společnice (jejich potomek bude samozřejmě děvče, genderové korektnosti musí být učiněno zadost!). K bezcílnému létání se a tam se přidá i výchovný moment, kdy Doctor se sonickým šroubovákem v jedné ruce a ukecaným předškoláčkem v druhé (Torchwood upgrade), bude zachraňovat světy a zároveň plnit každé nesmyslné přání, na které si jeho roztomilé, ale značně bossy dítko vzpomene (prostě celé maminka).

Varianta b) zní značně líp. Zejména Clara v negližé, to je scéna, na kterou se těším a budu zklamaná, pokud bude nakonec vystřižena! Bohužel mám pocit, že v tom nejlepším (tedy během opravářova vrcholného čísla) se neobjeví nikdo jiný než kpt. Jack Harkness, protože načasování by tomu naprosto odpovídalo. A Pink si samozřejmě okamžitě uvědomí, že heterosexualita je sice strašně krásná a Clara v negližé je splněný sen, ale Jack je Jack. V Hoře osudu poté ruku v ruce zničí všechny klíče od Tardis, aby je hysterická Clara nemohla pronásledovat, a odjedou spolu do západu slunce. Krásný začátek brilantního spin-offu!

A nebo prostě řekněme, že čas může být přepsán, a doufejme, že to ví i Moffat :-P (zachování scény Clary v negližé je samozřejmostí!)

#46 bublifuk #47 bublifuk #58 Liss93
30.12.2014 | 12:25:05
bublifuk

#45 Nathaniell: No, proti Jackovi neexistuje obrana. To už tak prostě je… Bojím se, že i Clara by v tu chvíli zapomněla na svět. A možná i ta kabelovka! ;-) Ale připomněla jsi mi mou nejoblíbenější scénu posledního Torchwoodu. Tu akční scénu jak vystřiženou z Kommanda hned na začátku. Děsně drsná Gwen s urputným výrazem v tváři nasadí miminku klapky na uši a jde si to rozdat na férovku (pistole versus rotační kanon) s vrtulníkem. Ta scéna mě prostě dostala. Všechny ty urputné výrazy, střelba, všechno… A Gwenino (skutečné) mimčo se s velkýma klapkama na uších do toho hihňá jako by si před ním hráli na „Hádej kde jsem! Kuk!“ Mimochodem, chemie Gwen-Rhys fungovala také báječně. Vlastně mi Rhys připomínal upgradovaného Roryho v civilnějším podání ;-)

#48 Nathaniell
30.12.2014 | 13:12:08
bublifuk

#45 Nathaniell: Jo a tobě nestačilo, že Clara běhala celý speciál v noční košili?! :-o (Mimochodem, hezký a myslím, že i úmyslný, kontrapunkt k první epizodě série, kde vlastně téměř totéž potkalo Doktora.)

#49 Nathaniell
30.12.2014 | 13:19:54
Nathaniell

#46 bublifuk: To je přesně ta scéna, na kterou jsem odkazovala. Když po vás střílí z vrtulníku, tak jako první popadnete chlupaté klapky na uši (což je běžná výbava batolecích tašek), protože bezpečí pro děti je na prvním místě! :-D Geniální scéna! Rhys je skutečně podobný typ jako Rory, protože – přesně, jaks poznamenal – kdo jiný by s Gwen nebo Amy vydržel, než ve své podstatě obyčejný chlápek a kliďas s dobrým srdce. A oba se museli vyrovnat se zatraceně velkou konkurencí, protože ve všech známých i neznámých galaxiích pravděpodobně neexistují dva více cool muži než Doctor a Jack, to je bez debat. A přestože mě Rhys v prvních dvou sériích neuvěřitelně vytáčel, tak pak to zlomil a předvedl, že si Gwen vlastně vybrala dobře. Stejně jako Amy :-)

#50 bublifuk
30.12.2014 | 13:52:08
Nathaniell

#47 bublifuk: Nestačilo! :-P Po velmi důkladné analýze všech dílů s Clarou ovšem musím zodpovědně prohlásit, že u mě vede kostým z Time Heist (kravata je prostě boží!), ačkoli tam byla velká konkurence v podobě Mummy a Listen. V případě varianty a) samozřejmě předpokládám, že vloupávání se do přísně střežené spermabanky proběhne v obdobném kostýmku provázené legendárním dialogem – Clara: „Look at me!“ Doctor: „Go to hell!“ (přísný Clary výraz) „Oh wait… Sexy as hell!“ Fanoušci tyhle intertextové odkazy milují! ;-) Pak bude samozřejmě následovat dramatické zjištění, že přísné zabezpečení dané spermabanky nebylo proto, aby zamezili krádeži genetického materiálu, ale aby Pinkův materiál neunikl ven… ale zpět k pyžamům :-D Tennant přece taktéž zachránil svět v pyžamu, podobně pobíhala v noční košili celou epizodu i Amy… pyžama jsou prostě cool! :-)

#51 bublifuk
30.12.2014 | 14:04:21
bublifuk

#48 Nathaniell: On je tam ale jeden fakt důležitej moment, který ani Amy a ani Gwen nikdy neudělaly. Vlastně tři momenty:

  1. nikdy Roryho a Rhyse „nepředělávaly“ k „lepšímu“ obrazu. Nechaly to na nich, ať se s tím popasují po svém.
  2. nikdy Roryho a Rhyse nezpochybňovaly, ani jejich obavy (samozřejmě že šlo o pochopitelnou směs žárlivosti a strachu o ně, každý normální chlap, kterému není ženská lhostejná by takhle reagoval)..
  3. nikdy jejich důvěry, kterou od pánů vyžadovaly, nezneužily.

Rhys holt netušil, že je Gwen kladná hrdinka – navíc HLAVNÍ hrdinka seriálu, takže je poslední, o koho by se měl bát. Umírají ti okolo. Mně tam ten vztahový vývoj přišel věrohodný.

Otázkou je, zda by si Amy i Gwen vybraly Roryho a Rhyse až poté, co ochutnaly kouzel Doktora a Jacka. On je to vlastně takový syndrom modelek a Miss a jejich partnerů. Nejdřív mají obyčejné kluky, pak, nahlédnou do jiné společnosti… A pak je náhle najdeš po boků miliardářů a hokejistů. Za všechny ty obyčejné chlapy mají v tomhle u mě Gwen a Amy spoustu bodů.

Jednoduše – převládl tam nakonec vzájemný respekt a důvěra. „Mám o tebe strach a bojím se, že o tebe přijdu.“ „Já vím a protože ti nejsem jedno, tak se k tobě vždycky vrátím.“ Kdo ví, zda to nakonec nebyla větší pohádka než modrá budka… Ale přišlo mi fajn věřit, že to takhle mezi lidmi může fungovat. Bez války o moc v partnerském vztahu.

#52 Nathaniell
30.12.2014 | 14:17:52
bublifuk

#49 Nathaniell: Tak určitě! Sranda je, že když jsem se zamyslel nad Clařinými kostýmy, tak nějak nejasně tuším, že v Time Heist měla něco jako dámskou verzi na tarantinovské gaunerské obleky, jinak by ten full frontal (;-)) zpomalený nástup nevyzněl :-D (ale hoši z Trpaslíka (a slečna, má tajná láska, Kristyn Kočanská), jasně ukázali, že podobný nástup lze učinit i v bílém plášti, plastovým předkusem a mopem na hlavě!) Jinak fakt musím přemýšlet, co vlastně na sobě Clara kdy měla. Viktoriánské šaty v Deep Breath jsou jasné. :-D Nevím, co to o mne vypovídá… Vypovídá to vůbec něco?

#53 Nathaniell
30.12.2014 | 14:25:03
Nathaniell

#50 bublifuk: Málo za co si Amy vážím tolik, než za to její rozhodnutí v posledním díle. Jakkoli to bylo fatální a smutné, skutečně by u mě klesla, kdyby si zvolila Doctora. Otázka je, nakolik si obě uvědomovali, že Doctor i Jack jsou sice úžasní, ale pro skutečný život v lidských měřítkách naprosto nevhodní muži. Ianto třeba viděl, že jeho vztah s Jackem je značně časově omezený, a bylo mi ho vždycky strašně líto :-/

30.12.2014 | 14:51:05
Nathaniell

#51 bublifuk: Vypovídá to o tobě několik věcí. 1) Nejsi ženská, abys okamžitě zhodnotil každý její outfit a účes (což já tedy taky tak úplně nejsem). 2) Nejsi do ní platonicky zamilovaný, takže si nevšímáš každého detailu (což já bezpochyby jsem :-D ) 3) Nemáš kamaráda, který by ti uprostřed noci psal, že Clara je v těch dvacítkových šatičkách v Mummy ultimátně roztomilá (to je jen volná parafráze, za doslovný přepis bych dostala ban :-D ), což automaticky vede k bouřlivé diskuzi o tom, v jakém dosavadním kostýmu byla Jenna nejvíc sexy.

#54 bublifuk
30.12.2014 | 14:56:36
bublifuk

#53 Nathaniell: Myslím, že kdyby ve vztazích Amy+Rory a Gwen+Rhys nebylo to poctivé, co převážilo, nevydržely by do okamžiku, kdy by si uvědomili neperspektivnost vztahu k Doktorovi/Jac­kovi. Rozbily by je někde na začátku (a později snad litovaly). Ianto to měl celé komplikované… Ale rozumím, že když se mi nabízí tady a teď šance urvat si alespoň kousek štěstí – tak po ní šáhnul. S vědomím souvislostí. Příklad toho pochopení neperspektivy a následné volby je Martha.

Claru samozřejmě nemohu milovat ani platonicky, protože pak bych se nemohl podívat Kočanské do očí! Už tak jsem měl divný pocit zrady, když mne velmi zaujal Amyin policejní kostýmek!

A už raději dost, ať se tu mohou vykecat i jiní. Ale přesvědčilas mě – definitivně dámn té Claře šanci :-D

30.12.2014 | 15:11:27
Nathaniell

S tou Marthou souhlasím, ačkoli ona sama by byla námět na další kilometrovou diskuzi (její vyznavači ať po mě klidně hodí kamenem, ale já ji fakt nesnáším).

A samozřejmě budu jen ráda, když se do diskuze o možných vývojových alternativách další série připojí i jiní (kvalitních scénáristů není nikdy dost!), stejně jako do veledůležité diskuze o nejvíce sexy kostýmu Jenny Coleman! Nebudeme si přece ta nejlepší témata krást jen pro sebe ;-)

#56 bublifuk #57 Knížka
30.12.2014 | 15:32:02
bublifuk

#55 Nathaniell: Oranžovej skafandr! Zrovna se mi to vybavilo! Ten u mě vede! To je takový ten decentně naznačující, avšak zcela neodhalující oděv, co správně podněcuje fantasii!

30.12.2014 | 15:58:01
Knížka

#55 Nathaniell: Taky by se tam mohl oběvit Pink z jiné reality(díky čemuž by mohl vycházet s Doktorem), nějak by se pak stalo že by byl nucen opustit svoji realitu, a tak by ho Doktor vzal do jejich reality, tak by s nima pak cestoval, později by Clara odešla od Doktora a Pink s ní. Když by je pak Doktor znovu viděl, zjistil by že se vzali a mají děti( a když tak i vnoučata, záleží na věku kdy je uvidí).

30.12.2014 | 20:21:44
Liss93

#44 bublifuk:
#45 Nathaniell: Prosím vás lidi, přeložte to (ale tak aby to stále vyznělo takhle) a pošlete nejvyššímu pekelníkovi, jež v katakombách hluboko pod Londýnem spřádá ďábelské plány a mučí koťátka pojmenována po postavách ze seriálů. Co se mě týče, obě varianty jsou perfektní, obzvlášť ta co rozvíjí potenciálního Doctorova potomka, kterého odkojí Strax. A kdyby si Doctor nevěděl s miminem rady, tak ho Vastra s Jenny adoptují. Problem solved :D

30.12.2014 | 20:40:24
nerrti

#44 bublifuk: Cítím zde silný vliv Big Lebowskiho! :D

#61 bublifuk
30.12.2014 | 21:41:26
nerrti

#44 bublifuk: Cítím zde silný vliv Big Lebowskiho! :D

30.12.2014 | 21:41:29
bublifuk

#59 nerrti: Samozřejmě ;-) A co myslíš, opravil ten kabel? ;-) Celé to byla samozřejmě hra postavená na odkazech. Jen mi přišlo, že přidat fretky ve vaně by bylouž moc :-D. A byl jsem zvědavý, zda někdo vytáhne Vilmu Flinstoneovou, když mávám před nosem tou Kočanskou (Červený trpaslík, epizoda „Pozpátku“, rozhovor Kocoura a Listera) ;-D

30.12.2014 | 23:02:31
NiennaTasart

Já jsem Claru měla ráda ze začátku. Jenomže v průběhu především 8. série se její charakter rapidně změnil a je mi spíš protivná. Asi tak stejně jako Rose. JInak docela bych uvítala male companion.

#63 Hree
31.12.2014 | 11:01:02
Hree

#62 NiennaTasart: Male companion jedině v případě, že by Doctor byla ženská.

#64 nerrti #65 NiennaTasart
31.12.2014 | 17:18:43
nerrti

#63 Hree: a proč ježišmarja? :D

31.12.2014 | 19:06:55
NiennaTasart

#63 Hree: pokud Doktor bude ženská, tak opouštím tento seriál! Myslím, že male companion by mohl být příjemnou změnou, už mě nebaví companioni, kteří jsou nějak zaláskovaní do Doctora :)

1.1.2015 | 12:07:59
TruTru

Claru mám ráda, ale strašně mě mrzí, že nevyužili její potenciál jako Impossible girl. Zdá se, že ta část jeí úlohy skončila už s jedenáctým doctorem a to je škoda. Oswin Oswald byla senzační. Clara z Victorianského Londýna taky. Dtejný charakter, jen jinak vypilován jinou minulostí. Chápu, že kdyby se každou chvíli objevila nová Clara, už by to bylo nudné, ale viděli jsme jenom tři verze a možností je tisíc. Když jsem v upoutávce na poslední dílyy viděla, jak Clara říká: ,,,Clara Oswald nikdy neexistovala" Nebo jak říká doctorovy u lávy chladným hlasem: ,,Mám tvou pozornost?" Už jsem zbystřovala, jestli se náhodou něco nedovysvětlí, jestli se k té její oběti nějak zásadně nevrátí, a ono nic. Zlá Mary Poppins je svedla dohromady, protože ona mohla donutit Doctora, aby se vydal do posmrtného světa… ne, že by to nebylo super, ale s Impossible girl to příliš společného nemělo. Škoda. DO deváté série si žádnou naději nedělám, ale líbilo by se mi, kdyby buď 1) Clara už někde na začátku umřela a Doctor pak potkal novou ve své budoucnosti. Nějakou, která by ho například neměla ráda, a zachránila by ho pouhou schodou okolností. Nebo klidně nějaký jiný druh Clary, který by zase vyrostl jinde, v jiných podmínkách a měl zase jinou reakci na doctora.

  1. Clara by na začátku deváté řady umřela. Doctor by si našel nového společníka. A pak narazil v budoucnosti na další Claru která by zmizela až na konci deváté řady.
  2. Clara bude pokračovat normálně po celou devátou řadu, potom umře, ale někde v další řadě se ještě objeví jako další Clara z budoucnosti (ať už Doctor bude zrovna se společníkem, nebo bez něj) A bude mít s Doctorem ještě jednu epizodu v jiném prostřední. A samozřejmě mu opět zachrání život a zmizí (teď už klidně na dobro)
  3. Doctor bude během deváte série s Clarou, ale v nějakém dílu, ve kterém se ocitnou v daleké budoucosti oba potkají claru z budoucnosti, která se bude chovat docela jinak, než Doctorova Clara. A nakonci by si to při záchraně doctora schytala. – nebo by dokonce mohlo být zajímavé, kdyby došlo k výměně, ve které by život obětovala doctorova Clara, zatímco ta druhá by se dostala k Doctorovi.

Protože Clara se vrhla zachránit Doctora do jeho minulosti i budoucnosti. Velká Inteligence by taky měla být i v jeho budoucnosti, kde ho Clara zachraňuje. Clara se sakra roztříštila všemi směry!!!! Mě by opravdu mrzelo, kdyby toho vůbec nijak nevyužili. Mám takový neodbytný pocit, že i když to vysvětlili, vlastně to vůbec nedořěšili. Nebo od toho upustili příiš rychle a zbrkle. Dvanáctý doktor se o tom sotva zmínil, pokud vůbec. Připoměla to spíš jeho „kamarádka“ Paní času. Mám Claru ráda, ale kdybych si mohla vybrat, klidně bych si zopákla epizodu, jako bylo Útočiště Daleků, nebo Sněhulák v sedmé sérii. Viděla jsem, jak se Clara seznámila s Doctorem, potom jak se Doctor seznámil s Clarou, potom, jak jedenáctý doctor Claru hledá a najde v moderní době. (To taky. Myslím, že by novému společníkovi vůbec neuškodilo, kdyby byl z jiného prostředí, nebo z jiné doby.) Ale Capaldiho jsme neviděli vlastně ani jednou, aby řešil Nemožnou dívku. Takže myslím, že jeho setkání s další verzí by mohlo být perfektní, kdyby si dal Moffat záležet

#67 bublifuk #68 Nathaniell
2.1.2015 | 23:40:10
bublifuk

#66 TruTru: Zaujalo mne, že máš Claru ráda, a tak ji necháš ve všech svých verzích umřít ;-) Já bych jí teda i přál potkat nějakého fajn chlapa (nebo holku) a s ním (a s ní) prostě žít, i když bez létání budkou ;-)

#69 Nathaniell #70 TruTru
3.1.2015 | 0:43:26
Nathaniell

#66 TruTru: Varianta číslo tři se mi vlastně dost líbí. Představa epizodního návratu Jenny v nějaké pozdější sérii se mi dost líbí, zejména pokud o „svou“ Claru Doctor přijde nějakým dramatickým a emočně vypjatým způsobem (jako to bylo s Amy), tak by mohlo jeho shledání s jinou její verzí být dost zajímavé.

Éra Impossible Girl asi definitivně skončila, ale je pravda, že to řešení nebylo úplně adekvátní. Pořád přemýšlím, jakou Claru to Doctor ze své časové linie vlastně vytáhl. Jednu z těch ozvěn, nebo si ji z těch kousků znovu poskládal. A vyňal ji tím ze své budoucnosti, nebo ji vlastně zduplikoval? Tímhle si zavařím mozek :-D

3.1.2015 | 17:49:18
Nathaniell

#67 bublifuk: Jo! Najděme Claře slečnu! Prohlašovala, že už nikdy nebude milovat žádného jiného muže, tak ji prostě chyťme za slovo! :-D (a Clara z Asylum of the Daleks přece mluvila o své minulosti s jistou dívkou, takže už pravděpodobně nic není nemožné)

Ne, že bych to Claře nepřála, ale sobě už v Doctorovi nepřeju žádné další rozhodování mezi jiným mužem a Doctorem. Toho neustálého odcházení a vracení se bylo dost u Amy i u Clary. Chápu, že společnic, které by Doctora nikdy dobrovolně neopustily, jako byla Rose nebo Donna, se těžko nějak humánně zbavuje, ale tahle rozervanost se mi už trochu přejedla.

#71 bublifuk
3.1.2015 | 18:02:32
TruTru

#67 bublifuk: Oh! To není nic proti Claře :D Takhle jak jste to napsal to ale vážně zní dost zaujatě, to přiznávám :D Nemyslela jsem to Já jí mám ráda jako zajímavou postavu a charakter, ale pokud by devátá série měla být její poslední, pak ano, vlastně by se mi líbilo, kdyby ze všech možných způsobů zmizení zrovna umřela protože alespoň něčím by se přiblížili k údělu „Nemožné dívky“ :D Čekám, že se budu muset smířit s tím, že už uvidíme jen jednu Claru Oswald, i když mají možnost ukázat další verzi a štve mě to. Takže neodolám aspoň trochu doufat :)

#71 bublifuk
3.1.2015 | 22:29:06
bublifuk

#70 TruTru: Ne ne, já to nevnímal jako zaujatost, jen mne ta logika „mám ráda postavu – měla by romanticky umřít“ celkem pobavila. Doufám, že mě nikdy jako postavu mít ráda nebudete :-D

#69 Nathaniell: Jak by ta slečna měla vypadat? ;-) A hlavně – nezapatlal Moffat tenhle motiv už madam Vestrou a její věrnou společnicí?

Vybavil se mi, tuším Kurt Vonnegut, který někde psal něco ve smyslu, že krize partnerských vztahů dnes vychází z toho, že jsou ty vztahy prostě příliš dlouhé a muži neumírají včas na to, aby zanechali ženu důstojné ctnosti vdovského zármutku. Namísto toho ztloustnou, oplešatí se a vůbec…

#73 Nathaniell
4.1.2015 | 2:41:06
Jara

#36 Deanmon: Ano, přirozená chemie :) Asi je to taky subjektivní, ale víc slyším a vidím příspěvky od lidí, že si rozhodně sedí víc než Clara s 11 (paradoxně jsem s 11 měla radši Claru, protože 11 jsem valnou většinu času nemohla vystát právě proto, že vedle něj byla otravná Amy). Rose a 10 jsem to nikdy nevěřila, byla mnohem lepší s 9, kdy se nějak jako postava vyvíjela. Pak se jen změnila do zamilovaného pudla.

To se to tady nějak rozjelo :D Sama se přikláním k tomu, že napsat Claře solidní odchod potom, co propásli dvě příležitosti v posledních dvou epizodách, je skoro nemožné. Takže buď opravdu umře (zachrání naposledy Doctora) nebo si najde opravdu silnou motivaci odejít – a ne jako dřív v klasice kvůli chlapovi, ale třeba zůstane i někde v budoucnosti učit na nějaké vesmírné škole sirotky nebo tak :) Rozhodně by mi nevadilo, kdyby měla nějaká společnice zase šťastný konec. Ale uvidíme, co nám ukážou v 9. sérii. Pokud se Clara odtrhne od Země, a zůstane v TARDIS, tak bychom mohli konečně mít míň příběhů na Zemi a soudě podle závěru vánočního dílu i vztah Doctora a Clary bude uvolněnější.

Jsem pro mužského společníka. Druhý Doctor a Jamie jsou dodnes jedna z nejlepších kombinací.

#74 Nathaniell
4.1.2015 | 2:56:06
Nathaniell

#71 bublifuk: Kdybychom se tu bavili o Torchwoodu, tak bych se cítila ošizena, kdyby Clara nakonec s nějakou slečnou neskončila… ale takhle, Vastra s Jenny jsou jedna věc (a již tak hojně diskutovaná), ta druhá je, že by se možná mladší publikum cítilo poněkud zmateně z takové variability :-D Nad tím, jak by měla ona slečna vypadat, jsem nikdy nepřemýšlela (ale v souvislosti s konverzací o dalších verzích Clary, které by se mohly setkat, mi opět v hlavě vytanula scéna z Clara and the Tardis, kdy dvě verze Clary sdělí, že spolu museli sdílet postel – to je tak šílené, že to snad zakomponuju do nějakého našeho scénáře :-D Ale ruku na srdce, dvě Clary by se buď musely zabít, nebo by si byly dokonalými partnery!)

A už dost s lesbickou rozpustilostí! :-P

#76 bublifuk
4.1.2015 | 22:21:33
Nathaniell

#72 Jara: Mně by taky mužský společník nevadil. Třeba Capaldi s Perkinsem v Mummy byli dost zajímaví, ačkoli si uvědomuji, že dva starší muži by byli těžkou ranou pro křehká srdce náctiletých fanynek… tedy těch, co svá dévédéčka s Doctorem na protest nespálily hned po odchodu milované jedenáctky :-D

#75 Jara
4.1.2015 | 22:30:44
Jara

#74 Nathaniell: Pravý fanoušek zůstane, i když ho ten konkrétní Doctor nebaví (jako mě 11). Ale za sebe jako za „fanynku“ můžu říct, že ačkoliv pro mě za ty roky fyzický vzhled u Doctora nikdy nezajímal, tak Capaldi má cosi zajímavého, co z něj dělá sakra atraktivního muže i pro tyhle náctileté. Viděla jsem spoustu příspěvků i od holek pod 20, které už v podstatě říkají „Matt who?“ a obsesivně sledují Petera :D

5.1.2015 | 0:02:52
bublifuk

#73 Nathaniell: Heh, omlouvám se publiku, ale my znalí už víme, jak by to dopadlo. Viz uniklý scénář k finální epizodě 9. řady se soutěžní otázkou:

Doktor: (Vstává) Heleďte, takhle to dál nejde. Jedna z vás musí jít. Obě Clary: (Najednou, ukazují jedna na druhou) Ano, ona. Doktor: To je přece jasné jak facka, kdo z nás musí jít. Clara 2: Ano, ty! Clara 1: Já tu byla první! Vypiplala jsem Doktora, když byl úplně mladinký a bezbranný! Clara 2: My dvě jsme identické. Jsme úplně stejný člověk, ale ty jsi mentálně narušená. Doktor: Ententýky, dvě slečinky v TARDIS svojí mám. Neptun, Pluto, je mi líto, tobě vale dám. Clara 2: Výborně! Dobře ses rozhodl! Doktore, exterminuj ji! Clara 1: Ten, u něhož jsi skončil, zůstane, ne? Diktor: (Neústupně ke Claře 1) Končíš ty, Claro! Clara 1: Tak moment. Přibrzděte trochu. Tohle je trochu kách, ne?

Doktor: Můžeš si za to sama, Claro! Kdybys mne neprudila s panem Pinkem, tohle by se nemohlo stát. Jak si kdo ustele, tak si lehne.

Soutěžní otázka o modrého bludišťáka: Jak se nazývá polévka, jež vyvolala pád v Clařině profesionální kariéře?

#77 bublifuk #78 Arutha
5.1.2015 | 15:11:42
bublifuk

#76 bublifuk: Tak tohle jsem zvoral… Byl jsem línej dát si nejprve náhled… Aditivat to už asi nejde, co?

5.1.2015 | 15:12:44
Arutha

#76 bublifuk: Byl Clařin pád v kariéře způsoben neznalostí, že se ta jistá polévka podává studená?

#79 bublifuk
6.1.2015 | 19:10:35
bublifuk

#78 Arutha: Tady je někdo na správné cestě! Ano, zrovna když poprvé seděla u ředitelského stolu v jídelně školy a ředitel ji prvně oslovil jménem! (Inu, jsou seriály, které jsou jako Bible. Nalezneme v nich odpověď na každou životní situaci.;-) ).

6.1.2015 | 21:19:04
vorami1234

polevka gazpacho :D

12.1.2015 | 20:36:23
bublifuk

Vorami1234 získává bludišťáka barvy půlnoční TARDIS! Když to tedy nějak shrneme, Clara by s Clarou nevydržela ani den! To je mé osobní přesvědčení. Něco tak HROZNÉHO bych Claře nepřál, Pink nepink…

13.1.2015 | 17:56:25
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.

Doktor who?





 

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama