Doctor Who (Pán času)
94/100 - 456×

Doctor Who(Pán času)

Britské sci-fi o cestování v čase pomocí modré policejní budky, jehož historie sahá až do šedesátých let minulého století. Seriál Doctor Who byl nedílnou součástí britské kultury druhé poloviny 20. století a nyní baví i zcela novou generací fanoušků sci-fi, fantasy, dramatu i originálního britského humoru.

VB | 2005 | Pauza
vysílání
14 sezón | AXN Sci-fi, BBC One | 45 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
hrají
Peter Capaldi (Dvanáctý Doktor), Jenna Coleman (Clara Oswald), Matt Smith (Jedenáctý Doktor), Karen Gillan (Amy Pond), Arthur Darvill (Rory Williams), Neve McIntosh (Madam Vastra), Dan Starkey (Strax), David Tennant (Desátý Doktor), Freema Agyeman (Martha Jones), Catherine Tate (Donna Noble), John Simm (Vládce (obnovené série)), Alex Kingston (River Song), Christopher Eccleston (Devátý Doktor), Billie Piper (Rose Tyler), John Barrowman (Jack Harkness)

TARDIS dostala nový interiér

TARDIS dostala nový interiér

V druhé epizodě se nám představila další novinka letošní sezóny, a to Doktorova TARDIS. Nový design interéru je zcela jiný, než na co jsme doposud byli zvyklí, přičemž největší proměnou prošla ústřední řídicí konzole. Co na nový design říkáte vy?

11 4
23.10.2018

Thumbnail Play icon

Zdroj: AXN Sci-fi, BBC One

Diskuze /28

Babylonian

No, tak všichni víme, že Capaldiho TARDIS jen tak něco netopne, ale tohle se mi zrovna moc nezamlouvá. Design stěn je ok a celkově asi povedený, konzole by ušla až na ten příšerný krystal uprostřed (kde by prostě měla být věc, která jezdí nahoru a dolu) a zbytek ujde, ikdyž to nevypadá ani trochu tak propracovaně jako předchozí verze, ale absolutně nechápu význam nového vchodu. Proč se najednou stalo z celé budky větší zevnitř jen čtvrtá stěna větší zevnitř?? Hrozný nápad a podle mě dost ubírá tomu smysl Bigger on the inside. No, snad nám ukážou i zajímavější úhly a kousky interiéru a nebude to jen tahle jedna hlavní část. Předchozí Doktoři (hlavně Smith a Capaldi) měli skvělé chvilky s objevováním TARDIS a hodně doufám v něco podobného, jinak jsem dost zklamaný.

23.10.2018 | 16:59:15
Edvin

Žádný display ani monitor? Dávkovač sušenek? Asi fakt nekecali když tvrdili že se chtějí vrátit k původnímu tématu seriálu, který měl vzdělávat malé děti…

Ačkoliv si nejsem jistý, jak moc budou malé děti nadšené z jejich politické a genderové propagandy :D

#4 Nikolperse
23.10.2018 | 17:02:37
Lex Luthor

Nejlepší interiéry měli Tennat a Smith tenhle se mi moc nelíbí

23.10.2018 | 18:23:03
Nikolperse

#2 Edvin: Aká propaganda aký gender a politika? To chceš vážne povedať že ženy, indovia a černosy neexistujú alebo čo? Zatvárať oči pred vecami, ktoré existujú a tváriť sa že tie veci neexistujú je totálny akt zaostalosti a ignorácie. Jediné čo sa dá vyčítať je to že sa Doktor zmenil na ženu, čo sa tiež ani nedá vyčítať, keďže už dávno vysvetlili že sa pri reinkarnácii môže zmeniť na hocičo. No realita je taká, že keby prišla žena do role Doktora už po Tennantovi, tak by to nikomu nevadilo.

#5 Edvin
23.10.2018 | 20:20:12
Edvin

#4 Nikolperse: Asi moc nesleduješ co BBC během posledních pár let udělala ze všemi svými pořadu :D

Vysvětloval bych to HODNĚ dlouho, ale zkusím to v rychlosti shrnout. Před pár lety rozjela BBC kampaň na podporu žen, homosexuálů, transgender atd. To byla sama o sobě dobrá věc, protože (mimo jiné) prosadili aby měly ženy stejně vysoké platy jako muži. Pak to ale začali přehánět a z původně dobrého nápadu se stala neuvěřitelně agresivní kampaň, která zničila spoustu dobrých seriálů a připravila spoustu talentovaných lidí o práci.

V BBC se začalo ve velkém propouštět a zároveň i ve velkém nabírat. Problém byl, že zaměstnance nevybírali podle schopností, zkušeností, praxe, nebo dosaženého vzdělaní, ale výhradně podle jejich pohlaví a sexuální orientace, jen aby měli co nejlepší statistiku a mohli se celému světu chlubit, jak jsou neuvěřitelně pokrokoví a politicky korektní. Podobný jed se dostal i do většiný jejich pořadů kde musely být na rychlo obsazeny, nebo napsány nové postavy. Dobrý příklad byla třeba ta černá (jméno si nepamatuju a nestojí mi ani za to, abych si ji vyhledal) společnice od 12th doktora (rozhodně nejsem rasista, protože Martha byla moje nejblíbenější společnice). Nejen že byla naprosto nezajímavá, tupá jak poleno (tu snad někdo napsal během odpolední pauzy na oběď) ale ještě ke všemu to musela být lezbička. Na tom by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby to každý díl nemusela pořád připomínat, přibližně každých 10 minut. Bože, jak ta mi lezla na nervy…

Takže abych to shrnul: Když jsou lidé kteří pracují na seriálech místo talentu vybírani podle jejich pohlaví a sexuální orientace, tak se rodí naprosto nekoukatelné díly které dřív nebo později dokáží pohřbít i takové giganty jako je Doctor Who.

#6 Nikolperse #7 Nikolperse
24.10.2018 | 23:02:15
Nikolperse

#5 Edvin: Z tvojho príspevku mám taký dojem, že by si bol najradšej keby každý seriál, film, knihu a tak ďalej pripravovali len bieli ľudia, muži, kresťania, heterosexuálny a každá postava by mala byť bieli človek, kresťan, heterosexuál.

Martha bola spoločníčka desiateho doktora a nie dvanásteho.

#8 Edvin
25.10.2018 | 9:24:29
Nikolperse

#5 Edvin: A prosím prestaň si myslieť že Briti alebo Američania robia filmy a seriály pre nejaký Stredo alebo Východoeurópsky trh.

25.10.2018 | 9:26:09
Edvin

#6 Nikolperse: (Nemůžu uvěřit, že jsem ji musel vyhledat…) Mluvil jsem o Billy Potts, Marthu jsem uváděl jen jako příklad.

Každopádně, by jsi nemohl být víc vzdálený pravdě, protože jsem ateista, křesťanskou propagandu taky nemusím a Jack Harkness je pro mě (hned po desátem doktorovi) druhá nejlepší postava z celého světa doctor who.

Já prostě dávám přednost když jsou seriály tvořeny lidmi kteří to umí a ne lidmi kteří byli vybráni pro své pohlaví, nebo sexuální či politicou orientaci.

Myslím, že i ty musíš uznat, že poslední dvě sezóny byly to nejhorší co jsme zatím z Doctora Who viděli. Jsem přesvědčený, že za to z velké části můžou důvody o kterých jsem mluvil.

P.S. Věděl jsi že Jack Harkness extrémně populární u britských homosexuálů? Berou ho jako ikonu, ideál elegantního a dobře vychovaného homosexuála. Někdo kdo nemusí chodit v růžovém kožichu na demonstrace a škemrat tam o pozornost. Docela v tom s nima souhlasím, Mercury je v dnešní době už příliš zastaralý.

#9 Nikolperse
25.10.2018 | 17:14:17
Nikolperse

#8 Edvin: Za zlú kvalitu posledných dvoch sérii mohol hlavne výber herca, ktorý hral Doctora. Capaldi prišiel mnohým ako to najhoršie čo mohli spraviť. Viem o veľa ľuďoch, ktorý prestali tento seriál pozerať hlavne kvôli Capaldimu.

Chápem že upadla aj kvalita scenáru, ale to je problém viacerých seriálov, ktoré majú viacej sérií.

Čo sa týka danej Billy Potts, tak dieli z tou osobou som nevidela, takže sa nevyjadrím k tomu aká bola kvalita tých dielov a tak. Seriál som prestala pozerať kvôli Capaldimu v ôsmej sérii a nie som jediná.

#10 Edvin
25.10.2018 | 23:07:12
Edvin

#9 Nikolperse: No, vypadá to že se shodneme v hodně věcech :-) Capaldi mi taky přišel jako extrémně nesympatický (a určitě to nebylo [pouze] tím, že je na roli příliš starý, protože John Hurt, jako válečný doktor byl úplně skvělý) a co přišel do seriálu, tak i kvalita scénáře spadla úplně na dno.

Co se týká Capaldiho éry, tak jsi o moc nepřišla. Hlavní příběh se rozvinul jen minimálně. Díly byly vesměs nudné, špatně napsané a nezajímavé. Byla tam jen jediná vyjímka:

S09E11: Heaven Sent

Opravdu ti doporučuji podívat se na tento díl. Jedná se o jednu z nejlepších, ne-li úplně nejlepší epizodu Doctora Who co kdy byla natočena. Naprostá nádhera.

#11 Nikolperse
26.10.2018 | 1:51:22
Nikolperse

#10 Edvin: Capaldi mne osobne prišiel taký zmätení. V niektorých scénach som mala dojem, že sám nevie čo tam robí.

Čo sa týka scenáru, tak to je fakt taká vec, z ktorou má problémy veľa seriálov, ktoré majú viacej sérií.

#12 Edvin
26.10.2018 | 23:06:17
Edvin

#11 Nikolperse: Souhlasím.

Hodně za to mohla i interakce s jeho společníky. Doctor byl pro své společnice vždy buď figura respektovaného mudrce/otce/dě­nečka, nebo mezi nima probíhal jistá (často nevyslovené, nebo jednostranná) sexuální přitažlivost (když měl zrovna mladé tělo). S Capaldim zmizela veškerá chemie a bylo opravdu těžké ho brát jako mudrce. Těžko říct jestli nesou hlavní vinu špatné scénáře, nebo styl jakým doktora hrál.

Vzniklo z toho: „Příběhy takého týpka, co cestuje čase a ženské co se z nějakého důvodu potlouká kolem“

Pravdou však je, že Capaldi to mě těžké hned od začátku protože se nevyhneme srovnávání. Tennant byl skvělý jako herec, jako Doctor a scénáře byly tehdy fakt dobré. Smith byl… snesitelný. Měl jsem problémy brát ho vážně, protože mi připadal tak trochu střelený, takovým tým otravným stylem. Scénáře byly o dost slabší, ale pořád se na to dalo koukat. Pak se objevil Capaldi s ještě horšími scénáři (zkus si pustit třeba S08E07: Kill the Moon, to je něco tak nehorázně příšerného a stupidního) a to byl pro mě předposlední hřebík do rakve.

#13 Nikolperse #14 SmenSl
26.10.2018 | 23:35:34
Nikolperse

#12 Edvin: Tennant by sa dal brať ako vážny, Smith ako strelený (ak to mám povedať tak ako si to ty napísal) a Capaldi bol zmätení. Tá zmätenosť sa dala brať pár dielov po reinkarnácii, ale inak to bolo zlé. A tá daná epizóda, no tak to bolo zlé, ale sú aj horšie.

26.10.2018 | 23:45:55
SmenSl

#12 Edvin: Nešlo by říct že by Capaldi neměl jako Doctor chemii. Podle mě nejvíc jeho éru zabíjeli scénáře. Samozřejmě jako „pravý whovian“ jsem shlídl všechny jeho epizody. :D a stoprocentně tam byly vyloženě slabé epizody i odpad. Bill Pots mě tam vyloženě iritovala (asi jako Maw v Avengers: infinity war. :D ) Navíc koncept celé řady s Bill my přišel více méně nedospělí a ona byla upřímně řečeno blbá.

Propanda když je representovaná dobře tak my nevadí. Když tam bude černoch nebo černoška který/á bude umět hrát bude mít charisma a dobře napsaný scénář tak proč ne. Micky Smith byl sice občas otravný ale dal se. Samozřejmě že ve světě je hodně multikulturních lidí i jiných vyznání a orientace. Jde ale o to to vyvážit. když ve striktně čenošské společnosti nebo vesnici či čtvrti budou běloši bude to stejně nevyvážené jako naopak. Dal bych příklad Wakanda z black panthera ale to už těď díky Wintersoldierovi neplatí :D

Jelikož jsem vyděl i klasic Doctora tak můžu říct že 12th je dobrý Doctor který hodně trpěl na scénáři. Ani Tennant by to stak debylníma scénáře nezahrál. Já samozřejmě mám rád všechny doctory :D ikdyž 10 je můj nejoblíbenější a nedá se říct že by mě dvanáctka zklamal. Naopak.

Doktorka nebo SheDoctor nebo 13th Doctor mě příjemě překvapila měl jsem samozřejmě pochyby s ženskou inkarnací ale zatím to vyšlo dobře. Scénář zatím dobrý alespoň dle mého názoru. Pro ty kdo kritizují díl Rosa kvůli zbytečnému zaměření na rasismus samozřejmě mám pochopení ale dle mého názoru to tam prostě patří.

Nová T.A.R.D.I.S se mi docela zamlouvá (až na ten divnej krystal uprostřed konzole) Když jsem viděl ty krystalický sloupy nemohl jsem si nevzpomenout na Edwardian theme z Tardis 8th doctora akorát že tam ty sloupy alespoň držely vršek konzole tady jsou jenom na okrasu aspoň se zdá.

#15 Nikolperse
27.10.2018 | 22:35:00
Nikolperse

#14 SmenSl: Len Capaldi bol to tej role úplne nevhodný čo mne osobne vadilo o dosť viac ako scenár.

28.10.2018 | 18:51:00
Dext3r

Tak na tohle všechno o čem se zde vede diskuze mám jednoduchý názor.

Pokud je tam někdo nacpanej jenom kvůli propagaci menšin a jeho výkony končej u nekonečnýho opakování toho, že je černej/hnědej/ga­y/lesba tak to ať táhne dopr.. a celýho DW radši zabalej dřív než se z toho stane nějaká za… multikulturní telenovela.

Krucinál jak je možný, že tady máme takový charaktery který žerem bezproblémů. Jako třeba např. černýho Nicka Furyho (Samuel L. Jackson) nebo Ripleovou, Sarah Connor apod. Můlžete mi to někdo vysvětlit? Protože je ztvárňují herci/herečky co umějí opravdu hrát a né se schovávat za nějakej genderismus/fe­minismus a další -ismusi :D :D? Nebo třeba Sense8 od Wachovský. To je taky plný multi-kulti, ale z jakého si důvodu mi to tam nevadilo a ten seriál jsem si užil. Proč? Protože má dobrý příběh? Skvělé postavy do kterejch se prostě vžijete? Nebo proč nic nemám proti DW charakterům jako Martha Jones/Micky Smith/Jack Harknes. Zatraceně Jacka taky žeru a furt čekám na návrat Torchwoodu a vůbec návrat jeho postavy do DW. Krucinál když chtějí být tak pokrokový tak proč to neudělají jednoduše a nevrátějí do hry tohle. Torchwood je furt otevřený. Nikdo ho „ofiko“ nezrušil. Ne…jenom se tady furt vymešlej blbiny jako např. Class.

Nejsem moc s tímto vývojem spokojený.Hlavně ten poslední díl. Ten záporák byl tak trapnej jak to jen šlo. A to jsem si ze začátku myslel, že by se mohlo jednat o časového agenta, který řeší něco v minulosti a že si Doktorkou padne do oka. A dokonce padne i nějaká ta zmíňka o Jackovi. Ne…oni z něho udělají jenom nějakého (samozřejmě) bílého zlého rasistu, kterej chce změnit historii černochů v USA.

Promě nej byla 2 až 4 řada. Stále čekám na nějakej díl ve stylu The Impossible Planet/The Satan Pit, Midnight, Turn Left a pod. Tohle období bylo podle mě vrchol aspoň nového DW. A už s nástupem Matta to začalo jít dolů. Capaldi to měl hold ještě těší. Ale jestli si já budu Capaldiho kvůli něčemu pamatovat, tak rozhodně díky tomu epickýmu nástupu v „The Magicians Apprentice“. Takového doktora chci!!! Co přijede na kapotě Chieftainu a bude u toho hrát na elektrickou kytaru. Ideálně třeba Iron maiden nebo Black Sabbath (co třeba Iron Man), když je to britský seriál :D :D.

A ještě poslední dodatek. Pro změnu k traileru. Ten se mi fakt nelíbil. Pop (nebo co to bylo za pseudo rádiovou hudbu) opravdu nemusím. Ale naštěstí se vždy najde něho kdo to napraví a tak přidávám odkaz na trailer ve stylu Captain Marvel. Hned to působí jinak.

https://www.youtube.com/watch?…

A ještě na pobavení Honest trailers – Doctor Who.

https://www.youtube.com/watch?…

#20 tigy
29.10.2018 | 19:01:36
Dext3r

Jajj…chybka se vloudila. Ten první odkaz je špatný. Tady je správný.

https://www.youtube.com/watch?…

29.10.2018 | 22:02:24
Dext3r

Jo ještě pro zajímavost sem hodím toto video. Nejde mi ani tak o to o čem v něm „tlachaj“. Jenom mi přišel zajímavej ten poster v čase 02:35. Říkejte si co chcete, ale tohle bych chtěl vidět. To by bylo osazenstvo :D :D .

https://www.youtube.com/watch?…

29.10.2018 | 22:15:00
tigy

Nove prevedenie TARDIS mi pripadá dosť zmätené, DW som prestala pozerať kvôli Capaldimu (a vyzerá, že nie som sama), ale nová Doktorka vyzerá byť správne strelená, takže zase sa začínam tešiť na nové časti :) A možno na rozdiel od ostatných fans, páčia sa mi aj spoločníci :)

30.10.2018 | 19:49:05
tigy

#16 Dext3r: Keby ťa tak niekto vyslyšal s tým Torchwoodom… Jack je jednoducho najlepší :)

30.10.2018 | 19:51:06
Nio484

Mě osobně 12. Doktor třeba ze začátku vůbec nebavil, ale koukal jsem se dál a po chvíli jsem si ho hodně oblíbil. Bill jako taková mně třeba bavila a bavila mě jejich chemie. 13. doktorka zatím není špatná, ale prozatím z těchto dvou vyhrává Capaldi.

#22 Edvin
30.10.2018 | 21:22:37
Edvin

#21 Nio484: No, připouštím, že tam jistá „chemie“ byla. Připomínalo mi to dědu s alzheimerem, který se stará o mentálně retardovanou vnučku :D

1.11.2018 | 18:03:54
Shakki

Možná budu proti proudu, ale dle mého Capaldi je skvělý herec, pro roli doktora zrozen – kdo viděl třeba Forthysomething, nebo Field of Blood mi dá za pravdu. Prostě respektovaný skotský herec, který s dobrým načasováním z fleku mohl konkurovat Tennatovi. Přišel po Smithovi, v době kdy má seriál sestupnou tendenci a ještě k tomu kdy tam začínají dávat hodně najevo gendrové sračky – člověk se na to nemůže prostě se zaujetím dívat aniž by co deset minut nezmínil někdo nějakou poznámku o rasismu. Kdyby přišel po Tennatovi, byl by dobrá volba, seriál dlouho volal po starším doktorovi, je škoda jak to s ním dopadlo. Myslím že i on sám s rolí nebyl zcela spokojen. Osobně se mi hodně zamlouval jako nástupce Tom Ellis, známý z Lucifera – přestože seriál má svoje vady, elánem a herectvím je hodně podobný Tennatovi a Johnu Barrowmanovi. Divák se u seriálu chce bavit a zrovna Doctor, který do jisté míry stojí na herci Doktora by měla být osobnost, která seriál potáhne…narovinu nikdo na společníky není zvědavý, je jedno jestli je tam jeden, dva, čtyři nebo dvacet, je to komparz který za rok se vymění. Nevím proč by měli mít extra prostor – to je bohužel taky trend, který je už od Pondových, kdy Doctora začali tlačit na vedlejší kolej. Snaží se z toho udělat „Dobrodružství a velmi křehké vztahy v časoprostoru“ – narážím na nejnovější zápletku která začínala jak se borec učil jezdit v 20 na kole…to jako myslí vážně a člověk má být tím ohromen? :D

#24 Lex Luthor
3.11.2018 | 23:02:32
Lex Luthor

#23 Shakki: Capaldi skvěle zahrál Kardinála Richelie v seriálu the Musketeers kde byl hlavní záporák v 1 sérii. Na jeho roli v doktorovi jsem se těšil, ale upřímně pak mě zklamal a jeho éra je pro mě nudná.

4.11.2018 | 15:10:48
Shakki

Na The Musketeers jsem zapomněl, věc je ta že to nutně není chyba herce. Je to škoda a nevyužití potenciálu který v seriálu měl

4.11.2018 | 16:10:50
Loki2.4

Já mám 12. Doktora naopak ráda, Capaldi byl skvělý. (Spolu s 11, kterým jsem začínala, jsou mí nejoblíbenější.) Koho jsem nemohla vystát byla Clara, ta mi tu jeho éru dost kazila spolu s tím scénářem naneštěstí.

4.11.2018 | 16:38:02
Annie2809

Je někdo stejně jako já opravdu smutný z toho, co se momentálně s Doktorem děje? Minulá série mě bavila i když chápu, proč se některým nelíbila. Mně byla Bill docela sympatická, Capaldiho jsem zbožňovala. Jistě, nebylo to takové, jako za časů Davida. Ale stejně jsem se každý týden nemohla dočkat na nový díl. Výměny scénáristů jsem se obávala, zase, oproti většině jsem měla Moffata ráda a jeho styl psaní mi vyhovoval. Na Doktorku jsem se vážně těšila, Jodie je moje velká oblíbenkyně, doufala jsem, že to bude pecka a že všem vytře zrak. No, po prvních třech dílech nemám ani sílu koukat dál. Myslím, že by každý měl vědět, jaké zrůdnosti se děly v minulém století ohledně ras… Ale sakra, tohle už je fakt přes čáru. Ne,opravdu nemusí Yaz 4× za díl zmínit, že má mexický původ a jak je to vlastně super. Propaganda zastiňuje příběh. Vždycky mi přišlo, že DW chce svými díly vždy něco důležitého říct. Teď je to úplně pryč a všude je jen zmiňováno, jak jsou všichni běloši rasisti i teď. Společníci jsou s prominutím trapní, Doktor se nechová jako Doktor, ale spíše jako typický zabedněný hrdina. Chová se naprosto nelogicky. Záporáci jsou další velká trapnost. Jaký měl vůbec smysl ten záporák ve třetím dílu? No, děs a hrůza. Upřímně už nemám ani sílu si to dál pouštět. Za prvé je to ztráta času a za druhé mě nehorázně štve, jak se hlavní postavy chovají. Je mi vážně ale vážně moc smutno, co se s tím seriálem stalo. Je to moje srdcovka, býval to vůbec můj nejoblíbenější seriál. :(

#28 Lex Luthor
4.11.2018 | 23:24:13
Lex Luthor

#27 Annie2809: Já s tebou souhlasím. Nevyužití záporáci, rasismus a feminismus to je nový doctor who pche.

5.11.2018 | 22:38:47
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

BBC oznámilo představitele čtrnáctého Doktora

V nedělních odpoledních hodinách stanice BBC oznámila hvězdné jméno, které po Jodie Whittaker převezme roli Pána času.

Doktor who?





 

Reklama

Momentka

Momentka

Narozeniny

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama