Recenze epizody Fire in the Hole

Recenze epizody Fire in the Hole

18.12.2015 21:00

Než se Ash a jeho společníci mohou konečně vydat vstříc zničení Zla, musí se nejdřív zastavit v táboře domobrany pro získání potřebné munice a zásob. Když však do tohoto tábora dorazí a vidí v něm natropenou spoušť, začnou si přát, aby sem vůbec nikdy nezavítali. A nejsou v tom sami.

Seriál Ash vs Evil Dead zcela jistě patří k těm příjemnějším televizním překvapením aktuální sezóny a občasná negativa, kterými trpí, jsou stále spíše přechodná a v průběhu dalších a dalších epizod je s rostoucí zkušeností jeho tvůrců lze pilovat. Nebo tak tomu alespoň bylo ještě před jeho zatím posledním dílem.

Epizoda Fire in the Hole ve své premise nabízela temnou klaustrofobickou hru na honěnou v útrobách vojenského bunkru proloženou naopak otevřeným bojem o přežití v rozlehlých lesích. Na obou frontách ale tento díl bohužel zcela selhává. Scény v bunkru totiž fungují pouze jako jakési prostřihy marně se snažící udržet tempo, přičemž zároveň absolutně postrádají i jakkoliv cílený žánrový záměr, zatímco na povrchu se odkaz původních filmů nenávratně ztrácí v imitaci na seriál The Walking Dead, která zcela ignoruje onu podstatu Zla jakožto inteligentního protivníka, a veškeré nebezpečí je zde automaticky zažehnáno zlikvidováním veškerých infikovaných zombií, které jen čirou náhodou dokáží trošku mluvit.

Že se celý její příběh posunuje odnikud nikam ale bohužel není tím největším problémem této epizody, neboť ještě mnohem víc to schytaly některé hlavní postavy. Zatímco doteď byla Kelly svéráznou hrdinkou filtrující svou bolest ze ztráty rodičů do agresivní pomsty, v epizodě Fire in the Hole se mění v nebezpečného a nelogického sociopata, který postrádá sebemenší pud sebezáchovy a povědomí o naléhavosti všudypřítomného nebezpečí, které obklopuje ji i její přátele.

Zcela nejhůř se však epizoda Fire in the Hole vyřádila na Amandě Fisher, u které v rámci celkového příběhu sice lze chápat, že dříve nebo později začne cítit náklonnost k ústřednímu hrdinovi, nakonec toho ale bylo dosaženo tím nejotřesnějším možným způsobem, kdy Amanda na Ashovi nakonec začne obdivovat přesně to, proti čemu byla její postava doteď naprosto záměrně imunní. Seriál jakoby nám tím jinými slovy říkal, že nezáleží na tom, jak je ženská hrdinka inteligentní, emancipovaná a fyzicky i emocionálně silná a vyspělá, neboť pochybnému šarmu Ashe Williamese (jehož stávající „balící“ hlášky zoufale postrádají elegantnost těch filmových), prostě podlehne naprosto každá.

I přes to všechno ale tento díl naštěstí stále má pár svých světlejších chvil. Scéna boje Pabla a Kelly se smrťákem v plynové masce je jedinou sekvencí, která svou bizarností skutečně připomíná odkaz Evil Dead, a příjemným překvapením je v této epizodě i způsob návratu Ruby, přestože jí nohy trošku podkopává dost samoúčelná nahota, která se do epizody dostala jen proto, abychom všichni viděli, že ji ve Starz nezakázali.

Z té nejhlubší propasti, do které by byl tento díl jinak uvržen, však epizodu Fire in the Hole zcela jednoznačně vytahuje závěrečné Ashovo rozhodnutí a celkově i poslední záběr tohoto dílu, který nabízí skvělé zadostiučinění pro všechny fanoušky původních filmů a zároveň i výborně navnazuje na události následující epizody.

A právě v oné příští epizodě také uvidíme, co přesně si máme myslet o tom, co se stalo tady. Zda se jedná skutečně jen o jeden velký přešlap vycházející z toho, že seriál v tomto bodě prostě potřeboval epizodní vycpávku, anebo je to náznak větších tvůrčích komplikací, které ještě budou gradovat. Protože pokud seriál Ash vs Evil Dead nebude schopen vypořádat se s tím, co avizuje pro svůj příští díl, pak už budeme stát před opravdu velkým problémem.

Naše hodnocení: 40 %

Jít na Ash vs Evil Dead | Jít na Edna

Chceš taky něco napsat? Ale k tomu se musíš registrovat nebo se přihlásit!