Ash vs Evil Dead
93/100 - 98×

Ash vs Evil Dead

Seriálové pokračování kultovní komediálně-hororové trilogie Evil Dead, ve kterém se Bruce Campbell vrací jako stárnoucí Ash Williams, démonobijec, tlučhuba a packal připravený to natřít všem démonům a jiným příšerám, co se mu postaví do cesty. Za seriálem stojí režisér původní trilogie Sam Raimi.

USA | 2015 | Ukončeno
3 sezóny | Starz | 30 minut
Fantasy, Hororový, Komedie
Bruce Campbell (Ashley J. Williams), Ray Santiago (Pablo Simon Bolivar), Lucy Lawless (Ruby Knowby), Michelle Hurd (Linda B. Emery), Becca Tobin (Baal)

Recenze epizody The Host

Recenze epizody The Host

S epizodou The Host uzavíráme první polovinu první řady seriálu Ash vs Evil Dead. Konkrétně jsme se v ní dočkali završení hned několika klíčových dějových linek a pozitivního vývoje hlavních postav, zároveň ale bohužel nechyběly ani místy podivné dialogy i nekon­zistentní scénář.

4 0
2.12.2015

Se zápletkou okolo démona, který se skrývá v těle jedné z hlavních postav, má epizoda The Host už od začátku solidně našlápnuto na skvělou žánrovou podívanou. Právě od svých úvodních minut se však tento díl bohužel vymezuje i jedním nepěkným nešvarem. Kvalitativně v něm totiž skáčeme jako na horské dráze.

Epizoda The Host nabízí hned několik velmi zajímavých zvratů i momentů skvěle rozvíjející charaktery svých postav. Než se k nim však budeme moct dopracovat, musíme se v ní paradoxně nejdřív přenést přes místy až žalostně průměrné dialogy, příběhovou nesouměrnost a občas i celkovou produkční obyčejnost. Ano, například postava Pabla se v závěru epizody sice dočká jistého zásadního vývoje vstříc naplnění svého osudu, pro účely jeho scén s Eligem posedlou Kelly se ale naopak bohužel mění v plochou koktající figurku předvídatelně a nezajímavě podléhající démonovi, o jehož motivacích a schopnostech jakoby samotný scénář mimochodem ani neměl tak úplně jasno.

„Kellygos“ v této epizodě například na jednu stranu není schopen zjistit, že jeho hostitel je židovského vyznání, přitom si z něj ale tahá velmi konkrétní historku o Kellyině bratranci (až moc konkrétní na to, aby si ji vymyslel pekelný démon). A zjevné přitom pak vlastně moc nejsou ani motivace samotného Eliga, který v druhé půli epizody trvá na udržení si lidského hostitele (či dokonce jeho výměnu za hostitele méně vzpurného), přestože už byl odhalen a ve své původní podobě je zjevně mnohem silnější.

Tato epizoda má bohužel víc problémů, které by se případně daly rozvést. Přestože například scéna vystoupení Eliga z Kelly je ve svém provedení výborná, jí předcházející sekvenci vymítání jsme v nejrůznějších filmech i seriálech viděli už nesčetněkrát a oproti nim tak právě tato scéna nejen že nenabízí nic nového, ale v případech místy nesedící zvukové stopy či otřesného digitálního zvracení (které je skoro půl století od vzniku Vymítače ďábla o to ostudnější) se stává až podprůměrnou.

Než se ale šťourat v dalších negativních detailech, zaměřme se raději na to, co v tomto dílu funguje naopak výborně. Na epizodě The Host je totiž zajímavé, že přestože sama o sobě má svá nesporná hluchá místa, jakožto pomyslné završení první poloviny série funguje naopak perfektně. Epizoda The Host uzavírá hned několik dosavadních klíčových linek včetně démona Eliga a rozřešení Pablova vztahu se svým strýcem. Tím nejdůležitějším a nejzajímavějším na ní však zůstává, že všechny tři hlavní postavy seriálu se v ní konečně dočkávají nějakého pozitivního vývoje. A to naštěstí v čele s ústředním (anti)hrdinou.

Místo aby totiž Ash trousil jednu hlášku za druhou a případně i vlastní imbecilitou nadále zamotával příběh jako v předchozích dílech, v epizodě The Host dostává jeho postava konečně nějakou hloubku více připomínající jeho starší já z prvních dvou filmů. Ať už díky scéně uvědomění si vlastní podstaty podle motta „nejdřív střílet, vůbec nepřemejšlet“ (která patří k těm nejlepším z dosavadních epizod), či konečného přijetí zodpovědnosti jak za uplynulé události, tak i za své dva parťáky, Ashův vývoj se v tomto bodě seriálu konečně dostává do těch klasických sfér, jakých se fanoušci jeho původních příběhů ještě tak úplně nedočkali. A je to zároveň právě tento přístup k Ashově postavě, který epizodu The Host z velké části zachraňuje.

Epizoda The Host tak sama o sobě možná nebude patřit mezi kvalitativní špičku první série, zároveň však skvěle funguje jako její půlící milník, který vyřešil všechny své rozvázané konce a zocelil své hlavní hrdiny, se kterými se nyní můžeme vydat vstříc jejich jasnému cíli tam, kde to celé tehdy začalo…

Naše hodnocení: 60 %

Zdroj: Starz