Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

George R. R. Martin: Letos by Vichry měly vyjít

George R. R. Martin: Letos by Vichry měly vyjít

Čekáte na Vichry zimy? Pokud ano, tak vás George R. R. Martin určitě potěší, protože prozradil, že si myslí, že kniha vyjde ještě letos.

30 2
12.1.2017

Další rok je za námi a Vichry zimy, šestý díl Písně ledu a ohně, stále nikde. Nedávno spisovatel George R. R. Martin prozradil, že stále píše. Nyní, pár dní zpátky, prozradil, že si myslí, že se letos Vichrů zimy skutečně dočkáme. Ale, jak sám dodal, stále ještě píše.

Martin rád odpovídá na dotazy svých fanoušků. Nedávno napsal následující: „Nemám ještě hotovo, ale zase jsem o kus dál. Bohužel jsem nepokročil tak, jak jsem chtěl, protože jsem si myslel, že touhle dobou už budu mít hotovo. Myslím, že kniha vyjde tento rok, ale pozor, to stejné jsem si přeci jenom myslel i minulý rok,“ napsal George R. R. Martin.

Martin je poslední dobou skutečně bedlivě sledován, protože každý fanoušek netrpělivě čeká na vydání Vichrů zimy. Stále je tu otázka, zda to stihne do začátku sedmé řady seriálu Game of Thrones. Martin sice řekl, že si myslí, že to stihne letos, ale neřekl, zda Vichry vyjdou před, nebo po startu Game of Thrones.

Kdy podle vás Vichry zimy vyjdou?

Zdroj článku: EW

Zdroj: HBO

Diskuze /35

LIPLIK

i kdyby to vyšlo zítra, tak chvíli potrvá, než se to přeloží; počítám, že česky to bude někdy příští rok

12.1.2017 | 15:02:56
Argenium

bohatě stačí když stihne všechny knížky napsat před svojí smrtí… jen ať si dá načas jestli to bude stát za to

12.1.2017 | 15:03:19
Nilla

Možná by to měl už napsaný, kdyby furt nepsal něco jinýho. Přece jenom díky Písni ledu a ohně se proslavil, tak jí to dluží ji dopsat. A ne psát furt nějaký kraviny co nikoho nezajímají -_-

#4 Tomces #9 ori #26 mia28
12.1.2017 | 15:20:18
Tomces

#3 Nilla: amen

12.1.2017 | 15:33:35
Illiand

Tak určitě :)

12.1.2017 | 15:44:32
WILLIAM_MOINSPIELD

Knížky jsem začal číst v srpnu a dočetl jsem je v říjnu, takže jsem pořád v úžasné pozici, oproti těm, co už je maj pár let za sebou, ale taky už začínám popotahovat ;) tak snad už brzo..

12.1.2017 | 15:50:56
stui22

A jsou vlastně vichry zimy poslední nebo bude má být ještě další? Obdivuji lidi kteří si pamatují co se tam stalo když to četli 4 roky zpět. Já dočetl Tanec draků před třemi měsíci a vybavuji si jen posledních pár kapitol. Třeba co se stalo s kočkou už si vůbec nepamatuju. :D

#8 Xavik #11 tap #18 Menec
12.1.2017 | 16:05:49
Xavik

#7 stui22: Po Vichrech bude ještě Sen o jaru. :)

admin
12.1.2017 | 16:06:45
ori

#3 Nilla: Aké napríklad? Úplne úžasná kniha Svet ľadu a ohňa, ktorá je snáď lepšia ako samotná sága, alebo krátke príbehy o Duncanovi, ktoré vyšli už dávno?

#19 Nilla
webmaster
12.1.2017 | 16:13:16
Lex Luthor

Doufám, že to nebudou sliby chyby a knihu opravdu vydá letos, už se konečně rozhodni kdo zemře a kdo přežije a pořád to nepřepisuj

12.1.2017 | 16:19:16
tap

#7 stui22: kdyz si nepamatujes, o cem ktera knizka byla, vzdycky muzes pouzit souhrny na icefire.cz. Napr. http://www.icefire.cz/…pro-vrany-2/

Jen doufam, ze zaroven s Vichry pracoval uz aspon na nacrtech posledni knizky, protoze jinak bude Sen o jaru nekdy v 2025 :)

#13 WILLIAM_MOINSPIELD
12.1.2017 | 16:29:15
Lord Locker

To je sice hezké, ale faktem zůstává, že sedmého dílu se již (z důvodu Martinovi velmi pravděpodobné blízké smrti) nedočkáme…

12.1.2017 | 17:02:57
WILLIAM_MOINSPIELD

#11 tap: On už někde tvrdil, že je píše současně, ale nevím, možná jsem si to jen moc přál ;).

12.1.2017 | 17:19:06
Lord Locker

Mám ho rád, ale stala se z něj primadona okouzlena pozlátkem…měl by si vzít příklad ze Stevena Eriksona…

#33 Kalam
12.1.2017 | 18:04:58
ElektronickyOtisk

Kdo si myslí, že si autor jen tak může dřepnout ke kompu a vyrukovat s knihou, ten se plete. Bohužel to tak není. A to i když má vymyšlené hlanví zápletky a třeba i konec knihy, nejde jen tak z fleku dopsat prostředek a je to. Člověk musí mít inspiraci, na kterou čeká někdy i dlouhou dobu. Nebo píše a postavy pod jeho rukama najednou začnou dělat věci, které směřují k jinému konci, než původně zamýšlel. Nejhorší jed na kreativitu je psát pod tlakem. Stephen KIng psal Temnou věž 22 let. Má osm knih. Martin zatím tvoří 20 let. Obojí je strašná doba, k uzoufání pro fanoušky, ale autor to prostě nemůže vysypat z rukávu na povel. Eriksonův tvůrčí projev je obdivuhodný, ten člověk je studnice inspirace, ale nejde si prsotě říct „Tak a napodobím ho!“ Takhle to vůbec nefunguje. Tím spíš, když člověku třeba během psaní v hlavě straší jiná knížka. Víte kolik knih napsal King, než dopsal Věž? Pokud chcete psát další díl Hry o Trůny, ale myšlenky se vám toulají k jiné knížce, nedá se nic dělat, musí se nejdřív napsat jiná, aby se člověk mohl v klidu vrátit k původní série. Někdo tu napsal, že stačí, když to dopíše před svou smrtí. To mi také bohatě stačí.

#34 snow72
12.1.2017 | 18:24:20
Ann Taylor

Jak pravil Seymour Skinner, měl, chtěl, mohl! Martin si tu naběhl, když otevřel takovou hromadu zápletek, co ani nemusely být, a poslední dvě knížky tak strašně roztáhnul. Jasně, že lidi jsou za ten záběr rádi, ale z druhý strany je to ne nejnutnější komplikace.

#17 tap
redaktor
12.1.2017 | 19:38:50
tap

#16 Ann Taylor: jenze k tem zapletkam – to prece nevime, co bude jeste dulezite… Jasne, Brienne byla v Hostine dost nudna, ale co kdyz je jeji pribeh ve vysledku zasadni? Stejne tak podrobny sledovani Victariona. Treba udela neco zasadniho pro Danny. A takhle by se dalo pokracovat…

12.1.2017 | 20:11:33
Menec

Vsadím se, že to ten dědek šedivej stejně letos nevydá. Jen se snaží foukat do ohně, aby mu úplně nevyhasl plamen :)

#7 stui22: Jo já dočetl už před x lety (už ani nevím, jak dlouho) a mám podobný problém jako ty. Já už třeba vůbec nevím, o jaké kočce to mluvíš :D Jediný, co si pamatuji, je, že

tam byl nějaký třetí Targaryen na lodi, Martellové tam hrají daleko větší roli než v seriálu (ten chromák se svým synem)… Jo a že tam je zombie Starková.

#20 tap
12.1.2017 | 22:13:22
Nilla

#9 ori: ne, myslí ty co se vůbec netýkají světa Písně ledu a ohně. Píše nějaký apokalyptický- ptákoviny, a má hodně povídek, ted zas vyšla nějaká kniha jakoby s více autorama, atd…

13.1.2017 | 0:00:24
tap

#18 Menec: znovu pisu – kdyz si clovek nepamatuje, jak to presne bylo, staci precist souhrny. Vzdycky jednou za cas si je prijdu, udrzim se tak v kontaktu s dejem knizek. Ty souhrny jsou udelany fakt dobre.

13.1.2017 | 12:12:20
Londo

Vichry zimy. Stěna čerta v Divadle národa,

#23 tap
13.1.2017 | 12:48:43
Engeneer

Já jsem dočetl Tanec poprvé v červnu 2012 a podruhé teď v létě, takže to má ještě celkem v paměti. Bohužel Martinovi už nevěřím ani slovo, uvěřím, až ji budu držet v ruce :-) Jeho předpokládané termíny jsou větší fikce, než draci a jiní. Například, že Tanec by mohl vyjít rok po Hostině (6 let) nebo že mu poslední dvě knihy potrvají každá tak 3 roky (už to bude 6 let a není venku ani jedna). Mám v živé paměti, kdy jsem 2. ledna 2016 četl na jeho blogu, že kniha před 6. sérií nevyjde, protože mu zbývá ještě pár měsíců práce…a už je to rok…

13.1.2017 | 15:10:45
tap

#21 Londo: neni pravda. Zima je nezivotne podstatne jmeno, tedy se od nej netvori privlastnovaci tvar. Proto je pouziti genitivu (druheho padu) naprosto v poradku.

Je to totez jako napr. „vykon pocitace“, „rychlost auta“, „brana hradu“ apod.

Jinak je ale pravda, ze v tomto ohledu sla cestina strasne dolu, predevsim vinou novinaru, kteri proste a jednoduse neumi cesky. Zhuverilosti typu „projev Zemana“, „prihravka Jagra“, „varovani ministra“ (diky cemuz nevime, zda nekdo varuje ministra, nebo nekoho varuje ministr…) jsou na dennim poradku.

Ne nadarmo znama cestinarka rika, ze driv, kdyz potrebovala z novin najit stylstickou chybu, nebo pravopisnou chybu, musela kupovat troje noviny tyden v kuse, aby nasla aspon 3. Dneska ji na to staci nahodne vybrane 3 clanky na iDnesu.

#24 Godshadow
13.1.2017 | 17:49:05
Godshadow

#23 tap: Nemůžu jinak než naprosto souhlasit se vším; měl jsem češtinářku s podobnými metodami, jednu z nej učitelek na gymplu; jednu z těch, co dá člověku do života i něco nad rámec pouhého předmětu. Ale ta (chybějící) interpunkce či „stylstickou“ tomu drobet ubírají na váze :D ;).

Ale abych nedával úplnej offtopic, tak nedávno (letos) jsem toho tlustoprda Martina viděl někde na fotce a docela mě to znervóznilo, protože tam ta kokotská troska fakt vypadá, že ji každou chvíli klepne a nechá nás tak napospas D&D a té jejich Disneyovské zjednodušující verzi :D.

#25 tap
14.1.2017 | 6:36:00
tap

#24 Godshadow: Jo, uznávám, když jsem si to po sobě četl, tak jsem si dal závazek, že začnu psát s diakritikou :D

Na druhou stranu – já to píšu do obyčejný diskuse, novinář je profík ;)

14.1.2017 | 8:03:57
mia28

#3 Nilla: Tak možná, že se proslavil mezi širší masou lidí… Ale rozhodně bych netvrdila, že ho ASOIAF proslavila, protože i jeho scifi knihy jsou bomba a GRRM rozhodně NENÍ autorem jedné ságy ;-)

14.1.2017 | 11:00:29
HenryTheEight

Ať už to dopíše tenhle, nebo příští rok, bojím se trochu jiné věci. V prvních třech knihách byl děj záživný a čtivý, dostalo se nám akce, politických intrik, draků a dalších super věcí. Bohužel Rudá svatba bylo jakýmsi vyvrcholením celé série a v Hostině a v Tanci začal podle psát úplně jiným způsobem, který je daleko méně zajímavější a daleko méně čtivý.

Např. Greyjoyové: tam už od začátku bylo více méně jasné, že volbu vyhraje Euron, tak proč tam furt cpal Ashu, Victariona a Aerona, kteří se snažili o něco jiného? Proč tam prostě Euron nepřišel nakonec jako Deus ex machina a čtenáři si celou dobu mohli vážně myslet že půjde pouze o střet Ahsa vs. Victarion? Podobně Martellové: Nejdůležitější postavu (Dorana) vnímáme z pohledu zatím totálně zbytečného osobního strážce a proč? Podobně příběh Arriany o korunovaci Myrcelly by mohl být strašně zajímavý, pokud by tedy čtenář od začátku netušil, že celá akce je odsouzená k nezdaru. KDyby milá zlatá princeznička neutíkala s partou rádobykamarádíčků někam do pouště a raději měla domluvenou podporu několika významných rodů z Dorne, všechno by hned dostalo daleko zajímavější nádech. A u Martellů ještě zůstaneme: proč je Quentyn Martell takovej kokot?!!? Kdyby byl od začátku zajímavá, vtipná a příjemná postava, mělo by čtení jeho kapitol daleko větší smysl a víc by mě to bavilo. KDyby se s Daenerys do sebe zamilovali, nebo se spolu vyspali a potom by ho ti draci spálili, celkový náboj jeho příběhu by byl daleko lepší. A další postava, Tyrion: Ano, jak potká Griffa, je to zajímavé a má to dopad na budoucnost, když ho přesvědčí, aby neplul na východ, nýbrž na západ, ale dál? To už je jen snůška blábolů, koho sakra zajímá, jak se tahle postava, která měla neskutečně vtipné repliky, poznámky, osudy, učí jezdit na psovi??!! Co to má kurva bejt? A Arya? Z holky, která si prožila velmi zajímavou cestu z King's Landing až někam k Řekotočí se stala úplně zbytečná postava a mě opravdu nezajímalo a neskutečně nudilo, jak se učí ty nesmysly od pseudo-assassinů. Možná by to bylo zajímavé v jedné kapitole, ale potom, co jsme ji mohli sledovat, jak je u popravy svého otce, jak cestuje s NOční hlídkou a jak slouží Rooseovi Boltonovi/Tywinu Lannisterovi, jsou ty poslední pasáže naprosté utrpení. Stejně tak Sansa, která byla dřív v centru dění, teď cestuje s Malíčkem převlečená za jeho dceru a můžeme se dočíst takové neskutečné kraviny… se scénou během bitvy Tyrion vs Stannis se to naprosto nedá srovnávat.

A takhle je to podle mě téměř u všech postav, jakmile jsem se dostal ze třetí na čtvrtou, resp. pátou knihu. Nuda, zdlouhavé a zbytečné popisy nezajímavých pitomostí (jídlo bych mu snad odpustil, to tam cpal od první knihy) a příběhy postav, které naprosto ztratily jiskru. Četl jsem to už jen jaksi ze setrvačnosti, protože mě zajímalo, jak ten začátek, který byl vážně skvělý, bude pokračovat. Bohužel je to čím dál tím horší a očekávám, že ve Vichrech zimy budeme střídavě sledovat Tyriona, jak s sebou furt tahá tu nesnesitelnou holku, a Sama, jak pročítá nudné pasáže o tom, jestli je lepší utírat si prdel levou, nebo pravou rukou… :(

#28 tap #29 Engeneer
14.1.2017 | 11:48:21
tap

#27 HenryTheEight: na tom, cos psal, něco je. Hostina je opravdu daleko míň dynamická a záživná. Ale já osobně to mám tak, že Tanec už mě zase hodně bavil a přečetl jsem ho dost rychle. Tohle je ovšem dost individuální.

Co se týče hodnocení postav, tak vřele souhlasím s Quentynem. To byl debil, jakému není v celé knížce rovno. Kdyby se ve světě GoT udílela obdoba Darwinovy ceny, jistě by ji vyhrál. Protože jít si jen tak ochočit spoutaného draka, může jen naprostý idiot, a je dobře, že svůj genofond dále nešíří. Mě spíš v Hostině totálně nebavila Brienne, protože čtenář prostě ví, že hledá na úplně špatných místech a to se pak těžko člověk motivuje k tomu, aby ho její putování zajímalo. Naopak kapitoly z pohledu Cersei a Jaimeho jsou jedny z mých nejoblíbenějších (konečně člově vidí do mysli zvrácené Cersei, která opravdu není ani zdaleka tak chytrá, jak si o sobě myslí. A přerod Jaimeho v klaďase mě opravdu bavil).

Spíš než že jsou čtvrtý a pátý díl špatné, bych řekl, že jsou nevyvážené.

#30 ori
14.1.2017 | 13:03:08
Engeneer

#27 HenryTheEight: Původně chtěl mít po Bouři skok v čase a čtvrtá kniha měla být rovnou Vichry. Nakonec se ale rozhodl, že ten děj přece jenom napíše a podle vlastních slov měl při psaní spisovatelský blok a podle toho to tak vypadalo. Uvidíme, jestli bude nastavená úroveň pokračovat, nebo se vrátí na úroveň úvodní trilogie. Ale bojím se, že indicie tomu nenapovídají. Když mu to šlo, tak stihl napsat Bouři za rok.

14.1.2017 | 14:06:19
ori

#28 tap: Mne sa náhodou linka Brienne veľmi páčila, pekne ukázali aj život obyčajných ľudí, roľníkov a podobne, a nie len šľachtu a bohatých ľudí z dvora.

#32 tap
webmaster
14.1.2017 | 18:22:11
Zmiaz

Tak mozna i z toho duvodu je dobre, ze knihu stale vylepsuje a deje prepisuje. Uznavam, ze pro nas to cekani je otrava. Ale vetsi otrava by byla po tolika letech číst neco, co za to cekani ani nestalo. A podle me si je toho vědom. Preci jen, je to jeho odkaz, chce si na tom dat zalezet coz schvaluji.

14.1.2017 | 18:32:52
tap

#30 ori: a to je dobře, protože to aspoň ukazuje, že každému se líbí něco jiného :)

14.1.2017 | 21:24:09
Kalam

#14 Lord Locker: kdyby měl Erikson tolik pozornosti jak martin tak nevíš jak by se začal chovat…

15.1.2017 | 18:58:41
snow72

#15 ElektronickyOtisk: Plně souhlasím, hlavně at´se toho dožiju a přečtu si to.

16.1.2017 | 21:20:09
league

Sedmou knížku už nedopíše to si pro něj příjde zubatá!

16.1.2017 | 21:32:31
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama