Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 309×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

George R. R. Martin se smířil s tím, že seriál by mohl skončit dříve než knižní předloha

George R. R. Martin se smířil s tím, že seriál by mohl skončit dříve než knižní předloha

Nedávno jsme vás informovali o tom, že vše nasvědčuje tomu, že seriál Game of Thrones skončí osmou sezónou, tedy pravděpodobně dříve než knižní předloha. Vypadá to, že George R. R. Martin, autor knih, se s tím smířil a už si nedělá vrásky.

20 1
26.8.2015

Pátá sezóna v určitých dějových liniích dostihla pátou knihu z knižní série Píseň ledu a ohně, některé je ještě třeba dovyprávět. A co říká George R. R. Martin na to, že seriál v podstatě doběhl knihy a že asi i dříve skončí? Zdá se, že si s tím už nijak neláme hlavu.

Seriál jede jako lokomotiva, občas jako trysková lokomotiva. Oni píšou 60stránkové scénáře, já píši 1500stránkové romány. Takže, kdo sakra ví? Bylo tu období, kdy jsem kvůli tomu byl znepokojený, ale řekl jsem si: „K čertu s tím". To, že si kvůli tomu budu dělat starosti, to nijak nezmění. Stále si musím sednout k psacímu stroji a napsat další scénu a další větu. Prostě povím svůj příběh a oni řeknou ten svůj, v němž se přizpůsobují mým knihám, uvidíme.

A kdy vlastně Vichry zimy vyjdou? Oficiální datum nebylo stanoveno, a ani se na něj podle George radši nemáme ptát.

Neptejte se mě, kdy bude kniha hotová. Zavolám své nohsledy, aby vám sťali hlavu.

Ale já osobně si myslím, že to George stihne dříve, než se na obrazovkách objeví šestá sezóna. Ostatně možná si i vy pamatujete na dubnové prohlášení, ve kterém řekl, že je odhodlaný vydat šestou knihu před šestou sezónou. Co myslíte vy?

Zdroj: HBO

Diskuze /41

luciusvorenus

no já se hlavně bojím zda pokud umře ,aby to za něj někdo dopsal ,že má poznámky a materiály pro svého případného nástupce a celá sága neskončí s tím ,že máme co se sedmého dílu týče prostě smůlu ..:O

#2 petrr92 #3 Arrow123 #10 MightRider
26.8.2015 | 16:09:00
petrr92

#1 luciusvorenus: No on prohlásil, že pokud zemře mají být jeho poznámky a nedodělané příběhy zničeny

26.8.2015 | 16:26:11
Arrow123

#1 luciusvorenus: George len tak skoro nezomrie ale jeho postavy áno :D

#4 Sikfred
26.8.2015 | 16:44:49
Sikfred

#3 Arrow123: No už jen proto, jak nás trápí zabíjením našich oblíbených postav bych se nedivil, kdyby si prostě umřel před dopsáním.. Beztak to má naplánováno celou dobu, proto mu to psaní trvá tak dlouho, chce si ještě užít trochu života.. :D

26.8.2015 | 17:03:20
Azog2182

tvurci serialu uz konec a osudy postav znaji takze konec se dozvime tak i tak ale posledni knihy te bysme se nedockali :D

#6 petrr92
26.8.2015 | 17:21:39
petrr92

#5 Azog2182: To jen ten problém on jim řekl, jak ten konec má zhruba vypadat, ale buhožel to mění takže abychom se nedočkali dvou markantně odlišných konců

#7 Azog2182
26.8.2015 | 17:25:14
Azog2182

#6 petrr92: To si nemyslim kdyz vyda vichry pred 6 serii ma jeste tady 2 roky nato aby psal posledni knihu a uz finalne navrhl konec :) Mozna se bude lisit osud par postav ale jinak si myslim ze konec bude temer totozny :)

#9 AviaRa
26.8.2015 | 17:29:20
luciusvorenus

a co postavy co v knize nejsou ? třeba Aegon ,viktorian a spol jejich příběhy mě zajímaví možná víc než lecjakejch seriálovejch …:D

26.8.2015 | 19:09:42
AviaRa

#7 Azog2182: Konec zdaleka nebude „téměř totožný“ … Aegon? Victarion? Euron? Connington? Lady Stoneheart? Arriane? Jaime zcela jinde než má být. Stannis zdráv. Davos hledá Rickona.

#11 Azog2182
26.8.2015 | 19:44:43
MightRider

#1 luciusvorenus: Počkat, on je nemocný, nebo jsi to myslel jako „potencionálně kvůli věku“?

#12 AviaRa #13 Azog2182
26.8.2015 | 19:56:48
Azog2182

#9 AviaRa: To vsechno se muze zmenit Aegon Victarion Euron Lady Stoneheart ti vsichni se muzou objevit a ostatni veci co v serialu nejsou tak asi nebudou tak dulezity :) Jinak by tam urcite byli kdyby mneli mit naky konecny vlic na dej :) Stannis nikdo nevi jestli je mrtvy :)

#14 AviaRa #16 Sova noci
26.8.2015 | 20:07:30
AviaRa

#10 MightRider: Tak starý není, ale stát se mu může vše..Navíc je trochu při těle k tomu věku… A určitě by nás všechny rád vytrollil… Ale šestou knihu stihne určitě.. On si umře až když bude muset dopsat konec.

26.8.2015 | 20:08:10
Azog2182

#10 MightRider: Neni nemocny :)

26.8.2015 | 20:08:17
AviaRa

#11 Azog2182: U Stannise jsem schválně napsal „zdráv“ … Protože v knize má stále armádu. Boltoni se handrkují mezi sebou a severskou šlechtou na Zimohradu… Co bude dělat v seriálu? Bude chodit jako pejsek za Brienne (když má dost zraněnou nohu, ale to by stejně DaD ignorovali a amíci nevšimli) ? V seriálu pro něj není využití díky demenci DaD.

26.8.2015 | 20:10:09
Azor Ahai

pořád stejná pohádka už x let..

26.8.2015 | 20:24:49
Sova noci

Přístup pana GRRM se mi těžce nelíbí, místo toho, aby se alespoň pokusil a přestíral nějakou snahu, tak na tenhle problém reaguje tímhle stylem. CO NA TOM SAKRA POŘÁD VYMÝŠLÍ?!!!!!!! Neustále „tvrdí“, že má konec vymyšlený, tak na co čeká? Přitom první tři knihy vydal poměrně rychle, tak ať si ty kecy o 1500strankových knihách strčí za klobouk. Buď jak buď, je několik vysvětlení. Nechce to dopsat. Vymýšlí konec, který se bude lišit od seriálu. Vymýšlí konec, který se bude, co nejvíce podobat seriálu (aby nasral, co nejvíce lidí.) :-D. To, že seriál skončí jinak než knihy není blbost. Podívejte na tenhle článek http://www.edna.cz/…estou-serii/ Zde Martin tvrdí, že ho napadl nový zvrat, v seriálu nastat nemůže, protože postava která ten zvrat má provést, je v seriálu už po smrti. Já se ptám, kolik takovýhle zvratů ho za poslední roky napadlo? A menší poznámka. Knihy se jmenují Píseń ledu a ohně, ve vidnách Danerys zazní, že ON SÁM JE PÍSNÍ LEDU A OHNĚ. To znamená, že v knihách asi bude důležitá nějaká PÍSEŇ LEDU A OHNĚ. Jen pro připomenutí za celých pět sérií HRY O TRŮNY nezaznělo v seriálu ani jednou sousloví PÍSEŃ LEDU A OHNĚ. Ani jednou jedinkrát, ta scéna s ON SÁM JE PÍSNÍ LEDU A OHNĚ. v seriálu není. Já se ptám, jak může seriál skončit stejně jako kniha, když tam chybí poměrně zásadní věc, podle které se dokonce jmenuje knížní série? A kecy o stejném konci a jiné cestě jsou bez předmětné. Když se vydám na cestu z Prahy do Amsterdamu a během té cesty budu v pohodě nebo budu střílet lidi na potkání, tak je to snad VELIKÝ ROZDÍL, NE? Nebo, když se vydám z Prahy do Amsterdamu, abych Amsterdam zničil nebo, abych ho zachránil od invaze mimozemšťanů, tak je to také rozdíl. Už tím, že změnili cestu, změnili částečně i konec, přinejmenším vyznění konce, PŘINEJMENŠÍM. Stannis není mrtvý, Stephen Dillane nic stále nepotvrdil ani nevyvrátil, nemá naplánované jiné projekty a dokud on neřekne, že Stannis není mrtvý, tak tomu ani neuvěřím POZOR SPOILER Na natáčení spatřili Ohaře, takže Stannisův návrat je možný http://www.independent.co.uk/…0468864.html

http://www.independent.ie/…1473861.html

http://www.melty.it/…a170182.html

http://metro.co.uk/…ast-5357761/ Že by se vrátil po dvou sériích, aby natáčel scénu se svou mrtvolou, to se mi moc věřit nechce? Ostatně krásně si to můžeme vyzkoušet na Stannisově příkladu. Stannis je v knize uvězněný ve vánici před hradbami Zimohradu. Obléhá Zimohrad. Shireen, Melisandra a Selyse zůstali na Zdi. Já se ptám, jak může Stannis upálit Shireen, která je na Zdi, když umře v bitvě o Zimohrad, těžko se může vrátit skrz tu vánic, navíc v knize řekl, že buď zvítězí nebo zemře. A pokud upálí Shireen někdo jiný, tak to bude SAKRA rozdíl. Zhruba srovnatelný s tím, kdyby Joffrey nenechal popravit Neda Starka. Jasně, stejně bychom si mysleli, že to je grázl, ale mínění by se přece jen trochu změnilo.

#11 Azog2182: Je hezké, že si v tom výčtu úmyslně vynechal Arianne, která může těžko skončit stejně v seriálu, když v seriálu žádná Arianne neexistuje :-D. Prostě tohle už není adaptace, ale fanfikce, přiznejte si to.

A George mne zklamal, jestli jim vyslepičil konec, ale fandům, kteří čtou jeho knihy 20 let odmíta sdělit datum vydání, tak se z něj na stará kolena stala pěkně prodejná děvka. Že to nedokončí před koncem seriálu, s tím jsem se smířil, že to vzdá nikoliv.

#17 petrr92 #18 MB133 #24 Azog2182 #26 Spoorty #36 Throner
26.8.2015 | 20:41:16
petrr92

#16 Sova noci: Naprosto s tebou souhlasím. Dokonce se mu dva díly podařilo mít necelé dva roky od sebe a pak 4 a 5 díl se mu to nehorázně táhne a furt jezdí po všelijakých comech atd. At píše povídky a příběhy z toho světa, ale nejdřív kruci dodělá tu ságu povídka ledová drak supr rytíř sedmi království taky ok i princezna a královna, ale už ty vichry at vydá nebo fakt nevím. Stejně mne štve rutfus s kronikou královraha, kdy tvrdí, že ten 3 díl má napsaný a nechce ho vydat a čekám na to marně už nějakou dobu

#18 MB133
26.8.2015 | 21:38:19
MB133

#16 Sova noci:
#17 petrr92: Taky s váma naprosto souhlasím :-)

26.8.2015 | 22:12:47
Markoman96

A že mu to došlo brzy. GRRM je velmi svérázný, beru ho tak, ale někdy mám fakt jeho výroků po krk.

26.8.2015 | 22:20:01
Stardos

A nebo to má Kirkman už dopsané a schválně provokuje :D

#21 Stardos
26.8.2015 | 22:52:18
Stardos

#20 Stardos: Chci říct Martin , jsem si ho tak trochu spletl , no tak když vraždí oba postavy :D

26.8.2015 | 22:53:10
Johniho

Dle mého názoru je 6. kniha už (téměř) dokončená. Mám vážné podezření, že GRRM uzavřel jakýsi „pakt“ s tvůrci a společně čekají na nejlepší marketingový tah, což bude samozřejmě těsně před začátkem 6. série. Jestli kniha vyjde na začátku příštího roku, každý fanoušek si řekne, že potřebuje přečíst knihu než začne seriál. Takhle dosáhnou podstatně větších tržeb za knihy a seriál bude mít zároveň nehoráznou reklamu. Už vidím tu mediální masírku. Takhle bych to aspoň udělal já :D :D

#23 luciusvorenus
26.8.2015 | 23:01:16
luciusvorenus

#22 Johniho: tak jako to mi na něj moc nesedí ,,jako nevím jaká je jeho finanční situace , ale určo tak 10 milionu liber má ne ? tak to už by mohlo stačit do konce život aniž by mumel takhle šašit ..:D ale jako je klidně možné ,že to celé psal jen kvůli prachům a ted když je má a je slavnej tak na to dlabe už a nikam se nežene ..:D

26.8.2015 | 23:20:44
Azog2182

#16 Sova noci: Nenasel bys naky povzbuzujici informace o tom ze herec Stannise je v Belfastu ? :D

#25 petrr92
27.8.2015 | 0:16:17
petrr92

#24 Azog2182: Nic není jisté neb, když zavraždili tywina, tak v další serii byl taky spatřen a jeho role bylo ležet na márách v baelorově septu, takže klidně to může být kvůli pohřební obřadu či dalšímu hraní nebo ho mohou oživit i to se tady děje

27.8.2015 | 10:48:31
Spoorty

#16 Sova noci: Souhlas. GRRM je prostě svuj a celkem ho chápu když mu dělaj serál před nosem. Ale občas dokáže pít krev:-D

27.8.2015 | 14:33:49
Erzebeth

Nebýt seriálu který miluju nikdy bych GRR nedala koupí jeho knih ani korunu. Jako člověk a persóna mě rozčiluje a vadí mi. Knížky čtu a kupuju jen protože jsem zvědavá na rozdíly a případný konec dřív než v seriálu ale toho se stejně asi nedočkám

27.8.2015 | 15:03:18
JerryKo

No, já si myslím, že to má GRRM už dávno všechno napsané a teď si prostě užívá na sluníčku. A Vichry vyjdou na podzim (v originále). Na obojí bych si vsadil:-)

#30 petrr92
27.8.2015 | 15:19:50
Locker

Ty kecy o 1500ti stránkách si mohl odpustit…Stevan Erikson napsal 10 dílů své Malazské knihy padlých během 12ti let + spoustu povídek a příběhů ke svému světu…když se chce, tak to jde…

27.8.2015 | 15:59:43
petrr92

#28 JerryKo: Kéž by, ale poslední dobou mi fakt příjde, že na to dost kácí a leze mi s tím na ervy přitom první 3 knihy napsal relativně rychle po sobě

27.8.2015 | 18:01:43
Locker

Já bych mu nedal ani korunu dokud by to vše nedopsal…je vidět, že se na něm prachy hodně podepsaly…

27.8.2015 | 23:48:42
Azog2182

Chytraci si myslite ze jeto lehky dokoncovat takhle slozity a propletly pribehy :)

#33 Ann Taylor #35 Locker
28.8.2015 | 1:56:01
Ann Taylor

#32 Azog2182: To je možná právě ono. Je to až moc propletlý. Někdy se mi zdá, že si tam nasekal strašně zápletek, místo aby je řešil furt přidává další, a že už se z toho i sám těžko hrabe, proto mu to tolik trvá.

redaktor
28.8.2015 | 8:01:43
AviaRa

To je taky pravda… Přeci jen když se zamyslíte nad vším tím co se tam děje, tak to není tak lehké jako udělat šestou sérii seriálu… Ale protahuje si to neustálýma cestama na všemožné srazy, psaním jiných povídek které mohli přijít po sáze..

28.8.2015 | 8:10:02
Locker

#32 Azog2182: Malazská kniha padlých je mnohem spletitější a je tam Xkrát více postav…my zkrátka víme, že Martin umí…tudíž důvod jeho otálení musí být někde jinde…

28.8.2015 | 10:40:37
Throner

#16 Sova noci: Lidi já myslim, že vůbec netušíte o čem sakra mluvíte. Uvědomujete si vůbec, co je to 1500 stránek… které musí ještě alespoň trochu navazovat na 7500 stránek minulých? Zkuste si sakra napsat sami alespoň jednu stránku a pak kritizujte… Psát román o 10 tisíci stránkách neni jako psát výkřiky do svého oblíbeného internetového fóra a ani to neni jako natáčení seriálu s mnohamilionovým rozpočtem… Mějte k sakru trochu soudnosti…

#37 Locker #40 petrr92
28.8.2015 | 11:11:08
Locker

#36 Throner: A uvědomuješ si vůbec jaká doba je 5 let?

#38 MB133
28.8.2015 | 12:05:58
MB133

#37 Locker: 60 měsíců :-) :-) :-)

#39 Locker
28.8.2015 | 12:53:35
Locker

#38 MB133: Kupodivu správně.

28.8.2015 | 14:33:48
petrr92

#36 Throner: Za tu dobu napsal několik povídek z toho světa a jezdil po různých akcích atd. Chápu, že není lehké to napsat, ale tady už to vypadá jako kdyby to dělal schválně nic proti němu. Jsou díla i složitější s větším množství zápletek co jsou napsaná daleko rychleji. Navíc první 3 knihy kupodivu psal docela rychle po sobě. Pak až se to stalo hitem se jeho psaní začalo táhnout a natahovat

29.8.2015 | 13:26:26
Athaeneus

Sám amatérsky píšu a vím, že i jediný problém (něco, co nedává smysl a chcete to vyřešit chytře) vám může přivodit dost velký mindráky, že kvůli tomu i skončíte se psaním celého příběhu. Možná má Martin něco podobného…

1.9.2015 | 10:21:40
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama