Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Herečka Emilia Clarke odhalila, jaká byla její reakce na finále seriálu Game of Thrones

Herečka Emilia Clarke odhalila, jaká byla její reakce na finále seriálu Game of Thrones

Finále seriálu Game of Thrones je za námi, a proto se mu v několika následujících článcích budeme věnovat. Nejdříve se podíváme na to, co na finále říká představitelka Daenerys Targaryen.

40 2
21.5.2019

Poslední epizoda seriálu Game of Thrones je za námi. Názory fanoušků se různí, nicméně nejčastěji diskutovanou událostí se stala smrt královny Daenerys. Tu totiž po získání železného trůnu zabil Jon Sníh, který si uvědomil, čeho všeho je tato žena skutečně schopna. Zároveň tak ochránil svou rodinu, protože moc dobře věděl, že Sansa by před ní nikdy nepoklekla.

Herečka Emilia Clarke se vyjádřila k této události a přiznala, že ji to maximálně šokovalo: „Říkala jsem pořád: ‚Co? Co? Co?!‘ Přišlo to prostě zničehonic. Naprosto mě to šokovalo. Toto bych opravdu nikdy nečekala.“ Scénu, ve které Daenerys zemře, si údajně přečetla až sedmkrát, aby si ověřila, zda čte správně.

O osudu své postavy se dozvěděla už v říjnu roku 2017, kdy se vracela do Londýna z natáčení filmu Solo: Star Wars Story a krátké dovolené. Jakmile jí přišel scénář, obdržela ho už na letišti, tak řekla, že musí ihned domů, aby si ho mohla přečíst.

(Daenerys se nakonec nedožila konce seriálu. Foto: HBO)

Jakmile se herečka ocitla doma, tak se pochopitelně ihned připravila na čtení. „Udělala jsem si čaj a vše si připravila, abych se mohla pustit do čtení. Pak jsem brečela. Šla jsem se projít. Odešla jsem z domu, vzala jsem si jen klíče a mobil a přišla jsem zpátky s puchýři. Vrátila jsem se tak za pět hodin. Pořád jsem si říkala, jak to jako zahraju,“ řekla herečka na to, jak zpracovávala Danyinu smrt.

O dva dny později letěla do Belfastu, kam se sjížděli všichni herci na čtení scénáře. Shodou okolností herečka letěla do Belfastu s Kitem Haringtonem, který si scénář k poslednímu dílu ještě nepřečetl. Emilia Clarke chtěla vidět jeho reakci na tuto událost, a proto si u skupinového čtení sedla naproti němu. „Rozbrečel se,“ řekla herečka k tomu, jak Harington zpracovával to, co Jon udělal Daenerys.

Co říkáte vy na konec Daenerys Targaryen? Jste rádi, že Daenerys umřela, nebo vás naopak mrzí její osud?

Zdroj článku: EW

Diskuze /154

Xegiie

po posledních událostech to bylo téměř nevyhnutelné, a bylo to velmi předvídatelné, v práci jsme jen tipovali jestli ji zabije Jon, nebo Aria .. tipl jsem to dobře, mimochodem tento scénář jsem už vytušil po prvních 2 dílech poslední řady, začali Dany takto vyobrazovat, takže za mě spíš zklamání, že to žádné překvapení nebylo a tato asi hlavní událost byla už předvídatelná .. jak dopadl Jon je ještě větší zklamání, nesnásím Sansu, ještě že už na ni nemusím koukat… chtěl jsem si seriál následně zkouknout celý, ale upouštím od toho

#92 Kanour21
21.5.2019 | 17:06:44
jollyboy

Na seriálu jsem měl rád, že přestože oplýval fantasy prvky, byl jeho vývoj realistický. I přes odklon od knižní předlohy (dokud byla) jsem byl v podstatě spokojený. Bohužel finální série vše tak pracně budované shodila na úroveň nelogické kraviny. Např. Jon Sníh nemohl být přece nikdy souzeným vrahem královny, sám byl právoplatným králem a měl tak právo zabít kohokoliv včetně své tety uzurpátorky trůnu. A to nebylo tajemství, jak už dříve řekl lord Varys, ale informace, kterou by zatímco byl ve vězení věděli už všichni. A asi tam byl dlouho, než docestoval Bran na kriplkáře ze Severu. Jsem znechucen, do úplné hovadiny tomu už jen chybělo salutování zástavě se zlovlkem po bitvě na Zimohradu.

#35 rhobos #52 mike2 #81 nikonka.3 #153 Bohusz
21.5.2019 | 17:13:03
garvon

Co na to rikam? Ten serial me tak zklamal, ze uz je mi to uplne jedno.

21.5.2019 | 17:17:13
Cristie

Fandila jsem Dany, ale po předposledním dílu mi bylo jasné, že to pro ni skončí špatně. Nicméně její smrt byla zpracována velmi dobře. Sansu jsem nesnášela. Konec dílu poněkud trapný.

21.5.2019 | 17:18:35
widy.33

mrzí ma, že neumrela skôr 8×3 tam malo byť po nej

widy.33
21.5.2019 | 17:20:09
Serialista

Měl Jona drak taky spálit takovou smrt si Daenerys nazasloužila a ještě od něho.Doufám že když drak s ní odletěl tak jí třeba někde oživí moc bych jí to přál.

#8 FValek #10 Argenium
21.5.2019 | 17:21:40
Svjatogor

Pevně doufám, že nečteme reklamní kecy. Nejvíc by mrzelo zjištění, že někdo se mnou hraje hru na city. :-)

21.5.2019 | 17:30:10
FValek

#6 Serialista: Jo, my jsme si to taky říkali, že by jí mohl vzít někam, kde ji oživí, nebo nějak on, draci jsou přeci jen kouzelní, ale bohužel nebude žádné pokračování, abychom to zjistili :/

#45 Jiri96
21.5.2019 | 17:31:46
Violet

Mě se nelíbilo, že z ní udělali totálního magora. Jakmile spálila město, bylo jasný, že jí Jon zabije. Dobře udělal. Tam už jiná možnost nebyla, když z ní udělají tohle.

Stejně si jí Drogon odnesl domů a tam jako Fénix povstane :D

21.5.2019 | 17:32:19
Argenium

#6 Serialista: nezasloužila? za upálení tisíců nevinných lidí si nezasloužili smrt? ale no tak

21.5.2019 | 17:32:35
Katkakatka

Mrzi mě ze ji zabil Jon. Strašně mě sere jak to ukončili… když už tak na trůn měl sednout proste Jon, celá serie hlavně o tom jak je on právoplatný dědic trůnu a nakonec je vyhnanej jak pes… blbej konec fakt mě to zklamalo. A to jsem si těch předchozích pět dílu jakž takz hájila u přes ty hejty ale posledním dílem to zabili…

#118 igwar
21.5.2019 | 17:35:56
Rafycz

Co sem tak slyšel, konec v knížkách by měl být jiný než v seriálu. Takže pokud chcete pravý konec, a jak to mělo dopadnout podle autora G.R.R.Martina který tohle všechno vymyslel tak budete muset počkat pár let než vydá poslední dvě knížky 7, 8 díl a ten si přečíst. Pokud mezitím neumře.

#25 Nikolperse #119 igwar #144 vitas011
21.5.2019 | 17:36:46
Slezan

Nechtěl jsem aby mi Denča umřela, chtěl jsem at jsou s Jonem do konce stastní až na věky, ale bohužel Hra o truny moc happyendy nenosí no.

21.5.2019 | 17:38:37
Rafycz

#Katkakatka a co si sakra čekala? Happy end jak v pohádkách? Tohle není pohádka pro děti a pochop že se snaží znázornit realitu. Tohle je Game of Thrones to nikdy neměl být příběh štěstí. Pokud se ti nelíbí konec, kup si knížku až za pár let vyjde. Kup si poslední díl a tam by měli být ty osudy postav trošku jiné.

#51 Dom0102
21.5.2019 | 17:43:41
Nemesid

Jedna z mála povedených scén a co pak uděla Drogon bylo naprosto fenomenálně symbolické. Jak bohužel vypadal zbytek víme, snad jen G.R.R.Martin se musí tetelit blahem, protože lepší reklamu na knížky mu udělat nemohli. Teď si je přečte mnohem víc lidí, aby dostali pořádnou osmou serii.

21.5.2019 | 17:44:53
Locker.

Také bych se rozbrečel nad tím, co mi to za ptákovinu Dumb and Dumber poslali…

21.5.2019 | 17:47:19
shootx

Divim se ze jeji reakce nebyla smich…

21.5.2019 | 17:50:51
Luksathor

Ach ty iluze o tom, že drak někde Dany beztak oživí :D :D Spíš její tělo svrhl do moře. Nwm no.. Já doufal že to Jon udělá, takže mě to spíš potěšilo.. I když mi bylo líto za starou Dany.. Brečel sem ale u iných scén, u téhle to nešlo :D

21.5.2019 | 17:57:13
adal

Hlavně nechápu, jak mohli zvolit Brana králem, když ani nebyl z jejich království, sever se odtrhl.Jinak taky zklamání, vypadalo to jako by jim došli peníze a potřebovali to rychle ukončit.

21.5.2019 | 17:58:37
Ben111

Po jejím vývoji v celém seriálu se nedivím, že to nemohla rozdýchat jak to s ní dopadlo.

21.5.2019 | 17:59:03
Locker.

Už vidím, jak nechá Šedý červ Jona zatknout a bude doufat, že si v řádu měsíců pár šašků zvolí nového krále a ten mu potvrdí, že ho může za vraždu své královny zabít…bože ti Déčka jsou tak tupí…

#22 Ben111
21.5.2019 | 18:00:43
Ben111

#21 Locker.: Tohle bylo hodně úsměvné, už jsem si říkal, že hmm tohle by nakonec mohlo být zajímavé jak z toho Jon vybruslí a oni to radši úplně střihli a nedává to vůbec smysl. :D

21.5.2019 | 18:02:27
Tajplt

Já čekal že se ji pokusí zabít Tyrion.

21.5.2019 | 18:03:55
Locker.

Mimochodem je vidět, že Dumb and Dumber převzali tu teorii R+L=J (původ Jona) od fanoušků, kteří si ji takřka vymodlili…oni by na to nikdy nepřišli, ale museli to vytasit, aby se zavděčili konzumní mase…a zřejmé je to především z toho důvodu, že Jonův původ nakonec nesehrál absolutně žádnou roli v příběhu a neměl jakýkoliv efekt pro jeho vývoj…(to, co udělala Daenerys, by provedla nehledě na Jonovo právo na trůn…a naopak se k němu ke konci ještě lísala…) … podobné je to s Branem a jeho schopnostmi, které postrádaly jakoukoliv pointu…

#29 widy.33 #33 Monoceros
21.5.2019 | 18:05:47
Nikolperse

#12 Rafycz: Koniec by mal byť ten istí. Cesta k nemu by mala byť iná.

21.5.2019 | 18:05:56
redhrad

Nechám to půl roku uležet, až odejde zklamaní že příběh kterým jsem svým způsobem žil deset let je pryč a pak to zkouknu od začátku znova. Myslím že nemohlo být ukončení, které by nebylo tragické a nenaštvalo to diváckou obec. Je to GoT a ten šokoval a naštval už na začátku když byl popraven Ned Stark. Škoda že tvůrci poslední sérii tak uspěchali a nedali čas a možnost postavám dospět k těm koncům s větší možností ukázaní co je vedlo k přerodu charakterů. Ale jiní řeknou. než se v tom dál patlat, tak raději rychlý konec. Doufám že to Martin dopíše a budeme porovnávat a třeba po dočtení už se nám nebude zdát to HBO ukončení tak špatné. Taky jsem si přál aby s toho Dany vyšla se zdravou kůží a odešla panovat za Úzkého moře. A co já vím , nejsem tři-oká vrána. Když mohl z mrtvých povstat Jon, tak třeba i Dany tam někde znovu ožila pomocí rudých kněží kam ji zanesl její drak.

21.5.2019 | 18:15:15
JK

Co ta Citatedala NK nevím v jaký sérce byla vidět ? tak to bylo co ?? taky nic vysvětlenýho prostě 8 série tak urychlená že zabila těch 7 před ní !! já byl velice zklamanej fakt na shit toto :D :D

21.5.2019 | 18:21:47
Vysmek.cz

Měli radši zabít toho skřeta

21.5.2019 | 18:22:57
widy.33

#24 Locker.: S týmto komentárom s tebov súhlasím hlavne ten Jonov pôvod

widy.33
21.5.2019 | 18:30:02
Misso

Podla mna mohli spraviť kludne 12 dielov stým že prvý dieľ, bitka o zimohrad bitka o královo prístacište a posledný dieľ by boli dlhé povedzme tú hodinu 20 a dielym edzi tým ktoré by trošku dotvárali dej by mohli byť kratšie. Možn by to dávalo všetko večší zmysel. Mám pocit ako keby sa už chceli pustiť na niečo iné a toto už len tak doklepali. Ja rozumiem že tu už nebol priestor na zvraty ako ta krvavá svadba ale veľa veci nasilu uzavreli. Od prvého dielu budovali tajomný príbeh o nemrtvych. Pocit z toho bol taký že boj o trón sa vlastne stane bezvýznamný a bude to boj o život. Vývoj Deanerys bol asi jediný vpohode tak isto Bran od začiatku sa pomalým tempom vyvíjal aby sme ho videli v tranze ako si poletuje z vranami okolo Zimohradu. A čo snimi chcel ? Som čakal nejaký súboj naprik čas v mysli z nočným králom. Bran nevyužitý. A Jon akoze informácia ze je Targerián bola ako čerešnička a kazdému to bolo uplne u prde.. . V tej rade okrem nepoškvrnených vedeli všetci že Jon is trón zaslúžil a prinajmenšom tam mal byť spomenutý. Co by pasovalo mne na konci by bol Jon ako „prezident“ proste král s viac menej reprezentačnou funkciou rada ktoré by vládla a Bran v zarastenej chatrči v nejakom sveom háji a chodili by si ku nemu pre rady.

21.5.2019 | 18:47:04
TerezaJ

Daenerys se dopustila na Zimohradu několika fatálních chyb. Nerozumněla Seveřanům, nezapadla, i Davos po příjezdu do Zimohradu poznamenal, jak jsou Seveřané sveřepí. Sever jí byl vděčný, ale přirozenou autoritu si člověk buduje mnohem déle – Jon byl toho důkazem. Sanse nedala jedinou naději na myšlenku, že by Sever mohl být po tolika letech strádání svobodný. Odmítla vzít v úvahu argumenty Sansy a Jona, aby do KL nespěchala a aby místo rychlého vpádu na KL zvolila např. obléhání. Tlačila na Jona, aby zapřel své jméno. Jakéhokoliv ústupku či vstřícnosti se během své cesty k trůnu dopustila ne z vlastní vůle, ale jen proto, že jí to někdo poradil – Daario, Jorah, Tyrion a další. Bez nich by šla po hlavě a přes mrtvoly za svým snem mnohem dřív. Klamala tělem, krásnou tváří a zejména, zejména svými vznešenými, nabubřelými slovy. Osvobodila otroky – jak nádherné gesto. Ale co s nimi? Vzpomněla jsem si na americké dějiny – zrušení otroctví znamenalo ve velkém také levnou pracovní sílu pro průmyslový sever, nové formy vykořisťování a podřadné postavení " bývalých" otroků, které trvalo dalších 100 let.

Měla jsem Daenerys velmi, velmi ráda. Z vyplašené dívky dojít až na samý vrchol, to byl úctyhodný výkon. Její ztráty v Západozemí ale byly fatální – draci, část vojska, zjištění, že není jedinou právoplatnou dědičkou trůnu. Korunu všemu myslím nasadila Cersei, která ji před celým městem popravou přítelkyně ponížila. Missandeino „Dracarys“ bylo možná tím posledním jazýčkem na misce vah.

#32 Misso
21.5.2019 | 18:58:39
Misso

#31 TerezaJ: GoT neni o štastných koncoch ale keby chceli štastný koniec tak najlepšie rozprávkové ukončenie by bolo priznať právo Jonovy a Daenerys by si uvedomila ze skutočnou kralovnou je za morom a vrátila by sa vládnuť tam kde ju skutočne milujú a chcejú.

21.5.2019 | 19:01:24
Monoceros

#24 Locker.: Tak tímto jsi se opravdu vyznamenal a já myslel že už nedokážeš klesnout níže. Říct to že pravý Jonův původ si vymysleli autoři seriálu kvůli fanouškům je největší kravina co jsi tu kdy napsal. Dokonce větší než tvoje „hodně divná“ posedlost Malíčkem.

#34 widy.33
21.5.2019 | 19:06:48
widy.33

#33 Monoceros: ale musíš uznať, že v tom že Jonov pôvod v podstate žiadnu rolu nezohral apoň nie takú akú by človek čakal ja osobne som si nikdy nemyslela, že bude z neho král ale toto ozaj úplne dali bokom

#37 Monoceros #38 TerezaJ #52 mike2
widy.33
21.5.2019 | 19:10:45
rhobos

#2 jollyboy: Ano, pokud by Jon nepoklekl před ní, a neprohlašoval by pořád jak je jeho královna, vznesl by nárok na trůn – ten by byl uznán a pak by ji zabil s tím, že její vojáci jsou „vojáci koruny“ nebo rodu… ano. Ne, pokud byl její „poddaný“ jakkoli měl nárok na trůn – a její vojáci byli dobrovolníci :D Kteří by za ní položili život + drželi nejhlavnější město v západozemí + drželi Jona – ke kterému neměli Neposkvrnění ani Dothrakové ŽÁDNOU POVINNOST nebo spojitost – v zajetí. Pro ně není nikdo. Nárok? Na co? Jejich královna je osvobodila/vládla jim, dobrovolně ji následovali, dobyli hlavní město a chtěli jí sloužit a dobývat dál, zabil ji někdo kdo měl údajně nárok na trůn který neexistuje.. ehm.. ? Mám pokračovat? nebo vám došlo jakou blbost jste tu napsal? :) Jak říkám.. považoval bych za největší chybu v seriálu pokud by neposkvrnění před ním poklekli a – queen is dead, long live the king :D. PROČ BY TO PROBOHA dělali? :) viz. výše. Jediná možnost by byla, že by Jon neoplakával Daenerys.. měl by připravený plán úniku a utekl by z města, nebyl by chycen.. pak by město znovu „dobyl“ a vládnul.

#36 Misso
21.5.2019 | 19:15:32
Misso

#35 rhobos: To zrovna logiku dávalo to s nepoškvrnenými ale problém je v tom žena to ako zlozito sa všetko vyvijalo ake otasky to otváralo a čakali sme kam to povedie tak to všetko skrčili hodili do záchodu a ukončili to tak narýchlo a priamočiaro že to vôbec nebolo hodné hodnote ktorú si tento serial tvoril prvých 6 derií

21.5.2019 | 19:21:59
Monoceros

#34 widy.33: Nikdy o trůn nestál, dokonce se mu žilo mnohem lépe když byl bastard Eddarda. Zjištění jeho pravého původu mu vzalo všechno co miloval. Tohle mi jako nelogický nepřijde. Poslední co řekl Dany bylo „Jsi má královna, nyní a navždy“ tudíž prostě nechal svět v iluzi že Daenerys byla jedinou právoplatnou dědičkou. Což přesně vystihlo jeho charakter jako postavy …rozhodně mnohem lepší než kdyby začal vládnout. Tím že Jon neskončil na ktrůnu jsem spokojený … s tím kdo na trůnu skončil už o hodně méně.

#49 Rafan #54 widy.33
21.5.2019 | 19:28:42
TerezaJ

#34 widy.33: Myslím, že obětovat Jona byla jediná šance, jak zabránit dalšímu krveprolití seveřanů a armády Ědého červa a nové válce Severu x Dorne a Železné ostrovy. Dohoda o tom, že jakákoliv další volba krále bude jen tímto zůsobem – volbou lordů – byla pojistkou, aby se k trůnu nedostali tací, jako byl Joffrey, Šílený král a jim podobní.

Myslím, že Jon cítí obrovskou vinu a opravdu si není jistý, jestli je jeho zločin ospravedlnitelný. Teď mu přeju klid. Ale odmítám se ho vzdát a doufám, že se ho nevzdají ani na HBO. Ve své fantazii vidím Jona za deset a okolo něho se motá nějaká krásně divoká Divoká. Vidím Jonovo tradiční váhání – přísahal přece, že : „Nikdy......“ a Tormunda jak mu říká „Ser na ně, na ty sráče za Zdí.“ V Králově přístavišti jsou staré sliby všem stejně už dávno ukradené,bují tam korupce a bordely, Bran nestíhá, něco nového se na lidi řítí odněkud ze Západu a kdo je jediný, koho poslechne jediná možná protizbraň, tedy drak?

P.S. Běž si Jone zhojit všechny rány osudu za Zeď a pak jim to všem znovu nandej. Věřím Ti.

#41 widy.33 #46 Dorea
21.5.2019 | 19:33:45
MalaVila

Všechny komentáře jsem nečetla, ale musím říct, že jsem taky zklamaná. Z celého pro mě fakt dobrého seriálu, vznikla nakonec taková fraška… Spousta věcí nedořešených, nevysvětlených… Z Jona udělali negramota, který celou sérii prakticky opakoval jen you are my quuen a she is my queen… Nakonec ho jako jediného právoplatného krále vyženou zpátky na zeď, kde skončil i předtím… Asi chtěli šokovat za každou cenu, nebo nevím. Ve finále to stejně každý čekal, že Dany zabije.. A Bran králem, to snad ani nemá cenu komentovat.

21.5.2019 | 19:36:56
Whitewolf114

Moje první reakce byla No ty vole, Daenerys Targaryen je mrtvá? Když jsem to viděla po druhý tak jsem se nad tím zamyslela … Bylo mi ji líto, dokonce jsem na po druhý už brečela. Jon ji musel zabít, ona to měla po tátovi a prostě jakmile ji to přestalo vycházet, zbláznila se… Neobhajuju to, co udělala těm lidem v přístavišti a musela zemřít, však líto mi ji bylo. Měla jsem moc ráda a pak tohle. Drogon to Jonovi nevyčítal, on věděl že hlavní příčina smrti jeho matky je ten debilní trůn. Měla zůstat ve Východozemí, tam by se v životě nezbláznila, nepřišla by o tolik lidí a nezemřela by sama. Nebo měli s Jonem odletět. Tak jako tak, může za to ten trůn. Scéna to byla velmi dojemná a to kvůli Jonovi a kvůli té bezmoci Daenerys … Proto moje druhá reakce byla „Ach jo Dany, proč? Je mi to líto, ale jinak to nejde :(

21.5.2019 | 19:47:40
widy.33

#38 TerezaJ: Mne to ako obeť neprišla mne skrátka vadí, že Jon o hlavu neprišiel viem že šedý žížalák nie je blbec ale nebol ani na toľko múdry aby v tom aký hnev ho poháňal pri vraždení zajatcov hlavne z dôvodu frustrácie zo smrti Missandei nebol totálne vytočený a v afekte keď zistil čo Jon spravil žižalák nemal už čo stratiť takže jemu mohlo byť úplne jedno čo bude ďalej nasledovať napriek tomu Jona nezabil :/ ale bohužial keď sa tvorcovia vydali cestou skrátenia príbehu a ponechania vývajania sa scénára na fantázií fanušika …rešpektujem tvoj názor aj lásku k Jonovi :D ale v poslednej sérií z neho urobili hlavne idiota

widy.33
21.5.2019 | 19:49:18
Niki Dorňáková

Bohužel po předposledním díle mi bylo jasné, že Daenerys umře..otázka byla čí rukou …Jon byl pro mě překvapení nicméně dalo se to předpokládat. I když jsem tipovala spíš Aryu (ldyž jako nějaký asassin zabila NK) tak proč by se nějakým způsobem nedostala k Daenerys. Hodně jsem její smrt obrečela a v koutku duše jsem Jona nenáviděla za to co udělal. Scéna s Drogonem byla velmi dojemná. Tak moc jsem jí fandila, od samotného začátku až do jejího smutného konce. Bude trvat delší dobu než to vůbec celé zpracuji. Celkově hodnotím vývoj 8 série jako spíš úpadek. Vše bylo zrychlené na úkor 6 dílů. A to zcela zbytečně. Ikdyž Daenerys nebyla žádné neviňátko, přeci jen bojovala za práva slabších a chudých a proto jsem ji podporovala. Bohužel v 8 sérii z ní udělali labilní postavu zmítanou nenávistí a vztekem. Někde jsem četla, že se projevili její Targaryenské geny. Ať už je to jak chce u GoT jsme nemohli čekat happy end. Pro mě to byl výborný seriál, který jsem s nadšením sledovala a budu na něj ráda vzpomínat.

21.5.2019 | 19:57:25
FrankDux

7 serii se resi mrcha Carsei a staci jeden dil a vse zapomenuto… vsimate si? :)

21.5.2019 | 19:57:56
TerezaJ

Šedý červ jako velitel vždy plnil rozkazy, a teď nybyl nikdo, kdo by je dával. I jeho postava měla vývoj. Z obyčejného stroje na zabíjení se stala díky Missandei lidská bytost. Mstil se za její smrt, ale stejně jsem pak měla pocit, že mu to další podřezávání krků, které pak dostal rozkazem, už tak moc po chuti nebylo.

#52 mike2
21.5.2019 | 20:00:43
Jiri96

#8 FValek: ale může být, vemte si pero nebo PC a napište ho. Váš příběh.

21.5.2019 | 20:06:51
Dorea

#38 TerezaJ: Tak nějakou takovou fanfikci bych si klidně přečetla. Protože přesně tak bych si Jonův život za zdí představovala taky :)

21.5.2019 | 20:10:07
FrankDux

Scenaristi zcela popreli ze diky Dany a jejim vojakum lidstvo vubec prezilo. Samotny Sever byl zdecimovany bitvou bastardu a Carsei i pres sve slovo neposlala nikoho. Jen cekala jak to dopadne. Aby NAHODOU nebyl scenar predvidatelny a nedoslo k necemu hezkemu nechaji Dany zesilet a zbytek vyvoje je vysmech. Kolik deti a nevinnych by zemrelo kdyby Aria nesejmula NK. A Carsei by nasavala v rude baste vino. Me ten vztek na to prohnile mesto co sejmulo Neda Starka neprijde tak mimo misu.

#53 katrin27
21.5.2019 | 20:17:21
katrin27

Mě to rozhodně mrzelo, tedy spíše proto, jak postavu Daenerys tvůrci od 1.série zpracovávali a pak ukvapeně strhli scénář směrem k jejímu odstranění, aby si ten počin mohli ospravedlnit, byl to rychlý sled událostí, tedy spíš události, kterou i logicky zdůvodnila, možná, že kdyby seriál měl původně zamýšlenou délku, byl by čas zapracovat na charakteristice postav i logice událostí, tak jak jsme byli zvyklí v předchozích sérií, lépe by se to na konci skousávalo. Doplatila na vše a na každého, nejbližší přátelé byli zabiti a ostatní se s ní snažili manipulovat jen ve svůj prospěch, a to i včetně Tyriona, no, kdo by si to kdokoliv ze známých postav nechal proboha líbit :) Jon se stal už jen obětí scénáře, který byl uspěchaný a vedl jen k jedinému včetně jeho žalostného konce. Největší pecka byl Brandon, který vše věděl. Konečný dojem mám jen k čemu byly všechny ty série, kde se ještě snažili postavy a charakteristiky vykreslovat v průběhu sledu událostí a skvěle vystavěného děje. Jak to dopadlo už není důležité. Doutnající trosky s ohořelými těly, významné pohledy, velikášské projevy, některé naprosto mimo mísu – Davos nabízí Šedému červovi ať založí rod…rozjímání o syndromu spasitelství, oprávněnosti vraždy na tyranovi, volebním právu…a na konci rada řeší bordely :) Klidně mohli vyhlásit republiku s budovatelským plánem obnovy a vůbec bych se nedivila :)

21.5.2019 | 20:17:30
Rafan

#37 Monoceros: Tady musím oponovat, Bastardem být rozhodně nechtěl, Byl tím naopak frustrován. Kde kdo mu to předhazoval a to dokonce i v Noční hlídce, Kam chtěl, protože mu bylo řečeno, že tam mu to nikdo předhazovat nebude. Ono to ani dost dobře ani nejde když jeho jméno bylo Jon Sníh. Tak že když mu někdo řekl Sněhu, jako by mu řekl bastarde.

#55 mike2
21.5.2019 | 20:18:45
Hofice

U minuleho dilu jsem v komentarich psala, ze si myslim, ze ji zabije Jon. No a mela jsem pravdu. Posledni rada me nebavila. Moc uspechana, nepromyslena a od armady s NK predvidatelna…

21.5.2019 | 20:19:59
Dom0102

#14 Rafycz: úplně souhlasím…sice bych si taky přála jiný konec, ale ono se od začátku říkalo, že to neskončí happyendem a navíc o osudech hlavních postav rozhodl sám Martin, takže to co lidi nejvíc štve, kdo usedl na trůn a tak bude stejné i v knihách :D pokud to teda ještě nepřepíše když vidí jaký to má teď ohlas… říkal, že se seriál bude lišit v koncích vedlejších postav, ale hlavní linie budou stejné s knihou. Mě se seriál líbil a i když byla poslední série slabší, rozhodně ho jako odpad nehodnotím natož abych si znechutila celý seriál. Jasně, zůstávají nejasnosti a já doufám že se někdy v knihách dočtu více detailů co k těmto závěrům vedlo.

21.5.2019 | 20:24:50
mike2

#2 jollyboy: Tohle nebyl seriál o spravedlnosti a jeho děj se od začátku neřídil tím, co si kdo zasloužil. Celou dobu to bylo o tom, jak kdo dokáže využít situace a dočasných spojenectví pro své cíle. I tohle rozhodnutí byl čirý pragmatismus, nic jiného. Tyrion to vysvětlil naprosto jasně: kdyby Jona propustili bez trestu, nepřekousl by to Grey Worm a skončilo by to válkou, kdyby ho popravili, nepřekousla by to Sansy a Arya a skončilo by to válkou. A o další válku už nikdo nestál, nakonec už ani Grey Worm ne. Tak prostě potřebovali najít kompromis, se kterým se dokážou všichni smířit (rozuměj všichni, kdo mají dostatek moci a vlivu). „No one is very happy. Which means it's a good compromise, I suppose.“

#34 widy.33: Jonův původ sehrál hodně významnou úlohu a to, že se nakonec králem nestal, bylo vlastně logickým výsledkem toho, na čem se tam dohodli: vykašleme se na proroctví, předurčenost, dědičné právo, tenhle systém tu byl dost dlouho, fungoval špatně, čas od času vyprodukoval opravdu strašidelné exempláře králů a královen a teď jsme jen tak tak unikli dalšímu. Tak zkusíme něco jiného. Kdyby se Jon stal králem, znamenalo by to vlastně pokračování toho starého modelu, ať už by on sám byl králem dobrým nebo špatným.

#44 TerezaJ: Je to smutné, ale svým způsobem ho skutečně osvobodil až Jon…

#65 widy.33
21.5.2019 | 20:30:18
katrin27

#47 FrankDux: Přesně, a kolik lidí na něj nadávalo, jak to prohnilé město nenávidí, a jak se ten úžasný lid zachoval během běsnění fanatiků Vrabčáka a co udělal Tywin, když dorazil do města jako spojenec Aeryse během Robertovi rebélie a otočil, následně město nechal vyplenit, kde se znásilňovalo a vraždilo ve velkém včetně dětí, Horu nechá v druhé sérii plenit venkov a vyvražďovat obyčejný lid, no taková byla doba, a celý seriál byl plný vražd, intrik a hájení rodiny. Cersei udělala ze svého lidu vlastní štít a to nikomu nevadilo, pokud by se Jon s vojsky porazil Zlaté společenství přišel by na řadu dračí oheň, pokud by Dragon nezačal řádit. Jinak co říkají Daenerys ve třetí sérii v 3.díle Mormont a Barristan Selmy Daenerys, je výstižné a Olena měla vlastně pravdu také. Na takový konec měl být delší děj a více času na změny v charakteristice postav, ani Šílený král se nestal šíleným ze dne na den.

21.5.2019 | 20:34:42
widy.33

#37 Monoceros: Tiež som spokojná, že na tróne nezostal Jon, zistenie kto boli jeho rodičia mu konečene prinieslo pokoj aspoň na krátky čas vždy chcel vedieť kto je jeho matka no odzvedel sa aj to kto bol jeho otec zistenie o jeho pravom pôvode mu neprinieslo príliš pokoja ale po skončení seriálu som si ozaj pvedala o ču to šlo ? to fakt aký význam malo že bol synom draka ? :D len preto aby lietal na drakovi to sotva k drakovi sa dostal aj Tyrion a nikdy mu neublížil rovnako aj Missandei a Jorah a leteli na drakovi viacerí iný keď bol poháňaný Dandy a Jonova láska k Dandy čo ja viem podľa mňa mu z nej po tom čo spravila bola tak trocha zle a ten bozk bola len zástierka ako ju rýchlo zapichnúť aby si nič nevšimla .....rešpektujem tvoj názor

#62 TerezaJ
widy.33
21.5.2019 | 20:34:53
mike2

#49 Rafan: V hlídce byl IMHO hlavní problém v tom, že kvůli svému původu nikam nepatřil. Teoreticky na původu nezáleželo a vše před vstupem mělo být zapomenuto, ale to byly jen řeči, ve skutečnosti zatraceně záleželo na tom, odkud se kdo vzal. Skuteční šlechtici Jona za sobě rovného nebrali a pro obyčejné byl rozmazlený šlechtický spratek. Až díky Tyrionovi a Aemonovi dokázal najít svou cestu a přesvědčit většinu, že je jejich člověk.

21.5.2019 | 20:35:03
Monoceros

Rafan – Kdysi to tak skutečně bylo ale potom co zjistil ze jeho pravy puvod zapricinil rozpad jeho vztahu s Daenerys…o tom ze ji miloval se snad prit nebudeme… tak najednou pocit ze zna vlastni rodice pohrbil vsechno to co chtěl. Podivej na prvni dil 8 serie kdyz jeste nezna pravdu. Je šťastný. A podivej jak vypadal po tom co uz to vedel. Pravda o jeho puvodu mu štěstí fakt neprinesla. Prave naopak

#77 Rafan #78 Rafan
21.5.2019 | 20:36:36
Martan73

Takže vlastně celý seriál byl o tom jak to má Bran naplánováno. Jak řekl na konci. Proč jinak bych se trmácel až sem. :-D

21.5.2019 | 20:37:53
Sammet

trapna cela seria, no najlepsie z nej boli prve 2 casti, co si zas ludia stazovali ze sa nic nedeje ze ziadna akcia…finale pre mna nebolo vobec horkosladke za mna happyend, Deny chcipla co som chcel, Jonovi bude s divokymi asi tiez najlepsie kedze kral byt nechcel, Sansa a Arya maju co chcu, o malej rade ani nehovorim tiez urcite vsetci spokojny…jedine mi je divne ze kripl co omiela 3 serie ze nemoze byt pan Zimohradu bo je Trioka Vrana, ta kral Zapadozemi uplne na pohodu…Dorn nezapojili vobec okrem jedneho curaka…strasne…to mohli radsej nechat vyhrat NK, zaliezli by na Zelezne Ostrovy zopar prezivsich, scena ze o 10 rokov neskor Bran cez vrany zisti ze chodci isli zase spat na 10k rokov dajme tomu lebo prislo leto a mohli by spustosenu krajinu zase budovat od znova to by bol pre mna aspon trochu horkosladky koniec

21.5.2019 | 20:39:39
21.5.2019 | 20:40:33
Faustus

Dany žije.. drak s ní odletěl a určitě se ji pokuí oživit.. navíc to že misto Johna umažil trun jně ukazal že je inteligentní bytost.

21.5.2019 | 20:40:40
BerryCZ

Mě naopak přijde, že tím, že Jon o sobě zjistill, že je to jeho teta tak naopak jeho milostný vztah ochladl a tím pádem to byl další „hřebík“ do chování Daeneris

21.5.2019 | 20:44:53
TerezaJ

#54 widy.33: Ten poslední polibek nebyla zástěrka, ten byl dle mého skutečný.

#70 mike2
21.5.2019 | 20:47:45
enzo_cz

Kdyby vyhrál NK a tím veškeré úklady, šarvátky a plány všech živých šli do kopru, to by byl konec jak víno. Tento konec může optický dávat smysl, ale pro mě je to chujovina. Prostě už to tvůrci chtěli mít z krku, jinak nevím, jak si to vysvětlit. A jak prý údajně Martin v knize chystá jiný konec? Lol, tak D a D jsou jediní, kdo zná konec z knihy, udělají toto, a nakonec je to podle Martina jinak? C'mon

#67 Annie27
21.5.2019 | 20:48:17
Milano33

Naozaj ma úprimne mrzí jej smrť, mal som Dany veľmi rád :'(

21.5.2019 | 20:49:07
widy.33

#52 mike2: :)

widy.33
21.5.2019 | 20:52:08
Milano33

Dobre si uvedomujem tú skutočnosť, že som jeden z mála ľudí, ktorý fandia a majú ešte v láske postavu Daenerys. Popravde ona je stále aj potom, čo všetko spôsobila mojou najobľúbenejšou postavou v celom seriály. Úprimne má mrzí to, že jej preskočilo v hlave :'(. A dosť ma zarmútilo, keď začala všetko a všetkých upalovať. Od tej chvíle mi tá epizóda nedalá vydýchnuť. Vždy som chcel, aby Daenerys usadla na železný trón, ale nikdy ma nenapadlo, že usadne takýmto strašným spôsobom. Asi ju nemôžme nazvať kráľovnou siedmých kráľovstiev, ale skôr kráľovnou popola. Pamätám si keď sa Daenerys ocitla stáť pred železným trónom v rozbúranej a rozrútenej Red Keep kde z neba padal sneh (popol) vo vízií v House of the Undying počas druhej sezóny. Tak som si ja osobne vždy skôr myslel, že to ako sa nikdy nedotkla železného trónu symbolizuje tú skutočnosť, že sa nikdy Dany nestane kráľovnou siedmých kráľovstiev. Ale asi som sa mýlil :). A naozaj ma veľmi mrzí, že Dany zomrela takýmto strašním spôsobom :(.

#67 Annie27 #68 Sammet
21.5.2019 | 20:56:01
Annie27

#66 Milano33: Jo, moc lidí není, ale taky mezi ně patřím ;) Nicméně jsem nikdy moc nečekala, že se dožije konce.

#63 enzo_cz: Jak jsem tenhle konec nechtěla, tak teď bych po něm vyloženě prahla :D Opravdu bych byla radši, kdyby místo toho konce, který jsme dostali, všichni umřeli :D

21.5.2019 | 21:03:39
Sammet

#66 Milano33: toto bol strasny sposob ? sa pozri co zrobil Ramsay macoche :D a ja sa cudujem zas ze niekoho jej linka vobec bavila, jej linka je nudna aj v knihach a preskakovalo jej uz skor, uz pred branami Quarthu tie jej monology a dialogy to bolo strasne…aj v tej poslednej casti ten jej monolog ku Dothrakom a Unsullied, a uz ku Dothrakom v 6tej serii ci v ktorej to bolo…od Khala Droga to este malo uroven ale od nej vobec…lol

#69 Annie27
21.5.2019 | 21:06:20
Annie27

#68 Sammet: Podle mě to nemyslela tak, jak byla zabita, spíš jakým způsobem, ty okolnosti okolo ;)

#72 Sammet
21.5.2019 | 21:13:50
mike2

#62 TerezaJ: Za boha si nemůžu vybavit kde, ale někde už jsem hodně podobnou scénu viděl.

#71 mike2
21.5.2019 | 21:26:21
mike2

#70 mike2: Teď mne napadl Kylo Ren a Han Solo v SW7. Ale možná to bylo něco staršího…

#110 widy.33 #111 widy.33 #112 widy.33
21.5.2019 | 21:27:53
Sammet

#69 Annie27: no okolnosti, Tyrion povedal Jonovi taku mudru vetu ze : You are the shield that guards the realms of man, a Jon si uz len po rozhovore s nou uvedomil ze ona by zabijala dalej…a jasne ze by to tak bolo…takze preto sa cudujem jak s jej linkou moze byt niekto spokojny a nespokojny ze ju aspon normalne zabil, ja by ju zavesil za <> do prievanu :D

#74 Annie27 #75 mike2
21.5.2019 | 21:30:07
oskarka

On šiřitel a prosazovatel „Dobra“ může být pro okolí setsakra nebezpečný a když je neomezeným vládcem s armádou, tak může dobro šířit násilím…

21.5.2019 | 21:49:08
Annie27

#72 Sammet: To je stále způsob zabití, asi se nechápeme :)

21.5.2019 | 21:56:20
mike2

#72 Sammet: Myslím, že tohle si Jon musel uvědomit už dřív, vždyť to v tom veřejném proslovu sama řekla naprosto jasně (tady je trochu díra, Jon se těžko tak rychle naučil valyrijsky, ale Tyrion pak automaticky předpokládal, že jí rozuměl, a Jon mu neodporoval). Musel si ale taky uvědomit, že se musí přestat schovávat za loajalitu a čekat, že se Daenerys najednou zázračně polepší nebo že ji zastaví někdo jiný. A k tomu mu podle mne nejvíc dopomohl rozhovor s Tyrionem v cele.

21.5.2019 | 22:01:30
Wertcha

Pro mě byla smrt Daenerys asi nejlepší scénou z celé poslední epizody. A drak měl nakonec nejvíc rozumu ze všech :D

#80 Rafan
21.5.2019 | 22:30:49
Rafan

#56 Monoceros: Protože mu vtloukali do hlavy že je Nedův bastard a že patří na sever. Tak byl vychován a tak si zidealizoval Neda a snil že se třeba někdy stane Stárkem. Odchodem na zeď k černým už na ten svůj sen rezignoval. Pak zjistil že Starkem být nemůže, protože fakt že je rodem Stark jenom jeho matka ho být Stárkem neopravňuje. Mimochodem když měl možnost létat na draku mu fakt že je Targarien zpříjemňovalo. Protože co si budeme namlouvat tak je to privilegium posledních Valyrijců.

21.5.2019 | 22:39:22
Rafan

#56 Monoceros: ps. Mělo ho trknout fakt, jak to že si ho Rhaegal nechal vylézt na hřbet a letět s nim, že ho mohl ovládat to už ani nemluvím. Copak on se o dracích nic neučil?

21.5.2019 | 22:48:45
lucinda20

Šokovalo? Emilia tým pádom nikdy nepochopila svoju postavu. A D&D jej v tom tiež nepomohli.

21.5.2019 | 22:53:31
Rafan

#76 Wertcha: Asi tak. Mimochodem ten pokus Drogona Dany probudit a pak ten nářek nad jejím tělem byl fakt silný.

21.5.2019 | 22:53:48
nikonka.3

#2 jollyboy: přesně! Konec jsem čekala, ale ta dějová linka s Jonem aka Aegon Targaryen prostě přišla vniveč.

21.5.2019 | 23:16:33
Sn0wy

Finálová epizoda byla skvělá, po první blackscreen. Atmosféra, napětí, emoce. Tam to raději měli utnout. To co následovalo…

21.5.2019 | 23:35:02
VinHouston

Asi mě všichni zatratí, ale já jsem ji nikdy neměl rád. Fakt nikdy. Jsem rád, že to tak dopadlo a škoda, že ji nesejmuli dřív. S koncem seriálu jsem celkem spokojený, život není pohádka a je fajn, že se tvůrci vyhnuli happyendu. Aź na to sluníčkaření ve finále… Vyhrát měla Cercei a Zimohrad měl vyhořet do základů a ti blbci se srpama na koních se měli vypařit v ohni atomového hřibu co by omylem odpálil nějakej šmejd z Černovody. Přežít měl jen trpaslík a Zimní král měl pak vstát z mrtvých a pěstovat GMO kukuřici, aby zbytek co nějakým zázrakem přežil, spolehlivě vyzdechal. Chyběla tam jen Jourová, aby všem tvrdila, jak ji někdo konečně vojel. Howg.

#89 Sammet
21.5.2019 | 23:39:36
Luksathor

Sem tu jedinej koho štve, že se Jon ani nerozločil se Samem?? Ani nevím kde byla jeho poslední scéna s ním..A co s ním teď vlastně bude?? Zůstane jako mistr na Zimohradě nebo na černém hradě?? Nevím teda, esi sem jen něco během té nudy nepřehlédl.. Ale je tam hodně věcí, které sem si přál vidět a nikdy se nestali.. Tohle zakončení nebylo žádné zakončení.. Tolik věcí a příběhů co vypustili a odbyli.. nemůžu to nějak zkousnout .. Ten pocit úzkosti asi jen tak nezmizí :D Ne jen z posledního dílu ale od celé série sem čekal 10× víc…

#85 Luksathor
22.5.2019 | 0:57:07
Luksathor

#84 Luksathor: Vlastně on zasedl mezi ten stůl s Bronem, Brienne a ostatními .. Sem z té série fakt už zblblej, že zapomínám, co sem to vlastně viděl -_-

#88 Annie27
22.5.2019 | 1:09:03
RasAlGhull

Nečetl sem všechny reakce, ale muj názor patří do tohoto světa kterým hýbou peníze. Spousty sázkovek vydělali obrovské peníze a moc bych za to nedal že nějaké přistály do kapes tvůrců. Viz. třeba Starbucks . Celou dobu vše reálné, a pak najednou kelímek korporátní firmy na stole?? Kdo by sázel na to, že nikdo trůn nezíská. Každý měl svou oblíbenou postavu a nebál se na ní vsadit.

Nejspíš mi tu budete kamenovat, ale tady šlo jen čistě o zisk a na hodně frontách. Ono proč se točí filmy a seriály? Pro zábavu lidi, ale kdeže..

22.5.2019 | 1:47:22
ShaV

Ako som uz pisal,mne nevadi ze Dany zomrela alebo ze kralom sa stala tri oka vrana…Ale proste tato seria bola odflaknuta,Tam nebol moment kedy by som nevedel predpovedat co nastane okrem toho skoku arye na NK Pre mna velke sklamanie odflaknuta robota reziserov, Ja som cakal jatka,napetie,zvrat ako tomu bolo do 8 serie. Lutujem dna kedy som zacal pozerat GoT zbytocny cas.

#91 Petr PP
22.5.2019 | 4:41:48
Annie27

#85 Luksathor: Ono je to možná tak lepší :D

22.5.2019 | 7:08:34
Sammet

#83 VinHouston: ani ja som ju nemal rad, a typujem ze je GRRM nesejmul driv aby hlavne bojovala proti NK…a happy end to bol preco ne…sak vsetci spokojny, Jon tiez to ma fajn, Sansa spokojna, Arya tiez, Bran tiez, mala rada tiez, Neposkrveni idu na Naath…toto neni happy end pre teba ?

22.5.2019 | 7:23:11
Petr PP

Po tom, jak zničila KP, nebylo vyhnutí a je to jen dobře. Jinak v makovici to měla vybrakované, chtěla vládnout všem jako komunisté sama. Což bych i třeba vzal, ale vládnout se terorem nedá.

22.5.2019 | 8:02:21
Petr PP

#87 ShaV: Základním problémem bylo, že se seriál začal natáčet, aniž by byla dokončena literární předloha. Jenže herci stárnou a čekat na to, až Martin ságu dopíše se skutečně nedalo. Hrálo tam hodně starších herců, kteří mohou kdykoli umřít a pak je otázka, jak je nahradit. Obecně byl risk tak rozsáhlé dílo zfilmovat. U seriálů typu Vikingovéé se dá kouzlit s vraždami a padnutím v boji nebo utopením, ale tady to není jednoduché.

22.5.2019 | 8:06:23
Kanour21

#1 Xegiie: Jste ten největší borec, klobouk dolů, jak jste to všechno předvídal dopředu. Jen škoda, že ani po 73 dílech jste se nenaučil, jak se píše Arya.

22.5.2019 | 8:18:25
Rumek

S odstupem času mi ani tak nevadí jakým způsobem seriál zkončil, ale ta kvapík cesta, jak se ke konci dosprintovalo, mi trochu vadí. Chtělo to minimálně 10dílů nebo i klidně další sérii navíc a věnovat se důkladnějšímu scénáři. Bohužel to všechno šlo ne hollywoodský efekt a scénaristicky to nebylo dotaženo. V poslední sérii se objevilo až příliš nelogičností a velkých skoků v ději, potažmo ve vývoji postav (nemám na mysli Dany, tam ten vývoj byl zcela jasný od prvního dílu poslední série, ale mám na mysli jiné postavy – zejména naprosto nevyužitý potenciál postavy Brana Starka, Varyse a dalších a dalších) a jako celek to nepůsobilo dobře.

Nicméně i přesto jsem si to užil a děkuji za super zážitky s tímto seriálem. Podruhé si ho dám jen do 4 série, dál už asi nepolezu až na vybrané díly.

22.5.2019 | 8:20:48
Alexin

Jon ji zabil a nikdo u toho nebyl ( je divné, že tam nebyla stráž). Drak odnesl její tělo a nikdo to neviděl. Jon mohl jen říct, že ji tam hledal a nenašel.

22.5.2019 | 8:30:05
Naranyan

Héééézky…

https://zpravy.tiscali.cz/…truny-328342

Musím tedy ale říct, že i když se mi článek velmi líbí a teď bych mohl chytračit, jak geniálně vystihuje podstatu GoTu (a poslední série), musím taky zcela upřímně přiznat, že takovéto (a snad vlastně ani jedna z nich) myšlenky se mi hlavou při sledování GoTu opravdu, ale opravdu nehonily :).. Ani bezprostředně po dokoukání.. Až teď, když to čtu v tomhle článku naservírované na zlatém podnose, bych najednou měl tendence opěvovat GoT, jak velké myšlenky přináší :).

#96 Yann
22.5.2019 | 8:31:55
Yann

#95 Naranyan: Dobře napsaný článek. Díky za odkaz ;)

22.5.2019 | 9:01:06
taipi

Ech, nikdo není nevinný a na pár (tisících) lidí nezáleží. Královna nesmí být žádná měkota. Na Železný trůn patří Dany s drakem a ne nějaký usmolený kripl :-/

#143 MagikaVonCary82
22.5.2019 | 9:10:43
Dandy84

Mě se to líbilo a moc, od 1.série až do konce. Někdy více, někdy méně ale líbilo. Vždy jsem se těšil na další díl. Já i celá moje rodina jsme si u seriálu užili spoustu krásných chvil. Nechápu petici za přetočení poslední série a vůbec nechápu lidi co řeší plastový kelímek, nedokázal by mi zkazit zážitek ze seriálu ani kdyby byl 5 sekund přes celou obrazovku. No nic jdu napsat petici aby Karel Gott přezpíval nějaký svoje hity držte mi palce.

22.5.2019 | 9:31:59
LindaPinda

Nejsem žádná romantická blbka, která čekala, že závěr bude mít happy end…ale zklamalo mě, že ji zabil John. Nějak nemohu překousnout, že se králem stal bezemoční Bran, o kterém ostatní neví ani prd. Kdyby byl John přístupnější, Daenerys by se dala korigovat (nebo zabít časem :) ). Že vyhladila Královo přístavistě jí za zlé rozhodně nemám. Nešlo to udělat jinak.

22.5.2019 | 9:35:41
Pitvorka

Proč pořád všichni řeší, že Jon byl právoplatným dědicem trůnu? Jenom pro to, že kdysi Targaryeni obsadili Západozemí? Kdo byl vůbec nějaký původní „právoplatný“ vládce? Nic takového neexistuje, vítězí síla. Tím, že zvolili Brana, zlámali kolo vlády. Otázka je, jak dlouho to takhle bude trvat, než se zase najde nějaký „usurpátor“ a zabere si to pro sebe. :D Jon byl vyvolený (přislíbený princ) ne pro to, aby vládnul, ale aby pomohl a naplánoval zničit armádu mrtvých, aby pro to naverboval dalšího vyvoleného – Daenerys, bez které by se to nepovedlo. Ano zasáhla Arya, ale bez všech těch bitev, plánování, dračího skla…by to nikdy nedokázala. Daenerys proroctví bylo naplněno tím, že jim pomohla, Jonovo proroctví bylo naplněno tím, že zachránil Západozemí od vlády tyrana (Daenerys). Vládnout nikdy nechtěl, teď se mohl konečně uklidit tam, kde po něm snad nikdo nebude nic chtít. :D

22.5.2019 | 9:37:24
Z3kr0m

„Zároveň tak ochránil svou rodinu, protože moc dobře věděl, že Sansa by před ní nikdy nepoklekla.“ Daenerys byla jeho teta :D

22.5.2019 | 10:23:22
Laisobel

Ja jsem to cekala, ze to bude na nem, ta scena byla nadherna a bylo videt, jak mu to lame srdce a jak je nestastnej. Podle me lepe umrit nemohla a nikdo jiny ji zabit taky nemohl. I kvuli drakovi… chvili jsem sazela na Aryu. I to ze se pak ocividne priznal a nechal se potrestat… jeho postava byla genialni. Od prvniho do posledniho dilu.

redaktor
22.5.2019 | 10:37:21
vintason

Tento seriál začal jako středověké politické drama na velmi vysoké úrovni zpracování a skončil jako pohádka pro nejhloupější část populace

#104 Dandy84
22.5.2019 | 10:46:34
Dandy84

#103 vintason: Tak to byl středověk. Konečně víme kdy na zemi byli draci. Ještě, že máme tu chytřejší část populace.

22.5.2019 | 11:00:27
myjed

Myslím si, že zde:„http://l­dvk.cz/lpV“ je problém celého seriálu velmi výstižně popsán

22.5.2019 | 11:05:06
Naranyan

Taky mě celkem facinuje, že jestli tomu správně rozumím, tak to, že se mi líbil GoT od začátku až do konce… i ten konec se mi moc líbil… znamená tedy, že jsem → „nejhloupější část populace“ jo ? :)

22.5.2019 | 11:11:47
sonulle

Emília to krásně zahrála, já jsem nikdy nebyla velký fanoušek Daenerys a od konce 3. série už mě její postava příliš nebavila, ale v 8. sérii předvedla celou paletu hereckých emocí a většina z nich byla na místě. Viděla jsem Daenerys smířlivou,šťas­tnou,zamilova­nou, váhavou, smutnící nad ztrátou blízkých, zarputilou, neústupnou, chladnokrevnou, diktátorskou, velkolepou, toužící a zrazenou. Řekla bych ať už si lidé o Daenerys a samotné herečce myslí cokoliv, ona byla tak měř bezchybně zahraná. Dokonce mě její konec dojal, ne to že ji Jon zabil, ale to jak truchlil Dragon, pro kterého byla matkou. Co se týká jejího osudu byl předem určen a byl nevyhnutelný. Člověk, který si myslí, že je neomylný, který je přesvědčen o své osudovosti a jde si za svým, bývá většinou velký vůdce, který umí strhnout davy o to pak zažívá větší pád, když je mu jasné, že cíle nedosáhne nebo to byl jeho sebeklam. U Dany došlo k vystřízlivění v momentě, kdy ji zabil Jon. Za ní i ta genocida byla správná, vše co udělala bylo z jejího hlediska správné a její osud byl železný trůn. Je pravda, že její příběh byl v poslední sérii odvyprávěn, jako když strhnete náplast a někomu to může přijít nelogické (bolestivé) a někteří ho obhajují stylem, že KL bylo prohnilé a potřebovalo vyčistit. Genocida není správná ani ve světě fantasy, ať už se snažíte jakkoliv. Leda lide z komplexem Boha se můžou odkazovat na Sodomii. I děvky, zloději a lidé podléhající propagandě jsou lidé. Vše v tomto městě bylo špatné díky vládě ne-vládě Roberta a následně Lannisterské propagandě. Jak ráda a s radostí říkám ryba smrdí od hlavy. Lidé až na pár psychopatických vyjímek se nerodí zkažení, zkažení se stávají díky sociálním vzorům ve společnosti a lidé jsou většinou geneticky předurčení k následování starších v rodině, silných jedinců, protože to nás zachraňovala od jisté smrti v pravěku. Z toho vychází jedna věc svrhnutí vůdce je správné, genocida je špatná.

#108 Naranyan
22.5.2019 | 11:20:31
Naranyan

#107 sonulle: Celkem pěkně napsáno :).. Měl bych k tomu ale jedno.. Nikde jsem si nevšiml, že by snad někdo zpochybňoval herectví Emilie Clarke nebo přímo ji osobně.. Nevím třeba, jestli to tady většina přítomných ví, ale zrovna Emilia Clarke během natáčení GoTu byla dvakrát na hraně života a smrti a opravdu nechybělo mnoho a tahle úžásná (a nádherná) herečka už nemusela být mezi námi…

Ale jak říkám, nevidím důvod nějak obhajovat Emiliu Clarke, protože jsem si ani nikdy nikde nevšiml, že by kdykoli, kdokoli, kdekoli na ní řekl křivého slova.. Vždycky, co jsem osobně viděl, šla kritika, když už, na hlavu scénáristů nebo postavy (Daenerys), kterou hraje.

#109 sonulle
22.5.2019 | 11:26:15
sonulle

#108 Naranyan: Já vypisuji svůj osobní pohled na její herectví. Herečka v článku říká že dlouze přemýšlela jak to zahraje tuto sezónu. V podstatě konstatuji,že osmou sérii zvládla se ctí. Co se tyká zpochybňování jejího herectví já s ním osobně měla problém v minulých řadách a na sociálních sítích se její herectví zpochybňuje celkem často. Porovnávání herectví je, ale celkem subjektivní záležitost.

#146 Annie27
22.5.2019 | 11:38:02
widy.33

#71 mike2: :D mne tiež vŕtlo v hlave kde som niečo podobné videla Logan Wolverine a Jean Gray The last stand :D :D :D :D

#149 mike2
widy.33
22.5.2019 | 11:46:10
widy.33

#71 mike2: :D mne tiež vŕtlo v hlave kde som niečo podobné videla Logan Wolverine a Jean Gray The last stand :D :D :D :D

widy.33
22.5.2019 | 11:46:34
widy.33

#71 mike2: :D mne tiež vŕtlo v hlave kde som niečo podobné videla Logan Wolverine a Jean Gray The last stand :D :D :D :D

widy.33
22.5.2019 | 11:46:57
Jewkayje

Že to s Daenerys neskončí dobře bylo jasný hned, když začali ten její dvoudílný povahový převrat. Bohužel, díky tomu že z ní udělali absolutně jinou postavu, kterou jsem už prostě nepoznával, a která mi ani nedávala smysl, jsem u té scény nic necítil. Nemluvě o tom, že Jon se mi začal odcizovat už od začátku této série, až jsem ho nakonec nemohl vystát. A ten hořkosladký konec jsem tam teda nenašel. Tohle byl vlastně Happy End jak se patří. Nový král, nová králova rada (která samozřejmě řeší bordely a celkově ten fakt, zě ne tak dávno tu někdo zmasakroval město, tu není vůbec patrný), Sever nezávislý a Sansa královna, Arya si jede objevovat nové kontinenty, Jon je tam kde se mu stejně líbí nejvíc, takže o trestu ani mluvit nejde a tak. Tahle série mi prostě přijde od tvůrců jako uspěchaný podraz, aby se mohli vrhnout na SW. Jediná útěcha je, že s předlohou snad něco zvládnou, ale pokud půjdou bez ní a ještě s Ruin Johnsonem, tak to nechci vidět.

#114 Rafan #116 Rick Snow
22.5.2019 | 11:53:13
Rafan

#113 Jewkayje: Sice nechápu jak se může někomu líbit to, že mu neustále umrzají koule. Rozumím tomu když má někdo tak vřelý vztah k tak hrozným klimatickým podmínkám, když nic jiného nepoznal. To ale v jeho případě neplatí. navíc jsem si nevšiml, že by nějak jásal když mu řekly že půjde na zeď. Jediná útěcha byla pro něj Duch.

22.5.2019 | 13:02:13
Rick Snow

Celá osmá řada byla slabá, o jednotlivostech se toho napsaly hromady, mně ovšem nejvíc zklamalo právě provedení vraždy Dany (ne že bych jí v tom jejím poblouzněném "osvobozování ohněm a mečem nějak fandil) a pak to kolokvium, co se najednou na všem dohodlo. Sansa by dle naturelu postavy nikdy nesouhlasila s tím, aby Jona vyhnali, o vládu by ostatní hlavy rodů usilovaly vehementněji, celé je to nepravděpodobné, takové ve stylu – nevíme co s tím, tak uděláme scénu závěrečného usmíření. Mexická telenovela hadr…

#120 igwar
22.5.2019 | 13:03:59
Rick Snow

#113 Jewkayje: No, ten odsun na Zeď nesl Jon evidentně velmi těžce, Harington si dal docela práci, aby to bylo vidět, a ejhle, stejně si toho někdo nevšiml! :) Určitě by jel raději na Zimohrad a dělal třeba pobočníka Sanse, velitele severní armády, nebo by možná úplně nejraději jen v klidu žil s nějakou seveřanskou roštěnkou…

#117 Rafan
22.5.2019 | 13:08:38
Rafan

#116 Rick Snow: Dokonce i z toho rozhovoru s Tyrionem je naprosto jasné že odsun na zeď bere jako trest.

#130 Monoceros
22.5.2019 | 13:39:22
igwar

#11 Katkakatka: Ale no tak ! Veď GoT bol vždy o tom, že veci dopadli presne tak ako divák nechcel (Ned Stark, Červená svadba…). A nemyslím, že linka s Jonovým prednostným následníctvom bola zahodená. Keby bol len Nedov bastard, nemal by dôvod ísť proti Denerys a bezvýhradne by sa jej podriadil. Jeho pôvod bol jednoducho jeden z dôležitých dielov skladačky, ktorá vyústila do Denerysinej smrti. Na tieto veci ohľadom Jonovho rozhodovania, zmeny v správaní Denerys, vyjednávania s KL..a pod. chýbalo viac seriálového času. Možno by stačilo pár dielov naviac (tých plánovaných 10 a nie 6) a úplne rovnaký koniec mohol vyznieť podstatne lepšie. Ja nemám problm z koncom seriálu ako takým, ale skôr mi vadí, že to už potom hnali ku kocu kozmickou rýchlosťou a niekedy, to proste nebolo ono.

22.5.2019 | 14:06:23
igwar

#12 Rafycz: To si počul zle. Čítal som v rozhovore s R.R. Martinom, že koniec bude rovnaký, ale knihy sa k nemu dostanú inou cestou. To v podstate znamená a ja tomu aj verím, že základné veci a hlavné postavy skončia v knihe rovnako.

#122 Rafan #123 Sionik
22.5.2019 | 14:11:28
igwar

#115 Rick Snow: A čo by si chcel na úplnom KONCI. Nejaké príliš okato otvorené konce a otváranie ďalších zápletiek by bolo seriálu iba na škodu. Počítam, že ten koniec bol urobený podľa R.R.Martina a rovnako alebo veľmi veľmi podobne ukončí aj knihy. A Sansa ani nikdy nesúhlasila s tým, čo sa stalo Jonovi. To bolo jasne povedané. Iba uznala, že to je najlepšia zo všetkých zlých monžostí, ktoré zostali na stole. Radšej dopustila any Jona poslali za Zeď ako by mal byť doživotne väznený alebo mŕtvy.

22.5.2019 | 14:20:28
Sionik

Odhalení, kdo je Jon, bylo důležitý aby lidi pochopili co všechno tomu předcházelo.. Vždyť kvůli tomu vznikla Robertova rebelie, Nedova pošramocená čest, celej Jonův život.. omg nikdo nikdy neslíbil, že mu to vyjde a usedne na trůn (jako to nevyšlo Nedovi, Robbovi, Oberynovi..) Holt v některých vesmírech to vyjde (Aragorn v LotR) u Jona to nevyšlo tak happyendovsky. však to GRRM sliboval. kvůli tomu to hejtovat je hodně smutný.

22.5.2019 | 14:30:19
Rafan

#119 igwar: Já nepochybuji o tom, že to ti co nemohou rozdýchat konec vědí že to tak skončí i v knihách. Vůbec bych se nedivil když ti co pořádají ty podpisové akce pochopí že s HBO nehnou. Tak se pak pokusí vytvořit nátlak na Martina aby konec změnil. Já jsem sice přesvědčen že Martin by si nikdy nenechal od nikoho diktovat jak má psát, ale i kdyby si Martin začal pohrávat s myšlenkou že to změní, tak pohled na smlouvu s HBO ho od toho odradí. Kdyby změnil konec ve svých knihách tak že by se lišil od seriálu(musel HBO zdělit jak román skončí a dodržet to). Tak ho právníci HBO svléknou do trenek. Protože to by hodnotu seriálu snížilo.

#124 Sionik
22.5.2019 | 14:31:24
Sionik

#119 igwar: Přesně tak. Bran skončí na trůně i v knihách. Jon v exilu a Sansa na Zimohradě. Co tam nebude je třeba Bronn jako pán Vysoký Zahrady, apod. míň důležitý postavy, který v knihách už nejsou a naopak.

22.5.2019 | 14:34:03
Sionik

#122 Rafan: K tomu se GRRM už vyjadřoval. (k různým teoriím) On už to nemůže změnit. V knihách jsou naznačený věci, který někam vedou, skryté nápovědy (včetně R+L=J) a změnit to by podělalo všechny knížky, který už dopsal.

#126 Nikolperse
22.5.2019 | 14:36:29
phv

Tak nám ze super fantasy HBO udělalo soap operu k žehlícímu prknu pro maminy. No nic, budeme muset počkat na knihy. Dějově byl konec skvělý, bohužel to zpracování pokulhávalo.

22.5.2019 | 14:44:57
Nikolperse

#124 Sionik: Nemusel by meniť knihy čo už napísal. Mohol by napísať pár parádnych zvratov, ale to by si vyžadovalo nie dve ale minimálne tri možno štyri knihy a to by už určite nedopísal.

#127 Rafan
22.5.2019 | 16:08:27
Rafan

#126 Nikolperse: Jak vás budou ty zvraty bavit když víte jak to dopadne. To je jako si u románu přečíst konec a začít od začátku. To že ten seriál předběhl knihy Martinovi neprospělo.

#129 Neuvěřitelné #145 Nikolperse
22.5.2019 | 16:13:14
Tomcat2

Mě to přišlo v pohodě. Na tak zprasenou poslední sérii docela dobrej konec…

22.5.2019 | 16:17:39
Neuvěřitelné

#127 Rafan: Nejde jen o konec proboha a zvraty proboha. Kdyby mi někdo řekl epilog „A Storm of Swords,“ pořád bych si užil po cestě red wedding, purple wedding, soud, souboj Hory a Oberyna, navíc každá kapitola byla v tý knížce skvělá, tak proč řešit, že vím nějaké události. Navíc je v knížkách tak o 20+ charakterů více a spousta vedlejších postav v knížkách dopadne úplně jinak než v seriálu.

#134 redhrad
22.5.2019 | 16:41:12
Monoceros

#117 Rafan: On byl zničený z toho že to udělal a cítil vinu. A bylo by dost divný kdyby tam Tyrionovi řekl, že se na zed těší a nemůže se dočkat až tam zase bude protože všechno je ok. Vždyt jenom zabil holku co měl rád protože zešílela a chtěla všechny zabít.

#131 Rafan
22.5.2019 | 16:52:07
Rafan

#130 Monoceros: Už se zase začíná vařit z vody a stavět na tom teorie. Mluvme o faktech a nikoli co si vy myslíte že si on myslel. Byl to trest. Nebude moc mít už nikdy ženskou ( to samo osobě je pro zdravého chlapa k zamyšlení se jít zhoupnout ), nesmí mít tedy ani děti. Už nikdy neuvidí ty co měl rád. Ještě se tam podle vás v skrytu duše těší?

#132 Monoceros #133 Lulysek #135 anndy #149 mike2
22.5.2019 | 17:06:50
Monoceros

#131 Rafan: žádnou teorii na tom nestavím, seriál skončil, nevidím důvod proč donekonečna řešit tohle a tamto … doted jsem měl pocit že Jon byl mezi divokými rád a že je měl rád, nevím proč by ho mělo extra deptat že tam s nimi zase bude, taky ho mohli zabít, šlo mu o život a tohle byla jediná možnost jak ho zachránit … Šedý červ chtěl jeho hlavu … to že se cítil zničený ze smrti Dany není žádná moje blbá teorie, nejsem slepý aby mi to nedošlo

22.5.2019 | 17:15:08
Lulysek

#131 Rafan: Když ho poprvé vyhodili na zeď, tak taky nesměl ne? Sam přece taky ne a jak to nakonec dopadlo :)

#136 Rafan
22.5.2019 | 17:24:44
redhrad

#129 Neuvěřitelné: V knížkách si postavy(nebo agenti co je zastupují) neřeknou u další kapitoly nebo knihy o zvýšení honoráře o 100%, protože po sedmi sériích přeobsadit hlavní role by bylo stupidní jednání. A podle toho nejspíš bylo raději natočeno jen šest dílů. Už se to hold asi začalo prodražovat.

22.5.2019 | 17:29:15
anndy

mrzí mě její osud? spíš mě mrzí (s*re) jak zprasili tuto postavu. Kdyby ji radši sestřelili z draka. Kit brečel po přečtení scénáře? on snad má i jiný výraz?

#131 Rafan: tak ženskou neměl mít ani dřív ne? a stihl dvě :-D a že neuvidí svoje blízké? asi to nebude tak přísný zákaz, když Ariu „zval“, a Sanse by asi nikdo nic nezakázal, natož Branovi. S Divokými bude svobodnější než jako král

#137 Rafan #138 Rafan
22.5.2019 | 17:31:06
Rafan

#133 Lulysek: To je sice pravda ale měly oba kliku že ještě žil Aemon, který nad nimi držel ochranou ruku. Takové štěstí mít podruhé nemusí.

22.5.2019 | 17:46:02
Rafan

#135 anndy: Tak moment, kam byl vyhnán? K Černým a nebo k divokým? Podle mého je jeho místo na zdi. Pochybuji že by dezertoval dál na sever. Povinnost Černých by byla ho v nepřítomnosti odsoudit k smrti a vyslat lidi za ním na sever ho zabít.

#148 anndy
22.5.2019 | 17:52:45
Rafan

#135 anndy: ps: Při loučení se mu Sansa omlouvala. Věděla že ho posílají někam, kde už ho jednou zavraždily. Že ho posílají mezi pochybné existence.

#139 Jewkayje
22.5.2019 | 18:03:47
Jewkayje

#138 Rafan: Já nevím, do hlavy Jonovi nevidím, ale myslím si, že po tom co zavraždil Daenerys, na tom byl psychicky tak špatně, že by bral jako trest i hodně dalších hodně alternativ a ne jenom tu Night's Watch. Navíc mám pocit, že by on sám měl dokonce být nový velitel a i kdyby ne, tak vždycky může dezertovat mezi divoké a tam si najít nějakou tu ženskou.

#141 Rafan
22.5.2019 | 18:18:47
MagikaVonCary82
  • Děkuji za článek…
  • Skvěle se k němu totiž hodí níže uvedený odkaz!
  • Video je určeno všem, kdož dobře rozumí anglicky, trvá 12 minut, a pouze prostřednictvím samotných událostí, slov, a jednání postav, je posledním a FAKTICKÝM očištěním této postavy od nálepky „SÍLENÁ“.

12 minut shrnuje všechny zásadní události, slova a činy jejího života, bez komentáře autora videa.

  • Děkuji všem, kdož obětují těchto několik minut svého času k tomu, aby objektivně mohli setrvat na svém názoru, nebo jej po shlédnutí videa změnit.

https://www.youtube.com/watch?…

22.5.2019 | 18:38:11
Rafan

#139 Jewkayje: Že by byl jmenován Lordem Noční hlídky silně pochybuji. Král ho jmenovat nemůže, je volen členy Noční hlídky. Lord Noční hlídky je pokud vím volen doživotně a pokud už nějaký Lord už tam zvolen byl tak má smůlu. Zajímavé spíš pro mne je a to se nedozvíme, zda tam vstoupil pod svým pravím jménem a nebo jako bastard.

22.5.2019 | 18:38:56
TerezaJ

Odchod Jona za Zeď jsem nevnímala jako dezerci, ale jako doprovod Divokých při hledání nového domova. Kdyby dezertoval, kdo by za nimi zavíral vrata tunelu pod Zdí? Už před bitvou Bastardů, kdy do něj Sansa hustila,ať jí pomůže získat pro Starky zpět Zimohrad, tak říkal, že bojovat nechce, že je ze všech bojů už unavený. A ty nejhořší bitvy měl přitom před sebou. Já viděla za Zeď odcházet všemi mocenskými boji unaveného muže, navíc zlomeného tím, že zabil ženu, kterou miloval. Věřím, že se znovu zvedne. Sice mu to chvíli bude trvat, ale v očišťující bílé pustině a upřímnosti Divokých vidím naději.

22.5.2019 | 19:29:21
MagikaVonCary82

#97 taipi:

  • Souhlasím… až na toho kripla.
  • Urazit postiženého, je ubohé.
  • Spíše jde o to, že nikdo do něj „nevidí“, že neprojevuje žádné emoce ani ve tváři, což znamená, že ani zkušený „čtenář tváře“ jako Tyrion, pozná prdlajs.
  • A pokud si pamatuji, nějak jsme všichni zapomněli na město Asshai: Město čarodějů, necromancerů, stínovládců…
  • Čert ví. Třeba Drogon zamířil právě tam s tělem své „matky“. Jedno z míst, mimo Valyrie, kde by skutečně mohla být přivedena zpět k životu.
  • Ovšem, pokud by to bylo s pomocí necromancerů, vrátila by se k životu možná bez duše, možná bez citů, jako skutečně nebezpečná osoba…
22.5.2019 | 19:31:30
vitas011

#12 Rafycz: Konec bude totožný, ale dějová linka se bude trochu lišit.

22.5.2019 | 19:58:08
Nikolperse

#127 Rafan: Ja knihy rada čítam a čítala som veľa kníh podľa ktorých boli natočené filmy alebo seriály a čítala som ich potom čo som videla film alebo seriál, ktorý podľa nich bol natočení. Nikdy mi to neskazilo zážitok s knihy.

22.5.2019 | 21:20:11
Annie27

#109 sonulle: Vidíš, tak to jsem třeba nevěděla :) Myslím si, že se v průběhu řad pořádně zdokonalila, protože to jak to zahrála v té poslední mě osobně přišlo úžasné a rozhodně bych ji jako herečku nezpochybnila, protože jsem jí všechno věřila a poznala na ni každou emoci, kterou vyjadřovala. Proto se docela divím, že jsou i tací, který to asi někde až tak rozebírají, ale člověk se nikdy nemůže zavděčit všem :) Já tuto osobu vždy ráda uvidím v nějakých následujících projektech.

22.5.2019 | 21:40:08
pawouk

Chybu udělal Jon,kdyby se více věnoval Deny v jinych místech asi by nebyla tak frustrovaná targaryenům to stejně nikdy nevadilo :) zůstala až moc sama a říkala mu to ,že se v 7 království necítí dom a její blízcí kterým věřila mrtví ,to pak občas hrábne no,ale v serialu není podtitulek o měsíc později takže její přeměna vypadala rychle celkem.Dívím se spíš že se království nerozdělilo jako sever.Skončilo to jak to skončilo budu to hodnotit celkově od první serie a podívana dobrá.Ale stejně si myslím ,že by to Jon nedal nemá na to povahu,zachranila mu život a sever miloval ji přibuzna takhle rychle by to nevzadal a zabil.

#149 mike2
22.5.2019 | 22:12:16
anndy

#137 Rafan: tak asi jsem se špatně dívala, ale vypadalo to, že jde za zeď. Nevím, kdo by Jona odsoudil k smrti, je pro sever hrdina, to se oči přimhouří, navíc by ho museli chytit.....ale to jsou vše jen domněnky

#149 mike2
22.5.2019 | 23:09:15
mike2

#110 widy.33: Pravda, na to jsem si nevzpomněl, to je mnohem lepší příklad.

#131 Rafan: To už Sam před časem rozebíral, že ten slib v tomhle ohledu nezní tak jednoznačně, jak si ho všichni vykládají. A i starý Mormont mu IIRC řekl něco v tom smyslu, že kdyby měli popravit každého, kdo si odskočí trochu užít, tak by jich tam za chvíli moc nezbylo.

#147 pawouk: Otázka zní, kdo jiný by se měl oddělit. Přestože to tak v první polovině ani zdaleka nevypadalo, tak nakonec z toho Sever a Starkové vyšli jako zdaleka nejsilnější, navíc i s ohledem na geografii ostatní vědí, že udělají nejlépe, když je nechají na pokoji. Ostatní buď nemají sílu na to, aby něco získali tím, že budou dělat problémy, nebo je vede někdo, kdo o to nestojí. Jedině snad Dorne, ale tam není vůbec jasné, jak na tom po válce jsou a jaká je pozice jejich nového prince.

#148 anndy: Taky je potřeba si uvědomit, že z pohledu lidí na jih od Zdi za Zdí „jsou lvi“. Viz Tyrionovo „piss off the edge of the world“ – pro většinu z nich Zdí končil svět, takže vyhnanství za Zeď by spíš bylo vnímáno jako ještě přísnější trest než vyhnanství na Zeď. A možná to autoři schválně nechali takhle otevřené, aby nebylo jasné, jestli odešel natrvalo nebo jestli se pak vrátí (ale spíš jsem to bral jako odchod natrvalo).

23.5.2019 | 7:40:24
jvempire

Jon Sníh. Jon Shíh. Zasloužil by víc než milión smrtí.

23.5.2019 | 9:06:59
Bapi

Tak pokud netušila, že na trůn neusedne a že poté, co udělala, jí někdo krocne, tak je dost natvrdlá. Pokud se Harington opravdu rozbrečel, tak to plně koresponduje se jeho postavou, kde z něj udělali docela obstojnou bačkoru.

23.5.2019 | 10:47:08
Yris

Kdyby Arya dorazila do KL dřív, zabila by Cersei a Dany by pak nezmasakrovala město a vše by bylo supr :-)

23.5.2019 | 23:10:25
Bohusz

#2 jollyboy: „Jon Sníh nemohl být přece nikdy souzeným vrahem královny“ – uvědomme si, že Westeros nebyl žádným právním státem. Vše se odvíjelo od moci a politické podpory. Ani systém, který budovala Daenerys nebyl a neměl být žádnou „vládou práva“. Její vztah k Dothrakům a Neposkvrněným byl feudální či spíše předfeudální, postavený na věrnosti leníků/služebníků panovníkovi. Nešlo o to, že by Jon měl být souzen – jeho „vina“ byla jasná, porušil přísahu věrnosti a navíc zabil panovníka. Červovi šlo jen o to, jak bude potrestán. Přesněji – jak bude jejich královna pomstěna.

Že se tak nestalo je pro mne trochu záhada. Neposkvrnění byli zřejmě paralyzováni tím, že nemají na koho přenést svoji věrnost a protože přece jen nechtěli „rozpoutat peklo“, nakonec od pomsty ustoupili. Že se ale „nevzbouřili“ (není to to pravé slovo, že jedinou vzbouřencem je Jon) Dothrakové, to mi uniká. Kdo je dokázal udržet na uzdě?

#154 Rafan
24.5.2019 | 17:51:13
Rafan

#153 Bohusz: Dothrakové vždy měli ve zvyku že když zemřel vůdce, ujmul se vlády jiný. Pravděpodobně u nich někdo zavelel se vrátit přes úzké moře.

24.5.2019 | 18:01:47
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama