Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Jak se vypořádat se Svatbou

Jak se vypořádat se Svatbou

Někdo se se svatbou vypořádá s radostí a grácií, někdo propadne alkoholu, ale to jak se vypořádat se svatbou, kterou jsme viděli včera, je mnohem obtížnější úkol. Přesto se Vám pokusíme dát několik možností, jak se s ní vypořádat.

7 0
4.6.2013

V následujícím článku Vám nabídneme několik možností, které by Vám mohli pomoci s vyrovnáním se s událostmi včerejšího dne, které se odehrály ve Dvojčatech.

Přestat sledovat seriál

Podle Vašich reakcí v diskuzích a na fórech je tato možnost jednou z těch, pro které se někteří z Vás rozhodli. Nikdo Vám v tom bránit nemůže, ale zkuste se zamyslet, jestli to má smysl. Opravdu se tím, že se nebudete dál dívat, něco vyřeší? Myslím si, že prohlásit, že událostmi na Rudé svatbě byl seriál zničen, je opravdu krátkozraké. Byl seriál zničen snad popravou Neda Starka? Ne. Seriál nám přinesl něco, co jiné seriály nedělají. Přinesl zvrat, který nikdo nečekal. Sám GRRM přiznal, že po vydání knihy Bouře mečů, která scény z Rudé svatby obsahuje, mu přišla spousta rozhněvaných dopisů. On svého rozhodnutí ale nelituje a považuje Rudou svatbu za jeden z vrcholů svého díla. Zamyslete se také nad tím, že tento seriál neobsahuje pouze jednu dějovou linii, která by událostmi na Rudé svatbě skončila, ale spoustu dějových linií, které nebyly těmito událostmi vůbec ovlivněny a které i nadále pokračují. Myslím si například, že se Bílí chodci ani královna Daenerys rozhodně nezastaví, pouze kvůli tomu, že jeden z rodů v Sedmi královstvích potkala „drobná nehoda“.

Začít číst knižní ságu

Tuto možnost bych Vám z celého srdce doporučil. Vím, že je tu mezi Vámi mnoho zastánců pouze seriálové podoby, ale kniha nabízí mnoho postav a událostí, které se do seriálu prostě nedostali. Můžete sice nedočkavě začít číst dopředu, ale raději bych Vám doporučil začít číst od první knihy Hra o trůny a pokračovat plynule v sáze. Pokud byste totiž začali číst až od třetí knihy (případně od událostí Rudé svatby), mohli byste být pravděpodobně zmateni z velkého množství postav, které v seriálu nebyly, a také byste nemuseli vždy pochopit události, ne které děj odkazuje, protože byly vysvětleny v předchozích dílech. Kniha není vyprávěna vypravěčem, ale ukazuje nám příběh očima jednotlivých postav, čímž tak máme možnost vidět do jejich hlavy a zjistit, co si v daných chvílích myslí.

Knihy se odehrávají v následujícím pořadí

  • Hra o trůny (koupit za 509 Kč můžete tady)
  • Střet králů (koupit za 485 Kč můžete tady)
  • Bouře mečů (koupit za 509 Kč můžete tady)
  • Hostina pro vrány (koupit za 509 Kč můžete tady)
  • Tanec s draky (koupit za 552 Kč můžete tady)

Počkat na čtvrtou sérii

Poslední možností, která Vám zbývá a která bude pravděpodobně velmi zdlouhavá je možnost „nedělat nic“ a počkat do dubna roku 2014, kdy bude odvysílána čtvrtá série seriálu.

Napište nám do komentářů, kterou možnost jste zvolili Vy a případně proč?

Zdroj: HBO

Diskuze /240

tarava

Já budu nadále pokračovat ve sledování seriálu a doufat, že White Walkers vyhrají a všechny povraždí.

#67 kosťa
4.6.2013 | 19:00:02
arram

Náhodou podle mě je to geniální, přesně jak píšete, byl to zvrat, který většina z nás nečekala a to se mi na tom líbí! Navíc mé oblíbené postavy stále žijí, i když podle toho s jakou rychlostí je GRRM bezmilosrdně kosí nevím na jak dlouho. :D

čestný člen redakce
4.6.2013 | 19:06:01
Adriean

Ja vidim jeden zasadny problem v tomto zvrate. Autor ho sice podal majstrovsky a nechal otvorenych mnoho postav, avsak vojny je koniec. Boj o trony skocil ostaly na dlhy cas iba intrigy o trony. Myslim, ze druhy spoza steny o zelezny tron nemaju zaujem, Mance najazdnik pre Lanisterov a jeho kaborantov je jednohubka, Stanis je odstaveny a Danearys si este dlho pocka.

#6 robi281 #22 Bouzi #53 BSG75 #167 Jamis
4.6.2013 | 19:11:32
XXX_troll_XXX

Pekna reklama, a ešte tie odkazy na knihy v obchode :D

#5 bechr05
4.6.2013 | 19:13:32
bechr05

#4 XXX_troll_XXX: Když už je tu u nás máme, tak proč na to neupozornit ;)

čestný člen redakce
4.6.2013 | 19:15:29
robi281

mozno mensi SPOILER: skoncila len vojna medzi Starkmi a Lannistermi… Stannis este posledne slovo nepovedal a do boja sa zapoja este dalsie strany :)#3 Adriean:

4.6.2013 | 19:17:06
fillipos

Bylo to nečekané a kruté, ale… není tohle jeden z důvodů, proč na GoT koukáme?

4.6.2013 | 19:17:58
Edyxsson

Mně se právě naopak líbí, že v tom seriálu může umřít kdokoli, kdykoli, jakkoli… Je to HRA O TRŮNY a ne SUPERMAN, kde jsou hlavní postavy nesmrtelné. Je to jak ve skutečném životě, nikdo netuší, pro koho si „dáma s kosou“ přijde první, je jedno, kdo je dobrý a kdo špatný. A jako ve skutečnosti, i tady vyhrává přetvářka, lži a vlastní prospěch. A o tom to je… Obdivuju GRRM, vážně se toho nebojí. :) p.s. Tím nechci nijak snižovat tu událost, taky mě to naštvalo :)

4.6.2013 | 19:20:52
JohnnyGambac

Ja osobne spis netrpelive cekam az vyjde dalsi knizni dil! :-/

4.6.2013 | 19:21:17
Xendras

Co House Umber bude s tím něco dělat nebo jsou taky kaputo ?

4.6.2013 | 19:21:39
Zizo123

Ludia su jednoducho v serialoch zvyknuti na konce typu: sme v sr*ckach ale dostaneme sa z toho. Dalsia vec, ze pri serialoch scenaristi nikdy nezabiju jednu z najoblubenejsich postav lenze pri GoT je to trosicku ine. Ja, ako zacala hrat hudba a Catelyn sa zacala okolo seba obzerat som uz nejako tusil co bude nasledovat (knihy som necital) ale tiez som mozno dufal v nejaky ten happyend. Moj osobny nazor sa stotoznuje s nazorom autora clanku – ak teraz nezacat citat knihy tak uz nikdy! :)

4.6.2013 | 19:28:03
sarka003

Nevíte, neřekl už Martin, kdy vydá další díl – Vichry zimy???? Já se různě dívala, ale moc článků jsem nenašla :-)

#130 Stráťa
4.6.2013 | 19:29:02
WaterEngel

Ja osobne nehodlám čakať, prvú knihu už čítam, ďalšie budú nasledovať :-) A odporúčam to každému, tie knižky sú omnoho lepšie ako seriál, hlavne som viac vecí spätne pochopil + sú tam detaily, ktoré v seriáli nenájdete ;-)

4.6.2013 | 19:29:19
FangCz

Já jsem uvažoval že bych četl knižní ságu, ale přeci jen mi je pouze 13 let a koupit si knihu za 500 (x5) je opravdu dost, a v knihovně mi ji nepůjčí. Ale rád bych si tu bibli přečetl, od události Rudé svatby mám zájem číst knihu a být o krok napřed (i když mi to asi zkazí pohled na seriál). Pak jsem si ještě řekl, že si nechám vyzradit, kdo trůn ovládne – pak mi ale došlo, že bych si tím pokazil hodiny a hodiny sledování skvělého seriálu či čtení perfektní knihy. :-)

#175 ReHu #227 Asenad
4.6.2013 | 19:29:58
Akitenshi

Lidi, nečtěte to. Výsledek je, že netrpělivě čekáte každý rok na novou sérii a každých pět let na novou knihu…

4.6.2013 | 19:35:09
FangCz

Mohu se zeptat, jak dlouho Vám trvalo přečíst jednu knihu?

#21 Engeneer
4.6.2013 | 19:36:07
Dark Angel

Určite na GoT nezavrhnem. Hoc moja obľúbená postava (Robb Stark) je mrtvy. No mám tam ešte mnoho postav, ktoré ma bavia. Ja si určite počkám na 4. sériu. Ale taktiež som si asi pred mesiacom kúpil prvú knihu „Hra o trúny“ a idem to celé čítať odznova. Je to zaujímave to čítať a obohatiť veci o niečo nové čo som v seriály nevidel a nevedel o tom :)

#210 RaDeOs #210 RaDeOs
4.6.2013 | 19:36:51
Herister

Já začal číst po druhé sérii a začal jsem, jak píšete, od první knihy…i v sobě mám takový pocit, že to tak bylo nejlepší a od té doby jsem na nějaké 800 straně třetí knihy a to jsem nečtenář… Fakt nikdy jsem pořádně knihy nečetl, ale tohle mi už nedalo a příběhově jsem byl vždy před seriálem – jen prozrazení Barristana mě dostalo :-D Knihy se čtou téměř sami a člověk se ani nenadechne a má jí zblajznutou za dva-tři měsíce – protřelí čtenáři do měsíce max :-D On se mi ten seriál totiž z počátku kvůli velkému množství postav moc nelíbil, ale po přečtení jsem uznal, že to udělali všechno fakt mistrně a všechno do sebe zapadá…! No nic – jdu číst dál ;-)

4.6.2013 | 19:42:32
MetalAge

Jsem za půlkou první knížky a seriál mě dostal po 5 minutách sledování prvního dílu, budu v něm pokračovat nadále stejně jako ve čtení… Jako v tom je prostě Martin hustej, že se s tím nesere :) Starky mám moc rád a je to fakt škoda už od toho co zabili Neda… ale upřímě Robb nebo Cathelyn nebyli zrovna moji oblíbení hrdinové.. to už mi bylo víc líto Šedýho větříka nebo Robbový manželky :-/

4.6.2013 | 19:44:02
luciesnow

Knihy jsem bohužel ještě nečetla.. a jelikož je 4 řada skoro až za rok, mohl by mi někdo, kdo knihy četl, prosím říct, který díl navazuje na 3 řadu seriálu? :) děkuju moc)

#23 Engeneer
4.6.2013 | 19:44:39
Engeneer

#16 FangCz: To záleží, jak tě to bude bavit a kolik budeš mít času. Bouři mečů jsem četl 6 dní a Tanec s draky něco přes měsíc…

4.6.2013 | 19:45:23
Bouzi

#3 Adriean: není se čeho bát, jsou zde i další hráči a Lannisteři mají možná navrch jen zdánlivě :)

4.6.2013 | 19:45:53
Engeneer

#20 luciesnow: Na třetí řadu navazuje druhá polovina třetí knihy – Bouře mečů, ale je blbost začít číst od prostředka :-)

#24 luciesnow #29 Herister
4.6.2013 | 19:46:39
luciesnow

#23 Engeneer: já vím a děkuju moc za odpověď :)

4.6.2013 | 19:49:37
FangCz

Docela Oftopic – kdo si myslíte, že má V SOUČASNÉ SITUACI * nejvíce nakročeno k trůnu.

  • = Současné seriálové situaci
#27 LadyJ #32 Zizo123
4.6.2013 | 19:50:27
Swenson

Veľmi naivne som čakal nejaku srdcevrúcu scenu kde sa Arya konečne stretne s rodinou… GoT mi však už za pár minut dalo znova pocítiť že to nieje seriál s happyendom. To že Robb zomrie som vedel aj keď som knihu nečítal(vďaka ľudom čo do komentárov nedávaju „Spoiler alert“), ale to ako zomrel som absolútne nečakal. Na pár minut serial som uveril že lord Frey naozaj Starkom naozaj odpustil.

#30 FangCz
4.6.2013 | 19:51:17
LadyJ

#25 FangCz: Pokud bych hodnotila pouze současnou seriálovou situaci, tak rozhodně Jofrey.

4.6.2013 | 19:52:40
Lukas1987NR

ja som vcera nasiel na ulozto prve 3 knizky a uz som na 125 strane :D je to sice nepohpdlne citat na PC ale ta kniha mi to nepohodlie vrati :D

4.6.2013 | 19:53:16
Herister

#23 Engeneer: Souhlasím, já jsem ted na straně 800 v Bouři mečů, kapitola o Branovi a podle traileru na hbo.com k poslednímu dílu se tam tahle scéna odehraje, zase naopak něco jiného z příběhu jiné postavy co bylo na straně, dejme tomu, 450 tam bude až v příští sérii… Jestli začít číst a ne od prvního dílu, doporučuji aspoň od začátku Bouře mečů…ale každý jak uzná sám za vhodné

4.6.2013 | 19:54:23
FangCz

#26 Swenson: Tak tak. Myslel sem si, jak to nebude dobré, jak se setká celá rodinka a jak Starkové ovládnou trůn. Jak se zavřeli dveře a spustila hudba, věděl jsem, že to bude zlé, ale až tak zlé ne. Rozbrečel jsem se, a říkal „jak je to k***a možný?!“ protože Starkům jsem „fandil“. GoT mi ale řeklo, že tam Happyendy neexistují – a to dělá tento seriál tak úžasně výjmečný! :-)

#190 markacek
4.6.2013 | 19:56:46
Lord Dave Stark

ja čtu celou sagu v anglictine – vyjde me to mnohonasobne levneji (cca o 300 kč na jeden dil) a libi se mi cist to v originale, i ta jmena a vsechno mi zni lepe v ajine..ale zase mam delsi dobu cteni, prectu jednu knizku zhruba za mesic..

4.6.2013 | 19:57:16
Zizo123

#25 FangCz: Kto ma narok na tron podla terajsej situacie v seriali? No najvacsi ma asi Gendry (moj osobny nazor) alebo aj z ineho pohladu ..... blondinka s leguanmi za morom :) :D

#34 LadyJ
4.6.2013 | 20:00:31
FangCz

Děkuji těm, kteří jsou natolik chytří, že mi připomněli, že jsi knihu mohu i stáhnout z uložta, vím, že to není zrovna hezké, ale když nejsou peníze ale je touha číst knihu :-)

4.6.2013 | 20:01:37
LadyJ

#32 Zizo123: Gendry jako bastard nárok na trůn v žádném případě nemá

#36 Lord Dave Stark #38 tarava #39 Zizo123
4.6.2013 | 20:03:51
cechman

Ta linie s tou matkou mě tam stejně vůbec nebrala, tak jsem rád, že je tam pobili :) Spíše to, že Vrána utekla od té zrzky je na nic.

4.6.2013 | 20:04:34
Lord Dave Stark

#34 LadyJ: na trůn má nárok ten, kdo si ho vybojuje :D tak jao si ho vzal Robert..po nem ma nejvetsi pravo Stannis, ale kdyz si ho vezme Daenerys, tak je jeji ;)

#44 LadyJ
4.6.2013 | 20:05:52
Depresor

celkom asi bude v tých knižkach chaoss … teraz po s03e09 ani neviem ktoru chytiť do ruk … počkam asi na e10 a za ten rok čo budu pripravovať e04 začnem čítať

#40 Engeneer
4.6.2013 | 20:06:11
tarava

#34 LadyJ: Kdy bere normální nástupnické právo, tak jak funguje(takže sem prosím nepleťte Targaryeny), tak má nejvyšší právo samozřejmě Gendry jako jedinej žijící potomek bývalého krále, byť bastard. Po něm je to Stannis Baratheon.

#41 Engeneer
4.6.2013 | 20:07:23
Zizo123

#34 LadyJ: Nevyznam sa v zakonoch dedenia v minulosti (agnat, kognat, atd.) ale zrejme vies o com hovoris a tym padom bastard nema ziadny narok na tron. Tak potom uz ostava iba Stannis :)

#210 RaDeOs
4.6.2013 | 20:09:35
Engeneer

#37 Depresor: Nejlepší je začít od první. Tu jsem začal číst druhý den po odvysílání 10. dílu první řady a vůbec nevadilo, že jsem věděl, co se stane. A není pravda, že jsou jen dvě možnosti: koupit nebo „ukrást“ na netu, ještě existují takové instituce jako knihovny :D

4.6.2013 | 20:10:14
Engeneer

#38 tarava: Pleteš se, nikdo v Západozemí neuznává bastardy jako legitimní potomky. Největší právo na trůn má Stannis

#43 tarava
4.6.2013 | 20:11:24
tarava

no dle dění je platným zákonem Primogenitura

4.6.2013 | 20:13:00
tarava

#41 Engeneer: ano, spletl jsem se. Musel by to být legimitizovaný levoboček jako Ramsey Bolton, proto má nějvětší právo Stannis.

4.6.2013 | 20:13:43
LadyJ

#36 Lord Dave Stark: A ty si myslíš, že Gendry si ho může vybojovat? Vždyť nemá nic. A bastard podle práva v Západozemí nemá nástupnické právo (bylo to několikrát řečeno v knihách), takže legitimním králem je Stanis (pokud nepočítáme Targeryeny). Jinak jediný kdo může legitimovat bastarda je král, a to Stanis s Gendrym asi těžko udělá, protože by se tak připravil o trůn.

#45 Lord Dave Stark
4.6.2013 | 20:15:33
Lord Dave Stark

#44 LadyJ: ne, to sem nenapsal, precti si pozorne co sem napsal..rikam ze nejvetsi pravo ma po Robertovi Stannis..ale k cemu ti je naky pravo, kdyz bitvu o trun prohrajes..

#49 LadyJ
4.6.2013 | 20:17:40
tarava

Dle mě Targaryeni nemají zákonné právo na trůn! Vím ,že byl Robert de facto uzurpátor, ale když se stal králem, tak byli Targaryeni vyloučení ze zákonného nástupnictví, díky zákonu který platí v západozemí – primogenitura. Mají možná tak cassus beli k boji o trůn.

#50 Engeneer
4.6.2013 | 20:19:24
Engeneer

Já doufám, že na trůn usedne Jaime Lannister, jako moje nejoblíbenější postava od četby třetí knihy. Ikdyž je to jenom zbožné přání :D

4.6.2013 | 20:20:42
Lord Dave Stark

ja bych chtel, aby na trune byl Tyrion, Jaime by mu moh delat velitle Kralovske gardy :D

4.6.2013 | 20:21:38
LadyJ

#45 Lord Dave Stark: tak promiň asi blbě čtu, já myslela, že mluvíš o Gendrym. V tomhle s tebou souhlasím, trůn dostane ten, kdo si ho dokáže vybojovat a taky udžet. A to teda v žádném případě nebude Gendry

4.6.2013 | 20:22:30
Engeneer

#46 tarava: Targaryeni nemají žádné právo, byli to stejně jako Robert uzurpátoři. Tímto způsobem mají největší právo na trůn Děti lesa, kteří tu byli první, než je První lidé vytlačili.

#52 tarava
4.6.2013 | 20:24:31
LadyJ

Tyrion by se mi na trůně taky líbil. Není to žádný pitomec a už jako pobočník si vedl dost dobře, myslím, že by byl dobrým králem. Ale to se asi nestane.

4.6.2013 | 20:26:26
tarava

#50 Engeneer: ale já vím, dyť říkám, že nemají právo. To jen narážim na to, že tu sposta lidí píše, že jejich právo na trůn je největší.

#54 Engeneer
4.6.2013 | 20:30:24
BSG75

#3 Adriean: No ja čekam na Dorne Zmije jsou drsne kočeny.

#56 Engeneer #210 RaDeOs
4.6.2013 | 20:30:59
Engeneer

#52 tarava: Já vím, jen potvrzuju tvé tvrzení :D

#210 RaDeOs
4.6.2013 | 20:31:45
alda.ali

Na trůn půjde Jon…jako právoplatný král západozemí…:P…ale je to jen teorie a přání

#59 Engeneer
4.6.2013 | 20:32:29
Engeneer

#53 BSG75: No mě je sympatická jen ta Rudá :D

4.6.2013 | 20:32:58
LadyJ

Když už mluvíte o Dorn, nevíte kdo by měl hrát Oberyna?

4.6.2013 | 20:33:21
niennor

Lenže v tom čase, kedy tu boli Deti lesa a Prvni lide, žiadny Železný trón nebol.

#60 Engeneer #61 tarava
4.6.2013 | 20:34:18
Engeneer

#55 alda.ali: Teorie o Jonově původu je beztak správná, George Martin to pěkně pohnojil, když už píše knihy 16 let, kdyby vycházeli rychleji, lidi by neměli čas na to přijít a byl by to největší zvrat celé série :D

4.6.2013 | 20:35:27
Engeneer

#58 niennor: Trůn zastupuje vládu nad celým kontinentem…je to jen symbol, klidně by se mohli rvát o skládací židli :-)

#62 tarava #81 Erebos
4.6.2013 | 20:36:46
tarava

#58 niennor: Proboha železný trůn je jen trůn vůbec o něj nejde. Tady jde o to, čeho je symbolem – vlády nad sedmi královstvími. Vlastně celým kontinentem.

4.6.2013 | 20:37:34
tarava

#60 Engeneer: Asi tak :D

4.6.2013 | 20:38:02
niennor

Len dúfam, že ak je tá jedne teória o Jonovom pôvodne správna a fanúšikovia sa jej teda dovtípili, GRRM sa nerozhodne zmeniť to v posledných knihách. :D

#64 Engeneer
4.6.2013 | 20:38:32
Engeneer

#63 niennor: Prohlásil, že žádné teorie nečte, aby ho neovlivnili, takže třeba ani neví, že víme :D Ikdyž se ho už na to určitě někdy ptali :D

4.6.2013 | 20:40:54
niennor

Mne ide o to, že dovtedy kontinentu nik NEVLÁDOL. Boli Deti, boli Prví ľudia, bojovali, ale uzavreli prímerie a potom sa každý staral o svoje, ale nik z dvoch menovaných nevládol. Tam tkvie moja pointa a týka sa len Deti lesa a Prvych ludi tak, ako som to napisala.

#66 tarava
4.6.2013 | 20:42:25
tarava

#65 niennor: Nikdo nevládl celému kontinentu, ten byl sjednocen až Targaryeny, ale ty si snad myslíš, že První lidé neměli své vůdce tj. ti co vládli?

4.6.2013 | 20:45:36
kosťa

#1 tarava: Ja si taktéž počkám a budu doufat že ti zrmdi co furt všechno přeživají, dostanou co proto od Bilých CHodců.

4.6.2013 | 20:50:43
kutas

Já fandím Stannisovy a nikdo jiný mě moc nezajímá je to moje nejoblíbenější postava a přeji mu trůn takže jestli pomřeli nějací Starkové tak mě to moc netrápí měli se přidat ke králi

#69 FangCz
4.6.2013 | 20:58:11
FangCz

#68 kutas: Když by ti popravili otce, tak by ses k nim přidal? Když víš, že ho popravili bezdůvodně? :-)

#73 kutas
4.6.2013 | 21:00:33
bestvo

chcem sa spýtať tých čo čítali knihy … bolo by to take strašné keby som začal od 4. knihy ako to tu bolo popísane ? Alebo by sa to dalo vpohode zniesť ?

#79 LadyJ #82 Engeneer
4.6.2013 | 21:01:18
niennor

Prví ľudia si tuším vytvorili kráľovstvá, ktoré dobili potom Andali a mohli si teda panovať na svojich územiach. Deti mohli mať maximálne nejakého kmeňového vodcu, ak vôbec. Lenže to, čo predstavuje Železný trón, je panovanie nad 7 kráľovstvami, ako už aj písal ktosi vyššie. Nad spojenými 7 kráľovstvami. A to sa podarilo len Targaryenovcom. Pre Starkov napr. trón nemá cenu, nikdy ho nechceli. Ideu železného trónu, spojených kráľovstiev a panovania nad nimi, prejavili len Targaryenovci a dosiahli ju, keď tí traja prišli s drakmi.

#76 tarava
4.6.2013 | 21:01:23
niennor

bestvo: Nečítaj odstredu, postavy ani dej by ti takmer nič nehovorili, resp. by som v nich mohol mať chaos. Najmä v tom, ako dospeli tam, kde sú, keďže seriál sa nedrží knihy na 100%. Toť moja rada.

4.6.2013 | 21:03:15
kutas

#69 FangCz: máš pravdu to bych se k Robertovi nepřidal ale ten je bohudík mrtvý a Stannis s popravou Neda nemá nic společného takže má můj hlas :)

4.6.2013 | 21:03:28
Krecmi

konecne neco poradnyho na konci, a verim ze polovina lidi co tvrdi ze prestane koukat stejne neodola a bude koukat dal :) knizky mam precteny a je to vyborny i serial je luxusni budu koukat dokud bude :)

4.6.2013 | 21:04:36
Lens

Starkové držte se.!! Jo a jinak chystám se na knihu.. :)

4.6.2013 | 21:05:24
tarava

#71 niennor: no ale před příchodem prvních lidí byl de facto celý kontinent pod nadvládou dětí lesa…

4.6.2013 | 21:05:35
zobi

Sledovat určitě budu dál (GoT patří určitě k aktuálně běžícím seriálům)… :) Seriál se mi moc líbí a vážně uvažuji i nad knihami (ale to bude asi problém, protože sám jsem ještě nikdy nic nepřečetl :D )

#78 zobi #80 Dark Angel
4.6.2013 | 21:05:55
zobi

#77 zobi: GoT patří určitě k nejlepším aktuálně běžícím seriálům*

4.6.2013 | 21:06:45
LadyJ

#70 bestvo: 3. serie ale končí teprve někde v polovině 3. knihy, takže určitě nezačínej číst až od 4., protože ve 3. knize se ještě stane dost důležitých věcí

4.6.2013 | 21:06:51
Dark Angel

#77 zobi: u mna to je podobne. Takmer nič nečítam. Ale toto som neodolal a čítam prvú knihu. Vrelo odporúčam! Hned sa začítate a nebudete vediet kedy prestat :D

4.6.2013 | 21:07:49
4.6.2013 | 21:10:30
Engeneer

#70 bestvo: Číst od čtvrté knihy je blbost, podle mě je blbost i číst od třetí. Pokud se bojíš, že budeš číst o věcech, které se už staly, tak seriál se už od druhé řady docela liší od knihy, takže… Do další série je čas minimálně 9 měsíců, do další knihy minimálně 2 roky, je spousta času začít číst od začátku…

#84 Erebos
4.6.2013 | 21:10:39
Erebos

#81 Erebos:

4.6.2013 | 21:11:31
Erebos

#82 Engeneer:

Ta teorie s Jonem je dobře, jen škoda, že stejně zanedlouho zemře

#87 Engeneer #88 LadyJ
4.6.2013 | 21:13:27
niennor

tarava: No a práve, nenazvala by som to nadvládou. Myslíš, že aj ľudia v praveku vládli na Zemi? K Deťom lesa a ich myšlienke slovo vládnuť absolútne nesedí. Boli tam, žili, mali svoje stromy, komunikovali so zvieratami, uctievali starých bohov, zveľaďovali svet a užívali si života, ale niečo ako vládnutie? Nemyslím, že to riešili. Ale to je len môj názor a žiadny fakt ohľadom histórie Westerosu. Nie sú to panovníci, lordi, králi, ani nič podobné (ani sa o nič také nesnažili, kráľovstvá si založili asi až Prví ľudia- súdiac z videa nahovoreného Branom k histórii), aj preto si s nimi železný trón, resp. nárok naň absolútne neviem spojiť. Symbolom trónu, vlády nad kráľovstvami (všetkými 7), sa dostávame len k Tyrgaryenovcom. Kebyže sa kráľovstvá nakonci rozdrobia znova na 7 častí, alebo hoci len na dve (Sever a zvyšok), železný trón by už neznamenal to, čo znamenal nazačiatku 1. knihy.

4.6.2013 | 21:15:33
hlawoun

Já osobně se asi přestanu koukat :-D Co se týče toho nástupnictví, právoplatní králové jsou IMHO rozhodně Targaryeni§ Dracarys! A abych taky trochu podnítil diskuzi, já osobně bych Tyriona nezatracoval!

#92 tarava
čestný člen redakce
4.6.2013 | 21:17:00
Engeneer

#84 Erebos:

Pochybuju, jen ho pobodali a on upadl do bezvědomí, i kdyby zemřel, na Zdi je s ním Melisandra a ta ho může zase vrátit zpátky jako to dělá Thoros z Myru s Berikem Dondarrionem. Tím by se i vyřešila Jonova přísaha, kdy přísahal Noční Hlídce „až do své smrti“

#94 Erebos
4.6.2013 | 21:17:20
LadyJ

#84 Erebos:

Doufám, že nezemře a že se z toho pobodání uzdraví. Myslím, že tohle je od Martina jen takový tah, jak nás navnadit na další knihu. Ale je pravda, že u něj člověk nikdy neví.

#98 Erebos
4.6.2013 | 21:18:07
Raqos

Taky musim doporucit knihy. Zacal jsem je cist nekdy v unoru, ted jsem ve tretine Tance. Musim rict, ze knizky jsou hodne jine, az na prvni serii. Ve Stretu jsem cekal, kdy zacne ta akcni cast Daenerys v Quartu, jako v serialu a ono nic :) Proto jsem rad, ze od Boure uz jsem cetl s cistym stitem. Hlavne kvuli historickym faktum jsou ty knizky fantasticky. Dozvedet se neco vic o Detech lesa, o Robertove rebelii a Raegarovi… Lepsi knizky jsem snad ani necetl. Doufam, ze pata serie bude podle Hostiny i podle Tance, jelikoz se odehravaji soucasne, protoze rada jenom o Hostine by byla opravdu nudna :)

4.6.2013 | 21:18:14
niennor

Erebos:

Nie je isté, že zomrie. Zatiaľ nie je potvrdené, že ten útok neprežil. Pokiaľ viem, tak ani GRRM sa k tomu nevyjadril, ale môžem sa mýliť.

#93 Engeneer
4.6.2013 | 21:19:11
niennor

Engeneer:

To, že je tam aj Melissandra, som nevedela. Díky ti za ten postreh, aj s tým „až do smrti“! :) Hneď mi to zlepšilo náladu a dávam Jonovi viac šancí prežiť to. :D

4.6.2013 | 21:21:15
tarava

#86 hlawoun: Proboha nemůžou být v žádném případě právoplatní králové, rozhodně nemají ani zákonný nárok na vládnutí. Lze se ta bavit o určité legitimě a nároku, ale rozhodně ne podloužé právem. V momentě korunování Roberta Barathouna králem jejich právo dle zákona(mluvím o primogenituře – ve hře o trůny to funguje dle něj) nulové

#95 tarava #96 Engeneer #134 Aul
4.6.2013 | 21:22:16
Engeneer

#90 niennor:

GRRM se už vyjádřil, na otázku, proč Jona zabil odpověděl: „Vy si vážně myslíte, že je mrtvý?“

#100 tomtou
4.6.2013 | 21:22:38
Erebos

#87 Engeneer:

Ahá, tak už si to moc nepamatuju z knížek.. Takhle by to taky šlo

4.6.2013 | 21:22:56
tarava

#92 tarava: * podložené pardon

4.6.2013 | 21:23:42
Engeneer

#92 tarava: Když o tom tak přemýšlím, tak právo mají. Králem se stane ten s větším mečem a v případě Daenerys a jejích mazlíčků se dá říct, že nemá konkurenci :D

4.6.2013 | 21:24:06
niennor

tarava: No a to s primogeniturou je ďalšia vec, ktorá momentálne z právoplatného krála robí Stannisa. Pokiaľ Joff neuzná niekoho z Robertových bastardov za oficiálneho potomka (čo by z neho spravilo ešte väčšieho blba), tak z Baratheonovskej línie asi už ostáva len Stannis.

4.6.2013 | 21:25:10
Erebos

#88 LadyJ:

Je to možný.., taky bych byl rád, kdyby ještě chvylki zůstal:)

4.6.2013 | 21:25:12
niennor

Väčšia armáda ti nedáva právo, iba možnosti. :D

4.6.2013 | 21:26:56
tomtou

#93 Engeneer: Ha ten je dobrej :) ofc ze vsichni doufaji, ale nikdo nevi :) btw to byl pro me moment kdy jsem se malem rozbrecel…

4.6.2013 | 21:26:56
tomtou

NEJVETSI PRAVO NA TRUN MA KLUK S MODRYMI VLASY :) to vi snad kazdej kdo cetl knizky :)

#104 Engeneer
4.6.2013 | 21:28:28
Erebos

Jo a můj adept na železnej trůn je......Theon Greyjoy:)

4.6.2013 | 21:29:26
tarava

Proboha já se tady bávim v zákonné rovině! Samozřejmě, že na trůn se s největší pravděpodobností dostane vždy ten s největším klackem, ale pochopte, že ty zákony, nároky, ligalita a ligitima na spoustu lidí působí. Hlavně na poddané. Poddaní i vazalové raději zkousnou např Stannise Baratheona – dle zákona následník Roberta Baratheon než když si teď najednou připluje přes moře Khal Drogo a posadí se na trůn bez jakéhokoliv práva, zákonu či „zvyku“

#104 Engeneer #105 Erebos
4.6.2013 | 21:30:54
Engeneer

#103 tarava: Já jsem si samozřejmě dělal legraci :-)

#101 tomtou:

Ten se objevil tak znenadání, že jsou možné jen dvě věci: Buď je to nastrčená osoba a s Targaryeny nemá nic společného nebo někdo z fanoušků přišel na pravou teorii ohledně něčeho a GRRM se rozhodl na poslední chvíli změnit příběh. Můj názor :-)

#133 tomtou
4.6.2013 | 21:36:32
Erebos

#103 tarava: Tak největší klacek má asi Hodor..,ale ten asi neusedne na železnej trůn:)) I když..

4.6.2013 | 21:42:17
Fayninn

G.R.R.Martin to spravil bravúrne a nečakane. Ja sosobne som knihy nečítal, tak preferujem možnosť pokusiť sa ich zohnať, a samozrejme čakanie na 4. sériu, seriál je skvelý aj z pohladu diváka ktorý tú knihu naživo nevidel. :-) Edna skvelé titulky, podkračujte v tom čo robíte, robíte to úžasne !

4.6.2013 | 21:43:02
Xendras

Nevíte co udělají s chudákem Robbem ?

#108 tarava #109 Engeneer
4.6.2013 | 21:52:10
tarava

#107 Xendras: uříznou mu hlavu a přišujou hlavu jeho zlovlka

4.6.2013 | 21:52:51
Xendras

Si děláte legraci ? proč dobrákum se stávají takové věci a kde skončí jeho hlava neříkejte prosím v Králově přistavišti

#111 Engeneer
4.6.2013 | 21:56:30
Engeneer

#110 Xendras:

Na zlovlkovi :-)

4.6.2013 | 21:57:42
Xendras

To je hnusné dík za rychlé odpovědi hele snad se Stárkové z toho dostanou snad mají dost věrných vazalů

#113 Engeneer
4.6.2013 | 21:58:32
Engeneer

#112 Xendras:

S tím bych moc nepočítal, oni byli s Robbem na té svatbě téměř všichni zástupci rodů na Severu, takže nástupní právo přejde na syny, kteří zůstali na Severu a ti budou mít staženej ocas před Boltonem

4.6.2013 | 22:01:48
Xendras

Aha takže moc velké naděje nejsou když nebude vojsko :(

4.6.2013 | 22:02:55
MatthewG

Nevíte jak to vypadá s Peterem Dinklagem?? Psali jste že už točit nebude, ale teď jsem zase viděl že to prý byl jen výmysl. Prosím jestli o tom někdo ví pošlete mi sem nějaký odkaz, nebo tvrzení o tom jak to s ním vypadá. :) Děkuju

#116 tarava #118 Engeneer
4.6.2013 | 22:03:04
tarava

#115 MatthewG: voe to byl apríl. psalo se to 1. dubna

4.6.2013 | 22:05:00
marecek8

Prestať pozerať momentálne najlepší fantasy seriál kvôli vyvraždeniu niektorých hlavných postáv? Akože – jedna smrť mňa osobne doslova znechutila – až nahnevala – konkrétne:

rozrezanie Talisinho brucha…

Ale GoT si už viac nenechám újsť! Dokonca premýšľam aj o čítaní kníh! :)

#130 Stráťa
4.6.2013 | 22:05:06
Engeneer

#115 MatthewG: To byl Aprílovský žert, žádné přeobsazení se nechystá. Dostává slušné prachy za těch pár natáčecích dní každý rok, aby toho nechal :D

#119 Xendras #121 MatthewG
4.6.2013 | 22:06:16
Xendras

#118 Engeneer: Zůstali nějaké silné rody věrné Stárkům kteří se budou chtít pomstít nebo je jen tak konec ? to by mě zklamalo :(

#120 Engeneer
4.6.2013 | 22:07:56
Engeneer

#119 Xendras:

Oni zůstali věrni všichni kromě Boltonů (a Karstarků samozřejmě:D), ale veřejně to nepřiznají…tedy zatím :-)

#123 Xendras
4.6.2013 | 22:09:31
MatthewG

#118 Engeneer: Já jsem si právě říkal co to je. Nějak jsem to přehlížel a tak. Jinak děkuju už mám jasno a jsem rád že to byl jen aprílový žertík :D

4.6.2013 | 22:09:59
Oveckoun

Kruté, ale kdo si myslel že život je fér a vše dopadne dobře, dostane většinou od života kapky. Právě toho si na GoT cením nejvíc. U 99% seriálové a filmové tvorby můžete od začátku s velkou jistotou vědět co se stane ale u GoTka prostě ne. A osobně, jsem už unavený se situací kdy se vše na poslední chvíli zlepší, bomba se odpojí v poslední vteřině všichni dobří přežijí atd… Podtitul knih je You win or you die, nic mezi tím a to je nejpřesnější popis toho o čem knihy jsou .

4.6.2013 | 22:11:50
Xendras

#120 Engeneer: To je dobře ještě by mě zajímalo co je s Edmurem a s Bryndenem protože v té čistce nebyly

#127 Engeneer
4.6.2013 | 22:12:44
tarava

Ono je dost rodů hlavně nasranejch, že Freyové povraždili plno severskejch lordů na té svatbě, i když jim tím rituálem se solí a chlebem přislíbyli bezepčí a další zajali. Na Boltony jsou nasraný, protože se k nim přidali a uzurpovali vládu na severu a na Lannistery jsou nasraný, protože tuší, že tam asi byl tichej souhlas a domluva.

#125 Xendras
4.6.2013 | 22:13:35
Xendras

#124 tarava: Něco na tom je každopádně to bude ještě hodně zajímavé ale trochu se mě zdá že Jaime zmoudřel nebo to je pouze můj pohled ale snad se změní :)

#128 tarava #131 Engeneer
4.6.2013 | 22:14:48
Coehoorn

Keď sa niekto nevie vyrovnať s udalosťami posledného dielu tak okrem čítania kníh doporučujem hry od Paradoxu Crusader Kings 2 a mod na ňu Game of Thrones. Možete prebrať Starkovcov a nakopať všetkým zadok.

4.6.2013 | 22:15:40
Engeneer

#123 Xendras: Opravdu chceš všechno vědět? Nechceš si radši počkat než to odvysílají nebo než si to přečteš? Pod spoilerem je napsaný jejich osud.

Edmure bude zajatcem a Brynden dokáže utéct do Řekotočí a povede obranu proti Lannisterskému obléhání.

#129 Xendras
4.6.2013 | 22:16:33
tarava

#125 Xendras: Samozřejmě, že se mění. Takovéhle zážitky člověka ovlivní ;)

4.6.2013 | 22:16:48
Xendras

#127 Engeneer: Děkuji už nic nechci vědět

4.6.2013 | 22:18:28
Stráťa

#12 sarka003: Nevím ale čím častěji se na to budou lidi ptát tím líp. Autor slíbil že pokaždé když se ho na to někdo zeptá zabije jednoho Starka…myslím že zachvíly od nich bude pokoj. :-)

#117 marecek8: Co s tím všichni maj? Pár bodanců do břicha není ve filmech a seriálech nic tak výjimečnýho.

#132 Xendras #150 marecek8
4.6.2013 | 22:19:07
Engeneer

#125 Xendras: Jaimeho to dlouhé zajetí opravdu změnilo, ale zlom přišel, když ztratil ruku, to ho zlomilo a už to nebyl ten machýrek z první knihy. Ve čtvrté knize jsou konečně kapitoly z jeho pohledu a je vidět, že není špatný člověk, jen se bohužel zamiloval do své sestry a dělal unáhlená a špatná rozhodnutí (například shození Brana z věže)

#135 tarava
4.6.2013 | 22:20:02
Xendras

#130 Stráťa: Pravda ale když to člověk nečeká :D :D :D

4.6.2013 | 22:21:13
tomtou

#104 Engeneer: ! To si uplne nemyslim ikdyz je to dost mozny :) podle me ma Martin rad zvrat a tady klucina je dost velkej :) jinak samozrejme sazim na to, ze padne v prvni pripadne 2. bitve jak uz to bylo naznaceny na konci Tance :)

#136 Engeneer
4.6.2013 | 22:21:44
Aul

#92 tarava: Podle mě se s tou nelegitimitou Targaryenů mýlíš. Pokud si někdo uzurpuje SILOU trůn pro sebe, tak to sice znamená, že jeho nejstarší potomek v případě primogenitury po právu dědí, ale Casus belli zůstává i potomkům poražené strany a to aspoň po jistou dobu (doba je relativní a dost závisí na loajalitě vazalů a délce dynastie). Aspoň tak nějak jsem to pochopil já ze hry Crusader Kings, ve které je poplatnost středověku v zákonném ohledu docela slušná. Na druhou stranu to tam možná pozměnili od reality, ale těžko říct.

#137 tarava #138 tarava #139 tarava
4.6.2013 | 22:24:30
tarava

#131 Engeneer: No to shození, vzhledem k okolnostem, docela chápu. Kdyby to Brna práskl, co myslíš ,že by se stalo? Řikam ti, že by i s Cersei a dětma visel na hradbách King´s Landing

4.6.2013 | 22:24:38
Engeneer

#133 tomtou: Na nějakém setkání fanoušků už GRRM předčítal kapitoly z Vichrů a tam bylo řečeno, že

SPOILER z Vichrů zimy

se mu nějak povedlo dobýt Bouřný konec (sídlo Baratheonů)

4.6.2013 | 22:25:59
tarava

#134 Aul: Legitimita se skládá z dvou částí z právní a řekněme uznání. Tj. můžeš mít právo na trůn, ale když tě neuznávají poddaní nejsi legitimním panovníkem(ani následníkem). Stejně tak pokud tě uznávají, ale nemáš na to právo, nejsi legitimní.

#140 Aul #142 Stráťa #143 Stráťa
4.6.2013 | 22:26:43
tarava

#134 Aul: neboj CK mastim taky 1 i 2.

4.6.2013 | 22:27:19
tarava

#134 Aul: Pokud máš nárok trůn opodstatněnou zákonem/zvykovím právem atd. Dává ti to pouze LEGALITU. Proto prosím nezaměnovat s LEGITIMITOU.

#141 Aul
4.6.2013 | 22:29:43
Aul

#137 tarava: Takže by se dalo říct, že Robert byl nelegitimním panovníkem, protože neměl Casus belli a tím legitimním byl tedy celou dobu Viserys a po něm Danny.

A nebo teda Aegon.

4.6.2013 | 22:31:47
Aul

#139 tarava: Jo, já jsem to asi zaměnil. Máš pravdu. :-)

4.6.2013 | 22:32:24
Stráťa

#137 tarava: Panovníkem buď jsi nebo nejsi, žádný uznání poddaných s tím nemá nic společnýho. Je celkem jedno jestli vládneš proto že vládl tvůj otec nebo proto že sis ho vybojoval. Je jedno jestli tě ostatní poslouchají ze setrvačnosti, z úcty, ze strachu nebo z jakýhokoliv jinýho důvodu, důležitý je že to dělají. Ono nějaký to nástupnický právo fungovalo v podstatě pouze ve chvíly kdy nebyl nikdo silnější kdo by si vládu zabral pro sebe.

#144 Aul #145 tarava
4.6.2013 | 22:32:58
Stráťa

#137 tarava: Panovníkem buď jsi nebo nejsi, žádný uznání poddaných s tím nemá nic společnýho. Je celkem jedno jestli vládneš proto že vládl tvůj otec nebo proto že sis ho vybojoval. Je jedno jestli tě ostatní poslouchají ze setrvačnosti, z úcty, ze strachu nebo z jakýhokoliv jinýho důvodu, důležitý je že to dělají. Ono nějaký to nástupnický právo fungovalo v podstatě pouze ve chvíly kdy nebyl nikdo silnější kdo by si vládu zabral pro sebe.

4.6.2013 | 22:32:58
Aul

#142 Stráťa: A co když si někdo sám posadí korunu na hlavu a prohlásí se králem ve chvíli, kdy původní král ještě stále sedí na trůně? Jak je budeš rozsuzovat v takovém případě bez podpory vazalů nebo práva?

4.6.2013 | 22:35:49
tarava

#142 Stráťa: ježiši drž hubu a táhni s tim už jinam, si snad desátej co tu takhle pičuje. Já bavim v rovině ZÁKONNÉ a PRÁVNÍ. Už jsem psal, ža panovníkem je téměř vždy ten s největším klackem. Takže pokud se nechceš bavit věci, tak jdi oxidovat někam jinam.

4.6.2013 | 22:36:54
Greep3r

At si se seriálem klidně diváci seknou, nicméně trochu se divím, že po shlédnutí první a druhé série je tohle vykolejilo natolik, že se uchylují k tomuto rozhodnutí. Nemusíte číst knihu aby jste si zvykli na politiku ve světě, ve kterém se odehrává GoT. Kdo to nedokáže strávit, a věří jen v to, že dobré úmysly vždy zvítězí, měl by se dívat na něco jiného.

#147 Engeneer
4.6.2013 | 22:54:49
Engeneer

#146 Greep3r: To víš, lidi jsou zvyklí z typicky americké tvorby, že záchrana přijde za minutu dvanáct, tak nedokážou přijmout, že zachrana přijít nemusí…nebo přijde minutu po dvanácté :-)

#148 tarava
4.6.2013 | 23:02:00
tarava

#147 Engeneer: U typicky americké tvorby je to většinou tak, že už i lidé fandí záporákovi, aby hlavního hrdinu zabil. Většinou proto, že je nesympatický naivní idiot. Bohužel u GoT Ned a Robb přirostli lidem k srdci pro svůj smysl pro čest a spravedlnost i vystupování. Bohužel na to dojeli.

4.6.2013 | 23:05:16
Paulusek

jih znovu povstane, aspoň si to zaslouží

4.6.2013 | 23:09:25
marecek8

#130 Stráťa: Nie je, ale tak… keď sa pár minút rozprávajú o tom, že je tehotná a ako sa bude ich dieťa volať, je to nanajvýš… nechutné, keď jej potom tamto urobia. :D Ako celkovo to bolo celé úchvatné, no brutálne predstavenie, ktoré doslova vyrazilo dych… Hlavne ak niekto nečítal knihy. (dokonca ona vraj v knihe ani nie je, som počul…)

4.6.2013 | 23:25:30
RaDeOs

S 3. sérii jsem začal číst i 3tí knihu momentálně dočtený Tanec s draky a můžu doporučit všem aŤ si to přečtou. Ze začátku zmatek než se člověk zorientuje, ale pak už to jde. Zvraty jsou naprosto úžasné, i když to znechutí člověka… na druhou stranu mě to ale donutilo číst ještě rychleji ať vím jak to dopadne… Už aby byly Vichry Zimy a Sen o jaru :D

4.6.2013 | 23:36:39
Yalka

Díky za radu, já jsem jsem číst začala už před 14 dny. Sehnala jsem knížky legálně po $2, což je naprosto super. Díky seriálu se orientuju v postavách a krásně se to čte. Dnes jsem např. zjistila, že Hodor je potomek staré chůvy, to jsem ze seriálu nepochopila. Ke krvavé svatbě: tušila jsem, že to s Robbem špatně dopadne, že na porušení daného slova doplatí. Ale dlouho jsem čekala, že zrada bude ze strany jeho manželky (byla tam jedna scéna, kvůli které jsem ji podezírala, že špehuje pro Varyse). Robb byl dokonalý dědic Zimohradu (a měl tak sexy přízvuk :-), je ho škoda… Co si myslíte o Jonovi? Tak dlouho vydržel u divokých, dokázal už jednou kvůli tomu zabít a to tak vyjímečného člověk, teď (i když je zamilovaný a má další motivaci, proč s wildlings zůstat) to nedokázal (a šlo o anonymního chlápka). Divné! Nečekala bych to… Celá dějová linie hlídky je strašně zmatená (Jonova neúspěsná mise, kam se bude ubírat Samwellův příběh, to si netroufám taky vůbec odhadnout, většina hlídky zdecimovaná… Bojím, bojím (zombíci, chodci, divocí…), vypadá to strašně beznadějně. Desátý díl bude asi hodně roztříštěný, když se musí dotknout aspoň okrajově všech dějových linií. Ale už se moc těším. Četba mi vydrží asi na dlouho. Pak bude třetí řada a pak snad další kniha, doufám…

#153 Engeneer #169 Jamis
4.6.2013 | 23:38:43
Engeneer

#152 Yalka: Jonova linka je v seriálu dost chaotická, dost jí pozměnili, v knize je jeho linka jedna z nejlepších…

#154 Yalka
4.6.2013 | 23:43:46
Yalka

#153 Engeneer: Donedávna mě na seriálu frustrovalo, jak se dějové linie čím dál víc větví a rozbíhají a nic se neuzavírá. No tak teď se uzavřela aspoň linie „king in the north“ a spokojená stejně nejsem ;-) Jsem hrozně zvědavá, jak to bude v knihách, třeba v pátém dílu, jestli už se nitky začnou sbíhat. A ve kterém dílu vlastně přijde TA zima. To jsou samozřejmě jen řečnické otázky, odpověď nechci :-)

#155 markacek #156 Engeneer
5.6.2013 | 0:06:44
markacek

#154 Yalka: tak jsem v pate knize na konci a autor se opravdu vyradil :-) tolik ,,nitek,, je primo uzasne jak vse je rozvetvene :-),

5.6.2013 | 0:12:35
Engeneer

#154 Yalka: Oficiálně začala zima

v epilogu Tance, ale i na podzim už leží na severu pár metrů sněhu

5.6.2013 | 0:13:30
markacek

k celemu GOT bych mel opravdu jedinou vytku, Vady ve scenari a odchylky od knihy se daji cekat a jsou cvelku rozumne. Jedine co mi opravdu vadi je vek vsech postav… na druhou stranu rozumim ze s mladsimi herci by toho dost neslo natocit :-)

#158 Engeneer
5.6.2013 | 0:13:42
Engeneer

#157 markacek: Pokud si dobře pamatuju, tak když se Deny a Khal Drogo vzali, bylo jí 14…Kdyby ty scény natáčela nezletilá herečka, byla by to dětská pornografie…To, že každý postavě přidali 5 let byl velice chytrý krok

5.6.2013 | 0:16:20
Oveckoun

Teď mě napadá: ještě se s tím můžete vypořádat tak, že přijdete na tu příští. Pár Blondie / Ta-z-Tudorovců Vás zvou hned příští sérii :D

#160 Engeneer
5.6.2013 | 0:19:16
Engeneer

#159 Oveckoun: To budou naopak bouchat šampáňa :D

5.6.2013 | 0:26:30
adelay

Nečetla jsem celou diskuzi takže to tu možná někdo zmínil, ale…

neměla podle knih Robova manželka (která mimochodem neni z Volantisu, ale normálně ze Západozemí) zůstat rukojmí právě kvůli dítěti a tím pádem potenciálu ovládnout Sever?

#162 kachnic #165 tarava
5.6.2013 | 0:59:39
kachnic

#161 adelay: A proc by mela zustat jako rukojmi s „budoucim dedicem“?

#163 adelay
5.6.2013 | 1:15:43
adelay

#162 kachnic: protože ve chvíli kdyby porodila, by Freyové (respektive Boltnové) měli v ruce legitimního dědice Zimohradu, tudíž nástroj jak získat loajalitu Severu. Můžou se sice odvolávat na vojenskou sílu a hodně vzdálený příbuzenství, ale krev je uznávanější

5.6.2013 | 1:38:12
BigSamos

Alespon je do dubna dost času na to dočíst děj do konce season 3… Určitě nepřestanu sledovat, naopak mi to připadá jako neskutečně brilantní zvrat a jeden z nejlepších a nejsmutnějších závěrů dílů vůbec…

5.6.2013 | 4:23:37
tarava

#161 adelay: Ne neměla, uvidíš dle dalšího děje, že by to byla blbost. Boltonové opravdu nezradili zadarmo…

5.6.2013 | 7:31:12
mixxir

spoiler: no ja jsem cetl vsech 5 knizek a myslim ze fandove Straku se nemusi bat sice jsou mimo primeho boje o trun ale je tu tolik veci v kterych muzou byt duleziti a ktere autor do budoucna urcite vyuzije takze mozna budou mit nakonec rozhodujici slovo … protoze sever nikdy nezapomina… :D

5.6.2013 | 10:02:02
Jamis

#3 Adriean: :-)

5.6.2013 | 10:08:10
Ny_meria

Ve sledování teda rozhodně nepřestanu, myslím, že se máme ještě na co těšit!! a knížky mám téměř dočtené :) i když jsem zhruba věděla co se stane, i tak jsem při sledování včerejšího dílu ani nedutala..... pro mě jeden z nej seriálů! :)

5.6.2013 | 10:18:09
Jamis

#152 Yalka: No, ze seriálu to zase tak zřetelně nevyplynulo, i když to tam padlo, ale Jon nezradil Noční hlídku, dostal od Qhorina Půlrukého rozkaz ho zabít, aby divoké infiltroval a zjistil co může o jejich plánech a ve vhodnou chvíli utekl a varoval noční hlídku. A přesně to také Jon dělá a v souladu s tím také ve vhodnou chvíli utekl.

#223 Yalka
5.6.2013 | 10:20:14
loreleis

9. dil mě osobně jen víc motivoval k tomu, začít číst i knížky. Neumím si představit být rok bez Hry o truny, asi jsem už až moc zavisla :D

#171 RaDeOs #174 Neo_PN
5.6.2013 | 10:45:28
RaDeOs

#170 loreleis: A představ si co to je za muka čekat 6 let na další díl knihy :D Který přečteš za týden či dva…

5.6.2013 | 10:57:04
barahir

Mě nevadí, co se stalo, zrada patří k životu. A zvolil jsem možnost začít číst knihu. :)

čestný člen redakce
5.6.2013 | 12:16:24
Neo_PN

Podla mojho nazoru to bol prave ten neocakavany zvat siice niekoho to odradi prave preto pretoze mali svojich oblubenych hercov a postavi a tie im prave zabili a preto sa im to uz tak nepozdava. Teraz ten serial chcem praveze pozerat este viac a netrpezlivo ocakavam na dalsi diel aby som vedel co sa stane. Ach a este pootm cakat na 4 seriu to bude hrozne ale co uz narobime. Serial je vyborny knihy som necital ale urcite si ich precitam ked si ich kupim :). Na druhej strane je pravda ze toho boja tam vela nie je a je to vacsinou same rozpravanie ale teraz konecne k niecomu prislo sice mne sa to tiez nepaci ze si zomreli oblubene postavy ale mam este dalsie a serial ma o to vacsi este bavi. Uvidime dalej prajem prijemne pozeranie.

5.6.2013 | 12:24:51
Neo_PN

#170 loreleis: presne tak mna to tiez motivovalo ze si kupim knihy. :)

5.6.2013 | 12:25:52
ReHu

#14 FangCz: Utrácet za knížky nemusíš, na ulozto.cz jsou snad všechny knížky ke stáhnutí zdarma, pokud ti ovšem nevadí číst s pc. Já osobně jsem knížky četla a rudou svatbu jsem také nemohla rozdýchat, ale je pravda, že tímhle příběh nekončí a nastupují další dějové linky, jedna zajímavější než druhá. Osobně se nemůžu dočkat poslední knížky a už teď přemýšlím jak to vše dopadne, protože tohle je HRA O TRŮNY, buď vyhraješ nebo zemřeš.

5.6.2013 | 14:22:36
crash2233

Budem pokračovať v seriály, pretože kniha by mi mohla pokaziť momenty ako bol práve tento. :) Knihu začnem čítať pravdepodobne až po skončení seriálu. :)

#177 Aul
5.6.2013 | 14:28:28
Aul

#176 crash2233: Odhaduju, že to začneš nejdřív za 10 let. :-D

#181 crash2233
5.6.2013 | 14:33:01
dAw3

Nemyslim si, že seriál poběží tak dlouho. Sice by potřebovali aspoň tak 10 sérií, ale problém bude v tom, že než George dopíše poslední knihu tak ho seriál předběhne. :D

#179 Raqos
5.6.2013 | 15:23:30
Raqos

#178 dAw3: no berme tomu, ze hostinu a prvni pulku tance, ktera bezi soucasne daji spolu, coz budou dve rady. Druha pulka tance jedna rada. To jsou ctyri roky i s druhou pulkou boure. A to si myslim, ze budou teprve vychazet vichry. Takze serial bude cekat :-)

#183 barahir #199 RaDeOs
5.6.2013 | 15:33:47
Bobr von Bobrovic

No vzhledem k dosavadnímu vývoji seriálu se tahle poprava dala celkem očekávat. Autor si libuje v mučení a masakrování kladných postav, takže tato scéna mě zas až tolik nepřekvapila. Myslim, že nejde ani tak o snahu o realismus jako spíš o snahu šokovat za každou cenu. Knižní schéma „Představit kladného hrdinu, pár dílů ho pořádně mučit a když už se zdá, že má nejhorší za sebou, nechat ho brutálně zavraždit“ začíná být dosti nudné a předvídatelné a další díly se pravděpodobně budou ubírat stejným směrem. Knihy sem chtěl přečíst, teď mi to ale přijde jako ztráta času. Ze zvědavosti se podívám na poslední díl téhle série a pak si najdu závěr na netu. Závěrem řeknu, že existují mnohem snažší způsoby jak se nasr*t než utrácet čas a peníze za tuto knižní ságu. Stačí si večer pustit televizní noviny a poslechnout si co nového chystá naše vláda na občany např.

#182 Lord Mole #184 Stráťa #209 kutas
5.6.2013 | 15:46:12
crash2233

Viem :D ale musím vydržať :) #177 Aul:

5.6.2013 | 16:14:50
Lord Mole

Vzdycky se nejakej podobnej najde, ztratil ste se.. nebo novinkari poradaji invazi i na jine weby? Zadam vas uz sem nelezte, dekuji.#180 Bobr von Bobrovic:

#185 Bobr von Bobrovic
5.6.2013 | 16:42:09
barahir

#179 Raqos: A nebo Martin vykecá scénáristům, jak to skončí, seriál bude dotočen před knihou a my budeme pro změnu spoilerovat čtenářům. :D

čestný člen redakce
5.6.2013 | 17:17:16
Stráťa

#180 Bobr von Bobrovic: Pokud si todle myslíš tak čteš špatnýho autora. Zaprvé je vývoj martinových postav nepředvídatelnej, umírají oblíbenní i nenávidění stejným dílem a stejně nepředvídatelně. A zadruhé v SoIaF nejsou dobrý a špatný postavy, todle dělení autor nepoužívá (asi proto že ve skutečnosti taky neexistují dobří a špatní lidé, každej má trochu od obojího).

#186 Chipmanek #189 Bobr von Bobrovic
5.6.2013 | 17:21:41
Bobr von Bobrovic

#182 Lord Mole: A vy ste kdo, že mi říkáte kam mám chodit a kam ne. Novinkář nejsem a příklad s naší vládou jsem použil jako naprosto jednoduchý způsob jak se nasr*t bez toho abych musel utrácet tisíce za knihy a ztrácet čas jejich čtením. Pokud, ale považujete naší vládu za kompetentní a asi jste jejím voličem, tak vás nepovažuji za mentálně zdravého člověka a tentokrát já žádám vás aby ste na mě už nereagoval, protože s člověkem jako ste vy nehodlám ztrácet čas, děkuji.

#187 markacek
5.6.2013 | 17:39:01
Chipmanek

#184 Stráťa: No, nechci ti moc kazit tvoje přesvědčení, ale po RW jsem také začal v paměti hledat ty záporné hrdiny, co na svou zrádnost a intriku v seriálu dojeli. Pravda je, že sem je i našel, alepouze v linii Daenerys. Konkrétně otrokáři + její bráška Viserys neskončili zovna hezky. Ale jinak co se týká děje na kontinentu sedmi království, to opravdu začíná vypadat, jako jednostrané vybíjení kladných postav. Tím nechci Bobra obhajovat, seriál mám rád, ale to co se děje v třetí sérce mě už taky přestává bavit. Tak ale věřím v dobré zítřky a 4tou sérii která to snad napraví.

#188 markacek
5.6.2013 | 17:51:38
markacek

#185 Bobr von Bobrovic: nezlob se na me, ale myslis ze mas vsech pet pistolniku pohromade? nechapu proc sem tahas politiku, nechapu tve srovnani nastvanosti z TN na Nove. Kdyz mas potrebu koukat na bulvar, tedy koukej, ale zde, kde se bavime o knihach ( kdy cteni knih nikdy nebude ztratou casu) nevytahuj politiku a podobne nesmysly…Nepatri to sem. ( vladu mame presne takovou jakou si zaslouzime). To platilo a platit bude. Pokud jde o cenu knih… no… 4 minuty hledani a je stazeno.. ale ja jsem ty tisice za to utratil (300 kc za jeden dil) a nevidim v tom ztratu penez… Hezky den :D

#191 Bobr von Bobrovic
5.6.2013 | 18:03:38
markacek

#186 Chipmanek: Mas pravdu, ale neboj ono se to vylepsi .. vyrazne..

5.6.2013 | 18:04:24
Bobr von Bobrovic

#184 Stráťa: Než mě začneš flamovat tak by sis měl přečíst co jsem napsal. Knihy naštěstí nečtu a pokud bych je četl, tak bych po tomto díle bejt v Americe žádal peníze zpět. Není pravda, že postavy jsou nepředvídatelné a stejným dílem umírají dobří i špatní. Kdybych od začátku seriálu počítal křivdy co se dějou těm „dobrým“ tak bych došel k výrazně vyšším číslům než u těch záporných postav. Taky si myslim, že autor tohle dělá naprosto účelově se snahou šokovat a vybočit z řady, protože masakrovat kladné hrdiny není zas až tak běžné schéma i když rozhodně to není nic jedinečného a podobné depresivní seriály a knihy existují. Pokud se autor zaštiťuje realismem, tak nemůže účelově odstřelovat pouze kladné hrdiny, ale měl by stejně měřit i těm ostatním. Jen pár příkladů: Tyrion Lannister, je to dobrý intrikář, ale jak dlouho by v reálu asi vydržel na bitevním poli? Dračí holka by v reálu pravděpodobně brzy skončila. Stát s bandou polomrtvých trhanů před městem, asi není nic snažšího než na ni pustit pár vojáků, pobít je a draky si vzít. Chytrá Arya, když dostane možnost nechat zabít kohokoliv tak místo Tywina nechá zabít nějaký bezvýznamný No name postavy. To jen pár příkladů. A jistě máš pravdu, že neexistují vyloženě dobří nebo špatní, ale většinou se dá rozlišit kdo má k jaké straně blíž. Jestli chceš realismus doporučuju film Unsere Mütter, Unsere Väter. Pak uvidíš jaký je rozdíl mezi snahou o realismus a snahou šokovat za každou cenu zabíjením kladných postav. I když úplně nejlepší realismus je vypnout PC, zavřít knihu a jít ven.

#199 RaDeOs #205 Stráťa
5.6.2013 | 18:10:39
markacek

#30 FangCz: psal si ze ti je 13, na to bys myslim koukat nemel :D

5.6.2013 | 18:17:10
Bobr von Bobrovic

#187 markacek: Dobrý, takže ty si nějak zázračně vyčetl, že sem divák Novy a tahám sem politiku. Na to už vážně nemám co říct, protože tahle diskuzní finta, že mě obviníš z něčeho co sem neudělal a následné odsouzení za tento hrozný přečin je finta stará jak internet sám. Ještě jednou, nejsem novinkář, divák Novy a politiku sem netahám. Příklad s vládou byl pouze příklad jak se jednoduše naštvat a nemuset číst stovky stran knihy. Rozumíme? Příklad a ne propagace té či oné politické strany nebo politického směru.

#192 markacek
5.6.2013 | 18:18:10
markacek

#191 Bobr von Bobrovic: a tento uryvek? :_) ,,Závěrem řeknu, že existují mnohem snažší způsoby jak se nasr*t než utrácet čas a peníze za tuto knižní ságu. Stačí si večer pustit televizní noviny(TV NOVA) a poslechnout si co nového chystá naše vláda na občany(zde je ta politika) ,,. nechme to byt :-). Myslim ze za novinkare te oznacili presne kvuli tomu co jsi napsal…

#204 Bobr von Bobrovic
5.6.2013 | 18:35:52
FangCz

Jo a další offtopic – nevíte, co se stane se Zlovlkem od Aryi? Já nevím, jestli ho tam potom nenašli… už si tu 1. sérii nepamatuju :-)

#194 markacek #197 Chipmanek
5.6.2013 | 18:49:15
markacek

#193 FangCz: asi si pekne pobiha po zapadozemi :-)

#195 FangCz
5.6.2013 | 18:50:14
FangCz

#194 markacek: Tak doufám, že se potom zase potkají a budou spoluřezničit :-)

5.6.2013 | 18:53:06
markacek

kdo s kym Arya se svym zlovlkem? nu…! tam kde jsem se dostal cetbou muzu rict ze nepotkaji

#235 Marcik
5.6.2013 | 18:57:58
Chipmanek

#193 FangCz: No co vím, tak ho v první sérce propustila do divočiny. Tím se ale ještě nevylučuje návrat. Něco podobného se vlastně stalo i Jonovému zlovlku Shadow. V obou případech teď nikdo neví, kde je jim konec.

#206 Stráťa
5.6.2013 | 18:59:27
rhobos

trochu mimo téma ale bylo už někdy na Edně u jakehokoli serialu u jakehokoli článku tolik komentářů? :D

#200 barahir
5.6.2013 | 18:59:28
RaDeOs

#179 Raqos: Čekat seriál nebude, scénaristé ví jak má sága končit, protože jim to Martin řekl, kdyby náhodou umřel. Co jsem četl tak Sen o jaru bude prvně seriál a až pak kniha.

#189 Bobr von Bobrovic: Přečti si knihu a pochopíš proč Arya nenechala zabít Tywina.

#208 Raqos
5.6.2013 | 19:06:25
barahir

#198 rhobos: Nevím, jestli komentářů pod článkem, ale v diskusi k Lostu určitě bylo víc příspěvků. :) (V té době to ale ještě samostatný web.)

#202 rhobos
čestný člen redakce
5.6.2013 | 19:16:19
markacek

Ovsem LOST kvalitou nesaha SoIaF ani po nehty na nohou :-)

#203 barahir #209 kutas
5.6.2013 | 19:18:35
rhobos

#200 barahir: i tak je to pozoruhodné :)

5.6.2013 | 19:20:41
barahir

#201 markacek: No jestli to bereš jako celek, tak asi ne, ale byly tam chvíle, kdy to vypadalo jako geniální dílo a ty teorie a diskuse okolo toho byly opravdu neopakovatelné, a hlavně tam nehrozily spoilery. :) Ale třeba to Trůny i v počtu komentářů časem trhnou.

čestný člen redakce
5.6.2013 | 19:22:46
Bobr von Bobrovic

#192 markacek: Podívej, já se nechci hádat, ale to že sem divák Novy sis tam doplnil ty. Žádnou politiku sem tu nedělal, uvedl sem vládu jako příklad jak se naštvat. Tečka, nic víc. A souhlasim, nechme to být.

5.6.2013 | 19:28:38
Stráťa

#189 Bobr von Bobrovic: Aha, tím se to vysvětluje. To je právě ten zásadní rozdíl mezi knižní sérií a Seriálem. Knížka je mnohem reálnější, tebou kritizovaný věci probýhají jinak a spousta těch „zápornějších“ postav byla v seriálu vypuštěna. Pokud hodnotíš pouze seriál tak souhlasím že je z něj cítit velká snaha šokovat. Mnohem víc než z knížky kde to všechno do sebe mnohem líp zapadá a jsem přesvědčenej že kdybys četl knížku tak vrácení peněz požadovat nebudeš.

5.6.2013 | 20:22:34
Stráťa

#197 Chipmanek: Jonův vlk se jmenuje Ghost a ne Shadow. :-)

5.6.2013 | 20:25:08
Ter

Doma mám už první tři knížky ságy a vyloženě sem natěšená až se do nich po zkouškovém pustím :)

5.6.2013 | 20:48:25
Raqos

#199 RaDeOs: No ja si myslim, ze to Martin nedovoli. Nejakych 15 let pise sagu a kdyz to ma konecen vyvrcholit, tak si vsechno wau necha ujit serialem? To si myslim, ze ne. Ale jen muj nazor.

#210 RaDeOs
5.6.2013 | 21:06:57
kutas

#180 Bobr von Bobrovic: já jsem nic neplatil jelikož jsem měl všechny knihy půjčený z knihovny
#201 markacek: seriál LOST se mi líbí zatím daleko víc než seriál GoT

5.6.2013 | 21:24:53
RaDeOs

#208 Raqos: Early during the development of the TV series, Martin told major plot points to producers David Benioff and D. B. Weiss in case he should die.#17 Dark Angel: (The New York Times reported in 2011 that at age 62, Martin was by all accounts in robust health.)#53 BSG75: Martin is confident he will have published at least The Winds of Winter before the TV series overtakes him.#17 Dark Angel: Benioff and Weiss learned more future plot points from Martin in 2013 to help them set up the show's new possible seasons. Deviations from the books' storylines are being considered, but a two-year show hiatus to wait for new books is not an option for them as the child actors continue to grow and the show's popularity would wane.#54 Engeneer: Martin indicated he would not permit another writer to finish the book series.#39 Zizo123:

Pokud se tedy něco nezmění fakt bude seriál dřív a možná i jinak probíhající.

#212 barahir
5.6.2013 | 22:12:38
kesuaus

Podla na sa serial zabitim neda starka zhoršil … ale furt som to pozeral pretoze tam bol este Jon Snow a Robb Stark to su moji favority a už 2 zomrely osobne ma vôbec žiadna dejova linia nezaujala chcem aby všetci umreli a zostal tam len Jon Snow .

5.6.2013 | 22:22:37
barahir

#210 RaDeOs: Je to možný, že seriál bude mít jiný konec, Martin si dá s poslední knihou určitě na čas, aby jí pořádně doladil a seriál nemůže čekat 10 let.

čestný člen redakce
5.6.2013 | 22:25:02
kesuaus

Mimochodom som kupil vsetky doteraz vidane knihy za 45€ ale po Anglicky :D

#214 barahir #224 Lord Dave Stark
5.6.2013 | 23:14:45
barahir

#213 kesuaus: Jo, anglický ceny jsou jiná liga, a ještě maj hezčí přebaly. :)

čestný člen redakce
5.6.2013 | 23:49:14
kesuaus

To teda tie Slovenske by som nechcel ani zadarmo obal je uplne odporny nechapem preco tam musia vimišlat vlastny dizajn a nemôžu tam dat ten pôvodny ten naš slovensky vizera ako keby išlo o rozpravku na dobru noc tvl..

#216 barahir
5.6.2013 | 23:54:49
barahir

#215 kesuaus: Můžeš dát odkaz, jak vypadají slovenské knihy? Jsem teď koukal po slovenských eshopech a všude jsem viděl jen české. U nás teď vyšlo druhý vydání, kdy brožovaný už jsou docela hezký, pevná vazba pořád nic moc, ale to první vydání vypadalo fakt jak od dětí ze školky. Taky nevím, proč nenechají originál, asi autorský práva no.

#219 Erebos
čestný člen redakce
6.6.2013 | 0:43:48
niennor

http://www.gorila.sk/product/344585 -toto je obal jednotky, mal by to byť ten slovenský.

Ja mám zatiaľ len jednotku a dvojku, ale ak bude tradícia pokračovať, každé vianoce dostanem ďalšiu a ďalšiu :) Síce neboli kúpené za moje peniaze, ale ako dohodnutý darček, čiže inak by som si ich kúpila aj sama. Nepovažujem to za vyhodené prachy, knihy sa čítajú fakt dobre (pre mňa jediné 2 problémy sú 1) prológ v Hre o tróny, nepáčila sa mi tá scéna v seriály a nevedela som sa cez tú kapitolu prekusnúť 2) Theonove kapitoly, fakt toho chlapca nemám rada, ale tak čítam, čítam aj tie…). A obal na tých knihách mi neprekáža, ide predsa o ich obsah a o fakt, že ich mám v ruke, hmotné, voňavé po papieri a ten pocit, keď knihu čítam pred spaním a s myšlienkami na posledné prečítané riadky zaspávam, je úžasný. :)

#221 barahir
6.6.2013 | 0:57:37
niennor

*v seriáli, omg o:-)

6.6.2013 | 0:59:06
Erebos

#216 barahir: já mam knizky v nemcine sice 10 dílů, ale s českejma se to nedá srovnat. http://www.thalia.at/…1094002.html?…

6.6.2013 | 7:01:52
Lakiy

ako niekto vyššie spomínal, dejových línií je niekoľko a určite nebude aj naďalej núdza o zvraty v deji ako doteraz, knihy znalí vedia…reakcie typu: prestanem pozerať seriál sú smiešne, to ako keby čítam knihu po červenú svadbu a následne knihu zahodím do koša …práveže to je zámerom autora, vyvolať takéto emócie, možno aj hnev…a nebojí sa zabiť keď aj hlavné postavy, v tom tkvie tá krása, nepredvídateľnosť deja…v hre o tróny na konci nemôžu vládnuť všetci a preto logicky ich buď čaká smrť alebo sa sklonia budúcemu kráľovi

6.6.2013 | 9:53:31
barahir

#217 niennor: Tak to jsou stejné obaly jako u nás a je tam i vidět, že kniha je v češtině. Slovenský překlad nevyšel?

#222 anica47
čestný člen redakce
6.6.2013 | 10:49:13
anica47

#221 barahir: Nie, nevyšiel a ani neviem nič o tom, žeby sa vôbec chystal slovenský preklad.

6.6.2013 | 12:28:00
Yalka

#169 Jamis: Díky za odpověď. už mi to taky došlo, proč Jon divokým ujel.

#230 mkk23
6.6.2013 | 14:03:53
Lord Dave Stark

#213 kesuaus: taky anglicky, za 30 euro :) vybiral sem taky hlavne podle obalu, ta americka verze se mi fakt libi..

#225 bechr05
6.6.2013 | 15:08:29
bechr05

#224 Lord Dave Stark: Mně se loni před vánocemi podařilo za 699,– sehnat první čtyři svazky v angličtině a vypadají opravdu krásně.

#226 Lord Dave Stark
čestný člen redakce
6.6.2013 | 16:47:17
Lord Dave Stark

#225 bechr05: to je taky dobra koupe no..me se i libi, ze Storm of Swords mam rozdeleny, takze tam je de facto 6 knizek…jinak obaly sou nadherne, ze zacatku sem se na ne nemoh vynadivat :)

6.6.2013 | 16:55:40
Asenad

#14 FangCz: to nemáš nějakého staršího kamaráda co by si jí půjčil na sebe?

#228 FangCz
6.6.2013 | 17:26:36
FangCz

#227 Asenad: Ano, bratr, ale na to bych potřeboval více času :-) Stejně mám rozečtenou na počítači (je to mnohem horší a nemůžu číst tolik, ale alespoň čtu). A jsem hodně udiven, jak jsou mladí v té knize! Ricon má teprv 3 roky! :D

6.6.2013 | 19:59:34
mkk23

Ještě jsem nic tak úžasného neviděla. Klíďo-píďo nám zabijou hrdiny a to je na tom právě to nejlepší. Příjde mi to jako vyvraždění Slavníkovců v 10.století – tak nějak to asi také bylo :)

7.6.2013 | 0:27:03
mkk23

#223 Yalka: Proč jim ujel? Myslím proto, že nikdo z nich nezbyl, jen jeden a ta zrzkaYgritte . Asi mi něco uniklo :(

#231 Isthovarn
7.6.2013 | 0:33:17
Isthovarn

#230 mkk23: no serialu ta jonova linka naprosto netaci na tu knizni ujel proto ze k divokim se pridal kvuli rozkazu ne proto ze by si chtel usetrit zivot kazdopadne ygritte ho tam nebranila strelila ho sipem do nohy

Zpočátku se Jon držel naděje, že panoš Dalbridge dokáže svými šípy odradit divoké od přechodu průsmykem. Když ale uslyšeli troubení válečného rohu, pochopili, že panoš je mrtev. Později spatřili orla kroužícího na velkých modrošedých křídlech soumračnou oblohou. Kamenohad sňal ze zad svůj luk, ale než ho stačil napnout, pták odletěl mimo dostřel, Ebben si odplivoval a tiše si mumlal pod vousy cosi o vlkodlacích a měničích. Dalšího dne spatřili orla dvakrát a za sebou uslyšeli zvuk loveckého rohu odrážející se od skalních stěn. Pokaždé jim připadal o něco hlasitější a bližší. Když padla noc, Půlruký řekl Ebbenovi, aby si kromě svého vlastního koně vzal také panošova a s co největším spěchem ujížděl na východ k Mormontovi, stejnou cestou, kterou přijeli. Ostatní se budou snažit zmást pronásledovatele. „Pošli tam Jona,“ naléhal na něho Ebben. „Dokáže jet stejně rychle jako já.“ „Pro Jona mám jiný úkol,“ „Je to ještě napůl kluk.“ „Ne,“ řekl Qhorin, „je to muž Noční hlídky.“

koně, pak znovu nasedali. Jeli přes holá skaliska, skrze ponuré borové lesy a nánosy starého sněhu, přes ledové hřebeny a mělké říčky, které neměly jména. Někdy se Qhorin Půlruký vracel zpátky, aby po nich zahladil stopy, ale bylo to zbytečně vynakládané úsilí. Sledovali je. Za každého rozbřesku a soumraku viděli orla vznášejícího se mezi horskými vrcholy, ne většího než malou tečku na rozlehlé obloze. Vystupovali po nízkém hřebeni mezi dvěma zasněženými vrcholy, když tu se ze svého doupěte necelých deset yardů od nich vyplížila stínokočka. Zvíře bylo vyzáblé a napůl mrtvé hlady, ale Kamenohadova klisna při pohledu na ně přesto zpanikařila; vzepjala se na zadních a utekla, a než ji průzkumník stačil chytit a uklidnit, zakopla na prudkém svahu a zlomila si nohu. Duch se toho dne nažral do sytosti a Qhorin Půlruký trval na tom, aby smísili něco z koňské krve s ovesnými vločkami a načerpali z toho pokrmu sílu. Jon se z chuti podivně páchnoucí ovesné kaše málem zalkl, ale přinutil se ji sníst. Každý si pak z koňské mrtvoly uřízl tucet proužků syrového vláknitého masa, aby je mohli žvýkat za jízdy, a zbytek tam nechali pro stínokočky. O jízdě ve dvou na jednom koni nemohla být řeč. Kamenohad jim navrhl, aby tam počkali na pronásledovatele a překvapili je, až přijedou. Možná by jich pár dokázali poslat do pekel, Qhorin jeho návrh zamítl. „Pokud se někdo z Noční hlídky dokáže přes Mrazokly dostat sám a pěšky, pak jsi to ty, bratře. Můžeš projít přes hory, které kůň musí objíždět. Jdi rovnou k Pěsti. Řekni Mormontovi, co Jon viděl a jak to viděl. Vyřiď mu, že staré síly se probouzejí, že proti nám stojí obři, měniči a ještě horší věci. Pověz mu, že stromy zase mají oči.“ Jinou možnost nemá, pomyslel si Jon, když se díval, jak Kamenohad mizí za zasněženým hřebenem jako drobný černý brouk lezoucí přes zvlněnou bílou pustinu. Poté jim každá noc připadala chladnější než ta předchozí, a taky osamělejší. Duch nebyl stále s nimi, ale také nikdy nebyl příliš daleko. Dokonce i když byli fyzicky odděleni, Jon cítil, že zlovlk je nablízku. Byl tomu rád. Půlruký nebyl zrovna družným společníkem. Jeho dlouhý šedý cop se pomalu komíhal do rytmu pohybů jeho koně. Často jeli celé hodiny, aniž promluvili slova, a jediným zvukem bylo tiché klapotání koňských kopyt na kameni a skučení větru, který v těch končinách nikdy neustával. Když spal, nezdály se mu žádné sny; ani o vlcích, ani o jeho bratrech, o ničem. Tady nahoře nemohou žít dokonce ani sny, říkal si v duchu. „Je tvůj meč dost ostrý, Jone Sněhu?“ zeptal se ho Qhorin Půlruký nad mihotavými plameny ohně. „Můj meč je z valyrijské oceli. Dal mi ho Starý medvěd,“ odpověděl Jon. „Pamatuješ si slova své přísahy?“ „Ano.“ Nebyla to slova, která by člověk jen tak zapomněl. Jakmile je jednou vyřkl, nic je nedokázalo vymazat. Ta slova měnila lidský život navždy. „Odříkej je se mnou znovu, Jone Sněhu.“ „Jak si přeješ.“ Jejich hlasy se pod vycházejícím měsícem spojily v jeden, zatímco Duch naslouchal a hory byly jejich svědkem. „Noc přichází a moje stráž začíná. Neskončí až do mé smrti. Nepojmu žádnou ženu za manželku, nebudu vlastnit žádné země, nezplodím děti. Nebudu nosit korunu a nezískám si slávu. Budu žít a zemřu na svém stanovišti. Jsem meč v temnotě. Jsem strážce na zdech. Jsem oheň, který hoří ve tmě, světlo, které přináší úsvit, roh, který probouzí spící, štít, co střeží říše lidí. Svěřuji svůj život a čest Noční hlídce, pro tuto noc a pro všechny noci, které přijdou.“ Když skončili, kolem panovalo hrobové ticho, kromě tichého praskání plamenů a vzdáleného vzdychání větru. Jon rozevřel a sevřel svoje spálené prsty, s myšlenkami upjatými ke slovům, která právě odříkal, a s modlitbou, aby mu bohové jeho otce dali sílu zemřít statečně, až přijde jeho hodina. Už to nebude dlouho trvat. Jejich koně byli téměř na konci svých sil. Předpokládal, že Qhorinovo zvíře nevydrží další den. Plameny již byly nízké, tepla ubývalo. „Oheň brzy vyhasne,“ poznamenal Qhorin, „ale pokud by někdy měla padnout Zeď, vyhasnou všechny ohně.“ Neexistovalo nic, co by na to Jon mohl říci. Přikývl. „Ještě bychom jim mohli uprchnout,“ řekl průzkumník. „Anebo taky ne.“ „Já se nebojím zemřít.“ Byla to jen poloviční lež. „Možná to nebudeš mít tak snadné, Jone.“ Nerozuměl mu. „Co tím chceš říct?“ „Když nás zajmou, musíš se vzdát.“ „Vzdát?“ Nevěřícně zamrkal. Nestávalo se, aby divocí zajímali muže, které nazývali vránami. Zabíjeli je, kromě… „Ušetří jen křivopřísežníky. Ty, kteří se přidají k nim, jako Mance Nájezdník.“ „A jako ty.“ „Ne.“ Zavrtěl hlavou. „Nikdy. To neudělám.“ „Uděláš. Já ti to nařizuji.“ „Nařizuješ mi to? Ale…“ „Pokud říše má být v bezpečí, naše čest nemá větší cenu než naše životy. Jsi mužem Noční hlídky?“ „Ano, ale -“ „Tady žádné ale neplatí, Jone Sněhu. Buď jsi, nebo nejsi.“ Jon se vsedě napřímil. „Jsem.“ „Pak mne tedy poslouchej. Pokud nás zajmou, dáš se k nim, tak jak na tebe jednou naléhalo to zajaté děvče. Možná po tobě budou žádat, abys svůj plášť rozsekal na kusy, abys pohaněl hrob svého otce nebo proklel svoje bratry a svého lorda velitele. Nesmíš ucuknout, ať po tobě budou žádat cokoli. Udělej, co ti poručí… ale ve svém srdci nikdy nezapomeň na to, kým jsi. Jeď s nimi, jez s nimi, bojuj s nimi, pokud to bude zapotřebí. A dávej pozor.“ „Na co?“ zeptal se Jon. „To kdybych věděl,“ odpověděl Qhorin. „Tvůj vlk je viděl, jak kopou v údolí u Mléčné vody. Co tam hledali, na takovém pustém a odlehlém místě? Našli to? Právě tohle se musíš dozvědět, než se vrátíš k lordu Mormontovi a svým bratřím. Taková je povinnost, kterou ti ukládám, Jone Sněhu.“

#233 mkk23
7.6.2013 | 7:05:19
Veju007

Já jsem na základě tohoto masakru začala číst předlohu od začátku, abych byla příště připravená.

7.6.2013 | 10:21:04
mkk23

#231 Isthovarn: Tak tohle tedy v seriálu vůbec nebylo (a nebo jsem fakt byla mimo).

#234 Yalka
7.6.2013 | 18:38:43
Yalka

#233 mkk23: Bylo to přeci v S02E08.

Qhorin: Mance se chystá pochodovat na Zeď. Až to udělá, jeden bratr uvnitř jeho armády bude cennější než tisíc bojujících proti ní.

Jon: Nikdy mi nebudou věřit.

Qhorin: Mohli by, když uděláš, co se musí udělat.

Jon: Co?

Ale řekla bych, že v seriálu to vyznělo jinak než v knize. Ne jako by to měl Qhorin promyšlené, ale spíš jako z nouze ctnost.

#235 Marcik
7.6.2013 | 22:45:27
Marcik

#196 markacek:

Tak ještě není všem dnům a knihám konec, že jo. Já bych se nedivila, kdyby se setkali, zvlášt když i Arya má schopnosti měniče a dokáže se do Nymerie vžít, i když o tom sama neví a nechápe to :)

#234 Yalka: Já začala číst knížky po druhé sérce a musím říct, že i když sem si tuto scénu s Qhorinem a Jonem přehrála několikrát, tak sem ji docela dost dobře nepochopila, bylo to tam dost hloupě. Možná sem blbá, že mě to netrklo, ale pochopila sem jeho záměr pořádně až po přečtení knihy :D

8.6.2013 | 0:23:44
mkk23

Díky, pustím si to znovu (stejně to pouštím furt), v úterý mi přijde poštou kniha, už jsem to psychicky nevydržela :)

8.6.2013 | 23:42:51
KIM

ja jen nechápu že autor dovolí měnit situace a postavy?

10.6.2013 | 11:34:21
Sitar

Kdy už lidi konečně pochopíte, že seriál a kniha jsou v podstatě dvě entity?. Užijte si zvlášť seriál a zvlášť knihu, ne?

#239 KIM #240 Emika
11.6.2013 | 12:09:55
KIM

#238 Sitar: no to je těžký..:-)

11.6.2013 | 12:52:30
Emika

#238 Sitar:naprostý souhlas! :)

11.6.2013 | 15:44:06
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama