Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Kdo všechno zemřel v bitvě o Královo přístaviště?

Kdo všechno zemřel v bitvě o Královo přístaviště?

Poslední řada seriálu Game of Thrones nám představila druhou bitvu, ve které tentokrát šlo o Královo přístaviště. Kdo všechno však zemřel během této potyčky?

35 3
13.5.2019

Varys

Varys sice nezemřel přímo během bitvy o Královo přístaviště, ale už před ní, nicméně se jedná o tak velkou postavu, že ji prostě musíme zmínit i v tomto článku. Daenerys ho odsoudila ke smrti poté, co zjistila, že ji chce zradit, čímž vlastně ukázala v jakém psychickém rozpoložení se nacházela před bitvou.

Harry Strickland

Vůdce Zlaté společnosti se nakonec vůbec nepředvedl. Padl před hradbami Králova přístaviště ve chvíli, kdy ho zezadu probodl Šedý červ.

Euron Greyjoy

Euron se střetl s Jaimem Lannisterem, kterému se podařilo zabít tohoto proradného piráta za velkou cenu. Když však Euron umíral, tak ze světa odcházel s úsměvem na rtech.

Qyburn

Když královna Cersei opouštěla Rudou baštu, tak po svém boku měla Qyburna a Horu. Její věrný rádce však padl rukou zrůdy, která nechtěla uposlechnout jeho rozkaz.

Gregor Clegane

Už od páté řady je Gregor pouhým nemyslícím tvorem, kterého Qyburn oživil. Když se však opět shledal se svým bratrem, tak se ukázalo, že kousek jeho vlastní vůle v něm přeci jenom zůstal. Souboj sourozenců však už nepřežil.

Sandor Clegane

To stejné platí pro Sandora. Ten se konečně dočkal své pomsty, kterou vykonal ve chvíli, kdy společně se svým nemrtvým bratrem vypadl z Rudé bašty.

Jaime Lannister

Jaime se vydal do Rudé bašty, aby zachránil svou sestru Cersei. Nakonec se však z katakomb nedostali ven, protože se na ně zřítila celá pevnost.

Cersei Lannister

Cersei byla celou osmou řadu bez Jaimeho, ale ten se pro ni na poslední chvíli vrátil. Zemřela v jeho náručí ve chvíli, kdy se na oba dva zřítila Rudá bašta.

Která zesnulá postava vám bude chybět nejvíce?

39%
28%
19%
8%
2%
2%
1%
1%
1610 hlasů

Foto: HBO

Diskuze /231

Venous4

Epic dil, je mi docela lito Cersei, jako padouch mi docela sedela (stejne jako THANOS) ale dostala co si zaslouzila :D

13.5.2019 | 16:41:28
j&t&t

rozmyslala som či dam Sandora či Jaimeho ale dala som Sandora :)

13.5.2019 | 16:45:00
Paetur

Znovu jsem si pročetl Bouři Mečů a narazil na velmi zajímavou pasáž. Jde o sen, který se zdál Jaimemu.

„Ocitl se nahý a sám, obklopen nepřáteli, s kamennými zdmi všude kolem tisknoucími se k němu. Skála, věděl. Cítil její nesmírnou tíhu nad hlavou. Byl doma. Byl doma a celý.“

  • Obklopen nepřáteli se myslí pravděpodobně Cersei. Cersei asi vyjadřuje i to „Byl doma a celý.“ – nikoli že měl obě ruce, ale že byl s Cersei.

„Šel dolů točitou chodbou, po úzkých schodech vytesaných v kameni, stále níž a níž. Já musím jít nahoru, říkal si v duchu. Nahoru, ne dolů. Proč jdu dolů? Se snovou jistotou věděl, že ho pod zemí nečeká nic než zkáza.“

  • A měl pravdu. Ve sklepích Rudé bašty na něj čekala zkáza.

„„Meč,“ žadonila Brienne, a najednou se tam objevil, i s pochvou a opaskem. Zapnula si jej kolem silného pasu. Světla tam bylo tak poskrovnu, že ji Jaime stěží viděl, třebaže stáli sotva pár stop od sebe. V tomto světle vypadá téměř krásná, pomyslel si. V tomto světle by skoro mohla být rytířem.“

  • A přesně tím ji Jaime učinil

George R.R. Martin nám jeho osud přinesl na stříbrném podnose :)

#15 Sionik #195 Trates
13.5.2019 | 16:45:37
PiranhaGreg

Harry Strickland ❣

13.5.2019 | 16:46:11
Paetur

Jinak mou oblíbenou postavou byl Varys; nyní už přesně víme co slyšel v plamenu když byl malý – Dracarys. Přesto mne mnohem více zasáhla smrt Jaimeho. Zbytečná smrt :(

13.5.2019 | 16:48:29
Bodis

Doufal jsem, že Cersei nekdo zapíchne, aspon od Jamieho by to bylo super :D.. Měla moc dobrou smrt :(

13.5.2019 | 16:50:07
shootx

Cleganebowl byl epicky, Sandorovo silenstvi na konci se povedlo

13.5.2019 | 16:52:16
azoxid

Doufal jsem, že se tu najde víc trollů a všichni vyvotujeme Stricklanda :-D

#13 johnsmith182
13.5.2019 | 16:52:53
Radulineska27

Cersei na konci byla

13.5.2019 | 16:54:39
Monoceros

No jasně že Ohař. Jak se loučí s Aryou a říká jí aby nebyla jako on. aby se nenechala pohltit nenávistí to bylo moc hezký.

#60 widy.33
13.5.2019 | 16:54:46
Radulineska27

Cersei na konci byla uzasna! :-) teď už se nezdá takový padouch :D

13.5.2019 | 16:55:11
johnsmith182

Mě překvapuje, že se najdou lidi, kterým vadí, že některé hlavní postavy umřeli. Jsme na konci 8.řady po skoro 80 epizodách příběhu a ve finále, je logické že postavy umírají na konci příběhu. To samé s Nočním králem, umřel po 70 epizodách v poslední sérii, nemělo by logiku kdyby linka o železný trůn byla vyřešena dřív než Noční král. Je normální, že umřel během jedné epizody, proč by měl umírat 3 epizody… V tu chvíli byl nejzranitelnější, proto umřel, jinak by ho nešlo zabít. A neumřel hned v první bitvě, bitev s chodci bylo spoustu během 8 sérií, ale nikdy nebyl v ohrožení. Někteří lidi prostě potřebují nadávat a stěžovat si za každou cenu :-) Stačí jen používat mozek a snažit se to pochopit. Ne vždycky seriály naplní naše očekávání, to ale neznamená, že když je to jinak než jsem chtěl nebo čekal, že to musí být špatně.

#15 Sionik #17 POLW #22 Lord Mazour #227 Salonca #229 beat
13.5.2019 | 17:01:28
johnsmith182

#8 azoxid: Strickland byl naprosto okrajová postava na úrovni no name vojáků. Tak byl napsaný a to byla jeho úloha. Lidi jsou zbytečně nahypovaný různýma internetovýma stránkama a videema, ale v příběhu neměl žádnou roli, byl jen komparz a tomu odpovídala jeho smrt.

#21 dokblanka #188 kubajz89
13.5.2019 | 17:07:49
garvon

Ktera postava mi bude chybet nejvice? Trochu zvlastni otazka, uz je prece jenom jeden dil. Ale jinak samozrejme Sandor, jedna z mych nejoblibenejsich postav z knih i serialu.

13.5.2019 | 17:12:33
Sionik

#3 Paetur: super komentář. připomíná doby kdy sem lidi psali zajimavý věci a teorie kolem seriálu a člověka to bavilo číst.

#12 johnsmith182: taky plus za rozumný komentář.

#30 hardhome
13.5.2019 | 17:14:44
WindomEarle

objevuji se komentare, ze na tomto dile vyrazne podilel Martin.

13.5.2019 | 17:20:37
POLW

#12 johnsmith182: Absolutní souhlas, až na Nočního krále. Byl to HLAVNI nepřítel a měl „umřít“ jako poslední. To,že železný trůn nikdo nezjíská je bezva. Ale lidi si budou stěžovat pořád, každý měl svoji představu…

13.5.2019 | 17:21:06
Wolfinator1

Rozhodně nejepičtější smrt měl Ohař ( sakra ten souboj byl hodně hustej :D ). No co teď , zapíchneme Deny při tom asi zemře Arya a Jon bude vládnout z dračího kamene nebo od jinud když máme po hlavním městě :D. A nebo zemřou všichni a Dothraci a neposkvrnění zničí celé Západozemí ? :D

#19 FValek
13.5.2019 | 17:25:55
FValek

#18 Wolfinator1: Dothraci budou chtít po bitce domů, ale pokud Dany umře, tak hrozí, že Neposkvrnění zešílí, protože Šedý červ je určitě jen tak přejít k Jonovi :D Obzvláště pokud ji zabije on sám. :D

#20 FValek #174 Lilith888
13.5.2019 | 17:31:10
FValek

#19 FValek: nenechá je přejít :D

13.5.2019 | 17:31:31
dokblanka

#13 johnsmith182: strickland je okrajová postava pouze v seriálu, ale ne v knize. Jinak za mně mi bude nejvíc chybět Ohař

13.5.2019 | 17:39:56
Lord Mazour

#12 johnsmith182: Krásně napsáno. Tenhle příspěvek by se měl tesat do kamene :D.

13.5.2019 | 17:42:25
Carnage

Tak hlavně Varys věděl co ho čeká když zradí. V předchozí sérii mu to bylo jasné řečeno Dany, pokud zradí bude upálen za živa jen škoda že nekvičel :D

13.5.2019 | 17:48:24
Carnage

Tak hlavně Varys věděl co ho čeká když zradí. V předchozí sérii mu to bylo jasné řečeno Dany, pokud zradí bude upálen za živa jen škoda že nekvičel :D

#25 Paetur
13.5.2019 | 17:48:25
Paetur

#24 Carnage: Nevěděl, tušil. Čím větší risk, tím vyšší odměna :)

13.5.2019 | 17:52:22
Cristie

Hlavně, že neumřel Drogon. Tak tenhle díl se mi líbil zatím nejvíc z 8 řady.

13.5.2019 | 17:54:38
mateSKAtes

za mě jednoznačně sandor

13.5.2019 | 18:06:09
Carnage

No věděl co se stane když zradí a přijde se na to :D Tyrion ho bohužel opravdu zradil a myslím si že po tomhle díle toho lituje. Dany v průběhu série přišla komplet o všechny rádce kromě Tyriona všechny přátele, dva draky a ještě o svoji lásku. Pro ní je to už konečná protože kromě Jona jí tam nikdo neměl moc v lásce a ten už taky nemá. Rozhodně v dalším díle umře, vtipný by bylo kdyby za plánování vraždy odsoudila Jona k smrti ale Drogon by neuposlechl její rozkaz to by všem sklaplo teorie o tom že je taky nehořlavej mi přijdou přitažený za vlasy.

#218 Haldukar
13.5.2019 | 18:09:02
Mohan

Trochu bych poopravil popisek v článku – Varys už ji zradil. Ty zprávy co vypisoval bezpochyby nechal rozeslat havrany po celé zemi. Nebo jste to pochopili jinak?

13.5.2019 | 18:09:03
hardhome

#15 Sionik: hej a potom nas pucovali zecspoilerujrme :D

13.5.2019 | 18:13:50
Lothar135

Nevím, na co si lidé zrovna u tohoto dílu stěžují. Tohle byl po dlouhé době opravdový díl ve stylu Hry o trůny. Drsné, epické, realistické, smutné, zoufalé…jak už to ve válce chodívá…

I děj byl dobrý a postavy se chovali smysluplně, jak by od nich člověk očekával.

Podle mne nejlepší díl této série. A lepší než mnoho mnoho dílů před ním…

#38 WolverineCzE #197 Conel
13.5.2019 | 18:14:13
Lothar135

A Sandor…defi­nitivně Sandor…toho mi bylo vyloženě líto, i když jsem věděl, že musí jít…prostě musel, to byl jeho osud, zemřít v boji s bratrem…

13.5.2019 | 18:14:50
FValek

Varys se skrz Marthu snažil Dany otrávit mi tak přišlo, myslíte si to taky?

#34 hardhome
13.5.2019 | 18:15:10
13.5.2019 | 18:16:43
FValek

#34 hardhome: „Ještě nevím, možná je zlá, možná ne, otrávíme jí radši pro jistotu, máme Jona…“ šmejd :D

13.5.2019 | 18:22:21
kiso1561

*Kto zomrel pri Vypálení Kráľovho prístavišťa, toto by som zrovna bitkou nenazval :D

13.5.2019 | 18:23:20
Persephone99

Varysová smrť bola úplne odfláknutá a urýchlená, zaslužil si viac pozornosti v tomto.

#41 mateSKAtes
13.5.2019 | 18:24:57
WolverineCzE

#31 Lothar135: realistický asi ne viz Arya

#39 Lothar135
13.5.2019 | 18:26:08
Lothar135

#38 WolverineCzE: Tak ono pár lidí ten masakr přežilo…hlt tvůrci nechtěli, aby mezi mrtvýma byla Arya…ale plot armor teda fakt neměla (jako všici v třetím díle…). Jen kliku.

13.5.2019 | 18:32:08
badyvlasim

Me bylo nejvic lito ty zensky s holcickou,

13.5.2019 | 18:33:06
mateSKAtes

#37 Persephone99: přesně tak odflákli ho jednu z nejduležitějších postav.

13.5.2019 | 18:33:11
skrivanekdavid

Já měl nejraději Cersei, super zahraná postava

13.5.2019 | 18:37:56
dfx

Mna by zaujimalo, co sa stane s tym carodejnikom, ktoreho mal Varys v kufri.

#44 Lothar135 #45 Arrow123
13.5.2019 | 18:38:37
Lothar135

#43 dfx: Toho už dávno serou krabi :D

13.5.2019 | 18:41:32
Arrow123

#43 dfx: To už sa bohužiaľ nikdy nedozvieme. Mňa zaujíma, kto v poslednej časti zapichne Hitlerys. Nemôžem sa dočkať :)

#48 Stardos #49 Coko23
13.5.2019 | 18:41:49
Doctor Baelish

Smrt Varyse byla jedna z nejpředvída­telnějších smrtí v celém seriálu.

13.5.2019 | 18:51:29
Bobik222

Genocida ala Denerys. Ale tak myslela to určitě dobře.

13.5.2019 | 18:52:03
Stardos

#45 Arrow123: Jestli někdo, tak Arya. Celé to její běhání po KL muselo mít význam : Ať buď vidí, co Dany udělala. A nebo aby si uvědomila, že musí být s Gendrym

Já si jinak myslím, že Dany nakonec pláchne na Drogonovi zpět do Mereenu. Možná Červa vezme sebou :D

#50 FValek
13.5.2019 | 18:53:16
Coko23

#45 Arrow123: Bude to Jon. Kdo si myslí, že Arya tak je blázen.

13.5.2019 | 18:54:17
FValek

#48 Stardos: Kéž by odletěla a prožila šťastný život s Daariem obklopená vděčnými osvobozenými otroky… vím, že jí spousta lidí nemá rádo, ale Mad Queen si fakt nezaslouží být. :(

13.5.2019 | 18:56:17
Drogon ka

Ohar. Jedine Ohar. A Varys praskal uz driv. Proto byl Euron pripraven a povedlo se mu zabit Rhaegala a zajmout Missandei.

13.5.2019 | 19:00:27
Jo-k-e_R

Já si myslím že je mrtvá i Arya přijde mi jako blbost že by přežila jen ona a kůň

13.5.2019 | 19:02:06
Jo-k-e_R

Já si myslím že je mrtvá i Arya přijde mi jako blbost že by přežila jen ona a kůň

13.5.2019 | 19:02:07
Jo-k-e_R

Já si myslím že je mrtvá i Arya přijde mi jako blbost že by přežila jen ona a kůň

13.5.2019 | 19:02:07
Jo-k-e_R

Já si myslím že je mrtvá i Arya přijde mi jako blbost že by přežila jen ona a kůň

13.5.2019 | 19:02:07
Jo-k-e_R

Sorry nějak se mi odeslalo několikrát

13.5.2019 | 19:03:03
Menec

Danyerys Targaryen, první svého jména, za bouře zrozená, Rozbíječka okovů a Matka draků… jo a taky mimochodem vražedkyně milionu lidí…

13.5.2019 | 19:04:13
Karlik01

Jo no, aneb nechceš se stát tyranem a vrahem jako tví předci, ale podaří se ti je překonat. :D Ale tak má to spočítané.. Aria ji zabije :) I když tohle má být nepředvídatelné, takže bych to tipl, že Dany ji fukne dříve :)

13.5.2019 | 19:13:18
Jo-k-e_R

Všichni furt píšou že je šílená já nevím ale za tohle všechno může Cersei měla se vzdát když to šlo.No a John tomu moc nepřispěl

#61 Bobik222 #63 Wolfinator1
13.5.2019 | 19:18:58
widy.33

#10 Monoceros: Ohar bol od 1 serie moj oblubenec škoda ho ale umrel ako bojovník …a Arya potom čo videla a zažila teraz v KL neviem s tou nenávisťou podla mna sa nenávisť otočí na Deanerys a páčilo by sa mi keby ju zabila alebo aspon prizabila a ak má Arya umrieť, tak pri pokuse zabiť tu draču buchtu by to bolo milé

widy.33
13.5.2019 | 19:20:20
Bobik222

#59 Jo-k-e_R: Souhlas, může za to Cersei. Já ji viděl jak pokřikuje na Denerys a hecuje ji ať všechny spálí.

13.5.2019 | 19:27:15
DC Expert

Podle mě zaútočí sever na Deneris Johnu sněhovi se to nelíbilo co udělala Deneris. deneris zabijou v dalším díle.

#88 Marethyu2000
13.5.2019 | 19:31:58
Wolfinator1

#59 Jo-k-e_R: Jo Cersei může za to, že ta blbka co se roky prezentuje jako královna lidu a zachránkyně bezbranných a nevinných pálí ženy a děti i po tom co se město vzdává a je jasné, že ona už dávno vyhrála. Prostě se rozhodla, že když už jí nikdy nebudou mít lidi rádi jako Jona a má menší nárok na trůn ona , tak se jí musí lidi bát. ( šílená není, je jen pořád malá,blbá a rozmazlená holčička co se bojí, že jí lidi chtějí vzít její oblíbenou a vysněnou hračku – TRŮN )

13.5.2019 | 19:34:41
Whitewolf114

Ať se Daenerys snaží v pekle. Nechápu, jak ji může ještě někdo obhajovat po tom, co udělala nevinným lidem. Jak může vůbec někdo říct, že za všechny její chyby může Jon, Tyrion či Sansa nebo Varys? Sansa a Varys jako jediný viděli pravdu a chtěli to oba zastavit, proto to jako zradu nevidím, když Sansa řekla pravdu o původu Jona a Varys chtěl dosadit na trůn Jona. Tyrion a Jon v ní prostě něco viděli a věřili jí. Oni sami musí zjistit a myslím, že už zjistili. Daenerys je šílená a doufám, ze ji zastaví dokud to ještě jde a dokud nepůjde na sever… Antikrist v game of thrones…opravdu mě zklamala a je mi z toho opravdu smutno když se vlastně zjistilo, že největší hrozba je právě Daenerys, které do teď věřilo hodně jejích fanoušků četně mě a není to NK. Abych řekla pravdu, strašně mi bylo líto Cersei s Jamiem. Cersei jsem do teď nenáviděla a opravdu nevěřím že tohle říkám ale ona je snad lepší než Daenerys a proč? Ona to o sobě aspoň věděla že je mrcha ale Daenerys je blázen co si myslí že je spasitelka. Vyvolená? Ano ale ke zkáze! Tenhle díl byl ale skvělý, domyšlený a podle mě i logický. Celý seriál je skvělý a vůbec mě osmá řada zatím nezklamala (Možná jen to, jak zabili rychle NK ale to je tím, ze největší hrozba je Daenerys) Je strašně smutný, že tenhle geniální seriál končí :(

13.5.2019 | 19:36:29
Jo-k-e_R

Bobik222 ještě pořádně nevím jak se označuje ale to je jedno

13.5.2019 | 19:42:26
Monoceros

Zjevení bílého koně může mít symboliku přímo v samotném bohu. Může to odkazovat na Janovo Zjevení, APOKALYPSA … prakticky to znamená toto „Bitva byla vyhrána, ale válka ještě neskončila“

13.5.2019 | 19:45:33
Lord Okakek

Jaime a Sandor

13.5.2019 | 19:46:26
Jo-k-e_R

No v předchozím dílu ji Cersei bez důvodu zabila draka a asi jedinou blízkou osobu.Jedinej kdo za to může je Cersei přesně jak říkala předpokládala že se schová za lidi no tak utrela.Denerys jsem nefandil od začátku seriálu ale teď aspoň vyřešila to co nikdo nedokázal.Nerikam mohla si odpustit to vyvražďování lidí

#76 Bobik222
13.5.2019 | 19:47:45
Ují

Vývoj postavy dračí matky nepřekvapil, celé roky jen mlela o tom, že trůn bude její…a už minulé činy daly najevo, že půjde přes mrtvoly. Líbilo se mi vyřešení Qyburna, kdo by řekl, že ho „zahodí“ ten jehož držel při životě. Na tom je vidět, že je opravdu bližší košile než kabát. :) Cersei si zasloužila před smrtí trochu víc protáhnout na skřipci… ale snad bylo dostačující to ponížení, když jí bylo „sebráno“ město. Ohař… no to je srdcovka snad pro každého… klidně by si ten souboj zasloužil víc času i detailů. Stejně jako smrt Varyse… to odflákli, zasloužil víc prostoru. A nevím co scénáristé chtěli říct tím, že to Tyrion takhle vyplknul – to jako kdyby neřekl „Varys“, tak by popravila Jona?

13.5.2019 | 19:49:06
Jo-k-e_R

Může mi prosím někdo říct jak označím člověka když mu chci odpovědět

#72 Ují #112 Kalimka
13.5.2019 | 19:50:04
Monoceros

Ale ona to nebyla jenom Daenerys, ta jenom spustila první stavidla. Bylo tam spousta vojáků a lidí co zažili křivdy od Lannisterů a když vidí že si to s nimi můžou konečně vyříkat, tak nevidí, neslyší. Jak to tam řezali hlava nehlava tak mi došlo že tam jsou zřejmě osobní motivy a ne touha bojovat za nějakou dračí královnu.

13.5.2019 | 19:51:22
Ují

#70 Jo-k-e_R: že by stačilo klepnout na reaguj?

#73 Monoceros
13.5.2019 | 19:51:26
Monoceros

#72 Ují: tlačítko reaguj je jenom na pc verzi, mobilní verze ji nemá, alespon já jsem ji teda nikdy na svém mobilu neviděl

#74 Ují
13.5.2019 | 19:53:55
Ují

#73 Monoceros: jo táák… tak to pardoon :)

13.5.2019 | 19:54:59
Jo-k-e_R

Právě že ji na mobilu nemám a omlouvám se za spamovani

13.5.2019 | 19:56:51
Bobik222

#68 Jo-k-e_R: Trollíš to upřímně. :-)

13.5.2019 | 19:58:38
kutas

podle mě to Hora přežil nezdálo se mi že by mu vadil meč v hrudi natož pak dýka v hlavě, takže nějaký pád ho nerozhází

#82 hans999
13.5.2019 | 20:00:49
Jo-k-e_R

Bobik222 já vim taky na nějaký označování kašlu.co jsem chtěl říct jsem chtěl všichni targaryenku zbožňovali jednou ji mrdne a všichni ji nenavidi.Co by jsi chtěl aby tam přiletěla řekla prosím vzdejte klidně všechny zabijte ale hlavně se vzdejte

#83 Arlos
13.5.2019 | 20:01:25
Drogon ka

Jo-k-e_R souhlas, take to tak vidim. Cersei byl opravdu nestvurny charakter. Nepomohla proti NK, vyzbrojovala sama sebe. Nechala nahnat lidi do mesta a pouzila je jako zive stity. Nikdy by se nevzdala a Dany to vedela. Ostatne, cumely na sebe dlouho. Daenerys bojovala, Cersei se schovala za lidi. Chtela oblbnout vestbu. Za kazdou cenu.

#178 igwar
13.5.2019 | 20:02:16
Cristie

Já nechápu, proč někdo říká o Dany, že je šílená a vražedkyně. Co by potom říkal o náletech za druhé světové? Drážďany byly téměř srovnány se zemí. Je tvrdá a cílevědomá. Jak říkám – být to chlap, tak tyhle kecy nikdo nemá.

#85 paragan71
13.5.2019 | 20:04:37
Lothar135

Srovnávat to s Drážďany je lhaní si do kapsy…Dany neměla žádný důvod pálit město a lidi v něm, když se už vzdali. Rudou baštu s Cersei uvnitř klidně, o tom žádná.

Očekával jsem, že jí rupne v bedně, už nějakou dobu. Vlastně jsem na začátku serie říkal, že v posledním díle ji budou muset zabít a že to udělá Jon :D…aon to asi opravdu bude on (Arya už svůj díl slávy měla…)

#84 jajkob
13.5.2019 | 20:11:06
hans999

#77 kutas: A co ty plameny?

#87 kutas
13.5.2019 | 20:12:26
Arlos

#78 Jo-k-e_R: [poradave číslo komentáru na ktorý odpovedáš (tento je asi 83, podomnou sú nižšie)]

13.5.2019 | 20:23:02
jajkob

#81 Lothar135: Drážďany boli tiež warcrime.

13.5.2019 | 20:23:12
paragan71

#80 Cristie: Ale tam predsa nejde o to či je niekto chlap. Spojenci tiež hodili na Japonsko 2 atómové bomby a ono potom kapitulovalo … ale nebolo to tak že Japonsko kapitulovalo a potom na neho pre istotu hodili dve atomovky že …

13.5.2019 | 20:28:53
Rono

Já se furt musím smát, jak někdo i tvrdí, že Dany neměla důvod spálit město, které patřilo Cersei, která ji zabila dítě, popravila nejbližší rádkyni, odmítla kapitulaci a rozhodla se pro válku. Ale hlavně to dítě. Ale jistě, Dany neměla důvod, po všech těch ztrátách měla být úplně v klidu, s úsměvem převzít město, všem těm vojákům od Cersei ještě dávat bydlení, jídlo a těm lidem, kteří házeli po Nedovi kamením, když ho popravovali, a jen vždy byli odrazem Cersei, tak ty taky pořádně krmit, vždyť oni by se určitě ani nevzbouřili třeba proti ní, to by vůbec neriskovala… Achjo. :D

#87 kutas #90 Svjatogor
13.5.2019 | 20:30:30
kutas

#82 hans999: ty plameny by byly horší ale on je v podstatě nesmrtelný

#86 Rono: naprostý souhlas konečně se mi po osmi sériích chování Dany líbilo

13.5.2019 | 20:33:42
Marethyu2000

#62 DC Expert: Daenerys*, Jon*, ty experte

13.5.2019 | 20:34:09
Rono

Jo, a málem bych zapomněl taky na to, že Cersei zradila Dany už před válkou s NK, když jí neposlala vojsko. A že Dany už dávno jasně řekla, že vypálí všechna města, které budou stát proti ní.

Achjo, ta Dany je ale hrozná. Se divím, že se ještě Cersei nešla omluvit, že použila draka, čímž měla bitvu dávno vyhranou. Heh.

Tím neříkám, že mi není jinak líto nevinných. Líto mi jich je. Nerozhodli sami o svém osudu. Ovšem rozhodla o něm Cersei. Použila je jako obranné štíty, šla do války, odmítla kapitulaci v předem prohrané bitvě, ve které jinak VŽDY umírají i nevinní.

13.5.2019 | 20:39:12
Svjatogor

#86 Rono: Ano, tohle měla Daenerys udělat. Převzít město jako Peršan a nikoliv jako Assyřan. Chce udržet svůj conquest jenom strachem? Hodně štěstí. :-P

13.5.2019 | 20:40:59
vimjaktoskonci

Mě nepřijde jasné, že by Cersei zemřela. Bych se nedivil, kdyby se z těch sutin vyhrabala.

13.5.2019 | 20:46:14
ori

Mňa by zaujímalo, kam sa podela zima :D áno, NK a mŕtvi boli porazení, ale zima ako ročné obdobie predsa neskončila. Na konci 7. série v KL snežilo a teraz to tam vyzerá znova ako v lete (áno mohlo dôjsť k nejakému otepleniu ale proste aj tak).

#94 Lord_Casterly
webmaster
13.5.2019 | 20:49:35
Lord_Casterly

Super díl, smrt Cercei a Jaimeho :( teď déšt smáčí jejich síň. Rains of Lannister :( Daenerys je svině a teď zaslouží co ji patří. Škoda Varyse velká škoda.

13.5.2019 | 20:51:31
Lord_Casterly

#92 ori: KL je dost jižně, ono i v zimě občas přijde na Floridu studená fronta ale třeba jen na den. KL je tak nízko že se tam zima déle neudrží.

13.5.2019 | 20:54:42
Vysmek.cz

V posledním díle Arya zabije Deny a Jon usedne na trůn. Tam není co řešit.

#96 Lord_Casterly #99 Stardos
13.5.2019 | 20:55:24
Lord_Casterly

#95 Vysmek.cz: Z trůnu toho moc nezbylo. KL je zničeno, Sedm Království už po spolu opět nic nedrží.

#97 Vysmek.cz
13.5.2019 | 20:56:51
Vysmek.cz

#96 Lord_Casterly: Ještě na Dračím kameni je trůn

13.5.2019 | 20:59:42
DejvidHound

Takze Jaimie uz je prakticky The Double Kingslayer. Frajer.

13.5.2019 | 21:03:16
Stardos

#95 Vysmek.cz: Nene, bacha na spoiler

Na trůn usedne Bran :D

13.5.2019 | 21:03:45
Svjatogor

Zřejmě překračuji svoje hodnotové normy, formované přechozími pečlivě broušenými vývojovými zákrutami, ale musím zpětně souhlasit s Pány z Yunkai. Neposkvrnění nejsou lidi, ale nemyslící masa zvířat. Alfed Rosenberg by je nazval podlidmi, těžko bych hledal protiargumenty. Je tu ještě nějaký fanda Červa? :-D

#103 Paetur #104 Lord_Casterly #126 Stardos
13.5.2019 | 21:04:57
WindomEarle

myslim, ze Dany ani tak neslo o Cersei, ale spis o to, ze ji vlastne vsichni jeji hlavni spojenci zradili. Varys, Tyrion, Sansa a i Jon…pochopila, ze tady pro ni misto nebude, v dobrem

#104 Lord_Casterly
13.5.2019 | 21:05:30
13.5.2019 | 21:05:43
Paetur

#100 Svjatogor: Pravda, ale Šedý Červ byl jiný. Když se zamiloval do Missandi, tak tvrdil, že ona je jeho jediným strachem. No a s její smrtí zemřel i jeho strach.

13.5.2019 | 21:07:13
Lord_Casterly

#100 Svjatogor: Červa jsem nikdy nemuse, ale je to parchant :D
#101 WindomEarle: Dany hlavně chtěla aby ji všichni milovali a aby byla tou velkou osvoboditelkou. Nikoho ale neosvobodila, naopak zmasakrovala starý a hrdý rod Tarlyů a zabila statisíce až milion civilistů. Ano pomohla ve válce proti NK ale to hlavně kvůli tomu aby mohla píchat s Jonem..... snad dostane co zaslouží. No a zajímá mě co dění na Severu. Vezme si Sever Sansa…

#105 WindomEarle #110 Svjatogor
13.5.2019 | 21:08:01
WindomEarle

#104 Lord_Casterly: tak pochopila, ze s laskou uz v zapadozemi nepochodi, tak to vzala komplet, Podle me v pohode :)

13.5.2019 | 21:10:16
Asiles

Budu tak trochu dáblovo advokátem, ale Dany bych nezatracoval. Zvony zvoní, nepřátelský vojsko stojí, nikde známka toho že Cersej kapitulovala. Její vlastní vojsko neschopně čumí. Do té dobý jí zradil či ublížil kde kdo, oba rádcové zradili, Jonovi nevěří a on nedělá nic aby mu mohla věřit. Kromě Šedého Červa nemůže nikomu věřit a on jí intelektuálně nestačí. Ostatní zpřízněné duše jsou mrtvé včetně jejích dvou dětí – draků. Pokud něco chtěla, tak to vždy musela udělat sama. Cersei ji už dřív napálila a kdo zaručí že nejde o další úskok to zvonění? A v tom okamžiku se musí rozhodnout, a ona to udělala.

#108 jajkob #109 Rono #113 Svjatogor #117 anndy
13.5.2019 | 21:13:39
Svjatogor

Čekal jsem osvobození KL z ruk tyranie lannisterské coury. Překvapivě ale jsem dostal cover verzi únorového bombardování Drážďan (1945), The Dragon Edition Platinum Firestorms. Hail to new Queen, Daenerys Adolf Targyryen Holocausta Dracarys. :-D

13.5.2019 | 21:14:06
jajkob

#106 Asiles: veľmi dobrý komentár

13.5.2019 | 21:16:39
Rono

#106 Asiles: Bingo!

13.5.2019 | 21:17:59
Svjatogor

#104 Lord_Casterly: Ukázkový sociopat. Chci lásku teď hned a okamžitě. Vše charakterní v Západození umřelo během Dlouhé noci. Jsem rád, že můj milý severský rod z Medvědího ostrova vystoupil z rychlíku dějin osmé série. Ten vlak nemá strojvůdce. Má-li jej, je situace ještě horší, je to terorista-sebevrah. :-(

13.5.2019 | 21:23:07
Sctyri

Cersei si zasloužila teda bolestivější smrt a na obrazovce!! Wtf a docela se divím, že sázkovky už uzavřeli její smrt, mě to tak jasný nepřišlo.

13.5.2019 | 21:23:30
Kalimka

#70 Jo-k-e_R: Nevím, jaký používáš na mobilu prohlížeč, ale u chrome je v možnostech zaškrtávátko „verze pro PC“… Potom se ti stránka bude zobrazovat v normálním režimu a mělo by taky všechno fungovat…

13.5.2019 | 21:24:57
Svjatogor

#106 Asiles: Daenerys si nikdy s nikým nevytřela zadek? Ale notak! Její jednání v Essosu je jedna velká civilizační katastrofa. Vsadím se, že v Yunkai, Meerenu, Astaporu a v jiných sídlech je situace jako v dnešní Libyi. Je tam ráj a harmonie? Není. Trochu to přeženu, Daenerys se chová jako Islámský stát v Syrii a v Iráku (2015 – 2019). Nasrat ji na hrob. :-P

#118 Asiles
13.5.2019 | 21:28:31
Leena

Celej díl byl podle mě hodně propracovanej a fakt smutnej, brečela jsem skoro celou dobu. Všechny smrti důležitých postav byly epický, ale nejvíc mě dojalo to s Jaimem a Cercei :( Bylo mi docela jasný, že to nějak takhle skončí, ale mrzí mě, že nezůstal s Brienne. Stal se z něho dobrej chlap a neměl takhle zemřít.
Ale musim uznat, že mi teď přijde, že Cercei byla lepší než Daenerys, protože ta si aspoň uvědomovala, jaká je svině, za to Daeny si myslí, že je dokonalá královna…

#119 Svjatogor
13.5.2019 | 21:29:38
paragan71

A medzi tým osamelý Drogon: https://pbs.twimg.com/…UQAAM8bz.jpg

13.5.2019 | 21:31:48
Goldensmile

Varyse sem mela rada, ta nesmrtelná Arya už mi asi leze na nervy..Cersei mi bylo dokonce trošku líto na konci, ale jenom trošku, Jaime mne zklamal, Dany si ted docela zavarila, sem velmi zvedavá na finále.

13.5.2019 | 21:36:26
anndy

kdo dal toho Harryho? Jedině Ohař, zmetek s dobrým srdcem. Jamie byl fajn, ale ten konec dost po..kašlal, umřel jak chtěl.
#106 Asiles: jen škoda, že nezaútočila rovnou na Cercei, ale vzala to přes město

13.5.2019 | 21:36:38
Asiles

#113 Svjatogor: Daenerys ve svém prostředí nemůže jinak, můsí být rozhodná a bohužel stejně krutá jako prostředí. Nezná správný postup a dělá chyby. Proč katastrofa Essosu? To je vývoj.

#122 Svjatogor
13.5.2019 | 21:36:55
Svjatogor

#114 Leena: Jaimeho je škoda. Jeho charakter se postupně vyvýjel. Spolu s prvou rukou ztratil svou pýchu a necitelnost. Jeho vztah k Brienne se mi líbil, odsoudil licoměrnost neschopnost Freyů a já pochvalně zamručel, když opustil KL zajásal jsem… ect. ad nauseam. Nakonec opět a zase začal myslet svým pérem a jako péro umřel. Myslel jsem, že jede do KL svou sestru zabít a zachránit miliony. Kdepak, vysral se na miliony a jel si pro svou buchtu, s tím, že dožijou na Seyschelách ve vile po Krejčířovi. Srajda.

#121 Asiles #190 kubajz89
13.5.2019 | 21:39:33
Brutaleric

U Sandora a trochu i u Jaimeho se mi chtělo brečet. Sandor byl drsňák s dobrým srdcem, z celého seriálu ho mám nejradši, vždy pro mě bude hrdina. Neváhal jsem a zvolil jsem Ohaře.

13.5.2019 | 21:42:58
Asiles

#119 Svjatogor: Jel zachránit své nenarozené dítě a sestru, lásku. Trochu hodně důvodů aby si uvědomil, že krev není voda a muže dělají činy.

#123 Svjatogor
13.5.2019 | 21:43:21
Svjatogor

#118 Asiles: Problém je v tom, že po Daenerys Targaryen zůstává JENOM zkáza a zmar. Ona nic nebuduje. Kdyby se chovala a jednala alespoň jako Josif Stalin, neřeknu ani popel. Tento člověk vládl své zemi brutálními a nevybíravými prostředky, ale ta země díky (nebo přesto) tomu rostla. V roce 1924 bylo Rusko rozkramovaná země, v roce 1953 byl SSSR supervelmocí.

Nejsem jeho fanda.

#124 Asiles #134 naviivan
13.5.2019 | 21:44:40
Svjatogor

#121 Asiles: To samé mohl mít s Brienne, dědičně nezatížené a bez předsudků okolí. Mohl a měl umřít jako vážený pán Casterlyovy skály, takto umřel jako péro. :-D

#127 Asiles
13.5.2019 | 21:47:56
Asiles

#122 Svjatogor: Proč zkáza? Chce Železný trůn a vládnout tak, aby přinesla blahobyt. Dá všechno všanc když se angažuje u Zimohradu. Taky si mohla vychytrale počkat jako Cersei. Nebo popadnout Briena a poslat ho do Králova přístaviště, necht NK bojuje tam. Ona osvobodí otroky, předá jim město, jenže oni si ho nezasloužili a je tu krveprolití. Já vím, že vzorce z lidské historie se ve hře opakují, ale diktátory bych zde nechtěl rozebírat.

#133 Svjatogor
13.5.2019 | 21:56:10
Bobik222

A třetí čestné místo po Stalinovi a Hitlerovi získává…tramta­rarááááá: Denerys

#132 Asiles
13.5.2019 | 21:58:09
Stardos

#100 Svjatogor: Ale já mu i docela fandil během epizody :D On reálně neudělal nic špatného. Já ho teda alespoň nikoho nevinného zabít neviděl, nevinné ironicky zabíjeli vojáci Severu. Červ akorát sejmul vojáky Lannisterů

13.5.2019 | 21:59:00
Asiles

#123 Svjatogor: Cersei je jeho sestra a potřebuje pomoct. K té se nemůže otočit zády, to se nedělá. Brienne je jen láska a možná by byla časem víc.

#131 roob
13.5.2019 | 22:00:30
ThePredator

Tohle měla bejt ta final bitva v serii GOT? :D :D :D golden company(joke)? Mělo to bejt přesně obráceně… finále něco vymyšleného z Night kingem.. PS: úžasné teasery (všude night king, zima), trailer na 8 season (se skládal jenom záběrů z 1–3 epizody) atd.. proto dle mě ten „hejt“ a nevysvětlitelné vše okolo – jelikož totálně posraly marketing, reklamy atd… +vážně tenhle díl mnou ani nehl oproti 3 dílu (emočně) …

13.5.2019 | 22:02:52
KaraSnowAllen

Krev není voda, Jaime se prostě vrátil tam, kam patří, tam, kde to celé začalo. Lev se vrátil se své smečce. Jaime a Cersei na svět přišli spolu, spolu i odešli, kdo si myslel, že jí zabije byl hodně naivní a věřil v proroctví, které se v seriálu ani neřeklo celé (proč asi), místo toho, aby Jaimeho vnímali, já nikdy nevěřila, že je schopný jí zabít, neměl na to. Dává to smysl, dodává jim to i jistou poetičnost, protože jsou bez Tyriona poslední Lannisterové a skončili tragicky, společně zaplatili za to, co provedli, přeci jen, oni dva to rozehráli. Aby Jaime zůstal na Severu, píchal Brienne a byl happy jak dva grepy, to bych se naštvala já.

13.5.2019 | 22:03:41
tom99

Chvilku jsem to tomu Šedýmu červovi a té kudrlince přál. Teď ať táhnou na ten svůj posranej ostrov, uprchlíci!

webmaster
13.5.2019 | 22:04:23
roob

#127 Asiles: ja by som svojho brata kludne odpisal, keby namna poslal zabijaka s kusou ;) to je inak dalsia nelogicka vec, mali sa obaja na cersei vykaslat

#135 Asiles
13.5.2019 | 22:04:47
Asiles

#125 Bobik222: Kdepak, je mnohem víc zabijáků, třeba Atila. Nebo bomba „Velký chlapec“ zvládla zabít a zmrzačit víc lidí než ten dráček.

13.5.2019 | 22:05:00
Svjatogor

#124 Asiles: Snažím se být nestranný. Hlavními vinky jsou autoři poslední série. Tomuhle všemu jsmw se mohli vyhnout, kdyby byly všecny postavy, které se setkávaly ve zdech Zimoradu v první a druhé epizodě, k sobě maximálně upřímné. Sedm sérií se koukám na to, jak je jejich pravdomluvnost žene do problémů a oni přesto zůstávají věrni svým hodnotám a vs08e01 všem prdne k kebuli a začnou proti sobě kout retardované pikle.

Proč Danny neřekla Sanse, že je neplodná a že z její strany nehrozí Severu žádné proskribce? Proč Bran mlčel a svůj objev sdělil Jonovi tak pozdě? Proč to Jon rozvrtával v tu nejnevhodnější chvíli? Proč Danny nepoklekla před čarostromem na důkaz respektu Andalů k Prvním lidem a Starým bohům? Proč Tyrion nevysvětlil shromáždení lordů, co mohou očekávat od personální unie pod vládou rodu Stark – Targaryen. Proč nechtěla vybojovat trůn pro svého synovce a svůj rod, PROČ PRO SEBE???? KDYŽ TO BYLO PROSTĚ NEPRŮCHODNÉ???

Samé proč, velikost postav je v soudnosti.

Proč bylo to nejchytřejší, co jsem v první epizodě s08 slyšel, co řekla malá Lyanna Mormont?

#136 Asiles #192 kubajz89
13.5.2019 | 22:08:39
naviivan

#122 Svjatogor: tridsať miliónov zavraždených , hore – dole … hlavne , že sme veľmoc .....hlavne ,že si môžeme sadnúť na trón ,,, do riťi s takou veľmocou , do pekla s takou kráľovnou....­..Valar Morgulis

13.5.2019 | 22:08:45
Asiles

#131 roob: Já ne, minimálně bych se ho šel zeptat proč a jestli když ho přešel vztek to stále chce.

13.5.2019 | 22:09:20
Asiles

#133 Svjatogor: Souhlas, pro mě poslední série se jim zas tolik nepovedla. Připadá mi to odfláknutý, zjednodušený, ubohý, v logické rovině.

#137 Svjatogor
13.5.2019 | 22:14:54
Svjatogor

#136 Asiles: Právě, já jsem čekal, že Daenerys a Starkové budou jako pilní pavoučci splétat novou silnou mocenskou síť kolem staro/nové dynastie Stark – Targaryen. Čekal jsem, že Lyanna Mormnt přežije svůj boj s obrem a jako jednoruká hrdinka symbolicky poklekne před Danny a tím strhne Sever. Čekal jsem kopání do zadků Gloverům a jim podobným, kteří bojují pouze hubou a jinak točej prstem. Čekal jsem hledání manželky pro Jona (Yara Greyjoy). Čekal jsem inkorporaci Svobodných. Čekal jsem slavnostní rozpuštění Noční hlídky a vznik nové drobné šlechty z členů. Čekal jsem příjezd Gendryho na svůj hrad… Čekal jsem toho hodně.

Smolík, no :-(

Čekal jsem konec lannisterské coury cestou druhé Robertovy rebelie.

#139 Eddard1 #149 FallenMaia #186 Asiles
13.5.2019 | 22:24:47
Eddard1

Dal jsem Sandora, protože opět zachránil Aryu, když jí rozmluvil pomstu

13.5.2019 | 22:25:13
Eddard1

#137 Svjatogor: Yara Greyjoy, Ta je na ženský. To lepší by byla sestra Samwell Tarly

#140 Svjatogor #141 Svjatogor
13.5.2019 | 22:30:04
Svjatogor

#139 Eddard1: No a. Yara Greyjoy si může splnit svou povinost vůči Západozemím a přitom žít svůj soukromý život. Jon by ji určitě nekafral do toho, že si jako královna občas zašpásuje s kuchařkou. :-D

13.5.2019 | 22:36:13
Svjatogor

#139 Eddard1: Yara Greyjoy je Greyjoy, tak proto.

13.5.2019 | 22:37:36
FallenMaia

Dal som Jaimeho ale váhal som aj nad Sandorom, obe postavy som si obľúbil :(

#144 Svjatogor
13.5.2019 | 22:41:58
Mohan

Každopádně, největší radost měl z té ohňové lázně asi Pán Světla :D

#145 Svjatogor
13.5.2019 | 22:43:57
Svjatogor

#142 FallenMaia: Dal jsem Sandora, dál bych dal Jaimeho a Qyburna. Chudák Qyburn. :-(

#146 FallenMaia #147 ori
13.5.2019 | 22:43:59
Svjatogor

#143 Mohan: Láskyplné objetí nebeského tepla a jasu. Halelujááááá

13.5.2019 | 22:48:49
FallenMaia

#144 Svjatogor: Je fakt že Sandorova smrt bola oveľa epickejšia ako tá Jaimeho, a ten moment keď ho Arya oslovila menom a následné ďakujem bol skvelý, asi najlepší z celej epizódy, spolu s momentom keď Tyrion púšťa Jaimeho a povie mu že bez neho by bol už dávno mŕtvy :( a že on jediný v ňom nevidel monštrum :(

Qyburn mi chýbať nebude.

#148 ori #191 renmil
13.5.2019 | 22:50:53
ori

#144 Svjatogor: Konečne niekto kto ho mal tiež rád :D

webmaster
13.5.2019 | 22:52:35
ori

#146 FallenMaia: Sandor…you are a good man :D

webmaster
13.5.2019 | 22:53:12
FallenMaia

#137 Svjatogor: Čakal si… čakal si… a čakal :) to ale nieje GoT, tá vždy prináša veci neočakávané a tragické presne ako teraz. Podľa mňa podobný osud čaká tie postavy aj v knihách, presne takto tam Daenerys dopadne.

#150 Svjatogor
13.5.2019 | 22:54:52
Svjatogor

#149 FallenMaia: Neočekávané nerovná se pitomé, zápletka nerovná se konina přebitá volovinou a vynásobená krávovinou. Prosím, nepřipomínej Rudou svatbu. Tento komplot Freyů vůči Starkům a jejím vazalům byl do děje citlivě usazen, měl svou historickou předlohu a dával politický smysl. NEBYL TO ŽÁDNÝ WTF EFFECT PRO POBAVENÍ.

Howg.

#151 FallenMaia
13.5.2019 | 23:06:51
FallenMaia

#150 Svjatogor: Toto nebolo nič pre pobavení, toto je Martinov rukopis, takto to proste on chcel, k tomuto to smerovalo. Daenerys zdedila gény po svojom otcovi a teraz sa to konečne prejavilo, ale náznaky už boli počas celého seriálu.

#154 Svjatogor
13.5.2019 | 23:13:04
AbrahamCZ

Varys sice nezemřel přímo během bitvy o Královo přístaviště, ale už před ní, nicméně se jedná o tak velkou postavu, že ji prostě musíme zmínit i v tomto článku. Daenerys ho odsoudila ke smrti poté, co zjistila, že ji chce zradit, čímž vlastně ukázala v jakém psychickém rozpoložení se nacházela před bitvou.

to je blbost co píšete, byla to jediná chvíle kdy Daenerys byla normální pouze splnila to co slíbila a Varys s tím souhlasil…

13.5.2019 | 23:13:14
Márty IIB

Sandor Jinak Super díl konečně Targaryen jak má být „Fire and Blood“ :-D XD

13.5.2019 | 23:16:13
Svjatogor

#151 FallenMaia: To nerozporuju, ale cesta, kterou se GOT vidal, je filmařské peklo.

#160 FallenMaia
13.5.2019 | 23:16:18
DejvidHound

Myslim ze aj samotny Sialeny Kral by cumel s otvorenou hubou na to inferno co rozputala jeho dievka :-)

13.5.2019 | 23:19:58
xu.an.sk

z Deanerys Arya urobi nocnu kralovnu

13.5.2019 | 23:20:53
Mela

Obhajovat po dnešku Danny je stejný jako obhajovat Hitlera,Stalina a podobný šílence. Ani Hitler nepoužil plyn i když měl ještě malou šanci na zvrácení války. U Kursku 1943 nebo kdykoli později na bezvýznamný zabíjení civilistů. Danny která už vyhrála k tomu neměla žádný důvod.

13.5.2019 | 23:26:53
Monoceros

Potvrdilo se ze Bran vidi i stripky budoucnosti. Ve sve vizi co mel ve 4 serii videl zniceny truni sal a popel co vsechno zasypal. A stin draka proletajici nad KL. Stejnou vizi s trunem mela i Dany ve 2 serii v dome neumirajicich. Oni nam davali celou dobu naznaky jak to dopadne. Nikdo jsme je nevidel.

#183 Rumek #199 Conel
13.5.2019 | 23:28:14
Keyer

Kdo myslite, za nakonec zabije Daenerys – Arya nebo Jon? Ja bych se ani nedivila, kdyby to byl nakonec Jon, splnilo by se tim dalsi proroctvi: kdyby Jon zabil Daenerys, mel by pak mec, na nemz bude krev milovaneho cloveka a se kterym tak jednou pro vzdy ukonci dlouhou noc – no a pak zacne vladnout on sam…

#162 Mela
13.5.2019 | 23:29:10
FallenMaia

#154 Svjatogor: To je pravda. Ale tak mohlo to dopadnúť aj oveľa horšie, ja to tvrdím už nejaký čas a stále si za tým budem stáť. Ukočírovať takýto obsiahli komplikovaný príbeh s toľkými postavami a zvládnuť to za dve necelé série je prakticky nemožné. A to ani neberiem do úvahy že Benniof a Weiss niesú v tomto tak skúsení, veď sám autor tú predlohu píše už 10 rokov a doteraz sa z toho nevymotal :D :D On im jednoducho prezradil koniec ako si to asi predstavuje, že Daenerys zošalie atď. a už ako sa k tomu dopracujú nechal na nich pretože ešte ani on sám to nevedel :D Jediné čo viem tak tvrdil že by chcel aby ten seriál mal aspoň 12 sérií, tuším. A HBO to zkresalo na 8 aj to neúplných. Ale určite by to tomu seriálu prospelo, jednu alebo dve série by sme napríklad sledovali ako Daenerys pomaly prichádza o rozum a neprišlo by nám to tak nasilu.

#193 kubajz89
13.5.2019 | 23:30:08
Paetur

No a další epizoda bude A Dream of Spring, podle mě :)

13.5.2019 | 23:31:27
Mela

#159 Keyer: Za mě nejlepší možnost Bronn v momentě když bude chtít nechat zabít Tyriona. Její pohled když dostane zásah a koukne na Bronna kterej ji zastřelí lanisterskou kuší by byl skvělej.

13.5.2019 | 23:36:05
Monoceros

FallenMaia – je opravdu hezky ze Georgovi tak fandis ale ona opravdu prvni kniha vysla uz v roce 1996 takze to je o hodne vic nez 10 let ;)

#168 FallenMaia
13.5.2019 | 23:36:41
xu.an.sk

alebo sa skonci branova vizia, a necha sa zabit NK, aby tomuto masakru predysiel

#167 Svjatogor
13.5.2019 | 23:37:42
Arrow123

V poslednej epizóde sa dozvieme, že to celé bol len Tywinov sen, ktorý sa mu sníval keď bol na konci 4.série na WC. To znamená, že 5.-8.séria sa nikdy nestali. Počítajú sa len prvé 4 série. Nádherný koniec :)

#187 didi2012
13.5.2019 | 23:42:56
Svjatogor

#164 xu.an.sk: Hejbání s časovou smyčkou by byl posledním hřebíkem. To raději toho Adolfa v sukni na trůně.

13.5.2019 | 23:45:29
FallenMaia

#163 Monoceros: Ja som myslel len tú čo zatiaľ stále píše (vraj) a na tú už čakajú fanúšikovia cez 10 rokov. Neviem, príde mi že on sa vtom chudák tiež už tak zamotal že už nevie ako z toho von.

13.5.2019 | 23:49:34
Halfdan

Predstavte si že existuje človek, ktorý dokáže z kociek domina urobiť nádhernú a vysokánsku stavbu… buduje ju roky a ľudstvo ho so zatajeným dychom sleduje ako majstrovsky skladá kocky na seba a ako to krásne do seba zapadá … keď má nasadiť poslednú kocku tak sa celý svet zastaví a zeší sa ako to majster krásne zakončí.. a on… miesto kocky položí na vrchol betonový kváder a celé sa to rozsype… R.I.P GoT

14.5.2019 | 0:09:12
Coko23

A přitom by stačilo, kdyby dvě postavy uvažovaly racionálně, tak by vůbec k takové čistce dojít nemuselo (no, možná pak časem po soudu). Jon měl sakra držet hubu o svém původu a Dany se měla trochu ovládat. Stačily tyhle dvě věci a happy end jak kráva.

14.5.2019 | 0:34:36
Lennis

A nepsalo se někde, že autor řekl, jak která postava dopadne? Myslela jsem, že se scénáristé drží toho, jen tam jdou jinou cestou, protože nemají knižní předlohu. Čtvrtý díl jsem neviděla a musím říct, že nikdy jsem nepatřila k fanouškům tohoto seriálu, ten pro mě skončil posledním dílem první série. Ale protože se všude o něm píše, měsíc před premiérou jsem si doplnila mega mezeru a zhlédla v rychlosti díly, na mě je prostě seriál moc depresivní.

#172 jose8
14.5.2019 | 0:37:47
jose8

#171 Lennis: Nikdo z nás neví, co přesně Martin tvůrcům řekl. Pravděpodobně nějaké důležité momenty + konec. Před začátkem 8. série, Martin řekl, že nečeká příliš odlišný závěr od toho svého. Jen některé vedlejší postavy skončí asi odlišně.

14.5.2019 | 1:12:58
Robinson

Nikdo.

14.5.2019 | 2:27:48
Lilith888

#19 FValek: ja si myslim,ze pohlad, ktory venoval Šedý červ Johnovi pri tom boji v KL znamenal,ze je uplne pohlteny nenavistou voci Westerosu,panov­nictvu aj myslienke ist tam bojovat. Ze pohrda ludmi voli ktorym musela Missandei umriet. Dany nezosalela,uve­domila si situaciu,ze kto je ona pre tych ludi,ze nikdy ju nebudu uctievat,iba sajedno jej bat. Citi obrovske sklamanie,nezo­salela. A myslim,ze na koci sa bud vrati s Dothrakmi alebo sa zabije. Ano Arya asi citi nenavist k Dany,no vsimla som si aj,ze Jhna nikto nepocuval…vsetci vojaci chceli bitku a neprijali kapitulaciu KL so zaznenim zvonov. Dany vahala ci to urobi,nakoniec prevazili emcie a vypalila to tam. Arya mozno zavrie niekoh zelene oci ale Dany nema zelene oci. Viac krat sa autori serialu vyjadrili ze podla kniznej predlohy chceli dat Dany fiave sosvky ale na kamere nebolo dobr vydiet vyjadrenie emocii a tak zvolili modre sosovky. Serial sa na finale velmi odklonil od zakladnych myslienok. Dost veci akoby kvoli tomu stratilo vyznam a preto kazdy pocituje sklamanie. Ubralo sa to vsetko uplne inym smerom. San J.R.R.Martin chcel viac serrii. Preco sa rozhodli ukoncit to takto narychlo nevie nikto. Nikde som sa nedocitala. Pocas natacania vsak,resp. medzi pauzami mala Emilia Clark aneurizmy,2× bola hospitalizova­na…myslim,ze napriek tymto zdravotnym tazkosiam podala paradny vykon. Skoda detailov a rychleho spadu deja,aj toho,ze uplne tym odbocili od povodnej dejovej linky. Tym to cele nabralo iny smer a sme sklamani…herecke vykony super,ale dejova linka hroza…

#175 Mustafo #179 igwar
14.5.2019 | 2:43:18
Mustafo

#174 Lilith888: Takže dle tvého úsudku když se někdo nebude líbit/uctívat apod. nesmysli tak má někdo právo zničit celé město? Blbost jak prase

J.R.R.Martin říkal, že by mohlo být klidně pět serií… tak by ještě trvalo „pomalé“ tempo seriálu. Proč to chtěli ukončit? Že už to nechtějí nadále natahovat?

Linka se neliší a nevybočuje dle přání J.R.R.Martina, který bude jaký bude. Je osudy postav v knize bude trochu odlišná.

A nenech se zmást hezkou tvářičkou a sladkými kecy. Daenerys byla vždy pěkná svině, jen teď prostě vyplulo na povrch jaká je… prostě Targeryen. Jako bonus už je teď dle stanov největší válečný zločinec, který kdy žil. Prakticky do začátku osmé serie jim byl Ramsay Bolton a hned v závěsu právě Daenerys.

#185 FallenMaia
14.5.2019 | 5:20:56
Petrajzo

Mustafo proč myslíš, že druhým největším válečným zločincem byl. Ramsey za mě vede tywin. Vyplenění města, kterému měl přijít na pomoc vraždy na civilním obyvatelstvu a nezvládnuté velení nad horou co měl zabít jen děti a ne Elyriu Martel, dále mučení běžných obyvatel kvůli poloze bratrstva a pak když stáhneme do minulosti tak vyhubení celého rodu.

#201 Sionik
14.5.2019 | 5:31:59
Rumek

Významem zmatečného běhání mezi ulicemi bylo, aby se fanoušek více zžil s tou katastrofou a vnímal to napětí s možné ohrožení jedne z nejdůležitějších postav seriálu, stačí se podívat na inside epizode, tam to tvůrci jasně popisují. Žádný hlubší význam to nemá…

14.5.2019 | 6:44:09
igwar

#79 Drogon ka: Ale Cersei sa v poodstate vzdala. Aj keď nie osobne, ale urobili to za ňu jej vojaci. Stačilo už len výjsť po schodoch a po rátať sa s ňou. Keď zvonil zvony na znak vzdania sa a drak vzlietol z veže, myslel som, že Denerys ide pokropiť Cersei očumujúcu v okne. Ale ona ako blázon začala kropiť civilov pobehujúcich po meste. Prečo? Niekto to prirovnáva k bombardovaniu Drážďan počas 2WW. Ale to nie to isté. Nemecké mestá už nebombardovali po kapitulácii Nemecka. Lebo také niečo vlastne urobila Denerys.

14.5.2019 | 7:13:33
igwar

#174 Lilith888: To je naivná predstava. Je to iba seriál, ktorý závisí na financiách a x iných veciach. Naviac GOT je veľmi drahý seriál. Buďme radi, že to má aspoň nejaký seriózny koniec. Nie je nič horšie, ako keď majú veľké oči, že koľko ešte sérii natočila a potom to musia zrazu z nejakého dôvodu utnúť bez zmysluplného konca. To sa v súčasnosti stalo mnohým dobrým seriálom.

14.5.2019 | 7:24:26
Caroline

Konečně jsem s nějakým dílem 8. série spokojena. Neříkám, že tam nebyly žádné nonsense, například nesmrtelný Hora, který totálně přesahuje knihy, ale za mě super. Lidi, kteří si myslí, že tvůrci zničili postavu Daenarys asi nedávali 8 sérií pozor. Učebnicový příklad obsese vládnutím. Podle mě i Varyse nezabila proto, že ji zradil, ale proto, že nechtěla riskovat fakt, že by vědělo více lidí o Jonovi a ji to stálo trůn. Jamie a Cersei – do poslední chvíle jsem trošku doufala, že ji v objetí zapíchne dýku, ale i tak dobrý. Shakespearovský osud, za mě ok. Slza nakonec ukápla. Sendor mi bude chybět, povedená scéna s Aryou. Jen jeho bitvu s bráchou jsem si představovala trochu věrohodněji. Jon a jeho zklamaný pohled na draka a město? TOP. Něco mi říká, že tady láska hory nepřenese. Bílého koně na konci nebudu komentovat, pokazilo by to můj dojem z tohoto dílu. Overall – 4,5*, dostala jsem přesně to, co jsem chtěla. Final battle mezi Dany a Jonem. V žádný umaštěný happy end nedoufám a nevěřím.

#198 Conel
14.5.2019 | 7:26:07
Edvin

Není jisté že je Euron Greyjoy mrtvý. Sice dostal mečem do břicha, ale postavy v tomto seriálu jsou schopné rozchodit i větší zranění. Jamie dostal několik bodnutí dýkou a přesto ho to ve výsledku zas tak moc nezpomalilo. Clegane byl po pádů z útesu úplně na sračky, ale stejně se oklepal a byl zase jako rybička.

#205 Alin
14.5.2019 | 7:53:02
Phoenix CZ

Víte, co je zajímavé? Že za tohle může Petyr Baelish, který svými intrikami a pokusem o vraždu Brana, tohle celé odstartoval a nebýt jeho činů před a během 1. série, tak se události budou odvíjet úplně jinak. Krásný motýlí efekt a důkaz, tak jedinec může ovlivnit celou historii. :)

14.5.2019 | 8:05:07
Rumek

#158 Monoceros: Vidělo to hodně lidí, jen do konce třetího dílu poslední série nebylo jasné, jestli na tom drakovi nebude třeba NK. Následně to mohl být i Jon, pak když už zbyl jen Drogon bylo jasné, že to bude Dany na Drogonovi. Spolu s vizí Mad Kinga a toho jak se vyvíjela postava Dany se to naopak čekalo, však to tady hodně lidí psalo, včetně mě, že nás čeká battle of Mad Queens. Asi nikdo ale nečakal, že to bude totální „Burn them all“ a hlavně potom co se město a nepřítel vzdal.

Jon nechápal co se děje, ten bude zdrcený. Tyrion ten je posraný strachy a bude rád když to vůbec přežije, Dany by ho měla upálit za zradu jako Varyse. Bohužel už nás čeká pouze dosti předvídatelný vývoj a jedinou otázkou je, kdo se stane novým Králokatem. Za mě, Jon, který se následně obleče žpět do černého a stane se 1000 velitelem noční hlídky, v tom případě by měla noční hlídka své opodstatnění a v tom případě by měla existovat další nová hrozba za zdí … … Nebo to bude Arya, ale to si opravdu nemyslím, ta už má svou epic kill za sebou.

14.5.2019 | 8:24:37
Siler

Dany je oficiálně tyranka. Ale co s tím? Dle traileru má ještě docela dost vojska, které je věrné jí. Komu budou věrní když zemře? A co drak? Joo získala jsi to hnusné špičaté křeslo, tak si vládni rozbitému městu, My (šlechta) na tebe sereme. Nebo ji nakonec zabije Bronn, protože tu vysokou zahradu fakt chce a s mrtvým Tyrionem (který asi bude následovat osud Varyse) nebude žádný hrad.

14.5.2019 | 8:45:06
FallenMaia

#175 Mustafo: JRR Martin???? Ty si skomolil do kopy JRR Tolkiena a GRR Martina??? :D :D

Nie nemá právo zničiť celé mesto ale v histórii to bolo bežné že keď pritiahol nejaký dobyvateľ stalo sa aj toto, pozri sa na Mongolov, Kresťania pri dobití Jeruzalema všetkých moslimov zmasakrovali, Rimania keď dobili Kartágo celé mesto vypálili a zničili a solili pôdu aby sa tam už nikdy nič neurodilo alebo taký Alexander Veľký ktorý zničil Téby a dodnes ho ľudia volajú Veľký a uznávajú ako hrdinu. Vo vojne platia iné pravidlá.

#206 Maroder
14.5.2019 | 9:10:36
Asiles

#137 Svjatogor: Možná že to nastane v nějaké podobě ale již v jiném seriálu. Zde je snaha to co nejdříve ukončit a navnadit na další seriály.

14.5.2019 | 9:42:34
didi2012

#165 Arrow123: Ešte lepšie je že Branovi sa to celé snívalo ked ho Jaime zhodil z veže a celých 7 sérií sa nestalo

14.5.2019 | 10:08:04
kubajz89

#13 johnsmith182: nejde o to kdo, ale jak…

14.5.2019 | 10:14:22
kubajz89

a když už ji tady chudinku blonďatou tak obhajujete, když jí z toho všeho jeblo měla letět na baštu a v prvé řadě zrušit ty co nejvíc nenávidí, ne? nebo je pro vás logické vypalování ulic řáděk po řádku, aby si mohl clegani v klidu pobojovat a jaime s cersei udělat rádoby drama? právě díky tomu drakovi, který byl najednou schopný vypálit všechny scorpiony i s celou železnou flotilou, mohla nehledě na cersei lidský štít civilisty vynechat a v prvé řadě vypálit baštu, kterou pak stejně zrušila..ale až na konec, protože wow efekt jeden za druhým, to je scénaristika dumb & dumber..

14.5.2019 | 10:36:49
kubajz89

#119 Svjatogor: :D top koment

14.5.2019 | 10:40:49
renmil

#146 FallenMaia: Mne vtedy až slzy vyhrkli a bol to pre mňa tiež najsilnejší moment v tejto epizóde. Ohař bola od začiatku moja najobľúbenejšia postava. R.I.P. Zomrel veľmi statočnou a nádhernou smrťou. Splnil sa mu sen… :(

14.5.2019 | 10:47:36
kubajz89

#133 Svjatogor: ve všem mi mluvíš z duše, romantický konec pro brienne s jaimem mi ale nehraje… stejně by mu pořád říkali kingslayer a tím měl taky zůstat, doufal jsem, i když nevěřil, že jak mluvil o tom že cersei je hateful a on taky, tak že tam pojede a ukončí ji…ségra neségra, chtěla ho zabít a podrazila ho tolikrát, on ji nikdy. a nebýt bronn taková děvka, tak už byl mrtvý.

14.5.2019 | 10:47:55
kubajz89

#160 FallenMaia: přesně, nevadí mi ten cíl, ale ta cesta k němu. že jí jebne muselo být jasné všem, to všechno kolo ale vypadá, že jeblo i těm s perem…každopádně i ty požadavky HBO, neříkejte mi že by na tom nevydělávali i 20 sérií..

#200 Rafan
14.5.2019 | 10:56:46
Yann

Jenom takový postřeh: Pomyslel někdo na to, jakou asi musela mít radost Ellaria Písek, když jí Rudá Bašta padala na hlavu? :D Škoda, že tam nebyla scéna, jak slyší řev draka a ona je „vysvobozena“ a Cersei má padla :)

14.5.2019 | 11:01:18
Trates

#3 Paetur: text piesne lannisterov rains of castamer: And now the rains weep o'er his halls With no one there to hear Yes, now the rains weep o'er his halls And not a soul to hear a teraz prší plačúci strop… pršia tehly, slzy cersei…

14.5.2019 | 12:08:55
Jurasfcb

Bože tolik ufnukancu tady,běžte se divat na telenovelu když se vam to nelibi hejtujete nonstop každou episodu! Kdyby to mělo dobry konec brečite špatny konec brečite ! předchozi dily resident sleeper a totalni hate ted konečne to dopadlo epicky jako pořadne game of thornes a zase se některym nelibi.Co jste čekali ? Esmeraldu ? palte někam fakt už ubrečenci

14.5.2019 | 13:04:13
Conel

#31 Lothar135: Souhlas, tenhle díl jako první téhle série měl opravdovou hloubku a dával smysl.

14.5.2019 | 13:15:24
Conel

#180 Caroline: Souhlas, Daenerys k tomuto směřovala celou dobu, pro ní Mad King byl v právu. Nakonec udělala to, co on chystal (byť ne s drakem ale s divokým ohněm) a čemu Jaime tehdy zabránil. Nakonec čestný John nedokázal to, co tehdy dokázal proklínaný Králokat.

14.5.2019 | 13:23:40
Conel

#158 Monoceros: škoda, že mezi těma sériema uteklo tolik času. Nic z toho jsem si už nepamatoval.

14.5.2019 | 13:27:21
Rafan

#193 kubajz89: Nereálný požadavek, Vtělte s do jejich kůže. Kritici je kritizují že to moc rychle ukončují a že těch dílů mělo být podstatně víc. Kdyby to udělali, tak by pak všude četli a poslouchali jak to napsali blbě a že Martin by to napsal líp. Vůbec jim nevadí, že tvrdí že by to Martin napsal líp, když to zatím nenapsal a když si přihřeje polívčičku i Martin a přitom sám není chopen dokončit knihu co píše snad už 8 let. Tak se nedivte že na to hodily bobek. Já bych to tedy rozhodně udělal. Je s podivem že ani HBO ani autoři se k tomu nijak rozsáhleji nevyjádřili. Jen bylo veřejnosti zděleno že se chtějí věnovat něčemu jinému. Vůbec bych se nedivil, kdy ve smlouvě s Martinem byla doložka že Martin dopíše knihu než skončí 4 série a Martin smlouvu nedodržel. Tím se autoři dostali na tenký led a měli sami řešit to co měl vyřešit Martin.

#202 Sionik
14.5.2019 | 13:38:03
Sionik

#176 Petrajzo: jo jo, Tywin udělal po Robertově rebelii to samé, celý KL vyrubal a to mu otevřeli brány. To samé s rodem Reynů (rains of castamere). Dal jasný vzkaz celému světu, že s ním nikdo vyjebávat nebude.. a to samé teď udělala Daenerys – celou dobu se snažila být hodná a byla měkká – stálo to životy všech co měla ráda – Khal Drogo a lidí, kteří ji vedli k tomu aby byla lepší – Barristan Selmy, Jorah a teď nakonec Missandei, poslední kapka. Kdyby vlítla na Rudou Baštu hned jak plánovala, tak bylo vše jinak. ale zase poslechla své rádce a byla hodná. Teď už ani neměla nikoho kdo by ji zastavil, Tyrionovi nevěřila, Jon se na ni vybodl. a tak spustila FIRE and BLOOD jak slibovala od první sezony..

14.5.2019 | 13:43:22
Sionik

#200 Rafan: no nevím, když do toho šli i stím, že spoustu věcí osekají a vynechají, tak měli mít naplánovaný konec hned. Spoustu věcí naznačili a pak prostě nedodělali. To jde na jejich triko. Oni chtěli koupit, Martin prodal. To že si s tím nakonec nevěděli rady je jen jejich boj..Kdyby bylo po GRRM tak to má tak 12 řad minimálně.

#204 Rafan
14.5.2019 | 13:46:35
Maroder

No ale teď si vezměte, jak k tomu přijdou chuděrky všechny ty holčičky, které v prvních sériích maminky pojmenovaly po úžasné princezně Khaleesi? Teď rázem jejich jméno z roztomile pozitivního nabralo genocidně vyvraždovací nádech. Při nejlepším dostanou ve školách a školkách přezdívky Killary, jak kdyby to byla vnoučata drahé Hillary Clinton.

To budou mít zase psychologové žně. Bravissimo a nebo raději ne?

14.5.2019 | 14:00:09
Rafan

#202 Sionik: Tak proč to dopr..le GRRM nedopsal!!!! Je chytrej jak rádio ale není chopen dopsat jednu knihu s kterou si neví rady, ale zato ví že si s tím měli vědět rady autoři seriálu.

14.5.2019 | 14:03:55
Alin

#181 Edvin: to je blbost (sorry jako). Euron je tuhej jak šťovík.

#210 Maroder
14.5.2019 | 14:30:48
Maroder

#185 FallenMaia: Alexander toho ovšem litoval a kdykoliv narazil na Thébského občana, kterého prodal do otroctví, tak jej vykoupil.

Daeny je trošku jako mix Thana (Thanos) a Ronana Žalobce. Ona KL nezničila, ona ho spasila. Ve své kebuli. Ale na rozdíl od ostatních postav, které smýšlejí moderně, Daenerys je tam jako zástupce středověkého panovníka, který prostě nehodící se vybijí, na druhou stranu chce ve Westerosu žít, ne jen jej z dálky ovládat, takže nebude moci opustit houf ochranky, jinak jí hned někdo zabije.

Mongolové taktéž vyvraždili milionový Bagdád, několikamilionový (tuším že čtyř) Babylon byl ve starověku také zničen a zaplaven změněným korytem řeky, Kartágo také. Jeruzalém byl tuším nejprve vyvražděn muslimy při dobytí a tak jim pak křižáci oplatili stejně. Muslimský Timur Lenk vyvraždil více lidí než Hitler (nejmírnější odhady 10 až 14 milionů). Při selských válkách bylo v Německu vyvražděno 600 000+ lidí. Ale vždy to bylo tak, že dotyčný tam nechtěl žít a vládl ze svého centra v bezpečné vzdálenosti.

Ale byly i příklady těch co litovali, Alexander litoval zničení Théb. Vždyť tam se jeho otec naučil taktice, která přinesla Makedonii moc a slávu a z níž žil i on. Mehmed II. vyvraždění Konstantinopole litoval jen proto, že přišel o významné obchodní centrum a tak jí nechal celkem násilně dosídlit Řeky z celé své říše.

#208 Maroder #209 Svjatogor
14.5.2019 | 14:38:49
tominotomino

Zajímalo by mě, jak to dopadlo ( a snad to třeba bude v dalším díle řečeno) s Ellarií Písek, která byla uvězněna pod Královým přístavištěm. Zemřela tam, nebo bude v příštím díle osvobozena? A vlastně v cele je i ta septa, kterou tam uvěznila Cersei.

#212 ori
webmaster
14.5.2019 | 14:43:03
Maroder

#206 Maroder: Tím Daenerys neobhajuji je krutá a spíše než šílená je blbá, vždy byla. Teď bude kralovat popelu a při první příležitosti jí buď zabijí nebo, když bude nějaká šance na úspěch, když jí třeba onemocní drak, tak se vzbouří. Ono Aegon Targaryen měl kdysi sourozence, kteří by ho pomstili, kdyby byl úkladně zavražděn, po její smrti draka nemá kdo ovládat a pomsta prořídlých Dothraků a neposkvrněných by se dala už nějak jednotou panstva zvládnout.

Jinak zajímavé by bylo, kdyby Jon po její smrti ovládl jejího draka a běsnící Dothraky a neposkvrněné uškvařil..

Jiný pěkný vývoj co by e mi líbil: Když už boj o město vypadal tak jak vypadal mohlo být, že by přežili oba draci a byli dva dračí jezdci a to co udělala Daenerys by vedlo Jona do války proti ní a jeho drak by mu byl loajální a šel proti bratru a matce a měli bychom tu vzpomínku na doby Tance draků.

14.5.2019 | 14:46:54
Svjatogor

#206 Maroder: Pěkné historické příklady, pochvala a 100 bludišťáků s malou poznámkou, že hodný Alexander Makedonský umřel u Gaugamély, ten zlý zůstal. Já dávám další literární inkarnaci Daenerys a to Karel Kopfrkingl. Hodný člověk s knížkou o Tibetu a řečmi o nekonečném éteru a spáse. :-D

#213 Maroder
14.5.2019 | 14:51:26
Maroder

#205 Alin: Ještě ne, 5 až 7 dní se umíralo na zranění břicha, ještě by se mohl stihnout někomu pochlubit, že to on dostal králokata a zároveň z něj udělal krát 2. Ovšem už není Qyburn, aby ho z toho vykřesal a odjeli do západu slunce na plachetnici, škoda. :(

#211 Alin
14.5.2019 | 14:57:47
Alin

#210 Maroder: bylo dost dobře vidět, že když z něho Jaime vytáhl meč, tak se vyřinulo docela dost krve – břišní tepna = K.O.

#214 Maroder
14.5.2019 | 15:04:06
ori

#207 tominotomino: To sú linky ktorých ukončenia sa určite nedočkáme, ak Unellu nezabil Hora keď ju mučil obe sú zrejme po smrti, rozdrvené tehlami.

webmaster
14.5.2019 | 15:15:55
Maroder

#209 Svjatogor: Děkuji, jen bych ještě dodal, že dle pramenů si pak Mehmet II. užíval se zajatými šlechtickými chlapečky – takže byl opravdu dobytek (Na druhou stranu nikdo z oněch vládců celé to vraždění neprovedl ze hřbetu zvířete osobně jako Daeny, takže se dá říct, že ta malá holka by je všechny trumfla). Několik čtvrtí Konstantinopole byly ušetřeny vyvraždění, protože dle výkladu koránu, město (a uvnitř Konstantinopole byly čtvrti vzájemně odděleny hradbami) které otevře brány dříve než překročí jeho hradby první voják, nesmí být vyvražděno, ale jinak kdokoliv se postaví na odpor či vzbouří může být vyvražděn dle libosti). A tohle přesně Osmané dodržovali po celou dobu existence své říše, Británii to působilo v řadách občanů v 19. století pořádné problémy. Vláda hájila existenci nemocné Osmanské říše proti Rusku a ona zároveň brutálně vyvražďovala Bulhary a jiné bouřící se národy na Balkáně schovaná pod britským patronátem.

#215 Svjatogor
14.5.2019 | 15:33:28
Maroder

#211 Alin: To je možné, jen jsem uvedl jak to u zranění břicha z boje obvykle chodilo. V realitě jsem to nikdy neviděl, takže nevím kolik úniku krve z břicha odpovídá na zranění tepny (jinde po těle to z tepny prý stříká i 2 metry) a kolik na normální zranění u kterého po základním ošetření dochází k dlouhému umírání.

14.5.2019 | 15:36:35
Svjatogor

#213 Maroder: Píšu si další poznánku k už cca desítce nicků tady. Maroder – číst pozorně. :-)

14.5.2019 | 15:59:53
Owcropp

A napadlo vás, že Jon už vlastně taky zemřel, ergo je nemrtvý? A všichni uměle oživení a všelijakejma kejklema přiživovaní odešli do kopru? Rudá kněžka, Hora, Chodci… Mám pocit, že by se asi taky měl logicky odebrat do stínů.

#220 mike2
14.5.2019 | 16:01:19
Grogy

Hele já teda nevím, ale jsem snad jedinej, kdo si myslí, že se to Cerceino proroctví splnilo? Bylo jí řečeno, že jí zabije mladší bratr. Ona se rozhodla věřit nejhloupejšímu z rodiny a ve chvíli hlavního útoku na barák, ve kterém se nacházela se nechala odvést na místo, ze kterého není úniku. Takže za mě jí Jaime regulérně zabil, i když ne schválně :D ale o tom proroctví nemluvilo.

#221 ori #225 Keyer
14.5.2019 | 16:21:48
Haldukar

#28 Carnage: love it

14.5.2019 | 16:35:49
zapoty

Já bych to viděl takto: Arya zabije Denerys.Jon – šeďáka a odejde na sever za zrzounem! Sansa je furt žena Tyriona a ty spolu budou vládnout až do vysněné Tyrionovi smrti :-)

#220 mike2
14.5.2019 | 16:46:42
mike2

#216 Owcropp: Chodci (White Walkers, Others) nebyli oživené mrtvoly, to byli magií transformovaní živí lidé (aspoň v seriálu – viz S04E04); oživené mrtvoly byli Wights. Qyburn podle všeho použil něco podobného jako Mirri Maz Duur na Droga – a také s docela podobným výsledkem. Oproti tomu Melisandre použila podobnou magii jako Thoros v případě Berica (pokud nepřijmeme tvrzení, že opravdu oživoval Lord of Light); oba zůstali celkem normálními lidmi, přestože jim zůstaly následky fyzického zranění a samozřejmě i psychické trauma (Jon to ovšem absolvoval jen jednou).

#219 zapoty: Podle zákonů už Sansa není Tyrionovou ženou, protože jejich manželství nebylo naplněno, takže mohlo být anulováno a ona si mohla vzít Ramseyho.

14.5.2019 | 17:19:38
ori

#217 Grogy: Až na to že tá časť proroctva o tom že ju zabije valonquar v seriáli nikdy nezaznela

#222 Maroder
webmaster
14.5.2019 | 17:25:41
Maroder

#221 ori: Pokud se pamatuji tlumočnice Daenerys v jedné epizodě opravovala, že nějaké dávné slovo má neučitý tvar, tedy že to může být i žena. Netýkalo se to tohohle?

#223 ori #224 mike2
14.5.2019 | 17:30:09
ori

#222 Maroder: To bolo ohľadom vety valar morghulis – all men must die

webmaster
14.5.2019 | 17:34:33
mike2

#222 Maroder: IIRC se to týkalo proroctví o Prince That Was Promised, Missandei upozorňuje, že v High Valyrian je pro „prince“ and „princess“ stejný výraz.

14.5.2019 | 18:15:27
Keyer

#217 Grogy: Jj, souhlas. Jaime ji vlastně nepřímo zabil.. .dovedl ji do míst, odkud už nebylo úniku… kdyby šla sama a měla štěstí, mohla vylézt nějakou postranní uličkou jako třeba Arya… No zajímalo by mě, jak tohle ukončí Martin v knížkách, jestli tedy ten konec od něj vůbec někdy bude, že :)

14.5.2019 | 21:24:24
bloody_maniac

Ano, ta smrt Jaimeho a Cersei mě fakt dostala. Poprvé jsem se rozbrečela u jejich scény, protože jsem věděla, že Jaime (jeden z mých oblíbených postav seriálu), nepřežije. Přála jsem si, aby žil s Brienne, jenže jak Cersei sama řekla: Jaime je nejhloupější Lannister… RIP, Jaime Lannister <3 ..... Cersei mi nevadilo, že umřela :D

15.5.2019 | 0:29:57
Salonca

#12 johnsmith182: Mne skôr vadilo to ako NK zomrel a nemal žiadne backstory nemal žiadnu zaujímavú akciu :/ Nechcem vravieť že ho má zabiť Jon ale mal mať s ním minimálne súboj 1v1 kludne by ho mohol prehrať a potom by ho Arya bodla alebo spoluprácou ho zabiť nie tak že Arya prebehne cez 100 wightov a desiatky WW skočí na NK a bodne ho je to strašne lacné a jednoduché na GoT… Môj názor Peace

#228 Svjatogor
15.5.2019 | 16:52:30
Svjatogor

#227 Salonca: I mě se nelíbí ten posun. NK is gone. Vyšetřování skončilo, zapomeňte. :-\

16.5.2019 | 0:36:42
beat

#12 johnsmith182: „…kdyby linka o železný trůn byla vyřešena dřív než Noční král“… až na to, že tu vôbec nikdy nešlo a nemalo ísť o „Tróny“, názov seriálu vyšiel len z prvej knihy v ktorej sa v podstate toto dialo, každá kniha však niesla iný názov a bola o niečom inom, jediné čo ich spájalo bol NK. Neviem či by mal seriál takú sledovanosť keby si každý rok seriál menil názov.

#230 ori
16.5.2019 | 14:26:24
ori

#229 beat: V knihách žiadny NK ako vodca Bielych chodcov nie je, je to len legenda o 13. veliteľovi Nočnej hliadky ktorý sa zabuchol do Bielej chodkyne a dezertoval. A ak sa nemýlim chytili ho a popravili.

webmaster
17.5.2019 | 16:37:05
Martinezcz2003

Sandor a Jaime :(

17.5.2019 | 18:11:46
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama