Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Když si herec Iain Glen přečetl scénář k sedmé řadě, tak musel napsat tvůrcům, jak dobrou práci odvedli

Když si herec Iain Glen přečetl scénář k sedmé řadě, tak musel napsat tvůrcům, jak dobrou práci odvedli

Herecký představitel Joraha Mormonta nedávno prozradil, jak je nadšený ze scénáře k sedmé sérii. Podle něj se jedná o nejlepších sedm epizod celého seriálu.

41 1
28.5.2017

Minulý rok dostali všichni stávající herci scénář k sedmé sérii Game of Thrones, aby se mohli připravit na natáčení. Ze scénáře byl tehdy nejvíce nadšen herec Iain Glen, představitel Joraha Mormonta, který se rozhodl napsat tvůrcům Davidu Benioffovi a Danovi Weissovi. Ve zprávě je pochválil, jak moc dobrou práci odvedli.

(Foto: HBO)

„Napsal jsem Danovi a Davidovi a řekl jsem jim, že to je nejlepších sedm epizod, které napsali. Příběh se pomalu uzavírá. Na žádné vedlejší příběhy už není čas, všechno to do sebe zapadá. Vyvíjející se drama a vztahy jsou tak dobré jako nikdy předtím. Opravdu to působí tak, že to je začátek konce,“ řekl herec Iain Glen.

Doufejme, že má herec pravdu.

Zdroj článku: EW

Diskuze /79

FValek

Smutný začátek konce, ale aspoň to zakončí s nějakou grácií dokud to jakž takž dává smysl :D

28.5.2017 | 16:10:29
shootx

Dokaze se vylecit a potka Sama spolecne na neco prijdou a pojedou zvratit dej do zapadozemi. Jorah prijde o ruku a bude bojovat s Jaimiem a dil se bude jmenovat bitva rytiru. Kde v budou bojovat v konstrastu Ohare vs Hora kde bude ohromna rvacka budou se prorazet zdmi az nakonec ohar chytne horu a pichne draka aby je spolecne spalil.

#3 Grayyitheyerouh #5 Trepy
28.5.2017 | 16:17:06
Grayyitheyerouh

#2 shootx: Pichne draka? (…) Ale duel Jaime vs. Jorah bych si uměl představit. Jaime by mohl zabít Dany a motiv je na světě.

#6 shootx
28.5.2017 | 16:20:59
Trepy

JJ, skvělou práci dělají, hlavně se Stannisem, Dorne, Železnýma, Dothrakama, Rovinou, Aryou v Bravosu, Barristanem Selmym, Daenerys, s chybějícími linkami a postavami nahrazenými Tyrionovými vtipy a mrdání Grey Worma s Missandei a spousta dalšími věcmi a následným stěžováním, že nemají dost materiálu na 10 dílů poslední dvě série, opravdu dobrá práce.

#9 brandiss #47 RadiKolacek
28.5.2017 | 16:35:04
Trepy

#2 shootx: na tos přišel kde

28.5.2017 | 16:48:22
shootx

#3 Grayyitheyerouh: Jaime zabije Cersei aby se zavdecil Denerys a pak zabije i tu. Nasledne prijizdi Jorah a msti se za milovanou Denerys a zabije Jaimieho…

#7 shootx
28.5.2017 | 16:56:38
shootx

#6 shootx: To nastve Tyriona a necha zabit Joraha coz se nebude libit Sedemu Cervu.

#8 Trepy #10 brandiss
28.5.2017 | 16:59:24
Trepy

#7 shootx: Co to tu píšeš za sračkový teorie zas, větší hnus jsem nečetl.

#16 Mrkrikajs
28.5.2017 | 17:01:19
brandiss

#4 Trepy: ty co za chujoviny pises…ved povedal, ze diely, co budu, su podla neo najlepsie a ty kritizujes stare diely, ty musis byt genius :D :D :D a Worm asi vela toho nenamrda…ale ako sa to hovori? Svini sa len o kukurici sniva ;)

#14 Stráťa
28.5.2017 | 17:09:49
brandiss

#7 shootx: chod si dat tabletky a lahni si :D

#11 Trepy
28.5.2017 | 17:11:06
Trepy

#10 brandiss: A to nemůžu kritizovat to, co bylo? A i v týhle sérii budou sračky.

28.5.2017 | 17:32:16
Lex Luthor

Tak uvidíme co bude čekat Joraha v další sérii, že by se nějak zázračně vrátil domů a dostal k Daenerys

28.5.2017 | 17:40:00
Sctyri

Jedna z mých nejoblíbenějších postav, tak když je tak spokojen snad tím naráží i na svou linku.

28.5.2017 | 17:48:01
Stráťa

#9 brandiss: Kvalita seriálu měla zatím pořád klesající tendenci jak se tvůrci čím dál míň drželi knižjní předlohy, máš pocit že teď když ji už nemají vůbec se to zázračně zlepší?

#16 Mrkrikajs #22 brandiss
28.5.2017 | 18:04:27
AviaRa

Pan Ian McElhinney (Selmy) by mohl vyprávět o těch kvalitách. :V

28.5.2017 | 18:37:08
Mrkrikajs

#14 Stráťa: A ty máš snad pocit, že snad samotná knižní předloha, má tendenci se neustále zlepšovat? G.G.R.M už taky nepíše jako kdysi. Takže se tě ptám. – A ty máš snad pocit, že se to najednou zázračně zlepší? Máš snad pocit, že tu ságu snad někdy dopíše? – Tak si nech ty kecy na koledu a neber ostatním lidem jejich víru v 7. sérii. DĚKUJI. Neumím si představit jak by mohla být 7. série horší než ta 5. A to neberu v potaz to, co víme z leaků.

#8 Trepy: No hlavně, že ty tvoje příspěvky jsou hodné veřejné publikace.

#17 Trepy
28.5.2017 | 18:51:13
Trepy

#16 Mrkrikajs: Nejde o sestupnou kvalitu, ale o nelogičnost jednotlivých linek viz můj komentář. „JJ, skvělou práci dělají, hlavně se Stannisem, Dorne, Železnýma, Dothrakama, Rovinou, Aryou v Bravosu, Barristanem Selmym, Daenerys, s chybějícími linkami a postavami nahrazenými Tyrionovými vtipy a mrdání Grey Worma s Missandei a spousta dalšími věcmi a následným stěžováním, že nemají dost materiálu na 10 dílů poslední dvě série, opravdu dobrá práce.“

#19 Golradir #23 Mrkrikajs #39 Rafan
28.5.2017 | 18:54:23
sFík

Líbající se Yara a Ellaria.. skutečně dobrá práce.. haha

#20 Trepy
28.5.2017 | 18:54:50
Golradir

#17 Trepy: Jedna věta přes čtyři řádky? To trénuješ na nějakou olympiádu nebo nejsi schopný vyjádřit myšlenku pomocí několika srozumitelných vět? a a a a

#21 Trepy #25 Lukass.M
28.5.2017 | 19:09:28
Trepy

#18 sFík: přesný

28.5.2017 | 19:31:32
Trepy

#19 Golradir: To je nějaký argument? Nečum jakým způsobem je to napsaný a radši koukej na obsah ty nepřemýšlející ko­kot.

#24 Golradir
28.5.2017 | 19:32:38
brandiss

#14 Stráťa: co viem, tak D&D sa stretli s GRRM a cely tyzden preberali vyvoj kazdej dolezitej postavy presne preto, ze GRRM meska s knihami…cize verim, ze podstata serialu bude z hlavy GRRM, nie D&D

28.5.2017 | 19:47:13
Mrkrikajs

#17 Trepy: A já tu někde píšu, že mě tohle nesere? Já tady píšu, že stále mám víru v 7. sérii. A nechápu jen to, že jsou tady jedinci, kteří to odsuzují už teď. PODLE KNÍŽKY to nikdy už nebude, protože to taky podle knížky nikdy nebylo. Zkuste to pochopit. Jediné, co jsem od toho kdy chtěl bylo, aby to mělo inteligentně zakomponované odlišnosti od knižní předlohy, které vyvrcholí v grand finale, podobné, ne-li stejné, jako poslední knížka.

#26 Trepy #43 Varan Morghulis
28.5.2017 | 19:49:02
Golradir

#21 Trepy: Mockrát děkuju za odpověď, moc jsem se toho dozvěděl ;)

#26 Trepy
28.5.2017 | 20:08:30
Lukass.M

#19 Golradir: To jako nejsi schopnej udržet pozornost na čtyřech řádkách? Potřebuješ to Jednodušejc? Jako pro blba? :)

#28 Trepy #29 Golradir
28.5.2017 | 20:14:42
Trepy

#24 Golradir: Ty mi nemáš co říct a přesto mi furt píšeš, takový zbytečný lidi miluju. #23 Mrkrikajs: Neboj, já sám se na 7. sérii taky hodně těším, ale přes tyhle věci se nedokážu přenést a furt mi tam chybí Stannis nebo nějaký normální uvěřitelný ukončení jeho linky. Nebrečím nad smrtí Neda, Robba, Oberyna a všech ostatních, protože jejich smrti dávali smysl.

#27 Trepy #31 Lukass.M
28.5.2017 | 20:14:49
Trepy

#26 Trepy: dávaly*

28.5.2017 | 20:15:33
Trepy

#25 Lukass.M: děkuji :)

28.5.2017 | 20:20:45
Golradir

#25 Lukass.M: Jsem schopnej udržet pozornost a jednodušejc to nepotřebuji. Nenarážim na obsah textu, ale na formu. Ty mi chceš snad tvrdit, že jedna věta napsaná na čtyři řádky je úplně vpořádku? Pokud ano, tak by jsi měl společně s Trepym začít víc číst. Teď si představ, kdybych z tohohle všeho, co jsem napsal, taky udělal jednu větu, jak by to asi vypadalo? Tahle dosavadní forma je ale vhodná pouze pro blba viď? Tak já to napíšu ještě jednou pro inteligentní lidi ;) → Jsem schopnej udržet pozornost a jednodušejc to nepotřebuji, vůbec nenarážim na obsah textu, ale na formu, snad mi nechceš tvrdit, že jedna věta napsaná na čtyři řádky je úplně vpořádku, pokud ano, tak by jsi měl společně s Trepym začít víc číst, tak snad jsi teď pochopil na co narážím…

#30 Lukass.M #32 Trepy
28.5.2017 | 20:46:26
Lukass.M

#29 Golradir: Udělej nám, prosím, větný rozbor pavěty své a věty Trepyho a věty mé, ó veliký češtináři, kterýžto umí tečku nahradit čárkou, jelikož to je věc která by se měla řešit ve vláknu věnujícím se kvalitám scénáře série sedmé v provonání se sériemi předchozími, blé ble blé :)

28.5.2017 | 21:17:49
Lukass.M

#26 Trepy: Nvm nvm, já jsem se zakončením Stannnise docela v pohodě. Hlavní problém je asi v tom, že byl zakončenej bez záběru useknutý hlavy :D

#33 Trepy
28.5.2017 | 21:19:42
Trepy

#29 Golradir: Ono když napíšeš do věty 12 podstatných jmen za sebou, tak mi přijde zbytečné ukončovat větu, když z toho můžu udělat jeden dlouhej „rap god“ text pane dokonalý češtináři.

28.5.2017 | 21:38:55
Trepy

#31 Lukass.M: Respektuju tvůj názor, ale já nejsem spokojenej, že upálil svojí dceru tímhle způsobem. (Jsem si jistý, že v knížkách to bude probíhat jinak.) A následná trapná bitva jednoho z nejlepších commanderů ve Westerosu. A furt si myslím, že Jon ukradl Stannisovu linku v knížkách.

#35 Lukass.M
28.5.2017 | 21:44:46
Baodurwolverine

V knize ma stanis vetši prostor ale ruku na srdce …stejně by to prohral je jedno jakou bitku nebo jestli by kvuli tomu musel upalit svoji dceru pro čtenaře je tahle postava prostě takovy mind fuck…v serialu se už teď zabyvaji postavami ktere budou mit vetši vliv až přijde helena vondračkova a bude spivat ..dlouha noc…

28.5.2017 | 22:17:06
Lukass.M

#33 Trepy: To upálení dcery je absolutně anti-Stannis, o tom žádná. Nahrnul se k Winterfellu úplně bez rozmyslu – to jde proti knize, ale dá se to svést na mrtvou dceru, ženu a zradu tří čtvrtin armády. Pak dostal přez držku od jízdní přesily, což je docela přijatelná porážka. Doteď vlastně 100% nevim jestli ta jízda byla čistě seveřanská, nebo jestli to byli přeběhlí žoldáci :D

28.5.2017 | 23:07:17
mia28

Na 7. sérii se těším, stejně jako na 6. knihu. Rejpalové a nespokojenci, napište epickou knižní ságu, nebo na motivy nějakých knih stvořte seriál, pak teprve kritizujte! :-( Ten, kdo si třeba sám pohrává se psaním (mezi takové lidi se počítám i já) moc dobře v, že to není tak jednoduché, jak si většina lidí představuje. Brblat v diskuzi na netu dokáže i cvičená opička, když se jí budete dostatečně věnovat, ale sepsat nebo stvořit něco, co přitahuje čtenáře i diváky po celém světě, to už něco znamená.

#37 Lukass.M #38 Trepy #44 mr_bungle
28.5.2017 | 23:23:36
Lukass.M

#36 mia28: Jestli to chápu správně, tak Martina mohl kritizovat jedině Sapkowski, nebo Tolkien? Podle toho co vim, existuje celý posr*ný povolání kterýmu se řiká „kritik“ a málokdy jde o předního představitele kritizovanýho odvětví :)

#45 mr_bungle
28.5.2017 | 23:32:20
Trepy

#36 mia28: Právě, že ten seriál všichni milujeme a chceme, aby byl co nejlepší vůbec může být, proto rýpeme a kritizujeme. A na ságu a na rychlost Martinova psaní nemá nikdo právo cokoli říct! S tím souhlasím.

28.5.2017 | 23:36:01
Rafan

#17 Trepy: Jak to víte že teď už předlohu nemají? Vy jste četl novou knihu? Pokud vím tak děj v seriálu stále konzultují s GRRM. Seriál je a bude kompromisem o proti knižní verzi už jen proto, že by musela mít každá série minimálně 20 – 25 epizod a bylo by cca 3 X tolik protagonistů a tedy i 3 X tolik herců, k tomu připočtěte 2–3 X tolik lokací pro natáčení . Nálady na seriál by se hravě vyšplhaly baj oko až k 1,5 miliardě. Rozestupy mezi sériemi by byly cca. 2 roky (tak náročný seriál by se nedal při 25 epizodách točit každý rok) Pro spoustu obyčejných diváků co nejsou fanoušci knižní předlohy by to znamenalo, že by měli z toho obrovského množství postav a dějových linek + 2 ročního časového odstupu v hlavě guláš. Hrozilo by že seriál přestanou sledovat a to by znamenalo finanční katastrofu pro produkci co ten seriál točí. I kdyby ten seriál sledoval stejný počet diváků jako dnes, tak nevěřím, že by ty šílené náklady ten seriál zaplatil.

#54 Trepy #62 Lukass.M
29.5.2017 | 1:13:32
Locker.

Je to potvrzeno…Stannis žije a zná pravdu o Aegonovi (Aegon = NK).

#41 Sandviper
29.5.2017 | 1:37:17
Sandviper

Locker ovládne Západozemí pouze svými mocnými teoriemi, stane se králem a ožení se s Varysem.
#40 Locker.:

29.5.2017 | 7:12:38
Varan Morghulis

Tak já si teda myslim, že jestli je to Jorahova ruka v traileru, tak že padnul do zajetí Lannisterum. No a chválí scénář, protože ho bude trýznit hora a bude na to dost záběrů :D

#46 mr_bungle
29.5.2017 | 8:54:19
Varan Morghulis

A někdo tady psal, že
#23 Mrkrikajs: PODLE KNÍŽKY to nikdy už nebude, protože to taky podle knížky nikdy nebylo.

Nečet sem teda zatim všechny knížky, ale první mám přečtenou několikrát a teda myslim, že první série byla podle knížky udělaná takřka na chlup stejně.

#48 Mrkrikajs
29.5.2017 | 8:59:29
mr_bungle

#36 mia28: Jenže to, co tu je, není kritika, natož konstruktivní, ale jen rejpání, které se navíc opakuje už tak po sté.

#45 mr_bungle #56 Trepy
29.5.2017 | 10:01:52
mr_bungle

#44 mr_bungle: (mělo to být ke komentáři #37 Lukass.M: )

#63 Lukass.M
29.5.2017 | 10:03:51
mr_bungle

#42 Varan Morghulis: Já tipuju, že je někde v karanténě a léčí ho nějaký mistr Citadely. Ale může to být úplně jinak, wtz, loni to podle traileru vypadalo, že bude masakr Vrabčáků a nic z toho. :)

#49 Varan Morghulis #52 Movego
29.5.2017 | 10:08:38
RadiKolacek

#4 Trepy: Taky si myslím ;)

29.5.2017 | 10:53:03
Mrkrikajs

#43 Varan Morghulis: Tak hlavně, že si to myslíš. ;)

#50 Varan Morghulis
29.5.2017 | 11:32:56
Varan Morghulis

#46 mr_bungle: Masakr vrabčáků, nakonec bych řek že docela byl :D jen né bojovej masakr, ale výbušnej :D

29.5.2017 | 12:29:06
Varan Morghulis

#48 Mrkrikajs: Tak teda nemyslim, vim, první série seriálu = první kniha až teda na pár detailů. Například zajetí Tyriona, jeho osvobození, vůbec celý počínání Catelyn bylo dokonale převedený do seriálu…

#53 Mrkrikajs #54 Trepy
29.5.2017 | 12:31:50
Fossilus

Tak sem si to tady přečet a musím říct. Knihomolové běžte se oběsit a nekecejte nám do seriálu . . .

#55 Trepy #64 Lukass.M
29.5.2017 | 12:56:00
Movego

#46 mr_bungle: Joo no, na masakr vrabčáků jsem se taky těšil :D Tak snad Horu letos uvidíme v akci víc než v 6 sérii.

29.5.2017 | 13:38:24
Mrkrikajs

#50 Varan Morghulis: To je blbec. http://gameofthrones.wikia.com/…s_-_Season_1 Myslet, znamená hovno vědět. – V tvém případě to platí hned nadvakrát. Teď, když jsem ti to doložil, snad nebudeš psát podobné kraviny a přestaneš tu ztrácet čas srovnáváním knihy s GOT.

#59 Varan Morghulis
29.5.2017 | 15:45:00
Trepy

#50 Varan Morghulis: Mezi první knížkou a první sérii je spousta DROBNÝCH rozdílů. A občas i dost zásadních.
#39 Rafan: Mně nevadí vypouštění linek a postav, vadí mi, že vypouští linky a postavy a pak tvrdí, že nemají dost materiálu na 10 dílů, tak co to je? A mně by vůbec nevadilo ani to vypouštění celkově, kdyby jednotlivý linky dávaly smysl viz Dorne → Chtějí pomstít Elarii, její děti a Oberyna (proč Oberyna, když zemřel ve férovém souboji?) probíhá to tak, že zabijí svého prince, přestože mohli zabít prince a k tomu Jaimeho Lannistera, ale toho nechají odjet, protože má plot armor a samozřejmě nikomu v Dorne nevadí, že ho zabili a nechají je vládnout…

#57 Rafan #65 Lukass.M
29.5.2017 | 16:12:07
Trepy

#51 Fossilus: Budeme kecat do seriálu dokud tam budou nelogický sračky.

29.5.2017 | 16:12:27
Trepy

#44 mr_bungle: Můžu ti tady napsat 10 stran dlouhou konstruktivní kritiku o nelogičnosti jednotlivých linek, ale k čemu to bude?

29.5.2017 | 16:14:03
Rafan

#54 Trepy: Když postavy na začátku či uprostřed seriálu vypustíte, těžko se dají na konci seriálu přidat. Nicméně já této výmluvě moc nevěřím. Sice jsme 7 sérii neviděli, ale dle mého se autoři rozhodli omezit vatu a zahustit děj (autoři tlačí seriál ke konci), tím se to zcvrklo na 7 epizod ale ty budou díky omezení výroby vaty, která obvykle stojí nejméně hodně drahé.

#58 Trepy
29.5.2017 | 16:23:12
Trepy

#57 Rafan: Nemůžou? Eurona přidali v 6. sérii a taky, že to působilo divně.

#60 Rafan
29.5.2017 | 16:34:35
Varan Morghulis

#53 Mrkrikajs: Dobře už mlčim :) Ale stejně si neodpustim, když sem čet knížku, pouštěl jsem si ty nejzásadnejší pasáže i v seriálu pro porovnání. A prostě to je místama napsaný jak scénář přímo k seriálu :D

#61 Mrkrikajs
29.5.2017 | 16:48:08
Rafan

#58 Trepy: Pro lidi co knihy neznají, příchod Eurona byl divný. Dokonce si pamatuji, že byla i hláška, „autoři si tu postavu vymysleli, aby vykonstruovali důvod proč se mají setkat Teon a Aša s Dany“. Když se diváci seznamovaly s rodem Grejdžojů nebyl bratr vládce Železných ostrovů dostatečně akcentován a to vedlo lidi k tomu že byl do děje vpraven uměle.

#66 Lukass.M
29.5.2017 | 16:48:27
Mrkrikajs

#59 Varan Morghulis: V pohodě. Aspoň se takto vůbec domluvíme a obejde se to bez zbytečných výlevů emocí. : ) Kua, já nějak měknu.....

29.5.2017 | 21:10:54
Lukass.M

#39 Rafan: Když to je těžký… Málokdo zpochybňuje že seriál musí něco „osekat“ a důležitý úkony nedůležitejch postav přidělit postavám důležitym. ALE když DD tvrděj že „v další sérii bude Dorne a bude to WOW“ a pak to Dorne neni ani „Meh“? A co když Stannisovi obrátěj charakter o … no, o 180° to neni, spíš tak o 179 :D

29.5.2017 | 23:17:51
Lukass.M

#45 mr_bungle: No… ne vše co tu padne je vyloženě konstruktivní kritika kterou by mělo cenu přeposílat tvůrcům. To ale nic nemění na tom, že „blbec kterej se JEN vyzná v universu danýho seriálu či knihy“ má právo na svuj názor i v případě že by ten názor zrovna nelezl do hněďky tvůrci.

29.5.2017 | 23:46:44
Lukass.M

#51 Fossilus: A pokud je kniha v mnoha ohledech lepší a seriál není tak dobrý jak mohl být? :D

29.5.2017 | 23:50:34
Lukass.M

#54 Trepy: Nooooo, ona krevní msta se neřídí tim jestli šlo nebo nešlo o fér boj. Stejně tak nebyl dořešen ten kdo nařídil konec Oberynovy ségry. Ale pořád se asi shodnem na tom že Dorne je „Meh“ :D

29.5.2017 | 23:57:27
Lukass.M

#60 Rafan: Stylem „Deus ex machina“ resp. „hodim do toho vidle“ to na mě působilo i v knize, ale seriál to umocnil když během čtvrt hodiny odvyprávěli příběh „vražda ⇒ královolba ⇒ Aša nabízí lízání pekáče“.

30.5.2017 | 0:05:43
Travel

Dle mého názoru, Azor Ahai nebude Jon Snow, ale Ohař a nebo Davos, spíše se přikláním k Davosovi. Jonova role bude spíše sjednocení západozemí, ale finální boj bude rozhodjící pro jednoho z těch dvou.

#68 Trepy #69 Locker. #70 Lukass.M
30.5.2017 | 14:37:43
Trepy

#67 Travel: meh

30.5.2017 | 15:56:34
Locker.

#67 Travel: Celé špatně.

30.5.2017 | 16:07:49
Lukass.M

#67 Travel: Zrozen mezi kouřem a ohněm, pod krvácející hvězdou (princ jež byl přislíben, kterej je často branej jako Azor Ahai). Mimo hlavní favority by byl zajímavej a skoro i sedící ten Ohař. To čím je, se zrodilo v pláči (soli) a kouři pálenýho masa. S tou krvácející hvězdou ale nevim. Hlavní proroctví o AA je „vytasí/vytáhne hořící meč, rudý meč hrdinů“ a to zatim u nikoho nebylo splněno, neboooo? (Stannis se nepočítá – ten meč byl následně k nepoužití :D)

Davose bych úplně vynechal. Vynikající pašerák, Charisma má 10/10, ale válečník to prostě neni a nikdo před nim prchat nebude.

#71 Locker.
30.5.2017 | 18:54:54
Locker.

#70 Lukass.M: ,,Válečník" je jen metafora…AA nemusí umět s mečem ani zacházet…Malíček zkrátka splňuje všechny předpoklady…

#74 Lukass.M
30.5.2017 | 19:04:52
Khardoom

AA je Jorah, už se nemůžu dočkat až zapíchne Danny a zachrání Westeros :D

#73 Locker.
30.5.2017 | 21:20:27
Locker.

#72 Khardoom:

Ano, zabije Danny. Ale není to AA a Westeros nezachrání.

30.5.2017 | 21:29:36
Lukass.M

#71 Locker.: Drahý Lockere, jsem rád že jsi mi sám odpověděl a tedy tě mohu dotazovat :D Kompletní znění v originále kterym vyloučíme opomenutí a milné interpretace:

There will come a day after a long summer when the stars bleed and the cold breath of darkness falls heavy on the world. In this dread hour a warrior shall draw from the fire a burning sword. And that sword shall be Lightbringer, the Red Sword of Heroes, and he who clasps it shall be Azor Ahai come again, and the darkness shall flee before him.

Na první větě se shodneme, že? Jde o „dnešek“ seriálu i knihy, že? :)

Avšak druhá věta: v hodině zkázy(?) válečník(?) vytasí/vytáhne z ohně planoucí/hoří­cí meč.

Hodina zkázy či konce se dá brát jako aktuální stav universa. Označení Válečník může být bráno jako někdo kdo čelí svým nepřátelům nebo proti nim zasahuje. Jon je válečníkem bez nejmenších pochyb, Danny svým nepřátelům čelí bez zbraně typu meč/luk… ale využívá zbraní držených jinými. Malíček by splňoval definici stejným způsobem jako Danny. Áno?

„vytasí planoucí meč. Meč bude zván světlonoš, rudý meč hrdinů…“ Tohle vlastně nikdo nesplňuje doslovně. Stannis vytasil meč z ohně, ale meč byl nadále k nepoužití. Danny vytasila draky z vajec jejichž dech je ohněm a je mocnější než meče… Co na to Malíček?

Ovšem pozor, tady nastává změna a onen válečník nemusí být a nejspíš nebude AA! Páč „ten kdo jej sevře (meč), bude znovuzrozený (čeština asi nemá lepšího výrazu, snad jedině použít termín druhý příchod) AA a temnota před ním prchne“. Tedy AA může být KDOKOLI :O Vlastně i HODOR, jelikož není prokazatelné že zemřel! :O

#75 Locker.
30.5.2017 | 21:37:33
Locker.

#74 Lukass.M: ,,There will come a day after a long summer when the stars bleed and the cold breath of darkness falls heavy on the world." – Ano, na tomto se shodneme. Ten den se mimo jiné odehraje v poslední epizodě 7. sezóny.

,,In this dread hour a warrior shall draw from the fire a burning sword.„ – Tady pouze souhlasím s definicí ,,válečníka“ (= někdo, kdo čelí svým nepřátelům na život a na smrt)…dále už se mýlíš. Válečníkem totiž může být prakticky kdokoliv, kdo splňuje danou podmínku, ve které navíc není zmínka o nějakém umu s fyzickou zbraní…zbraní v tomto kontextu může být např. vychytralost nebo určitá vlastnost. Malíček je tedy nesporně válečníkem, jenž vybojoval tolik bitev skrze své umění manipulace, analýzy a počtů, že je i po těch všech jatkách stále naživu a je současně jedním z nejmocnějších osob v Západozemí.

,,And that sword shall be Lightbringer, the Red Sword of Heroes, and he who clasps it shall be Azor Ahai come again, and the darkness shall flee before him.„ – Výraz ,,meč“ je taktéž pouhou metaforou…až projdou kvůli Branovi WW skrze Zeď, tak vyhladí celý Sever. Poté se s lidmi střetnou ve velké bitvě u Dvojčat, kde však lidé utrpí drtivou porážku. Ještě před touto bitvou bude Malíček sežrán králem ledových pavouků WW, Skhorˇthem, kterého následně zabije velká královna zlovků, Nymeria. Malíček poté povstane za určitých okolností jako nový Azor Ahai. A teď se dostáváme k významu té věty. Na porážku WW bude potřeba obrovské množství obsidiánu (dračího skla). A právě Zeď je ve skutečnosti postavena z obsidiánu a pouze pokryta ledem. Malíček (již AA) tedy během bitvy u Dvojčat nenápadně pronikne na Sever a pomocí speciální směsi divokého ohně odpálí celou Zeď (,,Lightbringer" je výraz pro ostrou Malíčkovu mysl, která přinese nápad s divokým ohněm (odpálení Zdi bude velkolepá podívaná světla viditelná i z Králova přístaviště)), čímž vytvoří obrovské zásoby obsidiánu pro výrobu zbraní proti WW. A temnota před ním tak v konečném důsledku opravdu prchne.

#77 Lukass.M #78 RightfuHeir
30.5.2017 | 22:27:30
Travel

Každá postava má svůj úděl v příběhu. Jona je jednoznačně sjednocení západozemí. Deanerys přivézt do Západozemí armádu, která bude bojovat s WW + vypořádat se s odporem, jak to splní tak exne, pravděpodobně ji někdo zradí.. Jaký je úděl Ohaře a Davose? Jeden z nich bude jistě ten co nakonec porazí NK. Ohař tam hraje velmi zajímavou roli, zatím nic pořádněho nedokázal a ani to nikam nesměřovalo, až nyní se přidal k bratrstvu, které pomůže zajmout ww, ale končí to tím? To by byl velmi slabý konec pro takovouto postavu. Zatímco Davos tam přece jenom má nějaký konkrétní úděl už na první pohled. Byl to vždy jistý typ rádce a získával prostředky. (peníze, suroviny, armádu) Takže můj odhad je spíše na Ohaře.

#79 Marethyu2000
30.5.2017 | 22:31:02
Lukass.M

#75 Locker.: „dále už se mýlíš.“ … nemýlíš. Sám netrvám na tom, aby daný válečník vládl tradiční chladnou zbraní. Možná jsem byl jen špatně pochopen.

Tedy – Válečník z plamenů tasí planoucí meč – meč zapálený oním plamenem. Malíček z plamenů ČEHO tasí svojí bystrou mysl? A hlavně Malíček svou bystrou mysl musí mít ještě před tím než ji sám vytasí z plamenů něčeho, protože jinak nemůže být tím válečníkem který vytasí svou bystrou mysl z plamenů něčeho. Snad víru vybuchujícího jádra Tardis?

30.5.2017 | 23:01:25
RightfuHeir

#75 Locker.: Nakonec přijde potopa světa a spláchne celé Západozemí. Na obrazovce se bude vlnit moře, sem tam trochu páry nebo tajícího ledu a bude hrát úchvatná hudba.

31.5.2017 | 11:12:23
Marethyu2000

#76 Travel: haha, ty si myslíš, že Dothraci a Neposkvrnění budou bojovat bez Dany?

29.6.2017 | 19:48:25
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama