Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Která postava původně neměla zemřít v průběhu osmé série?

Která postava původně neměla zemřít v průběhu osmé série?

Konce poslední řady seriálu Game of Thrones se nedožila spousta postav, mezi ně však nakonec patří i jedna, která se ho původně měla dožít. O koho šlo?

15 6
31.5.2019

V průběhu osmé řady jsme se museli rozloučit se spoustou postav. Tvůrci se pochopitelně zamýšleli nad tím, kdo zemře a kdo přežije, nicméně u jedné postavy si dlouhou dobu nebyli jistí. Ne, řeč není o Daenerys Targaryen, která zemřela v posledním díle, ale o jejím věrném druhovi Jorahovi.

„Delší dobu jsme si stáli za tím, že ser Jorah bude součástí úplně poslední scény ze seriálu, ve které je Jon za Zdí. Tři muži, kteří by projeli tunelem pod Zdí, by byli tvořeni Jonem, Jorahem a Tormundem. Nicméně jeho odjezd ke Zdi a opuštění Daenerys by nedávalo moc smysl a byla by s tím spousta problémů. Jorah se prostě měl dočkat ušlechtilé smrti, zatímco bránil svou lásku,“ řekl scenárista Dave Hill.

(Tvůrci zvažovali možnost, že se Jorah dožije konce seriálu. Foto: HBO)

Jorahovo přežití by skutečně nedávalo moc smysl. Valná většina fanoušků by sice byla potěšena, kdyby přežil, nicméně by nedávalo smysl to, že by opustil svou panovnici. Ano, zřejmě by si po vypálení Králova přístaviště také uvědomil, podobně jako Jon, že se zbláznila, nicméně Jorah by raději zemřel po jejím boku, než aby ji opustil či zabil.

Co myslíte vy? Měl Jorah přežít, nebo tvůrci udělali dobře, že ho zabili během bitvy o Zimohrad?

Zdroj článku: EW

Diskuze /46

yennik

samozřejmě clickbait fotka Jona s Daenerys nemůže chybět

#5 Xavik
31.5.2019 | 17:07:46
Svjatogor

House Mormont stil alive? Ehm, tohle je pro mě minové pole. Tak zdarec. :-D

31.5.2019 | 17:15:28
tominotomino

Tak on by Daenerys neopouštěl, když ta zemřít každopádně měla. Spíš by nedávalo smysl to, že by byl po boku Jona poté, co ji zabil. Možná by nakonec ještě Jorah zabil Jona.

webmaster
31.5.2019 | 17:34:49
Monoceros

Museli to udělat takhle. Je tu velká pravděpodobnost že kdyby Jorah přežil dlouhou noc tak by Daenerys nezešílela. On byl jejím mantinelem a morální oporou. Jeho smrt měla vliv na její pozdější chování.

#7 Stardos
31.5.2019 | 17:47:57
Xavik

#1 yennik: A co je na tom clickbait? To už nemohu nikde dávat jako anotační fotku Jona a Dany?

#24 yennik
admin
31.5.2019 | 17:48:16
garvon

Ze prej by to nedavalo smysl. Tak to me pobavilo.

31.5.2019 | 18:02:44
Stardos

#4 Monoceros: Přesně, Jorahova smrt stejně tak jako ta od Missandei měla důležitou roli v přerodu Dany.

31.5.2019 | 18:32:36
Cermb0

Na druhou stranu kdyby se postavil na stranu „hodných“ a byl označen taky zrádcem, tak by mohl s Jonem skončit za Zdí. Bohužel jeho smrt považuju za nevyužitou a celkem prázdnou, šlo z toho vymáčknout víc.

31.5.2019 | 18:58:14
S4ntaMu3rte

Od kdy je pro ty dva tydýty důležitý, aby něco dávalo smysl?!

31.5.2019 | 19:33:29
Svjatogor

Napsal jsem, že tomuhle tématu vyhnu, ale což… takže telegraficky. Podle mě fake, které zachránit pověst D&D. Fake, které má jako naznačit, že se přemýšlelo hlavou a nikoliv zadkem. Nevěřím. :-P

31.5.2019 | 19:55:09
Dottiex

Moje nejoblíbenější postava, takže bych samozřejmě byla ráda, kdyby se dožil konce. Docela by mě zajímala jeho reakce. A scéna, jak on, Jon a Tormund odjíždějí za zeď? ♥_♥ A bylo by mi celkem jedno, že to nedává smysl :D.

překladatel
31.5.2019 | 22:16:08
FallenMaia

Urobili dobre že ho nechali zomrieť, tou správnou hrdinskou smrťou ;) Pri ochrane svojej Khaleesi :'(

Aj keď hrozne by som si želal aby sa splnilo to z článku, veď kto nie však? Jorah, Jon a Tormund na ceste za Zeď :) Tak ako v siedmej sérii. A tiež by som tam pripojil ešte Sandora, nech má Tormund parťáka :) :D

A kľudne aj Aryu :D Vlastne ktokoľvek by tam bol s nimi by bolo len dobre, mohla ísť aj Brienne ako budúca Tormundova družka :D Aj Drogon sa mohol pridať. A všetci by spolu ďaleko na severe založili nové kráľovstvo s Jonom ako kráľom :D A viedli by šťastný pokoný život.

31.5.2019 | 23:21:17
bloodywerewolf

Sa mi páči že povedia ze by to nedávali zamyslel lenže na poslednej sérii toho veľa nedávali zmysel čiže jedna takáto situácia navyše to by si človek ani nevšimol :D

#15 FallenMaia
31.5.2019 | 23:37:03
Tony-Z

Pokud to mělo skončit tak, jak to skončilo, tak Jorah musel jednoznačně zemřít předem.

1. Byl jednou z kotev, která držela Danaerys při smyslech. S ním po boku by jí nehráblo (nebo by to bylo ještě míň věrohodné než už bylo). 2.Ochránil by jí před Jonem/okamžitě by ho zabil/při souboji s ním zemřel. Šance, že by s Jonem odjel za Zeď je –1. Nikdy by se nezaprodal s jejím vrahem na žádné úrovni. On jí byl oddán a necouvnul by, nesmlouval, nesmířil se. Byl by to nesmysl.

#16 victy
31.5.2019 | 23:40:04
FallenMaia

#13 bloodywerewolf: Jasné nedávali zmysel, ale to boli len také detaily, toto by bola teda už dosť zásadná vec. Ja si vlastne ani neviem predstaviť ako by sa Jorah tváril keby videl čo tam Daenerys stvárala v KL, ako by sa zachoval, ono je vlastne dobre že zomrel a nemusel to vidieť, pretože asi by ho to teda vôbec nepotešilo.

31.5.2019 | 23:42:59
victy

#14 Tony-Z: Je pravda že by bolo nepravdepodobné jej psychopatické chovanie keby ho nechali prežiť. Ale ak by predsa Deny urobila to čo urobila, tak by bol Jorah na tom presne ako Tyrion.

Miloval Khaleesi z celeho svojho srdca ale bol celkom racionálne zmýšlajúca postava. V podstate Deny miloval Tyrion aj Jon a predsa boli za jej smrť. Možno by to bolo dobre urobené ako dvaja zlomení muži odchádzajú za zeď, ale nie v podaní DaD. Pokial to GRRM dopíše, som veľmi zvedavý na záver.

1.6.2019 | 0:43:56
dfx

Zmysel by davalo, keby Jorah zabil Daenerys po vypaleni King's Landing, Jon by sa vzdal naroku na tron, a miesto popravy Joraha by ho nechali odist za Wall s Divokymi a Jonom. Myslim, ze Iain Glen by vedel tu scenu zahrat lepsie ako Kit.

1.6.2019 | 9:54:56
Coko23

Kdyby Jorah žil tak by Dany nevypálila KL, takže asi tak.

1.6.2019 | 13:35:12
SaDiablo

jorah měl štěstí, že umřel, kdy umřel, než mu taky jeho postavu stihli totálně posrat.

#23 anndy
1.6.2019 | 16:59:57
Martrix

Kdyby si s tím ti dva neumětelové víc pohráli, tak mohla smrt Misandei, Joraha, dvou draků, zrada Varyse a Thyriona a odmítnutí Jona působit jako verohodný spouštěč pro šílenství Danny. Takto vypsané to zní jako dost velká nálož na rupnutí v kuli, ale ti ptáci si s tím neuměli poradit, resp. dali přednost tomu, že budou diváky rádobyšokovat překvapivým zmagořením na lusknutí prstu.

#21 FallenMaia
1.6.2019 | 20:37:01
FallenMaia

#20 Martrix: Presne tak, tam išlo hlavne o to prekvapenie, o nič iné, oni to mohli budovať pomaly už od minulej série, ale to by potom nebol taký šok že zrazu jej preplo. Akože nevravím že tam neboli nejaké náznaky ale chcelo by to viac. Rovnaký šok mal byť aj zostrelenie draka, len tak si letia a zrazu, bum, a je po ňom :O To absolútne nikto nečakal v tej chvíli. Tam je vidieť ten rozdiel oproti knižnému rozprávaniu a seriálovému/fil­movému kde to musí mať proste nejaký efekt ;)

1.6.2019 | 21:03:53
Locker.

1000 věcí tam nedávalo smysl, ale tohle jim zrovna vadilo…

1.6.2019 | 21:06:06
anndy

#19 SaDiablo: přesně tak

1.6.2019 | 22:21:06
yennik

#5 Xavik: já nevím, jestli trollíš :D a nebo ty clickbaity fakt tvoříš omylem, ale pochybuju. prostě je článek o postavách, které neměly umřít, tak máš 3 možnosti, jak to udělat – dáš tam neutrální obrázek, který nic nenaznačuje (třeba logo goth), druhá možnost je, že tam dáš Joraha, ale to by lidi přišli o překvapení a míň lidí by na to kliklo a třetí možnost je, že tam dáš Jona a Daenerys, tedy nejdiskutovanější postavy, o které se zajímá nejvíc lidí a které tvoří nejvíc emocí, tudíž největší CTR… takže vytvoříš clickbait, protože o nich ten článek vůbec není, naznačuješ něco, o co ve finále vůbec nejde. takže asi tak, jelikož to není poprvé, tak si troufám tvrdit, že to děláš záměrně

#26 Xavik
2.6.2019 | 11:08:00
yennik

ctr je click-through rate když tak

#26 Xavik
2.6.2019 | 11:09:21
Xavik

#24 yennik:
#25 yennik: Seš ubohej, když máš sílu psát takový ptákoviny. :)

#27 five fingers
admin
2.6.2019 | 12:04:39
five fingers

#26 Xavik: ještě než jsem ti stihl odepsat na yennikovi, dal jsi mi ban na účet, který používám 5 let, protože se tu zřejmě netoleruje kritika článků a trapného clickbaitění, dobrá práce :) ubohé je možná tak banování za poukazování na bídnou kvalitu tvých článků, které jsem z velké části jen přeložené z angličtiny, a ne poukazování na jejich chyby, ale ona edna a hlavně tvoje články jsou asi bezchybné že :) prostě jsem ti vytkl ten clickbait a u článků, které jsou bídné, jsem se vyjádřil, že jsou bídné… nikdy jsem ti nenadával ani nic podobného, takže místo aby sis z toho něco vzal a byl nad věcí, tak jsi to vyřešil banem, super ty ptákovino, zřejmě si sám nejseš moc sebejistý ve své práci :)

#28 FallenMaia
2.6.2019 | 13:59:33
FallenMaia

#27 five fingers: Už daj pokoj prosímťa, nikoho to tu nezaujíma, tie tvoje premúdrelé reči o ničom, ty vole aby niekto riešil aká fotka je na článku to som tu už dlho nevidel, sa nečudujem že si ten ban dostal ty otrava, keď vidím tie tvoje príspevky.

#29 five fingers #36 Batiatus
2.6.2019 | 14:41:00
five fingers

#28 FallenMaia: jestli to někoho zajímá nebo ne mi je úplně jedno, mě zase pro změnu nezajímá názor tvůj, to na tvém právu ho vyjádřit ale nic nemění ;)

#30 FallenMaia
2.6.2019 | 14:47:08
FallenMaia

#29 five fingers: Veď sa vyjadruj, ale k normálnym veciam a nie k tomu aká fotka je na článku.

#31 five fingers
2.6.2019 | 14:54:43
five fingers

#30 FallenMaia: pro mě je tvoření náhledovek a řešení ctr každodenní záležitostí, takže pro mě rozhodně je normální vyjádřit se pod článkem o náhledovce daného článku, ještě když jde o takový nestydatý clickbait, a není první. jestli to tobě normální nepřijde, tak opět, je to tvoje věc, nicméně neberu ti možnost se k tomu vyjádřit.

#32 FallenMaia
2.6.2019 | 15:03:49
FallenMaia

#31 five fingers: Takže choroba z povolania??? Krásna to výhovorka. Ja pracujem ako grafik a nepotrebujem tu kritizovať grafické spracovanie webu a podobné somariny, som rád že tu vznikajú články a že sa môžem zapojiť do diskusie a baviť sa o seriáli. Plus čo je ešte horšie, nebudem sa tu púšťať do roztržky s adminom a ešte ho označovať v komentároch ako „ty ptákovino“ a podobnými sprostými narážkami a keď dostanem ban hneď na to si založím nový účet a čudovať sa prečo som ho dostal a samozrejme ryť ďalej.

OK, názor si vyjadril, hneď v prvom príspevku, stačilo! Alebo chceš dostať aj ďalší ban? Ja neviem o čo ti ide.

#33 five fingers #34 five fingers
2.6.2019 | 15:25:06
five fingers

#32 FallenMaia: reaguju na tvoje příspěvky, ve kterých mě přímo oslovuješ, nic mi nepiš a nebudu na to reagovat, o co jde tobě? zapojil ses do diskuze i když se tě nikdo na nic neptal, diskuze nebyla o tobě ani nic podobného a divíš se, když ti odpovídám? lol o ptákovinách začal psát on, ne já, když už se chceš zapojovat tak si nejdřív přečti na co reaguješ.

#35 FallenMaia
2.6.2019 | 16:22:24
five fingers

#32 FallenMaia: a i přes to že ‚ptákovinu‘ použil nejdříve ten tvůj admin, a ne já, což ti uniklo, tak i tak si nemyslím, že je to nějaká urážka hodná zmínky

2.6.2019 | 16:23:16
FallenMaia

#33 five fingers: Tak to si to ale veľmi zle pochopil, ja sa nedivím že odpovedáš teraz mne na moje príspevky ale tomu čo si tam predvádzal pred tým ;) Tomu že v momente ako si dostal ban si založíš nový účet a prídeš a pokračuješ v tom tvojom hnoji.

Reagujem aj keď sa ma nikto na nic neptal? OK a teba kto sa na co ptal??? :D :D Ja aspoň reagujem na ...... ktorý tu len vyvoláva konflikty, ty reaguješ na nejakú priblblú fotku nad článkom, vidíš aspoň v tomto nejaký rozdiel??

#39 five fingers
2.6.2019 | 17:13:35
Batiatus

#28 FallenMaia: Ty už daj pokoj prosím ťa. Vysvetlil čo sa mu nepáči a skritizoval to a zato ho ide admin urážať a banovať. Tak to tlieskam. A potom ti ešte vadí, že mu na takéto neférové a neadekvátne jednanie niečo napíše z druhého účtu? Keď ťa to tak strašne nezaujíma tak nato nereaguj a bude kľud.

#37 FallenMaia #39 five fingers
2.6.2019 | 18:14:38
FallenMaia

#36 Batiatus: Ďalší frajer sa ozval!!

Admin ho nejako urážal???? O čom tu melieš?

#38 Batiatus #39 five fingers
2.6.2019 | 18:20:30
Batiatus

#37 FallenMaia: Takže ja som frajer? Och ty lichotník jeden. Ďakujem, cením si to :D

Inak, máš pravdu. Tvrdiť o niekom, že je úbožiak vôbec nie je urážaka jeho charakteru. Beriem ťa za slovo :D

#40 FallenMaia
2.6.2019 | 18:42:10
five fingers

#35 FallenMaia: mně se nikdo na nic neptal, to máš pravdu, ale já taky nikomu nevyčítám, že tady něco píše, na rozdíl od tebe :D ty seš taky hlava koukám :D

a ještě k tomu, jak jsi říkal, že to že se tím zabývám každý den je moje vyhovorka, tak to teda fakt ne, v žádném případě jsem se neomlouval a nevyhovaral, jen jsem se ti tím snažil naznačit, že pro každého je ‚normální‘ něco jiného, pro mě třeba upozornění na clickbait, pro jiného zase banování za (poměrně věcnou) kritiku.

nesnažím se vyvolávat konflikt… i když tě to možná překvapí, tak kritika, ve které přesně vytkneš, co je špatně a (ne nutně) nabídneš řešení (ano nabídl jsem řešení, tzn. dát tam třeba logo goth místo baitu), není vyvolávání konfliktu. jako grafik bys asi měl umět s věcnou kritikou pracovat nebo ji alespoň rozeznat…

ano, když jsem zjistil, že jsem dostal ban, tak jsem si založil nový účet, už třeba jen proto, že tady na mě pan admin reagoval, ale už mi nedal možnost nijak odpovědět, resp. tu možnost mi vzal. stejně tak mi psal do PM, ale tam už taky jaksi chybělo tlačítko odeslat. nevím, co je na tom divného, že se chci obhájit nebo vyjádřit nesouhlas s postupováním zdejšího adminstva… i člověk na elektrickém křesle má právo na poslední slova, to jen tady se rádoby drsně odepíše, dropne mic a zároveň mačká na tlačítko ban. ale máš pravdu v tom, že na tebe jsem reagovat vůbec nemusel, protože to fakt za nic nestojí.

#37 FallenMaia: před chvílí jsi mi vytýkal, že jsem urážel admina, když jsem mu řekl ‚ty ptákovino‘, na konci věty, abych ironicky použil jeho slova proti němu… to je podle tebe urážka, ale když to admin použije JAKO PRVNÍ, proti mně, tak to už urážka není a hrozně se divíš a píšeš deset otazníků. zřejmě tady podle tvojí logiky může admin nadávat čtenářům, ale opačně to už nejde, dobrý :)

#36 Batiatus: díky

nicméně už mi stačilo, seriál skončil a ty brakové články přeložené z angličtiny bez uvedení zdrojů tady číst nepotřebuju (a byl jsem tu jen kvůli diskuzím, to kdybyste chtěli napsat něco jako ve smyslu že jsem měl táhnout už dávno) ;)

#41 FallenMaia
2.6.2019 | 18:59:29
FallenMaia

#38 Batiatus: Tak vieš ako, použil som radšej označenie FRAJER ako to ktoré ma napadlo ako prvé ;) Ja viem že si to ceníš neboj sa.

Keď si poctivo robíš svoju robotu a príde niekto a začne vypisovať somariny o tom že zámerne trolíš, poučovať ťa a nepriamo sa ti posmievať, tak máš plné právo povedať mu že je ten človek „úbohý, když má sílu psát takový ptákoviny“ slovami admina ;) A podľa mňa je vrchol arogancie keď dostaneš ban za svoje kecy a následne si založíš nový účet a prídeš do tej istej diskusie a pustíš sa do človeka čo ti ten ban dal a ďalej zbytočne prilievaš vodu do kotla. Ja by som to nikdy v živote nespravil, stačí ti takáto odpoveď pre pochopenie prečo som sa ozval????

#42 Batiatus
2.6.2019 | 19:03:32
FallenMaia

#39 five fingers: Jasné jasné, nemusel si si robiť námahu zbytočným vysvetľovaním, neboj sa ja som si čítal aj tvoje predošlé komentáre v predošlých diskusiách a viem že ty si presne ten typ človeka čo potrebuje rýpať a vyvolávať konflikty kde sa len dá, nemusíš sa teraz vyhovárať ;) Stačila mi napr. táto diskusia kde si sa krásne predviedol a máš tam peknú hromadu tých tvojich úžasných príspevkov:

https://www.edna.cz/…e-v-lecebne/#…

A ano predstav si je rozdiel keď použiješ slovo ptákovina v kontexte že niekomu povieš že píše ptákoviny a keď niekomu napíšeš „ty ptákovino“ čím ho vlastne označíš za ptákovinu a je úplne jedno ako si to myslel ;)

Ale OK už končím, zbytočne som sa tu do toho zamotal pretože som sa chcel zastať správcov tohto webu ;)

2.6.2019 | 19:12:22
Batiatus

#40 FallenMaia: Ja si tiež o tebe niečo myslím a tiež si to radšej nechám pre seba neboj sa :) Či mi to stačí ako odpoveď? Mne to naozaj vysvetľovať nemusíš ale keď si si už dal s tým námahu tak ti odpoviem, že áno, stačí mi to ako odpoveď. Pokiaľ admin dáva klamlivé obrázky tak áno trollí, otázne je či zámerne alebo omylom. A kritiku ako nepriame posmievanie fakt neberiem. Tebe príde nesprávne keď sa tu ide brániť potom čo mu dal Ban. Mne príde nesprávne urážať človeka aj napriek tomu, že on nikoho neurážal. Chápem, že každý máme tú morálku nastavenú niak inak.

2.6.2019 | 19:42:20
zroutik

To je fakt někdo tak hloupej, že řeší fotku? Pro mě ta fotka znamená jen to, že se jedná o článek k GOT a mezi všema článkama si ho líp všimnu a ať je tam cokoliv tak na to stejně kliknu. Říkat tomu ještě věcná kritika je už moc :-D

3.6.2019 | 9:04:28
zroutik

Dám příklad věcné kritiky – kde sou nějaký články k Černobylu?

3.6.2019 | 9:06:10
ori

Poďme!!! Do seba!!! :D

#46 Violet
webmaster
4.6.2019 | 12:31:47
Violet

#45 ori: :D :D

4.6.2019 | 15:45:52
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama