Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Šesté knihy Vichry zimy se letos prý nedočkáme

Šesté knihy Vichry zimy se letos prý nedočkáme

Poslední díl knižní předlohy seriálu Game of Thrones vyšel v březnu roku 2011. Připravovanou šestou knihu s titulem The Winds of Winter neboli Vichry zimy očekávají milióny fanoušku po celém světe, bohužel se jí jen tak nedočkají.

4 20
4.2.2015

Podle serveru The Guardian Martinova vydavatelka Jane Johnson prohlásila, že kniha Winds of Winter není na letošní rok v plánu. Namísto toho ale chystají na 9. října černobíle ilustrovanou knihu s názvem A Knight of the Seven Kingdoms (Rytíř Sedmi království).

Ta je složená z tří dříve samostatně vydaných knih – The Hedge Knight (Potulný rytíř), The Sworn Sword (Přísežný meč) a The Mystery Knight (Tajemný rytíř), které nás zavedou do minulosti Západozemí, konkrétně o století dříve, kdy trůnu vládl rod Targaryenů.

O ilustraci připravované knihy se postaral americký ilustrátor Gary Gianni, který je znám za svou tvorbu v novinovém komiksu Princ Valiant. Pokud jste čtenáři a holdujete anglickému jazyku, knihu už si můžete předobjednat na Amazonu.

Co na tuto zprávu říkáte?

Zdroj: HBO

Diskuze /50

xflori01

Černobílá barva + neznámý ilustrátor + cena za dovoz a přepočet na koruny = NE Plus u nás v ČR letos vychází barevné komiksové vydání Potulného rytíře a Přísežného meče. Další důvod, proč do černobílého amerického komiksu nejít.

PS: A Vichry zimy zas nevyjdou :( Pak ať se G.R.R. Martin nediví, že ho fanoušci stále kamenují s tím, kdy bude další díl.

webmaster
4.2.2015 | 15:31:26
Engeneer

Skoro jsem čekal, že to bude článek typu: letos kniha nevyjde, protože je datum vydání stanoveno na 1. 1. 2016 …škoda:-( Je to úsměvné, když se podívám třeba na Malazskou knihu padlých, kde vyšlo 10 knih za 12 let a každá kniha měla rozsah tak 600–1000 stran a někdo tvrdí, že je lepší než Píseň…

#48 Stráťa
4.2.2015 | 15:41:32
Atenecka

No tak zas je to asi lepší, než kdyby to odflákl, tak si dá holt načas… Třeba se jednou i dočkáme…

4.2.2015 | 15:53:09
Peklomor

Pěknej podraz na čtenáře. Ať jde pan Martin do ............ i s celou hrou. Původně mělo být sedm dílů. Tahle informace z jeho webu zmizela už loni. Bylo to tam i s předpokládaným rokem rokem vydání. Šestka měla myslím vyjít už předloni. Dvakrát to odložili. Teď jich bude jen šest,protože HBO se asi nechce točit tolik sezon. A to by mě zajímalo jak to chce inteligentně ukončit v jednom dílu,po tom postavovým a dějovým masakru,kterej rozpoutal v pětce.(nebudu psát spoilery pro nečtenáře) A rozjel nový dějový linie a to nemá čas se vracet k těm který jsou rozepsaný. Sbírám sci fi a fantasy už skoro 40 let,ale takhle znechucenej jsem ještě nebyl.A všechny problémy nastaly v momentě když práva koupilo HBO. Hnus velebnosti.

#7 MedaBeda #15 Nevada
4.2.2015 | 16:43:25
Lipicán

Rytíř sedmi království je dostupný za necelé tři stovky v českém překladu už od října. To prohlášení je vydané už skoro měsíc, takže jsem s tím už stihnul smířit, ale stejně to zamrzí, když to čtu i tady..

Podle informací co mám, měl Martin napsanou už tak pětinu knihy v době vydání Tance, takže i když píše jako šnek, myslím, že Vánoce 2016 jsou celkem reálné. Horší to bude s posledním dílem.

4.2.2015 | 16:46:37
MedaBeda

#5 Peklomor: To jsi vzal kde, že kvůli HBO bude jen šest knih?

#8 majklllll
4.2.2015 | 16:56:19
majklllll

#7 MedaBeda: jedna bába povídala… :D Knih má být pořád 7 (případně 8 pokud se Martin rozepíše). Problém je jenom v tom, že GoT dožene tuto sérii s většinou postav dosud vydané knížky a tvůrci seriálu to budou muset nějak řešit…

#20 t.y.n.k.a #22 iNstinkt-
4.2.2015 | 17:26:11
Azor Ahai

Doufám, že ten dědek umře, stejně krutou smrtí jako některá z jeho knižních postav.. teda až to dopíše..

4.2.2015 | 17:28:44
InReverse

proboha proč já ty diskuze tady čtu… to jsou zase moudra že by jeden blil

4.2.2015 | 17:34:11
Earthemis

Ježiš lidi… zkuste pod takovým tlakem napsat tak obsáhlou a vypracovanou knížku do přesně stanoveného data, abyste vždycky všechny potěšili, místo toho abyste si pořád na všechno stěžovali a přáli autorovi smrt. Já to fakt nechápu… Můžete být rádi, že knížky a seriál vůbec existují…

4.2.2015 | 18:27:51
Salim Hrdonožka

Navíc jsem slyšel, že pokud to znovu nerozdělí na dvě knihy, mohlo by to mít přes 1500 stran. A třeba Aryinu linku by měl mít hotovou úplně celou a většinu linek píše tak, že má části, které dá do Dresms of spring, takže čím déle budeme čekat na 6., tím kratší dobu na 7. (možná jen 10, 15 let ;)

4.2.2015 | 18:49:33
Monkeyskunk

Ja hlavne moc nechapu jak nas muzou utesovat tim, ze vydaji pribehy potulneho rytire, kdyz uz davno venku jsou a ted je hodi akorat dohromady do jedne knizky. Sakra sak v tomhle smeru Martin nemusi ani pohnout brvou ne ? Teda pokud tam neprida jako prekvapko nejaky mezikapitolky jako propojeni, ale o tom dost pochybuju. Me by ani nevadilo, ze pise pomalu, ale kdyby si aspon drzel nejaky tempo. První díly 2, 2 a 2 roky, pak se něco stalo a bum 5 let na další díl a aby se neřeklo, tak na 5ku se čekalo těch let už 6. Pokud bude držet trend, tak další díly dohromady 15 let a budem rádi. Nepřeju mu nic špatnýho, ale nevím jestli za takovou dobu bude jěště v kondici takhle něco dodělávat, kdo ví jestli vůbec ještě bude.....No snad je to tak, že už má třeba pomalu dokončený některý linky, takže se pak na poslední díl tak dlouho čekat nebude, ale to stejně všechno ukáže až ten čas… :-D

#15 Nevada
4.2.2015 | 19:30:35
druid

ja uz mam samozrejme taky koupenyho rytire (v pevne vazbe samozrejme), a ze nevyjdou vichry, s tim uz se tak nejak pocitalo… a fakt me strasne bavi cist nazory, ze serial na nej bude muset cekat :) jak kdyby nikdo nevedel, ze na nej rozhodne cekat nebudou a proto jim to cely vykecal uz dopredu

4.2.2015 | 19:42:47
Nevada

#5 Peklomor: To je jeden kec vedle druhého.
Martin datum (ani přibližné, ani předpokládané, ani žádné jiné) vydání šestého dílu nikdy nedal. Po problémech s Tancem s draky se naopak zapřisáhl, že žádné termíny dávat nebude a ohlásí až hotovou knížku. Možná si to pleteš se Světem ledu a ohně, který měl vyjít v říjnu 2013 (po několika odkladech), pak se odložil zase o rok, kdy skutečně vyšel.
O tom, že by měl snad napsat o jednu knihu méně taky nebyla nikde ani zmínka. HBO má práva na zfilmování ságy, ne na ságu jako takovou. Do tvorby si Martin kecat nenechá. Na Martinově webu jsou mezi romány pořád uvedené jak Vichry zimy, tak Sen o jaru http://www.georgerrmartin.com/bibliography/
(Mám pocit, že celý ten příspěvek je spíš pokus o trollování.)

#13 Monkeyskunk: Rytíř Sedmi království vyšel sice u nás (i když bez ilustrací), ale v USA se bude jednat opravdu o premiéru (jako souhrnné vydání). Tam bylo vydání posunuto na rok 2015, ačkoliv původně to bylo ohlášeno na léto 2014.

#34 Monkeyskunk
4.2.2015 | 20:47:32
Salim Hrdonožka

Jsme lepší než amíci :D Věděli jste, že to platí také o průměrné sptřebě mariánky :D :D Don´t worry, be happy :D

#34 Monkeyskunk
4.2.2015 | 20:53:41
Nevada

Mimochodem, tuhle zprávu vypustil před pár dny i WiC.net, ale ještě tentýž den dodali upřesnění, že ta vydavatelka byla špatně pochopena. I když to na věci zatím nic podstatného nemění.

The language that Jane Johnson used is very careful and easily misinterpreted. All she’s said is that The Winds of Winter is not currently on the schedule, but since she stresses the importance of the novel, it’s fairly clear that it would be published as soon as possible. For comparison’s sake, A Dance with Dragons was announced in March of 2011, and published in July–that can still happen with Winds in 2015.
http://winteriscoming.net/…winter-2015/

4.2.2015 | 21:00:04
Nevada

A ještě poznámka pro autora tohoto článku. Kniha Rytíř Sedmi království není pochopitelně složená ze tří knih, ale ze tří povídek. Tyto povídky vyšly původně ve třech různých antologiích.

Poznámka pro čtenáře-fandy I&F, letos vyjde v češtině jedna taková antologie, kde bude Martinova povídka Rogue Prince. Bude to opět z období vlády Targaryenů (ale o cca 100 let před povídkami o Dunkovi a Eggovi).

4.2.2015 | 21:11:45
Zmiaz

Dalo se to předvídat? Jiste, dalo… Ale zklamaná jsem a to hodně. Samozřejmě také nechci, aby cely příběh uspechal, ale kolikrát mám ještě číst všechny knížky znovu, abych si zkrátila čekání na vichry a pak na seriál? Vypadá to ze se snaží nahnat čas na poslední díl, ale i tak si nedokazu představit, ze se informace dozvíme dříve ze seriálu než ze samotné knihy. Uz takhle bude serial v jistých linkách napřed a přijde mi smutné, jestli se poslední knihu dozvime skrze serial. Ale třeba nas všechny nakonec prekvapi a sen o jaru vyjde mnohem dříve. Ale to by byl spise sen o heppy endu, který v Martinově světě neexistuje.

#40 Eddard1
4.2.2015 | 21:12:21
t.y.n.k.a

#8 majklllll: Pokud vím, tak sami tvůrci říkali, že budou pokračovat, i když ty knihy nevyjdou.

4.2.2015 | 21:23:46
Markoman96

Ano, já doufám a možná jsem odvážný, ale myslím si, že Winds vyjdou letos nebo respektive před šestou řadou GoT. Vím, že GRRM je pomalý spisovatel, ale zase vím, že se dost snaží to dopsat co nejdřív (nepíše scénář na 1 díl GoTu jako každý rok; co se dívám na jeho blog, je teď hodně často v Santa Fe, což je jediné místo, kde píše, jak je známo…). Určitě je podle mne lepší říct, že kniha zatím není plánována a potom lidi příjemně překvapit, než čekat na určité datum (odečítat dny, jak malý kluk) a pak to posunou o půl roku dále. Já přesně nevím, jak je takové dlouhé čekání na vydání knih. Čekám jen od března 2014 (přesněji ještě jsem ani nezačal čekat, protože zrovna jsem na 700. stránce Tance- poprvé), ale už od té doby jsem četl články a novinky ohledně Winds :)

4.2.2015 | 21:32:44
iNstinkt-

#8 majklllll: Ano řešit to budou tak, že dodělaj příběh bez knih oni věděj jak to celý má skončit, takže Martin už pak příběh dodělá jak je to v seriálu a přídá tam zase věci navíc.

#25 Asha124
4.2.2015 | 21:59:04
xDzambar

Já myslim, že vzhledem k popularitě seriálu se bude vydání knihy odkládat jak to jenom půjde. Je výhodnější vydat tu knihu ve chvíli, kdy jí dožene seriál…

4.2.2015 | 23:06:10
armunder

at si ta zasraná Jane Johnson nasere kurva jedna strašně jsem se na u knížku těšil a pak se dozvím že nebude tenhle rok to sliboval i martini tak co to je. Doufám že ta baba chcípne at je už od ní pokoj nebo at to vydá někdo jiný! Na nějakou jane Johnson krávu která úmyslně provokuje lidi a nechce to vydat když ví jaká je po ní poptávka **** je to!

#28 Nevada
4.2.2015 | 23:14:22
Asha124

#22 iNstinkt-: Teď nevím jestli se mám smát nebo plakat. GOT se ASOIAF podobá asi tak jako Dickova Výplata svému filmovému zpracování (společnou mají jenom hlavní myšlenku, v ostatních směrech na předlohu s*rou). Úplně vidím Martina jak sedí u sebe v obýváku, sleduje GOT a u toho píše poslední díl knížky podle scénaře D&D (David Benioff a D. B. Weiss, nebo také Dumb and Dumber, jak je v některých diskuzích přezdívají). To už by nebylo food porno, ale jenom porno :-D Lidi, uvědomte si, že seriál a kniha jsou od druhé série úplně odlišné světy a že není nikde napsané, že musí zaručeně skončit stejně. Martin by byl hodně velký hlupák, kdyby něco takového dopustil.

#26 NIKITO #28 Nevada
4.2.2015 | 23:56:52
NIKITO

#25 Asha124: Kniha The Wings of Winter by mohla vyjít snad r. 2016, možná i začátkem nebo v první polovině, vzhledem k časovým odstupům je to reálný odhad a tuším také oznámení nebude s velkým předstihem, podle toho, co Martin uvedl v souvislosti s ohlášením předchozích knih, jak už tu někdo zmiňoval, takže já bych to nijak skepticky neviděla, prozatím buďme vděčni alespoň za „pouze roční“ pauzy seriálu ;)

a proboha zkuste myslet jako lidi a přestaňte s těmi hloupými řečmi o smrti autora a podobně, fňukáním si opravdu nepomůžete

5.2.2015 | 1:23:28
NIKITO

tak jsem knihu pravě přejmenovala :D sorry samozřejmě tam mělo být Winds :)

5.2.2015 | 1:25:05
Nevada

#24 armunder: Martin nic nesliboval.

#25 Asha124: V hlavních bodech se seriál pořád knih drží. Jen k nim dospěje jinou cestou.

5.2.2015 | 7:02:18
ElektronickyOtisk

Já jsem tu zprávu také četl už dříve a Martin to tam vysvětloval. To, že se tempo vydávání knih zpomalilo při seriálu nemá komerční účel, ale protože si myslím, že seriál do širšího povědomí přenesl i jeho knihy a lidi je začali skupovat víc, Martin začal být zvaný na víc conů. V jednom rozhovoru psal, že nestíhá, protože pořád jen jezdí po conech a pořád dokola odpovídá na otázku „Kdy už bude další kniha?“ Trochu nešťastné je, že seriál předběhne knížky, ale co se dá dělat. Pro mě víc depresivní je, že nečekáme na poslední knihu, ale na minimálně PŘEDPOSLEDNÍ a bůhví, jak ta skončí, aby jsme pak všichni s láskou nevzpomínali, jak bylo příjemné to čekání na šestou :) Dost mimo mi přijdou komentáře „snad to dopíše než umře“, a celkově přístup fanoušků, který dělá z autora otroka, který by snad měl sedět na kapačkách v řetězech v garáži a chrlit díl za dílem :) Není to otrok, tak ať ho to hlavně dál baví a doufejme, že si do budnoucna najde víc času na sepsání knih :)

5.2.2015 | 9:35:43
Bhall

Vydavatelství píše, že kniha není plánována na rok 2015. To neznamená že na 100% nevyjde. Šance není příliš velká, ale doufat můžeme. Pokud by Martin knihu dokončil, vydavatelství na to zareaguje a je schopno vydat knihu do 3 měsíců po dokončení. Vydání samozřejmě nemůžou plánovat pokud nemají od Martina potvrzené jestli to dokončí nebo ne.

5.2.2015 | 10:20:36
lenacia

víte… možná bychom na to měli jít opačně! U Třídní knihy to sice nevyšlo ale:

Víte čim byste mě naštvali nejvíc??? Nejvíc by mě naštvalo, kdybych jednoho dne přišel do třídy a ta Třídní kniha ležela tady na stole. Veškkrno!? Dej teď na třídu pozor, já se na okamžik vzdálím…

#32 Salim Hrdonožka
5.2.2015 | 12:23:19
Salim Hrdonožka

#31 lenacia: :D Napiš to Martinovi :D A kdybychom se chtěli rozdělovat, tak já jsem ti dva debilové vedle sebe

#38 lenacia
5.2.2015 | 13:25:06
Pepinko4545

The Winds of Winter nemá byť posledná kniha ale predposledná, posledná sa má volat A Dream of Spring. :D

5.2.2015 | 13:44:19
Monkeyskunk

#15 Nevada: To je sice pekny, ale vubec to neresi a neodpovida na to, co jsem psal :-D Takovy politicky tricek :-D Ne jakoze jo beru, ze je ted znamejsi a tak, ale ze by par rozhovoru s medii a ucast na par conech mu prodlouzila psani jedne knizky 3× ? Jako samozrejme je to jeho vec nemusi to dopsat nikdy, ja jen vyjadril svuj nazor, ze mi to prijde hodne divny. Kor kdyz ta jeho asistentka tak trochu poukazala na to, ze by to melo byt tim, ze vydavaji tady toho potulneho rytire, pritom by to s tim nemelo mit nic moc spolecnyho.

#16 Salim Hrdonožka: Vim a sem na to hrdej. Sam prispivam svym dilem k temto statistikam :-D :-D Akorat vcera sem videl v TV, ze v nekterych statech USA uz maji automaty na travu, v tom jeste trosku zaostavame :-D :-D

5.2.2015 | 15:09:37
armunder

ale v roce 2014 bylo napsáno že to vydá na nový rok a že mám kolem tisíce stran to byl červen!

#37 Nevada
5.2.2015 | 18:28:13
dfx

Ja to vidim tak, ze siedmu knihu dokonci mozno v roku 2025. Myslel som, ze si tie knihy kupim, ale nechcem riskovat, ze zomrie skor ako ich dokonci.

5.2.2015 | 23:03:51
Nevada

#35 armunder: nebylo

5.2.2015 | 23:10:36
lenacia

#32 Salim Hrdonožka: myslíš ti dva blbečci? :D

6.2.2015 | 11:47:03
Salim Hrdonožka

V originálu byli dva blbečkové, ale já jsem ze zásady debil :D

#45 lenacia
6.2.2015 | 14:19:34
Eddard1

#19 Zmiaz: Tak si kup audio knihy už jsou vydané Hra o Trůny tak Střet Králů. Nebudeš muset číst

6.2.2015 | 17:02:48
Eddard1

Já jsem zatím v klidu mezi 4 a 5 knihou bylo 6 let tak to má čas do roku 2017 a u náš v českém jazyce 2018. Po tomto datu taky začnu být nervozní.

6.2.2015 | 17:12:48
armunder

Jak natočí šestou řadu když nebudou mít knížku ?

#43 Baron
7.2.2015 | 15:19:35
Baron

#42 armunder: už se to tady řeklo snad 10×, tak snad naposledy – Martin scénáristům řekl jak to skončí…

7.2.2015 | 18:47:12
jjuraa

http://winteriscoming.net/…elease-date/ Třeba opravdu vyjde letos, u Martina člověk nikdy neví ;) Nevíte jak dlouho od vydání v originále vychází GRRM knihy v češtině?

#46 Nevada
7.2.2015 | 21:19:02
lenacia

#39 Salim Hrdonožka: Teď nám už chydí jenom Kuchař, Debil a Věštec… :D

#47 Salim Hrdonožka
7.2.2015 | 23:48:35
Nevada

#44 jjuraa: U Tance to bylo něco přes 10 měsíců.

8.2.2015 | 0:03:28
Salim Hrdonožka

#45 lenacia: Ten se povedl :D a ještě mám rád „Já umím celkem slušně vařit“ – „Taky celkem slušně smrdíš. Poznal jsem to, protože všem veverkám pukly hlavy.“

8.2.2015 | 11:52:48
Stráťa

#3 Engeneer: Ať už je ten někdo kdokoliv tak s ním souhlasím, Malazská kniha padlých je rozhodně lepší ale s těma 12 rokama to není úplně fér srovnání, ta série vznikala dávno předtím a pak to jenom rychle po sobě pustily do světa…

8.2.2015 | 21:16:08
messiah

Heleď, lidi, já nejsem nervózní ani z toho že to nevyjde letos (i když bych strašně rád), ani z toho že je to minimálně předposlední kniha. Martin je sice celkem zkrmenej, ale zdraví mu slouží. Je mu 66, což je v pohodě. Teď maká, to je důležitý, přijde mi nejpravděpodob­nější, jak psal někdo výše, že pracuje spíše než na dokončení jedné knihy na dokončování jednotlivých linií, či při práci kombinuje obé. A když ty dva díly vydá do 75 let věku (osm a půl roku považuji za reálné), můžeme se dočkat příjemných překvapení, kdy se Martin pro chuť (ačkoli spíš už bude možná znechucen a vybodne se na to) rozhodne pustit do kratších prací, typu Dunka a Egga, nebo zvolí jiný formát pro rozepsání nějaké historické, nebo alternativní události. Prostor pro to je ve Světě Písně téměř nekonečný.

Mimo to bych byl (možná příjemně, možná ne) překvapen nějakým definitivním ukončením ságy. Jako je otevřená historie světa nebo jeho zeměpis, tak podle mě zůstane otevřená i budoucnost po „dopsání“. Tak jako skutečná historie není plná začátků a konců, ač v dějepise to tak možná někdy vypadá.

9.2.2015 | 14:23:08
Gilraen1

Když uvážíme Martinův věk,životní styl, je dosti možné, že zemře na infarkt dříve nežli 7. díl dopíše.

23.7.2015 | 13:47:41
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama