Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 314×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
VOD
Max | O2 TV
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Trailer k epizodě Mother’s Mercy

Trailer k epizodě Mother’s Mercy

V deváté epizodě se opět stalo několik klíčových věcí, které celý děj seriálu posunuly kupředu. Příští týden v pondělí nás čeká poslední epizoda páté řady a podle traileru jde poznat, že se máme na co těšit.

66 1
8.6.2015

Thumbnail Play icon

Zdroj: HBO

Diskuze /266

Pouty

Tak snad obětování Shireen nebylo zbytečné.

#25 Lipicán #66 nerrti #94 Naolec
8.6.2015 | 18:10:28
LionKnight

Na bitvu o Zimohrad jsem fakt zvědavej, páč v knížkách se k tomu teprve schyluje (a to i v předem uveřejněných kapitolách). Nic není jasné předem. I když já teda sázím na vítězství Stanise, ale myslím, že to buď nezvládne sám a nebo to nedokáže bez těžkých obětí…

#12 Red Bull #33 Nobles
8.6.2015 | 18:11:49
LionKnight

Wow, 9. díl teprve stahuju, tak jsem nevěděl, že jí nakonec obětoval… Dost se divím. Očekával jsem, že by rači sám umřel, než by obětoval dceru. Velký překvapení :-O A trochu i spoiler :-D

#4 Pouty #19 Sotox
8.6.2015 | 18:14:31
Pouty

#3 LionKnight: Ty vlezeš do diskuze k traileru 10. epizody a divíš se, že jsem tady zmínil dění v epizodě 9.? Ale notak :D

#9 LionKnight
8.6.2015 | 18:17:05
valkron

Já doufám, že se na bitvu o Winterfell nebude čekat do příští série :/ Většinou takové bitvy bývají na celou epizodu, snad se pletu.

#8 Arrow123
8.6.2015 | 18:18:26
tomsn40

Stannis si to u mě pěkně pos*al. Doufám že při obléháni Zimohradu, mu někdo usekne nohu (nebo aspoň ruku :D )… Ale tak snad to přežije, přece jenom je asi jediný kdo jakž takž podporuje Noční hlídku :) No a co Dany?? Doufám že v poslední epizodě, se to s ní nějak pohne… Akce v její lince je dostatek, ale její příběh je na ho*no. Už by mohla opustit Meereen… (Nevím přesně jak se to píše :D )

#10 Stepan95
8.6.2015 | 18:29:07
Stardos

Nemůžu se dočkat na Sansu :)

8.6.2015 | 18:29:43
Arrow123

#5 valkron: V tejto sérií určite nebude bitka o Winterfell.

8.6.2015 | 18:33:34
LionKnight

#4 Pouty: To nebyla stížnost. Vím, že si za to můžu sám :D

8.6.2015 | 18:42:25
Stepan95

#6 tomsn40: Myslím, že neletěla jen tak na okružní let kolem Meereenu, spíš emigrovala :D

#96 mirasagan
8.6.2015 | 18:44:25
LionKnight

Někdo určitě musí profrát a kdo prohraje, tak pravděpodobně i zemře. Nevím o koho bych přišel rači, jestli o Stanise, nebo o Boltna. Oba mě dost baví. Ross Boltn je takovej malej Taiwin, chladně kalkulativní, odvážnej politik. Ale Stanis si to u mě tím upálením dcery dost posral. Bejt jeho vojákem, tak dezertuju. Na tomhle se podílet je praseč. To už bych spíš riskoval to umrznutí.

#16 Tony-Z
8.6.2015 | 18:45:33
Red Bull

#2 LionKnight: Toho se stejně letos nedočkáme…

8.6.2015 | 18:47:56
krisstyna

Bože doufám, že při bitvě o Winterfell umře Stannis i Mellisandra. Jediná Shereen si to nezasloužila, byla jediná dobrá duše v tomhle seriálu. Tak trochu mi připomíná „šílenýho krále“, ten taky upaloval lidi.

8.6.2015 | 18:50:33
Oveckoun

Ta druhá scéna v traileru je naprosto fantastická. Jak jen tak posedávají na schodech a neví co by :D :D

#17 téčko171 #20 Luciz #21 Ann Taylor
8.6.2015 | 18:53:08
Movego

WoW No tak to jsem zvědavej jak to dopadne s Aryou a na Stannise seru ! soory za výraz. U té scény jak upalovali Shireen jsem řval jak pětiletej to byla nejhorší scéna co tam kdy byla ! Ale nejvíc jsem zvědavej na Dany kam s Drogonem odletěla, nemám tušení ale ta závěrečná scéna 9 epizody byla legendární, brutálně jsem se na to těšil a jsem spokojený :D nejlepší scéna v GoT co kdy byla ;) no a Sansa tak to snad bude taky super ;)

8.6.2015 | 18:55:17
Tony-Z

#11 LionKnight: Musím říct, že na poslední epizodě se mi dost líbilo, že „komparz“ projevoval nesouhlas s hlavními postavami. Na stannisových vojácích bylo při upalování Shireen vidět, že někteří jsou na hranici vzpoury. Stejně tak na dvou lannisterských vojácích bylo vidět, když si ser Meryn fucking Trant obědnal k večeři OPRAVDU příliš mladou dívenku, že je jim z něj skoro na zvracení. A to mi ve spoustě filmů/seriálů chybí. Mnohdy jsou to jen postavy v pozadí, slepě fandící svému nadřízenému.

#76 Atroxa
8.6.2015 | 18:55:25
téčko171

#14 Oveckoun: Ten Daario se tam nějak třepe, jako by se chystal říct „Hej, chlapi, mám tu karty. Dáme partičku?“

webmaster
8.6.2015 | 18:59:00
pajajs

A o co, že Stannis nezíská Zimohrad, padne v bitvě kde na něj bude mega drastickej záběr jak prosí od odpuštění a Rudá kněžka uteče na zeď, aby oživila oběť ubodání?! :D

8.6.2015 | 19:09:14
Sotox

#3 LionKnight: Obětování Shireen si trošku odporovalo s tím jeho monologem pár epizod zpět, jak jí zachránil, když mohla umřít na šedý lupus a jak je je jeho dcera apod. Ale zas tak nečekané to nebylo, když si vemeš, že už nechal zabít několik svých nejbližších, včetně vlastního bratra a málem i synovce.

Doufejme, že aspoň vyhraje proti Boltonům.

#59 NiennaTasart
8.6.2015 | 19:15:10
Luciz

#14 Oveckoun: Taky jsem se tomu smála :D Trochu mi to připomnělo tu scénu z Hledá se Nemo, jak ty ryby z toho akvárka naskákaly v sáčcích domoře a ta jedna: ,,Co teď??" :D

8.6.2015 | 19:26:52
Ann Taylor

#14 Oveckoun: Přesně :D Takový to úžasný – ticho, ticho, žádná hudba, někdy jenom tikot hodin, občas někdo popotáhne a z těch postav jen vyzařuje: „Tak co dáme?“ :D:D

webmaster
8.6.2015 | 19:32:55
Rosomák88

No já jsem hodně zvědavej, co bude s Daeny, myslíte že poletí vysvobodit zbyly 2 draky a někam (do Valyrie?) se ukrýt a pomalu začít znovu? Podle mě by měla jednoznačně svy 2 draky osvobodit, jestli ještě není po nich (už se tam dlouho neobjevili) … přeci jen ji 100% neublíží a teď ji může být jedno, jestli budou pustošit okolí :D A ještě potřebují vyrůst do plné síly, když jsem viděl toho Drogona v jámě, tak je to ještě mláďátko, div tam chudák nezůstal …

A co se týče Sansy, tak jsem hodně zvědavej, podle mě se bude snažit utéct na Castle Black, zřejmě s pomocí Brienne a to slibuje dobrou zápletku! Po dnešním činu Stannise bych asi označil za nejlepší průběh, že by Sansa v klídku zdrhla zatímco Ramsay by stahoval Stannise z kůže :D

#51 miselin
8.6.2015 | 19:50:31
brhefst

Už tam s ním nevidím Davose, tak se na něj asi vysral :)

8.6.2015 | 19:51:39
armunder

Ty tvůrci jsou hrozný vidíte a tak to vypadá když se neřídí podle knih! Stanis měl Být u Greidžojů na severu mají někde hrad. Ta Melisandra to bude určitě podvrch s pánem ohně aby získala železný trůn. protože až ho získá tak ho zabije určitě. No ale Aria takže půjde zabít Sera dontose asi.

#28 Ann Taylor #160 Jíra
8.6.2015 | 19:53:37
Lipicán

#1 Pouty: Nebylo, oteplilo se. Pro to se jistě vyplatí upalovat vlastní dítě.

Ugh, Shireen je nejspíš nadobro mrtvá i v knížkách. Jen doufám, že GRRM ze Stannise neudělá takovou zrůdu jako HBO a smrt Shireen bude mít trochu propracovanější gradaci a smysl. Stannis je ten nejšedivější z šedivých ve světě aSoIaF. V show je to odtedka s**č srovnatelný s Boltony.

Dovolím si citovat úryvek z knížek, ze stejného období, jako se nacházel Stannis v show v sedmé epizodě.

„It may be that we shall lose this battle,“ the king said grimly. „In Braavos you may hear that I am dead. It may even be true. You shall find my sellswords nonetheless.“

The knight hesitated. „Your Grace, if you are dead —“

„— you will avenge my death, and seat my daughter on the Iron Throne. Or die in the attempt.“

#29 Pouty
8.6.2015 | 19:57:40
pajajs

Tvůrci seriálu si právě teď připravili půdu pro srdceryvný moment, jak bude Stannis umírat při bitvě o Winterfell.

#27 pajajs
8.6.2015 | 20:01:24
pajajs

#26 pajajs: Tedy že obětoval vše, pro nic.

8.6.2015 | 20:01:37
Ann Taylor

#24 armunder: Chudák Dontos, jednou mu to zjevně nestačilo :D

#32 sFík
webmaster
8.6.2015 | 20:06:53
Pouty

#25 Lipicán: Taková náhlá obleva je podle mě v tom světě nemožná. Jestli to má být zima, která má trvat generaci a najednou z ničeho nic přijde obleva???

#30 V Ales #39 rockysiburger
8.6.2015 | 20:30:10
V Ales

#29 Pouty: Za to asi m§že Pán světla

#36 Pouty
8.6.2015 | 21:13:21
cyhla

„You betrayed her!“, říká Tyrion? Komu? Že by Jorahovi?

8.6.2015 | 21:17:44
sFík

#28 Ann Taylor: Nepleť si to, je to Ser Podnos..

Kažodpádně těším se na Sansičku. Doufám že jí to vyjde :)

8.6.2015 | 21:18:38
Nobles

#2 LionKnight: BTW.. v knihách:

Není Stannis náhodou už pod drnem ? Ramsey poslal Johnovy dopis a tam se psalo že po 7 denní bitvě, prohrál a jeho hlava je nabodnutá na hradbách ne ? nebo si to už jen špatně pamatuju ? :)

#34 Hadrian #38 AviaRa
8.6.2015 | 21:21:01
Hadrian

ten dopis sice poslal, ale nestalo se to…ještě je jedna Theonova kapitola potom, ve které Stannis žije a chce popravit Theona#33 Nobles:

#40 Nobles
8.6.2015 | 21:23:59
V Ales

Já od posledního dílu moc neočekávám, protože tam asi budou chtít nacpat kousek z každé dějové linky aby nás navnadili.

Doufám, že tam bude Zeď a pokuď možno pobodání Jona

A taky se snad dočkáme obléhéní Zimohradu, kde bude umírat Stannis a bude prosit bohy o odpuštění, protože Melisandra řekla že se viděla procházet po pláních u Zimohradu, kde byli na zemi zástavy Boltonů, ale to neznamená, že nebyla v řetězech po porážce Stannise :)

#105 armunder
8.6.2015 | 21:24:48
Pouty

#30 V Ales: Ano, samozřejmě. O tom je můj první příspěvek.

8.6.2015 | 21:25:53
Kalam

Tak teď už to Stannis musí vyhrát. Jestli aj ten umře, nebude už nikdo, kdo by mohl usednout na trůn.

#42 Stardos
8.6.2015 | 21:25:57
AviaRa

#33 Nobles:

Lež…Ramsay chtěl v dopise vrátit falešnou Aryu…Ta ale utekla s Theonem k Stannisovi…Kdyby zabil Stannise, našel by i falešnou Aryu…tudíž lež..Jediná pravda v tom dopise asi bude to, že zajal Manceho.

#40 Nobles
8.6.2015 | 21:26:35
rockysiburger

#29 Pouty: Předpokládejme že to bude jen chvilková záležitost za Shirenn. Uvidíme jak se s tím poperou. Podle mě to zasáhne jen okolí Zimohradu. Na Černém Hradě bude stále hnusně. Jinak GO STANNIS!! Aspoň jednu bitvu by mohl vyhrát. Když je to ten nejlepší vojenský velitel západozemí.

#41 Pouty
8.6.2015 | 21:27:16
Nobles

#38 AviaRa: #34 Hadrian:

Á děkuji děkuji, to mi asi nějak nedošlo když jsem to četl :D

Ta Theonova kapitola to už jsou Vichry ne ? Do toho zatím nevrtám, počkám až to jednou konečně dopíše :D

8.6.2015 | 21:31:52
Pouty

#39 rockysiburger: Zaplat panbuh, že je tu někdo, kdo nad ním nezlomil hůl :D

#43 rockysiburger
8.6.2015 | 21:35:13
Stardos

#37 Kalam: Já si osobně myslím , že už je dlouho jasné že na trůn neusedne ani on , ani Dany , nezůstanou tam Lannisterové a Tyrellové a neusedne ani Malíček .

8.6.2015 | 21:36:00
rockysiburger

#41 Pouty: Chápu že se po dnešku stane nejvíce nenáviděnou osobou :-D ale já to vidím že udělal pro něj jediný logický krok. Můj tip. Masakr na Zimohradě. Hrad v krátké době znovu na dranec!! Umřou jak Boltni tak Stannis. Ale pořád tajně doufám že přežije !

8.6.2015 | 21:42:46
AviaRa

Kdokoliv usedne na trůn tak tam stejně dlouho nevydrží…Westeros už je sám o sobě dost zničený válkou a ještě když teď přijde zima…do toho se samozřejmě vrátí Bílí chodci a to by nebyl G.R.R.Martin aby nevyvraždili tak 60% Westerosu :D

8.6.2015 | 21:42:48
Cappie

Ale ta záverečná scéna…nepochopím jedno…Dany má 8000 neposkvrnených a v aréne ich bolo okolo 50. Čo ostatný vyspávali…

#47 AviaRa
8.6.2015 | 21:47:27
Rodney_

Stannis je můj oblíbenec a když nechal upálit vlastní dceru byl jsem znechucen ale pak jsem si to znova přebral a vyhodnotil to tak jako oběť nutnou pro vyšší princip… zabil jednu a zachránil tím desetitisíce životů svých vojáků kteří by zemřeli hlady nebo umrzli

#53 Salan #109 Uchvatitel
8.6.2015 | 21:51:10
AviaRa

#45 Cappie: Tak musejí hlídat na hradbách, udržovat pořádek ve městě…Mě spíš zarazilo že tam neměli žádnou ochranu, neodebírali zbraně nebo tak…Že se tam najednou vynořilo tolik Synů Harpyje :D Ale je pravda že mohli mít tak 100–200 v záloze v nějaké kasárně v aréně..

#48 Pouty
8.6.2015 | 21:51:14
Pouty

#47 AviaRa: Nemají zkušenosti s fotbalovými chuligány, jinak by se tam dovnitř žádné zbraně nedostaly :D :D :D

#101 Grave #209 armunder
8.6.2015 | 21:54:42
stanlay

tí nepoškvrnení mi pripadajú strašne slabí v tom seriáli . Však to majú byť vycvičené vraždiace vykastrované mašiny.

#265 park
8.6.2015 | 22:07:41
Liss93

Dnešní upálení Shireen mi přišlo jako nejbrutálnější scéna celé série. Minulé zmrzlé děti mě nechaly chladnou, Sansu jsem o její svatební noci litovala, ale dnešek mě odrovnal. Obětovat jediné a milované dítě pro nejistý výsledek, chce hodně odvahy, důvěry, ale taky srdce z kamene. Myslím, že Stannis Davose poslal zpět na Černý hrad jenom kvůli tomuhle.

#139 Petuskaxo
8.6.2015 | 22:08:52
miselin

#22 Rosomák88: staci si precist konec pate knihy a vedel bys ;)

#54 Rosomák88
8.6.2015 | 22:12:25
JuRas

Škoda, že té krávě (Sansa) se nic vážnýho nestane. Už by taky mohla chcípnout, je snad otravnější než „Dany“ a 100× blbější…

8.6.2015 | 22:14:02
Salan

#46 Rodney_: Souhlasím s tebou, že Stannisův krok byl nutný pro záchranu životu stovek jeho vojáků. A to už je pak individuální rozhodnutí každého, jestli dá přednost zdaření velkolepých plánů nebo vlastní rodině… Mě ale na Stannisovi zklamalo něco jiného – když už se rozhodl pro tento krok, tak se tomu měl hrdě postavit a ne se dívat na upálení Shireen odkudsi z boční řady. A ještě větší srabárna byla poslat pryč Davose, protože Stannis musel dobře věděl, že by ho Davos přesvědčil, aby to neudělal…

#109 Uchvatitel
8.6.2015 | 22:21:15
Rosomák88

#51 miselin: To mi je jasný :D … Tak můžeš mi to sem prosím hodit do spoilu, já bohužel v tomhle období nemám vůbec čas na čtení podobně rozsáhlých knih, ale jednou (v důchodu :D ) se do toho rád pustím … ale teď mě zvědavost nedá :D . A bylo to, co se v dnešním díle stalo vůbec stejny s dějem v knize? Já dříve četl souhrn Tyrionovy a taky Jorahovy dějové linky z knih a hodně se to s momentální seriálovou podobou rozcházelo, tak tohle už bylo opět „Martinovské“? … děkuju za případné info :)

#79 sFík
8.6.2015 | 22:21:38
Malá Annie

Dnešní epizoda báječná, i když sem četla knihy, stále mě tvůrci seriálu překvapují, jen tak dál, mám se na co těšit. Sem zvědavá jestli nám dají nahlédnout co se stane s draky, které Daenerys zanechala v Meereenu.

#56 Rosomák88
8.6.2015 | 22:22:06
Rosomák88

#55 Malá Annie: Viz má předchozí reakce, můžeš sem prosím do spoilu hodit, co se stane s těmi zbylými draky Daeny, jestli to už bylo v knize? Díky :)

#61 Engeneer
8.6.2015 | 22:25:17
Salan

Jsem zvědavý, co vymyslí trio Tyrion, Jorah a Daario. První dva z nich patří mezi moje nejoblíbenější postavy, tak jsem rád, že se zase dali dohromady. Tak nějak tipuju, že Dany na Drogonovi zmizela neznámo kam a v příští epizodě se neobjeví, ale trojice Tyrion, Jorah a Daario určitě ano. Mají kolem sebe povstání, ze kterého na rozdíl od Dany neuletěli, a kdoví, jestli je bez Dany budou poslouchat Neposkvrnění…leda díky Šedému červovi, takže to zní dost zajímavě!

#82 jan134
8.6.2015 | 22:28:40
Lord Kerlin

Jako chápu, že Stannis je zatvrzelý a udělá pro trůn cokoliv, ale tohle na mě bylo fakt moc. Zabít svého bratra i dceru… no to už chce pořádný koule. Ale taky už není nejmladší a pokud by se přece jenom dostal na ten trůn (a tomu nevěřím) neměl by dědice. Pokud vím, tak měli s tou jeho manželkou nějaké problémy s početím, takže by asi nevytvořil nějakou dlouhou generaci vládnoucích Baratheonů. Spíše by ještě přispěl k dalšímu rozpadu jednoty Westerosu.

#68 Red Bull
8.6.2015 | 22:31:47
NiennaTasart

#19 Sotox: Souhlasím. Po těch monolozích jsem si říkala, že je takovej „father of the year“, ale po dnešku u mě skončil.

8.6.2015 | 22:35:28
NiennaTasart

Já si stejně myslím, že na Iron throne bude sedět Hodor!

8.6.2015 | 22:36:38
Engeneer

#56 Rosomák88:

V knize se do Meereenu vydá Quentyn Martell (který ale v seriálu není), aby se oženil s Daenerys a když mu dá košem, tak se rozhodne draky ukrást. Plán to byl skutku brilantní:D ale přece jen z něj udělali pečeni a otevřenými dveřmi utekli:-)

Já si myslím, že v závěru bude železný trůn zničen a říše se rozpadne na jednotlivá království:-)

#65 Rosomák88
8.6.2015 | 22:41:41
Valar

Opravdu se těším, sáákra tolik spoilerů co ani v knížce nebylo. Ale jak už jsem se bavil s kamarádem před začátkem 5. série. Nevýhoda bude že budou spoilery co jsme ani nečetli :D

8.6.2015 | 22:44:26
alexsmith

Mně po dnešním dílu přijde, že seriál se stává tak nějak prvoplánovitý. Jak už tady kdosi psal – dojemná scéna+ne hl. postava = smrt. U minulého dílu s tou divokou ženou, jak nakládala ty děti na loď, říkala jsem si dobré no… Ale u Shireen jsem pořád čekala, že se stane něco překvapivého, nějaký zlom. Takhle se akorát stala věc, ke které to už několik dílů směřovalo. No co se dá dělat, aspoň si smlsli všichni milovníci brutálních scén. A taky jak tu někdo psal, že se teď střetnou dvě jeho oblíbené postavy – Bolton a Stannis a teď neví, komu fandit, já mám spíš opačný problém. Střetnou se dvě mé neoblíbené postavy a nedokážu fandit ani trochu ani jednomu.

#77 Misfits
8.6.2015 | 22:46:27
RaDeOs

Pro Stanise to je obrovská rána, co se týče jeho popularity, ale v dalším díle si jeho vojáci uvědomí, že pro ně je schopen udělat cokoliv, prakticky je zachránil od smrti chladem a hladem. Boltoni proti sobě teď mají náboženského fanatika ochotného udělat cokoliv. Na to nejsou zvyklí :D Doufám, že ve finálovém díle bude velkolepá bitva a ne jen záchrana Sansy, zajištění zdrojů pro další pochod na Zimohrad, pochod hanby, vyvrcholení Johnovy linky a krmení Dany koňským masem. Jak to tak vidím tak se tam všechno ani nevleze :/

#67 Lipicán
8.6.2015 | 22:47:32
Rosomák88

#61 Engeneer: Díky :)

Tak snad roli Quentyna nezíská v seriálu Jorah, kterej taky dostal košem a nebude z něj pečenej lupínek … Ne, vtip, to by bylo hodně ujety a vůbec by to nesedělo do děje, ale jsem zvědavej, jak se s tímto tvůrci popasujou, určitě tam ty 2 draky jen tak ladem nenechají, roli určitě sehrají do budoucna nesmírnou (v knize, tudíž snad i v seriálu…).

8.6.2015 | 22:47:50
nerrti

#1 Pouty: No já tedy doufám, že bylo, protože od momentu kdy upálil svoji dceru, Stannisovi nepřeji nic jiného než velice ošklivou smrt.

8.6.2015 | 22:53:46
Lipicán

#64 RaDeOs: Těch věcí, co by se mělo stát, je opravdu dost

Ty hlavní zápletky, které se jistě stanou. 1) Cersei a její pochod hanby 2) Vražda Jona 3) Arya zabije Meryna. Ostatní očekávané: 1) cliffhanger – alespon si myslím – ve věci Stannis, Bolton alias Brienne, Sansa 2) Uspokojivé vyřešení situace v Dorne 3) Konsekvence v Essosu

8.6.2015 | 23:01:49
Red Bull

#58 Lord Kerlin: V seriálu to vyřešili tak, že má nějaké dítě-zrůdu s Melisandrou, možná že to bude něco znamenat do budoucna (v knize o tom zmínka není). Jonák k vzhledem účinků královské krve, musí být AA Baratheon nebo Targaryen (společná krev)…

8.6.2015 | 23:03:05
didi2012

Hm ten Jorah ma sedy lupus nie? A on sa dotkol Daenerys

#78 Zaajda
8.6.2015 | 23:03:15
Valar

f

8.6.2015 | 23:04:27
Telolas

Stejně si myslím, že Stannis dojde v příštím díle k Zimohradu a tam ho zabije Brienne :D

#103 -MIchal-
8.6.2015 | 23:04:47
Lipicán

Zajímavý článek (v angličtině), který nám napovídá, že se něco nepěkného stane v Dorne. Představitelka Nymeria říká – ve volném překladě: „Na čem se budou podílet Píseční hadi ve finále páté řady je… extrémní. Značně extrémní. Jsem vážně zvědavá, jak to diváci přijmou.“

https://sg.news.yahoo.com/…3840208.html

#98 WaterEngel
8.6.2015 | 23:06:28
Matthias

Moc mi to upálení nedává smysl. To jako uhoří a pak VÍÍÍ zlepší se počasí a někde poblíž se zjeví zásoby jídla pro celou armádu?:D

#74 Rodney_
8.6.2015 | 23:14:00
Rodney_

#73 Matthias: se zásobami by byl problém jen pokud by chtěli zůstat nebo se vracet na Černý hrad… chtěli dojít k Zimohradu ale kvůli sněhu nemohli

8.6.2015 | 23:31:31
Bitlord

Stannis u mě hodně klesnul. Doufám, že ho Davos za to zabije, nebo aspoň nějak potrestá :D

Další věc, Jorah má ten šedý lupus ne? On se nakazil taky pouhým dotykem, hrozí něco i Daenerys? nebo se musí dotknout přímo té nakažené části těla?

8.6.2015 | 23:39:24
Atroxa

#16 Tony-Z: Já sem si všiml teda u tech vojáků při upalování jen jednoho smutnýho obličeje a ostatní něco ve smyslu: „Není to hezká podívaná, ale aspon budem mít nejspis žrádlo a přežijem zimu“. Blízko ke vzpouře – to tam fakt nebylo :D

#89 Tony-Z
8.6.2015 | 23:42:30
Misfits

#63 alexsmith: Přesně! Po konci tohoto dílu jsem si řekl: „To jako po mě scénaristi chtějí, abych začal fandit Boltonům?“ :D

8.6.2015 | 23:42:55
Zaajda

#69 didi2012: co se týče té nemoci.. tuším že martin říkal v jednom rozhovoru a je to tak i psáno všude možně, že se to sice přenáší dotykem, ale až ve fázi kdy už jsou z těch lidí kamenní lidé.. nebo když už je to fakt nahnuté .. protože Jorah se dotkl i Tyriona a hlavně jak by třeba léčili Shireen v mládí ;) ..to bude až od posledních stádií podle mého :)

8.6.2015 | 23:47:02
sFík

#54 Rosomák88: Co se stalo/nestalo v knížkách? Shireen neupálili (ač si mnozí myslí že jí to čeká i v knize), ta je zatím s matkou a Melisandrou na zdi, zatímco Stannis míří na Zimohrad bez nich. Dorne je kompletně změněné, Jaime nemá být v Dorne, ale někde u Řekotočí, kde má řešit konflikt s Blackfishem (bratr Catelyn Stark), celkově vysvětlovat Dorne nemá smysl, rozhodně knižní Doran nestojí o alianci s Lannistery (možná ani ten seriálový a jenom mlží). V Meereenu se to má tak, že v aréně je Mormont (nenakažený jakoukoliv nemocí) i Tyrion, ale ještě jako otroci a vůbec nejsou v kontaktu s Dany. Tu se pokusí zabít otráveným jídlem, pak přilétá drak (nikoliv zachránit Dany), ale prostě zaútočí na arénu. Daenerys se naštve, vezme bič, a bičem draka zkrotí, nasedne, odletí :)

To je asi největší změna co mi vadí – s tou Daenerys, ona nemá moc „velkých“ příležitostí ani v seriálu ani v knize. Má jenom asi 3 skalní momenty – narození draků, zabití těch čarodějů v Qarthu, vyjebání s otrokáři v Astaporu. A pak je to jenom takový sedění na prdeli, tak tady mohla dokázat, že je krutohustopřísná. Dočkali jsme se toho že se pomalu rozbrečí a drak jí přijde vysvobodit…

#85 Eddard1 #87 Rosomák88
8.6.2015 | 23:48:19
Zaajda

Jinak mám takový dojem, že v traileru slyším Davosův hlas říkat: Věřila ti .. jsem zvědav, jestli mezi ním a Stannisem dojde k nějakému konfliktu :)

8.6.2015 | 23:48:33
Atroxa

A jak ste všichni přišli na to, že bude v posledním díle bitva o Zimohrad? :D ten díl bude mít jednu hodinu, ne dvě, aby se ukončilo všechno možný + bitva. Spíš to dle mě bude otravnej cliffhanger. (Bitku sme už v této serii měli)

#88 Rosomák88
8.6.2015 | 23:55:25
jan134

#57 Salan: Objeví, máš to v popisu epizody :)

8.6.2015 | 23:59:56
zviratko555

Zdravim všechny :). Nedá mi to abych nereagovala. Jako to, co proved Stanis. mi docela vzalo dech, stále jsem čekala, že to neudělá. Ale co mě zarazilo, tak náš kamarád FriendZone dotýkající se Dany? … není to náhodou tak, že lupus se přenáší dotekem nakaženého? Nechci nic říkat, ale už když přišel za tím týpkem. že chce znova bojovat, tak mě napadlo. jestli se náhodou nechce pomstít maličko … navíc s tím, jak se při vyhoštění díval na tu bránu …

#91 teojan89
9.6.2015 | 0:00:28
Ser Duncan the Tall

Myslím že Davos má na blackliste okrem Melisandri(za syna), už aj Stanisa a ak bude Davos môcť, tak Stanisovy čo najviac poškodí, je to jedna z najsympatic­kejších a najspravnackych postáv z GoT

#86 Red Bull #92 garvon
9.6.2015 | 0:01:56
Eddard1

#79 sFík: Blackfishem (bratr Catelyn Stark) chyba je to strýc. Bratr je Edmur nebo jak se to píše a to byl ten co ho Freyové chtěli každé ráno oběšit jestliže se nevzdá ten hrad(sídlo Tullyu)

#115 davidsv
9.6.2015 | 0:08:35
Red Bull

#84 Ser Duncan the Tall: Davos+Brienne???

9.6.2015 | 0:10:03
Rosomák88

#79 sFík: Díky za parádní srovnání kniha X seriál … ;)

Chápu tě s tou Daeny, v seriálu působí fakt dost neschopně a naivně a její linka je většinou jen takovy putování, ale z toho, jak jsi to tu popsal s ní a Jámou, tak musím říct, že se mi mnohem víc líbí ta seriálová zápletka. Povedený dialog s Tyrionem, emotivní „znovupřijetí“ Joraha, boj, balanc se smrtí, pohled na Daeny „modlící se“ za spasení a následná záchrana od Drogona (skryté opravdové pouto mezi Targaryeny a draky?) a odlet ze šlamastiky … moc se mi to líbilo, emotivní, … nemělo chybu. Tu zápletku v knize nemůžu dost dobře hodnotit, jelikož jsem ji samozřejmě nečetl a neznám všechny okolnosti, ale představit si to jak jsi to nastínil v seriálu, tak by ta linka s Daeny byla ještě větší nuda a celkově by to podle mě působilo jako strašně natahovany, Daeny by se s Tyrionem vlastně vůbec nesetkala? A náhodný útok Drogona než se málem nevědomě otrávila? Zkrocení draka OK, ale odlet? Od Daaria, kterýho miluje, … prostě se jen tak sebrat a odletět? To mi ani moc smysl nedává …

Jinak za zápletku Doran x švagrová x Jaime jsem rád, jak byl ten únos katastrofální, tak teď to rozuzlení a následná dohoda (?) … uvidíme, co z toho nakonec vyleze, mám takovy tušení že Doran bude mít pod kloboukem a s nějakým zvratem příjde … Každopádně tahle linka má velkej potenciál, jak ne moc slavně začala, tak může zajímavě pokračovat.

#93 teojan89 #95 Raqos #99 Red Bull
9.6.2015 | 0:17:49
Rosomák88

#81 Atroxa: No ona ta scénka z traileru z nějakého tažení v čele se Stannisem tak nějak naznačuje, že by se něco takovýho mohlo udát, ale na to, kolik tam má být (a ofiko v popisku epizody je uvedeno) dějových linek, tak nějaká regulérní bitva o Winterfell je skutečně utopie, ale rozhodně se pozice Stannise „někam“ posune (viz i scénka s Melisandrou) … ;)

9.6.2015 | 0:23:37
Tony-Z

#76 Atroxa: Tak jsem na to kouknul znovu. A musím uznat, že jsem (při upalování Shireen) viděl to co jsem chtěl vidět. Pravdu máš ty. Jeden je viditelně proti, ostatním se to maximálně tak „nelíbí“. :-(

9.6.2015 | 0:36:35
stanlay

Jorah má priam čarovné schopnosti. Dokáže vidieť cez telá protivníkov .Nechce niekto rozvinúť na to nejakú teóriu ? :D

9.6.2015 | 0:54:58
teojan89

#83 zviratko555: To určitě ne. V knížkách je místo Joraha nakažená úplně jiná postava, která se s Daenerys ještě hodně dlouho nesetká (pokud vůbec někdy). Navíc má Daenerys jistou targeryenskou odolnost proti nemocem.

Myslím že to bude jenom taková nedomyšlenost od tvůrců seriálu. Podobně jako to, že se ta vyrážka Jorahovi objevila během několika minut (max hodin) po nakažení, ale v průběhu několika dalších týdnů se nijak nepohnula.

#114 Lady Joanna
9.6.2015 | 0:56:49
garvon

#84 Ser Duncan the Tall: Tak za syna si muze Davos sam. Pokud si spravne pamatuju, tak presvedcil Stannise aby sebou na bitvu nebral Melisandru a proto prohrali a jeho syn zemrel. Kdyby jela, tak Stannis uz mohl sedet na trunu a nic z tohole by se nedelo.

#135 Atroxa
9.6.2015 | 0:58:57
teojan89

#87 Rosomák88: Ono to s tím zkrocením nebylo tak žhavé. Spíše bičem upoutala jeho pozornost na sebe, aby přestal požírat nevinné lidi. Pak na něj nasedla a uletěla jako v seriálu, protože se bála, že by ho mohli zabít. Ale ovládat ho nedokázala…

A co se týče Dorana, tak to si piš, že má plán. Je to podle mě jeden z nejlepších politiků Westrosu. Jen je v seriálu linka v Dorne rozehraná hodně jinak, takže těžko říci, jaké má plány tam…

9.6.2015 | 1:12:47
Naolec

#1 Pouty: Doufejme,že nebylo každopádně nemohu si pomoct ale vysloužil jsi u mě přezdívku Stanis Kokotek

9.6.2015 | 2:59:08
Raqos

#87 Rosomák88: Ono je tohle opravdu jen zrychleny rekap. Deje se tam hodne veci a nepusobi to tak klisoidne. Navic bych este dodal, ze nez na nem Dany odleti, tak se ji este snazil upalit. Takze knizne je zase bez vlasu :)

9.6.2015 | 5:39:55
mirasagan

#10 Stepan95: To je pičovina, přece by tam nenechala všechny svoje přátele :/ :D

9.6.2015 | 7:32:07
Yann

Podle mě se Daenerys naučí na Drogonovi létat a vrátí se zpět do Meereenu. Už dávno není seriál podle knížek a nedává mi smysl proč by Daenerys měli vyslat někam za moře aby ji Drogon jakoby unesl. Bude ovládat Drogona a tím pádem i zbylé dva dráčky a bude připravena vytáhnout na Westeros. Nemůžou její dějovou linku natahovat věčně a jelikož už se seriál pomalu ale jistě blíží ke konci, je čas na bitvu „všech“. Navíc pokud jste si všimli, tak když Deny na draka nasedla, tak mu poručila aby odletěl a poslechl. Teď se sním sžije a bude alespoň prozatím matka draků jak má být.

Začíná být ale jasné po tom co jsme viděli v Tvrdodomově, že šance na její úspěch se hodně snižují, stejně tak na úspěch Stannise a jiných. To co řeší všichni ostatní je nic proto tomu jak to vyřeší ti ledový borci na severu za zdí.

9.6.2015 | 8:08:06
WaterEngel

#72 Lipicán:

Niekde som čítal, žeby mohla byť zabitá Myrcella.

9.6.2015 | 8:32:41
Red Bull

#87 Rosomák88: Daaria zajala okupační armáda z Mhyru, která chránila otrokářská práva…

9.6.2015 | 8:44:17
MikulasHusa

Myslím, že Myrcella a Tommen poslední díl nepřežijí. Z dramatického pohledu je to logické, protože celá série začínala věštbou od Magg Žáby Cersei, že všechny její děti umřou. Tipuji tedy poslední scéna dílu pohled na mrtvého Tommena, střih na mrtvou Myrcellu a střih na zoufalou Cersei. Proč by jinak dávali ten Cersei flashback do téhle série?

#111 Red Bull
9.6.2015 | 9:03:01
Grave

#48 Pouty: pobavilo nejvíc z celé diskuze :) … jen tedy nevím proč měla tak málo stráží a kam zmizeli ti harpijáci když odlítala na Drogonovi… a když házeli oštěpi na draka, proč ho nehodili na ní, když jí chtěli očividně zabít…

#104 Erzebeth
9.6.2015 | 9:14:57
Bruncla

no ale hlavně docela v seriálu zkracují ten děj když si vezmete že třetí a čtvrtá serie byla jedna kniha a teď pátá 2 knihy(i když čtvrtá je torhuc nuda) jsem zvědavý jak moc s ezhorší seriál když jim dojde předloha úplně

9.6.2015 | 9:28:44
-MIchal-

#71 Telolas: Podle mě Brienne umře… Stannis nikoli. (ještě ne) Jon asi jo ale nějak napůl, nakonec se z toho dostane. A doufám že už pak nebude u noční hlídky a půjde po vlastních :o)

Jinak mě v této serii uplně serou písečný děvky!!! Co to je za výsměch??? Hrůza, serial slábne…

9.6.2015 | 9:33:46
Erzebeth

#101 Grave: Přesně můj názor… proč si všímat draka, když chci zabít královnu? Měli po ní něco mrsknout a bylo to… Za mořem jsou asi lidi natvrdlí nebo co…

#107 Ann Taylor
9.6.2015 | 9:42:05
armunder

#35 V Ales: Aby jsme se u té Melisandry nedivili ta se bude chtít zbavit Stanise si mylím že to má výmsl aby získala železný trůn protože se k němu přidá jestli stanise zabijou

9.6.2015 | 9:55:49
armunder

Dvě teorie jak by mohla Aria zabít Sena Dontose bud ho otráví škeblí nebo si vezme na sebe tvář té dívky jak na něj koukala. Prostě ho má na seznamu!

#108 Wolfinator1 #115 davidsv
9.6.2015 | 9:58:27
Ann Taylor

#104 Erzebeth: No, třeba proto, že královna po nich oheň neplive a nežere je po kusech.

#211 Eru
webmaster
9.6.2015 | 10:05:43
Wolfinator1

#106 armunder: Nejdřív sera Dontose musí , ale vytáhnout z moře a oživit protože tam někde leží s šípem v obličeji od Malíčka :D

9.6.2015 | 10:12:13
Uchvatitel

#46 Rodney_:
#53 Salan: Chtěl bych se zeptat vy píšete že to byl nezbytný krok ,ale jak to pomohlo jeho vojákům s jídlem a aby neumrzli to jako podle vás Shireen rozkrájeli na jídlo nebo co wtf to nechápu prosím o vysvětlení

#120 LadyJ #136 Rodney_
9.6.2015 | 10:21:55
Petuskaxo

Já být Stannisem tak radši podpálím tu jeho manželku, ta mě vytáčí už od první chvíle co se objevila…

#131 garvon
9.6.2015 | 10:41:10
Red Bull

#100 MikulasHusa: No… ale u Cersei tím vysvětlil důvod proč se k Sanse a Margaery chovala, tak jak se chovala + v knize vyjasňuje vztah k Tyrionovi… Myrcellu možná zmrzačí… a to bude všechno

9.6.2015 | 10:45:21
Raqos

Ja doufam, ze este dojde na Valonquara. Pokud si dobre pamatuju, tak se Cersei ptala jen jestli si vezme prince a na deti ne a jedna otazka ji este zbyva. Uz se mi to nechce poustet znovu. Tak by desitka mohla zacit pokracovanim flashbacku a znicenou Cersei :)

#113 Ann Taylor
9.6.2015 | 10:49:39
Ann Taylor

#112 Raqos: Mám si vzít prince, kdy to bude? Takže budu královna? Budeme mít děti?

#119 Raqos #121 LadyJ
webmaster
9.6.2015 | 10:57:38
Lady Joanna

#91 teojan89: Myslím, že je to jak říkáš – Dany se Joraha klidně dotýkat může, protože je jako Targaryenka odolná vůči všem nemocem, nemůže se nakazit. Alespoň myslím, že to buď bylo řečeno někde na začátku seriálu, či (což je pravděpodobnější) v knihách. Vezměte si tu situaci až se na to přijde – Joraha se bude moci dotknout jen jedna osoba – ta kterou miluje :).

#116 miisule #117 Rosomák88
9.6.2015 | 10:57:41
davidsv

#106 armunder: Hlavně to není ser Dontos ale ser Meryn Trant… Dontos je už dávno mrtvý.

Co se týče Danny, tak v knížkách odletěla na Drogonovi do jeho doupěte. Poté se chtěla vrátit, bosá běžela hustou trávou a cestou narazila na khalasar jednoho jistého Khala (jméno si již nevzpomenu ale byl zmíněný už dřív, tuším ten, co jí ten khalasar přebral po Drogovi) a v tu ránu k ní přiletí na obranu Drogon. A tam končí linka Danny.

#85 Eddard1: ! Ano, Freyové ho chtěli každý den oběsit ale pak tam dojel Jamie a začal tam dělat pořádek. Nejprve jim řekl, že ta jejich taktiku (Freyů) je úplně k ničemu. A pak začal vyjednávat, osobně, s Blackfishem v Řekotočí. Tuším to končí Blackfishovým útěkem po řece ale to si přesně nepamatuji, jestli to tak bylo.

#166 Eddard1
9.6.2015 | 11:08:12
miisule

#114 Lady Joanna: Myslím, že nebylo přímo řečeno, že Targaryeni jsou naprosto odolní vůči nemocem, v minulosti jich už pár na nemoc zemřelo. Ale obecně jsou mnohem odolnější, takže opravdu nevěřím, že by ji Jorah nakazil a hlavně nevíme přesně, jak a v jaké fázi se ta nemoc přenáší. Já osobně třeba doufám, že Danny se nakazila Bílou klisnou v knize :-) ale jelikož to v seriálu není, tak asi ne…

9.6.2015 | 11:09:35
Rosomák88

#114 Lady Joanna: To s tou imunitou Targaryenů vůči všem nemocem (včetně lupusu) … o tom jsem nikdy neslyšel a jsem nečtenář, takže nevím. Ale hlavně si myslím, že na nákazu to musí být dotyk tou kůži již postiženou lupusem, takže momentálně ve formě, co to Jorah má, tak podáním ruky (zatím) nikoho nenakazil (nenakazí) …

#132 Lady Joanna
9.6.2015 | 11:09:49
PatasEl

Kde ste zas byli na Dontosovi? Nevím na čem jedete, ale ten se valí na dně Černovody :D tady se jedná o Meryna f*cking Tranta

9.6.2015 | 11:10:28
Raqos

#113 Ann Taylor: Jo mas pravdu, musel sem se znova kouknout. Ta otazka ,,Takze budu kralovna?,, mi nejak unikla. To vyplyvalo z ty, ze si vezme krale, tak sem to bral jako recnickou otazku. Ocividne je Cersei tak blba, ze si jednu otazku vyplytvala na necem, co je zrejme :D

9.6.2015 | 11:10:51
LadyJ

#109 Uchvatitel: S jídlem jim to nepomůže, ale oni hlavně nemohli postupovat, protože uvízli kvůli sněhu. Předpokládám, že Pán světla jim teď zajistí krátké oteplení.

9.6.2015 | 11:21:13
LadyJ

#113 Ann Taylor: Nikdy si nevezme prince, ale krále. Bude královnou, ale pak příjde jiná, mladší a krásnější. Svrhne ji a vezme si vše, co je jí drahé. S králem nebude mít děti, ale on jich bude mít 20 a ona 3. Zlaté budou jejich koruny i jejich rubáše.

#123 alexsmith #138 Ann Taylor
9.6.2015 | 11:24:32
rai0088

Napadá mě jen taková věc, když má Jorah ten šedý lupus (nebo jak se to jmenuje), a podal ruku Dany.. nenakazila se?

#124 LadyJ
9.6.2015 | 11:27:11
alexsmith

#121 LadyJ: Stejně je ta předpověď divná, protože Cersei pokud si dobře pamatuju měla 4 děti a jedno z nich bylo s Robertem. První syn přece zemřel na nějakou nemoc jako dítě. Cersei o tom vyprávěla v 1. serii Catlyn Stark. A vzhledem k tomu, že všechny děti Cersei nejspíš zemřou v dětském/mladém věku, nechápu, proč by se neměl počítat ten první syn.

#126 LadyJ #181 Salome
9.6.2015 | 11:36:19
LadyJ

#122 rai0088: Už předtím se dotýkal Tyriona a ten nakažený není. Nejspíš by se jí musel dotknout tou nakaženou částí, aby to na ni přenesl.

9.6.2015 | 11:36:25
Zdenny7

K těm proroctvím: v seriálu bohužel byl vynechán konec posledního proroctví (odpovědi na poslední otázku), která je mnohem zajímavější než zbytek co byl vyřčen v seriálu. Již to tu bylo zmíněno „valonquar“.

„Zlato bude jejich korunami a zlato bude jejich rubáši,“ řekla. „A až tě tvoje slzy vysuší, valonquar stiskne svýma rukama tvoje bledé bílé hrdlo a vymáčkne z tebe život.“

Existuje mnoho spekulací kolem valonquara – což, znamená „malý bratr“ ve vysoké valyrijštině. Cersei se obává, že by to mohl být Tyrion, ale zdá se být dost dobře možné, že se jedná o Jaimeho. Nemá už sice obě ruce, ale pořídil si falešnou.

Co mě ale neskutečně zajímá – vadí (kromě velkých odlišností od knižní serie obecně) je: "kam se sakra ztratil Arys Oakheart (člen královské gardy). I v seriálu bylo jasně, že odjíždí s Myrcellou do Dorne jako její doprovod. Viz přiložený odkaz na youtube. Je tam v lodi vidět za Myrcellou.

https://www.youtube.com/watch?…

Vím jak to s ním dopadlo v knize, ale nelíbí se mi že ho v seriálu v této serii úplně ignorují a nevysvětlí kde je, resp. proč v Dorne není. Nebo jsem to nepostřehl a bylo to tam?

9.6.2015 | 11:40:11
LadyJ

#123 alexsmith: To bylo jen v seriálu, v knize ten rozhovor s Cat nebyl. Ale ta předpověď, co jsem napsala, je ze seriálu, v knize si to přesně nepamatuji, ale taky se tam mluvilo o 3 dětech, musela bych to hledat a to se mi moc nechce. Je možné, že v seriálu udělali chybu a zapomněli na to jejich vymyšlené dítě s Robertem.

#127 alexsmith #128 alexsmith #129 Zdenny7
9.6.2015 | 11:40:34
alexsmith

#126 LadyJ: Díky za vysvětlení. Knihy jsem nečetla. Jinak teda nechápu, proč do seriálu dávali úplně zbytečný monolog Cersei, který je v rozporu se zbytkem děje.

9.6.2015 | 11:48:50
alexsmith

#126 LadyJ: Díky za vysvětlení. Knihy jsem nečetla. Jinak teda nechápu, proč do seriálu dávali úplně zbytečný monolog Cersei, který je v rozporu se zbytkem děje.

9.6.2015 | 11:49:16
Zdenny7

#126 LadyJ: Koho by zajímalo přesné znění proroctví (a i ostatní menší proroctví nebo sny) najde zde:

http://www.icefire.cz/…i-proroctvi/ http://www.icefire.cz/svet/proroctvi/

Proroctví Maggy Žáby je v ostatních proroctví.

9.6.2015 | 11:49:26
Raqos

Moc to sem nepatri, ale kdyz uz se o tom bavime… Este me tak napadlo, bylo nekde napsano doslovne, ze Cersei prezije vsechny sve deti? Nemohl by byt valonquar Tommen? Jako ,,maly bratr,, Joffreyho, ktery zil vzdy v jeho stinu. A nekdy v jeji slaby chvilce, az bude namol ji v afektu uskrti, treba za to, ze zabije Margaery nebo neco jinyho? Je to trosku pritazeny za vlasy, ale zname Martina :)

#138 Ann Taylor #141 LadyJ
9.6.2015 | 12:05:43
garvon

#110 Petuskaxo: Tak manzelka nema kralovskou krev, ale souhlasim.

9.6.2015 | 12:11:46
Lady Joanna

#117 Rosomák88: Jestli ta imunita platí pro všechny Targaryeny to bych vážně kecala, ale jinak jsem si jistá, že v jedné z knih byla zmíněna Danina výjimečná imunita vůči všem nemocem – nikdy nebyla nemocná. Jorah ji dle mého nenakazí, i kdyby se rozhodla ho celého ochmatat.. ehm, :D.

#134 Zdenny7 #138 Ann Taylor
9.6.2015 | 12:15:57
svina

Bože, už toho mám dost. Lidi vzpamatujte se! Stannis dokázal, že mu jde o lid celkově a není zahleděný, že jeho rodina je něco víc než ostatní. Chápu, že můžete být za jeho rozhodnutí zklamaní, ale nenávidět je už trochu přehnaná reakce. Byl to zcela logický a nezbytný krok a šlo vidět v očích, že je nešťastný. Armáda mu určitě nezběhne spíš naopak, právě dokázal, že je ochotný pro ně udělat cokoliv (a když už nic, tak se budou minimálně bát)

#144 alexsmith
9.6.2015 | 12:36:34
Zdenny7

#132 Lady Joanna: Nemyslím si že by immunita platila pro všechny Targaryeny. Stačí se podívat do historie na Great Spring Sickness (Velkou jarní epidemii) na kterou podlehl král Daeron II. Targaryen (přezdívaný dobrý) a jeho vnuci princové Valarr a Matarys (synové Baelora Tasrgaryena, přezdívaného Kopílam).

9.6.2015 | 12:42:09
Atroxa

#92 garvon: Kámo, ale to byla její verze – ty věříš všemu co paní čůza melisandra řekne? Nebuď naivní jak tommen :D

#164 garvon
9.6.2015 | 12:44:10
Rodney_

#109 Uchvatitel: jídla na pochod k Zimohradu mají dostatek, pouze kdyby se vraceli nebo zůstali tak by vyhladověli… tím že roztaje sníh mohou pochodovat na Zimohrad

9.6.2015 | 12:44:37
Emilos

„ziadny ciel nie je dost velky, aby ospravedlnil necestne konanie“ wtf stannis uveri vymyslom nejakej knazky a obetuje vlastnu dceru. Mohol by ho v tej bitke niekto zamordovat

9.6.2015 | 12:46:08
Ann Taylor

#121 LadyJ: To nebyla otázka. Jen popsáno, že se vážně zeptala na tři věci, i když tu druhou vyplejtvala úplně pitomě.
#130 Raqos: Nemohl. Má vidět „zlaté rubáše“ svých dětí. A podle formulace blonďatých dětí, takže se tam ten vymyšlený jediný Robertův potomek nepočítá.
#132 Lady Joanna: No je tam, že nikdy nebyla nemocná, ale pořád je celkem rozdíl mezi normální chřipkou a neštovicema a formou lepry. U tak vážných nemocí bych si s imunitou nebyla úplně jistá.

#140 alexsmith
webmaster
9.6.2015 | 12:47:26
Petuskaxo

#50 Liss93: Naprosto souhlasím… ze zmrzlých dětí jsem sice měla husí kůži, ale tohle mě dostalo…

9.6.2015 | 13:01:09
alexsmith

#138 Ann Taylor: Ty děti měly být blonďaté? Podle mě říkala, že mají mít zlaté koruny a pak rubáše, ne vlasy. Nebo se pletu?

#143 Ann Taylor
9.6.2015 | 13:07:21
LadyJ

#130 Raqos: Doslova z knihy: „Zlato bude jejich korunami a zlato bude jejich rubáši,“ řekla. „A až tě tvoje slzy vysuší, valonquar stiskne svýma rukama tvoje bledé bílé hrdlo a vymáčkne z tebe život.“ Podle proroctví jasně přežije své děti a jak to chápu, tak by měly být všichni korunováni a po jejich smrti ji zaškrtí valonquar, což je valyrijsky malý bratr. To by ukazovalo sice na Tyriona, ale přeneseně to může být i mladší bratr. Ona a Jaime jsou sice dvojčata, ale Cersei se narodila první. Tommen to určitě nebude.

#145 Raqos
9.6.2015 | 13:21:00
Kaculka07

Doufám, že Bolton Stannise stáhne z kůže…a to jsem mu do teď fandila

9.6.2015 | 13:22:09
Ann Taylor

#140 alexsmith: No zlaté koruny. Ale proroctví se nedají brát doslova, takže to může znamenat i vlasy. A i kdyby ne, tak to vymyšlené dítě s Robertem umřelo jako novorozenec a tak se na něj nevztahuje ani koruna ;)

#147 alexsmith
webmaster
9.6.2015 | 13:26:57
alexsmith

#133 svina: Že by upálením vlastní dcery dal Stannis najevo, že mu jde o blaho obyčejných lidí v jeho armádě? To asi těžko. Jediné, co tím ukázal je to, že je náboženský fanatik, který pro svého „boha“ a pro svou „spravedlnost“ jde přes mrtvoly (a ne tak ledajaké mrtvoly).

Slepě poslouchal Melisandru a místo toho, aby zapojit svůj rozum a své zkušenosti z boje, nechal se náš brilantní vojevůdce navézt do toho, aby se v zimě na severu vypravit do války o Zimohrad. A pak, uprostřed ledové pustiny, kde „kupodivu“ zamrzl mu nezbylo, než se upnout k černé magii nebo co to bylo a upálit vlastní dítě, aby se ze situace, do které se dostal jen svou hloupostí, nějak vyhrabal.

Nemám ho ráda, protože je zmanipulovaný, nepoužívá zdravý selský rozum a ještě k tomu je fanatik. A komu kdy přineslo co dobrého, když se někdo začal obracet na takovouhle formu magie, jako on?

#146 Rosomák88
9.6.2015 | 13:27:24
Raqos

#141 LadyJ: Jojo, to ja vsechno chapu. Knizky sem cetl. Jenom jsem nevedel, ze rubas je roucho pro zemrele, ted sem si to musel vygooglit. Takze uz mi to smysl dava :)

9.6.2015 | 13:31:32
Rosomák88

#144 alexsmith: A co měl jinýho za možnosti? Nevyšel mu útok na přístaviště, tak jediná možnost byla vzít to od severu, přesně jak to dělá. A že se nechal "v zimě na severu vypravit do války " … bude už jen hůř, ta zima bude trvat možná sto, možná dvě stě let, nemá na co čekat … A se soudy na náboženský fanatismus počkej na příští epizodu, z traileru to vypadá, že Pán světla opravdu zasáhl a umožnil jim postup dál k Zimohradu … Ono v seriálu, kde žijí draci, jsou Nemrtví, oživují se lidi, rodí se přízraky, … tak nemůžeš ten náboženskej fanatismus brát tak vážně, možná je to skutečná oběť, která přinese jako jediná řešení a opravdu neměl Stannis na výběr. A z jeho výrazu bylo vidět spíše zoufalství, jak ho to mrzí, ale že nemá prostě na výběr … Taky mi to přišlo jako zatím snad nejhorší scéna ze všech dílů GoT … ale dost možná to mělo svůj důvod a nestalo se to jen tak, ze šílenosti Stannise ;)

#148 alexsmith
9.6.2015 | 13:42:22
alexsmith

#143 Ann Taylor: Podle mě v seriálu prostě její 4. děcko nesedí, ale to je fuk :)

Spíš jsem se teď zamyslela nad tím, co přesně mělo být tím proroctvím řečeno o zlaté koruně myšleno. Jestli to, že všechny tři její děti usednou na trůn (což si ale nevím proč u Myrcelly nějak nedokážu představit). Nebo tím bylo myšleno, jak jsi říkala, že budou mít zlaté vlasy (jakože budou čistokrevní Lannistři. tj. že by čarodějnice předpověděla, že všechny dětí bude mít s bratrem).

#150 Zdenny7 #151 LadyJ
9.6.2015 | 13:43:26
alexsmith

#146 Rosomák88: Měl spoustu možností odkud začít dobývat Západozemí. Když byl ještě na zdi, jasně viděl, že zima přichází a stejně se vydal na Zimohrad.

A to, že Pán světla opravdu zasáhne pro mě není omluva ničeho. Víte, co mi to hrozně připomíná? Jednu řeckou báji. Když král Agamemnón plul dobýt Tróju, rozhodl se obětovat bohům svou dceru Ifigenii, za to dostal od bohyně Artemidy dobrý vítr pro své lodě. Tróju sice po nějaké době dobyl, ale když se vrátil domů, zavraždila ho jeho manželka. Možná je to náhoda, ale přijde mi to dost podobné.

Prostě jsem chtěla říct, že i když teď z krátkodobého hlediska se může zdát, že Stannis si obětováním Shireen zajistil nějakou výhodu oproti normálu, z dlouhodobého hlediska taková rozhodnutí nevedou k ničemu dobrému.

#149 Crawler #152 Rosomák88 #153 Rodney_
9.6.2015 | 14:00:25
Crawler

#148 alexsmith: Tak ten to má spočítaný. Selyse ho sejme :D. Doufám, že bude umírat dlouhou a bolestivou smrtí…

9.6.2015 | 14:13:50
Zdenny7

#147 alexsmith: Myrcellu na trůně si jde představit celkem lehko. A dokonce bych řekl, že tomu dost věcí napovídá. Prvním důležitým předpokladem je, že zemře Tommen (což není zatím ani v knížce), dalším předpokladem je přenesení „Dornských zákonů do zákonů říše“ (neberte to přímo doslovně, nevím jestli jde přímo o zákon, nebo spíš jen o tradici). V Dorne při nástupnictví nerozlišují pohlaví, tedy nástupce může být i dcera pokud je dříve narozena (v knize je to Arrianne, v seriálu vynechána). Je tedy možné (zde v seriálu, v knize je to zatím trochu jinak), že Doran Martell má za cíl dosadit na trůn Myrcellu, která si vezme jeho syna Trystana.

9.6.2015 | 14:15:11
LadyJ

#147 alexsmith: V Dorne je následníkem trůnu nejstarší dítě bez ohledu na pohlaví. Myrcella je starší než Tommen a v knize tam s ní měli takové plány. Takže by i na Myrcellu sedělo proroctví o koruně na hlavě. To čtvrté dítě s Robertem si vymysleli jen v seriálu a asi to pořádně nedomysleli, protože Maegi Žába řekla jasně, že bude mít 3 děti a žádné nebude mít s králem.

#152 Rosomák88 #154 LadyJ
9.6.2015 | 14:20:07
Rosomák88

#151 LadyJ: Proč by nedomysleli … třeba to byl pokus Cersei vzepřít se této kruté věštbě tím, že by se pokusila mít s Robertem (králem) dítě, osud sice dal tomu početí, ale hned jako novorozeně ho připravil o život … to by smysl dávalo ;)

#148 alexsmith: Řekl bych, že ani neměl … Nebo kde měl podle tebe začít? Dobýt sever v čele se Zimohradem by ho postavilo do velmi dobré pozice jako snad nic jiného (kromě dobytí Přístaviště samozřejmě…) a to je přesně to, oč mu jde … ;)

#155 alexsmith #169 Ann Taylor
9.6.2015 | 14:26:38
Rodney_

#148 alexsmith: on to začal „dobývat“ od severu proto že chtěl ubránit zeď a hlavně proto že chtěl na svojí stranu přetáhnout severské lordy bez kterých by ani jeho armáda nedokázala porazit armády Lannisterů a Tyrellů…

9.6.2015 | 14:29:00
LadyJ

#151 LadyJ: „Budeme mít král a já děti?“ zeptala se. „Ach ano. Šest a deset pro něho a tři pro tebe.“

To čtvrté dítě ze seriálu tam prostě nesedí.

9.6.2015 | 14:32:22
alexsmith

#152 Rosomák88: Chápu jak to myslíš, ale je to, jako začít v zimě dobývat Evropu od Ruska. Samozřejmě, že v případě vítězství by měl velké a důležité území, ale jakou měl reálně šanci?

A odkud začít? Já osobně bych vyzkoušela, jestli Rudá kněžka mluví pravdu, když tvrdí, že bitva o královo přístaviště se nepovedla jen proto, že tam nebyla s ním :D

#156 Rosomák88 #157 LadyJ #159 miisule
9.6.2015 | 14:36:27
Rosomák88

#155 alexsmith: Jojo, já taky chápu, jak to myslíš s tou zimou … ale je potřeba si uvědomit, že zima ve světě GoT není jako zima u nás, tam může trvat taky dvě generace … a ten sever je pro něj natolik důležitý, že nemohl na nic čekat a dokud ta zima ještě nebyla v plnym proudu, tak se rychle pustit do útoku ;)

A s tím Královym přístavištěm … je pravda, že momentálně po smrti Tywina, vypuzení Tyriona, uvěznění Margery s Lorasem a dosazení na trůn ťuntíka Tommena, tak by měl asi vůbec nejvyšší šanci za poslední leta dobýt Železný trůn přímo … ale to je věc druhá :D

9.6.2015 | 14:41:24
LadyJ

#155 alexsmith: Jak přesně bys chtěl vyzkoušet, jestli mluvila pravdu. Navíc Mellisandra mu už dala důkaz o své moci, když porodila stín, který zabil Renlyho.

9.6.2015 | 14:41:51
anitaonfire

Mohl by mi prosím někdo napsat, co se teď stane s Dany? Knihy jsem nečetla a nutně to potřebuji vědět!:D

#161 miisule
9.6.2015 | 14:49:44
miisule

#155 alexsmith: Ale uvědom si, že on už při bitvě na Černovodě utrpěl velké ztráty a k tomu v době, kdy šel Královo Přístavoště dobývat, ještě nevěděl, že se spojí Lannisteři s Tyrrely, proti jejich spojeným silám měl už naprosto minimální šanci. Mel mu říká, že by tam měl s ní šanci, protože by si dokázala poradit s divokým ohněm (už nevím, jak přesně mu to říká, možná ne poradit, ale vycítit léčku a varovat ho před tím masakrem), kdyby mu nespálili polovinu lodí, mohl Přístaviště dobýt dřív, než dorazil Tywin s Tyrrely a bylo by vše možná jinak, takto musel prostě utéct.

A po té se zdecimovanou armádou už neměl proti nim moc šancí a nezapomínejte, že to je jedinej člověk, kterej i v té chvíli vyslyšel volání Hlídky o pomoc, i když mohl v klidu a teple sedět na Dračím Kameni a čekat, jestli Tyrrelové s Lannistery neoslábnou (což se teď děje) a s obnovenými silami zaútočit znovu. On se ale rozhodl jet pomoci na Zeď (ne dobývat Sever) a v té pozici už pro něj bylo nejlepším řešením jít osvobodit Sever a získat na svoji stranu zrazené Seveřany. To, že ho cestou stihla sněžná bouře je holt smůla, ale čekat už nemohl, ta zima může taky trvat celá desetiletí.

9.6.2015 | 14:52:31
Jíra

#24 armunder: Míń alkoholu při diskuzích prosím…

#162 Zdenny7
9.6.2015 | 14:57:54
miisule

#158 anitaonfire: No už si to přesně nepamatuji, navíc v knize bylo všechno trošku jinak, takže nevím, jak to udělají v seriálu…

Drogon ji odnesl kamsi do pouště, kde zjistila, že ho zas tak ovládat neumí, naopak si dělal, co chtěl, tak tam s ním nějakou dobu žila, jedla po něm zbytky a pak se rozhodla jít bosá pěšky zpátky do Meerenu. Cestou ji ale potká nevolnost (zvrací a po stehnech ji teče krev), jsou teorie, že byla těhotná a potratila, nebo že se nakazila tzv. Bílou klisnou, což byla smrtelná nemoc provázená krvavým průjmem, která se začala šířit v Meerenu a kolem něj při jeho obléhání (obléhání ani nemoc ale v seriálu vůbec nejsou). Nakonec cestou v poušti potkává Dothraky, nejspíš ty, kteří ji opustili po mrti Droga, přilétá Drogon a tam zhruba končí její příběh z knihy, takže se pořádně neví, co se s ní stane :-)

#163 anitaonfire #165 LadyJ
9.6.2015 | 15:03:03
Zdenny7

#160 Jíra: Stačí si přečíst i jiné diskuze a přestaneš ho brát vážně, on má svůj svět kde je to jinak než to všichni znají. On četl jiné knihy než my všichni ostatní.

9.6.2015 | 15:07:17
anitaonfire

#161 miisule: Děkuju moc :)

9.6.2015 | 15:08:26
garvon

#135 Atroxa: Nemam duvod tomu neverit. Uz dokazala (a Thoros), ze jeji buh existuje a ma velkou moc.

#170 Stráťa
9.6.2015 | 15:15:19
LadyJ

#161 miisule: Jen upřesním.

Dany spatřila předjezdce khalasaru, nasedla na draka a pronásledovala ho, sama byla překvapená, že drak letěl tam, kam chtěla. Když se přiblížili ke khalasaru, tak si Drogon ulovil jednoho koně a protože byl moc těžký, tak ho začal žrát na místě a vyhladovělá Dany jedla s ním. Kapitola končí větou: Takto ji našel khal Jhaqo, jenž se vynořil z kouře se stovkou válečníků na koních.

#167 miisule
9.6.2015 | 15:19:25
Eddard1

#115 davidsv: bylo podplaval padací mřize a uplaval jim.

9.6.2015 | 15:26:12
miisule

#165 LadyJ: ah díky za upřesnění :-) přiznám se, že kapitoly Daenerys jsem zrovna nemusela, takže jsem si to ani pořádně nezapamatovala, už je to taky pár let…

#168 LadyJ
9.6.2015 | 15:32:05
LadyJ

#167 miisule: Já už si to taky nepamatovala úplně přesně, ale jsem doma, tak jsem si vytáhla knihu z knihovny a tu kapitolu si znovu přečetla.

9.6.2015 | 15:35:04
Ann Taylor

#152 Rosomák88: Vzepřít? Jediný informace, co měla, byly, že ona bude mít tři děti a Robert šestnáct (v seriálu dvacet nebo kolik). Mohla si dál myslet, že to má být tři děti s ním + jeho třináct (sedmnáct) bastardů, takže to první dítě by prostě bylo první dítě, žádné vzpírání se věštbě. To, že nebudou mít žádné společné děti, nezaznělo. Jelikož to údajné mrtvé dítě mělo být navíc jejich první (což zase smysl dává, když v první řadě se spolu bavili o tom, že už jsou spolu teď nevím jestli 17 nebo 19 let a Joffovi bylo 13), pořád by do věštby sedělo a ona by mohla čekat na další dvě. Pokoušet se zlomit věštbu by teda mohla leda až když zjistila, že bude i Tommen… nebo vykastrováním Roberta.

#171 LadyJ #173 Rosomák88
webmaster
9.6.2015 | 15:44:17
Stráťa

#164 garvon: To že má moc ještě neznamená že má pravdu ve všem. S Thorosem dokázali že mají nějakou moc ale taky si vyžádala desítky obětí a celkově moc dobra něudělala. Můj pocit zatím je že její rudý bůh představuje spíš tu stranu proti které by se mělo bojovat.

9.6.2015 | 15:54:15
LadyJ

#169 Ann Taylor: Už se mi pletou seriál a kniha. V knize neví, že ty 3 děti nebudou Robertovy, ale v seriálu to ví. Jasně jí říká, že nebude mít s králem děti.

Kniha: „Budeme mít král a já děti?“ zeptala se. „Ach ano. Šest a deset pro něho a tři pro tebe.“

Seriál: Budeme mít s králem děti? Ne. Král bude mít dvacet dětí a ty budeš mít tři.

9.6.2015 | 15:58:33
Conanek

To je narku nad jednim upalenym deckem – Stannis opet potvrdil, ze je to pravy Kral – ten musi delat rozhodnuti, ktera se nemusi vsem libit, ale jsou pro dobro rise a k tomu patri i obeti. V predchozim dile bylo jasne ukazano, ze svou dceru miloval a tak to nebyla bezcitna poprava, pro nej to byla obrovska obet a jen proto, ze nedava city najevo, tak to neznamena, ze zadny nema. Nechapu jak tu muze nekdo psat, ze od ted fandi Boltonum – ty vrazdej a mucej vylozene pro zabavu.

#177 POLW #191 Stráťa
9.6.2015 | 15:59:32
Rosomák88

#169 Ann Taylor: Nesouhlasím s tím co píšeš, ale předem podotýkám, že jsem NEČTENÁŘ a vycházím pouze z toho, co bylo v seriálu … což je taky logicky, protože se bavíme o „4. dítěti“, o kterym byla řeč jen v seriálu … A v seriálu věštba čarodějky probíhal, mj.: Cersei: Will the king and I have children? Čarodějka: „NO. The king will have twenty children. And you'll have three.“ Cersei: „That makes no sense…“ Čarodějka ji skáče do řeči: „Gold will be their crown ........ gold their shrouds“

Takže z toho jednoznačně vyplývá, že dle věštby neměla mít s králem ŽÁDNÉ dítě a to s „gold crowns“ se dalo jednoznačně pochopit jako to, že budou zlatovlasí (Lannisteři). Cersei se mohla po svatbě s Robertem vzepřít věštbě a pokusit se mít s králem dítě, i když se jí král příčil a dávno milovala Jaimeho … jenže osud tomu chtěl tak, že hned jako novorozeně zemřelo a později tak byla zcela naplněna věštba, kdy počala 3 děti. Toť podle mě naprosto logická seriálová verze, bez jakýhokoliv „nedomyšlení“ ;)

#175 Ann Taylor
9.6.2015 | 16:00:42
Stepan95

Chudák Stannis, akorát dělal to co vždy http://i.imgur.com/YZ13kzM.jpg

#187 komja
9.6.2015 | 16:15:27
Ann Taylor

#173 Rosomák88: Jo, takhle by to i smysl dávalo, ovšem pokud je to vůbec pravda. Nikdy jindy o tom žádná zmínka už nebyla a minimálně když se pak řešily vlasy, myslím, že by to byl silnej argument do pranice, že existovalo černovlasý dítě, co bylo Cersei a Roberta a pak už mělo jen podivně blond sourozence. Napadá mě, že si to taky mohla vymyslet, když to říkala chvilku po Branově vystrčení z okna, které se odehrálo právě proto, že hrozilo odhalení celé té incestní dědické patálie. A to o svých dětech a sexu s Robertem nemluvila naposled. Pak je ale i blbý, že když se přiznávala Nedovi, tak říkala, že je ráda, že žádné dítě není Roberta, a že se snažila, aby s ním žádné ani neměla a radši ho uspokojovala jinak…

#176 Rosomák88
webmaster
9.6.2015 | 16:15:56
Rosomák88

#175 Ann Taylor: „existovalo černovlasý dítě, co bylo Cersei a Roberta“ … to nevím, o tom někdy něco v seriálu padlo? Jen si vybavuju, že říkala Cersei, že umřelo jako novorozeně a to mít ani vlasy nemuselo. Ale klidně taky mohla kecat Catelyn.. A tu konverzaci s Nedem si pamatuji, ale tam taky zmiňovala, že dřív BYL šarmantní, elegantní, … ale postupem času se z něj stalo nechutné ožrale ho*ado, ke kterému měla odpor a je ráda, že s ním nemá žádné dítě atd. … To ale není v rozporu s tím, že po svatbě s ním klidně to dítě mít mohla … tehdy v jejích očích byl ještě možná „snesitelný“ ;)

#178 LadyJ
9.6.2015 | 16:24:02
POLW

#172 Conanek: Asi nemáš dceru,protože nevíš,co to pro otce znamená. Většina by pro ni obětovala s klidem kohokoliv....­..Stanis sice sleduje „vyšší cí“ a možná i neměl na vybranou, ale tohle pro mě byla ta nebrutálnější scéna nejen z 5-té série.Velice se tu rozebírala deflorace Sanzy,avšak směšná to epizoda oproti tomuhle.Fakt jsem si nemyslel,že ji to nechá udělat a dává to GOT čekat nečekané :-) Celkově bych hodnotil 9-tou epizodu jako nej…a to mě hned tak něco nedostane

9.6.2015 | 16:31:34
LadyJ

#176 Rosomák88: Jo, určitě říkala Cat, že dítě bylo černovlasé. A v knize se na svatbu s ním těšila, ale hned při svatební noci ji v posteli oslovil jako Lyanu a od té chvíle ho nenáviděla.

#179 Ann Taylor
9.6.2015 | 16:36:01
Ann Taylor

#178 LadyJ: Myslím, že i v seriálu pak při tom jejich „manželském rozhovoru“ padlo, že šanci neměli nikdy, že pro něj vždycky existovala jen Lyanna… ale nevím, jestli tam i zaznělo o tom, že jí tak oslovil (neebo jestli to neřekla Nedovi při tom přiznávání?) nebo se jí znechutil hned, ale knížky jsem četla až od čtvrté série a v tomhle domnění žiju od začátku, takže myslím, že někde to tam padlo. Že se jim to zhroutilo prakticky okamžitě.

#180 LadyJ
webmaster
9.6.2015 | 16:48:35
LadyJ

#179 Ann Taylor: Kdy se jim to zhroutilo v seriálu si nějak nevybavuji, navíc mám občas dost zmatky v tom, co se událo v knize a co v seriálu, ale z knihy si tu pasáž o svatební noci a jeho „Lyanno“ vybavuji dost jasně.

9.6.2015 | 16:58:38
Salome

#123 alexsmith: Nebyla ta Cerseina seriálová historka z 1. série o synovi, který zemřel jako mimino, prostě lež? Jen výmysl, kterým chtěla získat sympatie Catelyn nebo ji nalomit k tomu, aby byla připravená na možnost, že Bran po pádu z věže umře?

9.6.2015 | 17:01:54
Red Bull

Co když v knize bude Shireen oběť, aby mohl obživnout John? Melisandra v přesvědčení se Shireen nejdřív uteče a pak ji upálí…

9.6.2015 | 17:32:21
Red Bull

Jinak k tomu Stannisovi: Pokud chtěl získat po bitvě o Kings landing Iron throne musel se s někým spojit a doufat v rozvrat dohody: Tyrell+Lannis­ter+Martell a jediné 2 místa v 7 královstvích, která by se s ním mohla spojit je Sever a Rovina. Stannis potřeboval začít někde kam se Boltoni nedostanou jednoduše, a tak osvobodil Černý hrad…

#185 V Ales
9.6.2015 | 17:37:16
V Ales

Nejsem čtenář takže střílím od boku, ale není to náhodou tak že když psali 1. série GOT tak nebyla scéna s čarodějnicí(v kníž­ce) napsaná? Proto to je třeba odlišné a taky mě napadlo, že Jaime trochu žárlil a tak se díťete zbavil. A co se týká Stannise tak chápu co udělal já bych to nedal, ale opět je to jiná doba a kdyby nic neudělal tak by se nepohnul. došloby ke vzpouře a dcerka by do mohla pěkně odníst. Jinak pokuď bych si měl vybrat tak bych bral Pána světla, protože narozdíl od ostatních nám dokázal, že existuje a má velkou moc.

#190 Eddard1
9.6.2015 | 17:38:33
V Ales

#183 Red Bull: Souhlas. Nechápu proč tolik lidí kritizuje jeho strategii. Musel zachránit Zeď, aby ze severu něco zbylo a začal podporovat noční hlídku(zato u mě získal hodně bodů). Odkuď měl asi začít od prostředka asi težko na jihu v Dorn by ho hned porazili a pověsili by ho za koule do průvanu. A jelikož potřebuje spojence a na severu nemaj Lannistry moc v lásce tak to byla logický volba.

#186 Rosomák88
9.6.2015 | 17:46:12
Rosomák88

#185 V Ales: Přesně tak, to tažení Stannise je zcela logicky a to s tou zimou … ta může trvat opravdu dalších 100 let, takže to v rozhodování nehraje roli, čekání není pro něj řešení. Navíc na severu jak říkáš Lannistery nikdy moc nemuseli + sever patřil vždy Starkům a Ned měl s Robertem ty nejlepší vztahy … a přeci jen Stannis je Robertův bratr, takže jeho krok je po strategické stránce zcela správný a logický. A – bohužel :( – upálení Shireen se jeví dost možná taky jako jeho jediná možnost …

9.6.2015 | 18:04:20
komja

#174 Stepan95: Hele, ale musíš to brát tak, že ona byla dítě a to je to proč to hodně dlouho zase nebude oblíbený charakter. Například kdyby tam upálili celej dům plnej kur*v a bylo by tam jedno dítě, tak by se lidem nelíbilo, že by tam upálili TO dítě. V tom je ten vtip, že dětí se berou za nevinné bystosti a ona právě nedělala nic špatnýho. Ale docela mě překvapilo, že její matka, která ji předtím chtěla upálit co nejdřív se pokusila tomu zabránit.

Si myslím, že Selyse (matka Shireen) se pokusí zabít Melisandru. Rozhodně by to bylo zajímavý :D

#193 Khare #209 armunder
9.6.2015 | 18:12:28
LionKnight

Koukám, že řada lidí vůbec nechápe v čem spočívá síla neposkvrněných. Se zbraněmi zachází na profesionální úrovni, ale nejsou ani zvlášť velcí, ani zvlášť silní a to díky vykastrování. Mají ale nezlomnou disciplínu a nepodléhají strachu. V souboji jeden na jednoho by západozemský rytíř pravděpodobně vyhrál, ale v souboji armád by měli západozemí neposkvrnění rozcupovat. V historii velkých bitev neumřala téměř nikdy celá armáda. Většinou šlo o takových 20%. Při tom se to zlomí, páč nikod nechce umřít as když utíká kámoš, tak utíkám taky a když utíká sousední jednotka a nikdo nám nekreje bok a evidentně bitvu prohráváme, tak tu přece nezůstanem. Jde o to udělat nějaký zásadní manévr a zlomit jím disciplínu druhé strany. Neposkvrnění jsou dokonalím vojáci pro to, že boj ve formaci (na kterou jsou stavěné jejich zbraně – nikoliv na souboj jeden na jednoho) dokonale ovládají a nedělají chyby. Je těžké dosáhnout proti nim nějakého průlomu a nikdy, ale nikdy se nedají na útěk. pokud nedostanou rozkaz k taktickému ústupu, tak na místě klidně i zahynou. Jejich morálku nezlomíte. Proto jsou dokonalá armáda, ale né dokonalí bojovníci do osobních soubojů. Mireen je pro ně de facto past.

#191 Stráťa #215 Rodney_ #220 Atroxa
9.6.2015 | 18:14:37
Shoter

Nestačil jsem přečíst všechny příspěvky, takže sorry, že se ptám .. ale když Jorah podal riku Dany, nenakazil ji tím lupusem (či co to má)..?

Jinak hustná epizoda, nevím jak je to v knížkách, ale neřekl bych, že se ke Stanisovi hodí takové zvěrstvo, které v této epizodě ukázal ať už tu jakkolik „omlouváte“ vyšsím zájmům .. trošku mi přišlo, že změnili jeho postavu a tipuji, že pokud zemře, bude to rukou Davose .. ne při boji ..

9.6.2015 | 19:16:59
Eddard1

#184 V Ales: bohužel tě zklamu proroctví je z Hostiny pro vrány rok 2002 originál: „Kdy se provdám za prince?“ zeptala se. „Nikdy. Provdáš se za krále.“ Maggy Žába jasně předpověděla, že se Cersei provdá za Roberta, nikoliv za Rhaegara či jiného Targaryena. „Ale stanu se královnou?“ „Ano.“ V Maggyiných očích se zlomyslně zablesklo. „Budeš královnou… dokud nepřijde jiná, mladší a krásnější, která tě svrhne a vezme ti všechno, co ti bude drahé.“ Panuje obecná shoda, že mladší, krásnější královnou bude zžejně Margaery nebo Daenerys. Proti Margaery hovoří fakt, že zřejmě není krásnější – vše naznačuje, že je hezká, ale není takovou kráskou, jakou je (či byla) Cersei. Daenerys na druhou stranu oplývá jistě téměř „nelidskou“ krásou Targaryenů. V její neprospěch mluví události z Hostiny pro vrány, kde Cersei již ztratila většinu z toho, co jí bylo „drahé“. Nicméně, jak vyplývá z následujících proroctví, úplně vše ještě neztratila. A je pravděpodobnější, že se o to postará Daenerys Targaryen, spíše než Margaery Tyrell. „Budeme mít král a já děti?“ zeptala se. „Ach ano. Šest a deset pro něho a tři pro tebe.“ Maggy Žába předpověděla celkový počet Robertových bastardů, a stejně tak i počet Cerseiných dětí. Tento fakt mírně nabourává teorii o Cerseině těhotenství, o jejích třech dětech totiž již víme. Pokud je tedy těhotná, přinejmenším nedonosí. Stařena s ní však zjevně neskončila. „Zlato bude jejich korunami a zlato bude jejich rubáši,“ řekla. „A až tě tvoje slzy vysuší, valonquar stiskne svýma rukama tvoje bledé bílé hrdlo a vymáčkne z tebe život.“ Maggy předpovídá, že Cersei své děti přežije, ale nejzajímavější je spojení korun a rubášů, což silně naznačuje, že zemřou jako králové a královny. To se již splnilov případě Joffreyho. Tommenova smrt se zdá být nevyhnutelnou. Jak bude korunována Myrcella, vzhledem k událostem v Hostině pro vrány, je často přehlížená otázka.Konečně, existuje mnoho spekulací kolem valonquara – což, jak se dozvídá, znamená „malý bratr“ ve vysoké valyrijštině. Cersei se obává, že by to mohl být Tyrion, ale zdá se být dost dobře možné, že se jedná o Jaimeho. Nemá už sice obě ruce, ale pořídil si falešnou a nikdo netvrdí, že proroctví musí být stoprocentně přesné. „Já mám taky tři otázky,“ nedala se odbýt její přítelkyně. A když ji Cersei začala tahat za ruku, vykroutila se jí a otočila se zpátky k čarodějce. „Provdám se za Jaimeho?“ vyhrkla. Ty hloupé děvče, pomyslela si královna, ještě i teď plná hněvu. Jaime ani neví, že existuješ. Tehdy žil její bratr jen pro meče, psy a koně… a pro ni, svoje dvojče. „Ani za Jaimeho, ani za žádného jiného muže,“ odpověděla Maggy. „Tvoje panenskou hlavu dostanou červi. Dnes večer je tady tvoje smrt, maličká. Cítíš její dech? Je velmi blízko.“ Jak se dozvídáme od Cersei, Melara Vřesolžicská kráce nato „spadla“ do studny a utopila se (str. 215). Tato část textu naznačuje, že šlo o nehodu. Nicméně podle jiných detailů, kupříkladu podle Cerseiny vzpomínky jak „křičela a řvala“ ve studni (str. 260) a podle Maggyiny podivné přesnosti se zdá být pravděpodobnějším, že ji Cersei do studny strčila sama. Důvodem, proč udělala něco takového, je zjevně její zlost kvůli Melariným nadějím na Jaimeho ruku, což vysvítá z odstavce výše a z dřívější poznámky, kde Melaru nazývá „nenasytnou malou pletichářkou“ (I. – str. 421)… příčinu mohlo zavdat také Cerseino přesvědčení, že pokud nebudou o proroctví mluvit, nenaplní se, přičemž zřejmě Melaře nevěřila, že dokáže udržet jazyk za zuby.

9.6.2015 | 19:17:56
Stráťa

#172 Conanek: Většina lidí se moc řídí emocema. Představujou si jak by se cítily na jeho místě atd. Myšlenka že životní moudrost a zkušenosti starého člověka jsou mnohem cennější než dítě který lze poměrně snadno a rychle nahradit je pro spoustu lidí prostě neakceptovatelná právě proto že se snaží vcítit do rodičů. Pravidelně je to vidět v novinách atd. kde je vždy zdůrazněno že zemřelo dítě i kdyby bylo jedno ze sta mrtvých.

#188 LionKnight: Ani ve formaci se jim v seriálu moc nedařilo – pokud to co v té aréně vytvořily si vůbec zaslouží označení formace. :-/

9.6.2015 | 19:21:18
Argetlam Královrah

Jen takový dodatek: Stannis je nyní bez dědice, respektive dědičky, tudíž linie přechází na jeho bratry případně další pokrevní příbuzné, které má. Jelikož oba bratři jsou mrtví, tak kromě jeho manželky a jejich sourozenců se i z pohledu Stannise (pokud by všichni uznali, že má pravdu) stává nevlastní syn jeho bratra, tedy Tommen, Stannisovým dědicem. Pokud by linie Cercei byla vyškrtnuta kvůli incestu a velezradě, jak to Stannis nazývá, pak všichni čtenáři víme, že Robert trůn nezískal jen bojem, jak rád prohlašoval, ale také tím, že jeho babička (nebo prababička?) byla Targaryen, tudíž Stannisovou dědičkou by byla Daenerys, jestli se nemýlím. Nebo, díky sňatku prince Rhaegara Targaryena a Elii Martell, by dědické právo přešlo na rod Martellů, tudíž na Trystana (a jeho otce) a jeho královnou by se stala Myrcella Baratheon.

Podle mě si tím Stannis jen vykopal vlastní hrob. Stačí dobře mířená dýka, šíp nebo kapka jedu, a rod Baratheonů vymře, alespoň co se krve týče. Jméno přežije (Tommen).

#197 Stardos
9.6.2015 | 20:48:01
Khare

#187 komja: Seriálovou Selyse nesnáším, pokud na dceru za celou dobu jednou laskavě promluvila, tak je to moc, on ani Stannis nebyl jako otec žádná hitparáda, ale aspoň se k Shireen choval v mezích svých možností vlídně, a ta čúza celou dobu nic, a pak se jí to rozleží, když už dítě hoří, párkrát vykřikne a lehne si do sněhu… takové lidi fakt nesnáším, buď měla zasáhnout, ideálně dřív než se s upalováním začalo, a nebo už měla držet pusu a krok a stát si za svým.

9.6.2015 | 21:01:44
SerialLovver

Těšing jako sviňa

9.6.2015 | 21:30:55
theCrey

Předchozí díl opravdu skvělý! A v aréně jsem jen čekal a čekal kdy se na scéně objeví „dráček“ ..No závěr 5 série bude zcela jistě grandiózní :-)

9.6.2015 | 21:33:04
tracyho.tygrice

K tomu Stannisovi a oné diskutované scéně – nevím kolik z vás tady už má děti, ale nikdo kdo nemá nemůže zcela pochopit cit k vlastnímu dítěti, to nejde ani slovy vyjádřit. Ta bezmezná láska, potřeba chránit. Kdyby mělo umřít milion lidí včetně mě, tak prostě dceři nic neudělám a nikdy ji neohrozím. Podle mě se projevil jako zmanipulovaný slaboch a fanatik bez špetky vlastního rozumu a sebedůvěry. Opravdu bych to neobracela v jeho prospěch, že volil menší zlo apod.

9.6.2015 | 21:46:28
Stardos

#192 Argetlam Královrah: Ještě by mohl usednout Gendry , no uvidíme … :D

#198 Engeneer #199 Nordík
9.6.2015 | 21:50:14
Engeneer

#197 Stardos: Nemohl, je to bastard a ten nemá žádná práva a řekni mi, který král by ho uzákonil a tím mu předal korunu?:-)

9.6.2015 | 21:53:21
Nordík

#197 Stardos: Musel by být uznán Robertem na smrtelné posteli, což nebyl :P

#200 Engeneer
9.6.2015 | 21:57:28
Engeneer

#199 Nordík: Může ho uznat kterýkoliv král. Proto například nabízel Stannis Jonovi, že ho uzná jako Starka, ale samozřejmě by to platilo jen pro ty, kteří jsou se Stannisem a v očích železného trůnu (tedy Lannisterů) by byl Jon pořád bastard.

9.6.2015 | 22:14:28
Stardos

Když nemá Stannis potomka , co jediné mu zbývá ? :D

#203 Engeneer
9.6.2015 | 22:23:46
Stardos

Když nemá Stannis potomka , co jediné mu zbývá ? :D

9.6.2015 | 22:23:48
Engeneer

#201 Stardos: Udělat si nového?:D Podle knihy by mělo Stannisovi být 36 (v seriálu tak 40). To může mít ještě tucet dědiců:-)

#204 Ann Taylor
9.6.2015 | 22:29:21
Ann Taylor

#203 Engeneer: Nemůže, protože Selyse. Má za sebou spoustu potratů, Shireen je výjimka, nejmladší už není a vsadila bych si, že živé dítě už nedonosí :) Takže leda by ji upálil taky :D

#205 Engeneer #209 armunder
webmaster
9.6.2015 | 22:34:23
Engeneer

#204 Ann Taylor: Se Selysinou účastí ani nepočítám:D Té se samozřejmě musí zbavit:D

9.6.2015 | 22:40:45
armunder

hry o trůny vážně mají končit šestou sérii sedmou nemají ani zaplacenou a tvůrci by museli předělat celo šestou sérii a bylo by to o ničem! Trvalo by to dýl jenom kvůli HBO

#207 Engeneer
9.6.2015 | 22:45:43
Engeneer

#206 armunder: Neplaš tady, hlavní herci mají smlouvy na sedmou sérii už dávno podepsané…

#208 Ann Taylor
9.6.2015 | 22:50:47
Ann Taylor

#207 Engeneer: Jako bys ho neznal, majstra co už dopředu ví, jak vypadá šestá série, aniž by ji vůbec začli natáčet! :D

webmaster
9.6.2015 | 22:53:28
armunder

#187 komja:
#204 Ann Taylor:
#48 Pouty: Co říkáte ostatní myslíte si že je mance na živu ? Že já porád nechápu že by Melisandra udelala jeho stin a poslaly ho zachránt Sansu ? V knize ale neumřel a pravej Mance tam byl snima jako pán kostí aby se kryl!

#210 Ann Taylor
9.6.2015 | 22:54:09
Ann Taylor

#209 armunder: Když z toho vyberu to, co říkáš správně, tak myslím, že v seriálu není. Už je to dost dlouho a ani se mi nezdá, že by někdo převzal jeho linku tak, jak je do konce páté knížky. Možná ještě v příštím díle může trošku Brienne, ale spíš to tam vynechají úplně. Navíc to, že tady pán kostí byl v Tvrdodomově a Tormund ho rozmlátil na kaši, mi doufání, že tam ještě bude, zarazilo o to víc.

#212 Lipicán
webmaster
9.6.2015 | 23:05:25
Eru

#107 Ann Taylor: No jo, to už tam byl drak. Ale Synové Harpyje, měli stoprocentní šanci Daenerys zabít. Vždyť to bylo k smíchu. Napočítal jsem 12 Neposkvrněných (dál N) a Synů Harpyje, (dál SH) tam mohlo být tak 30–40 a další přicházely. To kopí mohly přece vrhnout kdykoliv. I ty jejich nože snad přece uměl někdo hodit a trefit jí. Navíc, v tom kruhu, měli H dvě mezery a to zrovna na místech, kde bylo SH nejvíc. Mohli se kdykoliv probít a dostat jí. V takovém počtu, se N bát určitě nemuseli. Ale samozřejmě. Oni musí tu scénu udělat prostě co nejvíc vzrušující a šokující ale pak nemohou přece nechat popravit tolik hlavních postav v jedné scéně že? I kdyby ta scéna, v okamžiku oblíčení ale v realitě, znamenala jejich stoprocentní smrt? Bohužel… Tohle si měli lépe promyslet.

#213 Ser Duncan the Tall #214 V Ales #218 Ann Taylor #228 Michey
9.6.2015 | 23:31:01
Lipicán

#210 Ann Taylor: Pán kostí byl ve skutečnosti Mance a jenom Tormunda trollil.. ne úplně úspěšně :D

#218 Ann Taylor
9.6.2015 | 23:47:29
Ser Duncan the Tall

#211 Eru: Ale to sa kludne dá tolerovať, pretože synovia harpye sú otrokári a tím pádom nevycvičení bojovníci, oni v otrockej zátoke používali vojakov otrokov, okrem Volantisu a New Gisu (légia slobodných mužov s 3 ročnou službou)

#229 Eru
9.6.2015 | 23:51:08
V Ales

#211 Eru: No nemuseli se jich bát, ale ti kteří by to zkusili první tak by určitě umřeli a do toho se nikomu nechtělo :) Ale souhlasím, že po Daenerys mohli něco hodit

9.6.2015 | 23:54:08
Rodney_

#188 LionKnight: to řekni Římanům u Cannae že většinou umřelo jen 20%, ti taky měli výbornou disciplínu a bojovali ve formaci… Vojsko složený čistě z kopiníků nemá šanci proti kombinovaný armádě těžké pěchoty, kavalérie a lukostřelců… navíc v Západozemí jsou desítky bojem protřelých generálů a zkušených válečníků kteří znají zem kde bojují… někdo by mohl říct že mají draky ale moc mě jejich síla nepřesvědčila po tom co jsem viděl jak v 9 epizodě Drogona téměř udolalo 20 civilistů s oštěpama.

#216 Rosomák88
10.6.2015 | 1:02:54
Rosomák88

#215 Rodney_: Drogon je taky mláďátko zatím, tak co bys od něj čekal? Draci žijí dle Martina i dvě století a za života STÁLE rostou … viz úryvek: „Dragons never stop growing as long as they live, and they can live for centuries, though many died in combat before reaching such an age. The largest Targaryen dragon, Balerion the Black Dread, lived for nearly two centuries and had a skull the size of a carriage.“ … takže tak, rostou po celý svůj život, přičemž 200 let je pro ně normální … a od narození Daenerysiných draků úplynulo kolik, 3–4 roky? Jak říkám, jsou to zatím mláďátka v rozkvětu :D

#217 Rodney_
10.6.2015 | 1:10:30
Rodney_

#216 Rosomák88: doufám že pak budou ve stylu badass Šmaka z Hobita, jemu jsem i uvěřil že byl schopnej zničit celý království

10.6.2015 | 1:32:49
Ann Taylor

#212 Lipicán: :D:D

#211 Eru: Je zajímavý, že když jde o boj s Neposkvrněnými, tak se tu spousta lidí ohání, že netrénovaní „vesničani“ je kosí jednoho po druhém a že je to blbost… ale zároveň po netrénovaných „vesničanech“ chtějí, aby se proti drakovi chovali jako neohrožení drakobijci, co takovou scénu vídají každý den, vůbec je nerozhodí a útočili dál v klidu na Dany. Když jsou to teda netrénovaní „vesničani“, víc logiky dává, že jakmile přiletěl drak, měli v kalhotách a jakmile kolem sebe začal plivat oheň… kdo z nich sakra přemýšlí nad úhlem hodu kopí na Dany, když má před sebou obludu? Se spíš divím, že neutekli rovnou a že vůbec někdo to kopí po Drogonovi házel. Stát tam mezi nima já, tak taky dlabu na nějakou holku a oči mám přišpendlený na každym pohybu draka a snažim se mu vyhnout a zmizet, pokud se ukáže, že ho ostatní nezabijou.

#219 Ann Taylor #231 Eru
webmaster
10.6.2015 | 9:19:10
Ann Taylor

#218 Ann Taylor: Když už, tak mi přijde pitomost, že i přes početní převahu na Daaria a ostatní obklopující Dany nabíhali po jednom a nechali se tak masakrovat před Drogonovým příletem, ale potom propadnutí panice a soustředění se na draka a útěk mi smysl dává.

#233 Eru
webmaster
10.6.2015 | 9:21:01
Atroxa

#188 LionKnight: i like your comment

10.6.2015 | 9:26:30
vojtasaurus

já bych neposkrvněné nehodnotil podle scény v aréně.. podle mě jsou silní například ve falanze, nebo jiné bojové formaci.. ostatně i jejich zbraně a zbroj vypadá spíše na to, že jsou zvyklí bojovat v nějaké formaci.. možná právě v tom kruhu, ve kterém stáli před příletem Drogona a možná i z toho důvodu synové harpije nevěděli jak se k Dany..

#236 Eru
10.6.2015 | 9:38:50
WaterEngel

K tým Cerseiným deťom:

Pokiaľ si dobre pamätám, tak v knihe jedno, čo mala s Robertom sama dobrovoľne zabila, aby sa o tom nedozvedel. Hovorila to myslím Nedovi Starkovi v tom rozhovore krátko po odhalení, že všetky jej deti sú Jaimeho.

Nemám pri sebe teraz knihu, tak som si nie istý, ale niekto by ste to mohli pozrieť a potvrdiť/vyvrátiť.

#223 Zdenny7
10.6.2015 | 9:45:09
Zdenny7

#222 WaterEngel: Nešlo přímo o to že by zabila již narozené dítě, ale úmyslně potratila.

„Dvanáct let,“ řekl Ned. „Jak je možné, že nemáš žádné děti od krále?“ Vzdorovitě zvedla hlavu. „Tvůj Robert mne jednou obtěžkal dítětem,“ řekla hlasem zastřeným pohrdáním. „Můj bratr našel ženu, která mne toho zbavila. Nikdy se to nedozvěděl. Mám-li být upřímná, stěží snesu, když se mne dotkne, a do sebe jsem ho nepustila už celé roky. Znám jiné způsoby, jak ho uspokojit, když opustí svoje děvky na tak dlouho, aby se dopotácel do mojí ložnice. Cokoli spolu děláme, král je obvykle tak opilý, že do příštího rána všechno zapomene.“

10.6.2015 | 10:43:34
Leiffa

Ke Stannisovi a Melisandře – až se stane Jonovi co se stát má, myslím si, že se Melisandře sakra bude hodit další královská krev, nebo v to alespoň doufám :), bratr, dcera pryč, kdo nám tu zbývá jako oběť, proto doufám, že v bitvě o Winterfell Stannis neumře. :)

10.6.2015 | 10:47:27
Ser Duncan the Tall

Zaujímavé je že Thoros z Myru na zázraky nepotrebuje nikoho upaľovať ale stačí mu fľaša pálenky alebo vína, celá Melisandra je veľký podvod, schopnosti ktoré majú sú odolnosť proti jedom, je im v zime teplo, vedia oživiť čerstvú mŕtvolu a v plameňoch vidia budúcnosť a ženské vedia urobiť tieňového vraha, to sa naučili od Shadowbinderov z Asshaia a ešte som zabudol vedia liečiť a ovplyvňovať počasie(na to potrebujú niekoho obetovať), takže Stanisovi by nepomohla s divokým ohňom v kráľovom prístavisku, maximálne by to čo sa stane mohla vidieť dopredu v plameni(ak by nebolo aj tak neskoro), tak ako videla nájazd Boltona juniora na tábor niekoľko minút dopredu, prečo to nevidela hodinu dopredu a nedala Stanisovy vedieť

#226 Crawler
10.6.2015 | 11:26:56
Crawler

#225 Ser Duncan the Tall: Třeba ten nájezd na tábor věděla i několik hodin dopředu a nechtěla mu to říct, protože věděla, že by nejspíš Shireen nenechal upálit. Ale takhle už mu nezbyla „žádná jiná možnost“. Možná…

10.6.2015 | 11:53:26
Vojtio

Ikdyž mám přečtené všechny knihy,tak doufám,že to Stannisovi nevyjde na Zimohradu a zabije Melisandru nebo ji zabije Davos.Vždyť v knize je psané,že ty kouzla nejsou skutečná,že používá různé triky a potřebuje k tomu matroš,který ji dochází…Prostě škoda,že Stanni věří více Melis.než sobě,na druhou stranu v knize Shiren žije…

10.6.2015 | 13:40:30
Michey

#211 Eru: Ještě je tu možnost (i když v seriálu asi nebyla naznačena), že SH chtěli Danny živou. Aby ji donutili odejít i s její armádou nebo obnovit otroctví nebo tak něco. Protože kdyby ji zabili, tak její N a žoldáci bez vrchního velení by asi mohli město taky kompletně vyhladit…

#230 Eru
10.6.2015 | 13:56:08
Eru

#213 Ser Duncan the Tall: Ale já se nebavím o knížce. Beru čistě jen seriál. A tam udělaly z N nepříliš dobré bojovníky. V páté epizodě fatálně prohrály s SH. A v tom kruhu byly opravdu dvě velké mezery. Minimálně jí určitě mohli zabít vrhem či hodem.

10.6.2015 | 14:29:49
Eru

#228 Michey: No to je docela pravděpodobné. Ikdyž jejich disciplína je veliká a emoce téměř neznají. Takže by určitě nevyplenily město z pomsty z vraždy Daenerys. A ani z pocitu že jsou teď úplně svobodný a můžou si klidně poplenit město. Takovou svobodu nedokážou úplně pochopit. I když se jim to Daenerys snažila vnuknout. Takže ani z tohoto důvodu by město neplenily. Nevím co by udělaly ale myslím si že by se nemstily…

10.6.2015 | 14:37:08
Eru

#218 Ann Taylor: Jak říkám. Jen do doby co přilétl drak měli šanci ji zabít. ;)

10.6.2015 | 17:35:53
Golstreem

mě by zajímalo jestli se v posledním díle ukáže Bran. Uplně chyběl v téhle serii a podle knizky to je docela škoda :) stejne jako pani z Železných ostrovů se svym hobojem :D

#234 Baron
10.6.2015 | 17:55:57
Eru

#219 Ann Taylor: Mě to moc smysl nedává. Kopí po drakovi klidně vrhnou ale předtím po Daariovi nebo Jorahovi (kdyby teda opravdu nešli po daenerys a chtěli ji zajmout a donutit aby s N odtáhla) nikoliv. I Neposkvrněné by nakonec zasáhly. Jejich štíty nejsou velké. Prostě pro všímavé oko nedomyšlené. Neříkejte mi že ti vrhači se tam objevily až když přilétl drak. A stejně když přilétl tak měli na malou chvíli SH přece jenom výhodu. Mohli využít momentu překvapení a část jih mohla udělat rychlou akci a zabít ji. Vždyť by v tu chvílí (poměrně dlouhou) co se všichni zaměřily na draka mohl byť jen jediný z nich využít situace a něco po ní hodit. A kdyby byly aspoň tři nebo čtyři, tak by musel přece někdo zasáhnout. No ale je to zbytečná diskuze. Scénaristé si to vždy udělají po svém…a kolikrát špatně. A samozřejmě Daenerys musí přežít. Tam kde by byli ostatní už dávno pod drnem tam řve daenerys vysokou valyrijštinou ,, JÁ JSEM DAENERYS Z BOUŘE ZROZENÁ´´ :D

#235 Ann Taylor
10.6.2015 | 18:05:40
Baron

#232 Golstreem: pokud vím tak Bran by v téhle sérii být vůbec neměl a Greyjoyu se pravděpodobně dočkáme až v 6. řadě.....

10.6.2015 | 18:05:56
Ann Taylor

#233 Eru: No hlavně že jen tohle, když začne řvát všechny svoje tituly, to aby si jeden šel udělat kafe :D A já ani nevím, v které chvíli se tam vzaly oštěpy, protože když se začli vynořovat mezi publikem, tak měli synové dýky a podřezávali krky, takže kdy tam přiběhli s oštěpy, to si nepamatuju.

#237 Eru #239 Pouty
webmaster
10.6.2015 | 18:24:15
Eru

#221 vojtasaurus: No jo ale co to bylo za kruh? :D Kdyby to chtěli opravdu ubránit museli by být mnohem více semknutí. Nejlépe jako Sparťani. ,,Svým štítem kryju souseda´´ Mezery co tam měli by prošel slon :D

#249 vojtasaurus
10.6.2015 | 19:46:33
Eru

#235 Ann Taylor: Přesně :D No ono to ani nebylo vidět kdy tam přišly. Prostě tam najednou byli a házeli oštěpy po Drogonovi. Už bych ale N rád viděl v pořádné bitvě a ve svých formacích. Zdali pak se toho vůbec dočkáme ;) Jinak Ann… Komu bys přála železný trůn?

#238 Ann Taylor
10.6.2015 | 19:54:42
Ann Taylor

#237 Eru: To už jsem tu někde psala, že pokud to nemá skončit absolutní změnou společnosti nebo nějakou katastrofou a vyhlazením většiny lidstva (vítězství chodců, porážka chodců s fatálními ztrátami a tak), což by se mi líbilo nejvíc, tak bych chtěla, aby se to znovu rozdělilo na samostatná království minimálně podle svých uznávaných kultur. Takže aby si Sever vládl sám, Dorne, Údolí a někdo si sedl na Západ, Rovinu a Řekotočí, což bych asi i dokázala vidět spojené. Takže jeden železný trůn pro celý kontinent – to bych radši viděla jako zaniklou instituci :D

#254 armunder #261 armunder
webmaster
10.6.2015 | 20:01:03
Pouty

#235 Ann Taylor: S těma oštěpama…jako jediné logické vysvětlení je, že vzali kopí od mrtvých neposkrvněných

#254 armunder #261 armunder
10.6.2015 | 20:43:26
Eru

Myslím si že se železný trůn rozteče pod drogonovým ohněm :D. Taky si myslím že ve finále o železný trůn vůbec nepůjde. Ale zatím skoro vždy jsem si byl u téměř všech filmů či seriálů jistý jak to dopadne ale tady. Georgeův příběh se opravdu vymyká všem zvyklostem ze seriálů a filmů a celkově všech příběhů. A proto se trochu bojím toho že sám nebude vědět jak to pořádně ukončit aby z toho lidé nebyly až moc frustrovaní :D

#241 Ann Taylor
10.6.2015 | 20:48:26
Ann Taylor

#240 Eru: Heh, to by se taky mohlo stát :D Ale mně by se nejvíc líbilo, kdyby se tam magie vymlátila mezi sebou a došlo k posunu společnosti k novým uskupením a novému systému. Tisíce let je to tam ustrnulé na jednom místě a mění se jen vladaři a loajalita. Je na čase to změnit a tak jako tak se jim to naprosto brutálně sype a pokud nemá přijít někdo nový, nevidím postavu, která by mohla pevnou rukou zajistit obnovení pořádku. Targaryeni si to tam pojistili draky, jenže tady je má jenom Dany a ta je jako královna neschopná a na Západozemí nemá, a všichni ostatní s potenciálem mají kulturu, kterou by většina nenásledovala (Victarion, Stannis) a nebo to s nimi nevypadá úplně dobře (Stannis, (f)Aegon), takže se to dřív nebo později sesypat musí. Výbornou šanci teď mají Martellové, ale i ty bych radši viděla v samostatném Dornském „jakékolizřízení“, než aby se otravovali se Severem nebo Údolím. Prostě… razantní snížení počtu obyvatel a přeměna společnosti ze zkostnatělého feudálního systému.

webmaster
10.6.2015 | 21:02:16
Ser Na Hajzliku

Pokud bych si já mohl vybrat, tak bych nadvládu nad Západozemím přisoudil triu Daenerys Targaryen, Jon Snow, Aegon Targaryen. Mí vytoužení hrdinové knižní předlohy. Pokud si dobře vybavuji, tak by i Jon mohl být Targaryen (nevlastní bratr Aegona). Pokud je toto pravda, tak se do Západozemí znovu vrátí tento mocný rod. A protože mají draky nevidím důvod, proč by se o moc měli dělit a rozdělovat sedm království.

10.6.2015 | 21:04:44
Madafaka888

Trochu od tématu :D Doran Martell nemuže chodit nebo proč furt sedí na tom svým křesle s kolečky?

#244 Ann Taylor
10.6.2015 | 22:09:31
Ann Taylor

#243 Madafaka888: Má hodně zlou dnu. Ono to tam není vidět, ale v knížce je hodně popsáno, jak má brutálně a bolestivě nateklý klouby.

webmaster
10.6.2015 | 22:16:59
Red Bull

Má obrnu… proto bezpáteŕní

10.6.2015 | 22:17:23
Red Bull

Dnu pochop.

10.6.2015 | 22:17:50
Zargon

Teorie- Jona oživí v knize Melisandra v seriálu nevím. Když zemře, končí tím jeho přísaha k černým. Bude z něj Jon Stark, zabere sever, pomstí rodinu a nakonec usedne na trůn konec :D

10.6.2015 | 23:11:40
SaDiablo

Tak finále by mohlo mít tak 3 hodiny, jelikož mi to celé přijde uspěchané, a celkově se necítím na konec série, takže by za ty 3 (nebo by to mohly být rovnou 4 nebo nejlíp 5) hodiny mohli hodit rovnou nějaký speciál. :D

10.6.2015 | 23:51:25
vojtasaurus

#236 Eru: ale i tak jde o to, že to byla relativně uzavřená formace, proti které by se s nožíky šlo blbě (to proč po Dany třeba něco nehodili nemá cenu řešit, copak mohli tušit přílet draka…?) když se podíváme na scénu jak v aréně, tak i v epizodě The Sons of The Harpy, tak vidíme že většina neposkrvněných byla zabita nějak zezadu, nebo třeba z boku, což by tato formace neumožňovala..

#251 Ser Duncan the Tall
11.6.2015 | 11:46:06
methoz

Fakt hustý teorie tu někteří píšou :D Vydalo by to na vlastní sci-fi knížku :-)

11.6.2015 | 12:08:26
Ser Duncan the Tall

#249 vojtasaurus: V zábere je pekne vidieť že celá situácia sa skladá z troch fáz, prvá fáza – nepoškvrnení zaujali formáciu a harpye sa na nich pozerajú a rozmýšľajú čo spravia, druhá fáza – našlo sa pár odvážlivcov ktorý zaútočili a boli prepichnutí ale v formácii vznikli medzery, fáza tri – vo formácii vznikli vďaka odvážlivcom medzery a útočia už aj menej odvážne harpye a formácia sa rozpadá a nastáva koniec a v tom prilieta Drogon a v radoch synov harpye nastáva panika a väčšia časť utiekla

11.6.2015 | 13:55:18
Atroxa

Jak tu někdo psal že Melisandra je total podvrh – je to manipulátorská bitch, která ale něco evidentně umí. U těch „vizí“ a pijavic nevim ale co třeba prohození Pána kostí a Manceho -_- A u toho Thorose mi spíš přišlo, že byla překvapená z toho jak On to udělal, ale ne z toho, že je to možné…

11.6.2015 | 14:33:12
Ser Duncan the Tall

No totálni podvrh to nie je ale klam je to v tom že väčšina toho čo Melisandra dokáže spája zo svojim bohom a vo Westerose jej to žerú, v Qarte a v Asshai by jej zatlieskali, uznali že mágii je dosť dobra a keby moc otravovala o bohu, tak ju vykuchajú a je pokoj, netreba zabúdať že GoT je magický svet a mágia je spojená s drakmi, síce po tom čo draci vyhynuli, sa mágia zo sveta vytratila ale nezmizla(Qarth, Asshai)

11.6.2015 | 15:00:21
armunder

Tady uvidíte že mám pravdu a Ramsay stáhne Briane z kůže #238 Ann Taylor:
#239 Pouty:

#255 Ann Taylor #256 dfx
11.6.2015 | 18:15:11
Ann Taylor

#254 armunder: Teď na tebe fakt nemám náladu, takže řeknu jenom jedno: Prosimtě jdi už s tím trollením do pr.

webmaster
11.6.2015 | 18:24:02
dfx

To by som chcel vidiet ako stahovali z koze. Doteraz to neukazali a Boltonovci asi coskoro zomru :-( #254 armunder:

11.6.2015 | 19:09:08
didi2012

Môžem sa opýtať tých čo čítali knihy ako to bude s Branom Starkom? Dakujem

#258 Omilis #262 armunder
12.6.2015 | 10:22:17
Omilis

#257 didi2012: Zeptat se můžeš, ale vzhledem k tomu, že jeho poslední kapitola přibližně odpovídala jeho poslední scéně v seriálu, tak ti asi nikdo nic neřekne.

#259 didi2012
12.6.2015 | 10:51:13
didi2012

#258 Omilis: jaj ok dakujem ja som si myslela ze este nieco je napisane

#260 zdeek
12.6.2015 | 11:53:25
zdeek

#259 didi2012: No bylo tam ještě, jak

se učil dívat skrze oči čarostromů (i do minulosti) a že měl nahradit tříokou vránu, který za nedlouho pravděpodobně skape… ale už si to přesně nepamatuju ;)

12.6.2015 | 13:25:26
armunder

#238 Ann Taylor: a Ta Anna tailor je jako redaktor takhle se redaktor na edně nechová a já vím že u Grimma a u ostaních seriálů jako např arrow měla divné komenty ke všemu a dokonce ji ostatní nadávali tak se na ty seriály vysrala a tedka zas buzeruje tady! Já ty komenty všechno četl jak se proti ní spikly můžu vám to i překopírovat já to četl všechno takže je to ubohá holka závislá v tomhle světě.

a pouty a pořešíme to po posledním díle když se tak stane tak nejsem žádnej trole a když jo můžeš mi tak říkat se to nechá na finále protože Briane už tam mluvila se Sansou v traileru. Seriál k tomu směřuje
#239 Pouty:

#263 Ann Taylor #264 Pouty
12.6.2015 | 19:16:22
armunder

#257 didi2012: s Brendenem Stárkem nebude zatím nic všechny jeho části byli ve čtvrté sérii a proto v páté sérii nehraje!

12.6.2015 | 20:14:08
Ann Taylor

#261 armunder: To je zajímavý, seriál Arrow jsem v životě neviděla :D Pilotní díl možná, ale ani si nepamatuju, o čem to bylo :D A Grimm pokud vím skončil až do podzimu, takže co tam? Tam už nechodí nikdo.

webmaster
12.6.2015 | 20:21:28
Pouty

#261 armunder: Když se to stane, tak prostě budeš mít štastnou trefu, to neomlouvá těch dalších 90% hloupostí, kterými tento web zásobuješ :) Přeji hezký víkend ;)

#266 armunder
12.6.2015 | 21:53:37
park

#49 stanlay: Přesně na to jsem celou dobu myslel… měli to být něco jako speciální jednotky a nechají se podřezávat jak jehňátka!

13.6.2015 | 11:05:19
armunder

#264 Pouty: Jenom tahle teorie jinou jsem tam nedával Takže tohle má být už podle knihy ! Sansa s theonem uteče a cesta k Briane vede k Ramsymu Boltnovy. A ten napíše výhružný dopis že má manceho nájezdníka jako rukojmího

13.6.2015 | 11:17:38
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama