Hawkeye
86/100 - 92×

Hawkeye

Clint Barton, který se proslavil jako hrdina Hawkeye, se věnuje tréninku mladé Kate Bishop, aby z ní udělal tu co možná nejlepší lučištnici. Kromě toho příběh sleduje Clintovu minulost v době, kdy vystupoval pod přezdívkou Ronin.

USA | 2021 | Ukončeno
1 sezóna | Disney+ | 50 minut
Akční, Drama, Komiksový
Jeremy Renner (Hawkeye), Hailee Steinfeld (Kate Bishop), Alaqua Cox (Maya Lopez), Aleks Paunovic (Ivan Banionis), Tony Dalton (Jack Duquesne), Vera Farmiga (Eleanor Bishop), Fra Fee (Kazi Kazimierczak), Florence Pugh (Yelena Belova), Vincent D'Onofrio (Wilson Fisk)

Recenze seriálu Hawkeye očima několika redaktorů

Je po Vánocích i po Silvestru, nyní už každý musel vidět seriál Hawkeye, takže můžeme zvesela probrat jeho klady a zápory. Jak už je u nás zvykem i my jsme se vrhli do hodnocení tohoto seriálu. Jak moc se vám líbil příběh Clinta Bartona a Kate Bishop v jejich samostatné sérii?

14 1
8.1.2022

@tom99

Zatím lze MCU seriály na Disney+ rozdělit na dvě přesně odlišné hromádky. Buď tu máme kreativní pecky jako WandaVision či Loki, nebo nám Kevin Feige naservíruje rutinní příběh v podobě Hawkeye či The Falcon and The Winter Soldier. U obou skupin seriálů by nebyl problém, nicméně druhá parta se opírá o opravdu jednoduchou a velice přímočarou zápletku, která nemusí všem úplně až tak vonět.

Kromě ukradnutého štítu tady tentokrát máme ukradený kostým, odcizené hodinky a znovuzískaný meč. V tomto směru nejde o kdejakou originální podívanou, nicméně je nutné se podívat na seriál i jinýma očima. Vše, co v seriálu vidíme, je extrémně zábavné, postavy jsou zajímavé a na jejich interakci je radost hledět. Největší slabinou seriálu je tak fádní hlavní zápletka (zvlášť, když se nad ní pořádně zamyslíte), ale vše kolem ni funguje na jedničku.

(Akce stála za to. Foto: Disney+)

Na seriál Hawkeye se tak nelze v ničem zásadně zlobit. Je to jako jíst úplně nejjednodušší a obyčejné jídlo, které ale skvěle chutná. V tomto směru si seriál u mě splnil své a doručil, co slíbil. Šest dílů skvěle odsýpalo, vánoční atmosféra byla opravdu k popukání, závěrečná akce nápaditá a herecké výkony skvělé. Kate Bishop se uvedla ve světě MCU skvěle, Maya Lopez důstojně.

Jako jednohubka to fungovalo výborně. Zatímco ale u jiných seriálů ještě dlouho přemýšlíte o možném pokračování či vymýšlíte teorie, zda tamto neznamenalo tohle, tady to tak nebude. Týden po seriálu už o něm ani nevíte. Ten děj byl zkrátka tak jednoduchý a přímočarý, že jsme ho mohli lehce odhadnout ještě před začátkem seriálu. To, že se ztratí kostým a Yelena Belova půjde po Clintovi, se nějak vědělo už před začátkem seriálu. Nikdo ale netušil, že o toto vlastně půjde šest epizod. Když nám to ale tvůrci dobře naservírují, čert to vem.

Hodnocení: 75%

@Zira

Osobně se musím přiznat, že zpočátku jsem postavu Hawkeye nemusela. Nebyl to můj oblíbený Avenger, ale postupně si k vám cestu najde. Seriál mi nakonec přišel jako dokonalý způsob, jak se dostat k jeho postavě ještě hlouběji po událostech ve filmu Endgame. Co se týče šesti epizod, nejdříve se mi to zdálo málo, ale nakonec ten počet byl perfektní, přestože bych si přála vidět víc ze vztahu Clinta a Kate, či Kate a Yeleny (scéna z výtahu ve finále byla naprosto parádní).

Celý seriál nás provázel vánoční atmosférou, bylo to perfektní uvedení Vánoc, na které se jistě těšil každý, kdo si poslechnul ve finále známé americké koledy. Přidáním Yeleny do toho celého balíčku byla jen třešnička na dortu. Měli jsme tam zakončení prakticky událostí z filmu Black Widow. Konečná bitva byla epická. Použití tolik speciálních šípů bylo přímo pro Hawkeye a Kate jak dělané. Kostýmy hrdinů byly dobře propracované, něco, co Hawkeye opravdu potřeboval, přestože se tomu během několika dílů vzpouzel.

(Hawkeye ještě snad nepůjde do důchodu. Foto: Disney+)

Během seriálu jsem neměla pocit, že bych se nudila. Vztahy mezi hrdiny, ale i mezi jejich rodinami byly skvěle sepsané. Záporáci mi nepřišly, že by byli pro hrdiny málo, přeci jen hlavní záporák, nám tak známý záporák, byl opravdu něco. Celkově mi přišlo, že se na to skvěle koukalo. V konečném výsledku bych neměla tomu seriálu co vytknout, pouze jednu jedinou věc… scénu v titulcích. Muzikál mě tedy moc nenadchnul. Více by se mi tam hodilo třeba ukázka toho, jak si Kate a Yelena zašly na drink.

Hodnocení: 95%

@Blackhand47XD

Hawkeye je po Lokim druhým letošním seriálem, od kterého jsem měl největší očekávání. A víceméně je splnil. Seriál nám nabídl komornější městskou akci, kterou tvůrci zasadili do vánočního období a inspirovali se dnes již klasickým komiksem, kde Clint trénuje svou následnici Kate Bishop. Z té udělal Marvel víceméně hlavní hvězdu tohoto seriálu a nic jiného jsme asi ani čekat nemohli. Marvel nám nyní pomalu přestavuje nové hrdiny a ostřílený lukostřelec tu nemůže být napořád, leda by se inspirovali komiksovou sérií Old Man Hawkeye.

Kate a Clint spolu fungují skvěle a máme tu i dobře vybudované motivace mladé hrdinky. Clint se stal jejím vzorem v bitvě o New York a ona chtěla být jako on. Bylo to vlastně také poprvé, co jsme měli možnost vidět tuto událost i z pohledu civilistů, na což jsme museli naneštěstí čekat 9 let. Pro propojení s potitulkovou scénou Black Widow se zde jinak musela objevit také Yelena. Tu tvůrci do seriálu zakomponovali dobře, byť mi přišlo, že byla v závěru čtvrté epizody trochu navíc a onen cliffhanger se dal udělat i trochu lépe. Stejně tak s Kingpinem na obrazovce telefonu.

Samotný Wilson Fisk byl samozřejmě udělaný perfektně a jde vidět, že si Vincent D'Onofrio roli i po tolika letech užívá a nemohl se dočkat, až se k ní zase vrátí. Kde si však úplně nejsem jistý, je postava Mayi. Neříkám, že byla zahrána nějak špatně, ale momentálně si opravdu nedovedu představit, jak utáhne vlastní seriál. Aby nakonec nehrála jenom druhé housle a nebylo to o Daredevilovi s Kingpinem.

(Navazovalo se i na filmy. Foto: Disney+)

Tvůrci zde jinak opravdu skvěle dokázali dávkovat humor, především skrze Teplákovou mafii. Jejich členů mi bylo vlastně celkem líto, protože díky svému chování působili opravdu lidsky a ne jen jako poskoci bez tváře. Celkovou akci jinak také seriál dobře ukočíroval a New York zde skutečně jako New York působil. Dokonce stejně jako v seriálech na Netflixu.

Občas mi však přišlo, že by se tu a tam dalo něco zkrátit a linka s LARPery tu byla vlastně celá tak trochu navíc. Co se týče postavy Jacka, přišel mi strašně nevyužitý, na to jak velká komiksová postava to vlastně je a pro samotného herce je to taktéž celkem škoda. Matka Eleanor mi pak byla nesympatická už od začátku a zvrat s ní mi byl tak hned patrný, byť jsem čekal, že mohla mít prsty i ve smrti otce, což se nakonec nepotvrdilo.

Když vezmu kolem a kolem, jak seriál zvládal pracovat se všemi postavami, atmosférou města a svátků nebo jednotlivými dějovými linkami, nemůžu mu dát stejné hodnocení jako Lokimu, ale musím jít trochu níž. Jsem rozhodně zvědavý, zda seriál dostane i druhou sérii, protože na to rozhodně má a Kate Bishop budu rád vídat i nadále.

Hodnocení: 75%

Jak hodnotíte seriál vy?

Recenze seriálu WandaVision