House of the Dragon (Rod draka)
89/100 - 95×

House of the Dragon(Rod draka)

Po celosvětovém úspěchu seriálu Game of Thrones přichází stanice HBO s jeho prequelem, který se zaměří především na rod Targaryenů a jeho působení v Západozemí.

USA | 2022 | Pauza
vysílání
2 sezóny | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Emma D'Arcy (starší Rhaenyra Targaryen), Olivia Cooke (starší Alicent Hightower), Fabien Frankel (Criston Cole), Matt Smith (Daemon Targaryen), Rhys Ifans (Otto Hightower), Paddy Considine (Viserys I. Targaryen), Eve Best (Rhaenys Targaryen), Steve Toussaint (Corlys Velaryon), Sonoya Mizuno (Mysaria)

Jak tvůrci popisují pět hlavních postav?

Jak tvůrci popisují pět hlavních postav?

Když stanice HBO zveřejnila první oficiální fotky z natáčení, poskytla nám i krátké popisy pěti hlavních postav. Na koho se tedy můžeme těšit?

10 0
8.5.2021

Emma D'Arcy jako Rhaenyra Targaryen

Královo prvorozené dítě s čistou valyrijskou krví, které létá na svém drakovi. Mnozí by řekli, že se Rhaenyra narodila se vším, ale nenarodila se jako muž.

Matt Smith jako Daemon Targaryen

Mladší bratr krále Viseryse a dědic trůnu. Výjimečný válečník a jezdec na drakovi jako Daemon má v žilách pravou dračí krev. Ale říká se, že si vždy, když se narodí Targaryen, bohové hodí mincí.

(Rhaenyra Targaryen a Daemon Targaryen.)

Olivia Cooke jako Alicent Hightower

Dcera Otty Hightowera, pobočníka krále, je nejpůvabnější ženou Sedmi království. Byla vychována na Rudé baště, a to v blízkosti krále a jeho nejbližších lidí. Chová se velmi elegantně a v politice se orientuje obratně.

Rhys Ifans jako Otto Hightower

Ser Otto je pobočník krále, který je loajální a věrný králi i říši. Jakožto pobočník si je vědom toho, že největší hrozbou pro říši je králův bratr Daemon a jeho postavení dědice trůnu.

(Alicent Hightower a Otto Hightower.)

Steve Toussaint jako Corlys Velaryon

Lord rodu Velaryonů má stejnou valyrijskou krev jako rod Targaryenů. Přezdívá se mu Mořský had, protože se stal nejznámější mořeplavcem v historii Západozemí. Podařilo se mu vybudovat tak bohatý rod, že má více peněz než Lannisteři. Kromě toho má i tu největší flotilu lodí na světě.

(Corlys Velaryon.)

Zdroj: Spoiler TV; Foto: HBO

Diskuze /39

mirako

Ono vlastně Rhys Ifans, který hraje Otta Hightowera je Paul Bulva :D :D :D :D :D

8.5.2021 | 11:13:42
mirako

Jinak to herecký obsazení je strašný. Absolutně mi tam ti herci do těch rolí nesedí. Příjde mi to jako casting z Netflixu, bída. Největší hrůza je černoch Steve Toussaint (Corlys Velaryon), věčně se šklebící a škaredá Emma D'Arcy (Rhaenyra Targaryen) a podivín a úchylák Matt Smith (Daemon Targaryen). Olivia Cooke (Alicent Hightower) tady vypadá sice dost špatně, ale podle strýčka Googlu je pěkná, tak uvidíme. No, jedinej Rhys Ifans (Paul Bulva / Otto Hightower) mi podle fotek příjde v klidu.

#8 Stardos
8.5.2021 | 11:35:46
krakenuss

Nejsem žádný rasista, ale ten černoch už je moc. Kvůli rasistické protibělošské Black Lives Matter dneska prostě všude musí být černoch. Ono by to nevadilo kdyby to nebyl Valyrijec („má stejnou valyrijskou krev jako rod Targaryenů“). Konec světa opravdu nastává.

#10 ori #18 CoRnDuCK
8.5.2021 | 12:44:16
Svjatogor

Corlys Velaryon je chyba v Matrixu a každý bug má mít svůj update. Prosím o škrtnutí první věty jeho popisku a její nahrazení tímto: Ač cizozemec, je Corlys Velaryon je věrným vazalem rodu Targaryenů. Na důkaz toho si obarvil vlasy. To, co by král Viserys u někoho jiného potrestal na hrdle jako urázku, od něj příjmul. Traduje se, že několik dvořanů promeškalo nejvhodnější čas mlčet a zasmálo se.

Děkuju… ;-)

8.5.2021 | 13:25:47
Svjatogor

CO BY KDYBY:

Rhaenyra Targaryen = někdo jako Helen Bonham Carter je???

Daemon Tagraryen = Daniel Sharman / Jack Roth (budget Tim Roth)

Alicent Hightower = Roxane Duran (moje oblíbená herečka)

Otto Hightower = Stuart Martin (prostě Medicejové)

Corlys Velaryon = Bradley James (bugdet Mads Mikkelsen)

:-D

#6 mirako
8.5.2021 | 14:00:20
mirako

#5 Svjatogor: No ta Helen Bonham Carter mi tam tak nesedí, ale jinak špica. :)

#7 Svjatogor
8.5.2021 | 14:33:32
Svjatogor

#6 mirako: H.B.R. z roku 1994 (Mary Shelley's Fran­kenstein).

8.5.2021 | 14:41:41
Stardos

#2 mirako: Já si počkám, až je uvidím v seriálu. On Kit s Emilií taky nejsou zrovna bůh ví jak skvělé volby, ale stejně hráli nejzásadnější postavy

#13 mirako
8.5.2021 | 15:08:50
tom99

Nedávno se o Hollywoodské korektnosti rozpovídal U Kulatého Stolu i Petr Jákl, který řekl, že i už kdysi před lety, než se začal natáčet Jan Žižka, zkoušeli Amíci to samé – více žen, menšin apod. A kdyby nebylo zbytí, musel by ustoupit, a někoho tam „na sílu“ narvat. Taková je dnes doba. Také vyprávěl, že někdy, když čte scénář, je hlavním hrdinou muž, ale za dva týdny po korekci scénáře je to najednou žena. Toto jsou opravdu temné časy.

Jinak jsem rád, že Corlys Velaryon v podání Toussainta nebude žádný chudák, a že když už, tak rovnou nejmocnější muž v Západozemí s flotilou za zadkem a postel plnou prachů'!

#11 Svjatogor
webmaster
8.5.2021 | 15:41:54
ori

#3 krakenuss: Tak ono to tak je už pekne dlho, posledný rok pozerám niektoré staršie seriály (pred rokom 2010) a v každom je skupinka belochov a aspoň jeden černoch aby sa nepovedalo. V súčasnosti sa to dáva do popredia hlavne kvôli rozmachu internetu, vtedy si mohol nadávať pred telkou ale teraz si každý môže vyliať srdiečko na nete.

#12 Svjatogor
webmaster
8.5.2021 | 15:51:41
Svjatogor

#9 tom99: To neznám, nějaká internetová TV/show??? ;-)

#13 mirako
8.5.2021 | 16:00:23
Svjatogor

#10 ori: Last Knights (Clive Owen + Morgan Freeman) je u mě blbost i kdyby byla z hippie roku 1968. xD

8.5.2021 | 16:04:18
mirako

#8 Stardos: Jasný no, uvidíme.. :)

#11 Svjatogor: Je to YT kanál, kde točí takový dva ňoumové rozhovory. A fun fact, myslím že snad ani jeden rozhovor neprobíhal u kulatého stolu, ale vždy u klasického obdelníkového­.. :D

#19 jose8
8.5.2021 | 16:17:06
mirako

Ale hosty mívají dobré.. :)

8.5.2021 | 16:18:01
hyena

Ja neviem niesom rasista to určite nie ale mne sa tam ten černoch nehodí ale že absolútne vyzerá to tak neprirodzene

8.5.2021 | 18:00:15
Drewina

Mě se to líbí, jsem ráda, že se jde s neustále měnící dobou a snaží se dávat nejenom do tohohle seriálu ale i do jiných Afroameričany, LGBTQ lidi, Latina, Asijské národy atd.....:). Staví je taky do hlavních rolí, nejenom nějakých vedlejších nebo hostujících. Přece jenom všichni jsme stejní, jsme lidé a nikdo by neměl bránit ničemu. A to, že někde předělají mužskou postavu na ženskou mi nevadí (Kolikrát předělávky jsou lepší než chlapské). Protože plno lidí pořád by nejradši mělo patriarchát a feminismus by nejradši zničilo.

#20 mirako
8.5.2021 | 19:22:55
Lex Luthor

Z herců znám jedině Matta, jako Doktora Who uvidíme, jak se mu povede v nové roli. No jo kvoty do seriálů se holt v dnešní době plnit musí. Jednou se jim to pěkně vymstí.

8.5.2021 | 19:29:20
CoRnDuCK

#3 krakenuss: Valyrijci nejsou a nebyli jenom bílí :D.

8.5.2021 | 20:41:05
jose8

#13 mirako: „…ani jeden rozhovor neprobíhal u kulatého stolu, ale vždy u klasického obdelníkového.“ To se prostě tak říká. S tvarem stolu to nemá nic společnýho.

#21 mirako
8.5.2021 | 23:47:58
mirako

#16 Drewina: Tobě už není pomoci…

#22 Stardos
9.5.2021 | 0:00:22
mirako

#19 jose8: Možná tak v Praze se to tak říká… :D :D

9.5.2021 | 0:09:39
Stardos

#20 mirako: V čem pomoci? :D Na tuhle situaci jsou dva pohledy – všichni jistě známe násilné obsazování černochů, LGBTQ a tak dále, které rovněž vadí i zmíněným – například historické role. Jenomže taky souhlasím s tím, že pokud to ničemu nevadí, prostor by se měl dát všem bez ohledu na pohlaví, etnikum nebo sexualitu. Chtít v seriálech a filmech diverzitu, zatímco si uchováme zdravý rozum, je taky existující koncept.

Fun fact – moc jsem se nesetkal s hejtem na to, že Oberyn i Ellaria byli bisexuálové a užívali si se stejným pohlavím. Naopak byl hejt na vynucený heterosexuální vztah Grey Worma a Missandei = takže i ty „normální“ koncepty mohou být považovány za vynucené :D

#23 mirako #24 mirako #33 Svjatogor
9.5.2021 | 13:16:38
mirako

#22 Stardos: Ve všem.. Vždyť ty její názory, to je prostě taková hloupá ovce.. Samozřejmě že pokud to nevadí (neodporuje pravidlům daného universa), tak ničemu nevadí, tam strkat jakýkoliv rasy, LGBTQ+ a další úchyly… Ale ona je ráda a doslova píše „..nejenom do tohohle seriálu ale i do jiných..“.. Ona by je narvala všude. Tady černoši jakožto Valyrijci nemají co dělat. Všichni Valyrijci jsou podle lore bílí jako např. Targaryenové… Souhlasím, že jsme všichni relativně stejní, ale když tam nemají co dělat, tak tam nemají co dělat a není správné je tam násilně obsazovat, aby z toho pak vznikla lore porušující hloupost. Pak píše o předělání mužských postav na ženský, že to ji taky nevadí.. Wtf?? To je prostě všechno špatně, si takhle nechat srát na hlavu, proto píšu že je ovce.. Ale s nejvyšší pravděpodobností, dle toho jak píše, to je lesba či feministka. To by pak hodně věcí vysvětlovalo a její silně založené kontroverzní názory bych chápal…

9.5.2021 | 13:56:14
mirako

#22 Stardos: A k tvému fun factu.. Tak sexualita Oberyna i Ellarie plně odpovídali knihám, tak proč by si na to lidi stěžovali? Naopak romantický vztah Grey Worma a Missandei je čistý výmysl D&D a s knihami to nemá nic společného, proto to pro některé pak působí vynuceně a stěžují si na to. Mě osobně to nevadilo.

Tady těm divákům a kritikům (včetně mě) prostě nejde o jejich sexualitu, rasu atd. ale o to, aby to korespondovalo s knihami a lore. To prostě strašně lidí nechápe a hned pak každýho označují za rasistu atd. přitom ten člověk jen chce, aby byl dodržený lore a mělo to hlavu a patu..

#25 ori
9.5.2021 | 14:08:38
ori

#24 mirako: Tak problém bol asi v tom že v knihe má Missandei 10 rokov. A čo Salador Saan? Ten je v knihách biely ale v seriáli čierny. To isté Xaro Xoan Daxos z Quarthu. A Syrio nemá v knihách vlasy, ale v seriáli áno, a Sansa má v knihách hnedé vlasy. A hlavne, v knihách majú Targaryenovci fialové oči, ako to že v seriáli nie? Násilné obsadzovanie ľudí s inou farbou očí!

#26 mirako
webmaster
9.5.2021 | 14:33:40
mirako

#25 ori: Ano, Missandei je v knihách jen dítě, a proto ani žádný vztah s Červem mít nebude, a tak to měli udělat i v seriálu. Hold to ale kompletně předělali, ale ničemu to extra nevadí… Co se týče těch menšícch či větších změn vzhledu a rasy jednotlivých vedlejších postav taky ničemu nijak extra nevadí. Lidi s fialovými oči v tomhle světě ani neexistují, takže tam to chtěli vyřešit s čočkami, ale byli pro herce nepříjemné a taky to nijak zásadně nemění příběh atd. Jsou to jen oči.. Ale rozdíl je změnit rasu kompletně celého rodu.. Z rodu tak bledého jako stěna, na rod černochů, černých jak viks.

„House Velaryon is of Valyrian descent, and its members often have Valyrian features, such as silver hair, purple eyes, and pale skin.“ https://awoiaf.westeros.org/…use_Velaryon

#27 ori
9.5.2021 | 15:02:51
ori

#26 mirako: Čo už, márne budeme nadávať, doba je taká. Keby bol internet ešte dávnejšie, ľudia by nadávali za akéhokoľvek černocha v seriáli, aj v tej najmenšej úlohe. A ešte predtým by im vadilo že obsadzujú ženy.

#28 mirako
webmaster
9.5.2021 | 16:17:55
mirako

#27 ori: Jn. Tak to co pak popisuješ, to už byl rasismus.. Teď se přehnaně snaží všem černochům zpětně zavděčit a omluvit, a pak z toho vzníká tohle… Což se dá v některých případech nazvat taky jako jakýsi novodobý rasismus, ale naopak, vůči bílím. Takže místo aby do role bělocha obsadili běleocha, tak obsadí černocha a je to vůči bělochům rasistické. Je to stejně postavené nahlavu a stejně rasistické, jako kdyby měl třeba v nějakém životopisném filmu hrát Martina Luthera Kinga běloch.

9.5.2021 | 17:46:25
czechkatka

Berete to tak, že celý rod Velaryonů je na základě obsazení Toussainta ,,černý,,?? Nebo se tak stalo až na základě toho, že si jeho otec ( klasické valirijské rysy) vzal za ženu černošku?? Protože vzhled Corlysovi matky není v knihách popsán… jeho otec byl zkušený mořeplavec, co prozkoumal všechny kouty Westerosu, včetně těch exotických, holt se mohl zabouchnout do exotické ženy:) Vím, že si zakládali na čistotě krve, ale někdy lásce neporučíš… Zhlédla jsem několik videí pro i proti tomuto obsazení, a právě tento argument tam hodně zazníval… a tuším, že jeho barva pleti nemá ani vliv na další generace Targarienů..... A nebo se hold HBO leklo, že by bylo ve scénách příliš mnoho bledých blonďatých herců, které by od sebe průměrný divák nerozlišil, a tak to takhle drasticky vyřešili :)

#30 prekofro #32 mirako
9.5.2021 | 18:12:37
prekofro

#29 czechkatka: yup na to jsem taky narazil a s tím se dá žít… a přece jen i když to jsou valyrijci tak nikde není řečeno že by trvali na blood-purity stejně jako Targaryeni, takže se mohli mixovat… Jen mě děsí jak se poperou s prvními škvrňaty od Rhaenyry… vzhledem k dohadům o jejich otci…aby to prostě bylo vidět a zároveň to nebylo moc naoko…

9.5.2021 | 18:55:25
ori

Napadá mi že kráľ Dareon II. mal za manželku Martellku a ich Baelor (Kopílam) syn mal dornské rysy (čierne vlasy a olivovú pleť), preto ľudia pochybovali o tom či je pravý Targaryen.

#32 mirako #35 Moor8
webmaster
9.5.2021 | 19:11:27
mirako

#29 czechkatka: Ano, dalo by se to takto obkecat, to určitě.. Ale moc jako mulat teda nevypadá.. :D A podle knih byl prostě bledej/bílej… :) Je to možný.. Je možný že jednali i podle Martina, který pry někde prohlásil, že měl udělat Valyrijce černochy už od prvopočátku..

#31 ori: jj

9.5.2021 | 20:55:42
Svjatogor

#22 Stardos: Lapidárně: je-li knižní postava buzerant, měla by být buzerantem i ve filmu / seriálu. Je-li předloha explicitní, měl by být explicitní i film / seriál. Umí to zahrát hetero? Potom klobouček (viz. seriál Herec). Neumí to? Oslovím jiného herce, někoho jako Honzu Cinu. A vše je křišťálově košer. :-)

Mirako to řekl dobře. :-)

#34 mirako
10.5.2021 | 0:15:29
mirako

#33 Svjatogor: Díky. :) Ty jsi to napsal skvěle a stručně. :D

10.5.2021 | 2:09:20
Moor8

#31 ori: njn úpadek kam se podíváš.

11.5.2021 | 22:11:00
Kanra

Na jednu stranu mi vadí to násilný cpaní menšin do rolí postav který podle předlohy vypadají úplně jinak ale to zoufalý kňučení lidí o tom že „nastává úpadek civilizace“ a „útlak bílých heterosexuálů“ je už taky pomalu k zblití. Co se týče Velaryona tak myslím že je to naopak fajn způsob jak je odlišit od Targaryenů, plus Valyrijci byli otrokáři s impériem přes půl světa takže i dává smysl že se i mezi jejich hlavní rodiny přimíchali lidi z jiných kontinentů.

#37 Moor8
11.5.2021 | 23:43:37
Moor8

#36 Kanra: Ne, to právě nedává. Když někoho zotročuješ, tak z něj neuděláš jeden ze svých šlechtických rodů ;)

#38 Svjatogor #39 mirako
14.5.2021 | 13:16:46
Svjatogor

#37 Moor8: Pokud nejsi Vysoká Porta (namátkou Ibrahim z Pargy, původně pravoslavný Řek, jinak daň z devširme). ;-)

15.5.2021 | 0:25:07
mirako

#37 Moor8: Tak tak.. :D

15.5.2021 | 12:06:26
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S01E10: The Black Queen

cz100%
DOKONČENO
sk100%
DOKONČENO

Nejnovější díly seriálu House of the Dragon si můžete pustit na streamovací službě HBO Max, kde si je užijete i s českou podporou.

Nepřehlédněte

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Ani seriál House of the Dragon se neobejde bez početného množství rodů. Které rody, jež známe už ze seriálu Game of Thrones, zasáhnou do války? A které nové rody nám naopak budou představeny?

Reklama

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama