House of the Dragon (Rod draka)
89/100 - 95×

House of the Dragon(Rod draka)

Po celosvětovém úspěchu seriálu Game of Thrones přichází stanice HBO s jeho prequelem, který se zaměří především na rod Targaryenů a jeho působení v Západozemí.

USA | 2022 | Pauza
vysílání
2 sezóny | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Emma D'Arcy (starší Rhaenyra Targaryen), Olivia Cooke (starší Alicent Hightower), Fabien Frankel (Criston Cole), Matt Smith (Daemon Targaryen), Rhys Ifans (Otto Hightower), Paddy Considine (Viserys I. Targaryen), Eve Best (Rhaenys Targaryen), Steve Toussaint (Corlys Velaryon), Sonoya Mizuno (Mysaria)

Tvůrce vysvětluje, proč bude rod Velaryonů tvořen herci tmavé pleti

Tvůrce vysvětluje, proč bude rod Velaryonů tvořen herci tmavé pleti

Rod Velaryonů sehraje velkou roli v novince House of the Dragon. Spoustu lidí pobouřil fakt, že jeho členy tvoří herci tmavé pleti. Tvůrce nyní vysvětlil, proč tomu tak je.

9 31
15.7.2022

Už v průběhu oznámení herců a jejich postav byla spousta fanoušků pobouřena tím, kdo hraje členy rodu Velaryonů. V knihách jde o jeden z valyrijských rodů, který se usadil v Západozemí, přičemž je o něm známo i to, že má velmi blízko k rodu Targaryenů. Právě proto se spoustě nelíbil fakt, že Velaryony budou hrát herci tmavé pleti, zatímco Targaryeny budou hrát herci světlé pleti.

Podstatným faktem je však to, že v knihách jsou členi rodu Velaryonů popisováni stejně jako Targaryeni, tedy že jde o lidi světlé pleti, kteří mají stříbrné vlasy a fialové oči. Tvůrci seriálu je však upravili tak, aby bylo obsazení seriálu multikulturní: „Před deseti lety, když vznikala Hra o trůny, byl svět úplně jiný. Byl odlišný i před dvaceti lety, když Peter Jackson natočil Pána prstenů. Chtěli jsme, aby toho náš seriál obsahoval co nejvíce. Bylo pro nás důležité vytvořit seriál tak, že v něm nebude pobíhat jen banda bělochů. Taková je pravda.“

(Tvůrci si stojí za svým rozhodnutím. Foto: HBO)

Když seriál vznikal, spisovatel George R. R. Martin vedl spoustu diskuzí s tvůrcem Ryanem Condalem. Během toho se bavili i o Velaryonech a Martin mu řekl, že si už během psaní knih pohrával s myšlenkou, že by Velaryoni byli lidé tmavé pleti: „Kdysi dávno, když Martin vymýšlel svět Písně ledu a ohně, si pohrával s myšlenkou, že Velaryoni budou lidé tmavé pleti. Já si hned řekl: ‚Proč bychom to takto nemohli udělat v našem seriálu?‘“

Tvůrci si kromě toho stáli za tím, že by divákům chtěli představit šlechtický rod tvořený herci tmavé pleti. Chtěli se tak vyhnout rolím, do kterých jsou tito herci často obsazováni v podobných projektech, tedy pirátům, otrokům a žoldákům. Na závěr tvůrci dodali, že jsou pyšní na to, co pro Corlyse Velaryona a jeho rodinu vymysleli. Dle jejich slov jde o druhého nejbohatšího a nejmocnějšího muže v Západozemí. Všichni touží po tom být spříznění s jeho rodem, všichni si chtějí vzít jeho děti a všichni s ním touží sedět u společného stolu.

Zdroj článku: EW

Diskuze /84

Hyde

No stacilo rict, ze tvurce je hyperkorektni pitchus maximus. Predelani postav je snad korektni vuci autorovi? Ne ale zavre to pusu aktivistum a o to jde predevsim.

#3 Serenitka
15.7.2022 | 12:29:31
EdnaMichael

tohle bych zakazal fuj takhle to znasilnit

15.7.2022 | 12:48:59
Serenitka

#1 Hyde: Já už si na tohle tak nějak zvykl, furt to trochu naštve, když to tam cpou násilím, ale vem to čert, jen ty další věci aby tam dali nějak rozumně, kdo si nechá onikat, který elf se zamiluje do kterého a který trpaslík se bude cítit krtkem atd.. ale asi zbytečné hejtit, stejně se na to podívám a myslím, že s přimhouřením oka a nemysle tak na předlohu, by to mohla být hezká fantasy, minimálně efekty vypadají fajn, už jen aby některé postavy nebyli tak nesympatické, jak působí z trailerů a mělo to smysluplný děj :)

#55 A1B2
15.7.2022 | 12:50:27
Bin

Klasická hollywoodská debilita… Čekám ještě nějakej film z druhy světový, kde bude gestapáka hrát černej blondýn s modrýma očima :D

#21 Svjatogor
15.7.2022 | 12:52:53
Carlos Matos

Co koukám na obrázek, tak to vypadá strašně uměle. Jako kdyby ho tam vložili ve photoshopu. Spíš než vážnou tvorbu mi to připomíná komedie s Terry Crewsem. Ale tady Terry nebude :(

15.7.2022 | 12:53:25
Broomen

„Před deseti lety, když vznikala Hra o trůny, byl svět úplně jiný. Byl odlišný i před dvaceti lety, když Peter Jackson natočil Pána prstenů…" Herci tmavé pleti snad před 10 nebo 20 lety neexistovali? :)

#7 JakeDeffe
15.7.2022 | 12:56:16
JakeDeffe

#6 Broomen: Ne, akorát se tenkrát víc hrálo na nějaký respekt k předloze a na talent, takže se lidi obsazovali podle představ tvůrce a podle talentu danýho herce. Dneska je tam člověk obsazený jen podle svojí barvy a to není rasistický, to je přece normální, i když vůbec neumí hrát. Nechápu, jak člověk může být sám se sebou spokojený, když ví, že ho někdo zaměstnal jen kvůli barvě a nebo sexualitě, ne podle schopností a charakteru.

15.7.2022 | 13:24:12
Steve23x

Ale jo, proč ne.

Rozhodně se na to těšim víc, než na Lord of the Rings a nějaká černošská šlechta mi to nepokazí.

#52 kejin
15.7.2022 | 13:48:37
beat

Podľa mňa je to v poriadku. Sám Martin povedal, že sa s touto myšlienkou zahrával a nevidím dôvod prečo by nemohli byť tmavej pleti keď na tom sám Martin participuje a schválil to. Tak či onak sa nejde podľa predlohy, len sa z nej vychádza, takže isté zmeny môžu nastať bez akéhokoľvek problému. Komu sa to nepáči, nie je nútený to pozerať. Toť vše.

#55 A1B2
15.7.2022 | 14:56:13
dbar

Samozřejmě, že George R. R. Martin nyní říká, že kdysi chtěl Velaryony tmavé pleti, i když to třeba vůbec není pravda, jinak by totiž dostat nálepku rasisty a musel by zpětně své dílo zkritizovat… (podobně jako autorka Přátel)

15.7.2022 | 15:31:24
Azor Ahai

George R. R. Martin toho už napovídal… Osobně mu už nevěřím ani slovo. Stále doufám v zázrak a na seriál se celkem těším.

15.7.2022 | 17:45:47
myssi

banda bělochů?

15.7.2022 | 17:46:05
WILLIAM_MOINSPIELD

Už se blíží doba, kdy všechny seriály a filmy, kde nehrajou herci tmavé pleti důstojnou roli budou zakázány :-(. Tímhle tempem to bude za dalších 10 let úplně v prdeli. Všechno to má akorát opačný efekt. Nejvíc mě baví na Disney+ nová speciální kolekce: Černošské příběhy – upřímně jsem myslel, že jde o rasistický vtip. Potřeba vytvořit pro jedno etnikum speciální kategorii mi nepřijde moc pokrokové. Na tomto seriálu mě stejně nejvíc zklamalo obsazení Matta Smithe do role Daemona Targaryena a to ani Velaryoni nepřebijou.

15.7.2022 | 17:47:14
czechkatka

https://grrm.livejournal.com/326474.html?… Jen tak pro zajímavost, na tomto odkazu najdete článek z roku 2013!!!!!, ve kterém George polemizuje o černých Targaryenech/Ve­laryonech.. Takže ne, není to tlak dnešní doby :)

#15 czechkatka #32 svina
15.7.2022 | 18:31:38
czechkatka

#14 czechkatka: ,,Speaking of Valyria… right from the start I wanted the Targaryens, and by extension the Valryians from whom they were descended, to be a race apart, with distinctive features that set them apart from the rest of Westeros, and helped explain their obsession with the purity of their blood. But in recent years, it has occured to me from time to time that it might have made for an interesting twist if instead I had made the dragonlords of Valyria… and therefore the Targaryens… black. Maybe I could have kept the silver hair too, though… no, that comes too close to ‚dark elf‘ territory, but still… if I'd had dark-skinned dragonlords invade and conquer and dominate a largely white Westeros… though that choice would have brought its own perils. The Targaryens have not all been heroic, after all… some of them have been monsters, madmen, so… Well, it's all moot. The idea came to me about twenty years too late.

#17 Camaris #55 A1B2
15.7.2022 | 18:33:33
Ronkar

Hru o trůny jsem měl za příklad seriálu, který to jako jeden z mála udělal dobře = používal logiku geografie, historie a sociální status. Vše brali v patrnost. Na severu byli všichni bílí. V Dorne měli olivovou pleť. A černoši byli jen v krajinách, kde logicky být měli. Pokud tam chtějí černochy, nemám s tím problém, ale musí logicky vysvětlit, jak se tam dostali. Nejhůř se s tím popasoval Zaklínač, kde v evropských vesnicích jsou běloši a černoši vedle sebe… v tak podělaným rasistickým světě, kde se vraždí kvůli špičatýmu uchu… No nevím.

#19 Levascue #22 ori #76 tomasgeryk
15.7.2022 | 18:42:22
Camaris

#15 czechkatka: Jak tady píšeš:

  • „kdybych nechal dračí pány tmavé pleti napadnout, podmanit si a ovládnout převážně bílý Westeros… ačkoli tato volba by přinesla svá vlastní nebezpečí..“

Takže už tehdy se bál, že by to vypadalo rasisticky. No a teď tu myšlenku oprášili a pro jistotu otočili. Takže Černý rod Targeryenů je něco dokonálého po čem všichni touží.

  • „Dle jejich slov jde o druhého nejbohatšího a nejmocnějšího muže v Západozemí. Všichni touží po tom být spříznění s jeho rodem, všichni si chtějí vzít jeho děti a všichni s ním touží sedět u společného stolu.“
15.7.2022 | 19:06:56
beat

Niekedy mám pocit že sa tu stále viac a viac množia rasistické poznámky

#23 desaix #31 atreid #41 AzurovyAzure77 #55 A1B2
15.7.2022 | 19:36:31
Levascue

#16 Ronkar: Trefně napsáno, souhlasím.

15.7.2022 | 20:07:30
Svjatogor

Dobře, ale zeptat se přece jenom musím. Jaká je skutečná PŘIDANÁ HODNOTA změny, že seriálový rod Velaryonů nebude světem G.R.R.M. pobíhat jako banda bělochů??? Proč ohýbat zavedenou logiku spřízněné krve, když šlo vše vyřešit elegantně novým cizokrajným rodem v targaryenském exilu. Mohli přijít třeba z Naathu. Děkuju bohu(ům) za to, že PJ to svoje sthnul včas a to beru zpět všechny moje rejpavé poznámky typu, kde kurva Tom Bombadil nebo jak jste to zabili Sarumana?! :-D

15.7.2022 | 20:19:20
Svjatogor

#4 Bin: Všechno jde zgeugenizovat, třeba na odvrácené straně Měsíce (Iron Sky). ;-)

15.7.2022 | 20:21:51
ori

#16 Ronkar: Ako píšeš, také zmeny nevadia keď sedia. Salador Saan aj Xaro Xoan Daxos boli v knihách bieli, zatiaľ čo v seriáli čierni, ale bolo to vysvetlené tým že v seriáli boli z Letných ostrovov, a tie postavy mi viac sedeli práve takto. Ale u tých Velaryonov to proste bije do očí.

webmaster
15.7.2022 | 20:26:23
desaix

#18 beat: Mal by si byť dostatočne uvedomelý a nahlásiť to.

Na začiatok musím povedať, že pred prečítaním tohto článku som bol úplne v pohode stým, že rod Velaryon bude obsadený hercami s tmavou pleťou. Bral som to ako nutné zlo. Ak chceli tvorcovia vysvetliť túto zmenu proti predlohe a upokojiť divákov, tak v mojom prípade dosiahli úplný opak. Vidím v tom rakovinu ktorá pomaly požiera celý filmový priemysel. Ako Ničota v „Nekonečnom príbehu“ ktorá pohlcuje svet fantázie. Kultúrna krádež na všetkých úrovniach, za potlesku progresívnych ideológov. Napriek tomu všetkému bude HotD, myslím, menšia zlatanina ako Witcher, alebo Rings od Power.

#25 beat
15.7.2022 | 23:19:54
Aelimne

Tak vidím, že rasisti na edně mají zase žně, jak jinak.

#29 atreid #30 desaix #41 AzurovyAzure77
16.7.2022 | 0:24:22
beat

#23 desaix: za obsah ako aj príspevky si zodpovedá sám prevádzkovateľ webového sídla, nie je v mojej kompetencii niečo nahlasovať, to môže len sám majiteľ, ktorý disponuje a narába z osobnými údajmi daných používateľov

16.7.2022 | 1:07:23
beat

*s

16.7.2022 | 1:08:55
KIM

Černý v Pánovi prstenů, černý v HoT včera jsem byl nucen shlédnout Pýcha a přemlouvaní a co nevidím černý. To už je nějaká filmařská nemoc. Už se těším na přetočeného Vojína Ryana jak se na Omaze bude vyloďovat 2000 černých :(

#38 m0rdred
16.7.2022 | 8:01:14
Avari

Aelimne: Ti, co chtějí zachovat svou kulturu a národy jsou rasisti? Tak to pak nevím, co jsou zač ti, co tyto národy likvidují díky své levicově totalitní fantasmagorii.

16.7.2022 | 8:31:34
atreid

#24 Aelimne: Tak jediní rasisti zde jste právě vy, co vidíte ten „rasismus“ úplně za vším. Nevidím jediný důvod, proč by se charaktery, které autor vymyslel a popsal, měly přebarvovat jen podle toho, že je to právě „in“. Nicméně, zkuste si to udělat v opačném gardu, a postavu, která je v originálu černá, obsaďte bílým hercem, a pak až si přečtete reakce, napište něco o rasismu, potom to bude mít vypovídací hodnotu. Váš komentář je trapný a ubohý, ale přesně v diktátu sebemrskačství a poklonkování dnešní doby. Nikdo černochům nebrání, aby si na základě svého vlastního literárního odkazu zfilmovaly svoje vlastní příběhy a do hlavních rolí si obsadili koho sami chtějí. Ale točit filmy,potažmo seriály s předpřipravenou kvótou černých, trans, homo a já nevím čeho ještě je prostě ubohost umocněná ještě víc tím, že je ve většině případů vidět jak moc na sílu byly do příběhu násilně vepsány, aby uspokojily věčně si stěžující, ale bohužel zároveň nejhlasitější menšinu. A ne , skutečně nevidím důvod, proč by třeba v Pánu prstenů měli být černí trpaslíci, když už z děje vyplývá, že většinu času tráví v podzemí..Když by Karla IV hrál černoch,tak by to podle vás bylo v pořádku? Historie je neměnná. To, co vy nazýváte „rasismem“, není nic jiného, že lidi už tohoto znásilňování mají prostě dost. Klanění se odkazu kriminálníka Floyda, nadřazování a protežování menšin na úkor ostaních, poukazování na domělé křivdy a co nejhlasitější vykřikování „rasismus!!!“ v případech, kdy si chci prosadit svou bez ohledu na to, zda jsem skutečně v právu, pozitivní diskriminace apod. to jsou ty příklady, které vedou k tomu, že většina rozumně uvažujících lidí toto odmítá. A nazpátek dostává od takových jako jste vy, nálepku rasistů. Hmm, zajímavé je, že vám nevadí třeba to, že Denzel Washington se odmítl ve filmu líbat s Julií Roberts, protože mu vadilo, že je bílá, že lidé za to, že místo Black lives matter napsaly All lives matter byly za toto ostrakizování, propuštění z práce. Ale to vám do toho vašeho vysněného obrázku rasismu moc nezapadá, co? Verbální útoky ve filmech a seriálech proti bílým jsou brány jako děsně in, ale v opačném gardu už je to smrtelná urážka. Podřezáváte si pod sebou větev a ještě se u toho poplácáváte po ramenou. Na rozdíl od virtuálnho světa ovšem realitu neohnete. Fajn den

16.7.2022 | 8:47:08
desaix

#24 Aelimne: Onálepkovať niekoho ako rasistu zodpovedá jednoduchému deleniu sveta dnešných mladých progresívcov. Vy potrebujete jasné definície inak ste zmätení. Nechápete, že divák môže mať obľúbených černošských hercov a zároveň mu môžu vadí čierni herci v príbehoch kde nemajú čo hľadať.

16.7.2022 | 9:11:06
atreid

#18 beat: jestli to nebude tím, že ten rasismus už vidíte i třeba v polívce.

16.7.2022 | 9:14:18
svina

#14 czechkatka: Však tam sám píše, že ten „nápad“ přišel až o 20 let později. Střelba do vlastní nohy. :D A ty jsi možná právě vylezla z jeskyně, ale politická korektnost není záležitost pár let nazpět. Je tu aktivně minimálně (co si já všímám) od roku 2009.

#50 czechkatka
16.7.2022 | 10:08:49
Obi-Two

Sráči, všude nasrat negry, i když tam nemají co dělat!!!! Hlavně, že třeba u Black Panthera bylo taky samý hnědý hovno a nikdo neřekl ani slovo, že tam nejsou bílí!!! Tahle doba je v hajzlu!

#48 ori
16.7.2022 | 11:49:33
Harper66

Tady se můžete podívat jak se chovají ti utlačovaní černí, zezadu zaútočí a potom borce majznou po hlavě a když je na zemi, ukradnou mu telefon. https://www.facebook.com/watch/?… Jinak ten afričan se tam vůbec nehodí! :/

16.7.2022 | 11:58:21
4391

Jestli to nebude tím, že uvědomělí liberální magoři pracujou nonstop na tom, jak ze všech udělat rasisty :) V téhle hyperkorektní době je rasistickej i bílej pudl.

#36 4391
16.7.2022 | 13:13:49
4391

#35 4391: (to měla být reakce na uživatele „beat“ a jeho uvědomělé komenty)

16.7.2022 | 13:17:00
m0rdred

Ne. Černoši se tam fakt nehodí. Ale dejme je tam, dejme jim bílý vlasy a bude to OK ;) To by jeden…

16.7.2022 | 15:00:22
m0rdred

#27 KIM: A to ještě nevíš, že Ryana bude gay a bude to důležitá část příběhu.

16.7.2022 | 15:02:04
Oveckoun

Tohle je tak kolosální snůška keců. Je černý, protože seriály i filmy dnes musí mít předepsaný počet herců nebílé pleti, lgbt+ orientace a nějaké formy „znevýhodnění“, aby mohl být zařazen o boj na Zlaté Globy, Emmy, Oscary atp… Když nemá, prostě nemůže soutěžit a není mu udělen takový mediální prostor. No a protože HBO nemá žádný hit, který by konkuroval Netflixu nebo Disney+, nesmí nic nechat náhodě.

16.7.2022 | 15:30:32
Oveckoun

Jo a mimochodem, George R. R. Martin je levičák jako poleno. Takže hádám, že zrovna tahle aféra mu absolutně nevadí :D

#46 desaix
16.7.2022 | 16:56:53
AzurovyAzure77

Přiznám se, že když jsem viděl nadpis článku, tak jsem čekal, že aspoň tvůrci přijdou s nějakým dobrým důvodem, proč se tak rozhodli. Vyžadovalo by to sice trochu pozměnění loru a vymyšlení kanonického důvodu, proč se Valeryoni v průběhu staletí začali odlišovat v pigmentu od Targaryenů, nejspíš trochu poupravit jejich historii, ale bral bych to.

Co jsem ale vážně nečekal je, že tvůrce prostě suše přizná, že se osobně rozhodl celý rod přebarvit na černo, protože si to žádá doba a chce být multikulturní. Že jiný důvod tam není, prostě nechce, aby tam běhala „banda bělochů“. To je fakt síla. Už jen to, že tohle může veřejně říct a nemít za to postih, je prvotřídní ukázkou pokrytectví aktivismu. Protože kdyby to řekl obráceně, tak ho teď stahují z kůže a seriál by byl do večera zcancelovaný.

#24 Aelimne: #18 beat: Je rasistické snažit se respektovat předlohu a při vytváření její adaptace zachovat kulturní prvky etnik, které autor stvořil a následně smysluplně rozmístil po svém fiktivním kontinentu tak, aby jejich fyziologické znaky odpovídaly přírodním faktorům a zeměpisným podmínkám oblastí, které obývají? Není spíš rasistické takto komplexní umělecký svět překopat a násilně mu vnutit svou pokřivenou progresivní ideologii, která má defacto v jádru rasistický podtext? :D Ale hádám, že to vám nemusím vysvětlovat. Je přece jednoduší všem sveřepě nadávat do rasistů, než zapojit mozek a trochu popřemýšlet…

#42 Svjatogor
16.7.2022 | 19:37:42
Svjatogor

#41 AzurovyAzure77: G.R.R.M. čerpá ze jednak světové historie a jednak z historie (vnitro) dynastických válek dnešní U.K. Ergo, tvůrci mohli šáhnout do: 1.) historie úpadkové pozdní Západořímské říše (germánští foederati, magister militum Stilicho byl poloviční Vandal), 2.) historie čerstvě expandující Osmanské říše a jednoho z prvních výběru devširme do janičárských sborů na Balkáně, 3.) historie kulturní války bulharského kaganátu, kdy kdy kagan se stal knížetem, vyhubil protobulharskou nobilitu, přijal křest a svou zemi poslovanštil, 4.) historie vznešených rukojmích z vazalského státu určených ke kulturní a sociální převýchově. Tohle dělali králové králů z Persie. Je toho spousta, no. :-)

Zkrátka, Velaryoni by byli rodem selfmademanů z nějaké prdele a jejich prapředek mohl zachránit nějakému důležitému Targaryenovi zadek v bitvě. Odměnou by byla jedna z X princezen z vedlejších linií rodu. Takové vysvětlení bych přijal.

#46 desaix
16.7.2022 | 20:26:41
ori

Pozrime sa na to takto. V knihách si autor môže vytvoriť akékoľvek postavy len chce, lebo to nie sú skutoční ľudia. Ale v seriály tie postavy hrajú herci, teda skutoční ľudia. A stanica a tvorcovia seriálu majú určitú zodpovednosť voči spoločnosti, nemôžu len tak zakázať čiernym hercom hrať tam alebo im dať iba podradné úlohy, lebo by to bola urážka tých hercov a celej černošskej komunity, voči ktorej sa Američania a ani zvyšok sveta v minulosti nesprával práve dôstojne. Určite existuje veľa černochov, ktorí sú inteligentní a nevadilo by im, keby v seriály žiadny černoch nebol, lebo by chápali že autori pracujú so svetom, v ktorom majú černosi okrajovú úlohu. Ale určite sa nájde zopár aktivistov, ktorí z toho začnú robiť veľkú vec, podajú žalobu, budú robiť rozruch a uškodia reputácii stanice aj tvorcov, od ktorých by potom všetci dávali ruky preč. Takže aby sa vyhli týmto problémom tak tam tých pár černošských postáv dajú a majú pokoj. Inteligentní diváci to pochopia a tí priemernejší budú predvádzať to čo niektorí v tejto diskusii.

#44 Svjatogor #55 A1B2
webmaster
16.7.2022 | 20:56:40
Svjatogor

#43 ori: Dobrý spisovatel jím vytvořené postavy čtenářům alespoň několika slovy popíše. ;-)

#49 ori
16.7.2022 | 21:02:02
Darknitro

Ten zmetek co taky promazal komentare, at se nam ukaze a prizna se! Kdyby to bylo v realu dostal by co proto!

16.7.2022 | 21:44:38
desaix

#40 Oveckoun: Treba naučiť rozlišovať ľavičiara a komunistu. Ja sa tiež považujem za ľavičiara, pretože som rád, že žijem v štáte kde je zdravotníctvo a školstvo dotované štátom a myslím si, že zdanenie by malo stúpať úmerne s príjmami jednotlivca. Je totiž choré, že najväčšie firmy platia najnižšie dane.

#42 Svjatogor: Ono to nakoniec nebude, dúfam, až tak hrozné. Zdá sa, že tvorcovia budú obsadzovať čiernych hercov len do tohto rodu, takže tu bude aspoň elementárna logika. Myslím, že väčšine z nás hlavné vadí to zdôvodnenie pre prefarbenie rodu Velaryon. Beloch sa v USA pomaly, ale iste stáva sprostým slovom a Amerika sa definitívne odstriháva od svojích európskych koreňov. Môže sa nám to nepáčiť, ale to je tak všetko čo stým môžeme robiť. Ak by Európa bola, politický aj kultúrne, svojprávna, tak by sme si točili európske verzie seriálov a nemuseli riešiť ako to točia za veľkou mlákou. USA si do svojho filmového rybníka európske filmy nepustí. To ich radšej sprosté okopíruje a občas si za to ešte udelí Oscara, …ako napríklad tento rok.(dokonca za scenár)

#47 4391
16.7.2022 | 21:53:43
4391

#46 desaix: Přesně tak :) Jak psal někdo výš, já se taky na tenhle seriál těším o dost víc, než na Pána prstenů, to jenom to jejich zdůvodnění mi přijde trochu mimo.

Normálnímu člověku je úplně jedno, že jsou v tom černoši. Však v původním GoT byli také, přitom ten seriál je legenda. Ale ať to dává větší smysl než „prostě jsme je tam chtěli mít, tak jsme je tam nas*ali všude. Komu se to nelíbí je rasista.“

Je to vlastně úplně jednoduché, ale přesto je to věčné téma. Přijde mi, že pro typ lidí co prosazují kvóty na černochy a sexuální menšiny je to spíš otázka ideologie. Logické argumenty je pak obvykle nepřesvědčí.

16.7.2022 | 22:10:38
ori

#33 Obi-Two: Boli tam traja, Everett Ross, Ulysess Klaue a v potitulkovej scéne Biely vlk, Bucky. A v Ms. Marvel, krásnom moslimskom seriáli, tam museli tiež napchať belochov, Bruna a Zoe. Fakt, všade tých belochov serú, nevedia vymyslieť nič originálne.

#55 A1B2
webmaster
16.7.2022 | 22:56:44
ori

#44 Svjatogor: Samozrejme, ale tam to nevyvolá taký ohlas, lebo kníh podľa mňa číta menej ľudí ako pozerá seriály, navyše knihy čítajú viac inteligentní ľudia, ktorí také veci pochopia a nerobia okolo toho zbytočný hluk. Seriál si pozrie každý tupec a ide si vybiť zlosť do internetovej diskusie a robiť sa veľkým hrdinom.

#55 A1B2
webmaster
16.7.2022 | 22:59:15
czechkatka

#32 svina: Ano, nápad přišel o 20 let později… ALE POČÍTÁ TO OD PRVNÍ VYDANÉ KNIHY (rok 1996) !! Asi těžko je mohl jen tak přepsat:) Ten odkaz jsem tu dala s nadějí, že alespoň někdo pochopí, že o tom George přemýšlel už dávno, a není to jen nátlakem dnešní woke doby.. Ale vidím, že asi marně…

#52 kejin
16.7.2022 | 23:21:23
dfx

Dnešná doba je taká progresívne rasistická, preto musia byť aj seriály progresívne rasistické. Štedro dotované mimovládky sa o to postarajú.

17.7.2022 | 6:51:48
kejin

#8 Steve23x: #50 czechkatka: Díky! Nechápu, co se tu vždycky rozjede za hejt. Ve výsledku je to snad úplně jedno, s jakou barvou pleti to hraje. Jde snad o příběh a abych si to užil, ne?

#55 A1B2
17.7.2022 | 12:14:03
Lolamoon

Na jednu stranu sympatické, že nevymysleli blbý dôvod prečo tam sú a rovno dali pravdu. Nemám rada to stále odôvodňovanie. To je už znak, že to tak nemá byť. Na druhej strane je to stále zlé. Nemám chuť si to pozrieť a podporovať ich. #ori ako píšeš nezmysli. Aká zodpovednosť. Predsa, keď mám niečo knižne napísané, tak prečo by sa malo nasilu vtláčať na obraz podľa teba „zodpovednosť“. Kto im bráni aby prebrali niečo, kde v predlohe sú černosi alebo si vymysleli vlastný príbeh od základu. Aký to má zmysel prispôsobovať príbehy skutočnosti.

17.7.2022 | 13:46:22
Lolamoon

A že Martin o niečom rozmýšľal neznamená že to môže byť. Predsa by to tam napísal, keby chcel černochov. Však ich mal, ale inde. Bežne sa rozmýšľa o všeličom, ale neznamená to, že všetky varianty sú správne.

17.7.2022 | 13:49:05
A1B2

Tvůrci asi nechápou, co to znamená vysvětlit. Říci: „udělali jsme to, protože jsme to udělat chtěli.“ není vysvětlení. Celkově to zní jako plaky za komančů.

#3 Serenitka: Zvykl sis, asi jako si lidé zvykli na nacismus a komunismus. Na zlo si nelze zvykat, je třeba s ním bojovat!!!

#9 beat: „…nevidím dôvod prečo by nemohli byť tmavej pleti ..“ To, že nemáš kritické myšlení je v tomhle světě výhoda. Ostatní na tom jsou jinak a tak jim tahle blbost zcela kazí zážitek.

#15 czechkatka: Aha, takže jeho problém byl v tom, že by černoši byli zrůdy a šílenci, což se u černochů nesmí, ale u bílých je to v pohodě. Velebnosti chce mi blejt.

#18 beat: Tak přestaň psát a hned tu bude o pár rasistických komentářů míň. Zatím se tu jako rasista projevuješ akorát ty.

#43 ori: Sorry, ale tohle jsou strašné kecy. Studio má tyhle aktivisty poslat do prdele a stát si za svým, tím by ukázalo, že má rozum a koule stát si za tím, co je správné. Rozumný divák ví, že šikanátor bude své nároky neustále stupňovat, dokud se mu nepostavíte, takže když budou studia neustále ustupovat, dostaneme se za chvíli do doby, kdy už nebude hrát žádný běloch. Je jedno, zda je to malá lež nebo velká, proti každé se musí bojovat.

#48 ori: Ale bylo tam dodáni jako cizinci. proč nebyla Wakanda stejně multietnická jako Asgard? Hmm?

#49 ori: ta tvoje arogance a snaha pasivně urážet lidi s jiným názorem je ubohá. Právě inteligentní lidi tyhle věcí pochopí. Pochopí co je na tomhle přístupu špatně, jen tupci ho brání, protože tomu buď nerozumí, nebo jim jde o jejich vlastní pocit sebeuspokojení, či se chtějí cítit nadřazení, že mají ty „správné“ názory. Prostě zmanipulované ovce. Kdyby se člověk s takovým myšlení narodil o pár desetiletí dříve, tak volá buď ať žije Vůdce, nebo ať žije Strana.

#52 kejin: Ne, není to jedno, protože to zcela kazí konzistenci a uvěřitelnost daného světa. To je stejné, jako by tam někdo vytáhl mobil. Nebo by místo povozů jezdili autem.

#56 ori #62 beat #79 zroutik
17.7.2022 | 14:54:03
ori

#55 A1B2: Sťažnosti Európanov s tým aj tak nič neurobia. Túto mašinériu riadi USA a tam im na také veci všetci kývajú hlavou. A čo budeme robiť my? Pozerať Európske seriály? Nie, musíme pozerať tie americké a proste to pretrpieť, keď to tak vadí. Alebo si chvíľu počkať a dočkáme sa kvalitných ruských seriálov, kde budú samí hetero belosi.

#57 Svjatogor #58 desaix #59 A1B2
webmaster
17.7.2022 | 21:33:49
Svjatogor

#56 ori: Rus umí natočit fantasy v souznění Myšákovým niveau i jeho rozpočtem a přitom si nezkurvit lore. Hm, jak to dělá??? To byla sarkastická řečnická otázka do ztracena. nebylo nutné se ptát. Vím, že jim to funguje. Polák umí to samé, i když točí z 90% pro jiné Poláky, ale i za americké peníze. :-P Až umřou staří fachmani jako Ch.Nolan, pak na západ od Odry se budou točit už jenom… škoda slov.

17.7.2022 | 21:47:47
desaix

#56 ori: Ja mám európske seriály (vrátane niektorých ruských) plné bielych heterosexuálov rád, dokonca im dávam prednosť. Snáď je to ešte spoločenský prípustné. Chápem Ori, že je pre teba utrpenie sledovať diskusie ako je táto, ktoré narúšajú iné pokojné diskusie na Edne s krásnymi príspevkami 0. Máš úplnú pravdu. Všetci by sme malí byť dostatočne vyzrelí a inteligentní a svoje dojmy si nechali pre seba.

#60 ori
17.7.2022 | 22:40:55
A1B2

#56 ori: Jasan, každý, kdo má jiný názor než ty, je hned proruský. Je třeba dodávat něco víc?

#60 ori
18.7.2022 | 1:14:11
ori

#59 A1B2: To som tým ale že vôbec nemyslel. Len som sa tak zamýšľal že čo iné máme pozerať keď USA produkujú snáď všetky seriály ktoré som kedy videl.

#58 desaix: Odporuč nejaký, lebo ja poznám asi iba jeden.

#61 Svjatogor #66 desaix #73 A1B2
webmaster
18.7.2022 | 7:44:05
Svjatogor

#60 ori: Já mohu posloužit historickým / válečným seriálovým Rusem, potažmo Polákem. ;-)

18.7.2022 | 9:25:22
beat

#55 A1B2: to si ma najskôr pochválil, že nemám kritické myslenie a následne ma hneď nazval rasistom? :D a to len za to, že vo fantasy seriály by mohli mať dvaja biely rodičia pokojne aj dieťa tmavej pleti? veď je to presa jedno, ide o fiktívny svet predsa, ktorý neexistuje, takže stále nechápem čo vás alebo kohoľvek na tom poburuje. Veď samotné GoT sa už od druhej série výrazne líšilo od svojej knižnej predlohy, takže automaticky si tvorcovia tvorili seriál sami a knihami sa len inšpirovali, takže na nejaké porovnávačky sa už predsa len ani nemalo prihliadať. Na druhú stranu, nehovorím, že niekedy ma nezarazí keď je obsadený herec akejkoľvek inej pleti niekde, kde výzorovo aj akokoľvek inak sa tam hodí herec, ktorý bol možno aj predlohou pre danú postavu. Každopádne, mi je farba pleti úplne ukradnutá, neobhajujem absolutne nikoho, pretože ja keď pozerám seriál, sledujem príbeh a nepremýšľam nad tým kto je akej farby pleti, lebo mi je to proste ukradnuté. Takzvaný „mampičista“

#63 4391 #67 Svjatogor #73 A1B2
18.7.2022 | 10:23:37
4391

#62 beat: „a to len za to, že vo fantasy seriály by mohli mať dvaja biely rodičia pokojne aj dieťa tmavej pleti? veď je to presa jedno…“. No uznej, že pokud ho neadoptovali, tak je to prostě divné, i ve fiktivním světě. Pokud teda nevěříš tomu vtipu, kdy maminka vysvětluje tatínkovi, že jejich miminko je černé, protože tatínek pil moc černé kávy… ;-)

PS: jestli jsi troll, tak to děláš dobře ;-) :)

18.7.2022 | 11:54:25
beat

Nie divné to nie je. Keď dokáže Melisandre porodiť prízrak, tak v takom svete to divné určite nie je. Je potom divné aj to, že vo fantasy svete existujú draky a mágia? No nie je. Treba použiť to čo máš na krku, že vo fantasy svete zákony zo skutočného sveta nehrajú žiadnu úlohu a treba sa k tomu tak aj postaviť. ;)

#68 4391
18.7.2022 | 12:21:50
beat

*zákony prírody

18.7.2022 | 12:22:29
desaix

#60 ori: Predpokladám, že ti ide predovšetkým o tie ruské filmy/ seriály. Tak zopár…

  • Vojna a mier (1966) filmová séria 4 časti
  • …a jitra jsou zde tichá (1972, 2015) tuším 3 časti
  • Pěreval Ďatlova (2020) 8 časti

Európske seriály by som tu vedel napísať množstvo. Hlavné Británia, Nemecko a Taliansko malo množstvo kvalitných seriálov. A samozrejme staré Československé seriály, ktoré tu ani nepíšem.Tak zase zopár.

  • Marco Polo (1980), Casterbridgeský starosta (1978, 2003), Chobotnica (1984), Cranford (2007), Wallander (2005, 2008) , Endeavour (2012), Ohňom a mečom (1999) Hornblower (2001) a samozrejme pár komediálnych seriálov ako Benny Hill (topka- s ktorej by dnes feministky dostali infarkt) a Mr.Bean…je toho veľa. Písal som čo mi prvé prišlo na myseľ.
#69 ori
18.7.2022 | 12:34:18
Svjatogor

#62 beat: Souhlas, hrdinové, padouši i NPC by mohli chodit rukama, vzít svůj osud do svých nohou, jíst prcinou a kakat hubou a to vše v prostředí měsíční gravitace, kde každý odraz od země doprovází veselý zvuk z těreminu. Dyť je to fantasy. xD

18.7.2022 | 12:44:27
4391

#64 beat: Pokud ti argument „je to fantasy a hotovo“ opravdu stačí, tak v pohodě, dobře pro tebe :) Pak ti nic nebrání si užít každou blbinu a to je svým způsobem fajn. Mě ten argument přijde povrchní, ale neberu ti to.

18.7.2022 | 12:57:46
ori

#66 desaix: A niečo moderné okrem Ďatlova? Lebo keď si pozriem americké seriály z 90. rokov tam tiež boli všetci bieli a hetero, jedine vždy jeden černoch do počtu.

#71 Camaris #72 Svjatogor
webmaster
18.7.2022 | 13:24:38
desaix

Ja som, ale nehovoril o moderných/ dnešných seriáloch, ale o tom, že sa mi európske seriály páčia. A mimochodom americké filmy a seriály sú v 90-tých rokov plné čiernych hercov. Policajt z Beverly Hills, Policajná akadémia, Show Billa Cosbyho a veľa iných.

18.7.2022 | 13:56:37
Camaris

#69 ori: Dark, Tabula rasa, Lilyhammer, Elita, Suburra, Papírový dům…

To jsem vybral jen ty nejlépe hodnocené.

18.7.2022 | 15:19:09
Svjatogor

#69 ori: Marina Alexandrova jako Jekatěrina (2014 / 2017 / 2019). U mě za 8,5/10. Hra o trůny ve skutečném (ruském) světě.

#77 desaix
18.7.2022 | 16:26:25
A1B2

#60 ori: Tak třebas jižní Korea teď docela válí. Past na Oliheň, Peklo, Království. Tam není žádný woke. Japonsko a jejich anime. Money heist byl španělský. Pokud jde o Ruské, tak třebas film Legenda o drakovi z roku 2015, Vlkodav z kmene Šedých psů, A Rough Draft (2018). Kvalita se najde po celém světě, jen je třeba hledat.

#62 beat: Pokud je pro tebe absence kritického myšlení cností, tak to o tobě hodně vypovídá. To, že to fantasy, či sci-fi neznamená, že můžeš úplně cokoliv. Základní logiku věci mít musí. Ale bez toho kritického myšlení tohle nepochopíš. Ale celkem ti i závidím, musíš to mít hodně jednoduché. Jak se říká: Hlupáci jsou blažení.

18.7.2022 | 18:58:56
beat

Ty musíš mať ťažký život neustále niekoho urážať a osočovať :)

18.7.2022 | 19:43:59
beat

Ty musíš mať ťažký život neustále niekoho urážať a osočovať :)

18.7.2022 | 19:44:00
tomasgeryk

Docela už mě vytáčí, kam tahle hyperkorektnost ze zámoří vede, jak se z rasismu i tady osočují navzájem lidi, kteří by ještě nedávno nic takového neřešili.

#16 Ronkar: Tenhle názor mi osobně přijde nejrozumnější. Jako vysvětlení ovšem neberu, že je to „prostě fantasy, kde je možné všechno“. Protože pokud v GoT byli schopní na základě dědění vzhledových rysů (v tomto případě konkrétně barvy vlasů) přijít na to, že Cerseiny děti nepatří do rodu Baratheonů, tak prostě to, že lidi z generace na generaci dědí vzhled, musí zachovat i tady. A taky by měli zachovat, že jakákoli odlišnost se neodpouští, protože i to bylo dobře patrné v původním GoT.
Když by to ale dejme tomu vysvětlili tím, že předci Velaryonů byli natolik schopní obchodníci, že nechutně zbohatli, a tedy (podobně jako v knihách) mohli poskytnout targaryenským vojskům flotilu a tak získali (navzdory své odlišnosti) nesmírnou moc, neměl bych s tím problém. Nebo nějaké jiné rozumné vysvětlení.
To není přece žádný rasistický požadavek, jak se někteří aktivisti snažili tvrdit, když se lidem v diskuzích nelíbilo, že na různá ocenění mají nárok jen filmy, kam (i za cenu naprosté ztráty logiky) násilně nacpali postavy náležející k etnickým / sexuálním / jiným menšinám. To je jen zbožné přání, aby si tvůrci trošku pohráli s detaily,když už chtějí jít s dobou.

18.7.2022 | 20:45:11
desaix

#72 Svjatogor: Dziwa ! (Keď slnko bolo bohom) Hneď mi bol ten kukuč povedomý :-)

#78 Svjatogor
18.7.2022 | 20:47:51
Svjatogor

#77 desaix: Kočanda. Říkal jsem si, kdo ji pozná. ;-)

18.7.2022 | 21:53:16
zroutik

#55 A1B2: jako sry napsal si spoustu jednostraných nesmyslů a přitom si nenapsal NIC, já se koukám na seriál a nepříjde mně tam nic divnýho, je to vymyšlenej svět a neřeším jak kdo vypadá mám to úplně na párku(a kritický myšlení mám dokonalý, kdybys zase chtěl použít tuhle hlášku) nevšimnu si že je někdo teplej nebo černej nebo cokoliv jinýho co dneska člověk může být, sleduju konverzaci a děj a to že tam byl někdo černej nebo teplej pak zjistím až tady, na seriál se opravdu nedívám proto kolik% je tam bílejch a hetero. je spoustu seriálů kde jsou všichni hetero a každej je bílej a sou to nekoukatelný sračky, takže něco co má kvalitu si opravdu nebudu kazit nějakým zbytečným přemýšlením o barvě pleti a jejich orientaci. no a přirovnávat lhostejnost hereckého obsazení k lhostejnosti k vládnímu režimu je taky nesmysl, jedno je naprosto nedůležitá věc a jedno je věc naopak hodně důležitá.

#81 desaix #84 A1B2
19.7.2022 | 9:03:11
dfx

Som zvedavý, kto natočí prvý film, v ktorom bude hrať Hitlera herec tmavej pleti.

19.7.2022 | 11:35:59
desaix

#79 zroutik: Ak zistíš, že v seriáli hrajú i čierni herci, až po prečítaní diskusie na Edne, tak ti odporúčam si konečne kúpiť farebný televízor. A ešte by ma zaujímalo ako si trénuješ to dokonalé kritické myslenie. Je v tom niečo toho hádzania všetkého na párok, alebo je to niečo viac sofistikované?

#83 zroutik
19.7.2022 | 13:31:59
DejvidHound

„Před deseti lety, když vznikala Hra o trůny, byl svět úplně jiný. Byl odlišný i před dvaceti lety, když Peter Jackson natočil Pána prstenů. Chtěli jsme, aby toho náš seriál obsahoval co nejvíce. Bylo pro nás důležité vytvořit seriál tak, že v něm nebude pobíhat jen banda bělochů. Taková je pravda.“ Skor tym myslel ze vtedy este filmovy svet nebol v takych multikulti srackach ako teraz. Povedal by som ze to spravili preto aby mali od tych blbcov zo SJW pokoj a mali splnenu kvotu. Lebo priznajme si oproti Zaklinacovi je to este veeeeeeeeelmi do­bre.

20.7.2022 | 0:41:54
zroutik

#81 desaix: zase si v podstatě nic nenapsal :-D ale chytat za slovo ti jde, to jo.

20.7.2022 | 5:07:22
A1B2

#79 zroutik: Nevím, co máš, ale kritické myšlení to není. Možná nějaká duševní porucha? kritické myšlení znamená o věcech přemýšlet, neustále je kritizovat. Říkat si: „Je tohle možné?“ No a vzhledem k tomu, jak je tamní svět koncipován, Valyrijci, kteří si zakládají na čistotě krve, nemohou být multietničtí, jsou černí Velarioni nesmysl a každému s kritickým myšlení to musí vadit. prostě proto, že to nedává smysl. Ale to obsazení je právě důsledkem politiky. Politiky, která může skončit stejně jako ty dvě zmíněné.

20.7.2022 | 21:45:17
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Stav překladu

Epizoda S01E10: The Black Queen

cz100%
DOKONČENO
sk100%
DOKONČENO

Nejnovější díly seriálu House of the Dragon si můžete pustit na streamovací službě HBO Max, kde si je užijete i s českou podporou.

Nepřehlédněte

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Přehled důležitých rodů, které sehrají roli v občanské válce mezi Targaryeny

Ani seriál House of the Dragon se neobejde bez početného množství rodů. Které rody, jež známe už ze seriálu Game of Thrones, zasáhnou do války? A které nové rody nám naopak budou představeny?

Reklama

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama