Justice League
84/100 - 38×

Justice League

Superman, Batman, Wonder Woman a další. Superhrdinská týmovka Justice League chrání svět na stránkách DC Comics už od roku 1960 a nyní přichází na filmové plátno v novém projektu, díky kterému všechny tyto superhrdiny konečně uvidíme pohromadě!

USA | 2013 | Vysílá se
žánr
Akční, Fantasy, Komiksový
hrají
Henry Cavill, David Corenswet (Superman), Ben Affleck (Batman), Gal Gadot (Wonder Woman), Viola Davis (Amanda Wallerová), Jai Courtney (Kapitán Boomerang), Jason Momoa (Aquaman), Jeffrey Dean Morgan (Thomas Wayne), Lauren Cohan (Martha Wayne), Diane Lane (Martha Kent), Kevin Costner (Jonathan Kent), Robin Wright (Antiope), Ewen Bremner (Charlie), Connie Nielsen (Hippolyta), Danny Huston (Erich Ludendorff), Saïd Taghmaoui (Sameer)

Batman a Superman proti militarizaci, slepému následování mocných a sexismu

Batman a Superman proti militarizaci, slepému následování mocných a sexismu

Batman v Superman je filmem vracejícím komiksový žánr zpátky tam, kam patří – na cestu stojící proti zajetým absolutním pravdám americké politiky, militarizaci, následování mocných či sexismu. Tím je mnohem důležitější než postavením Batmana a Supermana proti sobě.

15 19
3.4.2016
TheDarkKnight

Christopher Nolan prohlásil při natáčení Temného rytíře, že mu přijde Joker jako logická reakce na Batmanovy činy. Stejně tak jsou události v Batman v Superman logickou reakcí na to, co se dělo nejen v Muži z oceli, ale také na odklon superhrdinského filmového průmyslu směrem k militarizaci a nebezpečnému slepému následování mocných, sexismu i plochosti postav.

Mýtus Supermana vesrus realita

Zack Snyder nepředefinoval postavu Supermana tak jako zmíněný Christopher Nolan persónu Batmana, a tak se zde, stejně jako v komiksech, mísí hrdinský mýtus Supermana s mýtem komerčním, a Superman zůstává nezkonzumovanou postavou. Tedy postavou takovou, která prožila již mnohá dobrodružství, která scenáristé nemohou opomenout při vyprávění, ale mohou dovolit, aby tyto události jejich postavu nijak neovlivnily, neposunuly ji, a tak se stal Superman postavou nezkonzumovanou, nutně pak ale zároveň i postavou bez vývoje.

Aby tak ve formátu snímku „versus“ mohl Superman vůbec stát na nějaké straně a nejen chodit po světě a zabijákům říkat, „to je nečestné a nesportovní,“ musí jeho postoj určit okolnosti. Zack Snyder se v tomto ohledu vydává po stezce, na níž šel Christopher Nolan se svým Temný rytíř povstal. V tomto snímku reflektoval Nolan spory ohledně Wall Street a především organizace Occupy Wall Street. Snyder v Batman v Superman stejně tak reaguje na aktuální dění ve společnosti.

(Dění okolo Supermana je reakcí na aktuální společenskou situaci)

Superman je strachem lidí a Kongresem Spojených států dohnán k nutnosti se zodpovídat za své činy, které koná v rámci pomoci svým spoluobčanům. „Lidé se bojí toho, čemu nerozumí,“ říká Supermanova matka Martha v reakci na protesty označující Supermana za „nelegálního mimozemšťana“ a lidi upalující jeho napodobeninu veřejně při demonstraci.

Clark Kent (Superman) přitom ale jen přiletěl na planetu Zemi ze země zmítané válkou, začlenil se do společnosti, našel si práci a v nouzi pomohl obyvatelům Země. Clark přišel na Zemi hledat lepší život, ale Země jej zradila.

Supermanův stav je tak nejen obdobou, ale dokonce přímou reflexí současné uprchlické krize a nálad ve společnosti. Uprchlí také přišli ze zemí zmítaných válkou, také hledají práci a chtějí pomáhat zemi, do níž přišli. Na tu jsou například muslimové v Británii dokonce o čtyři procenta hrdější než samotní rodilí Britové, ostatně i „Superman-uprchlík“ zachraňuje svět navlečený v obleku složeného z barev americké vlajky.

A stejně jako pravé a aktuální nebezpečí Ameriky, Donald Trump, odnikud nepřišlo, ale pochází ze Spojených států, i hlavní nepřítel v Batman v Superman pochází z domácí půdy. Lex Luthor je ale bohužel dobrý akorát pro dokreslení celého obrazu a sám jako postava nefunguje, zvláště ve srovnání s Batmanem. Charakter Temného rytíře má jasnou motivaci a mnohá traumata, která jsou na rozdíl od těch Luthora, a stejně tak Supermana, mnohem propracovanější a otevřenější dalšímu rozvoji.

(Batman je jedním z mála propracovaných charakterů filmu, o to je ale důležitější)

Wonder Woman ve válce s šovinismem

Nejzásadnějším charakterem filmu ale není paradoxně ani Batman, ani Superman a ani Lex Luthor, nýbrž Diana Prince (Wonder Woman). Ve filmu je sice vidět scéna, jak se Kent vrhá za svou přítelkyní Lois Lane do vany v oblečení po vzoru Jamese Bonda, kde bývají ženy pro hlavní postavu jen zdrojem potěšení a zábavy, nicméně vyjma tohoto a několika dalších jen drobných lapsů, jímž se věnuje ve svém článku například deník The Gurdian, je nový Snyderův snímek dalším ze řady blockbusterů bojujících proti sexismu v Hollywoodu. Zařadil se za Šíleného Maxe, který byl ve svém důsledku místo o Maxovi o ženské hrdince Furiose, a nové Hvězdné války, z nichž se do povědomí diváků vryla Reyina věta: „Nedrž mě za ruku. Dokážu běžet sama.“

Batman v Superman zachází tvůrci s Wonder Woman ale ještě dále. Pomineme-li lehce sexistickou bojovou zbroj, vyjde nám žena, která nemá daleko od založení „Ligy feminismu“. V prvé řadě se rozhoduje sama a svobodně, nepotřebuje po boku „silného“ muže, který jí bude určovat cestu. V druhé řadě ale především nepotřebuje k dosažení svého využívat faktu, že je žena. Nemusí tedy k uskutečnění svých plánů svádět každého na potkání, jak to konají herečky-modelky v komiksových seriálech na stanici CW (kam patří například The Flash, Arrow či Legends of Tomorrow), a ani při boji není třeba pro zaujetí záběrů jejího těla v latexu spojených s „nechtěnými“ sexy pohledy do kamery, v nichž se v druhých Avengers pro změnu vyžíval Joss Whedon.

(Nová Wonder Woman říká „ne“ šovinistickému Hollywoodu)

Wonder Woman tak již není jen přitažlivou figurou šovinistů ze čtyřicátých a padesátých let, kdy byla v každém komiksu téměř co stránku svázaná. Šovinismus se totiž za přičinění režisérů Nolana a Snydera začíná ze superhrdinského žánru vytrácet, a stejně tak i hloupá propaganda amerického militarismu a patronismu, které světu představili druzí Avengers, a komiksový žánr se vrací ke svým vrcholům.

Není totiž náhodou, že nejvýznamnějšími a nejproslulejšími komiksy z dílny DC Comics jsou Strážci a Návrat Temného rytíře, komiksy odrážející nejen pochybnosti nad černobílostí superhrdinů, ale především aktuální dobu, a to se střízlivou kritikou. Neukazují bezchybnost Ameriky ani ji nevynášejí do nebes za její zbrojení a politické kroky. Ba naopak. Oba komiksy pomocí své moci oslovit masy ukazují nešvary společnosti a volají po nápravě.

Stejně tak Batman v Superman není významný ani tolik prvním filmovým soubojem dvou superhrdinských velikánů, ale především svým navrácením komiksového žánru na stezku přesahující jen stránky komiksů, na cestu, která se týká celé naší společnosti.


Foto: Warner Bros.

Diskuze /52

Golradir

Prosím, řekněte mi, že tento článek je jen přeložený z nějaké zahraniční stránky a nic z toho není z hlavy redaktora edny…

#8 TheDarkKnight
3.4.2016 | 20:51:55
JuRas

Škoda, že ve filmu neřešili Supermana kvůli tomu, že je uprchlík/cizi­nec/mimozemšťan, ale protože má schopnost vyhladit lidstvo, nikomu se nezodpovídá a nikdo proti němu nic nezmůže (proto se jedni lidi logicky bojí, druzí v něm vidí naději na záchranu a stojí při něm). Dost mi to připomnělo důvod Civil War ;) . Nehledě na to, že tohle všechno z pozadí řídí Lex Luthor, jehož motivy byly celkem nejasné, ale předpokládám, že to byla klasika: rozděl a panuj. Celkem blbě může film přímo reflektovat současné dění, když se tenhle koncept tvořil daleko dřív, než současné dění vůbec vzniklo…

Ale co čekat, když autor je evidentní sluníčko… Neboj, těch pár vět tě na tuty prozradilo :-*

#8 TheDarkKnight
3.4.2016 | 20:53:46
Ratemus

článek celkem k hovnu

3.4.2016 | 21:05:49
bruno636

wtf?? tento článok je zo seznam.cz?? shit

3.4.2016 | 21:10:57
Jirkason

Článek maskující autorovy " sluníčkářské " názory s dávkou politické koretnosti. Tohle nemá na edně co dělat.

#8 TheDarkKnight
3.4.2016 | 21:19:28
deadpool

neni na aprilovy clanek pozde ? a nebo je tohle neco seriozniho ?

#8 TheDarkKnight
3.4.2016 | 21:21:59
Ellennnka

mne tam tedy vytočila ta zmínka o CW herečkách, to bylo urážející a směšné.

#8 TheDarkKnight
3.4.2016 | 22:48:19
TheDarkKnight

#7 Ellennnka: Proč?
#5 Jirkason: Nemá to nic maskovat, veřejně se ke svým názorům hlásím. A proč to podle tebe nemá na Edně, co dělat? To se tu jako musí brát všechny všechny filmy prvoplánově bez hlubšího promyšlení?
#6 deadpool: Hádej…
#2 JuRas: A to má být slovo „sluníčkář“ jako urážka?
#1 Golradir: Neboj, jedná se o autorský článek přímo odtud. Kdyby se jednalo o překlad, bylo by to zde uvedeno.

#10 Jirkason #20 JuRas #33 pozitkar
TheDarkKnight
3.4.2016 | 23:24:02
Quinzel

Superman na Zem nepřiletěl s C4 na hrudi. :-D

3.4.2016 | 23:29:32
Jirkason

#8 TheDarkKnight: Protože edna je fanouškovský web o seriálech / filmech a ne osobní blog s prosazováním svých politických názorů. Proti rozboru filmu nejsem, ale tohle je jen jednostranně mířená agitace.

#12 TheDarkKnight
3.4.2016 | 23:49:04
kom1n

Mě osobně by spíše zajímalo co autor myslel touhle větou…

„Stejně tak jsou události v Batman v Superman logickou reakcí na to, co se dělo nejen v Muži z oceli, ale také na odklon superhrdinského filmového průmyslu směrem k militarizaci a nebezpečnému slepému následování mocných, sexismu i plochosti postav.“

Protože mi z toho smrdí narážka na Marvel a v tom případě bych rád reagoval.

#12 TheDarkKnight
4.4.2016 | 0:44:14
TheDarkKnight

#10 Jirkason: Ale toto je autorský článek, který se věnuje rozboru filmu tak, jak je, ale jestli ti to přijde jako agitace, tak to by sis měl jít asi přečíst, co to agitace je.
#11 kom1n: Mimo jiné i na Marvel. V článku je ostatně také odkaz na můj rozbor druhých Avengers, takže si ho klidně přečti, a pak případně reaguj.

#15 Jirkason #26 kom1n
TheDarkKnight
4.4.2016 | 0:49:05
Fufinko

I přes to, že s článkem ne tak úplně souhlasím. Je skvěle napsanej… Přes krajní nezájem o obsah jsem ho prostě musel dočíst :D .. Dobrá práce.

4.4.2016 | 7:01:09
Ratemus

mně se naopak líbí jen ta část o pseudo herečkách z CW

4.4.2016 | 7:09:34
Jirkason

#12 TheDarkKnight: Kdyby to byl pouhý rozbor, jak píšeš, tak tam nedáváš nějaké statistiky, jak jsou muslimové hrdější než Britové, jak chtějí jen pracovat a pomáhat, že Trump je velké nebezpečí atd. Tohle teda nemá s rozborem nic společného a je to jen jednostranné přesvědčování. Navíc proč jsi tam tedy nenapsal i pohled z druhé strany, že se lidí Supermana báli, protože se mohl kdykoliv obrátit proti Zemi a páchat hrůzné činy, tak jako islámští teroristé, kteří páchají teroristické útoky, sexuální útoky, krádeže… A opravdu nechci odpověď typu, že ne všichni vyznavači islámu jsou teroristé, ale za poslední dobu všichni teroristé vyznávači islámu byli a i kdyby jen pár procent ze všech, stále je to reálná hrozba, ale toto v článku samozřejmě chybí, jak jinak.

Více se k tomu vyjadřovat nebudu, jak jsem psal ve svém minulém příspěvku, toto je web o seriálech a ne politická diskuze. Ať si každý udělá o článku obrázek sám.

#22 TheDarkKnight
4.4.2016 | 7:26:19
Jíra

Nezlob se na mě ale tohle působí jako že máš velkej problém s paranoiou…

4.4.2016 | 8:23:56
Alexander

„Uprchlí také přišli ze zemí zmítaných válkou, také hledají práci a chtějí pomáhat zemi, do níž přišli“.

Už jenom za tuhle pasáž by sis měl uříznout koule, narvat si je do úst, sežvýkat, polknout a už nikdy nic nepublikovat. Nejdřív jsme si myslel, že jsi provokatér, nicméně tvý komenty mě ujistily o tom, že si musel přicestovat z cizího universa. Jinak si to nemumím představit.

4.4.2016 | 8:26:03
StrejdaMorty

Je smutný jak je animovaná verze milionkrát lepší jak hraná

#29 Aprok
4.4.2016 | 8:57:02
Jumpstar

Zajímavý článek a zajímavá diskuse pod ním! :-D Měl bych jen pár věcných poznámek / otázek přímo k textu:

  1. Paralela s uprchlickou krizí se načrtnout dá (stejně jako to lidé dělají třeba u Hry o trůny), ale nejsem si jistý, jestli tu spíš nejde o confirmation bias. Scénář k BvS se ostatně psal ještě předtím, než krize vypukla. Když už, tak by podle mě v případě USA bylo lepší mluvit o imigrační vlně z Mexika a Střední Ameriky.
  2. Přijde mi, že těch sexistických lapsů bylo až moc na to, aby se přešly odkazem na Guardian, a že samotná WW byla s tou rovností dost na štíru. Smrt Marthy 1 byla zfetišizovaná perlama; Martha 2 byla nevyužitá a v půlce scén hrála damsel in distress; stejná damsel in distress byla i nevyvinutá Lois, která se první půlku filmu honila za kulkou a druhou půlku za kopím; Holly Hunter byla skvělá, ale zase jen ve třech scénách; a WW, no, amazonská bojovnice s tělem modelky, outfitem striptérky a pouhou hrstkou dialogů (čili se na ni máme hlavně dívat, ne ji poslouchat a vnímat), která ty sexy pohledy do kamery vrhá taky… Spíš než k feministické ikoně má podle mě zatím blíž k fighting fucktoy, s čímž má Snyder bohaté zkušenosti. kašli kašli Sucker Punch
  3. Marvelovské filmy coby podpora amerického militarismu – ve finále asi ano, ale nezapomínal bych na scénu Kapitána a Sama Jacksona v hangáru helicarrierů ze začátku Winter Soldier (Kapitán varuje před přílišným zbrojením) nebo záběry na sokovské domorodce z úvodní scény druhých Avengerů (hážou po Iron-Manových robotech kameny, protože odmítají Avengery/Ameriku coby světového policajta).

Tak jo, pojďte do mě :)

#20 JuRas #22 TheDarkKnight #31 Historic
4.4.2016 | 9:14:32
JuRas

#8 TheDarkKnight: Ber to, jak chceš. Zkrátka je to označení pro kolaborantská hovada s růžovýma brejlama bez jakéhokoliv rozhledu, informací a selského rozumu.

Fakt je však ten, že tam těžko můžeš vidět paralelu se současnou imigrační vlnou. Pokud si ten film opravdu viděl a myslím tím OPRAVDU, tak víš, že se řešila schopnost Supermana zničit Zemi, nikoliv to, jestli se jedná o ekonomického nebo válečného imigranta. To tam vidíš jen ty, protože seš sluníčko. Dále, řešilo se to převážně proto, protože Luthor vyvolával takové zdání. V současné imigrační vlně jsou to sami imigranti/tero­risti/islámci, kteří vyvolávají „xenofobii“ svými činy a islámská komunita se od toho nijak nedistancuje, viz případ „Slepého šejka“. Naopak Superman nehledě na to, dělal svou práci a zachraňoval svět. Naopak imigranti skrývají teroristy mezi sebou, pořádají protesty NA PODPORU ISIS apod. Ta paralela je naprosto opačná a opět seš jen dement, kterej to tam chce vidět, jak jinak.

O tom, že je Trump největším nebezpečím pro USA ses totálně proflákl. Už jsem vážně čekal, kdy tam bude pasáž, ve které bude figurovat Putin a jeho zlé Rusko, které chce ovládnout svět… Počkat, nebyl Luthor napsanej podle Putina? Určitě to víš nejlíp, tak nám to jistě potvrdíš…

V celým filmu o tom, že je to imigrant nepadlo ani slovo. Pořád se řešilo slovo „POWER“, z tohoto důvodu po něm šel i Batman.

#19 Jumpstar: On by viděl imigrantskou krizi a chudáčky imigranty i v Patovi a Matovi nebo Krtečkovi…

Bohužel jsem si již vzpomněl na kampaň GoT ohledně imigrantů, kde tento admin hlásal svoje žvásty odtržené od reality. Musel jsem to vzdát, protože si cením vlastního zdraví. Tady to nevypadá jinak. PS: když jsou v Británii islámští uprchlíci tak suprový, proč je Británie vůbec nebere, zavřela tunel a postavila tam armádu?

#21 Jumpstar #36 TNO95
4.4.2016 | 9:42:51
Jumpstar

#20 JuRas: Já ale psal, že se ta uprchlická interpretace udělat dá. V tom filmu je na podobný myšlenkový experiment materiálu dost. Jen si nejsem jistý, jestli samotní tvůrci takový výklad zamýšleli…

#27 JuRas
4.4.2016 | 9:49:55
TheDarkKnight

#15 Jirkason: Je to rozbor s autorským pohledem, takže není proti ničemu, abych tam uvedl podobné statistiky a osobní názory. O tom, co patří na Ednu, nerozhoduješ ty, ale v tomto případě já jako správce tohoto webu, pokud se ti to nelíbí, nikdo tě nenutí číst mé články. Co se uvádění nebezpečí kolem Supermana týče, bylo to zbytečné psát, jelikož je tomu věnován dostatek prostoru ve filmu. Diskuze o teroristech by byla na dlouho, nicméně, že se někdo ohání při vraždění nějakou vírou, neznamená, že mrtví jsou poté důsledkem jistého náboženství.
#19 Jumpstar: Díky za zajímavé poznámky.
1) I když to tak nebylo myšleno, může to přesto reflektovat, nicméně máš pravdu, že migrační krize z Mexica by byla asi trefnější.
2) Odkaz na Gurdian jsem spíš dal proto, že jsem článek koncipoval, aby byl bez spoilerů, jednotlivé lapsy, ale vyhrazují děj, tak proto jsem je přesně nepopisoval. Nicméně je jich tam sice hodně, ale alespoň nějaký posun tam je, což se podle mě cení.
3) To je ale ke zbytku filmu fakt dost málo, viz ten můj rozbor druhých Avengers.

#27 JuRas
TheDarkKnight
4.4.2016 | 9:50:40
victimer

opravdu dobrej článek, je mi líto, že lidi jsou zvyklý na marvelovky a nedokáží pochopit, že i komiksový film může mít hlubší význam. Neříkám, že souhlasím se vším, některé konkrétní paralely mi přijdou trochu přitažené za vlasy, i když všeobecně máš asi pravdu. Máš úplnou pravdu s WW. Konečně jsme viděli silnou ženu v komiksovém filmu. To je něco, co se ještě nikomu nepodařilo, jak z DC tak Marvelu (i když jsem ještě neviděl Jessicu Jones). Naopak tenhle článek je vcelku svěží vítr na edně, když jich bude víc nebudu se zlobit.

4.4.2016 | 9:58:36
makishek

jako správné kolaborantské hovado s růžovýma brejlema, bez jakéhokoliv rozhledu, informací a selského rozumu článek chválím! (y) (y)

4.4.2016 | 9:59:08
Nitram92

Mohl by autor článku jmenovat jednu ženskou postavu Flashe, Arrowa nebo Legends of Tomorrow, která „k uskutečňování svých plánů svádí každého na potkání“? Stačí jedna, díky :) A také bych se rád zeptal, zda věta „Uprchlí také přišli ze zemí zmítaných válkou, také hledají práci a chtějí pomáhat zemi, do níž přišli.“ je míněna vážně, nebo se jedná o nějaký svérázný humor? Díky za odpověď a přeji pěkný zbytek dne :-)

#27 JuRas #34 Nitram92 #37 TheDarkKnight
4.4.2016 | 10:01:06
kom1n

Popravdě úplně nesouhlasím s tou plochostí postav, ale to je jen „můj názor vs. tvůj názor“, takže tady je můj názor…

Podle mě je ta zdánlivá „plochost postav“ způsobena tím, že je kupa hrdinů pohromadě a že je obtížné vykreslit jak se každá z nich vyvíjí.. Myslím, že záměrně nechtějí jejich „vývoj“ ukazovat v těch společných filmech (on tam vývoj je, ale není tak zřetelný), ale spíše v jejich sólovkách, protože tam je na to více prostoru a dává to i větší smysl. Ty společné filmy pak ukazují spíše jejich vzájemný vztah k sobě samým a to jak na jejich vztahy působí události těch velkých filmů.

Typickým příkladem je Hawkey, který nemá sólový film a který naopak dostal více prostoru – ukázali, že má rodinu, že se o ně bojí (a tak o nich skoro nikdo neví) a že ví, že s tím bude muset seknout, protože rodina je na prvním místě. Že to není jen agent (nevím jak jinak mu říkat), ale že je to především člověk, který je ze všech nejzranitelnější a má nejvíc co ztratit.

Co se týče BvS, jsem stále v rozpacích z toho co jsem viděl v kině a asi si to budu muset dát znovu, abych si názor ujasnil.

#12 TheDarkKnight:

4.4.2016 | 10:45:58
JuRas

#21 Jumpstar: Ano dá. Vše se dá takhle vyrobit. Proto vznikají miliony konspiračních teorií. Jenže BvS byl úplně od začátku prezentován jako boj člověka proti „Bohu“, proti někomu, kdo je extrémně silný a neporazitelný. Proč asi Batman říkal: „Do you bleed?“? Protože je to imigrant, který se chce začlenit? Tohle je k smíchu. V animované Justice League: War je v podobné situaci Wonder Woman, která se má zodpovídat kongresu a lidi se jí taky bojí kvůli její síle a kvůli tomu, že ji nikdo nedokáže kontrolovat. O to tam šlo a toho Luthor využíval, bohužel se najdou tací, kteří to nepochopili – což zase nechápu já, ale budiž. Pokud to tedy chcete vztahovat na imigrační vlnu, tak bych si propůjčil další Batmanova slova: „Má moc nás všechny spálit na popel. A pokud je minimální šance, že je naším nepřítelem, nesmíme váhat.“

#22 TheDarkKnight: Pokud si něco zjistíš o této jisté víře, jejích kořenech, její historii a o tom, jak postupovala/pos­tupuje (dohledej si skrytý džihád), tak dojdeš k závěru, že ti mrtví jsou důsledkem tohoto náboženství, protože žádné jiné náboženství nevěří každému slovu ve své svaté knize. Vědci co to studují, to ví, místní to ví, obyčejní lidi to ví, oni sami to ví, protože odmítají veřejně prohlásit opak. Ale hold se musí najít nějakej aktivec, kterej bude chcát proti větru…

#25 Nitram92: Taky bych rád nějaké příklady. Asi je pro něj to, že Trajectory vymlátí duši z Flashe, svým způsobem svádění…

#37 TheDarkKnight
4.4.2016 | 11:42:13
Ratemus

vy mě bavíte, autor by našel hlubší myšlenku i v Očistě nebo Transformers se vsadím…:-D

#30 JuRas
4.4.2016 | 11:51:12
Aprok

#18 StrejdaMorty: tak co řekneš na prašivý Avengers a všechny komiksy od Marvelu ? můžu říct to samí !!! 1000× lepší animáky než hraný filmy !!! BvS je kvalitou někde jinde než AV 1 a AV2 atd.. :D

4.4.2016 | 11:59:30
JuRas

#28 Ratemus: Tak Transformers jsou přeci „Uprchlí také přišli ze zemí zmítaných válkou, také hledají práci a chtějí pomáhat zemi, do níž přišli.“

Tudíž Bay předpovídal celou imigrační krizi roky do předu! Bože, on v tom má prsty a celou dobu to řídí! I ty výbuchy by na Baye seděly…

4.4.2016 | 11:59:52
Historic

#19 Jumpstar: Pěkně sepsáno (y)

#44 Jumpstar
webmaster
4.4.2016 | 12:34:08
thalk

A doufám, že autor je jeden z těch kdo za vším z jiné strany vidí ruskou propagandu… Ne doopravdy si nejsem jistý, zda některé subjektivní názory mohou být takhle vneseny do něčeho co máme nazvat rezencí. :-)

#37 TheDarkKnight
4.4.2016 | 18:34:09
pozitkar

#8 TheDarkKnight: Sorry, tohle ten tvůj web fakt posouvá někam, kam nechceš … chápu rivalitu mezi Marvelem a DC … chápu různé vysvětlovačky, které my bfu, co nečteme komiksy v originále, nechápeme, bo neznáme šouvislosti … ale pokud hodláš pokračovat v politickém hranění, díky, ale fakt ne

#35 Jíra #37 TheDarkKnight
4.4.2016 | 18:39:54
Nitram92

#25 Nitram92: Tak to vypadá, že moje otázky zodpovězeny nebudou. No trochu jsem to čekal :)

#37 TheDarkKnight
4.4.2016 | 18:44:19
Jíra

#33 pozitkar: Přesně!!! Pořád koumám jak to, o co nám tady jde popsat a tys to trefil do slova a do písmene. Díky.

4.4.2016 | 18:59:14
TNO95

#20 JuRas: já třeba používám jen selsekej rozum a ten mi říá jedinou věc. Všichni jsme kur*a lidi, tak se tak chovejme!

4.4.2016 | 22:01:11
TheDarkKnight

#25 Nitram92: Kendra Saunders, když svádí Savage. Už posté, není to fór.
#27 JuRas: Nejde o konspirační teorii, ale o rozbor filmu spojený s jeho výkladem. Pokud jde o Batmanova slova, doporučím ti znovu si přečíst ten článek, nebo přestat být tak omezený. A pokud jde o soužití s muslimy, odkážu tě na tento článek a dodám, že každé velké náboženství bylo ve svém průběhu zneužito k vraždění, stačí se podívat na středověk a Křížové výpravy.
#32 thalk: Hmm… to ti asi neřeknu, když tohle je rozbor.
#33 pozitkar: Jak můžeš vědět, co chci, a co ne? WTF? A jak říkám, nikdo tě nenutí mé články číst.
#34 Nitram92: Tak sorry, že tuhle diskuzi nekontroluje každou hodinu, abych mohl odpovídat na naprosto mimo připomínky.

#38 lechuza #39 pozitkar #40 téčko171
TheDarkKnight
4.4.2016 | 22:41:11
lechuza

#37 TheDarkKnight: „… nicméně, že se někdo ohání při vraždění nějakou vírou, neznamená, že mrtví jsou poté důsledkem jistého náboženství. „

Ayaan Hirsi Ali, Christopher Hitchens, Sam Harris, Richard Dawkins etc. etc.

Jejich díla a vyjádření ohledně islámu sice nejsou tolik o emocích jako o faktech, ale možná to zvládneš, určitý objektivnější pohled na věc ti definitivně chybí.

„…každé velké náboženství bylo ve svém průběhu zneužito k vraždění, stačí se podívat na středověk a Křížové výpravy.“

Nicméně my nejsme ve středověku, ani v době Křížových výprav. Ale i tak je to spíše argument proti než pro.

A článek rozhodně je agitace. Očividná až to bolí.

#43 TheDarkKnight
5.4.2016 | 3:06:39
pozitkar

Na fanouškovský web patří věci k seriálům a filmům, ne politika. Ale musíme se smířit s tím, že:

  • pokud se překládají titulky ve volném čase, dělají to pravděpodobně studenti
  • pokud to dělají studenti, vždy bude mezi nimi určité procento studentů humanitních oborů
  • na humanitních oborech vás učí být správným dobroserem

#37 TheDarkKnight: nechtěl jsem to komentovat, ale ty prostě nevíš, kdy přestat <míněno vážně>kdybys raději zabral špónu a pomohl se zbytkem Daredevila</míněno vážně> <humor>jestli někdy napíšeš něco podobného na Marvelovku, tak si tě najdu a jednu ti fláknu</humor>

#40 téčko171 #43 TheDarkKnight
5.4.2016 | 7:18:55
téčko171

#39 pozitkar:
#37 TheDarkKnight:

Jinými slovy, Darku, máš držet hubu a makat. Sis jako myslel, že si budeš na vlastním webu jako jeho webmaster vyjadřovat svoje názory a vůbec si publikovat co chceš jo? Blázen, ne…? (:

#41 pozitkar #42 lechuza #43 TheDarkKnight
webmaster
5.4.2016 | 9:47:06
pozitkar

#40 téčko171: Byla řeč o politice, jinak vás máme rádi za to, co děláte (a vypínáme si i AdBlock).

5.4.2016 | 9:54:50
lechuza

#40 téčko171: Tak jedna věc je napsat rozbor filmu dokresleným osobním pohledem na věc (= na film). A druhá věc je napsat subjektivní politický názor na to, co mě napadne, prezentovat to jako fakta a schovávat se při tom ze redakční článek.

To přirozeně vyvolá reakce. A kritika je prostě kritikou, autor si v pozici webmastera očividně píše, co chce.

#43 TheDarkKnight
5.4.2016 | 19:32:51
TheDarkKnight

#38 lechuza: Nějaké podklady? Chybí! Takže jde jen o prázdné žvásty… A agitka čeho, prosím tě?
#39 pozitkar: Představa, že seriály/filmy a politika, případně společenské dění fungují odděleně, je naprosto scestná. A něco podobného jsem na Marvelovku již napsal, stačí se podívat na můj rozbor k Avengers.
#42 lechuza: WTF? Kdes vyhrabal pojem „redakční článek“? Pod tímto textem jsem podepsaný já a již milionkrát jsem napsal, že se jedná o autorský článek věnující se rozboru filmu. A ano jako webmaster tohoto webu si můžu skutečně psát, co chci, pokud to neporušuje pravidla webu (tedy pokud není text rasistický, vulgární apod.)
#40 téčko171: To víš, holt jsem zapomněl, že když nechci nadávat do cizích kultur a multikulturalismu, musím držet hubu a krok a jen roboticky tlumočit názor většinovejch nácků tady v diskuzi… :)

#44 Jumpstar #45 lechuza
TheDarkKnight
5.4.2016 | 20:14:05
Jumpstar

#31 Historic: Díky :)
#43 TheDarkKnight: Yep, jen piš dál. Ryj do nich ;-)

5.4.2016 | 21:04:30
lechuza

#43 TheDarkKnight: Odkázání na podklady nechybí ;). O prázdné žvásty nejde, tedy alespoň ne u mě :).

#46 TheDarkKnight
5.4.2016 | 21:59:37
TheDarkKnight

#45 lechuza: Odkazovat ale pouze na autory obecně a ne na jisté určitě díl/díla, je naprostý nesmysl, přeci.

TheDarkKnight
5.4.2016 | 22:02:45
lechuza

Nesmysl to není, kdybys jen trochu chtěl, neměl bys problém. Jméno + islám, pokud upřednostňuješ čtení, google poslouží, videí na Youtube je spousta. Osobně upřednostňuji Sama Harrise, islámu se v šetrnějším tónu věnuje i jeho poslední kniha Islam and the Future of Tolerance.

Průzkumům a statistikám islámských komunit se věnuje více nezávislých organizací, rozsáhlý průzkum dělá například Pew Research Center. Trochu selektivně to shrnuje Ben Shapiro v krátkém videu (https://www.youtube.com/watch?…).

To je k tématu islámu a extremismu a k tomu, že současná teroristická hrozba vychází z muslimské ideologie.

Máš ty nějaké podklady ze kterých vycházíš? Kromě jedné eseje a jednoho článku z Guardianu, jehož statistická čísla v kontextu určitých událostí dost ztrácí na síle?

Protože co se týče současné krize, asimilace a symbióza kultur je zbožné přání, které ne vždycky vyjde. Ať už se to týká současné vlny (http://www.gatestoneinstitute.org/…rants-crisis), nebo jde o precedent (https://muslimstatistics.wordpress.com/…-population/), v Anglii s ‚krásným‘ příkladem Rotherhamu (http://www.telegraph.co.uk/…ist-now.html) jakožto vrcholem nemalého ledovce.

Zcela odmítat něco na základě imaginárního strachu je ignorantský stejně tak jako přehlížet problémy a přijímat něco zcela bez kritického pohledu. Je to složitá situace, která by se měla posuzovat na základě faktů a reality, ne emocí, třebas rádoby honosných (charitativních). Ignorantský je vidět věc černo-(bíle) tak jako (černo)-bíle.

6.4.2016 | 0:36:22
Horyo

Ne no :D tam vůbec nebyly ty sexy „pohledy“ do kamery, tam byly rovnou roztažené nohy :)(https://49.media.tumblr.com/…nao2_500.gif) Jako hold když má Scarlett Johansson velké prsa, tak má velké prsa :) Dále – Je zvláštní, že ohledně ,,uprchlíků před válkou" zmiňuješ zrovna Anglii. Co třeba taková Paříž nebo Brusel? Ono je dobré mít přehled co se tak ve světě OPRAVDU děje. Víš oni ti ,,uprchlíci" kdyby opravdu utíkali před válkou, tak se zastaví v prvním evropském státě, kde válka není, a ne se hnát za tím nejlepším do Německa, kterému asi není třeba pomáhat s ekonomikou. (ale o tom zas někdy příště) 3. Z článku není vůbec poznat, že shazuješ druhé Avengers – to opravdu ne, to jsi zamaskoval :) co třeba trochu solidarity? Jen se mi potvrzuje to, že se DC fanoušci pouštějí do Marveláku mnohem častěji, viz. komentáře u trailerů na BvS na YT, a především komentáře tady na stránce Pokud máš něco proti Marvelu, tak se do něj ne*er! Přece jen všichni jsme viděli jak to dopadá, když se pustíš do překladu Daredevila.. Celé jsi to tam pěkně roz*ebal Temný rytíři ;) BTW: Jsem velký fanoušek Marvelu, ale prodloužena verze Watchmenu je masterpiece; MoS je skvělý; BvS (ruku na srdce) není tak dobrý

6.4.2016 | 10:40:46
Doliik2

Podle mého názoru má Dark jako webmaster právo přidat do rozboru filmu paralelu například s uprchlickou krizí a to i když s ním nesouhlasím ( i když podle tebe sem jen většinový nácek a tak není můj názor důležitý :) ). Politickou diskuzi bych raději vynechal. Akorát bych se zase rozčílil. Jen jedinou věc bych chtěl k tomuto tématu napsat. Ignorování faktu, že islám a evropská kultura jsou neslučitelné je stejně hloupé jako bezdůvodný strach z nám neznámého. Přeji hezký den :)

7.4.2016 | 2:04:27
Joesef

to s těma uprchlíkama je velká hovadina. tihle uprchlící jsou jenom hovada kteří ani nejsou schopni se začlenit do naší společnosti. jediný co chtějí je znásilňovat naše ženy a zabrat celou evropu a do 50 třeba do let se jim to povede. tato emigrace není záležitost 1, 2 let ale muslimský emigranti sem chodí třeba už od roku 1990. v Koránu je napsáno že mají bít ženy když s nim nechce mít sex (mimo jiné důvody). nebo je v koránu napsáno že ti co vedou válku proti bohu (aláhu) budou potrestáni ukřižováním, nebo USEKNUTÍM PRAVÉ RUKY A LEVÉ NOHY nebo vyhoštěním ze země. a těchle lidí se ty zastáváš jaký to sou chudáčci- za ty války si můžou sami právě kvůi tomu jak se oni chovají a proto jdou sem. protože nás všechny chtějí zabrat a šukat a bít naše ženy. takže jestli nebudeš konvertovat na korán tak se máš na co těšit a to se supermanem opravdu nemá vůbec nic společného.

19.4.2016 | 22:07:10
The Czech One

wtf ?

26.4.2016 | 14:38:47
Daffy0

Pane bože. Opravdu někdo tohle může vydávat za recenzi? Když v tom vůbec nejde o film. A pokud to není recenze tak co?

30.7.2016 | 22:39:57
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktuální film

Aquaman a ztracené království

Režie: James Wan
Scénář: David Leslie Johnson-McGoldrick
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrají: Jason Momoa (Aquaman), Patrick Wilson (Orm), Yahya Abdul-Mateen II (Black Manta), Dolph Lundgren (Nereus), Nicole Kidman (Atlanna), Temuera Morrison (Thomas Curry), Amber Heard (Mera)

Stopáž: 124 minut

Nejoblíbenější filmy

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Herci

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama